***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

Heippa,

Täällä ilmoittautuu yksi "myöhäinen" lokamassu joukkoonne mukaan. Olen kovasti seurannut taustalla vaiheitanne, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella.

Perheeseeni kuuluu kolme ja puolivuotias tyttö sekä aviomies. Me vanhemmat olemme iältämme 31 vuotiaita. Asumme Pohjois-Pohjanmaalla, Oulun ympäristö kunnassa ja synnytys sairaalana on Oys. Laskettuaika uudella tulokaalle on 23.10 ja päivä on sama kuin mieheni syntymäpäivä ;)

Oma tunne vauvan sukupuolesta on ollut alusta alkaen että poika masussa touhuaa ja niinhän tuo tuumasi lääkärikin rakenneultran perusteella että kolmatta jalkaa kaveri siellä vilkutteli =) Odotus on sujunut tähän asti ihan kivasti, mutta kerron sitten myöhemmin tarkemmin kuulumisia. Nyt ensin tämä esittlely paikallaan
:wave:
Katjanna
 
tervetuloa katjanna :flower:

nimistä ollut täällä puhetta.
pojalle on nimi valmiina :)
kateltii muitakin nimiä,mutta se yksi vaan tuntu oikeelta!
äitiyspaketti ei oo tullut vielä,mutta eilen tuli kelalta päätös jossa sanottiin että paketti tulee 2viikon kuluessa.
onhan se aikakin kun vein paperit 5-viikkoa sitten....
mahassa käy kova myllerrys :heart:
vaavi siellä varmaan heittää kuperkeikkaa.
nyt täytyy lähteä töihin,voikaahan hyvin :wave:
ps.vettä tulee ja paljon taivaalta :eek:
 
Keiju07
Haleja Kultsullekin päin, mielestäni on ihanaa ja kunnioitettavaa, että jaksat täällä käydä katsomassa kuulumisiamme ja kertomassa omiasi, vaikka vertaistukena emme osaakaan olla. Olet paljon mielessäni! :hug:

Äidiksi kirjoitti vielä noista kestovaipoista, että joku sanoi, että niissä säästetty summa verrattuna kertakäyttöisiin voi kulua pesuissa. Muistaakseni kestovaippayhdistyksen sivuilta löytyy ihan laskelmiakin siitä, paljon kestoilulla voi säästää. Itse järkeilen tämän niin, että vaikka omassa kukkarossa säästö ei olisikaan merkittävä (juuri esim. lisääntyneen pyykinpesun takia), niin säästänpähän sitten ainakin luontoa. Kertakäyttöjen aiheuttamat ympäristöhaitat huomioiden niiden todellinen hinta on aika paljon korkeampi. No todennäköisesti luovutan kestoilut heti alkuunsa ;) , kunhan haluan edes yrittää. Sellaista semikestoilua olen ajatellut toteuttaa käytännössä. Mutta eipä vielä ole kokemusta, joten...

Onko kellään muulla muuten häntäluu kipeytynyt näin raskauden aikana? Minulla häiritsee istumista...

Eipä tässä tänään kai muuta. Voikaahan hyvin!

Keiju ja tytteli 26+1
 
Hei kaikki. Jaksamisia Kultsulle ja tervetuloa uusille mahoille. Ei oo tullu kirjoiteltua, mutta lukemassa oon käyny.

Oma napa: sokerirasituksessa käytiin ja kaikki ok. Nyt oon ollu 3 vkon loman jälkeen 2 päivää töissä ja aika rankkaa on, jalat on ihan poikki ja illalla jonkin verran turvoksissa (tukisukat on), vaikka oon välttänyt seisomahommia viimeiseen asti. Tänään eka iltavuoro, saas nähä.. Noo, mulla on neuvola kahen vkon päästä,sinne asti yritän tsemppailla, kun meillä on muut esimiehet nyt lomalla ja pitäis joku niistä pyytää omaa saikkua tuuraamaan... Ei houkutteleva vaihtoehto. Yllättävää kyllä, minusta oli ihan mukava mennä töihin loman jälkeen, vaikka ajattelin että motivaatio on ihan nollassa.. Ehkä se johtuu siitä, että tietää et pois pääsee sit heti kun ei vain yksinkertaisesti jaksa. Mites muilla, vieläkö jaksaa työnteko kiinnnostaa?

Vaunuista ootte puhunu, meille ostettiin jo keväällä emmaljungat, kun oli niin hyvässä tarjouksessa edellisen vuoden väri. Vaunujen valintaa rajasi kapea hissi, johon ei mitkä tahansa vaunut mahtuisi.

Äitiyspakkauksen pitäisi tulla tällä viikolla =) Olen luvannut itselleni, että kun se tulee, niin saan ruveta pesemaan vauvan vaatteita ja laittamaan niitä paikoilleen.

