*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Moi kaikille!

Yeb Ihan kamala juttu. :'( Paljon voimia teille!

Käsien puutumista ja vessassa ramppaamista on myös täällä öisin. Mun mielestä hassua, etten päivällä mielestäni käy yhtään useammin vessassa kuin ennen raskautta. Välillä vaikeaa saada unen päästä kiinni ku on koko ajan pissahätä.

Paapelo Voi mikä mussukka! Mulla on omasta pojasta ihan samanlaisella asetelmalla otettu kuva, tuli kyllä lämpimät muistot mieleen tuosta otoksesta. :heart: Niin ja onnittelut tädille ja tietysti äidille!

Ensimmäinen vs toinen raskaus Mulla ei esikoisesta ollut pahoinvointia ollenkaan, tällä kertaa 6. ja 7. viikko meni oksennusta pidätellessä ja huonoa oloa on ajoittain vieläkin. Myös kohdun kasvukipuja on nyt ollut, esikoisesta en sellaisia huomannut ollenkaan. Väsymys on ollut myös voimakkaampaa. Eli joo, erilaiset on oireet näissä raskauksissa. :)

Niin ja IHANIA MASSUJA!!! Kiva kun olette laittaneet kuvia tänne. Mun mahankasvatus on vähän hitaammanpuoleista, vaikka kyllä sekin alkaa jo tuoltavähän pullistua.:) Ei malttais odottaa.... Mut kiva kattella kuvia muiden suloisista vauvamasuista ja haaveilla omasta..:)

ON: Tänään se sitten oli mullakin, np-ultra nimittäin. Se tehtiin kokonaan vatsan päältä ja hyvin näkyi pikkuinen siellä. :heart: Koko vastasi viikkoja 12+1 (pääperämitta oli 54mm), kun menkoista olis menossa 11+4. LA pysyi edelleen samana, viikon pitäis heittää että sitä lähdettäis muuttamaan. Kaikki rakenteet oli kunnossa, joita nyt pystyttiin näkemään ja niskaturvotus 1,3mm. Veriseulan tulokset pitäis tulla parin viikon sisällä, mutta toi niskaturvotus oli onneks normaalin rajoissa (kuulemma alle 3mm on normaali). Aluksi huolestutti tuossa ultrassa kun vauveli ei hirveesti suostunut liikkumaan, makasi vain kädet ja jalat pystyssä (oli muuten hassun näköinen asento), mutta kätilön vähän ärsyttäessä alkoi nykkeilemään.

Kerrottiin nyt sitten miehen vanhemmille, olivat ensimmäiset jotka saivat tietää. :) Ihanaa kun nyt saa olla vähän rennommin ja kertoa jos kerrotuttaa, kohtahan se alkaa näkyä kuitenkin jo ulospäin. :heart:

Pikki 11+4
 
Päivää.
Yebillevoimia :hug:

Kävin tänään pojan kanssa lääkärissä kun poika on niin kauhean räkäinen ja räkä vaan rohisee keuhkoissa kun hengittää ja kuumettakin on 39..
Noh, yllätykseksi pojalla olikin kaiken lisäksi kummassakin korvassa korvatulehdus. Ihme kun on ei oikein uni maita, viime yönä heräs ainakin 10 kertaa :( Nyt on antibiottikuuri, joten ehkä tämä tästä taas paremmaksi muuttuu. Onneksi mies on viimeistä päivää iltavuorossa kun siirtyy toiseen virkaan niin tekekin vain enää päiväduunia.. ei tarvitse olla lähes kokopäivää yksin kotona lasten kanssa.

Niin ja mulle voi lisätä nyt sit tuon lasketunajan ja synnytyssairaalan.
Lasketuksi ajaksi sovittiin yhdesä neuvolatädin kanssa 30.10 ja sairaala on sitten K-HKS.

Pitääkin mennä taas, pikkuinen itkee ---->

chilitin ja unknown 9+0

/muoks/ sain ton NP ultrankin varattua, eli se olis 21.4 ja viikkoja tuolloin olisi 12+4
 
Onnea paapelolle tätiydestä:) Eilen oli eka lääkärineuvola. Kaikki lohdallaan, tosin verenpaine hurjan alhaalla: 114/50. Anteeksi hiljaiseloni täällä :ashamed: Luen kyllä juttunne, mutta itse olen usein sitten niin kuitti etten jaksakkaan kirjoittaa vaikka vakaasti aion:) Ihanaista viikonloppua!

Kassu ja Maikki 13+2
 
Tästä mahataudista, jota liikkeellä... Kun meillä tuo keskimmäinen oksensi vielä yhtäkkiä tänäänkin, sitte esikoisella on raju flunssa ja miehellä kans. Että voiskohan tää olla Adenoo, ja aiheuttaa eri ihmisille eri oireita, vai onko meillä nyt niin mahtava säkä käyny, että kaksi tautia jyllää! Jos esikoiselle tulee tuohon päälle nyt vielä mahatauti, niin kovilla on poika! Kuinka teillä joilla mahatautia ollu, niin onko ollu flunssaa samaan aikaan...

Odotan kyllä kauhulla, että tuo tauti iskee muhun! En muuten pystyny mäkään siivoomaan lapsen oksennuksia nyt, kyökkäilin heti kun kuulinkin, että poika oksentamassa. Yleensä ei tee pahaa ollenkaa, kun lapsi oksentaa.

Sori tää valitus, mutta helpottaa kummasti ku saa purkaa ja kysellä kokemuksia!

miltski ja papu 11+4
 
miltski:
Meille on nyt rantautumassa jonkinsortin flunssa.
Pojan nessu vuotaa kokoajan ja itsellä kanssa nenä kaihertaa ja kurkku myös. Mieskin nyt sitten pärskii. Ja viikko sitten oli mahatauti :headwall:
Onneksi äidillä ja siskoilla, myös siis tällä synnyttäneellä oli tuo juuri, tai juuri loppui. Ei sitten pikkuinen saa sitä kun ensimaidosta saanut vasta aineet =)

Mies se sitten ekaa kertaa oikein ihaili massua. Sitten alkoi hälle tulla kylmiä väreitä, kun alkoi ajatella, miten jännää taas tulisi lokakuussa olemaan, kun vaavin pitäisi syntyä :D
Sunnuntaina pitäisi kahden lähimmän ystäväni tulla käymään kylässä. Sitten päräytän uutisen ilmoille ja sittä saa sitten heidän hölösuiden kautta levitä :LOL:
Toinen heistä on 8kk raskaana tällähetkellä =)
Ja paras ystäväni juuri tuossa muutama päivä sitten kyseli, että jokos meillä on tullut sitä plussaa testiin. Sanoin vain, että ei vielä.
Ystävä sitten vain tokaisi, että no olisi se kyllä ollutkin ihan käsittämätöntä, että kaikkien tuttujen vaavit tänä vuonna syntyisi...kunpa tietäisi vaan :LOL:

Mutta joo...kai se on mentävä vähän laittamaan paikkoja kuntoon...poika taas levittänyt KAIKKI tavaransa lattioille :D :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 12+6
 
Voih..YEBille paljon voimia ja haleja.
Tosi surullinen asia..sanattomaksi vetää.

Omia kuulumisia kuitenkin pari riviä..
Keskiviikkona oli ultra...ja voi mikä dokumentti.
Asukki matkustaa oikeessa paikassa ja sydämen syke näkyi hienosti.
Kuvankin sain mukaan.Tuntuu nyt pikkuisen todellisemmalta että pieniin päin ollaan ja pieni ihmsen alku kasvaa mun sisällä.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Marihoi ja asukki 8+5
 
Moikkelis koikkelis vaan mamit :heart:

Yeb, olen pahoillani sun puolestasi :( Sulle on varmaan syytä tutkia, miksi saat noita keskenmenoja. Voi olla, että syy selviäisi ja seuraava mahdollinen raskaus menisi hyvin loppuun asti. Voimia, älä luovuta vallan vielä :hug:

Teillähän on mahtimasuja täällä jo! :p :heart: Jos minun pitäisi laittaa kuva, mitä muutoksia raskaus on tuonut kehooni, saisitte ihailla mun ihhaaanaa rintavarustustani :LOL: Kolme kokoa kasvoi hetkessä plussan jälkeen :whistle: Mutta enpä taida laittaa kuvaa.. :D Laitan sitten tuosta alempaa myöhemmin kun siinä on jotain näytettävää. Tosin iltaisin on aika pömppö, turvotusta on vaikka miten.

