***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Katiapatia: Lämpöiset onnittelut tytöstä! :flower:
Kyllä olikin nopea synnytys, mitenkähän nopeesti tulis kolmas.... ;)
Mitkäs sulla oli raskausviikot???

Itekin toivoisin ettei kauaa tarvi kärvistellä synnytyksen kanssa, mut en ehkä autossa haluais kuitenkaan synnyttää... =)
Oon kyllä miettiny jo, et mulle saattaa käydä niin, et sit ku synnytys todenteolla käynnistyy, niin sit vasta alkaa ne supistukset. Nyt ei ole oikeestaan ollu mitään tulevaan viittaavaa, toki niitä kovettumisia, mut kivuista ei tietookaan ja enää viikko muka jäljellä. :/
Oon vakaasti sitä mieltä, et mulla menee synnytys yli ainakin viikon, vaikka ystävä onkin sitä mieltä, et vaavi syntyis etuajassa. Joka kerta, ku laitan sille viestiä, se luulee et no nyt se on syntyny.... :D Hauskaa, et toinen oottaa niin paljon.

Oon taas tän päivän ja huomisen yksin lasten kanssa. Mies lähti vaihteeks kokousmatkalle, tällä kertaa Tallinnaan... :kieh: Vähän kyllä sieppas, ku siitä mulle kerto. Just ny, ku laskettu aikakin on jo melko lähellä, niin ja ite en pääse mukaan.... Olisin nimittäin halunnu vielä käydä risteilyllä ennen ku vauva syntyy, mut ei ollu vaan mahdollista. No, täytyy sit vaatia "korvaus" tuosta omasta ajasta mitä se saa (eivät varmasti puhu pelkkää asiaa siellä... )

Huomenna olis neuvola. Käyn kertomassa kuulumisia siis sen jälkeen. Viikotkin paukkuu huomenissa eli alle kahden tunnin päästä. ;)

38+6
 
Lämpöiset Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Tänne ei erikoisia, harjoitusupistuksia tulee kyllä, mutta ei mitään muuta mikä viittais synnytykseen. Huoh! Tahtoisin jo kovasti päästä elelemään myös vauva-arkea tosi paljon, tää olo alkaa käydä niin malttamattomaksi ja kaikki vihlonnat ja tukalat olot haluaisin vaan pois. Tähän vielä iski nyt mulle ja miehelle flunssa, tosi kivaa ja onhan se tieto et pian on noi isommatkin lapset kipeenä. :|

Eilen oli neuovla taasen ja ensi viikollakin aika varattiin, kun la on vasta 11.pvä, mutta saa nähdä joutuuks vielä yksinään treffaa sitä tätiä sitten. Kaikki muuten ok, proteniit hiukan koholla ja veren vasta-ainetulokset olivat tulleet, niissä olikin sitten heikosti niitä. Mä oon ihan ulalla mitä se tarkoittaa, aina noi on negatiiviset olleet joten huolta ei ole tarttenut kantaa, mutta nyt oli niitä vasta-aineita sitten kahden ensimmäisen negatiivisen tuloksen jälkeen kehittynyt ja ilta meni ihan paniikissa, kun netistä lueskelin tietoa ja terkkakaan ei osannut paljoa siitä selitellä. Sanoi, kyllä on todennäköistä et mitään ei tuosta nyt tule, kun näin lopussa ollaan jo ja oli selvittänyt ihan äitipolilta ja veripankista asiaa, et ei onneks kumminkaan ihan mutu-tuntumalla sitten ollut päätellyt. Jos jollain on kokemusta/tietoa tästä loppuajan vasta-aineiden kehittymisestä niin kertokaa, kun mä oon niin ulalla nyt... Kyllähän netistä tietoa saa tästä mitä vauvalle voi tulla, mutta se et kuulis toisten kokemuksia ja tietoa on ihan toinen juttu.

Me tosiaan muutettiin silloin kesäkuun alussa tänne kotiseudulle takaisin ja onhan se tieto, että tänne ramppaa väkeä het, kun kotiudutaan ja jos ei jo sairaalaankin. Mä en kanssa jaksais ihan heti ja mä en missään tartte apua ja hyysäämistä, niinkuin appivanhemmat kuvittelee. Anoppi, kun on kälyn tykönä harva se päivä hoitamassa yhtä vuoden ikäistä lasta vain et käly saapi rauhassa imuroida tms. mitä ei mukamas vois tehdä lapsen siinä ollessa niin kuvittelevat kait mun olevan samanlainen. :LOL: Mä olen jo kaks lasta hoitanut yksin päivisin tuolla muualla asuessa ja tosi hankala mun ottaa vastaan apua, kun en koe sitä tarvitsevani. Mulle on tärkeintä et lapset viettäis aikaa isovanhempien kanssa, eikä niin et apua tarjotaan vain siks et mulle se olis helpompaa olla ku vauva syntyy ja saisin olla hetken isommilta lapsilta rauhassa tms. Tuntuu et kaikki lähes tulkoon odottaa et pimahtaisin kolmen muksun kanssa enkä jaksa hoitaa, kun koko ajan tarjotaan hoitoapua ja muuta... :LOL: :LOL: Me ei nyt muuhun tartteta apua, kun siihen, et joku tulee kattomaan isompia lapsia ku ollaan sairaalassa se hetki ja sitten mies tuleekin jo kotiin. Mutta ei kukaan sitä tajua, luulevat et täällä täytyy olla satapäinen viihdytys joukko isommille lapsille ja viedä heitä jonnekin pois tästä. Silloin ku kuopus syntyis niin appivanhemmat tuli meille edelliseen kotiin olemaan esikoisen kanssa, oli vielä joulunaika ja tunteet niin pinnassa, kyllä meinas pälli revätä. Ja eihän ne tajunnu lähteä ja mieshän ei sanonut mitään, kun ei tohtinut. Kyllä pari kertaa mulla pinna paloi ja tuli sanottua pahastikin. Viikon he oli sen jälkeen ku mä kotiuduin sairaalasta ja me ei oltu sairaalassakaan kuin vuorokausi synnytyksen jälkeen, ja siitäkin olen saanut kommenttia ku lähin niin aikaisin pois. Ei ymmärtäneet mun koti-ikävää ja ikävää esikkoa kohtaan yhtään silloin eivätkä nytkään. |O No, onneks tilanne on nyt toinen et kukaan ei jää asumaan et selvitään varmaan parin tunnin vierailuilla silloin tällöin ja pullakahveilla, jiihaa!!! Ja mua ärsyttää kamalasti, kun meille tää on jo kolmas mut kohdellaan oikeesti sillai, kun tää olis vasta ensimmäinen lapsi ja ei tiedettäis mistään mitään. Tottakai tässäkin tulee jotain uutta vastaan, en sitä väitäkään, mutta tuo kohtelu menee jo niin yliampuvaks, et mä en niinku tajua mistä appivanhemmat ja miehen veli akkansa kans repii niitä juttuja... :LOL: Ja sitten ovat ihan paniikissa yhden lapsen kanssa jo, vaipanvaihtoonkin tarvitaan ainakin kaks tai kolme ihmistä, yks pitää kainaloista kiinni, yks repii vaippaa päälle tai pois ja yks vielä huutelee ja yrittää viihdyttää sitä kiukkuilevaa lasta joka on ihan hermoraunio tuollaisesta jo... :LOL: :LOL: Tietty sääli lapsen puolesta, mutta niin hauskaa mulla on sitä seuratessa. :D Olipa purkaus taas, mutta niin ristiriitaista tuo arki, et toisia hiukan kokeneempia neuvotaan ja sitten oma lapsenhoito on yhtä shown pitämistä ja lapsenamman hankkimista mitä ihmeellisimpiin asioihin. Ymmärtäisin omat menot ja kahdenkeskisen ajan tahtomisen, jos siihen tartteis apua, mutta normaalit arkiaskareet niin ei mene mun jakeluun. Ei mun arki pyöris mitenkään, jos aina imuroinninkin ajaks pitäis soitella lapsenammaa paikalla tai en vois tiskejä laittaa, jos ei joku kattois lasten perään. Että rivien välistä jo voi huomata minunkin ärtymykseni appivanhempiin ym. ja siihen, että ei tajuta joskus niitä ihan yksinkertaisempiakaan asioita... Jaksuja kaikille vauva-arjen aloittamiseen sitten yli-innokkaiden vieraiden kanssa, sanokaa vaan rehellisesti et haluutte omaa aikaa, mäkin yritän miettiä tässä kohteliasta tapaa miten ilmaista asiani sitten, toinen juttu sen toteutus... :whistle:

Mua pelottaa hirveästi se, että joudun synnyttää matkalla sairaalaan. Meiltä tulee matkaa n. 130km muistaakseen ja kait se on ambulanssilla mentävä tai omalla autolla, soitettava sitten ambulanssi vastaan, jos tulee hätä jo matkalla. Ekoista tuntemuksista mä aion lähteä, pistäkööt sitten kotiin jos tuntuu siltä, mutta mä en aio kovin kauaa kotona kärvistellä. Mikään muu ei niin jännitäkään synnytyksessä kuin et pääsis vaan turvallisesti sairaalaan. Voi sitä paniikkia sitten, kun lähtö tulee... :LOL:

Mutta hyviä vointeja kaikille, pitää jättää muillekin tilaa vaik tulishan tätä tekstiä taas... :whistle:

 
KerroTokiLisää -Mä oon jotenkin kauhusta kankea, kun veikkasivat isoa vauvaa. Tähän asti olin ollut hyvillä mielin ja oikein odottelin että kun pääsis synnyttää... Kylläpä muuttu ajatukset. Esikoinen oli vain 3310g, tosin helposti tuli 18 min. ponnistuksella pihalle, mutta toisen asteen repeämän kera. Millasta jälkee 4kg teettää...mietityttää väkisin.. Mutta eipä tässä ole vaihtoehtoja, jotenkinhan se sieltä tulee. Ja voihan se kokoarvio olla myös ihan pieleen mennyt..suuntaan jos toiseenkin.

Onnittelut Katjalle tytöstä! :heart: Aika vauhdikas synnytys, onneksi isukkikin toipumaan päin ;)
 
Mä tiedostin tämän kokonaisvaltaisen kömpelyyden jo kakkosta odottaessa,
sitten sitä vaan odotteli, että koska se tavaroiden tiputtelu alkaa; ja alkoihan se..
Kaikki putoaa käsistä, ja varmasti kierii sinne minne ei tämän vatsan kanssa yletä. :D
Ykköstä odottaessa olin jotenkin niin nuori ja ketterä, että vatsa ei juuri ollut tiellä,
mutta kakkosen aikana poltin vatsanahkani mm. uuninpellillä, kun en hahmottanut vatsani ulottuvuutta.
Nyt en ole aiheuttanut fyysistä vahinkoa vatsanahalleni, mutta kauheasti olen viime aikoina sutannut tuota etumusta. Taannutaanko tässä ihan kaksivuotiaan tasolle? Nimittäin henkisestikin olen aika ulalla. Normaalisti aivot toimivat ihan kivasti, mutta nyt... Ei mikään Einstein. :LOL:

Mulla on ollut yöllisiä kivuliaita supistuksia jo toista viikkoa, edellisyönä oli sellainen 4 tunnin sessio. Eikä siis mitään harjoitussupistuksia, vaan ihan kunnon kivut ja poltot. Ei missään nimessä sellaisia, että voisi sairaalaan lähteä, mutta ihan välillä joutuu ähistämään kun niin paljon sattuu. Voiko tätä rumbaa jatkua ihan laskettuun asti? Jää yöunet vähän vähiin, kun sekä vessahätä että supistukset herättävät vähän väliä. Otan kyllä takaisin sitten päiväunilla. :) Mutta jos jollakulla on kokemusta näistä yösupistuksista, niin kertokaa ihmeessä, vertaistuki olis poikaa taas.
Taas kun vertaa aiempiin, niin ykkösestä tai kakkosesta ei tullut ainoatakaan kivuliasta supistusta ennen synnytystä. Harjoituksia kyllä. (Eka alateitse 41+2, synnytyksen kesto 9 h 25 min., toinen sektiolla perätilan vuoksi 39+1)

No juu, kuten jo ylempänä todettiin, tulishan tätä tekstiä taas..
Mutta siis tilaa muillekin.

