***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

Vilma-Onni: Ei ole todettu raskausdiabetestä. Sokerit oli jonkin verran koholla sokerirasituskokeessa, joten laittoivat sitten seuraamaan niitä arvoja kotona. Ja viikon kotiseurannan jälkeen (toki seuraan niitä vieläkin) neuvolantäti päätti ottaa varman päälle ja lähettää tonne äippäpolille. Sanoi itsekin ehkä "ylireagoivansa", mutta parempi kai niin. Täytyy nyt toivoa ettei sitä diabetestä tuliskaan. Kyllä mä nää sormenpää verikokeet ym. kestän mut sitten jos täytyy jollain insuliinipiikillä ruveta reittänsä pistämään..voi voi sentään!
 
Eli täälläkin taasen neuvolakäynti takana ja kaikki ok.
Verenpaine 107/66, pulssi 77,
Pissa puhdas,
Hemoglobiini 134,
Sf-mitta 25,5 cm,
Sydän löi siinä 140 molemmin puolin,
Tarjonnasta ei terveydenhoitaja vielä osannut sanoa vaikka kauan yrittikin kokeilla.
Liikkeitä tuntuu ja turvotusta on ajoittain hurjastikin. Vielä olis kaksi päivää töitä ennen kesälomaa. Perjantaina suunnataan taas pohjosempaan pariksi viikoksi ennen viimeisiä työrutistuksia. Sunnuntaina olis sitten ensimmäinen hääpäiväkin (yhteiseloa tosin takana jo 10 vuotta), enkä millään tunnu keksivän mitään mukavaa pientä lahjaa tuolle toiselle puoliskolle...?

t. Toivotaan ja Nasu 27+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Hei,



Kelalta tuli minulle takaisin kysely tulonhankkimiskuluista. Halusin että vanhempainraha laskettaisiin viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella ja nyt tuli tuollainen kysely takaisin. Jäin pähkäilemään että kannattaako kelalle nyt sitten ilmoittaa bussin kuukausilipun hinta, joka olisi siis edullisempi vaiko sitten oman auton käytöstä aiheutuneet kulut?


Mun tutulta ainaki vähensi nuo bussimaksut äitiyspäivärahaa!


Tänään oli siis lääkärineuvola. Vauvan sykkeet 140 ja liikkeet ++,viistotarjonnassa edelleen =) Painoa oli tullu n.200g viikossa,eli nyt yhteensä n.5kg. Pissassa oli TAAS leukkarit ++ ja proteiinit samoin, sitten sf-mitta oli 28cm! Siis kahdessa viikossa kasvanu 5,5cm :whistle: Ei kuulemma enä tässä vaiheessa pitäis ihan noin huimaa pyrähdystä olla.. Mittas kolmeen kertaan ja vaikka miten päin ja meinas että näin vaan on ja passitti huomisaamuksi sokerirasitukseen.

Enmä ite usko että mitään semmosta häikkää ois ku vauveliki oli ihan normikokonen sillon reilu viikko sitten ultrassa ja itelläkään tuo paino ei oo kasautunu.mutta hyvä kun tutkivat kaiken varalta! Mutta toivotaan parasta! Tuli vähän järkytyksenä :/

Sitten oli huvittava kun melkeen heti kun menin lekurihuoneeseen niin lääkäri kysäisi että löytyykö perussairauksia. Mä että anteeksi mitä HELV*** perussairauksia!?! :D eli siis nykypäivänä on ihan normia että sulla nyt sattuu olemaan joku pitkäaikainen sairaus, :LOL: ja yli puolella 30vuotiasta on joku pitkäaikaissairaus! :eek: Huih! Eli verenpainetautia,kolesterolia,2-tyypin diabetesta ymymym...

No joo,että semmosta :saint:

Kuume on hellittäny,vieläki aika ajoin hiki valuu mutta ilma on kyllä muutenki tosi hiostava,nenä on edelleen ihan tukossa ja ääni painoksissa,mutta paranemaan päin =) Käytiin tuossa tänään katteleen paria autoehokasta mutta mikään ei kolahtanu... jeps mä taidan painua pehkuihin ku aamulla pitää taas niin aikasin nousta....

Diipeli ja masujesperi RV 27+4 :heart:
 
Äitiyspakkauksesta. Vein hakemus 2 vkoa ennen juhannusta. 9.7.2007 soitin perään (malttamaton). Kelan nainen sanoi että tekee päätöksen saman tien ja päätös tulikin päivättynä 9.7.2007. Pakkauksen olisi pitänyt tulla kahdessa viikossa, mutta ei ole näkynyt. Kelan netipalvelussa näkyy vain että pakkaus tilattu..... Odotellaan.... Näin siis Jyväskylässä.Tiedän että olen hölmö, kyllä se pakkaus tulee ennen lokakuuta, mutta kun olisi niin kiva päästä näpläämään niitä vaatteita.