Synnytystä on kanssa jo vähän mietitty. Miehen esikoinen 11 v on meillä aina joka toinen vloppu, ja mietityttää että mihin hänet saamma, jos synnytys sattuu niin että on meidän vlopppu. Tyttö asuu siis eri paikkakunnalla, niin ei ehdi lähteä kotiinkaan kuskaamaan. Kai se on isovanhemmat pyydettävä hakemaan (heillä on vaan tunnin ajomatka, ettei turhaan viitsisi pyytää).

Liikkeistä muuten jännä juttu, kun yleensä vauva on olut illalla paljon vilkkaampi, niin nyt kun menin töihin, niin potkii aivan hirmuisesti myös päiväsaikaan. Kokeekohan työn liian rankaksi rakas pikkuinen? Joo ja täälläkin on keksitty virtsarakkoon potkiminen :D

Putsku ja Paavo(tar?)
27+6
 
Kultsu kiva kun tulit meitä kurkkaamaan ja kertomaan kuulumisianne :) Aivan varmasti surusta "toipuminen" vie pitkään mutta yrittäkää jaksaa edelleenkin :hug: Paljon ootte ajatuksissa pikku Elmerin kera...


Täällä on muutes ihan mieletön tuuli! :eek: Lasten muovinen "leikkimökki/maja" lähti lentoon ja kieri kukkapenkkiin.... Ja kyse ei kumminkaan mistään ihan pienestä hökkelistä ole. Nyt onkin pojilla sisällä leikkimistä ollut tämä ilta. Kauhea taistelu vastaan mutta uskoivat kumminkin kun sanoin alapihan vanhan vaahteran joka tuulella (kovalla) katkovan oksiaan ja sitten niitä on pitkin pihaa... Parempi että jälkikasvu touhuaa sisällä kun se että tosta tippuisi käsivarren paksuinen oksa nuppiin :/ Pitäis varmaan kaupungille soitella puusta joko kaatolupaa tai karsimista. On nimittäin kaupungin maalla....

Mun päästä on tullut nähtävästi joku myrskytutka tän raskauden myötä. Onhan tuota enenkin särkenyt kun uskosta on ollut ilmassa mutta tänään on aamusta saakka jomottanut ja tää äiti on ollut pirun kiukkunen :kieh: Liekö tuo myrskytuuli syynä....

katjannalle tervetuloa meijen suureen joukkoon :wave:

tuutilulla rv 29+4
 
Onkos kellään kokemusta tuon Vaunulan vaunuista? Oisko kukaan tilannut sieltä vaunuja tai käynyt ite liikeessä Ilmajoella? On nimittäin aika halpoja, mut en sitten tiedä millasia ovat. Kertokaahan jos joku tietää jotain?
 
huomenia kaikille!

ulkona sataa yllätys yllätys taas vettä,eikä penskoja voi laittaa ulos mökyämään..isäntä nukkuu yövuoron jälkeen,ja siksi pitäs mökki pitää mahollisimman hiljasena,kuitenkin menee toiseksi yöksi vielä töihin.
eikä tunnu menevän perille vaikka olen sen sata kertaa jo tämän aamun aikana sanonu että kiitos pienempää ääntä..hetken muistaa olla hiljaa,mutta sitten ääni taas kohoaa... :/

vaikka miehellä nyt korvatulpat onkin,ja loppupelissä se on aika hyvä uninen,mutta kuitenkin.tiedän omasta kokemuksesta,että kyllä niiden korvatulppien läpite aina jotain pientä kuuluu..isännän isompi tyttöhän nukkuu yönsä korvatulpat korvissa,kun isäsä kuorsaa,ja pikkusisko hengittää kuulemma liian raskaasti vieressä :)



olen kyllä miettiny että mitenhän sitten kun vaavi syntyy,mutta isäntä sanoi että on sitä tässä ennenkin nukuttu päivällä kun hänen penskat oli pieniä..ja silloin hyö teki 4 yötä putkeen,onneksi nyt ei ole kun 2 yötä kerralla..mie varmaan tulisin hulluksi jos 4 päivää pitäs tässä hissutella.
mutta tilanteelle ei nyt mahda mitään.

ite olen kyllä miettinyt että miten sitten kun minunkin pitää ruveta palailemaan työelämään,niin minun työkin yleensä on hoitotyössä kolmivuorotyötä.miten kaksi kolmevuorotyöläistä sovittaa työn,perheen ym yhteen..tiedän että se on vaan järjästelykysymys,ja ei vielä tässä vaiheessa tarttes murehtia,mutta kuitenkin.. :|
hoitopaikat (vuorohoito) on tuolla kirkonkylällä 12km päässä...
ja toden näkösesti etin töitä lähimmästä kaupungista joka on ihan toisella suunnalla 20km päässä..

