*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Heippa taas. Minulla on joku nettiriippuvuus kun koko ajan täällä pyörin :p Heti hyökkäsin tähän kun mies lähti pojan kanssa kauppaan, että saisin levätä...

Kävin tänään puntarilla ja se heilahti yli normaalin painon. Minulla on normaalipaino ollut niin kauan sama kun vaan muistan, en ole lihonut tai laihtunut puolta kiloakaan sitten viime raskauden. Silloin synnytyksen jälkeen paino tippui todella nopeaa siihen peruslukemaan, eikä sen jälkeen ole taas muuttunut. Kilo on tullut nyt painoa lisää vaikka viikkoja on ihan pikkiriikkisen vasta. No kyllä on ollut hyvä ruokahalukin :)

Äsken raivona pengoin vaatekaappeja ja koitin etsiä edes joitain housuja mitkä ei ahistaisi vyötäröltä. Iloisesti yllätyin kun löysin lökärit joita pidin poikaa odottaessa, luulin että olen kaikki isot hävittänyt. Nyt voi taas hengitää :)

Hipsuli : Onko sinun tyttö syntynyt miloin? Meidän poikanen on tammikuun 7 päivä. Kiva kun on muitakin jolla samat lähdöt. Tulee varmasti juttua tässä odotuksen aikaan paljonkin. Minä olen 25v ja kotirouvana ja -äitinä olen ollut jo ikuisuuden. Silloin olen viimeksi ollut töissä kun aloin odottamaan poikaa. Ihan alkuraskaudessa siis. Välillä tympii tämä koti arki ja tekisi mieli tehdä jotain, mutta nyt se siirtyy jonkin verran taas. Mietin jo alanvaihtoa ja meinasin että nyt olisin hakenuut kouluun. Saa nähdä, voisi kai hakea ja mennä myöhemmin tai käydä jotain ilta juttuja jos aikuispuolelle menisi. Sillä mietin tuota kovasti kun se ala mitä haluaisin lukea on aika uusi juttu ja en tiedä miten usein sitä järjestetän sitten täällä. Silleen vähän jännittää sekin kun olen käytännön ihminen ja se uusi ala olisi laki juttuja, miten tähän pieneen päähän semmoinen tieto muka uppoaisi, en ole koskaan loistanut lukupäälläni. Toisaalta voisi jatkaa oman alankin lukemista, mutta valehtelematta olen aika täynnä hoito puolen hommia...

Vähän hölmä kysymys, mutta mistä tuo lista on otettu tuohon synnäri hommaan? Pisti tuo Iisalmen aluesairaala vaan silmään ja mietin että eihän siellä hoideta synnytyksiä. Eikös kaikki sieltäpäin mene KYSsiin. En piikittele tai mitään, ajattelen vaan ääneen :) Itse olen ihan sen sairaalan nurkilla syntynyt, autoon kylläkin. Sillä se varmaan tuosta listasta tarttui mieleeni.

Meinasin tänään korkata viinipullon :LOL: Mies tuo minulle alkoholitonta viiniä niin maistelen onko siitä mihinkään. Minä niin tykkään lipittää viiniä silloin tällöin ja nyt en saa aikoihin oikeaa ottaa. Ihan hyvää tekee kyllä tämmöinen "kevyt" vajaan vuoden puhdistautuminen. Viimeksi ei käynyt mielessäkään alkoholi, saa nähdä miten nyt käy. Tuskin vaikeaa tulee olemaan. Muutenkin kun yleensä ihan sen maun takia olen lipittänyt enkä humalan :whistle: . Siis hyvillä mielin voi tyytyä nyt noihin alkoholittomiin. Ei ne kyllä ihan samalta maistu mutta kuhan on sinnepäin.

