***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

meillä vähän säikähdettiin yks ilta kun tuli vähän veristä vuotoa ja piti lähteä synnytyssairaalaan sitten näytille. matka sinne kestää melkein tunnin niin kävi jo kaikki kauheudet siinä matkalla mielessä ja itkuakin tuli tuherrettua. siellä sitten katsottiin ultralla ja onneksi vauvalla on kaikki kunnossa. luultavasti oli vuotanut vähän tuo minun istukka kun on vähän kohdunsuun päällä.nyt sitten parin viikon päästä takas sinne ultraan ja seuraavat nouseeko se ollenkaan siitä ylös. tulipahan nähtyä nyt sitten se synnärikin.kun ensimmäisen helsingissä tein.
sairaslomaa sain seuraavaan ultraan asti ja jos se istukka ei nouse niin sit pitää olla saikulla koko loppuraskaus.ei saa nostella tai muutenkaan rehkiä..aika matelemalla menee aika.

mekin käytiin puuhamaassa kesälomareisulla muutama viikko sitten. me ainakin tykättiin kovasti.ois vaan pitäny osata varata omat eväät ja koko päivä aikaa olla siellä. ruoka ravintolasta oli kallista.kuten yleensä tuollaisissa paikoissa.monet näytti grillailevan siellä omia ruokia,mikä mekin aiotaan kyllä tehdä jos vielä joku kesä sinne mennään.

vaunut on hankittu.käytettynä netistä löysin.carenat on ja isot ilmakumirenkaat,kun ei täällä muuten pääse talvella eteenpäin.sellaisen siniset on ja nallekuvioita.yhdistelmät.
äitiyspakkauksen kävin eilen. oli minusta ihania värejä nyt vaatteissa.paljon paremmat kun pakkauksen -04.nyt odottelen äitiyspäiväraha päätöstä,paljonko saan. parilta eka äitiyslomakuukaudelta maksaa työnantaja täyden palkan.

toivotaan nyt edes vähän aurinkoisempia kelejä. kesä on kohta ohi ja ollut varmaan kolme oikeaa hellepäivää täällä.jaksamista muille mammoille mahoineen :wave:
=)
rv26+3

vaunut on hankittu.käytettynä netistä löysin.carenat on ja isot ilmakumirenkaat,kun ei täällä muuten pääse talvella eteenpäin.sellaisen siniset on ja nallekuvioita.yhdistelmät.
pystyisikkö laittaan niist yhdistelmistä kuvan,ku kuvailusi perusteella kuullostaa siltä,et ne samanlaiset ku meijen esikoisella,mut ku mul ei hajuakaan niitten merkistä :D

Mäpäs kysäsen onko kellää ollu semmosta vaivaa, että esim kaupassa yhtäkkiä tulee hirvee paine ja puristus tonne alavatsan alueelle (supistaa?) ja pissahätä yltyy entisestään ja tulee kiire veskiin? :ashamed: lantiopohjan lihaksia oon koittanu reenailla ettei loppuraskaudesta lirahtele pöksyyn :) mutta tollasta ei kyl ekassa raskaudessa ollu tota puristusta ja kamalaa veskihätää :/

Huh..
Mein mummi oli täällä aamupäivän hääräämässä; leivottiin pullaa,tehtiin ruokaa,savustettiin kalaa(Elämäni eka kerta ko tota lystiä koitin!) ja kukkamaatkin on päässeet rikkaruohoistaan eroon!

Aattelin seuraavaksi suunnata koirien kanssa vattuja noukkimaan. Eilen sain semsen litran noukittua vajaassa tunnissa, ihan villivatut kyseessä. Saa sitte talvella puuron päälle vitamiineja ;)

Olo on ollut ihan ok.. Lääkärineuvola oli torstaina, Kaikki ok! sf-mitta oli 26cm, Hb 136 ja painoa tullu tähän mennessä 6kg :/

Aurinkoista päivää kaikille..Pitkästä aikaa täälläkin on ollut sateeton päivä!

L-ouisa Rv 29+2

Touhukasta ja aurinkoista päivää minultakin :) . Me ollaan käyty Puuhamaassa kolmena vuonna ja hieno paikka minusta. Kannattaa todella ottaa omat eväät mukaan ja kylmälaukkukin. Siellä on isoja kärryjä, mitä vetää perässä ja rahdata tavaraa. Me oltiin koko päivä ja vielä jäi jotain paikkoja koluamattakin. Mitään suosikkia en osaa sanoa, riippuu niin lapsesta ja iästä. Kiva paikka siinäkin mielessä, että siellä on touhua monen ikäisille ja vaikka vielä monta vuotta käytäis, niin aina jotian uuttakin katottavaa. Ja kiva, kun mikään ei sitten maksa pääsylipun jälkeen. Mies pelisalissakin innoissaan, kun nekään eivät maksaneet ;) .

Minulla samankuuloisia supistuksia kuin muilla ja aika tiuhaankin nyt ollut. Kipeitä eivät sentään ole, mutta mahan "ahdistavat". Maha on välillä sekaisinkin ja välillä hiukan oksettavakin olo. Onko muita?

Aeropuerto, pitääkö rehkimistä välttää ihan sen istukan edessä olemisen takia vai sen takia, kun sinulla tuli hiukan verta? Mietin vain, kun minullakin istukka vielä edelleen ilmeisesti edessä ja olo ollut ehkä tietyllä tapaa tukalampi kuin aiemmissa raskauksissa. Tai sitten muisti vain pätkii.. Mutta siis nousi mieleen, että istukan ollessa edessä onko oltava jotenkin varovaisempi kuin jos se olisi vaikkapa takana? Kukaan lääkäri ei ole minulle ainakaan mitään moisesta puhunut..

Ja vielä Tuutilullalle lohdutusta, kyllä vauva varmaan vielä hetii kääntyä itsekin vaikka moneen kertaan. Vaan ymmärrän silti huolesi, itsekin tuota istukkaa välillä mietin. Siskoani käännettiin useampaan kertaan ja sitten aina kääntyi itse takaisin perätilaan, kunnes ennen synnytystä oli vielä itse kääntynyt raviotarjontaan..

Rontti tasan rv 30

Huomenta!

Hui, aeropuertolla on ollu kyllä varmaan monta asiaa mielessä sairaalaan mennessä! Joskus on itselle hiipinyt kans ajatus jos jotain tollasta sattuis mieleen, kauhistuttanut jo pelkkä sekin!

Vertailin tossa neuvolakortteja ja mulla on esikon kohdalla neuvolan täti ekaa kertaa tunnustellut vauvan tarjontaa tasan viikolla 36. Onks muilla noin myöhään? Nyt tuntuu et jos noin myöhään koiteltais niin kantaisin jo huolta asiasta, koska en itse ainakaan esikosta pystynyt sanomaan edes loppuvaiheessa kumpi on peppu ja kumpi pää..mun sisko aina naureskeli että kuinka et voi kun hän tunsi omaltaan kantapäätkin! :LOL:

Mulla on menossa joku ihme kausi, mä haluisin olla vaan oman perheen kesken! Ärsyttää jos joku "tunkee" meille kylään ja kokoajan ajattelen et lähtekää ny jo prkl kotiinne! Mies koitti eilen ehdottaa kylä reissua niin hyvä etten tukehtunu! Olin likkaporukalla perjantaina syömässä niin tulin ihan pahalla tuulella sieltä kotiin, olin oikein ärsyyntynyt itselleni kun olin edes lähtenyt! Mihinkään en haluis mennä ja kaupassakin tuntuu et toivottavasti kukaan tuttu ei tuu vastaan! Yksin en haluais olla vaan nimenomaan omalla porukalla. Kamalaa tällänen kun yleensä oon kyllä tosi seurallinen ja sosiaalinen ihminen..Onko muilla vastaavaa?

Meijän viis vee kuunteli äsken massua ja vauva potkas suoraan sen korvan kohalle, nyt ei muusta puhuttakkaan!

Nyt aamupalalle ja nyhjään (ärsyttävää :kieh: )

-Mikero ja Topi 25+5

Mikero mulla sama homma tuntuu että haluaa vain olla oman perheen kesken mutta jatkuvasti joku tulossa kylään.Hermot menee.
Huomena ois sitte neuvola.Supisteluja ollu aika paljon mulla toivon vain että ei vaikuta kohdun suun tilantheen mitenkhään.Mulla painoa tullu muuten nyt 17kg :eek: .Hurjaa painon nousua.Mutta nyt lähen seurustelheen vieraittenkans.Ei paljon huvittais :kieh:
Mie ja poika 27+1

Aeropuerto, pitääkö rehkimistä välttää ihan sen istukan edessä olemisen takia vai sen takia, kun sinulla tuli hiukan verta?

rehkimisestä sanottiin jo ennen verenvuotoa ja kertoivat silloin jo, että voi alkaa vuotaa, kun on siinä päällä niin voi revetä helposti. heti kun se rakenneultrassa huomattiin sanottiin että ehdoton kielto painavien nosteluun.ja nyt lääkäri synnärillä sanoi että lepoa. mitään raskasta ei saa tehdä.jos se vuoto ei ois loppunu oisin joutunu sairaalaan vuodelepoon :x et mieluummin otan kotona sit rauhallisesti.

pystyisikkö laittaan niist yhdistelmistä kuvan,ku kuvailusi perusteella kuullostaa siltä,et ne samanlaiset ku meijen esikoisella,mut ku mul ei hajuakaan niitten merkistä :D

voin yrittää jossain vaiheessa,jos osaan,kun en oikein hallitse kunnolla näitä teknisiä vempaimia :ashamed: =)
mutta pääväri on tummansininen ja sitten on vaaleansinisellä pohjalla nalleja ja keltaisia tipuja. kantokoppa on kans vaaleansininen nalleilla ja tipuilla kuvioitu.

niinukka ja muut joilla lasten hampaiden reikiintymisen kanssa ongelmia, kannattaa karkin vähennyksen lisäks jättää mehujen juonti minimiin. nykysin näkee paljon lapsia joilla hampaat pilattu ihan mehuja juottamalla. nuo tuoremehuthan on ainakin aivan "myrkkyä" hampaille. ollaan miehen kanssa sovittu, että sitten kun lapsi syntyy ja kasvaa, niin emme opeta ollenkaan juomaan mehuja arkena, itekään emme juo joten ei ole normaalisti meillä jääkaapissa ollenkaan, karkkipäivä sitten 1 kerta viikossa ja eipä se maailma kaadu vaikka joskus muulloinkin vähän ottaa, kunhan sitten tarjoaa purkkaa päälle :)

hitto, tein äsken 2 marjapiirakkaa kun lähdetään huomen aamulla kavereitten kanssa viikoks lappiin erämökille ja norjassa ja ruotsissakin ajateltiin piipahtaa. huomasin tossa että perunajauhot on loppu niin piti kattoo netistä joku uus resepti. no sain toisen paistettua ja toinen oli uunissa. maistoin sitten tota ekaa, niin ei kyllä ollu kovinkaan hyvää, sokeria ainakin aivan liian vähän ohjeessa... :/ no eipä se auta ku syöttää sitten "dieettipiirakkaa" kavereille.

nimistä on ollu puhetta... meillä pojasta tulis väinö (meillähän on tekonimenäkin väiski, vaikkei sukupuolesta ole tietoa) ja tytöstä tulis silja.

palataan! t. tiipii ja "väiski" rv27+5 :heart:

YOdottaja66 täällä kans kärvistellään kesäflunssassa! Olo on tosi nuhanen ja kuumeinen :snotty: ääntä ei taho kurkusta lähtä ja keuhkotki jotenki omituisesti röhisee. Onneksi keskiviikkona on lääkärineuvola ja jos olo ei oo siihen mennessä parantunu ni se varmaan osaa tehä jotain ;) Tiedättekö onko keuhkoputken tulehdus tarttuvaa?Ku mun kaverilla on poskiontelontulehus ja keuhkoputkentulehus päällä ja just päivä ennen sen sairastumista olin siellä kylässä ja toinen pärski minkä kerkes :|

synnytyskin on alkanu täälläpäin jo mietityttämään,musta on kiva lukia netistä eri synnytystarinoita :LOL: en siis pelkää tilannetta ollenkaan (ainakaan vielä :kieh: ) mutta nyt mulla on 3tuttua synnyttänyt parin viikon sisällä ja kaikilla synnytys kestänyt max5tuntia niin itestä tuntuu että mä varmaan sitte synnytän niittenki eestä pari vuorokautta :D

No sen näkeepi sitte tuonnempana!