tietysti eihän yövuorot nyt satu monestikkaan samaan aikaan,mutta kuitenkin.. :x

no sinne on niin pitkä aika että,en taija murehtia siitä nyt.

mulla olis tänään se neuvolalääkäri,ekana terkkari ottaa kaikki mitat,ja sitten menen sinne lekuriin,saa nyt nähdä että minkalainen se nais lääkäri oikein on..en ole sen luona aikasemmin käynytkään,vanhemman puoleinen nainen on vaan.

tuutilulla teijän suunnalla tais sitten olla oikein kova myrsky viime yönä..eikös valkeala ole siinä ihan teijän naapuri kuntia..muistelin vaan että se siellä kouvola kotka suunnalla on..vanhemman tytön kumit kun asuuvat kouvolassa.

katjannalle tervetulemast joukkoomme :)

niinukka kera vunttusen 28+5
 
Hei pitkästä aikaa! Käyn aina n. kerran viikossa lueskelemassa viestejänne, useamminkin tekisi mieli, jostain syystä ei sit muka ehdi... Mutta ajattelin hieman ilmoitella itsestäni.

Katjaana, tervetuloa mukaan. Minua huvitti kun luin viestisi, olen itsekin Oulusta, 31 vuotias, kolme vuotiaan tytön äiti ja laskettu aika on 23.10., joka on esikoiseni syntymäpäivä :LOL: Ollaankohan me vähän samanlaisia? ;)

Vaunuistakin olitte jutelleet. Me ostettiin Emmaljungat kaverilta, tosi hienot ja kaikenmaan hienoja yksityiskohtia, meni ihan pää pyörälle. Tyylikkään musta-valkoiset, sopii molemmille. Kopassakin oli keinuaisat pohjassa, voi nostaa lattialle ja keinuttaa vauvaa :eek: Eipä ollut esikoisella noin hienoja juttuja. Silloin oli Brion Aluminat ja ihan hyvät nekin oli kyllä. Ajattelin että nyt ostan kunnolliset, että pääsen sitten hyvin liikkeelle vauvan ja esikoisen kanssa, jolle ajattelin hommata seisomatelineen.

Minä aion kestoilla vauvan kanssa 100%:sesti. Esikoisen kanssa kestoilua oli 75%:sesti, ja paljon on opittu sinä aikana! Vaippavarasto alkaa olla jo hommattuna, ihanaa kun pääsee taas pienillä vaipoilla kestoileen =) Esikoisella on vielä vaippa yöllä ja joskus päiväunilla, joten tosi harvoin saa vaippaa laittaa. Rahallisesti en ole edes laskenut säästämmekö kestoilla, ainakin jätemääräisesti ja tää on vähän niinkuin mun harrastus, niin saan siitä ainakin hyvän mielen =) En muista kuka täällä kirjoitti että aikoo myös yrittää, hyvä hyvä! Muista että yksikin kesto päivässä vähentää yhtä kertistä päivässä eli 365 kertistä vuodessa! Ja aloittelijalle vinkki: kannattaa tutustua www.kestovaippainfo.fi. Sieltä saa hyvää neuvoa. Kannattaa esim tutustua missä järjestyksessä eri materiaalit pitää laittaa vaippaan! Esikoisella tuli esim. laitettua pyllyä vasten hamppu, sitten harso ja sitten kuori. Ja ihmettelin kun ei toiminut ja pissat lirisi lahkeensuista. Sitten selvisi että koska harso imee nopeammin, se pitää laittaa ennen hitaasti imevää hamppua. Eli kaikenlaisia "pitää vaan tietää" juttuja on, kannattaa selvitellä :) Villahousuja ei olla ennen käytetty, nyt otan ne kakkosella käyttöön. Saas nähdä miten käy ;)

Kutsulle voimia, monesti sinua mietin. Itseasiassa kätilösiskoni kanssa juttelimme eräänä päivänä keskeytyksistä ja kerroin sinun tarinasi (toki ilman yksityiskohtia tms) ja hän sanoikin että keskeytykset ovat todella vaikeita hänen työssään :( Siskoni on todella ymmärtäväinen ja sydämellinen ihminen, joten olen kyllä onnellinen niiden ihmisten puolesta jotka saavat vaikealla hetkellä hänet kätilökseen. Kun niitä ei niin mukaviakin on...

Mutta nyt työt kutsuu, enää kaksi kuukautta ja äippäloma alkaa! Hieno juttu! Sitten saa olla kolme vuotta kotona, aah.

Topsy 26+2
 
Heipähei pitkästä aikaa. En edes muista millon oon viimeksi kirjoitellu, mukamas aina kiire.. B)

Kävin tässä aamulla neuvolalääkärillä, joka nyt kirjoitti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Työsopimus tosin loppuu tasan kuukauden päästä. Tietääkö kukaan miten se nyt menee Kelan kanssa, kun sairaslomaa on äippäloman alkuun asti, mutta työsopimus loppuu 2,5 viikkoa ennen sitä. Saanko sairaspäivärahaa ä-loman alkuun asti, vai työsopimuksen loppuun asti? Alun perin suunnitelmissa oli ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, jolloin olisin ehtinyt saada muutamalta päivältä ammattiliiton päivärahaa. Miten lie se nyt sitten menee.. On kyllä vähän haikea olo, en kuitenkaan ollut asennoitunut siihen, että eilen oli viimeinen työpäivä, mutta eipä kai minusta olisi enää ollut selkä- ja noitten kamalien liitoskipujen kanssa töihin (vuorohoitoryhmiksessä olen perhepäivähoitajana, ja hoidossa paljon pieniä nosteltavia vaippahousuja). Aamut alkaa pahimmillaan ennen viittä, ja jos yöllä herään liian aikaisin ennen aamuvuoroa, niin en sitten enää kovin helposti saa unta. Ja sitten väsyttää ja kiukuttaa!

Meillä oli pieni kääntynyt nyt pää alaspäin. Kaikenlainen kyykkyily ja kumartelu on sattunut alavatsaan, ja mietinkin että voiko johtua siitä että on kääntynyt, ja siitäpä se taitaa johtua kun pää painaa. Painoarvio oli 970g, viikkoja ultran mukaan n. 27+0, vaikka lasketun ajan mukaan 28+0, mutta näin se on ollut koko ajan eikä la:ta ole muutettu. Nyt on kerran veikattu pojaksi (rakenneultrassa) ja kolmesti tytöksi, joten typykkä siellä taitaa kelliä :heart: Kerkesin tosin poikaveikkauksen jälkeen huuto.netistä huutaa ihanan vaatepaketin pojalle, mutta on siinä sellaisiakin mitä voi ihan hyvin pitää tytöllä (minäkö malttamaton?). En ole uskaltanut vielä kuitenkaan ostaa tyttöjen vaatteita, jos pian taas vaihtaa sukupuolta ;) Vauvalla oli kaikki hyvin, eikä ennenaikaisuuden riskiä ole.

Meillä on kanssa jo vaunut, ostettiin muistaakseni ennen raskauden puoltaväliä kun oli alennuksessa. Brio duot ovat ja tuntuvat tosi hyviltä! Autokin vaihdettiin farmariksi, kun on pari koiraa jotka ovat matkanneet takapenkillä aikaisemmin. Pinnasänkykin on kunnostamista vailla. Turvakaukalo pitäisi hankkia seuraavaksi, ja kaikki ammeet sun muut pienemmät hankinnat. Hoitopöytää ei osteta kai ollenkaan, kun ei tänne meille oikein mahdu. Turvakaukaloksi ajateltiin sitä brion uutta mallia, missä on jalusta isofix-kiinnikkeillä, onko kellään kokemuksia? Toisena vaihtoehtona on graco auto-baby. Äitiyspakkaus tuli maanantaina, ja kyllä oli ihania vaatteita, varsinkin haalari!

Tervetuloa muuten kaikille uusille lokamassuille ja Kultsulle halauksia!

minsu ja vauveli rv 28+0 (hui kuin pitkällä jo ollaan!)
 
Huh, olipas lukemista :D Kultsulle halit myös täältä :hug:

Minä olen tässä miettinyt raaskinko myydä noita kuopuksen Brio Duo:ja http://www.vauvatalojohanna.fi/article/view/397/1/143 ja olen tullut siihen tulokseen mitäpä minä enää niillä teen kun kaksostenrattaat on jo tilattuna (kuopus siis vajaa 1v6kk kun la on).

Vaunut ovat siis uudenveroiset (syynännyt en ole), väri sopii molemmille mainiosti, pesty valmiiksi, säädettävä työntöaisa sekä heittoaisa (aivan upea keksintö), takana kuomussa vetoketjullinen luukku hyttysverkkoineen jotta ilmastointi toimii helteelläkin ym.

Tässä on kuva vaunuista, jonka otin ennen pojan syntymää. Jos jotakin kiinnostaa tarkemmin, otathan yhteyttä nainen77@jippii.fi taikka yynä. Asumme Porissa ja yhdistelmillä on takuuta 13.4.2008 asti. Voin myös postittaa matkahuollon kautta.

http://img209.imageshack.us/my.php?image=dsc02134im8.jpg

tuisku + "tyttö" 28+6 ;)
 
Kiitos kultsulle halauksista...halit sinnekki :hug:

en oo kans jaksanu kirjotella mitään vaik viestejä käynki lukemassa melkein päivittäin.......eipä ON:kaan kuuluu mitään erikoisempaa...sitä samaa selkä ja lonkka särkyä vieläki.....