Työviikko takana ja minä olen aivan tajuttoman väsynyt!! Mutta nyt saunaan, moikka vaan =)
 
Yeb
Paljon voimia sulle ja miehelles :hug:
Kuinka epäreilu maailma onkaan :'(


Np-ultran mahan päältä vai alakautta...
Mulla neuvolalääkärissä ultrasivat mahan päältä ja niin myös tehtiin tuo np-ultraki...

Täällä on kans kauhee väsymys niinku kassuki mainitsi...
Ja päätä särkee :|

*Talvicci ja Uuno rv.12+2* :heart:
 
Yeb
:hug:

Ihania masukuvia =) Sieviä kumpuja.
Pyörtysitte jos näkisitte minun, ihan kauhian iso jo :D

Eilen oli se 12vko ultra..
Hienosti on kaikki masussa. Pienonen kasvaa ja löyty käit ja jalat ja kaikki.
La on 6.10
Pikkasen isompi lapsonen on, mitä viikot, mutta ei aleta muuttamaan kun ei radikaalia heittoa.
Nt = 0,8 eli ei paniikkia senkään suhteen.

Itku turskahti siinä monitoria katsellessa, ja itku jatkui koko matkan kotiinki.
Nyt ehkä alkaa tajuamaan että hei, meille tulee tosiaan vauva :heart:

Marsupilami + mönkijä 12+4
 
*valitusta, valitusta* Nyt oksentaa pienin ja esikoinen... Varmaan tulee mullekkin ja sit kyllä menee kauan toipumiseen, ku ruoka ei muutenkaa maistu. *itkettää* Käy kovasti sääliksi tuota esikkoa, ku aivan kauhee yskä ja flunssa ja sit vielä tuo mahatauti... Urhee se kuitenki on.

Mua on jo alkanu huolestuttaan tää, ku ei maha oo kasvanu! Ku mulla on eteenpäin kallistunu kohtu ja näillä viikoilla yleensä jo ihana pallo, mut nyt ei aamusin huomaa mitään, ja sit illalla on vaan turvonnu. :( Ens perjantaina olis se ultra, että jännittää pitää sinne asti.

Joku muukin valitteli päänsärkyä, mulla on nyt kolme päivää särkeny päätä. En sit tiiä onko jotain flunssaan liittyvää, vai raskaudesta. Panadolia oon ottanu, että oon saanu nukuttua.

miltski ja papu 11+5
 
Ihan ensin voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.
Hiljaiseloa.. Teidän keskusteluja olen lukenut joka päivä mutta kirjoittamiseen ei voimia yksinkertaisesti ole. Pahoinvointi on mahdoton edelleenkin. Aamut ja päivät on OK, iltapäivästä alkaa oikea ällötys ja yökkääminen. Yhtään kertaa en ole oksentanut, kai tahdonvoimalla.. Illalla täytyy saada lapset nukkumaan yhdksään mennessä ja itse on mentävä heti perässä. Mies-raasu surkuttelee kun minusta ei enää ollenkaan seuraa.. En vaan JAKSA! Lohduttaudun sillä että lokakuuhun mennessä loppuu tämä huono olo.. :|
Ensi vko torstaina menen lääkärineuvolaan ja samalla ultrataan niskapoimu. Seerumiseulasta kieltäydyin taas kuten edellisissäkin raskauksissa. Minun mielestä se seulan asia ei ole minun päätettävissä vaikken mitään uskoa edustakaan.
Muutama kaverini tietää raskaudesta, kummankaan vanhemmille ei olla vielä kerrottu. Mummot ei osaa pitää salaisuuksia, se on koettu aiemmissa raskauksissa. :( Anoppi keroi esikoisemme odotuksesta siskolleen joka otti velvollisuudekseen kertoa heti kaikille.. Meillä tuli sitten kiire kertoa minun isovanhemmille etteivät vaan kuule 'kyliltä' asiaa. Pikkukylässä kun asuivat.
Vatsani alkaa hiljalleen työntyä ulospäin. Entiset liikakilot on tietty vielä jäljellä.. Mutta housut puristaa jo. Kauppareissuun pitäisi päästä. Äitiyshousut ostoslistalla, olipa yllätys!
Talvicci!! Päivitätkö listaan minun la 14.10. Vieläkin ihmettelen mistä terveydenhoitaja päivän repäisi.. Rakenneultra on sitten 2.6 ja eiköhän oikea päivä sitten selviä.


mimaldi ja pieni 11+3 tai sinnepäin
 
Yeb :hug: ja jaksamista teille molemmille.

