***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Moi

FPI jos mulla ois muutto edessä niin yrittäisin kyllä muuttaa ennen vauvan syntymää..tuntuis jotenkin helpomalta et sit pääsis vauvan kanssa asettumaan uuteen kotiin eikä tarvis sieltä heti lähteä..raskasta se muutto on varmaan raskaana ollessa mut jos saisit jotain pakkaus ja siivous/muutto apua niin sehän helpottais kummasti..

Nanna kävin just lukee ,oliko ne liberon sivut, et just näillä viikoilla (18) on noita kohdun venymiskipuja..ja nuo Nush:n kuvailemat kivut vaikuttais ihan liitoskivuilta,mut jos huolestuttaa kannattaa käydä näytillä..huomasin itse tänään et en en voi elää enää ilman tukivyötä, alkaa niin herkästi muuten liikkuessa supistelee et mun täytyy tosiaan ottaa iisisti..

Tizma kyseli sektiosta ja mulle on tehty 3 ja nyt siis neljäs tulossa ja ainakin viimeksi kun mulla oli ihan suunniteltu sektio niin se leikkausaika laitettiiin ihan siihen la ja ympärille,oliko pari päivää ennen ..itse arvasin et alkaa syntymään aikaisemmin( niinkuin epäilen jo nytkin näistä suppailuista) ,mulla menikin lapsivedet noin paria viikkoa aikaisemmin ja sit oli pakko leikata mut ei mitenkään kiireellisesti...haavat on parantunut helposti ja nopeasti..täytyy vain muistaa mitä reippaammin sieltä sängyn pohjalta vaan alkaa nousta kipulääkkeiden turvin niin sen helpommalta tuntuu hetken päästä, ainakin näin mulla...

mutta nyt pitää lopetella..moi

pw 18+4
 
Soittelin neuvolaan ja sano täti siellä että voi olla ihan normaaliaki. Joillain on vain enemmän kuulemma kipuja. Käski kuitenki tarkkailla tilannetta, ottaa rauhallisesti ja jos kivut tulee takas niin ottaa uudestaan yhteyttä niin tarkistetaan tilanne...

No nyt ne sitten alko taas. Olen töissä jo ehtinykki muutaman tunnin istua. Vauva kyllä liikkuu ja potkii tuolla, mutta on jo kuin kunnon menkkaväännöt menossa. Huomenna taidan soittaa uudestaan jos kuitenki katottas ettei vain mitään ole vialla.
Harmittaa kyllä jo valmiiksi jos tämä meinaa että töistä pitää jäädä taas saikulle. Pomo ei tule tykkäämään ollenkaan asiasta. Toisaalta kyllä pistän lapsen terveyden kaiken muun edelle, mutta vähän jo nolottaa itteä.

Nanna +P 18+6
 
Muutto..
Meilläkin saattaa hyvällä tuurilla olla muutto edessä tänä raskausaikana kun saatiin silmiimme hyvä omakotitalo sukulaisilta ja vähän viä alee meille luvattiin.. :whistle:
Täytyis vaan saada tää kolmio pois alta ja ennen kun rupee sitä kellekään niin remontoida kun tää on aika vanha ja vähän rämä.Kauheen stressin luo mut mieluummin nyt muutto kun sitten kun lapsi on pieni.

Mimmali ja pikkuruinen rv 15+5
 

Mulla on ollut rusehtavaa vuotoa,joka ilmenee enimäkseen valkovuodonmukana tai kun käy pissalla kun pyyhkii,särkyjä tulee jos tekee liikaa.Makailu auttaa massusärkyyn hyvinkin.

Onko muilla ollut tällästä?

