***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Huomenta ja onnea kaikille vauvautuneille! :flower:
Minä lähden tästä pikkuhiljaa synnärille, lapsivedet meni yöllä ennen kahta ja nyt huonosti nukutun ja supisteluja kuunnellun yön jälkeen meidän pikkuinen tahtoo ilmeisesti ulos

Meinasi mennä vähän jännäksi, olen niin onnellinen että mies ei ehtinyt lähteä Helsinkiin koulutukseen, lento olisi ollut kuudelta tänä aamuna... :)

Taralee ja Pätkä 37+4
 
Onnittelut taas vauvan/t jo saaneille! :flower: :flower:

Rv 40 poksahti nyt. :wave:
Ja oikeastaan supistuksetkin ovat hävinneet, tai ainakin olen saanut aika hyvin nukuttua viime yön. :whistle: Aijuu ja jalkakrampitkin ovat kadonneet :eek: tilalle on tullut häpyluun kipu, kun yritän vaihtaa kylkeä. :kieh: :D
Täytyy kyllä sanoa, että tämä on kaikista neljästä raskauksistani se kaikkein hassuin ja vaivalloisin. -ja kyllä sen on moni muukin kuullut- :D

Tänään neuvola taas. Rv40
 
Kirppiina, kyllä minä ainakin jaksoin lukea ja kiitos synnytyskertomuksesta!

Neuvolassahan sitä sitten tarkkaillaan, että saako vauva tarpeeksi ravintoa. Jos vauva jaksaa kuitenkin imeä, ja herääkin syömään, niin kyllä hän saa niin paljon, että voit olla huoleti. Ajallisesti on vaikea sanoa, että mikä riittää. Jos maitoa tulee paljon, niin ns. vesimaito loppuu nopeasti ja vauva saa itse "rasvamaitoa" myös lyhyessä ajassa.
Olen kuullut, että siihen menee 20 minuuttia, että päästään rasvamaitoon asti, mutta paljon on puhuttu myös muuta.
Kysele neuvolassa niin paljon kuin sielu sietää, niin pääset ylimääräisistä huolista.
Alkuviikkojen huolet unohtuvat pian, kun vauva löytää rytmin (toivottavasti :) ) ja sinä saat lisää varmuutta.

Onnea Pätkästä ja tsemppiä!

Hymykuoppa75 38+4 :flower:
 
|O Mä oon niiiiin väsynyt - ja mies kanssa, naapurin (siis molempien seinänaapurien) koirat piti aamulla sellaisen serenadin, että olisin voinut kuristaa molemmat!!!! Toinen on jo 12 vuotias ja kokee ilmeisesti ihan kammottavaa eroahdistusta omistajiinsa. Toinen on vasta pentu ja haukkuu tietenkin esimerkistä mukana. Järki meinaa lähteä!! Onneksi oma koira on sen verran viisas ettei lähde mukaan räyhäämään. Kiva herätä tuollaiseen meluun jo valmiiksi "hyvin" nukutun yön jälkeen :kieh: :kieh: :kieh:

Mies lähti silmät ristissä töihin, itse ajattelin vielä mennä nukkumaan, josko noi koirat osais nyt jo pitää suunsa kiinni. :headwall:

Muutenkin ärsyttää, uusi päivä taas eikä merkkiäkään synnytyksestä! Mä luovutan, ei tää ikinä synny. :ashamed:

Öitä.

Adette 40+5
 
Onnea uusille pojille :flower:

Kirppiina; kiitos kertomuksesta :)

Taralee; Onnea matkaan! Olipa sulla tuuria!

Mä en saanu taaskaan nukuttua kun 00-1.30 ja 4-6:( Mua yököttää heti kun menen pitkäkseni ja mahassa tuntuu ikävä polte. Ja lisäksi vielä supistukset herättää. Just eilen sanoin kaverille että sais vielä mahassa olla ja kasvaa tämä, kun ei vaivoja ole, niin heti sitten pitää jotain tulla :snotty:

Nyt on tytöllä "mennyt jakeluun" ettei tässä enää kauaa vauvaa odoteta. Tulee kotiin aina ja tervehtii mua "moi pallomaha" sit ottaa mahasta kiinni "terve vauva". Ja illalla hyvät yöt toivottaa kans :heart:
Poika on alkanut joku aika sitten laulamaan vauvalle tuiki tuiki tähtöstä, että vauva rauhottuu:)

huitshapeli 37+0 :)
 
Heips kaikille!