Henkka81 onnittelut munki puolesta! :flower:

Kirjottelempa lisää viimeistään keskiviikkona kun on lääkärissä käyty =)
Hyviä vointeja kaikille!

Diipeli ja masujesperi rv27+2

Täällä taas synnytyspelko tuntuu ottavan vallan arkielämästä, kummastakaan pojasta ei ollut minkäänlaista synnytyspelkoa. Kuopuksen syöksysynnytys jätti ikävät muistot ja pelot. Mutta nyt aamupalalle, kuopus itkeskelee jo vissiin puuroa...

tuisku ja "tyttö" 29+4

Heippa! Olin lentää selälleni kun Kökkönen kuvaili oireen, jossa vatsa menee ihan kivikovaksi ja pissahätä yltyy niin että kyyryssä pitää vessaan juosta (ja sit voi tulla pisara pissaa kun pöntölle pääsee), että ovat supistuksia! Noitahan on mullakin ollut jo pitkän aikaa, välillä kivuliaita ja välillä ei. Samoin saattaa ihan yhtäkkiä vatsa vaan mennä kovaksi ilman tuota pissahätätunnetta. Olen ajatellut että ovat harjoitussupistuksia? Mitä ihmeen eroa siis on harjoitussupistuksilla ja "vakavasti otettavilla" supistuksilla? Hassua, että olen toista odottava ja tällaista kysyn. Esikoiselta ei nimittäin ollut yhtään mitään oireita ennenkuin tuntia ennen synnärin synnytyssaliin menoa, ja kun supistukset silloin tuntia ennen alkoivat, ne olivat jatkuvia! En saanut mitään tolkkua missä olisi tauko, synnytyksessäkin kätilö piti kättä vatsani päällä ja hoki " nyt on supistus päällä, PONNISTA!" :LOL: Kun se kipu oli vain tavallista tuskaa ihan kokoajan.

Osa täällä kirjoittelee olevansa työttömänä ennen äippälomaa. Kertokaapas, miten olette ajatelleet äitiysloman ja vanhempainvapaan ( yht. 9kk) jälkeen? Jäädä työttömäksi ja nostaa liiton päivärahaa vai jäädä hoitovapaalle ja nostaa kodinhoidontukea? Erohan noissa tuissa on melko huima, ainakin kaksinkertaisesti saisi liitolta, joten tässä nyt pähkäilen jo että jäisikö sitten suosiolla työttömäksi... töihin en kyllä missään nimessä halua mennä 3 vuoteen, joten hieman moraalinen ongelmahan tämä on, ei mitään muuta... ja mitäs jos soittelevat sitten töihin? Onko kukaan aiempien lasten kohdalla ollut työttömänä heti 9 kk jälkeen, tuliko soittoja töihin? Minä menin esikoisesta heti 9kk jälkeen töihin, niin ei ole aiempaa kokemusta.

Topsy 26+6

Terkut äippäpolilta..
Sain samalla reissulla sokerirasituksen tulokset. :ashamed: Raskausajan diabetes, KAIKKI arvot koholla. Voi kökkö!!!!!!!!!!!
Nyt odotan kutsua sisätautilääkärille,jossa katotaan ruokahommelit sun muut. KUn nyt ei tarttis insuliinia pistää, siitäkin lääkäri puhu jo.
Istukka ei vielä tarpeeks noussu, mut lieneekö merkitystäkään enää. Iso vauva tulossa, eikä alakautta mahdu tuleen. Käyrien mukaan tulossa reilu 4 kilonen, mut ei anneta niin isoks kasvaa. Seuraava käynti rv32, aletaan seuraan myös vauvan kasvua.
Arvatkaas, mitä on jääkaappi täys?? Onnin eilisten synttärien jämiä...
herkkuja toisensa perään...

Keiju07
Tuttuja nuo kivuttomat harjoitussupparit täälläkin. Maha menee kovaksi, mutta ei satu. En ole kauhean huolestunut ollut, vaikka sisätutkimusta ei olekaan aikoihin tehty. Jumpassakin (käyn kevyissä jumpissa) välillä tulee noita suppareita, mutta eivät haittaa, joten olen jatkanut ihan normaalisti. En jaksaisi noistakin alkaa stressaamaan ja paikoillaan ei viitsisi olla, mikäli supparit eivät avaa paikkoja.