Tänään ylim. lääkäri, kun eilen supisteli koko päivän,tosin kivuttomasti, vähän hirvittää toivottavasti kohdunsuu on kiinni.
 
Toinen lääkärineuvola takana. Verenpaine, 117/71, syke 84, Hb 114, sf-mitta 24,5 cm, sydämensyke 162 vauvalla.
Kaikki ihan ok, sain lähetteen synnytystapa-arviointiin esikoisen ponnistusvaiheen pitkittymisen vuoksi. Kivuttomia supistuksia on ollut paljon, mutta meinasi että kunhan ottaa rauhallisesti niin ei haittaa. Ois antanut saikkuakin mutta kyllä töissä tulee otettua rauhallisemmin kuin kotona :) Eilen oli yksi kivulias supistus, tulipa sellainenkin koettua kun esikoisesta niitä ei ollut. Otti myös streptokokkinäytteen (muistaakseni), ettei ole tulehdusta kun on ollut vihlontaa emättimessä tai jossain tuolla alhaalla.

Äitiyspakkauksesta Oulussa: En ottanut tälle vauvalle, mutta esikoiselle kun vein hakemuksen niin sanoi että kannattaa tuoda itse tai soittaa perään kun on hakemuksen postittanut, sillä jos esim yksi rasti puuttuu jostain kohti niin eivät soittele perään vaan jättävät lojumaan hyllyyn ja odottavat että äiti itse soittaa. Eli kannattaa soittaa jos kovin venyy. Itse saan päätöksen vasta ihan loppumetreillä kun haen tukea viimeisen 6 kk tulojen perusteella ja tulot voi ilmoittaa vasta elokuun lopulla sitten.

Mukavaa päivää kaikille, alan tästä työn touhuun :wave:

Topsy rv28
 
Moi lokamammat ...

(hauska vire muuten tuossa lokasanassa , lokalaitinen jne ... :) )

Oma napa ja hyvää - eli flunssasta taidan selvitä henkiin, kyljetkin vertyy täs - tuli aika kipeiksi köhästä.
Ja neuvola oli tänään - kaikki taas hyvin SF 26.5 - palasi takaisin normaalimitoiksi ja käyrälle (helpotus, huh ...) , verenpaine 110/75, pulssi 91 ... ja vauva kiltisti raivotarjonnassa pää alaspäin , syke oli 138-145 . Apua - mulla meinaa tulla väliin poikatunteita - vaikak tän pitäis olla typykkä. Jospa on poikatyttö, rempseä naisihmeinen niinkuin äitinsä ?

Mutta sanonpa teille siskot - kyllä kunnon mies on aarre .
Mullahan on tämä eri tilanne - ja nyt uudelleen - lapsen parasta ajatellen (hemmetinmoinen prosessi ja pohdintaa vaativa) laitoin mailia lapsen hedelmöittäjällle. Siis ihan varma isä, hedelmöityshetki on jopa todistettavissa jo nyt hotelliyöpymistodisteella 15-16.1 ovariaika 17-18.1 , lask.aika 10.10. Seurusteltiin pari kuukautta, mies oli tietoinen raskauden mahiksesta, ja myös itse raskautumisesta, eikä ehdotellut aborttia...
No , pakoonhan mies nyt luikertaa - ei vastannut mailiin ,piti alkaa painostamaan sillä, että rantapalloraskausmasu ei ole salaisuus , enkä muutenkaan ole salannut tätä. Lapsesta ja mun odotuksesta tietää sadat ihmiset. Piruuttani panin tiedoksi , että töissäkin on miehen kotpaikkakunnan immeisiä ja että tän vertaistoiminnan vuoksi voi tulla mediajulkisuuttakin mulle (molemmat about totta ...). Ja sehän on mun asia jos kerron totuuden ? Asiallinen olen ollut ja reilu häntä kohtaan. Toisin kuin tää mies - 29 viikkoa aikaa miettiä ja sopeutua , 1-2 viikoa aikaa vastata mun mailiin - ja minä hoputan ? Hohhoijaa - uskomatonta luikertelua, hän on yrittänyt aktiivisesti unohtaa koko asian. Tosiasiassa ja realistina - en usko miehestä olevan taloudelliseen vastuuseen, enkä rakastavaksi isäksi. Enemmän elättelen vielä toivoa isovanhemmista, ehkä lapsen suhteesta heihin.
Anyway - tän lopputulema on varmaan se että meillä vauvelin kans on kiva elämä tyystin ilman tän miehen vaikutusta. Sen asian oikeastaan haluan varmistaa nyt . Ja oon tehnyt sen niin, että voi katsoa lasta silmiin, jottaolen tehnyt kaikkeni asian eteen - ensin maanitellut ja lepytellyt - sitten painostanutkin isäkandia. Ja mikään ei auta. Näin se vaan on - Nainen voi synnyttää vain lapsen , ei isää.

Siis olen iloinen kaikista kunnon isistä, enkä yhtään kade. Tää lapsi on joka tapauksessa iso onni, lahja ja ilo mulle - ja jatkossa varmaan muillekin. Ja monella eri tapaa meillä on hyvät lähtökohdat - taloudelliset, henkiset yms yms ...

Että kontrastia ja tämmöistä elävää elämää ...
Alkuviikosta tosiaan sain ne vaunukaupat (Brio Happy Compact - turkoosi kovakoppa , nam nam ... rataskankaat ehkä pinkit - saan tilata/varmistaa jahka neiti on maailmassa - jos sitten yhä on neiti :) ), sekä turvakaukalon Britax - no joo - siinä on vaalenpunaista ja harmaata , ja sängyn - oli tullut Babystyleen uutta valkeaksi kuultopetsattu mäntysänky , aika edullinen 85 e ..
Sängyn otin jo kotiin , muut jäi vielä varauksena liikeeseen - haen syyskuun alussa. Tuntuu jotenkin silti kummalta alkaa pystyttään se sänky. Tästähän tulee totta... :heart:

Minäkin sain Kelan äraha ja äavustus päätökset kotiin eilen - samassa ei ollut lapsilisäpäätöstä ? Onko muille tullut ? Pakkauksen sanottiin tulevan 2 viikon sisällä ...

Eilen vaapuin vielä golfkierroksen läpi , ihan mukavasti meni. Katsotaan nyt kuinka pitkälle sitä voi babygolfia harrastaa :) Siellä saa ihanasti happea kun on raikas ilma ja soppeli tahti ...

Ja juu - niinkuin muutamilla muillakin , työ ei oikein maistu , enempi menee muihin asioihin tää aika ... kasvaakohan tässä pikkuhiljaa se äityden vaatima kottaraispönttö pään paikalle ...

Mukavaa päivää ja jaksuja kaikille mammoille ,

- papau & viola auroora RV 29+1

 
Vais sellainen isätapaus YOdottaja66. Ei vastuu paina ei... mutta toisaalta, nyt olet tosiaan sitten yrittänyt ja voit rehellisesti sen lapsellesikin sanoa. Se on jämpti! Ymmärrän ajatuksesi isovanhemmista, jotenkin sitä toivoo näille omille lapsille mahdollisimman paljon rakastavia ihmisiä ympärille. Mutta... ihaninta on se, että oli mika tahansa tilanne, pipi, iloinen asia, minkä lapsi haluaa jakaa, ensimmäiseksi sitä tullaan äidin luokse :heart: Siinä sitä ymmärtää että on korvaamaton toiselle eikä muilla periaatteessa väliä. Minun mieheni ei myöskään tiedä kuka hänen isänsä on, ja joskus mielessä käy, että samalla tyttäreni ja tuleva lapseni ei tiedä kuka heidän isoisänsä on. Mutta ilmankin pärjäämme oikein hyvin, enkä halua asiasta miehelleni sanoa, jokaisella on oikeus omiin päätöksiinsä.
Sulla ei tule raivoa ja tunnetta siitä, että perhana jos ei ole kiinnostunut lapsesta niin saa luvan ainakin maksaa? Ensimmäisenä minulla tuli sellainen tunne kun viestisi luin, mutta helposti sitten voisi tulla myös tunne että antaa olla, pakolla en pyydä ketään lastani kustantamaan. Varmaan monenlaisia ajatuksia pyörii päässä...

Tsemppiä kovasti ja aih että kuulosti hyvältä (ja tyttömäiseltä) noi hankinnat mitä olet ostanut :) tuosta lapsilisäpäätöksestä, JOS oikein muistan, se tuli esikoisella samassa päätöksessä... muistitko laittaa hakemukseen ruksin että haet samalla hakemuksella myös sitä? No, jos ei ala kuulumaan niin kilauta, sen voi hakea takautuvastikin (muttei kovin pitkän ajan päästä).

