***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Heippa ja hyvät äitienpäivät kaikille! Tervetuloa uusille!

Täällä alkoi aurinkoinen aamu tk. päivystyksestä, kättä ja selkää särki niin kovasti, etten nukkunu yöllä silmäystäkään. Odottelin vaan, että tulis aamu ja pääsis lääkäriin. Selkä ja hartiat kuulemma niin jumissa, että säteilee käteen asti. Määräs nyt alkuun 2 panadolia 3:sti päivässä eli 6 yhteensä. Mun mielestä aika paljon. Apteekissa sanoi, ettei panadol auta tulehdukseen, poistaa vaan kivun sillä hetkellä, joten ei kannata kuulemma napsia, jos pärjää. No toivotaan, että menis äkkiä ohi, kun en haluais mitään napsia. No ehkäpä 3 päivän sairasloma auttaa. Töissä olivat valittaneet, kun oon taas sairaslomalla, mutta minkäs teet, jos maitotölkin nostaminen sattuu, niin miten nostelen pieniä lapsia. Onko muilla muuten ollut vastaavia kipuja?

Kesäsuunnitelmissa on joku Suomiretki, riippuu vähän tuleeko muutto jo loman aikaan vai myöhemmin. Niin ja tietenkin pitää kattoo missä kunnossa sitä on... jaksaako lähteä ajelee pohjoiseen vai pysytäänkö muutaman sadan kilsan päässä kotoa. Mitään varauksia ei meinata tehdä etukäteen, katsoo sitten lähempänä. Jotain pitäis kyllä keksiä. Onko kellään mitään ehdotuksia minne Suomessa kannattais matkustaa?

Tekee mieli jätskiä!

Irene & pikku veijarit 17+1
 
ja multa hävis tekstit,meni sivu valkoiseksi,ai ärrin murrin sanon vaa...

Touhupeppu - Mä olen mittaillut masun ympärystä nyt ja kiva seuraillakkin,ja kiva ottaa kuvia masusta,jokapv nyt tuntuu että muutosta masunkoossa käy ;)
Kyllä mie olin hoikka ja treenattu ennen tätä raskautta niin en voi valittaa olleskaan,massu tuli esiin nopeesti... mammahousut ollut jo pitkään käytössä.


Jasmara - Täällä ootellaan innolla millon alkanee ;) lätkä
:wave:

Annu & touhustiina 15+0 :heart:
 
Hyvää äitienpäivän loppuiltaa :D Mies kattoo lätkää jota mä inhoan joten rojahdin tähän koneelle hetkiseks ennenkuin painun pehkuihin.Eli minä en siis tykkää urheilusta :D

Sain tänään aamupalan sänkyyn ja mieheltä 50 ruusua,äsken hieroi ihanasti jalkoja :heart: Esikoinen on vielä senverran pieni ettei noitten korttien päälle ymmärrä mutta kailotti kuuluvasti makkarin ovelta tänä aamuna että ´Oikein hyvää päivää äiti´ :D

Mulla on kamalan paha olo :x Ummetusta ollu taas monta päivää niin tuntuu että ne tulee kohta suusta ulos :x Ja noi allergialääkkeetkin tuntuu tekevän ihan kaameen olon eivätkä edes auta mitään |O Loppuis äkkiä tuo koivun kukinta,tänäkin aamuna olin taas ku sikotautinen ku heräsin :headwall:

kesäsuunnitelmia MIehellä alkaa loma heinäkuun vika viikko ja kestää sinne elokuun loppuun.Ei me mitään erikoista,mökkeilyä summuuta perus kesänviettoa.Miehen siskon kanssa mennään Muumimaahan joku kerta tässä kesän aikana ja sitten tietenkin Korkeasaareen.