Hymykuoppa75 38+0
 
mammatuu mua kanssa hirvittää :/ Esikoinen joka oli 3990g oli jo vaikea ponnistaa pihalle niin mites sitten isompi :| Kuopus oli niiiin helppo synnyttää,tuli yhdellä ponnistuksella ilman mitään repeämiä,mä olisin toivonut täastä samaa.No ei maalata piruja seinille :) Uudelleen synnyttäjille pitäisi tosiaan olla vielä suht helppo pusertaa yli nelikiloinenkin :)

Katiapatia hirveästi onnea :D :flower: sulla olikin melkoisen vauhdikas synnytys.

Voisko tää vauva jo syntyä?

ktl 39+3
 
Huomenta!
Aika on kyllä menny ihan siivillä tuota pikkumiestä ihastellessa =) ...

Onnea Katiapatialle tytöstä! Oli teillä kyllä hurja reissu :D , onneksi kaikki meni hyvin.

Ja toivottavasti FPI saa sen käynnistyksen sitten huomenna! Tai vielä parempihan se olis jos käynnistyis ittestään jo tänään =) . Mullahan kävi myös niin että se lapsivesi väheni ennen synnytystä melkosesti.

Neuvolatäti kävi kylässä muutama päivä sitten. Saatiin hyviä vinkkejä ja katottiin vauvan vointia. Kaikki oli hyvin. Paino oli lähtenyt hitaanlaisesti nousuun, mutta oli noussut kuitenki. Meillä on molempien perheissä menty painon kanssa alakäyrillä joten jotenki minusta tuntuu että varmaan meidän poju menee kans, enkä sitte hirveesti vielä jaksa huolehtia. Katotaan nyt seuraava punnitus sitte. Ainaki hyvin ruoka on maistunut.
Ristiäisetki saatiin jo marraskuun puoleen väliin sovittua! Pikku hiljaahan tässä vois jo alkaa suunnittelemaan ja leivoskelemaan...

Voimia kaikille odottajille! Toivottavast päästään taas pian lukemaan syntymäilmotuksia =) !

Nanna + poju 11vrk
 
moi

Katiapatia olipa vauhdikas synnytys , onnittelut koko perheelle :flower: ja isälle toipumisia myös =) ...

meillä pikku tuhisija taitaa olla oikea yökyöpeli, nukkui eilen koko päivän lähes ja kun kello pamahti 23 niin silmät auki ja hirveetä tuhinaa ja touhuamista tissillä ym..ei meinannut millään rauhoittua,,,heräili vähän väliä aina touhuamaan ja äiti ja isi ihan silmät ristissä =) ..jossain vaiheessa nukahtanut tissi suussa ja aamulla herättiin maitolätäkössä :) ...

vega mä pudottelin kaikkea käsistä ja vähän ärsytti kun en voinut supistusten takia nostella paljon mitään ja mut nyt huomasin et tiputtelu jatkuu ja nyt haava vaivana..josko tää kömpelyys loppuis pian..

viikonloppuna päästään vauvan kanssa ulkoilemaan ,ihanaa..kävin eilen poistaa terkan luona hakaset ja hb katsottiin samalla ja oli 111 ja pitää käydä taas syömään rautaa, no ei varmaan pahaksi näin talvea vasten kun mun varastot oli raskauden alussa jo ihan emptyt..

mut nyt ihastelee murua :heart: ja hyvää viikonloppua kaikille!

pw ja 9 pvä:n ikäinen muru
 
Onnea Katiapatia! :flower: :flower:
Todella nopeeta toimintaa, ei ihme jos mies vähän säikähti =)

Tavaroiden pudottelu on ihan jokapäivästä täälläkin. Ja miten niitä sitten nostelee? Mies nauraa aina kun yritän saada niitä ylös. Ja illalla se on kaikista hankalinta kun tuota turvotusta pukkaa iltaisin lisäksi... Pitäs opettaa koirat noukkimaan tavarat ja tuomaan äipälle.