Ais niin, kivoja ultra kuulumisia oli! Onnea paljon teille kun olette nyt varmistaneet että salamatkustaja on hypännyt kyytiin. Tökerö olen mutta en muista nyt teidän ultranneiden nimimerkkejä. Juups nyt äkkiä vaaka asentoon ennenkun mies tulee takasin. En jää kiinni tästä "lepäämisestä". Saan levätä jatkossakin =)

tuulia78 pahoittelut :hug:

Nannalle ja cristiinalle onnittelut sykkeistä :heart: Se on kyllä niin mahtava hetki ku sen sykkeen siellä näkee :heart:
Mä hätäsenä varailin sen np ultran jo tonne viikolle 12, sillon pitäis mullaki olla 12 rv:tä. Sain ilta ajan ni pääsee mieskin mukaan. Vaik menkkojen mukaan sillon olis rv 14. Mut uskon kyl et se on toi 12 kuitenki. Ja se eka ultraki viittais noihin mun päättelemiin viikkoihin.
Eka neuvola mulla 5.3. sillon on viikkoja jo 10 ni pääsee kuulemaan ne sykkeet. Vitsi ku malttais odottaa :p Se neuvolan täti olis mut ottanu sinne jo ens viikol, mut oon melko varma et mul alkaa vast kahdeksas viikko ni en sit halunnu mennä vielä.
Hyvät viikonloput kaikille :wave:

Moikka vaan kaikille! siis nyt iski ihan urakalla kunnon vauvakuume :p (vaikka raskaanahan sitä ollaanki jo) mutta kun käytiin ukon kanssa citymarketissa niin "unohuin" hypistelemään kaikkia ihania vauvan vaatteita. Ja kun tuommosissa isoissa marketeissa käy näin viikonlopun alla niin tuntuu että kauppa on täynnä vauveleita, raskaana olevia naisia tai taaperoita. Koko ajan miehelle tyyliin "kato kuin on sulonen vauva" ja muuta sellasta. tahon äkkiä että menis pari kuukautta niin olis varmempi asioista.

äh no äkkiähän tuo luulis menevän. Milläs viikolla nuo sydänäänet kuunnellaan? tahtooo!

ja sitten vielä oloja. Oon ollu tosi äkänen mies varmaan jo kauhuissan. :) Tänään joutu pidättelemään oksennusta kun töissä paisteltiin maksapihvejä. siis se on jotai´n niin kamalaa se haju. en oo koskaan ymmärtäny miten joku voi sitä syödä. Ja oli sitte pakko lähteä ulos hengittämään kun tuntu että nyt lentää jos en pääse siitä hajusta pois.. onneksi raittiilla ilmalla helpotti kummasti meinaa vähän nimittäin tuuleskellä täällä. ja tänään tais jopa pakastua ilmat. vaikka muuten kyllä ihan kevät olo kun aurinkokin pitkästä aikaa paistanu.

ttahon kertoa kaikille että oon raskaana, mutta aion kyllä oottaa sinne asti kun on varmaa tämä raskaus ja riski ajat ohi. äh turhauttaa. ja hauskaa viikonloppua! itsellänihän alkaa vasta sunnuntai iltana viikonloppu :headwall:

Laskettu aika on näillä näkymin 6.10 :) Meillä on ennestään kaksi lasta poika 2/05 ja tyttö 5/06 :heart: Synnytyssairaalana tulee olemaan kätilö-opisto,toivon mukaan haikaranpesä :D Siellä on nämä vanhemmatkin syntyneet :heart: Oireita löytyy vähän turhankin paljon :| Aamusta alkaen on paha olo ja se jatkuu ja pahenee iltaa kohden ja tämä väsymys ja huimauskin vielä..No ei sitä loputtomiin kestä :D Ja Helsingissä asustetaan.Tämä meidän tuleva vauva on iso yllätys kun meille ei pitänyt enää lapsia tulla ja mutta jälkiehkäisypilleristä huolimatta hän haluaa syntyä meille :heart: Älkää nyt tuomitko mutta keskeytys oli vahvana mielessä ja kävinkin jo lääkärillä hakemassa lähetteen ja ronkittavana mutta ei me voida tehdä sitä :heart: Niin että kyllä meistä nyt näyttäisi tulevan viisihenkinen perhe :heart:

muoks.kirotushöjä tulee :D :ashamed:

Tuulia78 pahoittelut myös multa :hug:

Nanna81 ja Cristiina, mukava kuulla sykkivästä sydämestä :heart:
Itse joudun sitä ootteleen varmaan kuukauden verran vielä, kun nyt on kasassa 7rv siis tarkotan ultraa ;)

Tervetuloa mukaan KerroTokiLisää ja hyvän päätöksen teitte =) Meilläkin on kolmas tuloillaan...