(.) Vauveli potkii todella paljon päivittäin.Nyt ihan viikon sisällä liikkeet voimistunu hurjasti.Ne tuntee jo liikkeessäkin :heart:
Itellä on mieli ihan maassa kun mun isä on todella heikossa kunnossa :'( Sairaalassa ollut jo yli kuukauden mutta päässyt aina välillä pois ja taas joutunu takas :'( Haimatulehdus ja lievä maksakirroosi.Oksentelu on jatkunut yli kuukauden ja isä on laihtunut yli 30kg kahden kuukauden aikana :'( Painaa nyt siis 40kg ja on 180cm pitkä eli voitte kuvitella miten kauhistuttavan laiha hän on :'( Tänä aamuna lanssi oli hakenut hänet kun oksentanut koko yön.Pelotttaa niin kamalasti että tässä tämä nyt sit oli :'( En ollenkaan käsitä että mun isä voi kuolla :/ Kamalaa tämä :/

No juu mutta nyt pehkuihin :wave:

-Surumieli Laura ja MiniMatkustaja 19+3-
 
Huomenta!

Laura :hug: .

Ja tervetuloa touhupepulle =) !

Maisakaisa: Minä kävin myös uudet lasit hakemassa kun alkoi tuntumaan ettei ilman enää pärjää ja vanhatki oli jo huonot. (Olen tooosi huono yleensäkkään laseja pitämään kun ne vasta pari vuotta sitte sain.) Optikko sanoi, että raskaus saattaa muuttaa näköä ja se palautuis normaaliksi noi puoli vuotta imetyksen lopetuksesta... Tilasin kuitenki itsekki uudet lasit kun oli jo pidempään tuntunu ettei esim tv:tä kunnolla nähny lasit päässä. Katteleepa sitte parin vuoden päästä uudestaan, että tarviiko vielä yhtä vahvoja laseja.

Täällä on pikkusen potkut voimistunu koko aika. Nyt on jo havaittavissa että potkii sillon kun oon just syöny, kun istun huonossa asennossa ja kun oon menossa nukkumaan. On se jännä tunne!

Neuvolaan pitäis kohta lähteä ja sen jälkeen koitella taas jos tuo työnteko onnistuis... Siskolta sain onneksi tukivyön lainaan, saapas kokeilla että onko siitä hyötyä itselle ennen ku alkaa omaa ostella.

Nanna +P 19+5
 
Parisuhteesta...

Onko teillä, varsinkin esikoisen odottajat mennyt parisuhde "sekaisin" raskauden aikana? Tuletteko toimeen niin kuin ennenkin vai riitelettekö useemmin? Ymmärtääkö puolisonne ailahtelevaa mieltä? Tosin kuka sitä voi ymmärtää... Ja onko teillä muilla ylipäätään mielialat milloin mitenkin?

Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana mulla ei ollut mitään mielialan vaihtoja mutta sen maagisen 12.vkon jälkeen mennään aika kovasti vuoristoradalla. Välillä ihan itteekin hirvittää... :| Ja nyt mietityttää myös koko helkkarin parisuhde ja sen toimivuus, koska me riidellään nykyisin jatkuvasti. Yhteisen mukavan elon löytäminen on ollut viime aikoina niin vaikeeta, niin vaikeeta. Olen tähän asti pitänyt parisuhdettamme toimivana ja kaikin puolin hyvänä mutta nyt tämän suuren muutoksen edellä tuntuu, että koko homma kaatuu käsiin. Tää vie voimia ja pelottaa... Pahinta on, kun ei tiedä miten tästä saa taas yhteisen elämän kuntoon. Liekö se aika ja pitkät keskustelut? En tiedä...

Anteeksi omanapainen vuodatus! Olen vain turhautunut, ajatusteni kanssa hukassa ja huolissani uskoni horjumisesta meidän kahden suhteen.

Ja ulkona sataa räntää... :(

Rölli ja pikkuinen Milli 16+4
 
Tove-81
Naurukohtaus voi että, jakasamista teille kaikille. Toivotaan vielä parasta kuitenkin.

Kiitos kaikille jotka kertoivat eri helpotustavoista näihin iskias/pakaranuljahduksiin. Jos mulle vielä kerran semmoinen iskee päälle niin otan asian kyllä kunnolla puheeksi. Viimeksi neuvolatädille mainitsin, niin ei oikein kommentoinut siihen mitenkään.