Ihania masukuvia teillä on. Itselläkin maha on vähän ehkä kasvanut.

Ensimmäinen työviikko takaisin. Onneksi nyt on viikonloppu ja saa levätä. Iltaisin olen ollut tosi väsynyt. Onneksi pahoinvointi on helpottanut, vaikka vielä välillä tulee huono olo ja yököttää. Töissäkin oli pakko kertoa, miksi olin pois. Siellä oli jo huhuja liikkeellä. Olivat aavistaneet tilanteeni. Onnittelivat.
Ensi perjantaina on np-ultra.
 
Yeb :hug:

Täällä on tullut uusia oireita...ihan tajuton huimaus koko aika! :eek: Mietin just, että miten mä jaksan töihin maanantaina?! :/ Torstaina ois kyl lääkärineuvola, että jos jaksais sinne asti sinnitellä. Huimaako teitä muita? Ja juuri kun meinasin, että väsy on väistynyt, niin eipä se taidakaan olla. Miten kauan tätä väsymystä voi oikein kestää?!

Äitiyshousut on varmaan kaivettava kaapista. Ei voi mitään. Kaikki housut puristaa :ashamed:

Muttamutta, taidan tässä mennä pitkäkseni kun tuo pikkulikkakin tais sammahtaa :wave:

hertta ja bertta 11+5 :heart:
 
Yeb :hug: Tosi pahoillani huonoista uutisista :/

Mulla poksu sitten taas viikot että 13 viikkoo olis sit täys.

Huonot olot ja väsymys jatkuu ja ens viikko olis viel saikkua.
Toivottavasti sit jo pääsis takasin töihin.

np ultrasta: mulle tehtiin se aluks alakautta ja sit teki vielä masun päältä.
Molemmista tuli yhtä hyvät kuvat.

Onkos muuten kuin moni jo hommannu sitä sydänäänten kuuntelulaitetta?
Mun tekis niin mieli tilata semmonen.
Johan se vissiin näillä viikoilla toimis.

Ja olen miettiny että vois olla kiva jos kävis sen rakenne ultran yksityisellä kun sitä ei meijän kunnasta kustanneta.
 
np ultrassa käyty. Kaikki hyvin siellä pikkuinen liikkui ahkerasti ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Sydänkin sykki tiuhaan tahtiin, niin kuin pitääkin :heart:

Oli ihana nähdä että kaikki on hyvin siellä, varsinkin ku ei ollut päässyt aimmin kuuntelemaab sydänääniä tai varhaisultrassakaan...

Väsymys ei enää vaivaa, ainoastaan yökkö olo.

seuraava neuvola teillä kakkosta odottavilla, mulle sano neuvolatäti et vasta rv 20 ellei haluu tulla kuuntelee sydänääniä. Tietty siinä välissä on rakenneultra.

Ihanaa, valmistuminen lähestyy jee! Sit meinaankin olla kotona piiiiiitkään!

Meinaatteko muuten kaikki ottaa esikoisenne hoidosta kun toinen syntyy?

terkkuja kaikille, kohta lähdemmekin synttärikekkereille... vaikee olla kertomatta

koska olette avoimesti kertoneet kaikille :ashamed:
 
Päiviä!
Mä sain vapaa illan kun mies vei esikon mummulle hoitoon ja lähti itse pelaileen. Ihanaa vaan levätä kun tänään on taas ollut vähän huonompi olo. Kumma kun nää päivät niin vaihtelee. Välillä on ihan kauhee ällötys ja oksentelu päällä ja sit seuraavana päivänä et juur mitään, aamulla vaan oksentaa ja muuten pystyy ihan liikkeelläkin oleen. Paha olo ei silti ole vielä väistynyt. Kyllä koko ajan on sellanen oksettava olo, mut en muista et esikosta ois ollu tälleen näin vaihteleva olo.