Annu & touhustiina 14+2 :heart:
 
Annu82

mulla on tämän raskauden aikana ollut tosi runsasta vuotoa 2 kertaa. kaikki oli kuitenki ok.
sitten mulla oli sellast tiputtelua vuotoa tosi pitkään. NYt ollu viikon ettei oo ollut mitään vuotoa.
toivottavasti ei tulekkaan enää. äitipolilla tekevät rakenne ultran 30.5
mulla kun on hematooma kohdussa, niin katsovat onko se muuttunut tai mahdollisesti hävinnyt.
toivottavasti kaikki ok, saisi jo liikkeetkin alkaa tuntumaan ni tietäisi et masussa ollaan sentään hengissä.
kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä lisää.
toivottavasti sulla kaikki ok. kuulostaa siltä et toi ois ihan normaalia.

:hug:

16+4
 
Täälläkin on ollut noita menkkamaisia kipuja. aika harvoin mutta voi sanoa että viikottain tulee yksi tai useamman kerran. Ei ne kovia kipuja ole, mutta sen verran että tuntee että ovat kuin juuri kuukautisten alussa. Kun niitä noin harvoin tulee niin ovat varmaan vain kohdun kasvukipuja, näin sanoi tänään neuvolatätikin kun kysyin.

Tänään tosiaan neuvola oli minulla. Kaikki oli kunnossa. Ensimmäistä kertaa kuulin sydänäänet ja voi miten ihanilta ne kuulostivatkaan. 155 oli pienellä syke ja kova vauhti päällä, kääntyili/vääntelehti koko ajan kun karmeeta meteliä välillä kuulu. :D Ikävä kun en vielä niitä liikkeitä tunne muuten ku makuulla ja hyvällä onnella. Mutta ihanaa silti. :) sf-mitankin otti ja se oli 12 että ihan viikkoilla mennään kohdun koon kanssa. Kävi ilmi että olen veriryhmältäni sitä harvinaisempaa RH- luokkaa joten yksi piikki tähän peppuun on sitten tulossa synnytyksen jälkeen todennäköisesti. Seurataan kuulemma nyt tämänkin odotuksen aikana jo niitä veren vasta-aineita vähän useammin kuin muilla, jottei vaan tulisi ongelmia, mutta sanoi täti että ei hätää. Painoa oli tullu 450g/viikko että ihan rajoissa vielä. Piti tuo grillikausi avata, niin tuli vähän sitten täs viikon aikana lisää siitäkin, mutta kuulemma ei mitään huolta vielä.

Nyt lepäämään, on saanut tänä päivänä taas juosta ja se tuntuu.

Kirppu rv 17+1
 
Uutena odottajana hyppään mukaan palstailuun, ainakin pienesti. Päivittäin, raskautumisesta saakka olen taustahengettärenä pyörinyt ja lukenut kuulumisianne. On ollut todella mukava seurata, miten jokainen on päässyt enemmän tai vähemmän yli alkuraskauden ahdistuksesta ja hurjasta epävarmuudesta ohi ja uskaltaa nauttia jo pienesti odotuksesta. Itse taidan kuulua niihin, jotka ovat huolissaan ja epävarmoina raskaudestaan pikkuisen syntymään saakka...

Jos taustoista vähän... Esikoisen odotetaan syntyvän 23.10, avoliitossa asustelemme Pohjois-Pohjanmaalla. Toistaiseksi. Itse olen 28, parempi puolisko on 27 ja molemmat ollaan amatööri-ammattilaisia (vuosi sitten vastavalmistuneita...) terveydenhuollon saralla, töissä olemme.

