***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Tove-81
Onnea kaikille uusille (ja vanhoille) äideille!

Tulin vaan ilmoittamaan, että täällä ollaan edelleen yhes koos. Suppareita ei ole ollut koko raskauden aikana ensimmäistäkään. Nyt on Papu laskeutunut vähän kanavan suuntaan, muttei vielä kiinnittynyt..

Tove + Papu rv 38+5
 
Onnea taas uusille tulokkaille ja heidän vanhemmilleen :flower: =)

Tänään kävin neuvolassa ja kuinkas ollakaan verenpaine oli sen verran kovasti koholla, että laittoivat lähetteellä kätilöopistolle tarkastettavaks. Ettei ole raskausmyrkytystä.
Muita oireita mulle ei kuitenkaan ilmaantunut.

Nooh..siellä nyt sit katsottiin kaikki arvot ja käyrät ja mitat. Kaikki kunnossa ja oli kiva päästä kurkkaamaan ultra-kuvasta rakasta.Isukki oli myös innoissaan mukana.
Lääkäri teki sitten koko arviota, joka on tähän saakka ollut terkkarin mutu-tuntumaa että ei ihan pieni, mutta ei kovin isokaan. Vaan ultrassa otetuilla mitoilla lääkäri arvioi koon 4,1kg !!!!!!! Alkoi pelottaa..aika iso tapaus ja tietääksemme vielä TYTTÖ käääks!
Pitää kysyä nyt vielä keskiviikkona yliaikais-kontrollissa, että kumpa sieltä nyt onkaan tulossa.

Millaisia koko arvioita ootte saaneet?
Ja te keillä vauva jo maailmassa, onko nuo kokoarviot(ultratut) pitäneet hyvin paikkansa?
Lääkäri sanoi että niissä olisi n.10% heitto.

Lääkäri teki myös sisätutkimusta ja kovasti toivon että se saisi jotain aikaan. Ois kuitenkin kivempi jos tuo synnytys alkaisi ihan itsestään ilman käynnistystä.
Peukkuja pystyyn myös muille turhautuneille ja kovasti supistuksia :wave:

maisis & nti kupu 41+3
 
:wave:

Nyt ei unta saa. Toivoin niitä tosi kipeitä supistuksia ja toiveeni toteutui. Koko päivän oli tukala olo ja painoi alapäähän. Soitin synnärille ja käskivät seuraamaan tilannetta. BB:n aikana kuului rusahdus alapäässä joka ihan tuntui ja siitä tunnin päästä alkoi irtoamaan limatulppa. Tosi kipeitä supistuksia on tullut 10 min välein ja nyt puolen tunnin aikana 4 min välein. Niin kipeitä että vetää kaksin kerroin.

Toivottavasti kohta on nyytti sylissä :D

Pitää varmaan alkaa soittaa mummo paikalle
 
Voi kun voisin sanoa että peesaan Tiihua mutta EI! Onnea Tiihulle, sinulla varmasti pian vauva sylissä. =)

Täällä EI siis MITÄÄN UUTTA. paitti se että pian tää äiti masentuu ja heittää itseään pitkin seiniä. Ei tää oikeasti synny ikinä. ahdistus. :ashamed:

aamupalalle.
rv41+1
 
Heippa!

Onnea kaikille jo jakautuneille! :flower:

Täälläkin ollaan edelleen yhdessä koossa, mutten ole toisaalta muuta olettanutkaan. LA on siis tänään. Kyselyjä on tullut jo ihan kiitettävästi (lue: enemmän kuin riittävästi), mutten jaksa siitäkään stressata. Olo on edelleen hyvä, ei kummempia vaivoja. Eikä supistuksia... Limatulppaa tuli viime to ja pe ja se oli ihan uutta, esikoisesta sitä ei ennen synnytystä tullut.

Koiravauva saapui taloon viime tiistaina ja nyt harjoitellaan sitten elämää kahden koiran kanssa. Ihan hyvä, että olen vielä yhdessä kasassa, on tää helpompaa näin kuin vastasyntyneen kanssa. Tuota aikuista ronttia kun saa nyt komennella vähän väliä, on mustis eikä yhtään tykkää, kun pentu otti ja tuli sen taloon. Pissoja olisi tietysti helpompi pissailla muoks, siis korjailla ilman mahaa... :whistle: Elikäs hei hulinaa täällä suunnassa! Ihanintahan tässä on se, että kun pennusta tulee työkoira, niin sitä ei saa kieltää puremasta. :kieh: Ja sitähän riittää. Pitää vaan tyrkätä aina joku lelu tai luu suuhun.

Eilen olin koko päivän ostoksilla Jumbossa, ajattelin että olisi hyviä tarjouksia, kun siellä oli pyöreät päivät ja vielä Anttilan keskusvaraston tyhjennys. Ja pah! Joululahjoja ja isänpäivälahjoja yritin kyttäillä, mutten löytänyt mitään. Oon joululahjoissa pahasti aikataulusta jäljessä, yleensä tähän aikaan on jo suurin osa hankittu/tehty. H&M:ltä ostin sentään 3 neuletta alle 40 eurolla itselleni piristykseksi. Kaikki siis sellaisia, jotka menee päälle kunhan tästä kummusta pääsee eroon. Muuten ei mitään. Tai tuhlasin taas pienen omaisuuden Sinellissä, kunhan joskus ehtisi taas askartelemaankin. Jos tässä nyt vielä kauan kestää niin laitan joku päivä meidän koko konkkaronkan anopin hoiviin ja askartelen ja teen käsitöitä sydämeni kyllyydestä koko päivän.

Jaahas, jos yrittäisi saada jotain kotihommia tehdyksi. Sisko on tulossa käymään puolen päivän maissa, niin aion livahtaa isomman koiran kanssa kahden keskiselle lenkille silloin. Saa sisko viihdyttää sillä aikaa esikoista ja pentua.

Jaksamisia kaikille ja tietysti niitä supistuksia! :wave: MiHLa ja Mökö, rv 40+0.
 
Mä tulin nyt vain rutisemaan! :kieh:

Mä en enää saa nukuttua öitä kunnolla. Aamusin olen kuin ampinainen! |O
Nukuttiin tänää sitte neuvola-ajastakin pommiin. :ashamed:
Onneks täti ymmärs, ja antoi kiltisti uuden ajan tälle päivälle.
Tää Touhutippa ei kyllä tunnu enää miltään "tipalta". Nukkuessa mä tunnen sen kuinka pakki vyöryy mun kyljen vaihtamisoperaatiossa mukana..
Selkäki ruvennut vaivaamaan tän painosta.

Tää on selkeesti joku kostojuttu tää vika raskaus, kun kaikki mahdolliset kivut ja säryt tulee nyt. :kieh:
Ja ihan varmana menee yliaikaseksi. :snotty:

Tulen avautumaan neuvolakäynnin jälkeen taas.

T; Raihnanen, kiukkunen ja kyrpiintynyt salsai + Touhutippa (TOUHU jooo!) rv 39 ja lisää tulee. :D
 
Ihanaa Tiihulle tsemppiä synnytykseen - jospa sitä itselläkin alkaisi jossain vaiheessa jotain tapahtua...(toivoa sitä sopii...) Tiihullahan oli la 25.10.
No munkin la on sitten torstaina...mutta mitä se nyt sitten kertoisi...
Mustakin on ihan hirveä toi tunne, kun kääntää kylkeä ja sisällä se vaavi valuu massiivisesti toiselle kyljelle - ei ihan hirveesti tee mieli kylkeä koko aika vaihtaa :|
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä niille jotka vielä oottelee jotain tapahtuvaksi. :hug:

nirppu: Mä taisin olla kans niitä harvoja jolla ei ollu kiire synnyttään. Oottelin ihan rauhassa päivän kerrallaan.
Oikeestaan ihmettelin, et mikä kiire kaikilla on/oli... Eihän se vauva hoputtamalla synny, vaikka tää kommentti ei ehkä miellytäkkään niitä jotka vielä oottelee synnytyksen alkamista :ashamed:

Kotiutumisvaatteista: Meidän poika kotiutu seuraavanlaisessa asukokonaisuudessa viime perjantaina jolloin oli hieman sateinen ja viileähkö ilma: pitkähihainen kietasubody, potkuhousut, nauhalakki, tumput, fleecetöppöset ja ohut vanupuku. Hyvin tarkeni näillä sairaalasta autoon ja autosta kotiin. :)