Sain sitten nukuttua ruhtinaallisesti klo 5-7 :kieh:
Just kun toinen pohje rupes aukeemaan suonenvedon jäljiltä niin eikös viime yönä tullu sitten toiseen jalkaan.. |O
Pyörii kyllä niin yliväsymyksellä mun kroppa kun en osaa edes rauhottua kun menen sänkyyn.
Jalat on levottomat ja paha olla joka asennossa..

Tuli mieleen kun Adette kirjoitteli noista naapureista-Meiän naapuri(en tarkkaan tiedä kuka)poraa/naputtaa/remontoi joka hemmetin sunnuntai ja aloittaa siinä 8 aikaan :kieh:
Sunnuntaina kun ei todellakaan sais rempata vkossa on kuitenkin 6 muuta päivää jolloin
luvallisesti saa.
En ole asiaan jaksanut VIELÄ puuttua,mutta eiköhän mulla lopullisesti kiehu yli kun saadaan vauva kotiin ja jos herää meteliin..

Palaillaan.. :wave:
 
moi

onnea vauvan saaneet... :flower: :heart: .....

ja supistustuulia niitä tarvitseville....koittakaa jaksaa, ei enää mene kauan kun nyytit sylissä...

löysinkin eilen vauva puolelta meidän pinon ja sinnekin jo kirjoittelin, ihana vaihdella vauvakuulumisia ja lukea toisten arkea...

posti toi just muutaman boobin paidan ja yhden imetystopin...pitää mennä sovittelemaan...

tänään on pojan neuvola...kiva nähdä onko painoa tullut miten...


pw ja muru (päivät jo sekaisin=)
 
Taralee: Onnea matkaan! :)

mammatuu: Kyllä Tuttelia voi antaa heti. Tosin imetyshän olis se parempi vaihtoehto... Ite oon suosinu Nannin maitoa, oon kokenu et ei aiheuta niin paljoa masuvaivoja, ku Tutteli. Toki nää on makuasioita. =)

kirppiina: kiitos synnärikertomuksesta...

jasmara ja masuasukki 39+4
 
Jasmara: Kiitti tiedosta! Joo ilmanmuuta imetän, mut maito ei ole noussut vielä kunnolla joten epäilen että poju ei saa kylliksi ruokaa :( Hirmuiset imemishalut löytyy ja itellä rinnanpäät vereslihalla...
Muistelin vaan esikoisen kohdalla että ihan kun laitoksella olisivat lantranneet korviketta ja äidinmaitoa vastasyntyneille.. voi olla että muistan väärin..
Taidan pyytää miestäni tuomaan Nannia tuttelin sijasta. kiitti vinkistä!

mammatuu ja leevi 1vrk
 
Kirppiina vauvan imemisrytmi tosiaan vaihtelee. Joku ehdotti imetyksen jälkeen lisämaidon tarjoamista mutta sekään ei ole ihan suoraan hyvä juttu, koska vauva voi syöpötellessään imeä vaikka ensin 5min ajan, sitten pitää taukoa, sitten ottaa rintaa taas uudelleen jne. Tänäänkin taisin tuota omaa viikon ikäistä imetellä tunnin sisällä neljä kertaa, oli hereillä koko sen ajan mutta piteli välillä taukoa imemisestä ja sitten taas jatkoi. On se raskasta olla vauva :D Jos tuohon väliin menee korviketta sitten tarjoamaan kun vauva pitää taukoa syömisestä niin siitä joutuu helposti korvikekierteeseen kun oma maidontuotanto vähenisi sen myötä kun vauva ei ime rintaa.. Välillä meidän neiti taas nukkuu tuollasen hereillä olon jälkeen monta tuntia putkeen ja herää syömään vaan nopeasti.. vauvoillakin se tosiaan vaihtelee, esikoiseni oli alusta asti usein tuntikausiakin rinnalla mutta tämä uusi tulokas on (onneksi) ainakin vielä vähän nopeampi syömäri..

