*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Aurinkoista huomenta!

Kirppiina: Tuo 4D on kyl varmaan ihana kokemus ku näkee vaavin kasvon piirteet :) Meillä on 4D ultra torstaina joten sitä odotellessa.

Täällä kans yks joka inhoaa hellettä. Eilenki tuntu bussissa ollessa et mä kuolen ku oli niin lämmin. Heh oltiin ukkelin kanssa eilen leffassa kattomassa Indiana Jones, neiti alotti samantien potkimisen ku pääsin penkkiin istumaan. Mutta lopetti ku leffa alko, hämmenty raukka varmaan kovista äänistä. Noh elokuvan lopussa mulla oli jo kova pissahätä, niin eiköhän Milli rupee potkimaan pissarakkoo niin et meinas tulla pissat housuun :)

miimu ja milli rv 21+6

Moi

neuvolassa käyty ja kaikki hyvin..hb oli 114 ja mun rautavarastot kun tarkistettiin aiemmin lääkärissä niin ne on ihan emptyt el nyt oli pakko käydä syömään rautaa...Spartocine on muuten näköjään lopetettu ja ostin nyt tota Obsidania ,saa nähdä miten mun vatsa kestää...yleensä oon viikon kuurin jälkeen niin kipee mahasta et ei voi jatkaa, mut pakko kokeilla nyt...sanoi terkka muuten et toi kohtu voi käydä supistelemaan jos hb matala ja mietin et voiskohan mulla siitä syystä supistella herkemmin nyt..

Kelan paperit sain täytettäväksi ja soitin luottamusmiehelle ensin ja varmistin kun oon hoitovapaalla et uusi äitiysloma katkaisee hoitovapaan, selvittelee asiaa ja lupas ilmoittaa to menessä...en tiedä, tuota kolmen kuukauden palkkaa turha toivoa ,pitäis kai olla töissä välissä..miten muilla ketkä ovat hoitovapaalla ja jäämässä uudelle äitiyslomalle ? miten teillä nuo asiat hoituu, onkohan alakohtaista?

meillä keskimmäinen oksensi yöllä, :x toivottavsti ei siirry meihin muihin...onneksi meni ohitse parilla oksu kerralla..ja nyt ihan ok..tää on vaan piinaa odottaa et kuka seuraavaksi..

Emilyn mä ostin yhdeltä tytöltä uuden Hug -a-bub liinan, mulla ennen ollut rengasliina ja nyt meinasn kokeilla tuota..onko sulla kokemuksia tosta liinasta?

Nyt pitää käydä lasten kanssa muovailemaan =)

Pw 22+3 (neuvolan mukaan 22+5??)

FPI meillä jäi se eka ultra Jorvissa väliin, kun en saanut tilattua aikaa(ihme soitto-ajat siellä!?)
Kävimme sitten 4D-ultrassa yksityisellä. Se oli kyllä ihana kokemus! suosittelen, keille se on mahdollista! =)

Kiitokset kaikille avusta ja vastauksista kysymykseeni sokerirasitustestistä! Teistä oli apua, kiitos. :flower:

Pinkwave Minäkin olen syönyt nyt tuota Obsidania 2,5 kuukautta putkeen, mutta maha ei itse asiassa tullut kovin kipeäksi, peräpäästä tuleva tavara vaan muuttui mustaksi. Olo koheni kyllä raudalla nopeasti, mulla oli hB n. 100 kun lääke aloitettiin, ja vieläkin sen kanssakin 116. Vauva on toivottavasti sitäkin rautaisempi kaveri!

Vaivaako teitä muita unettomuus? Minä herään ja valvon aika lailla, nyt päivällä on sitten ihan väsynyt, toivottavasti vauva ei kärsi siitä. Olen yrittänyt viritellä tyynyjä ja peittoja vartalon tueksi, mutta nyt kun on kuumakin aika lailla tulee valvottua. Onneksi vauva muistuttaa yöllä aktiivisuudellaan niin ei tarvi olla yksin, nyt kun mieskin on reissussa, yöllä vain miettii jospa vauva pyörii kun sillä on joku hätä kun äitikään ei nuku ja stressaa, mutta toivottavasti pikkuinen polskii vaan aktiivisuuttaan.