Topsy, esikoinen, tyttö, 2v9kk ja masulainen 28+2
 
"Olette hakenut lapsilisää syntymässä olevasta lapsesta. Oikeus lapsilisään alkaa lapsen syntymää seuraavan kuukauden alusta. Päätös lapsilisästä postitetaan ensimmäisen maksukuukauden lopussa."
Noin mulla lukee kun käyn kattomassa kelan sivuilta omia tietojani... vanheimpainpäivärahan määrää en tiedä... siel lukee vaan et "hakemus on jätetty 4.6.2007" Eiköhän sieltä tuu rahaa sit joskus... :headwall:
 
Neuvolasta ja sairaalasta kuulumisia!

Jouduin eilen sitten neuvolan jälkeen vielä äippäpolille tsekkaukseen noiden supistuksien ja kylkikivun takia. Ei mitään sen ihmeempää löytynyt. Sappiteissä on pientä tukosta, mutta niille ei tehdä nyt mitään. Yön jouduin viettämään siellä. Juteltuani illalla yökkö kätilön kanssa vahvistui vain tunne, että en minä sinne Lohjalle halua. Oli siellä niin hyvää palvelua. No olihan siellä se oma kätilö ihan kiva, mutta ei hänkään koko aikaa ollut paikalla.

Nyytillä on siis kaikki hyvin. Katsottiin kaksi kertaa sydämen syke ja ultrattiin 3 kertaa. Akupunktiota kokeiltiin tuohon kipuun, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. Eikä myöskään siitä kipulääke piikistä.
Hb oli eilen aamulla neuvolassa 102 ja illalla vain 96 enää. Verenpaine oli tänään jo 126/67 (eilen oli 114/71).
Kohtu noin 31 cm ja nyytin painoarvio 1,8. Taulukon mukaan pitäisi paino olla noin 1300g... :$
Ja sitt ihmetellään minun kipuja... Kohtu oli edellisestä neuvolakäynnistä kasvanut vain ylöspäin :p
Se selittää pahenevan närästyksen ja kaikki kivut.

Masennusta on kuulema ilmassa lekurin mukaan. No ole itse iloinen ja pirteä, jos joka toinen yö menee valvoessa närästyksen takia ja kaikki paikat särkee koko ajan. :'(
Nyt olen tosi väsynyt, vaikka viime yön kyllä nukuin unilääkkeen voimalla. Voin kuulema halutessa mennä Lohjalle koska tahansa uudelleen, jos haluan taas nukkua yön yli. No en tosiaankaan halua mennä sinne. Kyll mä taidan mennä mielummin ensi kerralla suoraan tuonne Tammisaareen.

Mutt nyt mä meen syömään ja lepäileen. Lohjalla kun ei tuota ruokaa oikein saanut syödäkseen... Tai no sai, mutta kelle riittää lounaaksi 3 lihapullaa ja 4 pientä perunaa???? :x

LillaStina ja Nyytti 30+2
 
niin just,varjossa 26 astetta.
meikä ollut tänään kiukkunen kuin ampiainen,kaikki asiat ärsyttää :( ja raivostuttaa ja itkettää..mies vaan lohduttelee että ne hormoonit,ne hormonit..en tiiä johtuuko niistä vai mistä..mut päähän on ottanut tänään ja tiukasti, :headwall:

ainainen mekkala ja pölinä,ja kysely ja vaatiminen ja yleensä kaikki :kieh:
mietin tuossa sitten että miten sitten jaksan vauvan kanssa,kun jossakin vaiheessa näitä lapsosia tulee tässä olemaan viisi kappaletta :whistle:

omille tulee sanottuakin että pitäävät lärppänsä kiinni,mutta miehen lapsille..niin..olen minä kyllä nuorimmaiselle sanonut että pitää välillä osata olla hiljaa,eikä koko ajan olla äänessä..
ruoka pöytä on sellanen paikka (minulle ainakin) että nätisti voi jutella,mutta syödäkkin pitää muistaa..
mutta miehen nuorin on koko ajan äänessä,sit se lukee kaikki tekstit maito,piimä,ja voi rasioiden kyljistä..ja pölpöttää omiaan..
sitten sille joutuu sanomaan monta monituista kertaa että,syö nyt eläkä hölpötä..että haarukkaa ääntä kohden..todella ärsyttävää..ajattelin jo jossakin vaiheessa että sanon kylmän viileesti että jos neiti ei lopeta pölpötystä niin voi mennä huoneeseensa ja olla sielä sen aikaa kun myö syödään ja sitten tulla yksin syömään..yleensä viimonen hää onkin kuka jää pöytään istumaan kun kaikki muut ovat syöneet.
tänään kyllä kaikki oli suht hiljaa ruokapöydässä kun varmaan näkivät mun naamasta että olin pahalla tuulella :/

sitten vielä iski vasempaan kankkuun toden näkösesti joku issias kipu..mitään ei pysty nostelemaan,imurointi yhtä tuskaa,istumaan käynti ja istumasta nousu ihan kamalaa,tuntuu että joku perskannikassa vääntää puukkoa :x :'(
mikähän vois olla avuks..kokeilisko vaik kylmän pyyhkeen tai jonkun pakasteen laittaa sinne..jos se vaikka helpottaa.
tämäkin vielä..no ei auta muu kun komennella miestä ja penskoja tekemään näitä hommia..

