***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Pöppiäinen: Huh kun helpotus, että kaikki oli hyvin!

Mulla parani päivä äsken kun hoksasin että huomenna mies tulee kotiin!! Hirvee ikävä sitä kyllä on jo ollutkin. Onneksi noita työreissuja ei nyt sitten enää ennen vauvan tuloa ainakaan tule. Minä oon kans tuota miettiny, että mitä jos jotain tapahtuis miehelle tai itselle sitte kun vauva on pieni...

Juu helpotti kyllä,toivon ettei tulisi enää tällästä takapakkia.Ja sitä tosiaan miettii kaikenlaista kun on lapsia ennestään ja pikkusta oottaa ja kun rakastaa toista hullunlailla niin en osais elää ilman miestäni,Mieheni on mun eilinen,tämäpäivä ja huominen ja ikuisuus :heart:

:wave:

Ihania masukuvia =) ja :heart: hyville uutisille!

Pöppiäinen, tiedän tunteen. Mieheni on myös sydämen vuoksi käynyt lekurilla ja hänellä on vähän liian hidas syke sekä sivuääni joka nuljuaa ikävästi. Rauhallisempaa on ollut mutta nyt yhtenä aamuna sanoi että heräsi monta kertaa yöllä kun tuntui pahalta ja happi loppuu. Eli välillä levossa syke tippuu liian alas. Kerran seurasin sykemittarilla niin oli n. 40 :eek: Onneksi teillä kaikki hyvin.

Kävin tänään lääkärissä ja kaksi viikkoa napsahti sairaslomaa ja lepoa. Ei raskaita kotitöitä mutta saa ulkoilla voinnin mukaan jne. Kohdunsuun tilanteesta ei sanonut mitään mutta epäili runsaan valkovuodon vuoksi hiivatulehdusta joka voi myös aiheuttaa supistuksia. Perjantaina soitan kokeista tarkemmin ja saan lisätietoa. Lääkärin kanssa oli pieni kielimuuri koska on rajan takaa joten unohdan monesti kysyä vaikka mitä. Pätevä lääkäri kylläkin mutta joskus vähäsanainen.
Selkä on ihan tulessa jos istun kauemmin ja tämä oli tiedossa oleva ongelma mutta yleensä vasta n. 10 vkoa myöhemmin. Onneksi on viikon päästä ultra ja pitää sitten kysellä kaikki mahdollinen tästä tilanteesta.
Huitshapeli, kannattaa ottaa yhteyttä vaivojen vuoksi! Kuulosti ihan samoilta kun minun vaivat.

Ja eikun lepäilee :)

rv 18+4

Hei!

Löysin nyt vasta vastaavan ketjun täältä kaksplussasta, helistimeen oonkin kirjoitellut koko kevään :)
Eli mahtuuko mukaan vielä lokakuun odottaja?
Esikoista odotan, LA 21.10 ja synnäri on OYS

Täytyypä vähän tutustua tähän teidän ketjuun. Avaatteko aina uuden ketjun joka kuukausi?

Tervetuloa mansikka-83

Tänään oli neuvola, kaikki oli hyvin, sydänääniä kuunnellessa vauvalla oli ilmeisesti aamujumppa käynnissä, kun koko ajan lähti karkuun sitä laitetta. Neuvolan täti nauroikin että vilkas tapaus.
Kysyin myös noista yöllisistä kivuista. Sanoi että jos on päivän aikana joutunut esim. töissä nostelemaan paljon raskaita tavaroita niin sit se levätessä kostautuu :ashamed:

Mutta minäpä lähden nukkumaan, huomenna vielä onneks vapaapäivä :)

memmy ja vaavi 17+6

Tänään olikin sitten neukku. katsottiin paino, olin laihtunut 500g joka mielestäni ei ole mitään ja neukku taas sitä mieltä että jääkaappia pitäis kattoa useenmin. :LOL: ei voi olla tosissaan, tuumas että on tullu vaan 2kg. neukku oli sijainen ja toimi kyllä sen mukasesti. ei tienny missä tavarat on ja kuulemma rakennuski oli hukas. eläkkeelle jäänny kuulemma -05 mut sijaisena kun pulaa hoitajista.. hb oli 119 eli hyvä kun sairaalassa oli kolme viikkoa sitten 99 kumma vaan että kun ei löytäny sitä neulaa joka napsautetaan sormeen ni käytti sitten pelkkää neulaa jonka tuikkas sitten. vauvan sydänääniä haettiin kissojen ja koirien kans ku ei tahtonu pysyä paikoillaan ja potkiskeli vaan, 140 mitattiin ja sf-mitta oli 19. =)
jokos ootte muuten saannu äitiyspakkaus- ja rahahakemuksen? mulle ei myöntäny ennen ku rv 24 on menny rikki aikasintaan. :'( nyt sitten odottaa uutta kontrollia joka 4 viikon päästä VKS:llä, aijenmin kun ei ota kun mtn ei voida tehdä.. raja rv24 tai 500g paino..

miea sai tupot pois nenästä tänään ja viikon päästä tikit ja levyt poistetaan, kipiä raasu kun puoli istuvassa asennossa nukkuu. pojan kuume laski onneksi näin 5 päivän jälkeen mut antibioottikuuri jatkuu kun välikorvatulehdus (kuume 5 päivää 38,5-40 astetta vaikka suppoja). likka sai lievän ruokamyrkytyksen ja oksensi edellisyönä 3 asti yöllä ja piti soittaa anopille että tuoppas vaihto peittoja kun kaikki loppu. että tällästä rumpaa taas, tuntuu että nuppi sekoaa. onneks kävin tänään vähän ulkona ja kahvin join toisen miniän kans et sai tuuletettua ajatuksia. huomenna nousta ajois että likka hoitoon ja lähteä sairaalaan pojan kans silmäpolille. todettiin synnynnäinenvika silmäs viikko sitten, kuulemma "laiskasilmä" ja alotetaan lappu- ja tippahoidot + katotaan taitto määrä silmistä, toisessa kuulemma sumeanäkö.. kirjottelen taas kun kiireltä ehdin ja jaksamista löytyy..

triple ja rakas rv20+3

FPI
Huomenta! :flower:

Tervetuloa Mansikka-83!

Pöppiäinen, hyvä, että kaikki oli ok! Toivotaan, että on jatkossakin!

huitshapeli, toivottavasti mammapolilta saat apua ja että kaikki on ok!

triple88, kuulostaa rankalta, paljon tsemppiä ja voimia!! :hug:

Itselle ei mitään ihmeellistä, liikkeet tuntuu koko ajan paremmin ja mieskin oli sitä mieltä, että tunsi, kun pepe liikkui =)

Viikon päästä on taas neuvola! Tänään pitkästä aikaa on kampaaja, kiva kyllä päästä, on tämä kuontalo kyllä sellasessa kunnossa, että vähän väriä ja leikkausta kaipaakin ;)

Erittäin ihanan aurinkoista torstaita kaikille!

FPI+pepe-girl rv 22+3 :heart:

huitshapeli - No oletkos käynnyt mammapolilla ??

Mä olen herännyt noin tunti sitten.26v poksahti tänään mittariin,mulle laulettii kyllä jo yöllä :D mutta puheluita ehtinyt jo aamusta tulla.Mä pidän ihan normipäivän tänään kuitenkin jos ei joku jotain keksi hih.

Pöppiäinen & touhustiina 17+4 :heart:

huitshapelia kans täällä kattelemassa! Toivottavasti teillä on kaikki hyvin...

Hyvää syntymäpäivää Pöppiäinen :flower: !

Mies tulee tänään kotiin! Heräsin jo aamutuimaan ennen kelloa, varmaan niin odotan ettei nukkua malttanu :D .

Nanna + poju 22+1

Ai niin tämä linkki on kyllä tuolla jo pyöriny mutta laitetaanpas tähänki!

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Oli aika yllättävää kuinka erilaatuisia noita istuimia on, ja että ihan välttäviäki myynnissä!

FPI
Paljon onnea Pöppiäinen! :flower: :hug:

Joo noita turvaistuimia tuntuu olevan vaikka kuinka paljon, itse olen ajatellut ostaa työkaverilta käytetyn Volvon istuimen, kun meilläkin on Volvo niin passaa hyvin.