Mulla on ylihuomenna neuvola / lääkäri jossa siitä voisi sitten lääkärille vielä kertoa. Voi että kun vaan kaikki olisi masussa hyvin ja pienen sydänääniä saisi kuunnella keskiviikkona...Sitten saisi ehkä tähän raskauteen taas ainakin pariksi viikoksi rohkaisua, että siellä ollaan ja kasvetaan. :heart:

Tove + muumi 15+4
 
Ensin pahoittelut kaikille surullisia asioita kokeneille!

Laura: Voimia sinnepäin! :hug:

Siinä se viikoloppu meni mökillä nauttiessa. Aivan mahtavat ilmat! Oletteko muut huomanneet että olisitte jotenkin enemmän herkkiä auringolle? Minä entisenä auringonpalvojana hakeuduin varjoon ja vedin aurinkohattu päähän. No, ehkä se on ihan hyväkin kun kaiken maailman UV:eet on ilmassa. Täytyy varmaan hankkia joku hyvä aurinkovoide missä on kunnon suojat että saa levittää massulle.

Irene: Kävin rekisteröitymässä monikko-onnea sivuilla ja odotan nyt vahvistusta. En ollut ennen tiennytkään niistä sivuista. Kiitti kun neuvoit! Oletko siellä samalla nimimerkillä?

Annu: Minäkin olen jonkinsortin riskiodottaja kun mulla on sellainen nivelsyndrooma kun voi tehdä munuaisten vajaatoimintaa. Munuaisarvot testataan usein ja on myös mietitty nivelten suhteen kaikenlaista. Toistaiseksi on mennyt hyvin mutta kun meille on kaksi tuolssa niin tota painoa varmaan tulee aika lailla. Olen ajatellut että otan sitten ne murheet jos ne tulevat vastaan enkä nyt murehdi etukäteen. Mulla ei ole mitään säännöllistä lääkitystä enkä ole nyt tarvinnut kipulääkettäkään ottaa raskauden aikana nivelkipuihin, ainakaan vielä.

elämänpehonen: Moikka tälläkin puolella!Meilläkin on angelsounds-doppleri ja hyvin on toiminut. Oikein hyvin kuuluu pienokaisten erikuuloiset pulssit molemmin puolin. Hiukan vaan säikähdin kun luin jostain että dopplerit nostaa pulssia ja stressaa sikiötä. Me kuunnellaan nyt vaan kerran viikossa ettei pienokaisia stressata. :heart: En kyllä teidä miten paljon pitää paikkansa mutta kaikille tiedoille kun on niin herkkä tässä tielanteessa.

zizilisko: Mullakin on jano ihan koko ajan. Todella outoa mulle koska mä en hädin tuskin ennen teinnyt miltä tuntuu kun on jano. Nyt menee vettä ja mehua koko ajan. Yöllä suu kuivuu ihan kauheesti ja saa sitten vessassakin juosta.


Vauvojen sukupuolista oli juttua...Kyllä mekin meinataan ottaa selvää jos vaan näkyy jotain seuraavassa np-ultrassa 5.6. Meille se on tärkeätä kun pitää ruveta hankkimaan vauvoille tarvikkeita ja onhan se ihan kiva tietää vähän enemmä niistä asukeista ennen kuin niitä saa pitää sylissä. Jotenkin se on myös vielä aika epätodennäköistä meille että oikeesti on tulossa perhe niin ehkä se sitten vielä enemmän varmistaa.

Kesäsuunnitelmista...Meillä on ensi kuun alussa muutto edessä ja ihana Celine Dionin konsertti 9.6. Muuten uskon että vietetään paljon aikaa mökillä niin kuin aina. Jotain isoja juhlia olis tulossa mutta katsoo sitten voinnin mukaan mihin menee. Ja ai niin...onhan mulla sitten vielä se lopputyö kirjoitettavana kesälläkin. :LOL: miten unohdinkin...Mulla olisi kyllä syytä saada se valmiiksi ennen kuin pienokaiset tulee. Katsotaan miten voimat riittää.

Voinnista muuten niin paha olo jatkuu ajoittain mutta loppuu jos sitten saa oksennettua. Olen huomannut että ei kannata kauhean myöhään syödä vaan antaa pari tuntia mennä ennen kuin menee nukkumaan. Niin vältän närästystä joka melkein aina mulla johtaa oksuun. Päätä särkee kanssa ajoittain ja siihen ei auta lepo vaan olen huomannut että makaaminen pahentaa sitä. Pieni kävelylenkki on paljon parempi.

Koko viikonloppu pelattiin kyllä vähintään jalkapalloa massussa. Todella vilkkaat liikkeet tuntui aina kun menin pitkäkseni. Tuntuu hyvin jo massun päältäkin ja mies on ihan innoissaan! :heart:

Sellaista...mutta hyvää uutta viikkoa kaikille mammoille ja voimia odotukseen! :hug:
 
Naurukohtaus - sulla on ilkeet ajat menossa,halituksia ja jaksamisia sinne

Mulla aamu alkanut aamupalalla ja aattelin siivoilla hiukan jos masu sen suo,kun on vielkii eilisestä kipee mutta toivotaan että se tästä menee ko rentoutuukin välissä.En tiedä tää viikko stresssaa mua ihan ylettömästi,ei tää tee hyvää yhtään,toivoisin että koko viikko ois jo mennyt ja tietäisin mitäs seuraavaksi...

AngelEyes - Sulla siellä iso massu on tosiaankin,söpöö.

Rölli & milli - Silloin kun meillä tuli eka niin ei meillä ollut tuon tyyppisiä ongelmia,en tiedä vaikuttaako asiaan että mieheni on paljon vanhempi kuin minä joten ymmärrys on aivan toinen kuten esim. nuoremmilla miehillä.Minä en henkilökohtaisesti tule ees toimeen omaikästen miesten kanssa,musta ne on lapsellisia tai ainakin ne mihin itse olen törmännyt.
Toivon että asianne saisitte toimimaan,voi olla että asioista kannattaa teidän ehkä keskustella rauhallisesti.

Annu & touhustiina 15+1 :heart:
 
FPI
Heipsan kaikille :flower:

Olipas tänne tullut hurjasti tekstiä viikonlopun aikana!!

Katotaan, mitä muistan kommentoida... :whistle:

Pinkwawe, meidän mökki on tosiaan Joutsenossa, mutta saaressa eli Mietinsaaressa, mennään lossilla niin, että pitää ajaa Ruokolahden kautta. Tiedätkö paikan?

elämänperhonen, mulla on kans tuo Angelsounds doppleri ja ihan hyvin on toiminut!

4D-ultrasta, ollaan menossa 16.6 ja paikka on Felicitas Helsingissä ja lääkäri Tapio Kurki.

Kesäsuunnitelmissa ei oo kauheesti muuta kuin mökkeilyä ;)

Haniböö, toivottavasti tämä raskaus sujuu ilman raskausmyrkytystä, tsemppiä! =)

Lätkää tulee toki seurattua, tosin eilen en jaksanu vikaa erää kattoa, vaikka ois kyllä kannattanu!

Miimu, Angel Eyes, ihanat mahat! Tuntuu kyllä, että omakin massu on kasvanut ja et vauva liikkuu kovasti ja sit taas toisaalta on aika pitkiä aikoja ihan hiljaakin. Luin, että vauva nukkuu näillä viikoilla jopa 20h päivässä!

Naurukohtaus, voimia sinulle ja toivotaan, että isäsi toipuu! :hug:

Rölli ja Milli, parisuhde on varmasti usein koetuksella, kun lapsi on tulossa, onhan se niin suuri muutos! musta tuntuu, että meillä oli alkuraskaudesta enemmän eripuraa, mutta nyt tilanne on normalisoitunut ja kun mies vielä saa nyt vaihdettua työpaikkaa niin tuntuu, että on tosiaan parisuhde oikein hyvällä mallilla. Toivon, että saatte asiat selviksi, eiköhän se ole sitä tilanteeseen sopetumista ja sitä, että ei miehet ikinä pysty ymmärtämään, miltä odottavasta äidistä tuntuu, kun eivät itse voi lasta kantaa. Tsemppiä! :heart:

Torstaina on sitten vihdoin rakenneultra ja tänään vissiin raskauden puoliväli!