Olen lähdössä reissuun perjantaina ja ärsyttää, kun neuvolasta eivät viimeksi suostuneet kirjoittamaan todistusta, että raskaus on edennyt normaalisti. Ei kuulemma Finnair vielä näillä viikoilla tarvitse sellaista. No Finskiltä kysyttäessä vastaavat, että lääkärintodistus tarvitaan, jos lentää 28. raskausviikon jälkeen. Joten paluulentoa varten tarvitsen sen. Nyt sitten kättä vääntämään neuvolan tädin kanssa, että saako lääkärin kirjoittamaan todistuksen näin nopealla aikataululla ja vielä näkemättä mua. Menen ihan mielelläni tsekkaukseen, mutta tuskin antavat aikaa tällaista varten. Onneksi on hihassa pari lääkärikaveria, joiden puoleen täytyy sitten seuraavaksi kääntyä. Yksityiselle en mene tuollaisesta todistuksesta maksamaan... Mun luottamus neuvolaan on kyllä välillä aika pieni. Mutta sitten muistuttelen itselleni, kuinka hyvin asiat loppujen lopuksi on. Onpahan edes ilmaisia palveluita ja taso kuitenkin kansainvälisesti vertaillen erittäin hyvä.

Eipä kai tässä muuta, vähän purnaustahan tämä nyt oli. Ei oikein työnteko maita enää millään. Ihan niskasta saa itseään ottaa, jotta saa töitä tehtyä. Kun ei ole ketään edes patistamassa... Onko muita, joilla ei vaan tule työnteosta mitään? Mulla ei siis mitään fyysistä estettä, kunhan on aivot jo ihan vauvatunnelmissa.

Keiju ja tytteli 26+5

Keiju07, täällä kohtalontoveri... työt ei maistu ei sitten millään! Tälläkin hetkellä istun yksin toimistossa, kaikki muut ovat lomalla! Itsellä ei kesälomaa ole, vaan tuleva äippälomani on kesälomani. Koneen edessä istun päivät, joskus jotain hommia joissa pitää olla asiakkaiden kanssa yhteydessä. Surffailen vaan netissä ja lueskelen vauvajuttuja. Ei jaksais millään! Toisaalta onni että pomo tulee parin viikon päästä töihin, saa jotain itekin aikaiseksi....

Ginnifer
Heipähei,

Lomalta palattu eikä niin kovin innoissaan. Ennen lomaa sitä ajatteli, että sit on vaan pieni pätkä ennen ä-lomaa, mutta nyt kun laskin, niin 8 viikkoa vielä pitäis jaksaa... ja kun ei vaan nää työhommat kiinnosta! En kyllä muutenkaan tykkään nykyisestä työstäni, mutta ihan totaalikyllästyminen on nyt vallalla. Onneksi tässä muutama hiljaisempi viikko (koputtaa puuta) luvassa, jos vaikka sais 7+ vuoden kertyneet paperit, mapit, meilit läpikäytyä ja tarpeettomat tuhottua.

Raskaudessa on nyt ihana vaihe, olo on täydellisen hyvä ja vauva liikkuu niin ahkerasti ettei tarvitse sitäkään stressata. Noita liikkeitä lukuunottamatta musta ei tunnu erityisesti mitenkään "raskaanaolevalta" ja siks sitä välillä hämmästyy kun sattumalta näkee peilikuvansa että olenko toi minä? Noin iso??!

Vakuutus on otettu, alesta vaatteita osteltu ja erilaisiin kestovaippasysteemeihin aloitettu perehtyminen. Vaunut vielä puuttuu ja hienoinen stressi alkaa siitä olla. Käytettynä olin ajatellut ostaa, mutta pitäisi vissiin saada kokeneilta kavereilta puristettua joku tietty merkki/malli, jota lähtisi kyttäämään, sillä kaikkien keskeinen neuvo on, että pitkät ihmiset ei voi ostaa vaunuja kokeilematta. Sillä vaikka aisan korkeus oliskin riittävä, niin askeltilavuus harvoin on, ja se on sitten raivostuttavaa jos pitkine jalkoineen joutuu sipsuttamaan hitaasti vaan siks että vaunu on huonosti suunniteltu.