Meilläpä oli eilen mukava ylläri! Mies oli myynyt kaverilleen meidän olohuoneen laajakuvatelkkarin jonka tämä kyseinen kaveri sitten tulikin heti hakemaan... Puhetta uuden telkkarin hankkimisesta ei ole ollut muutakun joskus keväällä, ja silloinkin sanoin et ei ennenkuin toi menee rikki. No nythän se on pakko ostaa ja tänäiltana pitää sit lähtee sitä uutta etsimään. Ei mitään järkee tässä hommassa. Mä huusin pää punaisena illalla kun tietää varsin hyvin et haluun kattoo aina Housen, et mistä mä nyt sen katon. No raahasi mulle makkarista pikkutelkan sit olohuoneeseen mut aika siristelyä oli kun se on vaan 19 tuumainen. :headwall: :headwall: :headwall: Miehet... :kieh:
Miehen perusteluna oli et nyt pitää saada uus telkkari kun vauvakin tulee... Mitä yhteistä näillä asioilla on????? Haloo!!!
 
FPI
Hello!

Täällä edelleen...ei ymmärtänyt vauva ainakaan vielä lähteä syntymään...

Tavaroiden pudottelu on tosiaan ihan joka päiväistä ja yleinen kompurointi :whistle:

Ootan kyllä huomista kovasti ja vaadin kyllä, et käynnistävät sit huomenna...no vajaa vuorokausi siis enää, hui! Tänään meinasin tehdä omenapiirakkaa ja vähän siivoilla...ilmakin näyttää hyvältä!

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti maanantaina on jo oma pieni maailmassa!

FPI+pepe rv 40+4 :heart:
 
Katiapatialle onnea näin ensikertalaisen korvaan kyllä kuulostaa karmealta tuollainne syöksysynnytys. :D ymmärrän miehesi paniikin kyllä oikein hyvin. :p

täällä ei mitään uutta. turhautuneisuus sen kun kasvaa kun mitään ei tapahdu. eilinen pyöräily huhkiminen ei tuottanut yhtäkään kivutonta saati sitten kivuliasta supistusta. pitäisi varmaan vaan ottaa asenne että elä sitten tuu pihalle niin josko se sitten tulisi mutta kun ei pysty. Koko ajan pitäisi olla jotain tekemistä että unohtaisi asian. Argh! Jos tuo "kaikki ne sieltä mahasta kuitenkin lopulta ovat pois tulleet" aiheuttaa hampaiden kiristystä niin toinen moinen tulee kun sanotaan että eihän laskettu aikakaan ole kuin vasta reilun viikon päästä että odota rauhassa. MUTTA KUN MÄ EN HALUA! ihan ku kaikki meinaisi että lapsen PITÄÄ syntyä vasta kun on LA. tosi jees. On tämäkin kun aiheutetaan viimeisillään raskaana olevalle verenpainetta tuollaisella.. :kieh:

FPI:lle lycka till matkaa. :) sinäkin sitten pian nyytin saat kainaloon. kateeksi käy. =)

jahas. keksimään jotain tekemistä.
rv38+4
 
:flower:
Oon kyllä käyny aina lukeen teijän kuulumisia mut aina on muka niin kiire ettei kerkee kommentoimaan. Joten nyt päätin ottaa härkää sarvista ja ONNITELLA kaikki jo vauvan saaneita. Itsellä on siihen hetkeen vielä pitkästi matkaa ku laskettu aika vasta loppukuusta. Joten supistuksista ei mitää tietoa, muutama hassu silloin tällöin. Pahin vaiva lienee toi issias, eile kävin pienellä kävelylenkillä koiran kaa niin yöllä ei sit oikein saanu nukuttua ja vessa reissu oli aivan kaamee.. Sais jo vaavi putkahtaa tähä maailmaan niin ois tämän mamman olo vähän helpompaa. Vaikka onnellinen kyl oon ettei oo mitää vakavia vaivoja, näiden kipujen kaa sentää pystyy elään! =)

Taidan tästä lähteä kaupungille shoppaileen ajan kuluks, jospa sit sais otettua pienet päikkärit. On kyl niin kaamee olo huonosti nukutun yön jälkeen. Taidan keittää päiväkahvit jotta virkistyy. Hyvää viikonloppua kaikille! Toivottavasti syntyy monta lokavauvaa viikonlopun aikana! :)
 
Katiapatialle onnittelut tytöstä! :flower: Hyvä että ehditte kuitenkin sairaalaan asti!

Kävin eilen perätilan takia äitipolilla, jossa yritettiin ulkokäännöstä. Mutta eihän tuo vauvelimme hievahtanut mihinkään! Ei ollut kovinkaan mukava kokemus se mahan väkisin vääntäminen. Kaksi lääkäriä sitä käännöstä yritti, mutta mitään otetta päästä ei saanut, kun pikkuinen on tunkenut kallonsa tiukasti kylkikaaren alle. Sitten olikin magneettikuvauksen vuoro, koska toivoin mahdollisesti voivani kuitenkin yrittää alatiesynnytystä. Tänään jo soitettiinkin, että lantio on hyvä, ja pitäisi siis mahtua tulemaan sitä kautta. Painoarvio oli eilen vain 2900 g, eli aikas vähän viikkoihin nähden (eilen 38+4). Tiistaina vielä menen painoarvioon ja muutenkin kuulemaan kriteereitä alatiesynnykselle. Riskinsä on tottakai molemmissa, sektiossa ja peppuedellä synnyttämisessä. Pitää luottaa vaan, että tietävät sairaalassa, mitä tekevät. Haluaisin sektiota kuitenkin välttää, jos mahdollista, vaikka ekakertalainen olenkin.

Moni onkin lähiaikoina käynyt jo näytillä. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä teille odotteluun!

Novelle
 
Katiapatia - Onnea kovasti! :flower: Jokos ootte päässeet uuteen kotiin asettumaan?

Ja huomiselle onnea FPI :hug:

Niin mielelläni kertoisin vaan vauva uutisia, mutta ei... Neuvolasta kotiuduttu ihan yhtenä kappaleena..

Eli lyhyesti.. Kaikki ok. Sf mitta 33 eli sentti lisää vielä viime viikosta, vauva kuitenkin ehkä vähän alempana, mutta pää liikkuu vielä. Sykkeet 145 ja liikkuu hyvin. Paino arviota täti heitti 3,2kg :eek: . Esikoinen oli 2,9kg... Sanoipa vielä että olis hyvä että kohta syntyis ettei liian isoksi kasva... huoh... Mitähän tostakin taas miettis...

Huomenna olis tosi hyvä päivä synnyttää... Tänään en tee mitään ylimäärästä ja illaksi lämmitetään sauna ja syödään hyvin.. Joskos sitten pääsis tosi toimiin :D

Ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:


Emppu & Papunen 39+6
 
Kiitoksia onnitteluista kaikille.. :flower:

Tuntuu hassulta lukea teidän vielä raskaana olevien oloista, sillä oma raskaus tuntuu nyt jo tosi kaukaiselta ajalta.. Kuitenkin, mulla alkoi mennä viimesillä viikoilla aivan totaalisesti hermot ton kömpelyyden kanssa. Itellä ei ollut kyllä yhtään hauskaa, muilla kyllä oli.. :LOL:

Emppu ollaan asetuttu jo, ja ihanaa olla täällä "maaseudun rauhassa"

Ainiin, mulla oli viikkoja 39+4, eli melkosen säntillinen=)

Oliko meillä jo tuolla vauvoissa oma pino??

Katja ja Ninni 4vrk
 
Perjanataita!!

Neuvolassa käyty.
Sf mitta oli laskenut pari senttiä ja jötkäleen pää tuntui kuulemma kiinnittyneeltä.
Laskeutunut siis ainakin on..
Kaikki muutoin ok.

Menin neuvolan jälkeen kiertelemään Selloon kun tarvitsin itelle uudet kengät.
Kyllä kannatti top-sportissa oli joku inventaario ale ja sain 2 kengät yhteishintaan 25e :eek: :D
siellä oli myös lapsille ihania lenkkareita 5e norm 29e/39e en vaan uskaltanut ottaa kun esikoinen ei ollut mukana.
Täytyy huomenna piipahtaa uudestaan..