Johan tuli juttua, täytyy ruveta töihin!

Mukavaa maanantaita naiset! :flower: :heart:

FPI+pepe rv 20+0 !!!!
 
Amelia - Hyvä ettet ainakaan vielä tarvitse lääkitystä aina se on mukava ettei tarvi lääkitystä raskauden aikana syödä,pidän sullekkin peukkuja että kaikki sujuisi.

Muuten katsoin eilen lätkämatsin,masussakin vaavi hihku samaa tahtiin ko mä :LOL: ... ja sain kyllä kilaritkin sen pelin aikana,kun rangaistuksia suomelle tuli ihan mistä sattuu,ja ai kun mua otti se usan toiminta päähän siin pelissä... murr
Tänään taisi sitten tulla suomi - kanada ottelu jos en väärin muista :saint:
 
Nyt on neuvolassa käyty. Tällä kertaa oli hb noussut taas normaaliksi ja kaikki oli muutenki hyvin. Kohtu oli ihan viikkojen mukaisesti kasvanu. Tuumas neuvolatäti että on tosi vilkas tapaus tulossa kun kuunneltiin sydän ääniä, vaavi potkiskeli itteään koko aika muualle anturin luota =) . Kylläpä minä olen sitä epäillykki että isäänsä on tulossa kun siihen malliin on jo niin aikaste alkanu tuolla masussa mellestämään =) .

Nyt koitan mennä takas töihin, mutta jos nuo supistelut tai kivut alkaa taas paheta niin sitte on sairasloma edessä. Perjantaina siis minulle tuli eka supistus, siitä ei kyllä voinu erehtyä vaikka eka kertalainen olenki... Vähän jännittää miten jaksan töissä, mutta kun toisaalta en kotonakaan haluais koko loppu aikaa joutua olemaan. Ehdin kyllä sitte vauvan kanssa olla.

Angel Eyesilla on kans jo ihana masu =) !

Rölli&Milli: Toivottavasti saatte asiat miehen kanssa puhuttua. Kylläpä nuo hormonit meinaa täälläkin aiheuttaa välillä melkosia sotkuja, mutta onneksi ainaki tähän mennessä ollaan selvitty niistä. Puhuminen se taitaa olla ainut ratkaisu ongelmiin.

Nanna +Pippunen rv 19+5
 
Mukavaa maanantaita kaikille!

Naurukohtaus: onpa ikävä tilanne sulla, toivotaan et kaikki kuitenkin menis hyvin ja isäsi toipuu. :hug:

Rölli ja Milli: Muistan kyllä vielä esikoista oottaessani, et kyllä mielialat vaihteli hurjasti ja otettiin miehen kanssa yhteen melko paljon. Eihän se aina voinu ymmärtää, et hormonien takia mä kiukkusin turhistakin asioista. :) Raskauden edetessä mieliala tasaantu ja varmaan mieskin oppi sietään kiukunpuuskia. Nyt kolmannen ollessa kyseessä se osaa jo varutua, et joskus muija räjähtää ilman syytä, mut leppyy kuitenkin melko pian :D
Kannattaa keskutella asiasta, selittää mistä sun herkkä mieli johtuu. Varmaan on hyötyä jos mies käy myös neuvolassa, voitte sielläkin ottaa puheeks tuon. :hug:

Angel eyes: ompas sulla jo iso masu, ihana. Mulla ei ole vielä tuosta puoliakaan, vaikka oon 4 päivää eellä... ;)

Annu: mä kans hihkuin ja "kiroilin" tuomaripeliä eilisessä ottelussa. :LOL: Jaksoin jopa kattoa koko ottelun, tais vaikuttaa se, et lauantaina sai nukuttua hyvin ja olin virkee. :)
Jep, tänään Kanada ja pitää varmaan yrittää kattoo loppuun, on lohkovoitto kuitenkin kyseessä. :D

nanna: mukava kuulla, et kaikki oli hyvin neuvolakäynnillä. :)

