\
Siis esikoista synnytin ensin alakautta, mutta loppuvaiheessa supistukset loppuivat ja vauva juuttui synnytyskanavaan ja sitten sektoitiin. Ja nyt siis toisesta tehtiin heti sektiopäätös, kun mulle jäi traumoja ekasta kerrasta.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 15:13 tuisku77 kirjoitti:\Sinulla siis on sekä sektio-, että alatiesynnytys kokemukset? Koit siis sektion mielekkäämpänä? Mä lähinnä jännään siinä sitä mahdollista litinää ja lotinaa joka syntyy kun leikataan ja lapsi "kaivetaan" ulos... :ashamed: Alatiesynnytyksessä minua jännittää monikin asia: mahdollinen syöksysynnytys, johon jo varoittelivat sillä esikoinen syntyi "helposti" 4,5 tunnissa" ja kuopus 2 tunnissa hyvin hyvin nopeasti ja TOSI kivuliaasti!! :'( Kummassakaan en ehtinyt saamaan minkäänlaista kipulääkettä. Lisäksi kuopuksen synnytyksessä tuli lopussa kiire, kun multa oli mennä taju kivusta ja hän jäi tästä syystä päästään kiinni.. Muistan kuinka kätilö vaan pyysi miestä nostamaan mua hartioista ylös virkistyäkseni ja hoki nimeäni sekä "aneli" minua ponnistamaan.. minä pyysin imukuppia johon aika ei riittänyt sillä vauvan syke oli vain 0-30... (Lääkärin paikalle tulo olisi siis kestänyt liian kauan) Minä enemmänkin seurasin sitä sykekäyrää kuin itse synnytykseen paneuduin... Omat paineenikin olivat tosi alhaiset.. Ja vaikka koin esikoisen synnytyksen kovin helppona (sanoin heti synnytyksen jälkeen synnyttäväni vaikka joka päivä ) on sillä vaikea enää lohduttautua kun on se huonokin kokemus...Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 wilmuri harmaana kirjoitti:\Mulla tuo ensimmäinen sektio meni loistavasti, mut leikattiin illalla klo 21 ja seuraavana aamuna olin jalkeilla ja hoidin vauvaa. Viikon päästä olin jo ihan entiselläni ja pystyin lopettamaan kipulääkkeet.Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:41 tuisku77 kirjoitti:wilmuri Onnittelut sektiopäätöksestä. Minullekin jäi hirveät pelot kuopuksen synnytyksestä, mutten haluisi sektiotakaan (juuri ystäväni yrittää siitä toipua ja vauva kuitenkin jo yli 1kk!!).. Toisaalta se voisi olla helpotus.. No, minullekin se pelkopoli on varattuna rakenneultran yhteyteen parin viikon päähän =) Kovin jännittää, kun en oikein osaa päättää kysynkö sukupuolta vai en...
tuisku + masukki 18+1
Mutta nämähän ovat hyvin yksilöllisiä juttuja, mulla on pari kaveria, jotka ovat alatiesynnytyksessä revenneet niin pahasti, että haavan kanssa on ollut ongelmia vielä kuukausien päästä.
Mutta varmasti sullekin pelkopolikäynnin jälkeen on selvempää kummalla tavalla haluat synnyttää. Mukavaa odotusta!
P.S. mä olisin rakenneultrassa halunnut tietää sukupuolen, mutta mahaasukkipa päätti olla vilauttamatta. Nyt on vielä yksi ultra heinäkuussa, katsotaan sitten josko siinä näkyisi..
Taisi tulla aika epäselvää tekstiä. Viikonloppuja!!
ja whatever tervetuloa minun puolestani :hug:
ja kultsux3 toivottavasti seuraavallakin kerralla on hyviä uutisia :hug:
tuisku + masukki 18+1