FPI:lle tähän väliin: Pakko oli rekisteröityä kirjoituksesi takia ja tulla tervehtimään, koska luin aikeistanne muuttaa Joensuuhun syksyllä. Meillä nimittäin on myös suuntana Joensuu syyskuun alussa, ennen pikkuisen syntymää. Muutettiin reilu vuosi sitten sieltä pois, nyt pikkuisen myötä kotikaipuu on lisääntynyt ja pois täältä P-Pohjanmaalta lähdetään. Ja sitä odotan niin kovasti vaikka aika paljon mietityttää muutto siinä raskauden vaiheessa. Onneksi muuttomiehet on jo "palkattu" ja pakkailusta uskon selviäväni. Itse haluan muuttaa kotikonnuille silleen, että pikkuinen saa syntyä Joensuun keskussairaalassa. Jostain syystä tämä tuntuu miellyttävämmältä ja omituisella tavalla turvallisemmalta ajatukselta/suunnitelmalta kuin jäädä tänne, mihin en ole kotiutunut alun en perin. Tai tämä suunnitelmahan on tässä vaiheessa toive, eihän sitä tiedä mitä ennen syksyä käy. Tokihan muuttopäätökseen vaikuttaa myös se, että meilläkin kaverit ja perheet asuu Pohjois-Karjalassa niin onpa tuki ja apu lähempänä kuin täällä kaukana...

Raskaus on edennyt hyvin, mitä nyt tänään huolissani soitin nla tädille kysyäkseni vihlovista alavatsan kivuista, etenkin liikkeissä, joissa alavatsan lihakset jännittyvät. Mutta liitos- ja virumiskivuiksi ne ristittiin. Ja hyvä niin. Jotenkin sitä on niin kamalan herkkä kaikille vatsan alueen kivuille ja vihlaisuille. Ilmeisesti masulla olikin tässä muutamana päivänä kasvukausi, koska näiden kipujen aikana miusta tuntuu, että maha on pullahtanut jo esille. Tai sitten kuvittelen... Väsymyksestä kärsin edelleen, odottelen varmuudeksi otettujen verensokerin ja kilpirauhaskokeiden tuloksia. En usko niissä mitään olevan mutta hyvä on, että ne tarkastaavat. Neuvolakäynneistä on jäänyt ihan ok fiilis, mukavin mielin seuraavaa odottelen. Parasta on näissä tietty se, että miehykäinenkin on ollut mukana kaikilla käynneillä. Tuntuu helpottavalta tietää, että hänkin on innoissaan tästä pikku projektista =)

Mutta nyt siirryn laittamaan iltapalaa, mies tulee kohta iltavuorosta kotiin. Sinnillä yritän valvoa, että nähdään edes hetki ennen kuin menen yöunille.

Oikein hyviä vointeja kaikille kanssaodottajille toivottaa,

Rölli ja Milli 15+4
 
Suklaahirmu - Kiitos todella paljon vastauksestas,mä kun olen kuunnellut kotidopperilla että kaiken pitäs sen osalta olla ok,elämää siellä tosiaan on,mutta huolihan tuosta tulee,eikä ne mammapolilla ota sisään katsotavaksi ennen kuin alkaa ihan kunnolla oireileen tms ja neuvolassa meillä ei ultralaitteita ole.Toivotaan ettei sullakaan vuotoa ala enään ja pysyisi poissa,kyllä se jotenkin pysäyttää sen raskaus nauttimisen kokonaan ko huomaa että vuotoa on..

Annu & touhustiina 14+2 :heart:
 
heippa pitkästä aikaa!

meillä on häät puolentoista viikon päästä, joten alkaa olla melkoiset hulinat päällä, en edes muista, koska oon viimeks avannut tietokoneen muuta kuin pankissa käyntiä varten. stressitaso alkaa olla jo suhteellisen korkealla, mut toisaalta ei nyt enää ihan hirveästä ole hoitamattomia asioita, lähinnä askarteluhommia.

täällä kanssa säikähdettiin lauantai-aamuna ihan kunnolla, kun huomasin, että tiputtelen verta, eikä oo ikinä aiemmin raskausaikoina tullut tippaakaan. käytiin sit äippäpolilla tutkimuksissa, ja vaavilla oli onneksi kaikki hyvin, diagnoosi oli joku ektopia tai joku sellanen, eli siis joku herkempi limakalvo, jonka kuuluis olla kohdun kaulakanavan yläpäässä, niin onkin "valahtanut" alaspäin, ärtynyt, ja tiputtelee sit sitä verta. ei aiheuttanut muita toimenpiteitä, kuin selibaattia häidenkin ohi..... :D

onko muuten muita, joilla on istukka etuseinämässä? millä viikoilla on alkanut liikkeet säännöllisesti tuntumaan? mulla on siis kolmas raskaus menossa, ja viikkoja nyt 16+3, ja päivittäin jotain tuntuu, mutta ei mitään säännöllistä. ihmettelen vaan, et voiko se istukan sijainti oikeesti vaikuttaa asiaan näin paljon, vai muistanko vaan väärin, et koska ne on aiemmissa odotuksissa alkanu kunnolla tuntumaan?