Nimistäkin oli ollut puhetta... Pojan nimi on meillä valmiina ja tytöllekin etunimi jo aika hyvin tullut esiin. Siinä tosin vähän mietityttää, että käykö se, kun juuri kuulin, että eräs tuttava oli antanut saman... Tämä on kuitenkin oman mummini nimi ja todella haluaisin sen lapselle. Onko muille käynyt niin, että "teidän" nimi onkin jo ollut "varattu"? Vai välitättekö siitä jos jollain on sama?

Ginnifer 27+0

heissan kaikille!

mökkiviikonloppu vietetty,ja jotenkin en siellä saanut nukuttua joten on aika vetämätön olotila..
tänään on sitten pesty kolme koneellista pyykkiä viikonlopun mökkireissun jäliltä,ja juostu äitini kanssa mustikassa..sain nyt kyllä talven marjat,kun anoppikin oli vielä meille keränny sankollisen mustikoita..sanoin kyllä miehelle että ilkeemmekö ottaa niitä marjoja vastaan,kun kuitenkin hyö jo aikas iäkkäitä,ja silti siellä mehässä pitää riehuu..mutta otettimpa ne sitten ..ja ovat nyt somasti pakkasessa.
kyllä oli minun omilla likoilla narina mehässä,kun houkuttelin ne sinne mukaan myös.. :/ mutta kyllä tuon ikäset pitää oppii marjojakin keräämään..
harmi vaan kun räksät söi melkein kaikki puskamarjat niin niitä ei kai tartte kamalasti keräillä..

tiipi joo,samaa mieltä olen mehujen juonnista, ainakin tuoremehujen suhteen samoin limpparin juonnista.meillä juodaan janojuomana vettä,ruan kanssa joskus saavat mehua..mutta en sitä kyllä kamalasti osta.
meiltä kysyi joskus hammaslääkäri että juoko (minun) lapseni limsaa miten paljon,sanoin että ostan limpparia hyvin harvoin,synttäreiksi oikeastaan vaan,hyvin hyvin harvoin muulloin.hampilääkäri sanoi että huomaa hampaista että ei ole limsaa juonut..ei ole 15v ikään mennessä ollut yhtään reikää,samoin nuoremmalla ei yhtään reikää ole ollut ja kohta täyttää 13v.

tietysti paljolti on hammasluustostakin kiinni,mutta uskon että ainainen karamellin syönti ja limpparin ja mehujen juonti,kyllä altistaavat reikiintymiselle tosi paljon.
nyt tuli sitten miehen etälapsillekkin karkkipäivä,lauantaina saavat karkkia meillä ollessa(en sitten tiedä miten onnistuu kun ovat äitinsä luona)huomaa että syövätkin paremmin kun eivät sitä ns.lauantai karamelli pussia koko viikkoa syö.

sanoin tässä jo miehelle että vauvalle ei sitten anneta karkkia ennen kuin ite osaa sitä pyytää..tietysti hoksaa jo parivuotusena että namia saa kaupasta tietystä hyllystä :/
aikoinaan oma äitini osti tytöille aina marianne karkkeja,mutta sitten oli jostakin lukenut että ksylitolipurkka on kaikista parasta lapsille syödä,tai jotkut ksylitoli karkit..ja sen jälkeen on mummolassa ollut ksylitolipurkkaa aina kaapissa :)

topsy2 minäkin olen ollut koko kesän tässä liiton rahoilla,eli työttömänä,muutaman kerran on soitettu vuodeosastolta ja vanhainkodilta muutamaksi päiväksi töihin,mutta olen sanonut että en parin päivän tähden lähde..(oonko huono ihminen,ja laiska?)eikä mitään sen kummempia kommentteja ole tullut.
ja aijon kyllä jäädä (kai) liiton rahoille sitten kun ens heinäkuussa loppuu äitiysloma,ite jos en mihin ilmoittele että olen halukas tulemaan töihin,niin tuskin kyseleevät.tietysti työkkäri voi jonkun paikan osoittaa,mutta olen sielläkin sanonut että alle kuukauden mittaisia pätkiä en mielellään silloinkään tee,kuitenkin hoitoalalla ne alkaa..justa tänä aamuna..ja mihis sitten vauvan kiikutat hoitoon.
kun mieskin tekee kolmea vuoroa..
taisin joskus aikasemminkin pohtia että miten kaksi kolmevuorotyöläistä järjästää lapsen hoidon..ei oikein kehtais vielä sen ikästä jättää murkkujenkaan hoiviin.
tai sitten pitää ettiä päivätyö...tai vaihtaa kokonaan alaa,sekin on kyllä nyt useammin käynyt mielen syövereissä...