Ja maidon riittävyyden tietää parhaiten siitä että vaipat kastuu ja vauva kakkaa.. neuvolan käyrillä rintamaidolla ruokitut kasvaa usein omaa tahtiaan ja usein sillä miinus puolellakin välillä.

Mammatuu ja muutkin lukekaa www.imetystukilista.net sivustoilta imetysjuttuja, tuntuu siltä että jos tänne itse kirjoittaa niin ihmiset eivät usko. Kuten se, että maitoa kyllä vauvalle riittää vaikkei rinnat heti 1vrk synnytyksestä täyteen posahtaneet olekaan niin kyllä niistä maitoa tulee. Ja vastaavasti kun ne rinnat eivät pian enää olekaan pingottuneen tuntuiset niin silti sitä maitoa riittää, se on ihan normaalia että tasaantuu maidontuotanto vauvalle sopivaksi ja samalla rintojen kokokin :) Itse taidan uskaltautua ostamaan parit imetysliivit vasta 1-2vkon kuluttua kun tuo painokin tasaantuu - itseltä :D Nyt pudonnut sellasta kilon päivätahtia niin ei viitsi ostaa liivejä jotka olisi kohta ihan liian isot..

Onko sulla muuten mammatuu rintakumeja, joita vois apuna käyttää kun on rinnanpäät rikki. Esikoisen aikaan ne oli itselle ihan luksusta kun ei sattunut imettäminen yhtään niitten avulla aluksi, kun oli nännit verillä. Ehkä se vaikuttaa kun lopetin esikoisen imetyksen vasta toukokuussa niin nyt ei tullut mitään aristusta ihoon.
 
mammatuu: Muistathan tarkistaa, et imemisote on oikea?? Jos rinnanpää ei ole kokonaan vauvan suussa, niin ote on huono ja se tekee varmasti kipeetä. Kannattaa rasvata Bepanthenilla nännejä, paranee nopeemmin ja pysyy muutenkin kunnossa... ;)
 
Moi!

Meille syntyi tyttö 5.10.2009 klo 01.14. Paino 3705 g ja 52 cm. Rv 39+4.

Minullahan on ollut monen monta kuukautta ennakoivia (myös kovia supistuksia) ja niiden vuoksi olen ollut vuodenlevossa pienen aikaa ja käynyt synnärillä kaksi kertaa. Ennen synnytystä oli kaksi päivää tyyntä supistuksien suhteen TYYNTÄ ENNEN MYRSKYÄ.

Synnytys:
Ensimmäinen supistus la 4.10.2008 klo 18.45 ja heti tiesin, että nyt tuli synnytyssupistus. Näitä supistuksia jatkuin alle tunnin 15 minuutin välein kunnes tiheentyi 6-8 minuutin välein tuleviksi. Siinä vaiheessa sanoin miehelle, että soitan synnärille ja lähdetään sinne.

Olimme synnärille muistaakseni yhdeksän jälkeen. Olin ensiksi tarkkailuhuoneessa käyrillä n 45 min. Supistukset olivat jo melko kovia, mut eivät mahdottomia. Kätilöltä toivoin saavani peräruiskeen, muita toivomuksia ei ollut. Käyrien jälkeen kätilö tarkisti tilanteen, olin 3 cm auki.

Siirryimme siinä vaiheessa synnytyssaliin. Kätilö antoi ruiskeen, menin suihkuun, jossa viihdyinkin jonkin tovin. Suinkussa olessa supistukset kovenivat, mutta lämmin suihku helpotti suunnattomasta.
Kun tulin suihkusta, menin hetkeksi sängylle. Levossa supistukset tuntuivat huomattavasti kipeämmiltä, joten pakotin itseni taas uudemman kerran ylös. Heijailin itseäni puolelta toiselle. Kätilöharjoittelija toi minulle jumppapallon, jonka päälle röjähdin istumaan ja pomppimaan.
Pomppiminen ja heijaaminen pallon päällä supistusten aikana oli rentouttavaa. Jossakin vaiheessa menin taasen lämpöiseen suihkuun helpottamaan kipuja, ja sieltä tullessa kätilö ja kätilöharjoittelija tarkistivat tilanteen. Olin auki 8 cm, mutta vesiä ei ollut tullut. Kätilö kysyi, puhkaistaanko kalvot, ja sehän sopi minulle n. klo 00.15.

