LOKAPIRPANAT-05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vol.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä pojalla oli sitten korvatulehdus..käytettiin lääkärissä häntä.toinen oli tulehtunut ja toinen oli vähän parempi..annettiin pojalle sitten sitä lääkettä illalla.yö meni niin kuin edellinenkin yö.nyt poika aivan erillainen!!hän hymyilee ja on taas intoa täynnä.toivotaan että tänään maistuisi ruoka jo pojalle.

Ei ole kiva tuo korvatulehdus =(, mutta kiva kun poika voipi jo paremmin, Pilar.
Itse olen aina pelännyt kauheasti, että pojalle tulee k.tulehdus. Siskolla oli lapsena ihan kauhea tulehduskierre, korvat putkitettiin jne. Sama homma on 2v. kummityttöni kanssa.
Meidän pojalla on nyt nenä tukossa, hönöttää. Laitoin noita keittosuolatippoja ja vähän sieltä tavaraa tuli pois. Toiv. tuo nuha menee pian pois, kun sehän helposti menee sit korviin ja tulee se pelätty korvatulehdus.

Kauhea huuto kuuluu keittiöstä, mies yrittää pojalle aamupuuroa syöttää, vaan kun ei mene niin ei mene =(. Mies on viime aikoina saanut aikalailla syödä itse puuron pojan jäljiltä =).

Jaahas, se olis mattopyykki edessä, tarkoitus olis kohta lähteä mökille nämä matot pesemään. onneksi on luvannut suht hyvää keliä koko viikoksi, jotta sais matot rauhassa kuivua.

Eipä tänne muuta, voikaa kaikki hyvin ja aurinkoa!!!

huomenta!!

poika alkaa jo paremmassa kunnossa olla.eilen meni jo ruokaakin:) hyvällä tuulella poika oli eilen puoli päivää.puolen päivän jälkeen alkoi kiukku varmaan vielä korvaa särki..aina päiväunien jälkeen alkoi kauhea huuto..ehkä tänään ei enää huudeta.toivottavasti.yö meni paremmin kuin edellinen.annoin maitoa vaan kerran.yhden kerran poika vaan huusi tuttia.kylläpäs äiti on väsynyt kun on tottunut nukkumaan "täydet yöunet" :)nostan hattua sulle katju kun jaksat kamppailla pojan kanssa aamuyöstä.
toivotaan ettei mitn kierrettä jää noista korvista.

harmi katju sen teijän syömisen kanssa..ei kyl meilläkään poika aina syö hyvin.jossain vaiheessa mäkin olin ihan turhautunut noiden syömisten kanssa .toivottavasti teillä ei olla kipeäksi tulossa..

tää pikku aijä ei nyt anna mun kirjoittaa rauhassa roikkuu tässä tuolissa ja mönkii sen alla ja nyt äsken jäi jo päästä kiinni sen alle joten jatkan myöhemmin.

Huomenta!

Meillä oli viime yö paras yö koko tämän 9.5kk aikana. Poika rupesi nukkumaan illalla yhdeksän maissa, kerran yöllä kävin katsomassa että mikä on homman nimi ja seitsämältä tänä aamuna pojan imetin ja sitten takas nukkumaan. Mulla soi kello yhdeksältä ja rupesin aamupala hommiin vähän äänekkäämmin, jotta poikakin heräisi ja sieltä sängystä alkoikin vähän ajan päästä kuulua tohinaa. (Kello soi sen takia, jotta ei taas nukuttais jonnekin puol yhteentoista.)
Tällaiset yöt kyllä kelpais, mutta kun olen realistinen ihminen, en usko että tästä tapa tulee, viime yö nyt sattui olemaan hyvä. Ja varmasti asiaan edes auttoi se, että poika nukkui eilen kahdet tunnin päikkärit, mikä nykyään on HARVINAISTA. Esim. toissapäivänä suostui nukkumaan tasan puoltuntia koko päivänä ja senkin nukkui autossa, kun oltiin asioilla... yö olikin sit hulina yö =(.

Mut miten teillä muilla nukutaan noita päiväunia? Meillä pitäis olla niin täydellinen ajoitus, kun laittaa pojan sänkyyn, mutta harvoin osuu ajoitus kohdilleen. Tietysti kun poika nukkuu suht pitkät yöunet, vaikka yöt onkin normisti levottomat, niin ehkä hän ei kaipaa päikkäreitä niin paljon, mutta kyllä nyt jotain pitäisi nukkua...