Huitshapeli: Toivottavasti kaikki on hyvin.

Pöppiäinen: Hyvää syntymäpäivää :flower:

FPI: Meillä kans mies tunsi muutama ilta sitte ku milli potki :heart: Ja potkas isukkia oikeen lujaa.

Nanna: En ollukka tommosta listaa nähny, kiitos siis linkistä :) Pitäs ruveta tota istuinta kattelemaan. Meillä ku ei oo autoa niin hirveen kallista ei viittis ostaa.

Kävin tänään lindexillä kokeilemassa yhtä mekkoa serkun lauantaisiin valmistujaisjuhliin. Mekko jäi kauppaan ku näytin ihan valaalta siinä :| Totesin et hame ja kauluspaita käy paremmin mulle :)

miimu ja milli rv 21+1

Pöppiäinen Paljon paljon onnea :flower:

Huitshapeli - toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Triple - jaksamista teille! JA onpas muuten todella outoa, että noin on terkka sanonut kelan papereista?! Siis koska ne kuuluu antaa silloin kun 154 vrk raskautta on takana, mutta päivääkään aikasemmin ei saa antaa kyllä... Eli siis kun rv 22 täyttyy... Mulle lupas täti laittaa postissa paperitkun 154 vrk tulee viikonloppuna täyteen.

Oma vointi on hyvä. Nyt olen huomannut jo napakoita suppareita jos oikein nostelee tai ponnistelee jotain. Levossa kuitenkin rauhottuu. Papunen on kova elämään ja voisin väittää että eilen tunsin ekan kerran hikan :heart:

Lämmintä viikonloppua on luvanneet ja me taidetaan suunnata lauantaina puuhamaahan :D

Hyvin vointeja kaikille :wave:

Emppu & Papunen 22+5

Polikäynti takana;
Kohdunsuun tilanne, luojan kiitos, pysyny ennallaan. Vauva oli vilkas, jotain virtauksia katto ja kaikki oli kunnossa :)
Vähän tulehdusta epäiltiin, kun vuotoakin on, mutta tuloksista soittavat tarvittaessa. Varoittelivat jokainen kovasti, kun edellinenkin meinas aikasin syntyä, että varuillaan tämän kanssa olla ja tulla näytille heti jos epäilyttää. Lepoa, lepoa ja lepoa.
Kätilö sanoi, että 28 viikolla on jo hyvät ennusteet vauvalla, mutta sinne asti olis sitkuteltava. Eihän tässä olekaan enää kun 9 vaivasta viikkoa (ja sekin todella minimi) :whistle:
Viime yö oli aika "helppo", mutta päivällä huomaa, ettei _yhtään_mitään_ saa tehtyä. Toivottavasti ei nyt sitten pääsekään kesällä mihinkään töihin *koputtaa puuta*

Mä muuten yritin tähyillä sinne jalkoväliin ja näin siellä kaksi riisinjyvää (joku tiesi kertoa, että tyttöä tarkottaisi). Lääkäri kuitenkin sanoi, että jos jotain pitäis veikata niin poikaa, mutta on kyllä niin paljon napanuoraa jalkojenvälissä, ettei mene vannomaan:)

Mut nyt mä sitten yritän huilailla näitten synttärijärjestelyjen alla :/ Poika on aika hyvin viihtynyt itsestään, kun tyttö on ollut eskarissa, mutta tänään oli sitten tytön viimeinen eskaripäivä. Jos aamut on samanlaista tappelua kun illatkin, niin kyllä sielu lepää..

huh

huitshapeli ja lilliputti (18+2)

kiitos tsempeistä :flower:

Jos vielä tämän päivän puolella kirjottelisi. =)

Pöppiäinen: Ensiksi oikein mahtavat synttärionnittelut! :flower: Hyvä juttu, et miehellä oli kaikki kuitenkin hyvin. Kyllä tuollanen pysäyttää vähemmästäkin.