mutta uskon että kaikki asiat loksahtaavat paikoilleen..asioiden on tapana järjästyä..

omaan napaan eipä juuri kummempia..vaavi on nyt liikuskellut iltapainotteisesti,oikein yöpaita lepattaa kun vunttunen siellä myllää..ja niin tanassa taitaa istua,että pää tuntuu ylämahalla ja potkut aivan tuolla alakerrassa :x oikealla puolella.

nyt ootetaan sinne sappitutkimuksiin sitä kutsua äippäpolin kautta..luulis että tällä viikolla vois tullakkin.

mutta nyt lähden pussittamaan nuo mustikat ja ottamaan kuivat pyykit narulta pois..

niinukka ja vunttunen 29+2 jo... :eek:

täälä kans hellettä piisannu. toisaalta ihania ilmoja olla ulkona, mutta kyllä se tukalallekkin välistä tuntuu. Mua ei työt hiosta, kun ed.lapsesta saakka oon kotona ollu. nautiskellaan vaan kesästä! B) viikonloppuna oltiin mummolassa, rantalla paistettu muurinpohja lettuja, lapset ui, (mää en tohtinu vieläkään :ashamed: )syöty ja seurattu urkkakentällä miehen jalitsu turnausta. tänään kävin mittauttaan itelle hoitosukat, päätin etten piä niitä, tälläsillä tukalilla kesäkeleillä, mutta neuvolantäti katto jalkoja ja sano, et pakko pitää....plääh kuumat ja hiostavat on!!! :/
Muuten olo on ihan hyvä, torstaina ois neuvola, sitten taas uusia kuulumisia.

Hei,

Kiitos teille kaikille lämpimästä vastaanotosta lokamassuihin mukaan. Täällä tosiaan on suuri ja aktiivinen joukko naisia kirjoittelemassa. Itse en jaksanut edes lukea mitä kaikkea kenellekin kuuluu, niin paljon oli kirjoituksia tullut sitten viime kerran. Mutta enköhän pääse kärrylle nyt kun sain aikaiseksi aktivoitua itseni mukaan tänne ja olen taas kotosalla koneen ääressä.

Täällä on moni käynyt kesälomareissulla, niin kuin myös meidän perhe. Eilen tultiin sitten takaisin kotiin eikä varmaan sen kummempia reissuja enää tälle kesälle tehdäkään. Käytiin Tampereella Särkänniemessä sekä Naantalissa Muumimaailmassa. Tyttö tykkäsi kovasti reissusta ja kyseli jo kotimatkalla että milloin mennään uudestaan lomalle B) Itsellä tämä raskaus alkaa jo sen verran vaivaamaan että piti lähteä välillä levähtämään hotellihuoneeseen, kun oli tarpeeksi monta tuntia hippassu jalkojen päällä. Isäntä ja tyttö jaksoivat kyllä touhuta iltamyöhään, mutta saipahan sitten itse levähtää itsekseen jonkun hetken päivästä.

Minulla oli neuvola viime viikon tiistaina ja kohdunphjan korkeus oli silloin 23 cm. Katsoin esikoisen neuvolakorttia ja kaksi ensimmäistä mittausta näytti olevan hänenkin odotuksesta ihan samoissa lukemissa joten varmaan aikalailla saman kokoinen kaveri olisi tulollaan. Vauva oli kääntynyt jo raivotarjontaan, vaikka itse kuvittelin hänen olevan poikittain liikkeiden perusteella. Tykittelee nimittäin aika napakasti tuonne oikealle kyljelle. Minulla tulee myös silloin tällöin noita suppareita ja kamala pissahätä. Olen huomannut että supistuksia tulee aika tiuhaankin jos itse touhuaa normaalia enemmän, joten olen yrittänyt vähän heliittää touhujen kans. Seuraavan kerran meillä onkin sitten elokuun alussa lääkäri neuvola.

Olipas meillä tosiaan Topsy2:n kans monta yhtäläisyyttä elämässämme :)

Mutta nyt menen vielä hetkeksi ulos kun on niin ihanan lämmin kesäilta!