Vaikka kalvot puhkaistiin ei aukeaminen edistynyt sängyllä maatessa elikkäs ei muuta kuin ylös sängystä. Kolmen supistuksen ajan seison heijaten itseäni, ja takaisin sänkyyn. Olin auennut lähes auki, pieni lipare edessä, joka lähti pois seuraavan supistuksen aikana kätilön avustuksella.

Ponnituslupa:Sain luvan ponnistaa, jeejee.
Kätilöharjoittelija avusti tytön pihalle, minun ponnistaessa. En muista tarkkaa ponnitusaikaa olisikohan ollut jotain 8 min. Pään tuleminen otti tällä kertaa kipeämpää kuin kahdella aiemmalla kerralla, johtuen varmaankin siitä, että nyt on jo aiemmista raskauksista syntyneitä arpikudoksia ja nehän ei veny niin paljon kuin terve kudos.
Pään saatuani pihalle, oli minun osuus hoidettu ja kätilöharjoittelija hoiti kätilön neuvojen saattelemana olkapäät ja loput tytöstä pihalle.

Tyttö nostettiin vatsalleni ja niin unohtuivat kivut. Toki vielä istukka oli tulematta ja tikit laittamatta, mutta itse lahja oli jo käsillä:)

Synnytys summarum: Kipeitä ne supparit ovat/olivat, mut mulla auttoi niiden kestäminen kun seurasin supparin kestoja kellosta. Osasi arvioida supparin lopun, kesto oli aina reilun minuutin. Jotenkin kesti kivun ilman lääkkeitä, kun tiesi että kyllä se loppuu ja palkinto on edessä "kärsimyksestä"...
Eli en saanut/ottanut tälläkään kertaa kipulääkityksiä ja hengissä ollaan. Toki olisin ottanut, jos olisi siltä tuntunut. Minulle riitti suihku, jumppapallo ja miehen ihana huumori, jota riitti synnytyksen loppuun asti.
Kätilökin ennen ponnistusvaihetta totesi, että harvoin ennen ponnistusta vielä uskaltaa heittaa tsoukkia ja hymyillä, mutta näillä mentiin ja nyt nautitaan kotona kahden pojan ja yhden tytön arjesta.

Synntyksen kokonaiskesto oli 6 h 51 min.
Minulle pitkä synntys, aiemmat oli 4 h ja 3 h, mut eikös me naiset anneta aina vähän odottaa.

-Kuusis76-

Ps. Jälkisupparit olivat kyl nyt kolmannella kertaa aivan hervottomia. Ensimmäisenä yönä en saanut niiden takia nukuttua ja jouduinkin ottamaan särkytabletteja. Mut nekin helpotti jo seuraavana päivänä.
 
Onnea kuusis76 tytöstä!! Mahtaa teillä pojat olla onnessaan pikku prinsessasta :heart:

Sain onneksi nyt nukuttua vielä hetken, onneksi koirat tajusi olla hiljaa tällä kertaa. Suihkussa kävin ja nyt pitäis heittää hieman meikkiä naamaan ja lähteä kaverin kans kaupungilla käymään ihan vaan silläkin uhalla että vedet menis kassajonossa! :D Btw, onko kukaan saanut supistuksia aikaiseksi seisomalla kuumassa suihkussa pidemmän aikaa?? Kaikki keinot pitää pian kokeilla... Pääsen EHKÄ tosiaan perjantaina lääkärille ja arvelin kyllä ruinata sitten viikonlopuksi käynnistyksen, muutoin ilmeisesti käynnistäisivät vasta tiistaina... nyt pitäiskin yrittää kaikella mahdollisella ja mahdottomalla saada tää itsekseen käynnistymään.