eka neuvolalääkäri olis sit 1.8 ja sie kuulemma ultrataanki =) ihanaa taas nähä pikkuinen....hirvee möyrijä se on ollu viimeviikkoina :D

maha on ihan mielettömän kokoinen....muittenki ku mun mielestä :D saa nähä mitä se lääkäri veikkaa kokoarvioks enskerralla...ja 3kk vie jäljellä :whistle: huh huh

keli täälläki ollu tänään aikas kehno...ei ny satanu oo mut tuulee paljon ja pilvistä on kokoajan...kai se kesä sielt vie tulee =)

yritän päivittää profiilinki kohtapuolin

henkka ja veeti 26+5
 
neuvola kuulumisia!

tänään oli sitten se neuvola ja neuvola lääkäri..
kaikki suht ok,
eka mittauksella rr oli 158/105..ja tokalla 138/82
painoo olikin sitten humahtanut lisää 2 kg kahteen viikkoon :ashamed:
sanoin että en ole oikeastaan pystynyt mitään rasvasta enkä makeeta syömään,ja muutenkin kattonut että mitä suuhuni pistän,mutta eipä sille nyt mahda mitää..ja toiseks,suoraan melkein ruokapöydästä menin neuvolan puntariin..
sf mitta oli 27..3cm tullut kahteen viikkoon..huh huh :whistle:
mitähän se on sitten loppupuolella..
katoin edellisiä neuvolakortteja
vanhemmasta tytöstä viikoilla 28+3 oli 27cm
ja nuoremmasta tytöstä viikoilla 27+3 oli 27 cm
hemppari oli taas pudonnut 119.
ja sen sairaalan esitieto lomakkeen sain mukaan täytettäväksi..kun kysyin hölmönä että eikös niitä enää täytetäkkään,terkkari sanoi että 32-34 viikoilla yleensä ne sitten lähetetään sairaalaan.kai..
ja vaavi perätilassa,terkkari vaan sano että ei huolta,saa olla siellä miten päin hyvänsä kun sectio on kuitenkin esissä.

siellä lääkärin luona ei nokka pitkin tutissu
kaikki paikan kiinteet ja kiinni..
kun valitin että sappivaivan oloista kipuilua on ollut nyt reilut kuukauden,niin kirjoitti lähetteen äippäpolille ja sitä kautta kai menen sitten johonkin sappiultraukseen vai mikä lie onkaan,kutsu tulee sinne äippäpolille aikanaan.

seuraava aika onkin sitten 3.8.

nyt pitää lähtee ottamaan nuo sämpylät uunista pois,kun leivon pitzaa ja sämpylöitä viikonlopun mökkireissua varten..onkohan siellä miten kamalasti vielä itikoita..

niinukka ja vunttunen 28+5
 
Nyt pakko kysyä hölmöjä..Mikä sairaalan esitieto lomake?
Kun olen täältä palstoilta lukenut että ihmiset on täytelleet jotain lomakkeita sairaalaa varten jossa jo nimiäkin kysyttäisiin?
Mulla neuvolassa jo ihan ekalla käynnillä täyteltiin sellaisia papereita, jotka sinne sairaalaan lähti, ja niiden läkeen sitten ne kutsut ultriin tuli?
Mutta ei sen jälkeen kyllä mun ole tarvinnut sairaalaa varten mitään lomakkeita täyttää?
Enkä kyllä muista sellaista noista aiemmistakaan, vai pätkiikö nyt mun muisti..
 
joo,sellasen lomakkeen sain jossa kyseltiin ekalla puolella henkilötiedot,sitten taustatiedot(jotka terkkarin pitäs täyttää) sitten aikaisemmat raskaudet ja synnytykset,erityistä huomioon otettavaa aikasemman raskauden/synnytyksen vuoksi.

toisella puolella lomaketta sitten lapsen vanhempien ja suvun merkittävät sairaudet ,raksi ruutuun jos on,24 eri kohtaa eri sairauksia leikkauksia ym.
sit kysellään tupakoinnista,alkon käytöstä,muiden päihteiden käytöstä.sitten onko aikasempia hoitoja kyseisessä sairaalassa,saako lapselle antaa pastoroitua rintamaitoa,saako lapselle antaa galmette rokotuksen,ja saako neuvolaan lähettää tietoja hoidosta.
sitten nimiehdotus tytölle ja pojalle.

viimeks vielä raskauden aikainen vointi,lääkitys
ja muuta huomioon otettavaa,toivomuksia synnytyssairaalalle.

meillä oli silloin esikoiselta 15v sitten jo tämmönen paperi.