-möhkö + alivuokralainen 16+3
 
Iltaa arvon mammat!
EN yhtään muista, mitä oon viimeks kirjottanu, ku en oo niin aktiivisesti viime aikoina tässä vieraillut.
Mutta hyvää kuuluu, vointi ihan mainio. Välillä van väsyttää, kun taitaa pikkuinen kasvaa kovasti. Tuleva isoveli puhuu koko ajan vauvasta, viimeksi eilen tuumasi, että nyt vauva saa pelata jalkapalloa, kun äiti söi lihapullia.. :)

Liikkeitä odottelen aivan innoissani. Välillä tuolla kyllä kuplii, mutta tiedä sitten, mitä liikehdintää se on. Ettei nyt sentään liikutu suolen toiminnasta, pitää olla vähä varmempi tujaus.

Jännä juttu, mitä on tässä tapahtunut on se, että oon nähny unia henkilöistä, jotka on jo edesmenneitä sukulaisia. Sanotaan, että he käyvät tervehtimässä uutta jäsentä.
Ensin näin unta mummolasta, jossa näin vähän kuin haamuna jomman kumman, en nähnyt kunnolla, oliko se mummi vaiko paappa. Muutamia viikkoja myöhemmin näin unessa äitini siskon, joka siinäkin ihan vain kääntyi muhun päin ja järkytyin, että miten se voi olla siinä, kun sehän on kuollut. Viime viikolla näin unta, että olin äitini kanssa puutarhassa, ja siinä oli mukana myös äitini täti, joka on kuollut. He ovat todella vain piiipahtaneet unissani, sen verran, että olen heidät nähnyt. Sitten uni ei ole jatkunut mitenkään.

Minulle ei ole tapana käydä tällaisia asioita, mutta nämä ovat pysäyttäneet jonkin verran miettimään. Mummini vieraili myös siskoni unessa, kun hän odotti esikoistaan.

Seuraava neuvola vasta kahden viikon kuluttua. Mutta kesälomaankaan ei ole kuin 3 viikkoa. Vappuviikonloppu antoi jo ihanasti makua siitä, millaista kesällä voisi olla.

Aurinkoista odotusta kaikille meille!
Hobitti 17+3(huh, kun aika menee hurjaa vauhtia!!)
 
Huomenta! Neuvolaan soittelin aamulla uudestaan ja kehotti ottaan omaan lääkäriin yhteyttä, parempi tarkistaa tuo kohdunsuun tilanne kuitenkin. 10 siis aika terveyskeskukseen. Hyvä homma, jos on jotain vikaa niin tietää toimia sen mukaan ja jos kaikki on kunnossa niin ei tartte hirveetä huolta pitää turhaan...

Nanna+Pippunen rv 19+0 (taas poksahti :eek: )
 
"Huomenta" vaan kaikille! Oon ihan väsynyt, poika heräili ainakin kolmeen kertaan yön aikana huutelemaan äitiä ja kertoilemaan juttujaan. Oli ihan virkeä herättyään, luuli kai että on aamu ja saa herätä. Onneksi nukahti kuitenkin suht helpolla uudestaan joka kerta. Itse en niin helposti uudestaan saanutkaan unta. Laitoin pojalle muumi dvd:n pyörimään, niin saan itse hetken istua koneella ja heräillä rauhassa :)

FBI Me muutettiin aikoinaan saman paikkakunnan sisällä, joten synnytyssairaala pysyi samana, SatKS. Neuvolakin pysyi samana, hoitaja periaatteessa olisi vaihtunut, mutta en kerennyt uudella käymään, kun poika syntyi viikkoa ennen la:ta. Hän onkin nyt pojallani ja itselläni tässä raskaudessa omana terveydenhoitajana, ja hyvä niin, on paljon mukavampi kun ekassa raskaudessa ollut täti.. En uskoisi, että neuvolakäynnit ja valmennnukset kovinkaan paljon poikkeaa paikkakunnista riippuen, jonkun verran varmasti, mutta uskon, että saat Espoossakin tarpeellisen tiedon ihan yhtälailla kun mitä saisit uudellakin asuinpaikkakunnalla. Itse en käynyt koko valmennuksisa ja hyvin osasin ilmankin synnyttää ja pientä vauvaa hoitaa :)

Olette paljon noista menkkamaisista kivuista ja vihlaisuista puhuneet. Minulla niitä myös on toisinaan ja ikävä kyllä myös ihan supisteluitakin :( En sanoisi, että supistelut kovin kipeitä on, mutta ei ne ihan kivuttomiakaan ole, epämukavilta tuntuu. Olen nyt yrittänyt enemmän lepäillä ja ottaa rauhallisemmin, mitä nyt alle 2-vuotiaan vilkkaan pojan kanssa pystyy. Kohdunsuun tilanne on tarkistettu ja kiinni on, joten ei sen puoleen tarvitse olla huolissaan. Poikaakin odottaessa kivuttomia supisteluita oli, mutta alkoivat vasta rv20 jälkeen. Nyt on ollut jo muutaman viikon ajan, mutta ei onneksi päivittäin. Pissanäytteet ja muut otettin viime neuvolakerralla, ja kaikki oli ok. Syytä supisteluille ei keksitty, kuulemma voi olla ihan harmittomia ja tuntua selvemmin uudelleen synnyttäjillä kuin ensisynnyttäjillä. Käskettiin ottamaan yhteyttä, jos alkavat tulla useammin ja kivuliaammiksi. Jollain muullakin muistaakseni oli jo supistelut alkaneet?

möhköfantti-83 Pojasta tunsin ensimmäiset liikkeet vasta rv20 ja istukka oli etuseinämässä. Silloin ainakin sanottiin, että likkeet tuntuvat myöhemmin juuri tuon syyn takia. Tosin, saattoi tuntua siksikin "noin" myöhään kun oli ensimmäinen raskaus kyseessä. Nyt en edes tiedä missä istukka on, ei ultrassa katsottu. Ehkä sitten kesäkuussa rakenneultrassa katsovat. Vielä en siis ole liikkeitä tuntenut lainkaan, mutta en niitä vielä edes ole osannut odottaa. Luulen että menee nytkin lähemmäs 20viikkoa ennen tuntemuksia. Toivottavaa olisi tietenkin, että tuntuisi aikaisemmin jo :D

Annu82 Minulla ei tässä raskaudessa ole vuotoja ollut, mutta pojasta oli runsastakin vuotoa, tosin ei enää rv12 jälkeen. Syytä vuodoille ei ikinä selvinnyt. Toivottavasti sinultakin vuoto on kokonaan jo loppunut, eikä uudestaan alkaisikaan. Voisikohan vuotelu johtua kuivista limakalvoista? Muillekin ketä vuodot on vaivanneet, toivottavasti pysyvät tästä eteenpäin poissa!

Tervetuloa Rölli ja Milli ja Onnea! Meillä näyttääkin olevan sama laskettuaika :)

Jaahas muumit loppuivat, täytyy taas mennä pojan kanssa puuhailemaan. Hyvää keskiviikko päivää kaikille!

gibbon ja mytty 15+6
 
FPI
Heippis :flower:

Kiitoksia kovasti noista muuttomielipiteistä!