Tosta esikon päivähoidosta Etanainen kyseli... me juuri täälä sitä ollaan mietitty. Nyt kun piti jatkosta jättää hakemuskin. Mulle ei vaan niistä lapuista oikeen selvinny et voiko siis esikko olla normaalisti tarhassa vaik ite oiskin kotona vauvan kans???!! :/ Kai se on vähän kuntakohtanen asia, mut mä käsitin niistä ohjeista et se kokopäivähoito on tarkotettu lapsille joiden vanhemmat on töissä/koulussa ja jos on kotona niin sit vaan ois tarjolla sitä osapäivähoitoo (viriketoimintaa) eli puolet päivästä. Mut kun siihen pitää olla 3 vuotta täyttäny ja mein esikko on vasta 2v, eli ei sekään käy. No, tarvii soitella sit sinne päivähoitotoimistoon ja kysellä, nyt mä vaan laitoin hakemuksen et jatkuis normaalisti hoito, kun eihän sitä valitettavasti ees vielä tiedä miten tässä käy.

Me ollaan kerrottu raskaudesta vanhemmille ja sisaruksille ja lisäks mun kahdelle ystävälle. Miehestä en tosin tiedä, hän kun ei yleensä ole niin salamyhkäinen kun minä. Töissä en ole puhunut...tosin enhän ole siä yli kuukauteen ollutkaan :D , mut ehkä sit np-ultran jälkeen voin jo kertoo jo joku kysyy, itse en yleensä ota asiaa puheeks.
Tiistaina meil ois se np-ultra. Jotenkin pelottaa et jospa siä ei ookkaan kaikki ok tai jos vaik elämää ei ookkaan :( Näitähän ei tietysti sais ajatella, mut aina sitä vaan pelkää pahinta ja vielä kun lukee et joku muukin on saanut huonoja uutisia. Yebille suuren suuret halaukset :hug: Todella kurjaa ja epäoikeudenmukaista! Jakamisia!
 
vielä pari yötä np-ultraan,jaiks :wave:
Ollaan raskaudesta kerrottu aikalailla läheisille ihmisille ja töissäkin tietävät kun mahaa ei voi enää peittää millään.
Mulla oli aamulla hassu tilanne,meinasin ihan hätääntyä...mun rakko oli ihan äärimmäisen täynnä ku menin vessaan,mut pissa ei meinannu tulla millään :/ 10 min punnasin mut tuntu niinku jotain ois eessä.Piti kävellä pitkin taloa jonku aikaa ennen kun onnistu.Oisko vauveli voinnu olla jotenki tiellä???
Kaikkea sitä sattuuki :LOL:
joo,mut pakko mennä jatkaan töitä.
unihiekka ja tahmatassu 12+0tai1...yhtään en oo varma ees viikoista :LOL:
 
Hei!
Ensin Yeb: oikein kovasti voimia sulle, ja tsemppiä tästä eteenpäin :hug:
Itselläkin ollut tänään jotenkin epävarma olo, en tiedä mutta pelottaa että onko kaikki ok.Vatsaa vihloo tuttuun tapaan ja pienen pientä ällötystäkin välillä, mutta jotenkin pieni pelko on. Onneksi neuvola jo maanantaina ja ehkäpä sydänäänien kuuntelu, ja sitten siitä parinpäivän kuluttua np-ultra.. Kun tuota tuhruakin taas tullut.. :(
Mitenkähän tämän epävarmuuden kestää,pitää kait vain uskoa ja toivoa että pienellä kaikki ok.

nöpötin ja pikkuinen 10+6
 
no hei kaikille!
ja suru-uutisiakin oli taas tullut, voimia heille :heart:
lueskelin että joku oli menollaan tuonne 4D-ultraan, minäkin tuota olen miettinyt...
onko kellään tietoa, että kuinka paljon tuo maksaa? ja millä viikoilla sinne olisi hyvä mennä?? kertokaa :)
ja hyviä vointeja kaikille, nyt saunaan :)
 
Moron pitkästä aikaa. Lukemassa olen taas käynyt päivittäin, mutta väsymykseltä en ole jaksanut kirjautua sisään.

Ihania ultrakuulumisianne on ollut mukava lukea. :heart:

Suru-uutisiakin on joutunut jokunen kohtaamaan. :hug: Yeb & muut vauvansa menettäneet.

Minä kävin torstaina ekassa lääkärineuvolassa. Sisätutkimus tehtiin ja paikat ok. Kohtu oli viikkoja vastaavalla korkeudella. Sydänääniä lääkäri yritti kuunnella ja myhäillen kuuntelin hänen yrityksiään. En edes olettanut äänien vielä kuuluvan, sillä molemmissa edellisissä raskauksissa ei näillä viikoilla ole ääniä vielä saatu kuuluviin. Kai se johtuu jotenkin kohdun asennosta/sijainnista. En siis tuosta kauheesti panikoi. Kuitenkin viikkoa aikasemmin nähtiin ultrassa pienen sydämen syke ja itse en siis oikeestaan odottanutkaan niiden äänien doplerilla vileä kuuluvan. Kuukauden päästä sitten uusi yritys.

Mahan kasvusta: mulla ei maha ole kasvanut vielä yhtään. Ihan normi vaatteissa pystyy aivan hyvin vielä kulkemaan. Tosin mulla tota pelastusrengasta on tuossa vatsan ympärillä normaalistikin ihan riittävästi, että kai se vähän kans "estää" tuon vauvamahan esiintuloa. Ja taas vertaus noihin edellisiin odotuksiin; lähemmäs puoltaväliä on voinut ainakin löysempiä omia vaatteita käyttää.

Esikoisen (vanhempien lasten) hoidosta: Mä toimin tällä hetkellä perhepäivähoitajana (oikeesti olen päiväkodintäti ), eli omassa hoivassa ovat nuo ipanat muutenkin. Sama hoitopaikka siis vauvan synnyttyä pysyy :) . Kannattaa muuten oikeesti miettiä tuon päivähoidon tarve! Sisarussuhteen syntyyn se vanhemman lapsen kotona olo saattaa olla aika tärkeä. Ja jokainen voi mielessään miettiä, miltä siitä vanhemmasta lapsesta tuntuu, jos hänet viedään päiväkotiin ja äiti on vauvan kanssa kahdestaan kotona! En usko päivähöidon myöskään auttavan sisarkateuteen/mustasukkaisuuteen! Tietenkin äitien jaksamisessa synnytyksen jälkeen on huimia eroja. Ja lapset ja lapsien tarpeet ovat myös huiman erilaiset; etenkin yli 3-vuotiaille kaverisuhteet alkavat tulla yhä tärkeämmiksi. Alle 3 vuotiaille kotihoito olisi kuitnekin se paras (tämän uusimman tutkimuksen lisäksi on asiasta myös vanhempia tutkimustuloksia). Meillä esikoinen täyttää elokuussa 3 ja olen ajatellut, että ilmotan hänet seurakunnan kerhoon (2krt/viikko) tuo syksyllä 1½ vuotias saa vielä olla ihan äidin ja vauvan kanssa kotona tai sitten käydään koko porukalla seurakunnan tai avoimen päiväkodin perhekerhoissa.

Muiskulle: Subjektiivinen päivähoito-oikeus tarkoittaa sitä, että kaikilla alle kouluikäsillä lapsilla on oikeus päivähoitopaikkaan, vaikka vanhempi/vanhemmat olisi kotonakin (en ole varma, suoko laki päiväkodille oikeuden rajottaa tuota oikeutta esim. osapäivähoidoksi? ) Monet kunnat ainakin yrittävät lakia rajottaa. Mutta oikeesti, mieti, tarvitseeko teidän 2 vuotias päiväkotia! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ne ekat kuukaudet vastasyntyneen ja pienen isonsisaruksen kanssa kotoan on tosi raskaita, mutta siitä selviää ja koko ajan helpottaa. Nyt kun meillä neidit on 1v. ja 2½v. niin on ihana katsoa, kuinka rakkaita ja tärkeitä nuo ovat toisilleen. Olisiko asia näin, jos olisivat olleet päivät erillään toisistaan?

Juttua on ollut myös liikunnan harrastamisesta raskausaikana. Minä aloitin juuri ennen raskautumista kuntosalilla käynnin ja sitä olen edelleen jatkanut (kuntosalia, salsaa, sisäpyöräilyä, pilatesta). Neuvolassa sanottiin, ettei ne vanhat sykerajatkaan enää pidä paikkaansa, vaan omien tuntemusten mukaan saa harrastaa. Neukkatäti oikein kannusti kuntoilemaan, sillä sehän edistää äidin hvyinvointia ja sitä kautta myös vauvan.

Mutta nyt Nukku Matti kutsuu.

Hyviä vointeja kaikille!

S & Aleksis Kivi 12+0
 
Huomenta :wave:

Esikon päivähoitoon viemisestä oli puhetta. Minä en vie tuota likkaa enää hoitoon kun itse kotiin jään. Tyttö saa olla äitiysloman ajan täällä kotosalla äidin ja vauvan kanssa. Itselleni tulis erittäin kurja olo jos tyttö hoidossa olisi ja minä itse kotona....Nyt kun oon ollut sairaslomalla, on tyttökin ollut äidin kaverina kotona :D Ikää hällä siis nyt 1v3kk.

Epävarma olo on täälläkin, vaikka ultrassa kaikki on todettu olevan kunnossa. Ja pientä kuplintaa tunnen päivittäin tuolla masussa. Oon miettinyt sitä kotidoppleria kans, mut onko se nyt OIKEESTI ihan turvallista kuunnella pienokaista vaik päivittäin??? Kertokaa.

4D-ultrasta joku kyseli. Me mentiin esikosta muistaakseni rv 21 rakenneultraan yksityiselle ja siellä oli 4D-laite kokeilussa. Me saatiin siis 4D ihan tavallisen rakenneultran hinnalla :D

Meillä on rakenneultra nyt rv 20 ja ainakin tuossa NP-ultrassa täti näytti hetken 4D-ultraakin joten, eiköhän se myös tuossa rakenneultrassa 4D:tä näytä. Sama täti nimittäin ultraa sit rv 20 kun oli tuossa NP-ultrassa.
Meillä NP tehtiin alakautta ja sit lopuksi vielä mahan päältä.

Ja mä haluisin tietty kertoo koko maailmalle että meille tulee vauva....ollaanhan me nyt jo aika monelle kerrotukin. Töissähän jo huhu kulkee että saa nähdä tullaanko mua onnittelemaan huomenna.... :whistle:

Lääkärineuvola on torstaina...voi ku jaksais oottaa...sydänäänet kuului esikosta sillon lääkärineuvolassa hyvin ja tää mamma alko vollottaan...eli sitä ootellessa ;)

hertta ja bertta 11+6 :heart:
 
Etanainen kyseli muille kertomisesta :D

Meillä tulevat mummot ja papat tietää sekä meijän kummanki sisarukset.
Sekä jokunen muu.
Julkisemmin tästä varmaanki puhutaan ku ollaan saatu ne veriseulan tulokset...Niitten pitäs tulla ens viikolla...

herttaliisa kyseli dopplerin käytöstä...
Minä kans tuota turvallisuus asiaa pohdin ku joku älypää oli kaikkee mitäs nytille siitä kirjotellu...
No kysyin sitten yhen kaksplus kerhon kätilö jäseneltä siitä ja se sano ettei siitä ole mitään haittaa... Että se haitta mikä on niin se että jos ei kuulu niin jos alkaa ressamaan...
Että se doppleri ite ei ole mitenkään vaarallinen :)


Tänne ei mitään kummempaa...
Kunnon yöunet tuli nukuttua ja päivällä pitäs mennä vielä uuelleen nukkumaan ku on yövuoroon meno.
Muutenki väsyttää niin mitenkähän sitä on silmät ristissä töissä :LOL:

*Muoks* Voi hurja miten tämä aika oikeesti menee!
Ajatelkaa täällä on jo joulukuisiaki! :D :)

*Talvicci ja Uuno rv.12+4* :heart:
 

Yhteistyössä