 
Mun mielestä kaikki nuo kyseltiin jo ensimmäisellä neuvola kerralla, kaikki paitsi nimet. Tosin nimiä ei ole missään raskaudessa multa ennalta kyseltykkään :)

niinukka tääl Kotkassa ei tainut ihan niin raju mrsky olla kuin Valkealassa mutta kuulemma ainakin yhden auton päälle on puu kaatunut. Miä aamulla tiirailin et onko katon pellit pysyneet paikoillaan... Kyllä se sellaista röminää illalla piti :/

Miä yritin päivitellä masukuvaa mutta pirun hankala sitä on itse ottaa.. Ja mieheltä en pyydä, naurais vaan jos kuulis että nettiin laitan sen näkyville :ashamed:

tuutilulla rv 29+5

Hei osaakos kukaan kertoa että jos tuo pikkuinen ei itse halua kääntyä niin missä vaiheessa yritetään kääntää? Miä aloin jo panikoimaan mahdollista sektiota ja kääntöyritystä :ashamed:
 
Meillä terkkari lähetti sillon kun kelan laputkin sain sairaalaan esitieto lomakkeen sähkösesti. Siihen kysy hätäkaste nimet kans...joita en ihan äkkiä sillon osannu sanoo kun ilman ennakko varotuksia tollasia kyselee :) esikoisen(2v3kk) aikaan täytettiin ite sellanen samanlainen lappu ja lähetettiin postissa.
Näin täälä Tampereen suunnalla.

Näin tänään esikoisen kummitädin äidin, jonka oon nähny viimeks muutama viikko sit ja tokas vaan et "herranjestas kun oot kasvanu"... siltä musta on kyl lähiaikoina tuntunukkin, alkaa esikoisen odotuksen aikana käytetyt äippävaatteet käydä pieniks...mitähän sitä tekis kun ei viittis kauheesti enempää ostella ku ei oo kuitenkaan enään "kun" jotain 10 viikkoo jäljellä...toivottavasti =)
Mä oon kyl suunnitellu synnyttäväni jo syyskuun lopussa... ihan kun ite siihen voisin kauheemmin vaikuttaa :ashamed: esikoinen tuli pari viikkoo etuajassa niin siks ehkä toivon sitä nytkin...

yksäiti+ hippu rv 28+3
 
heips,

no niin - nyt on odotuksen autuus koetuksella mullakin, eli iski kesäflunssa. Maanantai-iltana alkoi kurkkukivulla , sitten duhaa - tiistain olin pois töistä suosiolla - keskiviikkoona tuntui olo hyvältä ja menin duuniin - ja ke-ilta, yö ja tää päivä on mennyt yskiessä kuin pieni eläin. Ankeeta. Vauvakin heittää ties mitä kuperkeikkaa ja pissat meinaa mennä housuun .
Ja kun nuo sallitut lääkkeetkin on vähissä ...
No, onneksi tää kai on vain flunssaa, ei angiiinaa tms...
Saan olla omalla diagnoosilla 3 päivää poissa - soitin työterveysterkkarille , lekuriajat olisikin ollet kortilla näin kesällä - eli paikallinen tk ei auki lainkaan ja ajat ties missä, työterveydessäkin vasta ilta-aikoja.
Yhden vinkin hoksasin , mull on luontaistuotekaupan minttutippoja - niitä laiton höyryhengitysveteen - aika tuhtia ja ainakin menee rööreihin.
Vauva liikkuu niinkuin ennenkin, onneksi.
Mulla vielä lisäksi hirvittää ja odotuttaa tän lapsen biologisen isän reaktiot , laitoin hälle emailia että mitäpä herra tuumaa mun aikomuksista virallistuttaa isyys ynnä kertoa isovanhemmille (isän puolen) - ei vastausta vaikka sunnuntaina mailin lähetin.
No , tähän mun kuvioon liittyy tämmöisiä mutkia - lapsen parhaaksi yritän suht' kiihkottomasti toimia - toisen osapuolen tasapainoisuudesta en oikein osaa sanoa.
Ostin vauvelille soittorasian 6 ecee, levon hetki nyt lyö siinä pimputtelee, webissä oli että nyt just eli vko 28 - alkais vauvan kuulo olemaan kunnossa enemmän -e ttä tunnistaa äidin äänen sun muuta. Pitää kohta testailla srasia mahan päällä, mimmoisia potkuja se saa aikaan :)
Samoin - päädyin itkuhälyyttimien sijaan niihin radiopuhelimiin , Cobria (hinta 49 e) joku jossain kertoi käyttävänsä - ainakin niissä oli jokin baby xyz ominaisuuskin - ja yks tuttu piti hyvänä, koska kantomatka on niillä pidempi, pääsee postiplootalle astikin. Ja jos ei oo hyvät niin annannpa sitten siskonpojille leikkikaluiksi... Onko muilla kokemuksia ?
Maha on kyllä aika iso. Ja ympärys mitta, erehdyin minäkin mittamaan - huh . Olikohan 107 cm - oon 173 pitkä...