Kotiinpäin tullessa satoi tietty kaatamalla ja kastuin läpimäräks sateenvarjosta huolimatta.
Mutta ei niin haitannut kun oli kahdet uudet kengät ostoskassissa odottamassa
:D

FPI-Toivottavasti sulla on kiva lääkäri ja pääsisit jo käynnistykseen =)
 
Vega: Ootko kokeillu tehdä omppupiirakkaa ohjeella jonka annoin tos viime kuun puolella???? :)

Novelle: Eikös siitä ole vaan hyötyä, jos vauva ei ole kauhean iso kun perätilasta synnyttäis??? Laskettuna aikana syntyessään painaisi kuitenkin jo yli 3 kiloa eli ihan normikokonen vauva =)

Neuvolassa kävin siis tänään: kaikki ok.
verenpaine: 128/74
pissa: puhdas
sf-mitta: 32 (sentin vähemmän ku viimeks, mut tais vauva olla eri asennossa)
turvotus: +
painonmuutos: + 1,4kg eli n.1kg/vko (turvotuksen piikkiin menee tuo nousu, nilkat on turvoksissa hiukan myös päiväaikaan) yht. 9,7kg
tarjonta: rt (tarkastettiin ultralla, ku sanoin et melskas toissa päivänä oikein urakalla)
hemoglobiini: 134 !!! (pelkällä ruokavaliolla)
syke: +130
liikkeet: ++

Terkka sano, et vauvan pää on vielä liikkuvainen ja melko ylhäällä. Uudelleen synnyttäjillä saattaa kuulemma vauvan pää liikkua vielä synnytyssalissakin eli yhtään ei voi tietää milloin vaavi syntyy ainakaan tuosta kiinnittymisestä tai sen puutteesta. ;)
Epäili myös, et kun mun supistelut alkaa, niin se on menoa sitten, koska nyt on ollu niin hiljasta sillä rintamalla...

Tuli puheeks myös sekin asia, et niin moni jo haluais synnyttää eikä jaksais oottaa... Täälläkin siitä "valitetaan" :whistle: Sanoi vaan, et ku mulla on muutenkin päivittäin ohjelmaa lasten kanssa, niin ei kerta kaikkiaan ehdi tuskastuun tähän oottamiseen. Periaatteessahan elämä menee ihan sekasin meilläkin vauvan myötä. Nyt on kuitenkin tietyt rutiinit jo olemassa, vauvalla on sit ihan omat ajat jne. En tietenkään siitä halua valittaa, et elämä menee sekasin, johan sen tiedosti silloin ku tätä alulle laitettiin.... :D Mieleen vaan tulee aina välillä näitäkin ajatuksia. :ashamed:

FPI: Onnea tosiaan matkaan ja tulehan kertomaan vauvauutisia kun pystyt ja jaksat :hug:

jasmara ja masuasukki 39+0 (loppua kohti mennään :whistle: )
 
jasmara, juu kyllä, nimenomaan pelkästään hyvä asia, että on noinkin pieni masuasukki, jos ja kun perätilassa tosiaan meinaa tahtoa ulos tulla. Taisin kirjotella vähän epäselvästi. Ymmärsin vielä lääkärin puheista, että on olemassa joku yleisesti hyväksytty vähimmäismitta lantiolle, jonka on täytyttävä, jotta alakautta saa yrittää perätilavauvelia. Sen ilmeisesti mun lantio täyttää ja kun vauva vielä on lisäksi pieni, aina vain parempi tilanne.
 
katiapatia onnea :flower:
FPI tsemppiä huomiseen :hug:

Todellakin tuntuu että omasta raskaudesta on ikuisuus ja jotenkin kaukaiselta tuntuu tuo teidän raskaana olevien tuskaisuus. Ihmeellinen tuo ihmisen mieli miten sitä kaikki muka "unohtuu" niin pian.
Olo on itsellä niin kuin ei ikinä olisi raskaana ollutkaan mahakin kadonnut ihan olemattomiin ja nyt ei mitkään housut sovi jalkaan. Painoa nimittäin viisi kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Eli täytyy varmaan lähteä ensi viikola vaikka hulluille päiville shoppailemaan. Tämä on kyllä jotain ihmeellistä kun yleensä raskaudessta on jäänyt ylimääräistä ja nyt näyttää vaan paino menevän alaspäin vaikka kuinka syö. Ilmeisesti tuo imetys kuluttaa oikeasti kaloreita