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :flower:

jasmara ja masuasukki 18+3
 

Voi itku kun on laiskistunut olo ollut jo monta viikkoa, en ole jaksanut tännekään kirjoitella vaikka olen juttujanne lueskellut. Luulin, että tämä raskauden puoliväli olisi energistä aikaa mutta ei siltä tunnu... :/

Rölli ja Milli: Kyselit parisuhteesta... Meillä oli alku hankalaa. Kai mieheni yritti opetella minun oikkuiluihini ja sopeutuikin aikasta hyvin, sillä nyt menee jo paljon paremmin. Tämä masuasukki tuntuu lähentävän meitä päivä päivältä :) Mutta tällä hetkellä tämän minun masentuneisuuteni vuoksi en itse jaksa nyt panostaa yhtään mihinkään muuhun kuin vaan olemiseen. Olen huomannut, että asia vaivaa miestäni, mutta hän tietää kyllä mistä se johtuu eikä painosta minua asian kanssa - yrittää vaan olla tukena ja ottaa etäisyyttä jos olen oikein erittäin ärripurrina! :kieh: Voi sitä raukkaa, kun nyt oikein ajattelee asiaa :LOL: Mutta siis tämä on tällaista vaa'assa olemista. Molempien tulee ymmärtää toisiaan ja antaa tilaa tarpeen tullen, mutta myös tukea kun sellainen tarve tulee. Täytyy oppia hieman "haistelemaan" että millaisella mielellä mennään ja elää sen mukaan.

Olin koko viikonlopun kotona käymässä, siis lapsuuden kodissani. Äidin kanssa kaivettiin kaikki vauvan vaatteet esille. siellä oli minun ja sisaruksieni vanhoja bodyjä yms. Oli ihana penkoa niitä! Lajittelimme kaikki hyvät ja huonot erilleen ja toin nyt noi hyvät kotia. Kaksi pahvilaatikollista olisi nyt sitten vauvanvaatteita pesukonetta odottamassa! Ihanaa! :D Se piristää mieltä - ehkä tämä päivä saadaan kanssa positiivisen puolelle B)

Adette & Allu 19+5
 
Kiitos kommenteistanne! Helpottaa tietää, että tämä osaltaan kuuluu asiaan. Tosin tässä päivän mittaan olen älynnyt myös yhden ison asian, mikä vaikeuttaa tätä tilannetta: hidas sopeutumiseni muutoksiin. Lapsen saaminen on yksi elämän suurimmista mullistuksista eli ei ihme, että olen vähän lukossa uuden edellä. Nyt vasta tajusin, että olen ollut todella itseeni vetäytyvä ja omissa oloissani. Ei ihme, että asiat leviää käsiin. Nyt vaan malttamattomana odottelen, että toinen heräisi yövuoron jälkeisiltään ja saisin vaan puhua...

Annu82 Oletko saanut selvyyttä siihen työkkäri/sossu/työ asiaan vai vieläkö asia on selvityksen alla? Vai oletkohan jossain jo kertonutkin :| On voinut tältä pikalukutaidottomalta mennä ohitte... :)
 
FPI
Rölli ja Milli, mulla oli varmaan ekat 15 viikkoa just semmonen olo, että olin tosi itseeni vetäytyvä ja omissa oloissani ja pyörittelin tätä lapsiasiaa omassa päässäni, enkä itse sitä ollenkaan huomannut, kun sitten vaan eräänä päivänä tuntui siltä, että nyt riittää tämä itsetutkistelu ;)
 
:wave: Tälle on ainakin ees vähän tuttu tuo Joutsenon Mietinsaari, siel on kavereitten mökki. Toivottavasti päästään tänä kesänäkin käymään siellä, oli kaunis paikka. Eikä matka sinne oo niin kauheen pitkä, eikä varsinkaan vieras ;)

Olo on täällä aurinkoistunut vaikkakin päänsäryt ja pahoinvointi jatkuukin vielä. Massu näkyy jo vähän niin voi joka hetki huomata olevansa raskaana :D tai siis... no kyllä te tiiätte. Työkuviot helpottaa ensi sunnuntaina ihan radikaalisti, seuraava viikko meneekin opiskelupaikkakunnalla tapellessa todistuksista. Sit onkin lukuvuosi pulkassa. Jee!
 