Pitäis silittämään alkaa, huoh! Onneksi eilen sain matot pestyä, pitäis ne sit mökiltä hakea tänään. Huvitti kun, eilen käytiin miehen kanssa soutelemassa pitkän kaavan mukaan ja kun tultiin takaisin, oli poika aikamoinen näky. Miehen isän vaimo hoiti poikaa sen aikaa kun olimma poissa ja nämä olivat vähän käyneet mustikoita syömässä, suu ja kädet oli pojalla niin mustikassa kun olla ja voi ja toinen vain hymyilee kuin naantalin aurinko, tykkää tosi paljon mustikoista =).

Jeps, eikun hommiin. Kaikille kivaa keskiviikon jatkoa!
p.s jee, aku ankka tulee tänään ;).

Huomenta vaan!

meillä taas on alettu heräilemään tosi aikaisin. Parina aamuna klo 6 ja tänään olis herätty jo viideltä, mutta otettiin poika viereen nukkumaan ja nukutettiin vähän "väkisin" puoli seitsemään. En tiedä mikä tuohon auttaisi. Maito ei enää toimi. Poika on niin pirteä aamulla. Heti alkaa älytön juttelu ja päristely. Ja nyt vielä kun on opittu nousemaan ylös niin pelkään aina että pääsee jotenkin sen pinnasängyn kaiteen yli.

Ensimmäiset päiväunet meillä alkaakin sitten jo 8 - 9 aikaan. Aika turhauttavaa siihen aikaan pistää uusiksi nukkumaan, mutta minkäs teet, kun toinen on ihan väsynyt. Nää ekat "päivä"unet kestää yleensä tunnin ja toiset unet otetaan sitten tuossa klo 13-14. Nekin on yleensä tunnin mittaiset. Yöunille jätkällä on jo kova kiire siinä klo 20.

En on hirveästi kerinnyt kirjoittelemaan tänne, kun tää kesä vie kaiken ajan. Ollaan matkusteltu joka paikassa ja särkänniemi ja visulahtikin ollaan keritty koluta. Ei siellä tietty tollaselle 9 kuiselle mitään ollu, mutta oli sitten aina joku vanhempi lapsi perheineen mukana.

Mä jään siis hoitovapaalle ja menen töihin vasta ensi huhtikuussa. Vähän on kyllä ikävä töihin, mutta kait se aika täällä kotonakin menee. Nyt pitäis kysellä jo varmaankin hoitopaikkaa kevääksi. Meillä on onneksi sellanen tilanne, että ei tarvita kuin aamupäivähoitoa. Mies pystyy olemaan iltapäivän poitsun kanssa.

Nyt pitää mennä lukemaan postit... meille tuli jo Aku :)

Terve,

meillä unet menee aika tarkalleen ottaen niin, että tyttönen aloittaa päivän kahdeksan hujakoilla ja yhdentoista aikaan heti ruuan jälkeen on kypsää kauraa nukkumaan. Joskus kun on kylillä pyöritty ja uniaika on venynyt puoli yhteenkin saakka, niin nukahtaa silloinkin hyvin eikä mene huutamiseksi. Unta riittää 1,5 h - 2 h.

Toiset unet maittavat noin 16.30 ja 17.30 välillä, joskus jopa 18! ja kestävät tunteroisen. Yöunille simahtaa sitten 21 jälkeen, aina ennen 22. Ja meilläkin on huomattu, että mitä paremmat päiväunet, sen rauhallisemmat yöunet! Siksi annankin tytön nukkua vielä 18 jälkeen jos on väsy, kun joskus aina kuulee ettei kannata nukuttaa kuuden jälkeen.

Nyt pitääkin jo mennä...

heippa kaikille!!

emmu: meillä poika on tehnyt koko pienen ikänsä tota että herää aikaisin(ennen tosin heräsi 7.30 nyt 6.00) ja vaatii tnnin tai kahden hereillä olon jälkeen päiväunet.nyt mennään näin eli klo.6.00 herätään ja klo.8.30 päiväunille.

katju: meillä siis noita päiväunia toi tunti aamulla sitten klo.12-13.30 toiset päikkärit.jos poika nukkuu nämä kahdet unet hyvin silloin ei tarvitse nukkua kolmansia unia.jos nukkuu huonosti niin sitten nukutaan klo.16-17 tunnin mittaset unet..

korvatulehduksesta ei merkkiäkään ,poika taas iloinen oma itsensä..poika meni eilen jo klo.7 nukkumaan ja heräsi viideltä.sain maidolla tainnutettua hänet ja sitten 15 yli 6 vasta herättiin..
hän oppinut hienoja uusia juttuja:) ensin oppisi kaksi viikkoa sitten taputtamaan ja nyt viikko sitten oppinut vilkuttamaan:) reipas pikku tirriäinen vilkuttelee kaikille.söpöä..

nyt tarvii mennä poika raatelee vessan roskiksen:)

Huomenta,

meillä herättiin tänään klo 6.30 ja yöllä sai olla koko ajan laittamassa tuttia. Taitaa olla vähän rauhatonta aikaa nyt poitsulla.

Mua kiinnostais vähän että mitä teijän vauvat on oppineet nyt viime aikoina? Jotenkin tuntuu ettei edes keksi kaikkea mitä vois jo "opettaa" tämän ikäiselle. Meillä on opittu tunnistamaan kello ja lamppu, (mutta äitiä ja isää ei vielä tunnisteta, jos kysyy, että missä äiti). Sitten tuo vilkutus meilläkin on opittu, mutta taputtaminen ei kyllä vielä suju. Eilen poitsu söi eka kertaa omin sormin, siis niin, että tosiaan meni sitä tavaraa suuhun asti. Muuten tuntuu laittavan kaiken suuhun, mutta sellanen pehmeä ruoka on tähän asti tuntunut niin kivalta sormissa, ettei sitä oo laitettu suuhun.

Pari viikkoa sitten poitsu oppi nousemaan tukea vasten ylös ja nyt sitten käveltäisiin koko ajan niin, että joku taluttaa. Hauskan näköinen vesseli, kun tinttaa tuossa sohvan reunalla käsi ojossa, että tulkaa nyt taluttamaan ;)

Poitsu myös huutaa isoon ääneen ei, vaikka ei tosiaan tajua mitä tämä tarkoittaa. Yleensä nauraa räkättää, kun yritän sanoa ei. Toinen hauska juttu on se kun poitsulle näyttää kieltään...

No, nyt pitää mennä laittamaan aamupuuroa ( muuten lempiruokaa nää aamu- ja iltapuurot meillä).

Hauskaa lämmintä torstaita.

Huomenta!

Kiva, että Pilarin poika voipi jo hyvin =).

Mulla on nyt vähän syyllinen olo, kun jäin miettimään mitä uusia asioita meidän poika on oppinut viime aikoina... emme ole hirveästi opettaneet mitään =(((.
Meillä tunnistetaan enkeli ja lamppu, tosin tuo lampun tunnistaminen välillä unohtuu, mutta makkarissa ja olkkarissa ikkunoissa roikkuu äitini tekemät lasienkelit, jotka on pojalle kaikki kaikessa ja ne hän tunnistaa.
Poika oppi muutama päivä sitten osoittamaan kädellä. Lautaselle olen laittanut tuoreita mustikoita ja kyllä poika niitä osaa ottaa ja laittaa suuhun.
Liikkumismuotona meillä on edelleen vain ryömiminen, konttausasennossa kyllä ahkeraan käydään, mutta ei olla vielä oivallettu että mitäs sitten pitäis tehdä.

Täällähän alkaa kohta osalla olla JO 10 kk neuvola, kertokaahan sitten neuvolakuulumisia, meillä vasta parin vkon päästä. Sittenhän sitä sais aloittaa niitä hapanmaitotuotteita antamaan...

Mut palaillaan asiaan ja hyviä päivän jatkoja kaikille!!!

Minä täällä taas =).

Viime yöstä; pari kertaa piti poikaa käydä yöllä kääntämästä mahalta selälleen. Sitten tuossa klo 4.30-5.00 oli levottomampaa ja pikkuisen poika itki. Rauhoittui kun hänen selkää silitin. Kun palasin omaan sänkyyn, miehen kanssa huokaistiin, että tunti olisi vielä ennekuin maitoa poika saisi... että tunti olisi meillä valvomista edessä, niinkuin monesti aikaisemminkin.
No, olimma sitten nukahtaneet ja kun seuraavan kerran heräsin ja vilkaisin kelloa, olin ihan hämmästynyt. Kello oli 8.00, äkkiä piti nousta ja käydä poikaa katsomassa, että onko kaikki hyvin, kun ei maitoa ollutkaan vielä vaatinut. Siellä sängyssään toinen nukkua tuhisi. Palasin sitten itsekin nukkumaan ja yhdeksältä poika sitten heräsi.
Eli aika hyvin meni yö =).