 
Huh olipa tullut vauvuutisia!
Onnea Ulpulummukka, mammatuu ja kuusis :flower: :flower:

Tsemppiä synnytykseen angel eyesille ja taraleelle :hug:

Meillä katosi illalla toinen koira metsään. Isäntä oli metsällä sen kanssa ja se jäis ille tielleen :'( :snotty: Katosi johonkin kuuden aikaan ja me etsittiin sitä sitten illalla 11 asti. aamulla lähdin heti kun valosa tuli etsimään uudelleen mutta ei sitä ole löytynyt. Meidän pikku pallero... Nyyh... Pitää taas uudelleen lähteä kohta kun tankkaa jotain. Toinenkin koira on ihan hädissään ja oli koko yön kun jotain puuttuu kotoa. Tätä ei kyllä olisi enää kaivannut, vaikka ei supistelekaan vielä pahasti mutta pelkkä ahdistus on jo niin kova että jos ei löydy kohta niin en tiedä mitä teen... Viime yö kun meni ihan v*tuiksi tietty, en mä osannut nukkua kun ajattelin et mitä kaikkee sille voi tuolla pimeässä ja märässä ja kylmässä metässä sattua!!! Ja tietty miehelläkin piti just tänään olla joku hemmetin koulutuspäivä että ei voinut olla poissa töistä...

Toivottavasti ei tää muksu nyt synny tonne metsään... Mä en halua jättää koiraa enää toiseksi yöksi sinne!
 
Moi kaikki ja onnea muillekin vauvan saaneille :heart: Onko Cristiinasta kuulunut mitään? Ja Adette, tiedän ettei varmaa yhtää lohduta, mut kyllä se teilläkin pian on vauva sylissä. Hetkenä minä hyvänsä :hug: x3

Meillä on vauva-arki alkanut hyvin. Neiti on niin ihana, en pysty sanoin kyllä kuvaavaan sitä tunnetta ku hänet pihalle saatiin :heart: Olo on jotenki nii erilainen ku edellisistä, oon joskus kuullu et kolmannesta sitä vasta oikeen nauttii. Mun kohdalla on kyl just näin. En vaan pysty lakata tuijottelemasta ja nuuhkimasta vauvaa. Ja mies on samanlainen.
Isosisarukset on myös yhtä haltioituneita, auttavat kovasti. Ja heistä onkin jo jossain asioissa apua. Hyvä kun malttavat kouluun lähteä aamuisin. Viikonloppuna menevät isänsä luokse, mietin just et miten mahtavat malttaa sinne lähteä....

Maitoa tulee hyvin, vähän liikaaki.
Mul ois imetyskysymys, vauva on rinnalla tosi usein ja sit nukahtaa siihen ja hetken päästä sit on taas nälkä. Eilenki päivän ja illan imetin ihan koko aika. Yön meni kyllä sit ihan hyvin. Ajattelin et hän ei varmaan saa sitä rasvasempaa takamaitoa niin lyhyen imetysajan jälkeen, et jos imetänki samasta rinnasta pari kertaa peräkkäin. Saisko sit paremmin sen takamaidon masuun? Help :) :wave:

Ja synnytyksestä mun piti laittaa... Eli vedet meni kotona 1.30. Supistelut alko 2.30. N. klo 04 sain epiduraalin ja sit 6.47 alettii ponnistaa.Neitin synty 7.12. Ponnistusvaihe kesti 25 min. Ponnistin neljä kertaam et seki olis menny nopeemmin mut mua ei kauheesti ponnistuttanu ja sit pistin vähän vastaa siinä ponnistelussa :D Et oikeesta kahdella kunnon ponnistuksella neiti oli sit pihalla. Koko synnytyksen kesto oli 4h13min. Et ei ollu syöksy niinku edellinen, huh!
Eli seitsemän vuoden väli oli vissii tehny tehtäväns =) Kaikenkaikkiaan helppo synnytys :heart: Ja niiiiin ihana lopputulos!
Mies oli koko aika mukana, ja oli oikee unelma! Vitsi ku sen ilmeen olis saanu talteen mikä hänellä oli ku näki lapsensa syntyvän. No onneks se on mun päässä tallessa :heart: Miehelle tää on siis eka lapsi ja hän on kyllä ihan rakastunut :heart: Ollaan molemmat :heart:

Nyt lähdetään kaupungille käveleen. Ihanaa päästä vaunuja työntää! Täytyy ostaa takki. Piru vie ton kummun takia mikää ei mee kunnol kii :LOL: Laskis pian...