niinukka ja vunttunen 29+5
 
aamulla kävin neuvolassa ja uusia kuulumisia päivitetään het tänne.. =)
rr oli hyvä, näistä painostavista ilmoista huolimatta 104/64
pissa puhas
paino tippunu 100g edellisestä
ja kun oon ite mittaillu nuita paastosokereita, pyöriny siinä4,9-5.3 välillä, joten ensviikolla on sitten sokerirasitus.
mun kahella siskolla ja äitillä on ollu sokerirasituksessa häikkää ja isoja vauvoja saanu, joten arvasin et mullakin voi helposti arvot nousta. ja kun miehellä on 1.tyypin diabeetes, niin sen mittarilla on seuraillu arvoja ja arvasin omista tuntemuksista et korkialla on sokerit välillä käyny... :|
muuten olo ihan ok. sf mitta 21cm muistaakseni ja muutenki tuo massukka on niin pikkunen, ettei kyllä haitoille oo.
mies lähössä koht puolin lasten kanssa urkkakentälle, joten rauhaisenpi ilta tiedossa. =) pitää huomisia viikkosiivouksia jo eeltäkäsin alotella. Sämpylöitä tuossa erän leippasin ja nyt niittä masuntäydeltä mutusteltu.. :p
 
Pahoinvointi vaivanut nyt.En tiä onko se nämä ilmat jotka sen aiheuttavat vai se että kohtu painaa mahalaukkua ja keuhkoja.Inhottavaa kuitenki :ashamed: Sitte mulla on tullu verenpurkaumia entisten raskausarpien kohdalle mahaan.Se tietää vain sen että poika kasvaa ISOKSI.Mulla alkaa jo vähän pelottaa synnytys.Mutta kait se on kaikilla mielessä.
Mutta nyt laithaan tytöt nukkumaan.Meillä miehenkans muuten hääpäivä tänhään.Oltu naimisissa 4 vuotta ja sitäki saan itte juhlia ko mies töissä :(
Hyviä vointeja kaikille ja YOdottaja66 tsemppiä sulle :hug:
Mie ja poika 27+5
 
Moi,

no niin - kiitos kaikille tsempeistä Topsy & co ... näemmä mun kova kovaa vasten ja heppu seinää vasten strategia puri ainakin osoittain, tuli sentään jotain pehmentelyä, melkein anteeksipyyntö uhittelusta. Saa nyt nähdä miten käy , kyllä aika kylmäsydämisestä heppulista silti on vielä kyse, tuntuu olevan se maksaminen ainoa tapa välittämisestä, jonka hän ymmärtää. Yhdelle mun kaverille tuhisinkin, että pitäis (ainakin tämmöisille) miehille liimata kaljamahan päälle samanmoinen potkiva rantapallo 9 kuukauden ajaksi - jospa se auttaisi vauvaan ja tulevaan sopeutumiseen.
Syöttää siinä samalla vielä mielalahormooneja , närästystä aiheuttavia roppeja jne... vaikuttaisiko tuo henkisestikin sitouttavasti, mene ja tiedä :LOL:
Aika pliisu tapa kasvattaa isyyteen ne neuvolan isäoppaat - ainakin näille tämmöisille haasteellisille caseille :) Ja kun mun tapauksessa pitäisi olla vielä etäkurssina. No - luovuus ajattelussahan ei ole kiellettyä ????

Kotiäiti 1981, hyvää hääpäivää myös, juhlistatte myöhemmin sitten! Mullakin vaivaa jokin ällötys ruokaan - pitää oikein miettiä mitä huvittaisi syödä. Jotainhan on pakko. Hedelmät, viili ja piimä menee. Paino kyllä nousee, vaikken muka ole paljoa - eikun ollenkaan - ahmiskellutkaan.
Ja juu - samat sokerirasittelut on edessä vkolla 33 (RV 32) - iänkin jo vuoksi- helppo pysyä perässä noissa viikoissa kun oon koko ajan 1 viikon kalenteria perässä :)

Ja Niinukalle ynnä LillaStiinalle jaksuja myös ... kyllä se aurinko paistelee. Mä joskus aina yllättäen - siis ilman raskauttakin - huomaan että apea mieliala aiheutuukin fyysisistä jutuista nimenomaan - uni, lepo, ruoka ja juoma , sekä suihku tai kylpy auttaa moneen angstiin!

Huomenna Vuokattiin mökkeilemään , nyt on ainakin hyvä tekosyy laiskalle marjanpomijalle olla mustikoita poimimatta. No ehkä himpun voi poimia - vaikka 'onkin niin raskaana, huoooh' - kai tästä tilastakin joku hyöty täytyy naisellisesti ottaa irti :)

- papu & viola auroora RV 29+1
 
tänään oli lääkäri, vaavi on kasvanut kuulemma hyvin (painoarvo1100g) vaikka itellä paino oli laskenut 100g. eli tullut lisää yhteensä vajaa 3kg. syömään patistelivat, ja rautakuurille. ei oo oikein nyt kesällä liha tai kunnon ruoka maistunut, vaan olen ollut enemmän puuro-hedelmä-karkki-linjalla. Mieskään eil ole ollut kotona niin itselle ei tule niin ahkerasti laitettua ruokaa. ihana kun alkaa olla raskaus jo siinä vaiheessa että voi mielin määrin alkaa sopeutua äitiyteen ja suunnitella vain vauva-asioita. ihan mukavaa on ollut kun maha jo näkyy. 2 pappaa on tarjonnut töissä jo suklaata ja muutenki tullut vaan positiivista kommenttia.
on kyllä ihme miten jotkut miehet ovat niin välinpitämättömiä vaikka kyseessä on oma lapsi. vaikka tulee mieleen että ehkä parempi YOdottaja66 on että välinpitämätön mies on jossain aivan muualla kuin nurkissa pyörimässä. tunnut niin vahvalta että varmasti pärjäät vauvan kanssa ilman miestäkin!

äidiksi + vaavi 28+1
 
Eipäs ole tullut kirjotelltua vähään aikaan. Jostain syystä on AINA niin pirun kiire, ettei muka ehdi.
Masulle ja minulle kuuluu hyvää, rv 30+1 menossa. Loppusuora alkaa hämöttämään. Alkuviikosta käytiin neuvolalääkärillä ja oli nopea käynti kun molemmat oma terkkari ja lääkäri lomalla. Jotenkin tuntui kurjalta, kun oman terkkarin kanssa on niin helppo jutella kaikista asioista jotka vaivaavat mieltä. Ja tuli olo, ettei tällä sijaisterkkarilla kauheasti ollut aikaakaan mulle. Painoa on tullut noin 7 kiloa raskauden alusta, nyt oli paino noussut hieman yli 500g viikossa. Verenpaine ok ja hb noussut rautalääkityksen aloituksen jälkeen normilukemiin. Masuasukillakin vaikutti kaikki olevan kunnossa, sykkeet kuuluivat todella voimakkaina, sydän löi 158/ min. Sf mitta oli 26,5 ja kohdunsuu oli kiinteä.
Puolentoista viikon päästä olisi vielä yksi ultra, jossa varmistetaan viime ultrassa näkynyt "kohoama". Kyseessä lääkärin mukaan voi olla lisäistukka, mikä lääkärin mukaan voi tarkoittaa sitä, että alussa siellä on ollut kaksi. Nyt kun muistelen aikaa taaksepäin minulla oli raskauden alussa muutama päivä veristä vuotoa, onkohan toinen alkio tullut pois? Näin se luonto tekee tehtävänsä.

Oma vointi on ollut edelleenkin yllättävän hyvä. Turvotusta ei ole ollut lähes ollenkaan ja töissä olen jaksanut käydä. Selkää on ajoittain särkenyt ja siitä olen pari päivää ollut sairaslomalla. Kovin kyllä odotan jo äitiysloman alkamista, siihenkin on aikaa reilu kuukausi.

Kotiin on jo tullut hankittua kaikenlaista. Uusi hoitopöytä saatiin kasaan viime viikolla ja vaunut ostettiin jo alkukesästä. Vauvanvaatteita tulee aina hiplailtua kaupoissa, mutta kauheasti en ole raaskinut ostaa, kun odottelen äitiyspakkausta. Kuitenkin jotain pientä on jäänyt mukaan :)

Sukupuolesta ei ole tietoa, mutta vahva aavistus on että masussa on poika. Mieheni suku on täynnä poikalapsia, joten se on jotenkin vaan jäänyt semmoiseksi oletukseski, että tulossa on poika. Ja kyllä kaikki tutut sanoo, että mulla on poikamaha. Vastaan heille aina, että on kaksi vaihtoehtoa, poika tai tyttö, sitten sen näkee. :heart:

Jaahas, täytyy kai jatkaa hommia, kahvitauko alkaa olla lopuilla!