Jasmara - Luin tuossa just että tuomari on hyllytetty loppu mm pelien ajaksi koska hyväksyi suomen sivuverkosta maalin.hih no hyvä meille silti suomi pelas pirun hyvin kun miettii tuomarien sekoilua ja usan kuumapäisyyttä :D Juu ihan pakko kahtoa tänään ottelu en pysty nukkuun muuten hih :saint:

Mä sain tuossa jotain tehtyy mutta itkuksi se mulla veti kun kivut tulee ja ei pystykkää mitää tekee ja sitten tässä vielä pitäs töihin mennä kesken kaiken,sanon vaan että kun tää viikko on ohi ja jos vaan saan huokasta niin itken varmaan yhdenpäivän putkeen,olen sellanen herkkis.

Rölli & Milli - En ole saannut vielä selvyyttä siksi täällä stressaan kamalasti ja itkuinen kuin mikäkin kun olen huolesta sekaisin täysin masu-asukin puolesta ja kun tiedän oireeni,voi kun oisinkin terve ja saisi raskauden mennä suht normaalisti mutta ei se näyttävästi niin mene.Torstaina mulla on lääkäri ja perjantaina työkkäri että ne kaksipv kertoo mulle paljon...
Onhan se kun raskaaksi tulee niin se tarvii sen oman ajan että ymmärtää missä mennään ja sopeutuu tilanteisiin,eikä mikään tapahdu itekseen saatika siltä istumalta.

Annu & touhustiina 15+1 :heart:
 
Moi

nyt oli tullut niin paljon juttua et puolet jo unohdin mitä piti kommentoida =)

FPI tuttu paikka on, on joskus tullut lomailtua siellä päin.. =)


Naurukohtaus surullinen tilannne ja varmasti vaikeaa teille :hug:

Milli ja Rölli kyseli parisuhteesta ja voisin kysä et mikä :LOL: ..mä oon jotenkin ihan omisssa oloissa lasten kanssa ja välillä ihmettelen tuon miehen touhuja ym..eli meillä ollaan ihan jotenkin eri aaltopituuksilla ja en jaksa ees kauheasti nyt stressata siitä..vaikka ehkä vähän pitäis,mä kun saatan jäädä tälle linjalle vaikka loppuelämäksi..tsemppiä teille :hug:

Meidän esikoista vaivaa nyt tosi kovasti tuo koivuallergia, ei saa öitä nukuttua jne..itsekin valvoin koko yön lähes kun kuuntelin häntä..

Lätkämatsi tuli katsottua ja kyllä oli jännä...toivottavasti tulee tänään taas hyvä peli vaikka oon jo nyt silmät ristissä...

nyt olen alkanut tuntea vauvan liikkeitä vasta ihan satapropsenttisesti..mulla varmaan vaikuttaa tois edessä oleva istukka..mut nyt hoitaa tota nuhanenää...piti varmaan kommentoida vaikka mitä vielä mut tää muisti nyt on mitä on =)

pw 19+3
 
Heippa!

Mahtuukos vielä yks masu mukaan? Oon ollut jo kauan taustajoukoissa jakamassa ilot ja surut kanssanne, mutta nyt vasta uskallaudun mukaan. Koska raskaaksi tuleminen on ollut monien vuosien tuskainen taival. Nyt uskallamme miekkosen kanssa jo iloita Nuttusesta :heart:

LA olis 16.10 näillä näkymin synnyttäisin NKL:ssä. Se saattaa muuttua, koska olen yksi paikkakunnan vaihtajista. Emmekä ole vielä päättäneet muutammeko ennen vai jälkeen synnytyksen.

Ihanaa viikkoa kaikille!
Fanny ja Nuttunen 17+4
 

Yhteistyössä