Mukavaa kesäiltaa muillekin lokamassuille!

Katjanna

Neuvolassa kaikki oli ok.Huomena ois sitte lääkärineuvola.Mulla kamala allergianuha vaan nyt vaivana.
Laitoin muuten vasta 12kg joulukinkun uuniin.Huomena saa sitte joulukinkkua :whistle:
Mutta hyviä vointeja kaikille :heart: Meikä lähtee suihkuun nyt.
Mie ja poika 27+2

Neuvolakuulumisia täältäkin:)
HB oli laskenut nyt 116, eli rautakuuri aloitettiin. Verenpaine oli 106/62, eli matalalla mennään.
Painoa oli tullut 500 gr/vko lisää, eli nyt on kaikenkaikkiaan tullut painoa hipun alle 6kg.
Kaikki oli ihan ok, vauva on edelleen pää ylhäällä, toivotaan että tajuaa ajoissa kääntyä pää alaspäin:)

Keiju07
Neuvolan toiminta on kyllä ihmeellistä. Kirjoitin aiemmin tuosta matkalle lähdöstäni ja Finnairin vaatimasta todistuksesta. Terveydenhoitajan mukaan lääkäri ei voi kirjoittaa todistusta, että raskaus on sujunut normaalisti eikä lentämiselle ole estettä, näkemättä potilasta. Ihan ymmärrettävää. No ajat ovat kortilla näin kesäisin ja ihan ylilääkärin kautta saatiin sitten lupa varata minulle akuuttiaika lääkärille.

Tätä lääkäriä ei olisi homma voinut vähempää kiinnostaa. Ei katsonut neuvolakorttia, ei ottanut tietojani esiin koneelta (ei ollut siis omalääkäri). Allekirjoitti vain valmiiksi printtaamani paperin. Minä tästä hieman ihmeissäni sitten kysymään, että eikö ollut tarkoitus tehdä sisätutkimus, jossa varmistetaan, että paikat ovat vielä kiinni. "Jos ei ole ollut kivuliaita supistuksia tai verenvuotoa, niin tutkimukselle ei ole tarvetta." Fine. En alkanut vastaankaan vänkäämään, hieman vain ihmetytti, kun ei lääkäri edes kysynyt, onko supistanut tai ollut ongelmia... Se oli kahden minuutin käynti, jonka lopuksi lääkäri pahoitti mieleni sanomalla: "Siksihän näitä todistuksia kirjoitetaan, että lentäminen voi aiheuttaa keskenmenoja." "Jos vauva on liikkunut huonosti, ei suositella lentämään.". Kiitos ja hei. Lähdin menemään.

Ensinnäkin, todistus kirjoitetaan, jotta varmistetaan, että en ala synnyttämään koneessa, ja eiköhän se keskenmenon riski ole näillä viikoilla aika pieni, eikä määritelmällisesti edes keskenmeno. Sitäpaitsi riski on kai muutenkin olematon, jos sellaista edes on. Toiseksi, olisiko lääkärin tehtäviin sitten ehkä kuulunut kysyä, miten vauva on liikkunut. Kertaakaan ei ole neuvolassa selostettu, miten liikkeitä tulisi tarkkailla ja mikä on normaalia ja mikä ei. Kolmanneksi, jos lääkäri olisi vaivautunut katsomaan neuvolakorttia tai potilastietoja, hän olisi huomannut, että minulla on ollut kaksi keskenmenoa takana, joten aihe on aika arka. Tuli tosi paha mieli, ja meni fiilis koko matkasta. Kyllä osaa lääkärit olla välillä keljuja. Ja tässäkään ei ollut kyse mistään kesäsijaisesta, vaan ihan äitiysneuvolan normaalista työntekijästä. No nähtävästi lääkärin mielestä sisätutkimuksen tekeminen on niin epämiellyttävää, ettei niitä tee ellei niin vaadita. Ja "potilasta näkemättä" siis tarkoittaa todellakin potilaan naaman näkemistä. Mitä mun naama kertoo mun vauvan hyvinvoinnista????????

Äh, olen vain niin kiukkuinen |O , etenkin tuosta keskenmeno kommentista.

Keiju 27+0

Yhteistyössä