Rölli ja Milli, hauskaa, että suuntaatte kanssa Joensuuhun! Meillä muutto aikaisintaan elo/syyskuun taitteessa, kun äitiyslomani alkaa. Alan kallistua tuohon ennen vauvan syntymää muuttamiseen, jos siis saadaan kaikki niin järjestymään!

Toivottavasti te, joilla on ollut vuotoa ja kipuja niin ei ole mitään vaarallista!! Mulla lähinnä taas päänsärky on alkanut kiusata, ei niin pahana kuin aikaisemmin, mutta kuitenkin, huh.

Huomenna on neuvola ja pääsee taas kuulemaan pienen sydänäänet, vaikka olenkin niitä kotidopplerilla kuunnellutkin... ;)

Nyt pitäs taas jaksaa ryhtyä töihin ja hirveä hiki on koko ajan, onko muilla?

Mukavaa keskiviikko arvon leidit! :heart:

FPI+pepe rv 19+2 :D
 
Tervehdys! :)

Tervetuloa Rölli ja Milli. Joukko sen kun kasvaa.. =)

möhköfantti: mulla on myös istukka etuseinämässä! Liikkeitä tunsin ekan kerran joskus viikolla 15, ihan pieniä ja tosi hetkittäisiä. Sen jälkeen niitä on tuntunu vieläkin harvemmin, epäilen et siihen vaikuttaa sekin, et nyt masu on hieman pullistunu ulospäin eli ei ole niin kiinni vartalossa ja liikkeethän on näillä viikoilla muutenkin melko hentosia vielä. Sydänäänien kuuntelua istukan paikka ainakin hiukan häiritsi eli varmaan myös liikkeiden tuntemista. :)
Sanotaanhan, et meillä uudelleen synnyttävillä (mullakin siis kolmas) liikkeiden pitäis tuntua aikasinkin. Täällä on tainnu olla muutamia ekakertalaisia joilla on tuntunu liikkeet hyvinkin aikasin, mut siihenhän vaikuttaa myös esim. vartalon muoto ;) Muistelisin, et aikasemmin tunsin liikkeet vasta lähempänä rv20, tosin en niitä hentosia liikkeitä oikeestaan osannu kuulostellakaan. :)
Istukan paikkahan voi vielä muuttua kun masu kasvaa, niin mulle sanottiin ultrassa. Se on siis ilmeisesti yläosassa ja voi "kulkeutua" takapuolelle.
Eiköhän sullakin liikkeitä ala tuntua viimeistään siellä rv20 tienoilla. :)

Masukivuista sen verran, et mulla vihlas tosi ilkeesti vasemmalta puolelta aamulla, kun olin tehny vatsalihasliikkeitä ja aloin nousta ylös. Hetkeks piti lepuuttaa ja se menikin ohi. Pieni muistutus ettei sais tehdä liian nopeita liikkeitä kun kroppa ei ehi välttämättä mukaan. :eek:

FPI: mulla on hikoilu lisääntyny, mut onneks ei ole kokoaikasta. Kesällä sit todennäkösesti, nyt sai jo viimeviikon lämpösenä loppuviikkona esimakua siitä mitä se on sit helteillä. Ei paljo mitään tarvinu tehdä niin oli hikinen olo. :D

jasmara ja masuasukki 17+5
 
Onnittelut ja tervetulotoivotukset uusille! Ja möhköfantille onnea tulevaan juhlaan!