Paukkuli kyseli sydänäänten kuuntelusta. Eikö ne sano et 6 viikolla ne jo kuuluisi. Aikasemmissa raskauksissa kun olen käyny n.10 viikolla ei mitään ole kuulunu, vasta 12. Tosin uskoisin, ettei raskaus ole ollu noin pitkällä ku luultiin.
Nyt ootankin mielenkiinnolla ens tiistain neuvolakäyntiä, kun kasassa on reilu 7rv menkoista laskien, kuuluukohan vielä mitään?...

Tuulia78 pahoittelut :hug: tosi harmillinen juttu :(
Ja tervetuloa mukaan KerroTokiLisää , hyvän päätöksen teitte :)
En millään malttais oottaa edes eka neuvolaa joka siis siirty viikolla sovitusta ajasta,eli nyt se onki vasta 28.2 :|

Nuorityttö onkin menossa samana päivänä ekaan neuvolaan kuin minäkin :)

Voi että, on kuolettava olo. Tekis mieli vaan valittaa ja vaikertaa miten en kestä; väsyttää, paha olo, jos syöt oksettaa, jos et syö oksettaa, maha sekaisin koko ajan (pitääkin lähteä juoksemaan vessaan..) Ei tämä alkuraskaus kyllä herkkua ole taaskaan, ei..

Ja hirvee leipomisvimma, pakko mennä vielä koristelemaan myöhästynyt ystispäivän suklaatäytekakku ennen kun mies tulee iltavuorosta kotiin ja jos kerkeäis ja jaksais, leiposin karjalanpiirakat, puuron jo äsken keitin.. esikoinen on jo yöunilla niin saa touhuta rauhassa =)

rv6+5

Tuulia78: Pahoitteluni :hug: Nyt ei sit muuta kun uutta putkeen vaan! Ei minunkaan ratsastamisista ole tullut mitään sen jälkeen kun plussasin. Olen mahdottoman säikky kaikelle, kun pelkään tippumista... Ehkä pitäisi ottaa opettaja karjumaan kentän laidalle, jos sitten unohtaisi oman tilansa :)

Tänään sain tietää aivan ihanan uutisen! Mun erittäin hyvä ystävä on myös raskaana, laskettuaika heidän esikoiselleen olisi 14.10!!

Onko täällä muita lähes oireettomia raskauksia?? Minua jo huolestuttaa, kun ei ole muita oireita kun se janon tunne ja pienet nippailut alavatsassa. Alavatsa on myös aavistuksen pömpöllään johtuen pienestä turvotuksesta. Alussa kivut olivat isommat, kun nyt...

KerroTokiLisää: 6.10 on hyvä päivä syntyä (oma synttärini :))

Meidän perheessä ollaan ihan lokalaisia kaikki. Mies 9.10 ja esikoisen laskettu 13.10 :D

Alkuperäinen kirjoittaja Paukkuli:
Siis oon niin hermona. Koko ajan suutun tuolle ukon ketaleelle. Väsyttää ja huono päivä. en kehtaa edes kirjottaa enempää jotenki piti vaan tulla valittelemaan kun ei muitakaan lähellä :kieh:
Ne on ne hormoonit :D Raskausaika on siitä ihanaaa että aina voi syyttää hormoneita :kieh:

Tuosta tulikin mieleen kun tämä raskaana oleminenhan on aika väsyttävää niin autteleeko teidän miehet teitä enemmän kotona lastenhoidossa tai kodinhoidossa?

Kaikki normaalit housut on ruvennut puristamaan eli turvotusta löytyy mutta onneksi paino ei ole vielä noussut :D Mä tein eilen tarjoustalosta todellisen löydön,siellä oli huippumukavia kotiverkkareita vitosella.Ja ne ei purista mistään :D

satu ja möykky 6+6 (?)