Öissä meillä on pikkaisen edistytty, mutta päivisin on kitinää aika paljon ja se on rankkaa... ja mies on ens viikolla lähdössä viikon työreissulle, joten yksin on aika rankkaa varmaan pojan kanssa. Pitää vain paljon koittaa keksiä päiville tekemistä. Onneksi äitini on lomalla, jos oikein tiukka paikka tulee.

Jaahas, sellainen tuoksu valtaa nyt tämän huoneen, että enteilee täyttä satsia vaipassa...

Aurinkoista päivän jakoa kaikille tasapuolisesti!!!

heip!

poika nyt sitten taas yöllä vaati maitoa vaikka ei enää kipeitä olla..annoin pullon vettä että hän joisi sen itse.ei juonut kuin 20ml ja oli todella kiukkuinen kun sai "vaan" vettä.en antanut periksi silitin ja paijasin ja hups poika nukkuin klo 7.30 asti!!!aivan mahtavaa!ei poika niitä yö-eikä aamumaitojaan tarvitse.klo.7.30 kuitenkin puuro niin silloin ei sitten puuro maistu jos aiemmin ollaan maitoa litkitty..
ymmärrän katju että sulla rankkaa öisin:(

blaah pitäisi kotihommia alkaa tekemään..yök..

ai niin mun piti lisätä vielä noista maitotuotteista..me ollaan nyt parina aamuna puuron jälkeen syöty vähän niitä lasten viiliksiä..ajattelin kokeilla noita maitotuotteita vähän aiemmin kun töihin meno edessä.jos vaikka syötäisiin noita maitotuotteita vähän reippaammin sitten kun poika sinne tarhaan.pojalle ei mitn masunpuruja niistä tullut.mut ne olikin vähälaktoosisia.

hei meidän pikku pöppiäinen näköjään tarvitsee nukutus apua..luulin jo että nukkui mutta jotain ääniä kuuluu..nukkuuko teidän vauvat ulkona päiväunia?poika nukkuu ainoastaan tunnin aamulla ulkona.jos nukutan hänet sisälle aamulla niin nukkuu melkein 2 tuntia!!mutta pakko äitin ja pojan vähän haukata raitista ilmaa niin ei auta kun ulos vaan.pakko mennä heippa!!

Moi,

Katju, teidän yöthän alkaa kuullostamaan aika mukavilta.... =) Meilläkin on yöt taas rauhoittuneet kun lopetin sen "aamumaidon" josta tulikin yks'kaks aamuyömaito.

huokaus, aivan on huono omatunto kun ollaan niin vähän ulkona, emäntä nukkuu paremmin sisällä omassa sängyssään. Ne ulkoilut tahtoo sitten jäädä sellaiseksi pihalla notkumiseksi. Tänään käytiin kylässä äidin ja pojan luona, joihin tutustuimme perhevalmennuksessa ja lähdimme sit yhdessä vaunuilemaan, kun lapsukaisia alkoi väsyttämään niin saimme meidän emännänkin nukahtamaan. Olemme tämän äidin kanssa pitäneet yhteyttä koko ajan ja ihan ystävystyneetkin.

Mitäköhän taitoja... no on nyt noussut äitiä vasten pystyyn ja vilkuttaa myöskin, tykkää kävelyttämisestä. Ja alkaa heti hymyillen odottamaan kun aloitetaan "Harakka huttua keittää", no se nyt ei taida mikään taito olla mutta anyway... Tunnistaa pellen ja meidän koiran, kun siitä puhutaan alkaa heti katselemaan missäköhän se on.

Minäkin olen antanut pikkulusikallisia piimää, ilme oli mainio, ei tainnut oikein tykätä... Huomiseen!

Huomenia!

Pöh, minä jo luulin, että meillä tuo aamuyön show alkais olla historiaa, niin viime yönä poika sit tunnin huusi, kunnes sai maitoa. Huoh, arg ja vaikka mitä.

Mut eilen meillä oli tosi mukava päivä, saatiin miehen kanssa laatuaikaa kahdestaan. Lähdettiin nimittäin veneilemään ihan kunnolla. Aikaisemmin ollaan muutaman kerran käyty soutelemassa, mut eilen oli poweria veneessä enempi. Mentiin saareen, jossa grillattiin, juotiin, otettiin aurinkoa (siis lähinnä minä) ja vain oltiin. Vähäkö sielu lepäsi. Poika oli hoidossa miehen isällä ja tämän vaimolla ja heillä oli mennyt tosi hyvin, joten senkin osalta kiva tietää, että poika viihtyy muidenkin hoidossa.

Nyt pitäis alkaa vähän siivoamaan (todella lepopäivä), huusholli on kuin lähtevä laiva. Mut pakko on nyt paikkoja saada ojennukseen, sillä mies lähtee iltapäivällä sinne työreissulle ja kun olen kahden pojan kanssa, en paljoa saa aikaiseksi... sen verta huomiota tuo pikkujäbä vaatii.

Muute miehelle sanoin vasta, että onkohan tuo poika nyt ymmärtänyt väärin kuka on... siis luulee itseään ruotsalaiseksi kun sanoo ahkeraan mamma, mamma, mamma... =)).

Hyvää sunnuntai päivää teille kaikille!!!

heippa hei!

meillä katju myös poika ahkerastikkin joskus selittää kovaan ääneen "mammamamam".se on niin suloista kun hän niin tosissaan "juttelee":)ihanaa kun saitte viettää laatuaikaa:)

nyt meidän poika vetää kolmansia päikkäreitä vaikka niitä ei varmaan viikkoon olla nukuttu.ihanan suloinen kun nukkuu pikkuinen..äiti voisi vaan tuijotella häntä kun niin söpönä siellä köllöttää..

nyt vähän rutisen mutta pakko.poika ollut kärttyinen koko päivän.ei pahasti mutta samalla tavalla kun korvatulehdus alkoi.antibioottia kuuria vielä huomiseen asti joten oletin että korvatulehdus ei voisi uusiutua.
no kysyin hieman enemmän korvatulehduksia kokeneemmalta äitiltä että mikä mahtaisi olla niin hän sanoi että korvatulehdus voi uusiutua vaikka vanha kuuri vielä syömättä.voi suoraan sanottuna perse.käyn ostamassa apteekista sitä korvanpuudutus ainetta yöksi ettei koko yö mene plörinäksi ja huomenna mennään lääkäriin jos jotain ilmenee.
näitä samoja "oireita" oli viime viikon sunnuntainakin; korvan hieromista,ei syödä mitn, koko ajan pyytää syliin (ei kuitenkaan sylissä viihdy),kitisee ja suuttuu todella helposti.en ole kyllä mitannut kuumetta mutta varmaan kannattaisi ilalla..
tosin ollut kyllä niin kuuma päivä että varmasti osansa tehnyt eli ei varmaankaan kannata heittää kirvestä kaivoon:D

meillä neuvola vasta reilun viikon päästä:( luulen että pojalla paino ei ole noussut.ennemminkin laskenut(housut vyötäröstä löysiä)..nyt niin huonosti syöty ja kuitenkin hän liikkuu todella paljon.

mutta eipä meillä muuta!aurinkoista päivän jatkoa:)

Hei!

pikku vinkki...
käykääpäs katsomassa verkkokaupasta www.hotstone.fi, raskaustuotteita, vauvatuotteita yms.
itse tilasin ensin kokeeksi yhden öljyn ja sitten tehtiin kimppatilaus
muiden äitien kanssa. Aivan ihania! ja täysin luomuja, eli varmasti turvallisia vauvalle. Meillä kun alkoi tulla atooppisen ihottuman oireita, niin näillä parani.
suosittelen muillekin äideille. Very Happy

Hei!