Adett e: Kiva kuulla, et ultrassa kaikki oli hyvin. =)

Irene: Kyllä äitiysloman voi alottaa 50 päivää ennen. Se vaan lyhentää sitä etuutta 20 päivällä 30 päivään verrattuna ( eli siis vanhempainvapaa alkaa aikasemmin ) :)

mansikka-83: Tervetuloa mukaan! =)

memmy ja triple: mukava kuulla, et kaikki ok neuvolassa.
Oli muuten oudon "ankarasti" sanottu ettei hakemusta saa ennen rv24. Kyllähän se raja on sen 154 päivää eli rv22. Itse saan sen seuraavalla neuvolakäynnilla joka on 22+3.

huitshapeli: hyvä, et sullakin ja vauvalla kaikki kunnossa. Toivotaan, et pieni pysyis matkassa mahdollisimman kauan, vahvistuisi ja kasvaisi kunnolla. :hug:

Ite olen ny muutamina päivinä jo tuntenu pieniä potkuja alavatsalla. Ihana tunne. =) Eilenkin illalla nukkumaan mennessä tuntui useampi potku oikealla puolella, tunsin jopa hiukan mahan päältäkin.

jasmara ja masuasukki 20+6

Heissulivei kaikille.

Kävin tänään neuvolassa oli tullut pari kiloa lisää, kuulemma hyvä kehitys. No se onkin kaikki mitä kiloja on tullut. Sydämenääniä kuunneltiin, muttei neuvolan täti niitä laskenut. Vaavi ei malttanut pysyä paikallaan. (Väli huomautus! Olin kirjoittaa ettei poika malttanut., vaikkei ei ole vielä tietoa sukupuolesta.) Rakenneultra on maanantaina, vähänkö jännittää. Ajateltiin ottaa kamera mukaan ja ottaa video pätkää. Voi sitten isovanhemmille näyttää ja katsella itsekin myöhemmin.

Varhempain rahahakemisesta. Huomasin tulonhankkimiskulujen pienentävän vanhempainrahaa. Otin vertailun kelan laskuri sivuilta kaksi saman verran tienaavaa sai ihan eri määriä vanhempainrahaa riippuen matkakuluista. Ensimmäisellä ei matka kuluja, vain pakollisia menoja ay maksuja. Toinen joka käy 45 km päässä töissä ja hänelle kertyy saman lisäksi 4291 ? matkakuluja vuodessa. Tämä matkakulu äiti sai 15,5 % vähemmän vanhempainrahakautena rahaa eli 1800 ?/a.

Pikkusenko on epäreilua, toinen ressukka ajaa pitkää matkaa työ takia, käyttää paljon aikaa työmatkoilla, mikä on perheeltä pois. Joutuu ostamaan auton, maksamaan autoveroa, mahdollisesti lainaa ja mitä siitä saa! Pienemmän äitiyspäivärahankin vielä. Ihmetyttää kovasti.

Tällaista tällä kertaa, hyvää yötä

19+6
=)
:heart:

Pöppiäinen onnea synttäreistä näin matti myöhäisesti! :ashamed: :heart:

Kiitos kaikille voimahaleista, tälle päivälle ne olivatkin tarpeen! :flower:
äitiysrahaa yms ei myöntäny siksi ennen rv24 kun keskenmenon riski. otin kyllä sen luokitteluna kun moni muukin on saannut riskistä huolimatta.. :( kai se on sen lapsiveden menon ja kun vertakin tippuuttanut yli 4 viikkoa hematooman takia, olin silti toivonut samaa kohtelua koska itse uskon tähän vauvaan ja sen syntymään myöhenmin. :heart:

sanoin eilen että tytöllä ruokamyrkytys mutta eipä ollut. oksensi toissa yönä, koko päivän oli oireeton ja edellisyönä heräsi taas huutamaan kipua ja kiljui aina oksennukseen saakka. mies vei VKS:lle ja todettiin suolistotukos. eli kakka ei tule ja ruoka ei pääse mahasta pois joten oksentaa. annettiin peräruiske, tänään lääkäri määräsi näytillä lisää ulostuslääkettä ja ei vieläkään tyttö kakannut. 3-4 päivää ollut kakkaamatta, nyt suurimmaksi osaksi makaa koska ei jaksa tehdä mtn. yötä odotettaan taas kauhulla että alkaako kohtaus ja sairaalaan, toivotaan että viimein vaippaan tulis jotain..
silmälääkäri antoi huonon diagnoosin pojallekkin. Gabriel (1v2kk) ei tule koskaan näkemään normaalisti ja katsoo kieroon loppuelämänsä. tippahoidot alotettiin ja yritetään hoitaa taittovikaisuutta sillä. toinen silmä oli +4 ja toinen +4-6. nyt pitää vaan valmistautua kertomaan kun poika kasvaa jos kysyy ja itsekkin sulatella asiaa.
anteeksi taas tilitys jos tuntuu...
tällä mennään, aurinko kait paistaa tänne risukasaankin tulevaisuudessa. :'(