Tuulia78, pahoittelut :hug:

Emilyn, jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Mä yritän ottaa kaiken ilon irti näistä parista viikosta ennen pahoinvoinnin alkua :D En kyllä tiedä mitä teen, jos pahoinvointi on samaa luokkaa kuin esikoisen odotuksessa...

Laskettiinko noi rv:t viimeisistä kuukautisista? On päässyt jo unohtumaan... Pitää varmaan soitella ens viikolla neuvolaan, ja varata aika. Testasin tänään vielä uudestaan, ja kyllä se plussa on :)

Näin viime yönä unta, että meille syntyi pieni poika, jolla oli paksu, musta tukka. Poika rupesi kävelemään, vaikka oli ihan vastasyntynyt (meillä ei vielä esikoinenkaan osaa kävellä...). Hassu uni.

Onko täällä ketään muuta, joka vielä imettää edellistä lasta? Meillä tyttö vajaa vuoden, ja imetän vielä muutamia kertoja päivässä (ja yössä...). Musta tuntuu jo nyt siltä, että maito on tosi tiukassa, vaikka usein se alkaa vähentyä vasta lähempänä raskauden puoltaväliä. Tyttö ei juo oikeastaan muuta kuin rintamaitoa, vettä ihan vähän ruuan kanssa... Pitää nyt ruveta vähitellen totuttamaan maitotuotteisiin, jos multa maito liiaksi vähenee. Toivottavasti nyt vielä muutaman kuukauden riittäisi.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

FPI
Mukavaa sunnuntaita kaikille! :heart:

Isot pahoittelut ja tsemppiä Tuulia78! :hug:

Cristiina ja Nanna, onnea ultrakuulumisista!
;)

Tervetuloa KerroTokiLisää, hyvä päätös!

Minäkin siis olin ultrassa perjantaina ja siellähän se syke näkyi ja kaikki oli hyvin!! Huh, miten helpotti! Mittaa tyypillä 0.77cm ja raskauskiekon mukaan (mikä siis laskee 28 pvän kierrolla) on 30.9, mutta koska mun kierto on 34-35 pvä niin ultrassa näkyi, että laskettuaika on 6.10 eli just se, minkä ite olin laskenu :) Lääkäri ei muuttanu kumminkaan neuvolakorttiin tuota päivää, vaan muuttavat sitten neuvolassa.

Lissuli-81, hassua, meillä on kaikki kans lokalaisia eli minä 13.10, mies 15.10 ja laskettuaika tuo 6.10! :heart:

Eilen oli kauhee oli, ihan ku ois ollu hirvee krapula (miehellä oli oikeesti, ehkä samastuin?) :whistle:
Mahaa turvottaa kovasti, lökärit on tarpeen.

Neuvola onkin sit ens pe eli 22.2 ja meillä lomareissu tiedossa 25.2-4.3 Venezuelaan. Nyt jäi drinkit juomatta, mutta kai sitä ihan hyviä alkoholittomiakin löytyy...

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

FPI ja pikku-pörris rv 6+6

Nämä sivut on toodella raivostuttavat! Vahingossa tämä löppäkopra painoi väärää nappia ja sivut vaan vilisi takapakkia ja kaikki kirjoitukseni hävis kun tuhka tuulen :kieh:

No niin uusi yritys.

KerroTokiLisää: Moi minunkin puoletani! Hauska nikki sinulla =) Oikean päätöksen teitte!

Hormoneista. Miehen mielestä olen lähinnä suloinen kuulema kun mielialani muuttuu kun tuuliviiri. En jaksa uskoa että se on kauaa sitä mieltä. Tosin nuo ärsytys puuskat ovat hyvin lyhyitä olleet, mutta sitäkin pienemmät asiat ärsyttää ja jopa ilman syytäkin.

Kirsikka: Niin kait nuo rv:t lasketaan noista viime menkoista.

Unista. Olen kuullut että raskaana näkee kaikenlaisia villejä unia. Minulla on aina ollut vilkas mielikuvitus ja uneni ovat olleet mitä ihmeellisimpiä. Viime yönäkin oli ihan hullu uni. siinä synnytin vauvan ja sen jälkeen minulle sanottiin että saan vielä triplat päälle :D Ei kyllä oikeassa elämässä paljoa naurattasi. Tapahtui siinä unessa paljon muutakin hullua, mutta en nyt kaikkea jaksa kertoa mitä muistan.

Tuosta miehen osallistumisesta. Juuri tuossa eilen mietin että on käynyt kyllä onnenpotku kun on niin ihana mies. Toissa iltana olimme ystävä pariskunnan kanssa meillä. Nämä miehet passasi meille iltapalat ja muut ihan mukisematta. Tämä ystäväni on myös raskaana. Huomaa että kovasti molemmat koittavat huolehtia että meillä on kaikki ok. Miehenikin kyselee jatkuasti kuinka me voidaan ja antaa minun levätä kun hän on kotona. Yleensä Hän osallistuu muutenkin kaikkiin töihin mihin vain kykenee kun itse on päivätyössä. Nytkin viikonloppuna hän on pojan kanssa kaiken melkein tehnyt (hävettää ihan). Minä olen nukkunut makeasti molempina aamuina kun mies on noussut pojan kanssa.

Onko teillä joilla on useampi lapsi, ollut alkuraskaus erilainen jos on eri sukupuolta ollut tulokas? Itse huomaan tässä ja edellisessä raskaudessa nyt jo eroja, niin mietin olisiko nyt tyttö tulossa. Taidan vain toivoa sitä liikaa niin kuvittelen :) Olisi kiva saada tyttökin jos jää meille viimeiseksi.

FBI:lle onnea utran johdosta. Minä tulin kateudesta vihreäksi kun sanoit että lähdette reissuun. Me käytiin miehen kanssa syksyllä Kreikassa ja siitä asti on ollut kauhea matkakuume. Nyt oli tarkoitus lähteä taas syksyllä, mutta juuri siihen aikaan en enää pääse mihinkään kun matka olisi. Oltaisi lähdetty isommalla porukalla jonnekkin lämpimään. Ehkä sitten myöhemmin.

Lissuli Mulla on myös ollut aivan oireetonta tää oleminen paitsi...jano,pissa hätä ja pientä väsymystä :D toivottavasti ei tuukaan mitään pahoinvointi juttuja.

Mietin tossa että kun sikiö tästä eteenpäin kasvaa sen cm tai kaksi viikossa niin kertyy joka päivä mm lisää...nyt meidän masu-asukki on 7+2 :heart: jakooltaan joku ampiaisen kokonen :D
Mulla on tuo ensimmäinen neuvola 29.2 et kaks viikkoo pitäis sinne nyt odotella mutta nyt se on joutusampaa kun on kuitenkin jo tuo ultrassa käynti takana ja tieto siitä että sikiö kasvaa oikeassa paikassa ja on olemassa.
FPI onnittelut mukavista ultra kuulumisista :heart: olis ihana päästä johonkin reissuun mutta ei nyt oo tiedossa mitään jos jonkun äkkilähdön pongaa heinäkuussa kun ja jos täällä sataa...
2009 heinäkuussa meillä olis reissu , miehen harrastuksen puitteissa Balille...saa nähdä voinko pienen käärömme kanssa sinne lähteä...oon miehelle sanonut että jos ei mitään ongelmaa lääkäreiden mielestä ole niin kyllä sitten lähdetään koko perheen voimin... :D

FPI
Cristiina, Bali kiinnostaisi mua ihan tajuttomasti, työkaveri on lähdössä marraskuussa perheensä kanssa (lapset 2v ja 4v) Balille, että he ainakin lasten kanssa matkaan, tosin tietysti teidän pieni on hieman nuorempi... mutta toivottavasti pääsette kaikki matkaan :whistle:

Viime yönä näin unta, että meille syntyi kolmoset ja tilanne vielä oli sellainen, että ne syntyivät kotiin ja mies joutui toimimaan kätilönä. Lisäksi nämä kolme - kaksi tyttöä ja poika - olivat varsin hyvän kokoisia ja me mieheni kanssa niin shokissa tapahtuneesta, että ei edes tajuttu soittaa ambulanssia vielä siinäkään vaiheessa, kun ne kolme pötkötteli vaatetettuina meidän sängyllä. Herättyä nauratti ihan vietävästi, sillä unessa kaikki oli niin todentuntuista, mutta jälkikäteen vaan nauratti kaikki epäjohdonmukaisuudet. :LOL:
Mulla ei onneksi ole taipumus nähdä enneunia.
Mulla on kuukautisten mukaan vielä tämä odotus niin alussa, jotain 5+2 ehkä, että ehkä siksikään ei vielä kamalan paljon "oireita" ole. Kun odotin tuota meidän kohta 2 vuotta täyttävää neitiä, niin pahoinvointi alkoi kyllä aika alussa, ehkä joskus kuudennen raskausviikon jälkeen. Nyt on vaan lievää kuvotusta ja rinnat ehkä vähän arat. Mutta niin kovasti toivoisin, että ei tulisi sitä kaameaa oksetusta, joka vei tiputukseen asti. Ja kun se ei edes loppunut siihen "luvattuun" ensimmäiseen kolmannekseen vaan jatkui hamaan loppuun asti. Oireista vielä, mua kyllä väsyttää ihan hulluna, mutta se saattaa johtua siitä, että meidän muksu ei ole hoidossa ja mä teen 70 %:sta työviikkoa yötyönä. Ja lisäksi ravaan kerran viikossa yliopistolla tahkomassa loppuun opintojani. Pitää nyt tässä kuulostella, että missä vaiheessa tahtia täytyy alkaa hidastaa. Unen puute nimittäin saattaa vaan yököttää lisää... Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

Kirsikka

Minä imetän yhä 1,5v esikoista. Joitakin kertoja sitä tuli yritettyä lopettaa viime vuoden puolella, mutta joka kerta rinnat paakkautui niin täyteen maitoa että oli pakko sitten imetys-tyhjennellä. Ja nyt tytöllä on ollut maha sekaisin, epäilen että johtuisi lehmänmaidosta joten olen nyt ollut pääosin sitä antamatta (en muutenkaan halua opettaa lehmänmaidolle, nyt onkin ruokajuomana vesi ja sitten jokunen imetyskerta päivässä ) Minulla oli rintatulehdus kun tyttö oli 7kk joten sen haluan uudelleen todellakin välttää.. itse olen ajatellut, että turha sitä on nyt enää lopettaa vaan helppo jatkaa sitten vastasyntyneen imetystä kun on röörit jo valmiiksi auki :D

KerroTokiLisää - Tervetuloa mukaan! Ja hyvä päätös!

Mikähän tähän pahoinvointiin auttais... :x Aamuin illoin saa oksentaa ja muutoin vaan kuplii ja pierettää... Siitä että onko erilainen alkuraskaus kuin esikoiselta niin on todella. Silloin pahoinvointi alkoi paljon myöhempään eikä kyllä ollut tähän verrattuna mitään... Ja esikoinen on kyllä tyttö että mikäköhän tästä tulee... Voi kun menis muutama viikko nyt nopsaa niin sais nauttia muustakin kuin oksennuksesta... :kieh:

Meillä mies on kyllä ihanan huomaavainen ollut nyt viime aikoina. No on kyllä aina ihana mutta nyt vielä ennemmän :heart: Yks ilta rupes tekee mieli subia niin mies kipas hakemaan :heart: Nyt on laittamassa esikoista päikkäreille ja äiti vaan istuu koneella...

Piti mennä viikonlopuksi töihinkin, mutta enpä sitten mennyt koska olo on niin huono että minusta ei työhön ole... Minkäs alan ihmisiä muut olette? Minä olen sairaanhoitaja, tosin hoitovapaalla, mutta keikkailen omalle työpaikalle.