Teetä hörpin, jotta jotenkuten pysyis hereillä (kahvi ehkä piristäis enemmän, mut kun ei tykkää). En tajua mikä minua väsyttää, tällaista älytöntä väsymystä mulla on ollut jo muutaman vkon. Nukkua olen saanut kuitenkin ihan ok.
Pitää kait ens vkolla kun pojalla on neuvola, pyytää josko multa hempan katsois n.täti. Tosin jos paikalla on meidän vakkari täti, voipi kysymys jäädä kysymättä. Meinaan, hän on kerran multa hempan kattonut ja oli kyllä niin järkky kokemus, että traumat suurin piirtein tuli. Junttasi neulan niin älyttömän kovalla voimalla sormeen ja sitten painoi ihan hulluna, jotta minä jo täysissä tuskissa kiemurtelin. Sormi oli monta päivää kipeä ja siinä oli hirveä mustelma... mikä lie tätiä riivannut =/.

Miten teillä muilla muuten päiväunille meno onnistuu? Meillä se on nykyään yhtä kauheaa huutoshowta, en tiedä mikä nyt on muuttunut. Ja nyt ilmeisesti iltäpäiväunet kelpaa vain rattaissa ulkona ja niin, että kiesi liikkuu.
Jälleen kerran pitää todeta, että ei ota selvää tuosta pojkarnasta.

Pilar, miten teillä poika voipi? Vieläkö korvat oireilee? Toivottavasti ei.

Oukei, eipä tässä muuta

terv. uninen Zombie

katju: juu "korvatulehduskierre" taisi olla tän mamman omaa mielikuvituksen tuotetta:)
eli kaikki ok ja hyvä niin.poika taas onnellinen oma itsensä.jippii!
mulle tulee katju noista sun väsy oireista mieleen alkuraskaus;) voi olla että kuumuuskin väsyttää.mua ainakin ja poikaa kans..ja iskää unohtamatta.

meillä päiväunille nukahdetaan yksin omaan sänkyyn ja aamulla lenkillä nukahtaa siis liikkuviin vaunuihin.on meilläkin ollut kausia jolloin nukahtamiseen vain ja ainoastaan vaunut kelpaa ja liikkuvat sellaiset.nyt niin kuuma että ei yhtään kiva muuta kuin aamuisin vaunutella..

meille tuli tänään päiväkodista lappu että voi varata ajan tutustumiseen:) voi meidän pikkumiestä kun muutenkin pelkää taaperoita.raukka aina niitä vierastanut.laskeskelin tossa just noita työvuoroja niin eipä pojalle kyllä montaa tarhapäivää kuukaudessa tule.hyvä jos 10pv.no sen näkee sitten.

paahtavaa päivän jatkoa:)

Heh, joo mullekin tuli mieleen tästä väsymyksestä alkuraskaus, on meinaan niin tuoreessa muistissa vuoden takainen raskausväsymys ja kuinka sitä töissä torkahtelin istualleni =). Mut joo, ei tää raskaudesta johdu, siit olemme pitäneet huolen.
Kiva Pilar, että teillä ei sit korvat enää kiusaa.

Pojan kanssa on ollut aika rankkaa viime aikoina, hän kitisee ja on jotenkin tyytymättömän oloinen... siis jotenkin tylsistynyt. No okei, en ihmettele, kun välillä itselläkin on tylsää. Mut ihan selvästi poika nyt kaipais äksöniä. Olenkin ajatellut, et josko tässä syksyllä menis johonkin kerhoon pojan kanssa tms. Poika on muutaman kerran ollut lapsiseurassa ja hän on ihan selvästi ollut kiinnostunut toisista lapsista. Meillä ei tuttava piirissä juuri ole muita lapsia, joten aika tylsää siltä osin.

Taidan lähteä pesulle ja mennä pehkuihin.

Hyviä öitä!!!

heips!

Katju, meillä on myös viikon pari ollut havaittavissa tuota tyytymättömyyttä ja äksönin kaipuuta. Toinen hinkuttaa jalkoihin ja vaatii syliin, sylissä kiemurtelee ja haluaa lattialle, lelut saa olla rauhassa. Paljon mielenkiintoisempaa ovat esim. johdot, isän "piilossa oleva" kaljakoppa, liimauksesta irronnut lattiamatto jota pitää repiä lisää yms. Jospa siellä hoitopaikassa olis enempi meininkiä kuin täällä kotona.