Tänään oli neuvola.

rv:t 18+4
paino oli noussu 175g/viikko, mut ei olla vielä lähtöpainossa
RR 125/74, ei oo varmaan koskaan ollu noin korkee yläpaine
prot. -
gluk. -
kohdunpohjan korkeus 16cm
vauvan syke 160 :heart:

Muuten tää odotus jatkaa samaa rataa. Pahoinvointi ei oo väistyny vieläkään kokonaan ja päätä särkee aika usein. Liikkeitä en oo tuntenu, mut terkka sano et voi mennä vielä muutama viikkokin kun istukka on etuseinämässä. Mahaa kiristää aina välillä, mut se ei satu niin paljon kun semmoset nivusten vihlaisut. En sit tiiä onko ne kiristykset niitä supistuksia. Selkä on krempannu vähän väliä. Mut pääosin kai ollaan menossa parempaan suuntaan vaikka oireita on nyt kaksin verroin enemmän kuin ihan alussa. Ja kohta vähenee työt ihan radikaalisti, niin stressi toivottavasti helpottaa... =)
 
Hyviä uutisia sain lääkäriltä. Kohdunsuu oli napakka ja kaikki kunnossa. Ilmeisesti nämä kivut ovat niitä liitoskipuja. Saattaa olla myös että kun tuo minun iskias vaivaa ja jännitän sitä niin se sitte vetää myös kipuja vatsan puolelle. Loppu viikon olen nyt kotona ja katellaan maanantain neuvolassa uusiksi tilanne. Oli kyllä helpotus päästä käymään lääkärillä. Mukava oli kuulla että kaikki on kunnossa.

Vakuutuksista oli aieemin puhetta ollut. Ollaan jo laitettu paperit menemään, mutta se varaus tulee vasta 2kk ennen syntymää ja vakuutus astuu voimaan syntymäpäivänä. Näin ainaki sen ymmärsin. Lähivakuutuksesta otettiin koska siellä meillä on kaikki muutki vakuutukset.

Nanna +Pippunen 19+0
 
möhköfantti-83 Minulla myös istukka etuseinässä ja vasta noin viikon verran on tuntunut liikkeitä päivittäin. Ja viides raskaus menossa joten kyllä istukan sijainti oikeasti vaikuttaa tuohon liikkeiden tutumiseen. Samoin vaikutti alussa sydän äänien kuulumiseen vielä viime neuvolassakaan ei niitä meinattu löytää vaikka viikoja oli jo 16.

Täälläkin noita kipuja aina välillä alamahassa. Varsinkin jos äkkiä nouset ylös sängystä tmv... niin johan tuntuu. Tuo alapään jomotus on onneksi jäänyt pois. Oli jotenkin inhottavaa kun alitajuisesti kokoajan kuvitteli että kohdunsuulla tapahtuu jotain varsinkin kun tiedän että ulkosuu on auki jo nyt :/ Mutta pitää uskoa lääkäriä joka sanoi että ei se uudelleen synnyttäjällä mitään tarkoita

Maha on tässä ihan viikon sisällä yhtäkkiä pompsahtanut aivan hirveeksi palloksi. Nyt sitä ei enään saa kyllä piiloon vaikka yrittäisi. Toisaalta ei ole enään mitään syytä piilotella kun kaikki muut jo raskaudesta tietävät paitsi miehen vanhemmat. Kai siihenkin suuntaan asia pitäis ilmoittaa jossain välissä mutta ei taida miestäkään hirveesti kiinnostaa. Siitä osoitteesta ei nimittäin ole onnitteluita tiedossa :(

pumppernikkeli ja niilo 19 tasan
 
Nanna - Ai kun kiva juttu että kaikki on jees. :heart:

Mua sitten aletaan väkisin laittaa töihin kun olen raskaana,selitin kyllä vuotelut sun muut jutut,mutta ei kyllä paskan vertaa välitetä :'( hiukan harmittaa,ei mun auta ko ottaa duuni vastaa mitä saan tai kuulema meiltä lopetetaan kaikki rahat,työkkäriin tästä soitin ja he kummasteli asiaa hirveesti koska en oikein kykene duuniin mutta pakkohan mun on mennä että rahaa tulee,en oikein nyt käsitä tätä juttua yhtään.Ei mulla duunia vastaa mitää ole,olenkin hakenut sitä mutta huonoin tuloksin kuitenkin,mutta nyt yhtäkkiä onkin pakko välittämättä,siitä että mulla ennestää on kaksi lasta joita ei huomioida eikä tätä maha-asukkia,millää ei mitää väliä... on se kumma ko ei niistä ennen apua ole ollut mutta nyt näin,olen todella vihanen tällähetkellä ja huolissaa tilanteesta ja masu.asukista myös!!!!