Meidän poitsulla on jo jonkinmoista rytmiä, näin päivisin nukkuu 1-3 tuntia kerrallaan, syö 2-3 välein. Tuon erotuksen sit on hereillä ja seurustelee. Öisin nukkuu vielä miten sattuu. Joka tapauksessa päivisin on hetkittäin aikaa jopa koneella käydä. :)

Suppareita niille jotka niitä kaipaa!!! =)

jasmara ja poika 9vrk
 
Onnea taas vauvatuneille ja parhaillaan vauvautuville! =) Kyllä tämä meidän odottajien joukko näyttää sittenkin pikkuhiljaa harventuvan ja vauvautuvan.

Itsellä on taasen rasittava yö takana - enemmän tuli valvottua kuin nukuttua... Puoli kahden aikaan heräsin taas menkkamaisiin kipuihin, jotka edellisyöstä poiketen tulivat nyt aaltomaisina jatkuvan jomotuksen sijaan. Puolisen tuntia sitä kesti mutta uni ei tullut enää silmään. Muutamia menkkakipusupistuksia tuli sitten vielä aamuyön mittaan ja varmaan joskus puoli kuuden maissa lopulta nukahdin uudestaan. Lyhyeksi kuitenkin jäi unet kaiken kaikkiaan. Nyt päiväsaikaan ei ole taas ollut mitään tuntemuksia. Täytyy nyt vaan yrittää nukkua päiväunet jotta olo vähän virkistyisi...

Tsemiä tähän päivään teille muillekin vielä odottaville!

Annimaria ja Pikkarainen 39+6
 
Meille syntyi tyttö viime perjantaina 17.10 kklo 17.00, rv 42+0. Painoa oli 4040 g ja pituutta 54 cm.

maisakaisa: mulle tehtiin viimeinen kokoarvio ultralla kaks päivää ennen synnytystä (41+5) ja silloin arvio oli 4380 g. Että on tossa hiukan heittoa.

Tsemppiä teille kaikille vielä odottaville loppuaikoihin! Oli ne loppupäivät aika tuskaisia.
 
Pääsinpäs neuvolaan asti. :D

Painoa ei ollut tullut yhtään. (yht. 8kg raskauden aikana)
Turvotusta ei ole.
Verenpaine 110/68
Pisussa taas plussaa.
Hemo 112.
Sf mitta oli 37.

Simmottis. :saint:

Onneks olkko taas vauvautuneet!
*salsai vihertyy kateudesta* :snotty:
 
Onnea vega tytöstä. :) Komian mittainen oli tyttö.

salsai mullakin on/oli tuo vaihe että ei saa öitä nukutuksi. nukahdin joskus 3 aikaa ja heräsin sitten kiukkuisena kuin mikäkin aikaisin aamusta. nyt sitten vissiin univelkaa kertynyt niin paljon että nukahtaa jopa joskus siinä 1-2 aikaa ja herää 8-9 aikaa. joskus harvoin saa nukutuksi klo11 asti. Mitä lienee "totuttelua yö heräämisiin" tai jotain. :LOL:
Ja täälläkin on jo pitkään ollut tuota vauvan myörinää. kiva vaihtaa kylkeä kun sitten vauva tulee henken päästä perästä ja sätkii itseään samalla kohti lantiota. välillä tuntuu oikein kunnon vihlaisuja jossain alapäässä kun se kairaa itteään alaspäin ja kohti mun kylkeää. nais.

hitto. huomenna mulla on se neuvola. varataan aika polille siellä sitten. saakelin saakeli ja mä kun en halunnut enää nähdä neuvolatätiä näissä merkeissä. :kieh: Pikkuisen masentaa. ja sitten vielä ulkona tuollainen pasha ilma niin jes jes.
 
Hyvää Tiistaita!!

Kyllä on hyvä olla!! Mä nukuin! Tarvi käydä vain kerran vessassa koko yönä!
Sit kävin neuvolassa, jossa kaikki hyvin ja täti suositteli menemään pikkusen pienemmistä supistuksista jo sairaalaan. Josko ne laittas sitten vähän vauhtia siihen, kun on tämä supistelu ollut lähiaikoina "pienoinen" riesa ja tätiäkin nopean synnytyksen mahdollisuus hieman pelotti. Missään nimessä ei saa jäädä ainakaan sellasissa supistuksissa kotiin, minkälaisia toissayönä tuli:saint: (Mutku tuntu synnärille soiton jälkeen että soitin ihan turhasta :xmas: )

Ja kaiken hyvän lisäksi KÄVELIN neuvolasta kotiin!!