Voikaa hyvin,

T. Jäpyn mami 22+0

heissan kaikille ja ihanaa kesää! :wave: oli tarkotus tulla jo eilen skrivailee mut mahataudinkourissa vielä ni ei sitten jaksanut :/ onneksi nyt ohi..tuli kyllä käytettettyä niin vatsalihaksia että sai pelätä laitokselle menoa kun supistuksia vartin välein 2h ajan. nyt taas voimissaan yön jälkeen.. B)

voi että, pääsis itekkin hakemaan äitiyspakkausta ja 4-d ultraus olis varmaan kans mahtavaa. kyllä sitä hellettä on täälläki vaikka muille jakaa eikä tahdo jaksaa mtn tehdä. ei sitä kuitenkaan voi lapsia koko ajan sisälläkään pitää. jäätelökiska on hyvä syy lähtee ulos :D painoa ei oo tullu kun 2kg koko raskauden aikana mut eiköhän tää tästä.. tytön kohdalla tuli 10kg ja pojan 8kg muistaakseni..kyllähän tässä vielä kerkiää :D
itellä ollu käytössä obsidan mut tykkään enenmän nokkostableteista jota saa luontaistuotekaupoista ja apteekeista, hyvin hb nousee ilman sivuvaikutuksia :)
outoo.. aina kun meen makaamaan seljälleen vauva pakkautuu eteen ja tekee sellassen "minihyppyrin" navan jälkeen. :eek: jokos muilla napa on hiipiny pihalle masusta?
itellä hyvin "nököttää".. :D

triple ja rakas rv21+2

Minullakin on ollut supistuksia, mutta luulen niiden johtuneen työstressistä. Nyt on onneksi koko kesä aikaa rauhoittua ja nauttia tästä raskaudesta, muutto on edessä, mutta siitähän ei ressata turhia. =)
Harmi kun minun napani ei hiiviskele minnekään :D mulla on napa leikattu lapsena, se vain leviää hassusti. :D

Pinkwawe

Mulla ei ole kokemuksia liinailusta ollenkaan, Ergon reppu oli esikoisella lainassa ja se oli ihan ok. Hug a bub on saanut niin paljon kehuja, että ajattelin satsata suoraan siihen ensimmäisenä.. pitää kokeilla sitä ja katsoa, jos toimii hyvin että jos ei mitään Ergoa sitten sen rinnalla tarvitsisikaan.

Mulla tuossa sairastellessa paino putosi muutaman kilon ja nyt on noussut takaisin, eli lähtöpainosta on tullut 6kg lisää. Esikoista odottaessa oli tässä vaiheessa vain joku kolme tai neljä kiloa, mutta jospa se nousu nytkin pysyisi siinä n. kymmenessä kilossa.

rv22

Terkkuja neuvolasta! :wave: Kaikki hyvin, tässä hieman listaa:
verenpaineet 106/56
Hb 112 (voisi kuulemma alkaa kohta syömään jotain rautavalmisteita)
vauvan syke 145
Sf-mitta n. 17cm

Verenpaineet on edelleen matalalla, mutta parempi se kuin korkealla. Rautaa en kyllä ihan vielä haluaisi alkaa mussuttamaan, mutta pakko kai se on pikkuhiljaa.. Sykettä piti taas oikein metsästää kun aina kun saatiin vainu niin Allu ui karkuun :D Oikein ujo piimä tulossa kaikin puolin! Sain myös neuvolasta nyt niitä Kela papereita ja niitä pitäisi nyt sitten täytellä ja viedä Kelalle. JA sit sain sellaisen Odottava äiti -paperin, joka on synnytys-sairaalan lappunen. Sitä pitäisi myös alata täyttelemään ja siinä kysyttiin myös lupa hätäkasteeseen ja sitä kautta myös nimeä tytölle ja pojalle! :eek: Nytkö ne jo pitäisi tietää!? Soitin sitten miehelleni ja sanoin, että tänään sitten tapellaan - meillä kun ei tunnu olevan yhteistä suuntaa nimien antamisesta :LOL: Noh, josko siitä selvittäisiin ihan ilman sen kummempia aviokriisejä :D

FPI: Kysyin tuota neuvolanvaihtoasiaa, mutta en saanut oikein minkäänlaista vastausta, koska oikea neuvolatäti oli kesälomalla ja tämä toinen oli siis sijaisena. Mutta hän kehotti itse ottamaan yhteyttä uuden kaupungin tk:hon, josta ohjaavat oikeaan alueneuvolaan ja sitä kautta sitten lisätietoja hankkimaan. Kuulemma kannattaa jo piankin olla yhteyksissä että tietää sitten esim. perhevalmennuksen ajankohdan kun ryhmät voivat alkaa tietenkin eri aikoina kuin täällä nykyisessö asuinpaikkakunnassa. Mutta siis tällaiset eväät sain häneltä ja laitettiin vielä uusi aika heinäkuun alkuun tänne neuvolaan ja sitten seuraava onkin todennäköisesti sitten Seinäjoella. :)

Toivotaan FPI, että teidän tarjous menee myös läpi ja pääsette uuteen kotiin jo ennen vauvan h-hetkeä! :wave:

Adette & Allu 22+6

Iltapäiviä!

Täällä kanssa yksi joka inhoaa hellettä.... Lauantaina oltiin puuhamaassa ja en tajunnut itselleni mitään päähän panna ja sainpahan sitten auringon pistoksen ja kaksi päivää kärsin päänsärystä :kieh: Ei kivaa ei...

Pinkwawe - Meillä on toi hoitovapaa - ä-loma juttu sillain, että hoitovapaata ei voi keskeyttää uuden äitiysloman vuoksi.... