Moi lokamammat ...
(hauska vire muuten tuossa lokasanassa , lokalaitinen jne ...
)
Oma napa ja hyvää - eli flunssasta taidan selvitä henkiin, kyljetkin vertyy täs - tuli aika kipeiksi köhästä.
Ja neuvola oli tänään - kaikki taas hyvin SF 26.5 - palasi takaisin normaalimitoiksi ja käyrälle (helpotus, huh ...) , verenpaine 110/75, pulssi 91 ... ja vauva kiltisti raivotarjonnassa pää alaspäin , syke oli 138-145 . Apua - mulla meinaa tulla väliin poikatunteita - vaikak tän pitäis olla typykkä. Jospa on poikatyttö, rempseä naisihmeinen niinkuin äitinsä ?
Mutta sanonpa teille siskot - kyllä kunnon mies on aarre .
Mullahan on tämä eri tilanne - ja nyt uudelleen - lapsen parasta ajatellen (hemmetinmoinen prosessi ja pohdintaa vaativa) laitoin mailia lapsen hedelmöittäjällle. Siis ihan varma isä, hedelmöityshetki on jopa todistettavissa jo nyt hotelliyöpymistodisteella 15-16.1 ovariaika 17-18.1 , lask.aika 10.10. Seurusteltiin pari kuukautta, mies oli tietoinen raskauden mahiksesta, ja myös itse raskautumisesta, eikä ehdotellut aborttia...
No , pakoonhan mies nyt luikertaa - ei vastannut mailiin ,piti alkaa painostamaan sillä, että rantapalloraskausmasu ei ole salaisuus , enkä muutenkaan ole salannut tätä. Lapsesta ja mun odotuksesta tietää sadat ihmiset. Piruuttani panin tiedoksi , että töissäkin on miehen kotpaikkakunnan immeisiä ja että tän vertaistoiminnan vuoksi voi tulla mediajulkisuuttakin mulle (molemmat about totta ...). Ja sehän on mun asia jos kerron totuuden ? Asiallinen olen ollut ja reilu häntä kohtaan. Toisin kuin tää mies - 29 viikkoa aikaa miettiä ja sopeutua , 1-2 viikoa aikaa vastata mun mailiin - ja minä hoputan ? Hohhoijaa - uskomatonta luikertelua, hän on yrittänyt aktiivisesti unohtaa koko asian. Tosiasiassa ja realistina - en usko miehestä olevan taloudelliseen vastuuseen, enkä rakastavaksi isäksi. Enemmän elättelen vielä toivoa isovanhemmista, ehkä lapsen suhteesta heihin.
Anyway - tän lopputulema on varmaan se että meillä vauvelin kans on kiva elämä tyystin ilman tän miehen vaikutusta. Sen asian oikeastaan haluan varmistaa nyt . Ja oon tehnyt sen niin, että voi katsoa lasta silmiin, jottaolen tehnyt kaikkeni asian eteen - ensin maanitellut ja lepytellyt - sitten painostanutkin isäkandia. Ja mikään ei auta. Näin se vaan on - Nainen voi synnyttää vain lapsen , ei isää.
Siis olen iloinen kaikista kunnon isistä, enkä yhtään kade. Tää lapsi on joka tapauksessa iso onni, lahja ja ilo mulle - ja jatkossa varmaan muillekin. Ja monella eri tapaa meillä on hyvät lähtökohdat - taloudelliset, henkiset yms yms ...
Että kontrastia ja tämmöistä elävää elämää ...
Alkuviikosta tosiaan sain ne vaunukaupat (Brio Happy Compact - turkoosi kovakoppa , nam nam ... rataskankaat ehkä pinkit - saan tilata/varmistaa jahka neiti on maailmassa - jos sitten yhä on neiti
), sekä turvakaukalon Britax - no joo - siinä on vaalenpunaista ja harmaata , ja sängyn - oli tullut Babystyleen uutta valkeaksi kuultopetsattu mäntysänky , aika edullinen 85 e ..
Sängyn otin jo kotiin , muut jäi vielä varauksena liikeeseen - haen syyskuun alussa. Tuntuu jotenkin silti kummalta alkaa pystyttään se sänky. Tästähän tulee totta... :heart:
Minäkin sain Kelan äraha ja äavustus päätökset kotiin eilen - samassa ei ollut lapsilisäpäätöstä ? Onko muille tullut ? Pakkauksen sanottiin tulevan 2 viikon sisällä ...
Eilen vaapuin vielä golfkierroksen läpi , ihan mukavasti meni. Katsotaan nyt kuinka pitkälle sitä voi babygolfia harrastaa
Siellä saa ihanasti happea kun on raikas ilma ja soppeli tahti ...
Ja juu - niinkuin muutamilla muillakin , työ ei oikein maistu , enempi menee muihin asioihin tää aika ... kasvaakohan tässä pikkuhiljaa se äityden vaatima kottaraispönttö pään paikalle ...
Mukavaa päivää ja jaksuja kaikille mammoille ,
- papau & viola auroora RV 29+1