Mä en oo päässy käveleen pitkiin aikoihin! Mihinkään ei sattunu, kyllä oli hienoo :D

Neuvolassa tajusin itsekin, että tää tilanne on nyt niin stressaava, että mä odotan itse synnytystä, en sitä vauvaa. Se vauva tuntuu jotenkin positiivisena lisänä koko hommaan, mut se synnytys on se pääasia :/ Että niin paljon ne ajatukset siinä näiden supistelujen myötä pyörii..

Mutta ihan kohta meillä on vauva! Sellanen haiseva ruttunen pieni paketti :heart: Mä jaksan! Jaksan, jaksan, jaksan!! Ainakin tänään ja nyt :)

*Viimeisiä potkuja ehkä koskaan tunnustellen*

huitshapeli

 
Onnea onnea voi taas toivottaa, ihanaa kyllä kun kaikki vauvautuu, me viimeisimmätkin lopulta.

Vegalle kysymys: käynnistettiinkö sun synnytys? Ja jos niin miten koit sen.(Mietin noita viikkoja) Ja lohduttavaa kuulla, että muutkin saa nelikiloisia tyttöjä.Kaippa näillä viikoilla alkaa mitat olla sitä luokkaa.

Tänään olo parempi, kun on saanut välillä jotenkin nukuttua yönsä.Ei huonosti, semi-huonosti vaan. Ja nyt on vaan tuudittautunut olotilaan, että perjantaina se synnytys nyt sitten käynnistyy, jos ei luonnostaan, niin kemikaaleilla jokatapauksessa.Eli alan ottaa vikoista "rauhallisista" päivistä kaiken vaan irti. =)

maisis & nti kupu 41+4
 
Eikä ehditty käynnistykseen asti, joka olisi ollut siis lauantaina 18.10. aamusella. Synnytys alkoi itsestään lauantain vastaisena yönä voimakkailla supistuksilla ja tyttö oli maailmassa lauantai aamuna klo 11.20. Painoa oli 3870g ja pituutta 52,5cm (rv 42+2).

Synnytyskertomusta sitten myöhempänä. Tänään kotiuduttiin ja ihmetellään täällä nyt miehen kanssa että mitäs nyt sitten :D

Onnea kaikille vauvaantuneille!! Ja tsemppiä niille joilla koitos vielä edessäpäin!! :wave:

Vauvatuoksuisin terveisin
Adette & "Allu" 3pv :heart:
 
Onnea Adettelle ja Marille vauvoista :flower:

maisakaisa: ei käynnistetty, lähti itsekseen käyntiin. Mulle oli torstaina rv 41+6 varattu polikäynti klo 8.30, siellä olisi päätetty käynnistyksestä, mutta lapsivedet meni kahta tuntia ennen käyntiä :p näköjään pelkkä pelote käynnistyksestä toimii aika monella :D

Vega
 
No niin, poli käynti takana eikä juuri mitään uutta. Painoarvio vauvalla on 3,5kg eli samoissa mennään mitä nuo aikaisemmatkin lapsukaiset :heart: Paikat pehmenny ja sentin verran auki.
Nuo on muuten pahoja tollaset ohjelmat. Sitä alkaa kuvittelemaan ja pelkäämään ties mitä.
Meillä esikoinen syntyi ns. elottomana eli elvytettiin tähän maailmaan. Mutta ei siitä jäänyt mitään hänelle. Sen verran nopeaa oli toiminta että vahingoilta säästyttiin. Sitten kun olin tyttöä synnyttämässä niin pelkäsin joka hetki että ne sydänäänet häviää... Mutta se menikin todella hienosti koko synnytys. Ja pelottaahan tuo nytkin kun ei koskaan tideä mitä tuleman pitää. Ja missään nimessä en tarkoita pelotella ketään, päinvastoin. Täällä on kuitenkin niin turvallista synnyttää kun on ammattitaitoista henkilökuntaa suomi pullollansa =)

Nokkis ja puolen tunnin päästä 39+0!
 

Yhteistyössä