Mekin käytiin keväällä srk:n perhekerhossa ja oli kivaa. Meillä kerhoilu oli aikuisille ihan vapaata seurustelua ja lapsille leikkiä keskenään ja seuriksen leluvarasto oli kovassa käytössä. Ohjaaja myös laittoi kahvit ja mehut. Kaksi tuntia vierähti kyllä aina nopsaan. Harmittaa tosissaan, kun ei pääse sinne muita äitejä jututtamaan kun työt alkaa =(

pilar, meilläkin tutustuminen vasta edessä. Ryhmis on vielä kai tämän viikon kesätauolla, joten ensi viikolla aion soittaa ja sopia käynnistä. Lisäksi meidän pitää palauttaa jo ensi viikon perjantaihin mennessä lomake jossa ilmoitetaan tarvittavat hoitoajat ensimmäiseltä kolmen viikon jaksolta.

palataan!

Meistähän on tullut jo kolmossivun tyttöjä...

Neiti tuossa hoksasi että pinniksessäkin pääsee nousemaan seisaalleen ja virtaa näkyy olevan niin ettei nukkumisesta tule mitään ainakaan vielä. Joten eikun lattialle mönkimään.

Saapa nähdä kuinka aamulla käy; normaalisti tyttö herää kahdeksan kieppeillä mutta huomenna joudun hänet herättämään kuuden jälkeen, ajamme seitsemäksi mummolaan hoitoon ja minä lähden kuskaamaan pappaa. Toivottavasti nukahtaa edes ajomatkalla uudestaan vähäksi aikaa tai mummu saisi tajut pois vaikka aamuisella vaunulenkillä.

nyt päivällisen kimppuun ja uusi yritys nukkumaan! Moro!

heippa!

meillä täällä myös huomattu pientä kiukkuilua..siis poika saa kamalia raivareita jos leikit ei onnistu..raukka niin huvittavan näköistä kun heittelee tavaroita pitkin poikin ja heittäytyy lattialle potkimaan:)

nyt jos poikaa kieltää esim.ei saa koskea vessanroskikseen (oli aamulla heittänyt tyhjiä wc-rullia sieltä vessanpönttöön) niin hän vaan morjenstaa.jos sanon "ei saa koskea" hän vaan katsoo mua ja moikkaa!yritä siinä olla nauramatta.sitten hän vaan jatkaa touhuamistaan, sama homma jatkuu niin kauan kunnes siirrän hänet pois..

me ollaan nyt yritetty pottailla.vieläkään ei ole mitn saalista saatu:( no yritys on kova...

antaakos teidän vauvat pestä hampaitaan? meillä ennen oli tämä lempi puuhaa nyt ei enää anna pestä.ei sen jälkeen kun yläetuhampaat tuli..itse hän vähän syö sitä harjaa..

katju: muuten siitä puuron syömisestä..alan olla ihan kyllästynyt keittämään 4 viljanpuuroa..poika todella harvoin sitä suostuu syömään.jos annan kauan valmiita puuroja syö niitä ihan mukisematta.taidan vaan niitä sitten alkaa syöttämään.muut valmis jutut ei oikein pojalle maistu.olen itse tehnyt kaikki soseet paitsi hedelmä-ja marjasoseet.aika tylsää vaan aina jäistä könttiä kantaa laukussa ja niitä sitten lämmittää kun ei poika suostu muuta syömään.tosin voinhan olla imarreltu:)

gaia: mun tarvii ensi viikolla varata aika tutustumiseen.vaikka poika vasta menossa 1kk ppäästä sinne.olen kyllä niin utelias että millaista siellä mahtaa olla että toivottavasti heti pääsisi:)

nyt nukkumaan!

Huoh! täällä äiti, joka kohta saa hermoraunion. Siis tuo poika ei tee muuta kuin kitisee, jo ihan näin aamusta =(((. Hulluuden rajoja kolkutellaan.
Pari yötä olimme reissussa, mutta kotiin oli pakko tulla, kun poika nukkui yöt niiiiin huonosti. Joten univelkakin painaa.
Kyllä on niin epätoivoinen olo välillä, että ihan tekis mieli itkeä ja huutaa. Ja sit ärsyttää, kun tämä tekstikin on yhtä valivali valia, sori vaan.

Joo, pitää mennä...

katju: voi teitä!!kitinä on kyllä todella ärysttävää.meilläkin poika kitise tänään isälleen hi,hi:) koita jaksaa katju!auttaako teillä jos tulisi vieraita tai menisitte kaupungille?vai kitiseekö joka tapauksessa tai viimeistään kuitenkin kotona?

Yhteistyössä