Meillä kävi tänään terveydenhoitaja kotikäynnillä ja hyvin on poika kasvanut painoa jo 300g enemmän kuin syntyissä joten maito riittää hyvin. Ja enään ei tarvitse herätellä syömään jos ei itse herää. (en kyllä viitsinyt sanoa terveydenhoitajalle että poika nukkui viime yönäkin 6 tuntia putkeen syömättä ) ;)
Eli täällä kaikki menee mitä parhaiten saa nähdä alkaako ne huudot kun tuo d-vitamiini aloitetaan ensi viikolla. Toivotaan ettei niin käy

pumppernikkeli ja niilo 9vrk
 
Harmittaako muita?

Mulla rv 36 ja risat, ja supisteluthan vei jo kerran synnärille. Kolmas mukelo tulossa, joten synnytys lienee vauhdikas..
Äsyttää vaan se että joutuu pitämään sukulaisia valmiustilassa (+ yksi naapuri) alati. :ashamed: En tykkää yhtään. Synnärillä ne sanoivatkin että jos supistelee samaan malliin niin kanava voi ihan tunnissa aueta.
Että mitä jos tääki syntyyki vasta rv 41 ja risat, kuten kaksi edellistä? Siihen on kuukausi aikaa! Toisaalta ittellä ollut sellainen tunne että ei mene niin pitkäle, ja sukulaisillakin. Mutta kun ei sitä voi tietää. Mä en tykkää yhtään tästä tilanteesta, ja kun tiedän että tätä ei voi hallita. Ja kun tiedän että voi syntyä milloin vain. Hmph, turhauttavaa.
|O :snotty:
 
pumppernikeli: Paljonkos sulle tuli painoa lisää? Eikös se ollut melko pieni lukema, jos oikein muistan..... ;)

salsai: Siinä mielessä mua harmittaa ja ärsyttää, et kun ei tosiaan tiedä milloin synnytys käynnistyy. Meilläkin on kaksi lasta ja niiden hoitajaakin pitäisi miettiä. Omille vanhemmilleni voin varmaan soitella, jos tarvii, mut ei se ole niin yksinkertasta arkipäivänä. Nimittäin tuota tyttöä pitäisi hakea koulusta jo klo 12.15 ja poika sit hieman myöhemmin päiväkodilta. Heille pitäis neuvoa mistä hakea, ku eivät tunne näitä kulmia ollenkaan... Jos joudun sairaalaan keskellä päivää, mies ei ehkä ehdi synnytykseen mukaan ja sit pitää tosiaan soitella hakijaa lapsille. Voin kuvitella tilanteen, ku supistusten lomassa yritän sopia hoitajaa... Voi kun tietäisikin päivän jolloin synnytys käynnistyy, ettei tarvis stressata koko ajan. :hug:
 
Viikon tauko kirjoittelussa ja palstan seurailussa, joten olen aivan pihalla mistä olette jutelleet. Tulin vain pikaisesti kertomaan, että meille syntyi tyttö lauantaina 27.9 klo 9.39 viikolla 37+1, mitoilla 48cm, 3230g, pipo 33 cm. Spontaanisti käynnistyi vesien menolla. Juuri kotiuduttiin, viikko meni sairaalassa kun rakkauspakkaukselle tuli keltaisuutta ja bilirubiinit kohosi, kahteen otteeseen saatiin valohoitoa vuorokauden ajan. Nyt kuitenkin vointi hyvä koko perheellä. On se vaan vanhempien mielestä maailman suurin ihme, rakas pikku prinsessa... :heart:
Tarkempaa tarinaa myöhemmin, paremmalla ajalla lueskelen myös teidän kuulumiset läpi, ainakin vauvautumisia oli tullut, onneksi olkoon kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Kirppiina ja pikku pätkä 6 vrk
 

Yhteistyössä