Liina ja vauva 5pv
 
Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: Vauvauutisia näköjään tulee useampia päivittäin.

Tänne ei oloon kuulu ihmeempiä. Häpyluuhun on alkanut sattumaan, käveleminen on vaivalloisempaa. Mä en ole tähän mennessä raskautta tuntenut ensimmäistäkään supistusta, vähän alkaa tuntumaan, osaako vauva edes tulla ulos :/ Mies oli etukäteen varma, että tää tiistai olisi se päivä, jolloin syntyisi, mutta eipä siltä tunnu. Mä odottelen ens viikon keskiviikkoa, silloin pitäisi olla sitten yliaikaiskontrolli.

Vega 40+4
 
Kiitos imetysvinkeistä Triple, Hymykuoppa ja Emilyn....Nyt ruvennut tosiaan olemaan tota tiheäimemistä, tyttö tuntuu olleen nyt pari päivää rinnalla tosiaan noin tunnin välein, välillä kun on jo hyvän aikaa syönyt, ja tissille nukahtanut ja oon laittamassa nukkumaan, herääkin heti vaatimaan lisää... :heart: Ehkä se tosiaan "tilaa " sitä maitoa ja hyvä niin. Synnärilläkin sanoivat tosta, että hyvä mittari maidon riittävyydelle on se, että tulee pissaa ja kakkaa tasaisesti, jossain puhuivat että n 5 pissavaippaa vrk:ssa. Ja onneksi on tullut....Jotenkin tätä imetysastiaa stressaa, kun oma haave ja toive on imettää täysimetyksellä ainakin se puoli vuotta, ja pitää yrittää kaikki keinot että sais onnistumaan. Kun vielä muistais ite syödä ja juoda säännöllisesti! :p

Onnea Kuusis! Prinsessat on ihania... :heart:

Taraleelle tsemppiä matkaan!

Adette, mulla ainakin meni niin, että kun ne synnytyssupistukset alkoi, alussa tuli 10 min välein suunnilleen, ja kun menin suihkuun, tiheni ihan yhtäkkiä ja nopeasti tulemaan parin minuutin välein. En tiiä johtuko suihkusta, mutta ainakin niin siinä kävi. Kyllähän sitä muutenkin sanotaan että synnytys etenee paremmin kun on rentona ja mua ainakin se kuuma suihku autto tosi paljon.

Saikku, voi ei :hug: Toivottavasti löydätte pikkuisen pian! Varmasti kamala huoli teillä....voin vaan kuvitella.

Kiitos synnytystarinoista Liina ja Kuusis!

Kirppiina ja Muru-Pätkä 10 vrk
 
Kirppiina tuli vielä tuosta tissille nukahtamisesta mieleen, meilläkin vauva saattaa havahtua hereille kun nukahtaa usein syötön päätteeksi syliin ja siitä siirrettäessä sänkyyn. Sen takia vauvis on aina viltin sisään kiedottuna tässä syötellessä, jotta lämpötila ei hirveästi viilenisi kun siirtää sylistä sänkyyn nukkumaan. Ja välillä on silti ehtinyt havahtua, mutta yleensä sitten siirränkin meidän sängylle ja vähän kun pyöräyttää rintaa vauvan suulla, niin tuntuu rauhoittuvan kun haistaa ja maistaa että äiti on lähellä ja jatkaa taas uniaan :heart:

Adette minähän kävin sillon maanantaina illalla saunassa ennen kun mies lähti yövuoroon töihin, ajattelin jos supistukset saisi vähän vauhtia. Eikä mitä, nehän vaan lakkasivat vähäksi aikaa :D Mies lähti töihin ja kolmen tunnin päästä hälytin sen takaisin ja vikkelään =)

Onnea kaikille vauvatuneille, kiva käydä tässä lueskelemassa synnytystarinoita :)
 
Onnea kuusis!