Nyt pitää painua vaakatasoon... :wave:

Emppu & papunen 7+0

Itku ja hammasten kiristys. Viime yönä sain kolme kunnon kipu kohtausta. Mahaan pisti hetkellisesti juuri samalla tavoin kuin menkkojen aikaan. On minulla tässä pitkin plus-testin jälkeenkin niitä tullut muttei noin montaa peräjälkeen. Vessassa juoksin koko yön tarkistamassa, että tuleeko vuotoa, eikä tullut. Aamulla ylös noustessa sitten alkoi. Sellaista todella niukkaa ruskeaa vuotoa on vähän tullut. Koko ajan odotan vain että koska holahtaa... :ashamed: Maha ei ole ollut enää kipeänä sitten sen yön jälkeen.

Keskenmenoa olen koko ajan tässä mielessäni pyöritellyt ja se jos mikä ahdistaa. Täytyy varmaan huomenissa soittaa neuvolaan josko pääsisi tarkistamaan tilanteen. ensimmäinen neuvola aika olisi meinaan ollut vasta 6.3 enkä sinne asti aijo odottaa.

Saa nähdä kuinka käy. Rv 6 on menossa ainakin toivon että vielä olisi... :/

Voi ei toiveikas odottaja :/ Mutta eikös se ole niin että tuommoinen ruskea vuoto on ihan normaalia.Kyse ei välttämättä ole keskenmenosta :hug:

Onko muilla huimausta??Kun musta tuntuu että kokoajan silmissä pimenee :/ Ainakin aikaisemmissa raskauksissa on hemoglobiini laskenut tosi nopeasti anemian rajoille.Uskaltaisikohan ruveta jo popsimaan rautaa..?

t.satu ja möykky 6+6 (edelleen :D )

Tervetuloa :) ^

FPI: Hauskaa! Ja vielä samoja päivämääriä :) Ja onnea sykkeistä :heart:

Cristiina: Juu ihan kiva se vaan on, että ei ole pahoinvointeja ja muita ikäviä oireita. Sitä vaan kuvittelee heti että onko kaikki ookkei, mut eiköhän :)

Lissu ja herne 5+6

Nanna ja Cristiina, ihana kuulla hyviä ultrauutisia. Itse joutuu vielä useamman viikon odottelemaan sitä, mutta kiva täällä lukea muiden uutisia.

Tervetuloa uusille! Ja onnea !
KerroTokiLisää, hyvä päätös, ei nämä tilanteet aina niin selviä ole tietenkään.

Tuulialle pahoittelut. Paljon tsemppiä yritykseen!

toiveikasodottaja, toivotaan että vuoto ei jatku ja oli vain vaaratonta tuhruttelua.

Itsellä oireet lisääntymään päin vähitellen. Lisääntyvää lievää pahoinvointia on ilmassa ja väsymystä myös. Onneksi viikonloppuna saikin rauhassa levätä. Rv6+1 tänään.

:wave: uusille tulokkaille!

KerroTokiLisää miulla kanssa tuo hb laskee nopsaan, ja tuollasta heikotusta ja väsymystä on ollut täällä, neuvolassa sanoivat että voisin tuota rautaa aloitella, mutta oon nyt syönyt tuota LabyVita Plussaa ja tuntuu että on auttanut.

Emppu80 kysieli millä alalla ollaan, mie työskentelen ravintola-alalla, ja kolmivuorotyötä teen, tosin nyt noita aamuja vähemmän, kun on tuo pikkuinen huollettavana niin ei tarvi sitten hoitoon laittaa.

toiveikasodottaja toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin, eikä olisi mistään vakavammasta. :hug:

Nopsaan vielä omaanapaa, eli nuo inhottavat repäisykivut on taas palanneet. Töissä kun oli niin koko ajan tuota mahaa juili ja vihloi. Toivottavasti vaan kaikki on kunnossa. Nyt on olo kuin kraplulaisella, ei oikein vielä osaa noita öitä valvoa. :D

AE ja masukki 5 viikkoa tasan

Yhteistyössä