Gibbon - saas kattoo pysyykö pois,työ jos alkaa tässä jossain vaiheessa niin alkaa taas tietysti vuotelu jos ei tästä stressistä minkä mulle sai päälle tämä nainen joka järkkäs elämäni sekaisin....

Annu & touhustiina 14+3 :heart:
 
Heippa!

Supistuksista Täällä on jokapäivästä ja kävin toissapäivänä lääkärissä ja kohdunsuu on kuulemma hiukan pehmennyt |O :/ Ei muuta ku imurointi-seksi-ja nostelukielto.Yli kilon painoa ei saa nostaa :/ Tuo mun tyttö kyllä painaa päälle 10kg mutta en ole nyt nostellut yhtään.Ens keskiviikkona katellaan sitten taas uudestaan kun on rakenneuä,että josko tää viikon lepo auttas.Mä arvasin tän |O |O |O Kyllä suoraan sanottuna vituttaa |O Jos ei ens keskiviikkoon mennessä ole supparit loppuneet tai edes laantuneet niin luultavasti osastolle makaamaan :/ Siinähän sitten lastenhoitajaa ettimään.Tänään ei ole supannut kun ihan vähän että jospa tämä tästä.

Pienen potkuja on tuntunut ihan kauheesti joka päivä.Viime yönäkin ei meinannut millään rauhottua kulta :heart: Esikoisella on kauhee yskä,tullu valvottua tässä :/

-Laura ja MiniMatkustaja 18+6-
 
nanna81,hieno homma.. :)

Naurukohtaus siis onko noi kiellot raskauden loppuun saakka?Jos on niin ikävää kun ei pysty kotihommia suorittamaan..Sun pitäis harkita jotai kotiapua teille ja ottaa oikeesti rennosti,niin henkisesti kuin fyysisestikin ja mennä vaikka jalkahoitajalle. :heart:

Annu82
Hyvänen aika.. :eek:
Mees hakeen nyt saikkua jos saisit..Minäkin sain alkuraskaudessa jopa kuukauden saikkua kun oli verivuotoo ja oksentelin,työstä ei tullut mitään. :/
 
Annu82 : Samaa mieltä Mimmalin kanssa. Jos sinun täytyy sinne töihin mennä niin ei muutako lääkärissä käymään ensin. Luulis että jos on tuota vuotoa niin ei sinua päästetä tekemään töitä. Siinä on sitte kenenkään turha alkaa mitään urputtamaan.

Naurukohtaus: :hug: .

Onkos Mimmalilla parempi olo nyt =) ?
 
mimmali ei nyt ainakaan vielä vaan jos tällä levolla loppuvat supparit niin kyllä jossain välissä päästään takas ihan normaali arkeen.Toivottavasti :/ Olis se aikamoista olla seksiä harrastamatta lokakuuhun asti :eek: Ja muutenkin,mullahan sekoo pää jos joutuu vaan kotona oleilee koko kesän eikä mitään saa tehä.Lääkäri antoi kuitenkin luvan käydä esikoisen kanssa puistossa kuhan vaan istuskelen siellä.
 
Naurukohtaus oliko sulla jotain oireita mitkä viitasivat kohdunsuun pehmentymiseen?Kun mulla on tässä pari viikkoa supistellut kipeästi ja tuntuu kuin sukkapuikkoja tungettaisiin kohdunsuulle :/ Soitin tänään neuvolaan ja sieltä tuli heti täydellinen lepomääräys ja huomenna labroihin ja ensi viikon alussa lääkäri katsoo kohdunsuun tilanteen.

Muoks.nyt vasta huomasin että sullahan lukeekin että on supistellut.
 

Yhteistyössä