triple ja rakas rv20+4

Nanna, voisitkos päivittää minulle sinne 17.10. kohdalle, että poikaa odotellaan tuolloin saapuvaksi... Nyt vasta huomasin, että tuollainenkin tuolla etusivulla on :)

Piti muuten kommentoida Irenelle, että kaksosraskaudessa se vanhempainvapaa on muutenkin pidempi, eli se ei niin paljon kirpaise sieltä loppupäästä, jos lyhenee 20 päivällä (eli siis jos päätät aloittaa 50 pv aikaisemmin äitiysloman). Mutta mulle sanoi neuvolan täti ekassa raskaudessa Kelan papereita antaessaan, että niin helposti kirjoitetaan sairaslomaa niillä viikoilla, että jos vaan on jotakin sairaslomaan oikeuttavaa vaivaa, niin moni sitten "lomailee" sairaslomalla ja aloittaa kuitenkin äippäloman 30 päivää ennen laskettua aikaa.

Kukkis ja Pikku-Piko 19+6 (paitsi 35 minuutin kuluttua vuorokauden vaihtuessa perjantaiksi 20+0 ja tasan puoliväli!!! :heart: )

FPI
Huomenta! :flower:

huitshapeli, hyvä, että vauvalla kaikki, toivotaan tosiaan, että pysyy kyydissä vielä ainakin 9 viikkoa ja enemmänkin! Luin jostain, että vauva voi nykylääketieteen avullas selvitä hengissä jo rv 24 jälkeen :heart:

triple, miten yö meni? Toivottavasti tyttönne voi jo paremmin! Toivottavasti tippahoito auttaa ja taittovika lievenee pojallanne. Ei ole kivoja tuollaiset uutiset! Huimasti voimia ja tsemppiä, varmasti se aurinkokin vielä paistaa!! :hug:

Pitäs vielä tää päivä töissä jaksaa ja sitten töitten jälkeen taas mökin suuntaan ja lauantaina Joensuuhun. Saatiin lauantaille ja sunnuntaille näyttö muutamasta asunnosta, joten katsotaan löytyiskö meille koti? ;)

Mukavaa viikonloppua! B)

FPI+pepe-girl rv 22+4 :heart:

Aurinkoista huomenta!

Tervetuloa mansikka-83!

Pöppiäinen, hienoa että saitte hyviä uutisia.

Huitshapeli, onneksi kaikki oli hyvin. Lepoa vaan sitten mahdollisimman paljon niin eiköhän vauveli hyvin jaksele.

Neuvolassa tuli käytyä keskiviikkona. Siellä menikin tällä kertaa taas vähän kauemmin. Käytiin läpi pääpiirteissään Kelan asioita, mutta en oikein mitään uutta tietoa saanut. Painoa oli tullut hieman lisää, kai ihan sopivasti (keskim. n.180 g/viikko). Hemoglobiini oli laskenut ja oli nyt 117, mutta vielä ei tarvii syödä rautatabletteja, vaan katsotaan ensi kerralla uudestaan. Pitää yrittää ruuasta saada sitä rautaa vähän enemmän nyt ettei tarvitsis niitä tabletteja ruveta ottamaan. SF-mitta oli 20, yläkäyrällä siis. Sydän jumpsutti hienosti, vauvan syke oli 133. Ja heinäkuussa pitää mennä sokerirasitustestiin. Huh, tällaista kaikkea neuvolasta tällä kertaa.

Novelle 20+5

Yhteistyössä