Kaikille jaksuja - ja neuvon älkää juoko duhaisten kummipoikien kans samasta vesipullosta - on sen verran ikävät seuraamukset...

t papu & viola auroora RV 28 alkamassa
 
Sellainen esitietolomake meillä täytettiin jo ekalla neuvola käynnillä, ja sairaalaan laitettiin.
Mitään nimiä ei kyselty, kuten ei edellisistäkään lapsista.

No, eri neuvoloissa ja sairaaloissa kaiketi erilaiset käytännöt.

YOdottajalle toivon pikaista parenemista flunssasta!Ja toivon että vauvan isä nyt edes jotain vastaisi, tietäisit ainakin miten jatkossa häneen sitten suhtautua.

Huomisen jälkeen alkaa kesäloma, jee :)
 
Olipa hieno käydä Tallinassa. Ilmat suosivat, joskin ne helteet oli välillä vähän tuskaa. Me mitään takseja otettu missään välissä, joten tuli käveltyä muutama kymmentä kilsaa parin päivän aikana. Keskiviikko iltana oli jo jalat ihan kipeinä. Ihme kyllä ei mitään sen ihmeempää tullut, supistuksia nyt vähän... On siellä niin hienoa, mutta ei välttämättä ole mikään ihan fiksuin idea lähteä reissuun näin ison mahan kanssa :ashamed:

Liikkeistä lupasin laitella viestiä tänne... Sataman lähistöllä on sadamarket ja merekeskus, jotka molemmat ovat täynnä pieniä vaateliikkeitä ja muuta pikku krääsää. Aivan ihania lasten vaatteita olis saanut ihan muutamalla eurolla, mutta kyllä ne aika pitkälle oli jommallekummalle sukupuolelle. Ei paljoa niitä neutraaleja ollut tarjolla niissä.

Vanhassa kaupungissa on beebekeskus Heaven, joka mielestäni oli suuri pettymys. Oli siellä vähän jotain, mutta tosiaan vähän. Muuten vanhassa oli (tai me löydettiin) 3 lastenvaateliikettä. Kaikki oli vähän mitä oli. Halpojahan ne vaatteet silti oli.

Viru hotellin alakerrassa oli kaubamaja, jossa oli aivan ihana lastenosasto. Siellä oli jaettu vaatteet iän mukaan ja samalla laitettu vähän leluja esille. Lisäksi siellä oli iso läjä leluja. Sieltä olis löytynyt neutraalejakin vaatteita, mutta ei tullut pahemmin sieltä ostettua. Leluvalikoimat olivat todella hyvät, olisin voinut ostaa vaikka kaiken...

Stockmannilla hintataso on sama kuin suomessa, joten siellä olleet vaatteet ja tavarat olivat aika kalliita.

Paras kauppa, joka löydettiin, oli Viru hotellista noin 500 metriä. Lähdettiin etsimään tätä suomessakin olevaa Lastentarbed Kurepesa (joka olisi ollut noin 2km päässä) ja satuttiin törmäämään Laste maailm (pärnu mnt.6). Siinä oli iso ja ihana kauppa. Siellä oli sadetakkejakin monenlaisia (Harry Potteri ja Nalle Puh olisi kiva ollut ottaa mukaan ;) ). Vauvatarvikkeita oli todella paljon ja monenlaisia. Flanelliharsot maksoivat alle euron, leikkimatot noin 20-30 euroa (suomessa et saa muuten uutta alta 40), vaatteita oli ihan törkeesti ja niin monenlaisia, leluja kaikenlaisia ja muita tarvikkeita. Sieltä ei kyllä mitään sänkyjä tai vaunuja löytynyt, mutta kaikkea muuta kyllä. Ostettiin sieltä sellainen valkoinen paita ja housut, sukkia ja harsoja. Äiti ja iskä on menossa parin viikon päästä, joten heille on ostoslista sieltä haettavista. Ne leikkimatot oli kyllä todella ihania ja halpoja. Joo, eivät ole mitään Fisher Pricen, mutta varmasti ihan yhtä kelpaavia. Lisäksi sieltä pitää hakea vaatteita heti, kun tietää satavarmaksi kumpi tämä on. Oli siellä niin hienoja ja halpoja vaatteita. Sillä hinnalla saat suomesta kirppiksiltä käytettyä. Siellä vaan saa olla vähän tarkkana noiden kokojen kanssa. Niistä en menisi ihan takuuseen. Se meidänkin puku on mukamas kokoa 62. Nyt kotona mittasin uudelleen, niin äippäpaketin vaatteiden mukaan se olisi kokoa 68.