Hyviä odotuksia ja tsemppiä kaikille! :hug:
 
Hmmh - ois kyllä jännä tietää sanooko nuo sykkeet sukupuolesta mittään...
Elza arvailee saavansa pojan ja sykkeet on 158 .
ja minä muka odottelen typykää (ultrankin mukaan, maybe ....) ja mulla oli RV 29 sykkeet eilen 138-145 ...
Apuuva .
Kandeisko tehdä tästäkin tutkimusta , vai onko koko syke-uskomukset taikauskoa ?

Elza - ostatko multa tyttövaatteet jos osoittautuu mun vaalenpunaiset 'babygirl' myssyt vääriksi ? ;) :p


- papu & viola auroora rv 29+2
 
tuisku77 ja YOdottaja66 kiitos onnitteluista :flower:
Vauvan sykkeet ja sukupuoli ei minun uskomuksen mukaan pidä paikkansa.Tytöistä sykkeet ollu 130-160 ja nyt tästä pojasta 142 ollu joka mittaus kerta.Se riippuu siitä miten paljon vauva liikkuu silloin ko mitataan.Ja jos se ihan rauhassa nukkuu niin toki pulssiki on rauhallinen.Ainaki mie niin sanoisin ja uskon sen myös olevan niin.Sen huomaa ittestäki jos vaikka istut ihan rauhassa pulssi on hidas mutta jos vaikka kävelet tai puhut niin syke nousee.
Mutta nyt lapsia laithaan nukkumaan.Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
Mie ja poika 27+6
 
Nonniin...tänään tuli äippäpakkaus :D oli jännää tytönki mielestä avata sitä :D
on se haalari kyl söötti...ja paljon pienempi ku edelliset....meni siihen se 5 viikkoosiitä ku paperit vein kelaan vai oliko peräti 6 viikkoo?!!!??!! enpä ny muista.

mites muilla toi asennon löytäminen??? siis sekä sohvalla,et yöllä sängys?
ite en löydä enää mitään asentoo mis olis mukavaa....telkkarin katselukin sellast möhkimistä,et isäntäki jo nauraa :LOL: ja yöt ollu ny viimeaikoina ihan peestä......kyljeltä kyljelleen pitää kääntyä vähän väliä ja sit sattuu lonkkaan ja mitäs muuta kaikkee...mhm :/ koko ajan sellanen ahistava olo....

myöhästyneet hääpäiväonnittelut kotiäiti 1981:lle =) meil oli 1 vuotis hääpäivä 7.7.07

henkka ja veeti 27+6
 
Tänään tuli tieto että pakkaus tulee 2 viikon kuluessa. Ihanaa.

Mulla nyt vaivana ihan jatkuva närästys, tuntuu että mitään ei tarvitse suuhunsa laittaa kun korvennus jo alkaa.
Kivaa jos se on tätä loppuun asti..

Mites muuten toi Elokuun pino..itse olen ensi viikolla pois koneen ääreltä.
Voin toki tehdä elokuuta varten oman pinonsa jo maanantaina vaikka ei elokuu vielä olekaan, tai sitten perjantaina/lauantaina kun koneelle palailen..
Vai haluaako joku muu ottaa vetovastuun elokuussa?

Nyt pakko mennä tekemään jotain hyödyllistä:)
 
perjantai-iltaa..

täällä taasen hellettä piisannut,vaihteeks päätäkin juilinut koko päivän..olo on vähän niinkuin maansa myyneellä..mikä lie taas rasittaa ja väsyttää..isäntäkin iltavuorossa :(

kävin joutessaan neuloman pieniä lapasia vaaville..ei sekään oikein maita kun kädet hikoaa..hyvä jos puikot pysyy näpeissä...menossa on myös sellasesta ihanan pehmeästä langasta vaaleanpunainen "kaulaliina" tuo kaulaliina nimitys siks kun isännän tyttöjen ei tartte tietää vielä sukupuolta..teen kahesta osasta sen peiton,toisen osan olen jo tehnyt,toista kaitaletta pitäs n.10cm neuloa..vielä.
omani kyllä ovat arvanneet kumpi tulee..kaupassakin he sanoo vaaleanpunaisista jutuista että eikö olis ihana ym..

ja vieläkin,voisko joku neuvoo tai kiltisti kertoo miten saisin profiiliin kuvan..yksinkertasesti se minun kuvani ei tallentamisen jälkeen tule näkyviin olenkohan niin uuno vai mitä...vaikka ihan selkeesti niissä ohjeissa on neuvottu mitä tehdä...mutta ei niin ei.. :/

omaan napaan ei sen kummempia taaskaan..mitä nyt oikeastaan kaurapuuro ja mehukeitto linjalla täälläkin,tuntuu että kaikki muu ruoka saa aikaan sappivaivaa..eikä sieltä poliltakaan tullut vielä mitään..sanoinkin että tuskin heinäkuun aikana tapahtuu sairaalan suunnalta yhtikäs mitään.
no onnekis kohta alkaa elokuu..ja koulut.ja muutenkin päästään normaaliin päiväjärjästykseen.
jotenkin oon niin kyllästynyt tähän kesälomaan ja muutenkin,joutaavat penskat tosiaankin kouluun.

huomenna olis 30vkoa takana,välillä iskee sellanen epäusko että 9vkon kuluttua me voidaan olla pienen vunttusen vanhemmat..ja sitten kuitenkin on sellanen apuvaaaa :eek: olotila,miten osaankaan taas hoitaa sellasta pientä..kuitenkin niin pitkä aika siitä kun viimeksi vauvaa pitäny sylissä..ja muutenkin..monia mietteitä on ollut,ja uniakin olen ruvennut näkemään taasen. :x

mutta eiköhän kaikki taasen järjästyne..luulen vaan.
nyt tää on vaan tätä väsymystä kai,siks kaikki asiat kiukuttaa ja itkettää,ja ehkä tuntuuvat isommilta mitä ovatkaan.

YOdottaja 66 toivottavasti isänkokelas,miettii aioita..ei tiedä mitä menettää..kuitenkin luulen että hän ei mikään parikymppinen pojankoltiainen ole,joka pakenee juoksujalkaa vastuutaan.
minäkin olisin toivonut että minun tyttöjen isä olisi edes himpun verran ollut kiinnostuneempi lapsiensa koulunkäynnistä ym..mutta ei mahda mitään kun jos ei kiinnosta niin ei..vaikka lapset ovat n.kerran kuussa isällään,mutta ei tule puhelinsoittoja eikä viestejä väliajoilla ei yhtikäs mitään..saati sitten ex-anoppikaan ole kiinnostunut lapsen lapsistaan,vanhemman tytön rippijuhliinkaan (kirkkoon) ei voinut tulla kun oli just sinä aamuna iskenyt mahatauti..yllätys yllätys.vaikka ex.n mukana laitto kortin ja pienen summan rahaa,mutta kuitenkin näin tytön naamalta että hän olis toivonut että mummo olisi kirkossa ollut.
mutta sen olen miehelleni sanonut että kyllä kaikki vielä omaan nilkkaan kolahtaa.(ex-anopilla ja ex-miehellä)
olen vaan ajatellut että jotenkinkin ex-anoppi pelkää,mitä sanoo minulle tai minun miehelleni (kummityttöni rippijuhlissa ex-anoppi ei tullut edes miestäni kättelemään)mutta helkatti soikoon me kaikki ollaan aikuisia ihmisiä ja ollaan erottu ex-mieheni kanssa yli 9v sitten..et ei meijän ero mikään tuore juttu ole..mutta eipä siitä nyt sen enempää :x
ja YOdottaja sinä tosiaankin tunnut tosi vahvalta ihmiseltä,että uskon että pärjäät,vaikkei se mies siinä rinnalla kuljekkaan..
tiedän 8v yh.na.olleena että helpolla ei pääse, mutta mikä riemu kun tulee se tunne, että helkatti mie pärjään,ja osaan nämä hommat nyt ilman miestäkin tehdä.

mutta tulipa kamala sepustus..eikä tainnut nyt liippasta läheltäkään tätä ootosaikaa...

niinukka ja vunttunen 29+6 :heart:
 
Moi kaikille! :wave:

Täällä olisi vielä yksi lokamamma liittymässä seuraan. LA 10.10 ja kikkelithän siellä ultrassa isännän riemuksi näkyi. Saas nähdä säilyykö ne synnytykseen saakka... Ai niin ja esikoista odotellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Susa79:
Moi kaikille! :wave:

Täällä olisi vielä yksi lokamamma liittymässä seuraan. LA 10.10 ja kikkelithän siellä ultrassa isännän riemuksi näkyi. Saas nähdä säilyykö ne synnytykseen saakka... Ai niin ja esikoista odotellaan.




Tervetuloa mukaan.
Lisäsin sun tiedot etusivun listaan:)

T. Dirlittan ja pikku-ukko rv 28+0
 

Yhteistyössä