Neuvolassa käyty:
kaikki ok, paino laskenu 250g/vko. Seuraava aika kahden viikon päähän..

Vatsaa polttelee. Särkylääkkeen otin ja se autto kolmisen tuntia. Saa nähdä lupaileeko se jotain. Tuskin.

37+0 (on se hienoo kirjottaa jo tollasia lukemia:) )

*muoks* piti vielä laittaa että neuvolassa yritti kokeilla vauvan päätä, kun sanoin, että en enää yhtään varma miten päin se siellä myllää. Rupes kuuluu sellanen rutina liitoksista, että jäi tätiltä kokeilut kokeilematta :LOL:
 
Onnea kovasti kaikille vauvansa jo maailmaan saatteneille :flower: :heart:

Täällä kärvistellään edelleen... Neuvolassakin tuli tänään käytyä ja eipä siellä mitään uutta. Vauva ja äiti voi hyvin joten jatketaan odotusta.. Loppuviikosta saa sitten soitella jo yliaikaiskontrolli aikaa polille.... Oma vointi on onneksi kohtuu hyvä ja vaivaton.

Saikku - toivottavasti teidän koira löytyy :hug:

Emppu & masussa hyvin viihtyvä Papunen 40+3
 
kuusis: onnittelut pikkuprinsessasta! :flower:

saikku: Toivottavasti koiruus löytyy... :hug: Voin samaistua huoleen, ku meidän kissa karkas kesällä ja olin ihan paniikissa etten enää koskaan nää sitä. Onneks löytyi läheltä, ei ollut uskaltautunut kuitenkaan kovin kauas. Toki metsä on eri asia, mut huoli on varmasti samaa luokkaa...

Supisteluita niitä toivoville ja voimia kestää muutenkin vaivoja :hug:

jasmara ja masuasukki 39+4
 
onnea kaikille vauvautuneille!!!

paljonkaan en oo tänne kirjotellut (lueskellut sitäkin enemmän..) mutta jos nyt vähän kertoisin kuulumisia neuvola käynnin jälkeen..
vkoja nyt siis 37+4, verenpaineet ja hb:t yms ok, painoakaan ei enää ollut tullut kuin +200g/vko (tähän asti miltei kilo per vko :eek: ), mutta sf-mitta näillä viikoilla 37!!! paljonko teillä on ollut?? ja onko syntynyt isoja vauvoja?? painoarvio tehtiin n. 3vkoa sitten ja silloin 3000g... ite alan olla huolissani, et vauva ehtii vielä kasvaa tosi paljon...
terkkari lupas laittaa lähetteen äippäpolille, jos vielä siellä ultraisivat ja tekisivät uuden painoarvion...
 
O-ou, neuvolalääkärii!
"Mä voin vaikka satasista lyödä vetoa että tää tulee ennen laskettua aikaa.." :whistle:
Viikko sitte ku synnärillä kävin, niin kohdunkaulaa oli vielä 3cm jäljellä. Ja se oli kiinteä. Nyt oli pehmeä, ja 1cm enää jäljellä.. :eek:
Sanoi vielä että vaikka mulla on vkoja vasta 37, niin vauva tulee olemaan samaa kokoluokkaa kuin mun kaksi edellistä. Eli yli 4kg.. Ja ne meni melkis kaksi vkoa yli lasketun.. :snotty:
Sitte vielä pisteenä iin päälle se sanoi nyt käsittelevänsä kanavaa kovakourasemmin, ja saahaan jotain aikaseksikin.
Kiva täti. :LOL:
Sitä tää jatkuva viikon kestävä ihmesupistelu on sitte varmaan tehnytki, valmistaa itteensä rysäykseen. "Äiti, ota koppi!" :saint:

aleksiina
Mulla on nyt vkoja 37 tasan, ja sf on 35.
Ihan ekasta raskaudesta parhaimmillaan oli jopa 39, ja yli 4kg tuli (41+5 vkoilla)
Tokasta oli parhaimmillaan sf 35, ja synty 41+3...Ja yli 4kg..
 

Yhteistyössä