Ruoka siellä oli hyvää. Hese ja Mäkkäri on joka kulmalla, jos ei halua mitään erikoisia. Amarillossa käytiin syömässä, kun sieltä sai bonuksia s-etukortilla =) , mutta vähän turhan tulista se ruoka oli mun makuun. No kyllä äijäkin vähän vetisteli sen pihvinsä jälkeen. Oli jalopenoa laitettu ihan säästelemättä, myös minun kanapastaan :/
Iltaelämästä en oikein tiedä sen enempää, kun molemmat sammuttiin jo kymmenen pintaan :LOL:

Sovittiin kyllä, että mennään sitten joulun alla sinne kattelemaan uudestaan joululahjoja, kun siellä on nuo joulumarkkinat. Otetaan sillä kerralla vielä tuo Nyytti mukaan... Kunhan sitten saa vaan passin hommattua. Sitten ainakin uskaltaa ostaa noita lastenvaatteita paremmin lisää ja kaikkea muutakin krääsää.

LillaStina
 
Oi joi, huh helpotusta!

Tosi pinnallisissa asioissa mennään, mut onneksi vihdoin ja viimein on vaunukaupat tehty. Mä ehdin jo tutustumaan kaiken maailman merkkeihin ja malleihin lähes kyllästymiseen asti. Eilen sitten loppusuoralle pääsivät Emmaljungan ceroxit ja Teutonian spirit s3-vaunut, molemmat pehmeillä kantokopilla. Koska minun autoni takaluukku (volvo s40) ei ole mikään maailman helpoin, päätimme vielä testata vaunujen mahtumisen siihen ennen päätöksen tekoa. Luulimme, että päätöksen tekeminen on helppo, mikäli toiset vaunut ei mene kunnolla sisälle vaan heh heh, molemmat meni niin näppärästi sisään että.

Siinä sitten varttitunti pohdittiin (2 tyypillistä vaakaa hakee aina tasapainoa, arvaa onko raskasta väliin ittensä kanssa ku aina pitää puntaroida. niin ja beibistä tulee perheemme kolmas vaaka ;) ) että kummat otetaan. Molemmat oli meistä yhtä hyvät, teutonioiden etuna erinomainen ketteryys, emmaljungissa taas vakaa meno ja kääntyvä aisa. Molemmissa vaunuissa oli vielä kauniit kankaat, jotka ei siis helpottaneet asiaa.

Loppujen lopuksi vaakakuppi kääntyi saksalaisiin, eli teimme kaupat kolmipyöräisistä teutonioista. Ja fiilis on hyvä. Toki pulitimme uusista vaunuista paljon enemmän kuin mitä käytettyinä olisimme maksaneet, mut nää on ainakin just sellaiset kuin halusin. Ja minä vain halusin esikoisellemme uudet vaunut.

Kyllä on näköjään elo tylsää, kun tällaisen sepustuksen ja kicksit saan aikaan vaunujen ostamisesta. Mut tää ostopäätös oli mulle vaikea, vähän niinku aikoinaan hääpuvun kans.

Viikonloppuja kaikille, minä lähden naisporukan tapaamiseen Kangasalalle ja mies golfaa kenties koko viikonlopun.


Ippuli (27+0)
 
Heippa taasen!!
Tuutilulla Meillä Onni oli perätilassa rv36 ja jäin samantien sairaalaan kääntöyritykseen. (Menin alunperin painoarvioultraan) Ei sattunut ja lääkäri ei väkisin yrittänyt kääntää. Onni oli istunut koko aika masussa, joten sit kuvattiin vaan lonkat. Niiden perusteella määrättiin sektioon. Se oli kyl pettymys mulle, mutta pääasia oli, että tuli selville ennen synnytystä.

Maanantaina mulla uus ultra, katsotaan, onko istukka noussut kohdunsuun edestä. PITÄKÄÄ PEUKKUJA!! Muuten on automaattisesti taas sektio edessä.

Meillä juhlitaan huomenna Onnin 3v synttäreitä. On vaan ihan auki, mitähän sitä taas leipois... Oikee juhlapäivä on maanantaina.

Olo on hyvä, töissä olen vielä ensi viikolla loppuviikon. Sit saankin marssia työkkäriin!! Äippäloma alkaa 7.9.07. Äippäraha-päätöstä odottelen edelleen.. äitiysavustus tuli torstaina.

-Vilma ja "Lahja" rv 28+0-
 
huomenta kaikille =)
kaunis aamu taas pitkästä aikaa...ainaki tääl länsi suomessa....
mie täytän tänään 26v :D niin se aika vaan menee....ei kyl ees tunnu siltä,et olis synttärit tai jotain...no iskä tulee veljenkans käymään ja siinä sit varmaan onki =)

http://lilypie.com]
[/url]


huomenna pitäis sit mennä puuhamaahan tytön kans....en oo aikasemmin käyny...joten jos joku osais kertoo,et onks sie jotain paikkaa mihin kannattais ehdottomasti mennä,niin otan ehdotuksia vastaan :D

isännälläki enää viikko lomaa jäljellä..mhm...sais mun puolest jatkua kyl vielä....no onneks syksyllä jää sit isyyslomalle..

henkka ja veeti 27+0
 

Yhteistyössä