Kyllä äippäpakkauksessa tulee patja mukana, suora lainaus kelan sivuilta: "Vaahtomuovipatja, 43x70x4 cm, freonivapaa", ja toi on juuri sen laatikon koko. Hmmm... hokasinpa juuri että meillä on toi laatikko mutta patjasta ei ole kyllä mitään tietoa! Oiskohan se siellä pohjalla... hyvä kun tuli puhetta tiipii, pitääpä alkaa hommaamaan.Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:kysymys: mistä hommaatte patjan tohon laatikkoon ja eikö normaalit vauvan täkit oo liian isoja siihen?niin ja pitääkö siinä olla reunapehmuste?
Normaali vauvan täkki on toki iso tuohon laatikkoon (olen niin neuro tukehtumisen suhteen etten uskalla edes tyynyliinaa vauvalle laittaa ettei ryttäänny suun eteen... :ashamed: ), meillä oli esikoisella lainassa kaverilta sellainen ihan itse tehty täkki, johon ompelin pari sopivaa pussilakanaa. Kuitenkin kun on syksy ja asutaan talossa jossa voi olla vähän vilu niin hyvä olla hieman paksumpi peitto. Tollasta peittokangastahan voi käsittääkseni ostaa ihan kangaskaupasta, senkun vain sitten leikkaa sopivaksi ja ompelee reunat? En ole varma, kun en ole käsityöihmisiä
Reunapehmustetta ei toki tarvitse välttämättä olla, ei se vaavi alussa liiku mihinkään Sitten kun alkaa liikkua ja jalat ja kädet kolisee reunoihin, voi siirtyäkin jo pinnikseen nukkumaan. Meillä sisko on tosiaan tehnyt sen reunakoristeen ulkopuolelle ja se on sillain kiinni että kangas tulee patjan alle, jolloin reunoihinkin tulee kyllä kangaspehmusteet, ohuet tosin.
mamma3, mun mielestä myydään sellaisia vieterijalkoja pinnikseen, jotta voit kevyesti heilutella ja keinutella vauvaa. Törmäsin sellaisiin kun esikoinen oli jo vähän isompi ja ajattelin että oispa ollut kätevät.
Niin ja patjasta, mun mielestä jo hygieniasyistä olis hyvä olla omat uudet patjat jokaisella. En ostaisi esim käytettynä patjaa, kun ainahan niitä vahinkoja sattuu ja patjaa ei voi pestä... ja muotoutuupahan sitten jokaiselle omanlaiseksi.
Nyt pitääkin alkaa töihin ettei ihan löpöttelyksi mene, samat on vinkeet kuin YOdottaja66:lla, ei kiinnosta työt ei sitten ollenkaan. Miten sitä jaksaa vielä 1½kk??
Niin mä en muuten ole laittanut vielä vasta kuin kestovaipat valmiiksi vauvalle, kovasti tekis mieli mutta muka yritän pysyä viileenä... Eli ymmärrän kyllä kun osalla on jo kaikki valmiina, on se niin mukavaa hommaa! Ja samalla tulee kateltua mitä vielä puuttuu, yllättävän aikaa (ja rahaa) vievää on sit niiden loppujen hommaaminen. Pitäiskö tänään laittaa pesukone pyörimään...
Topsy 27+6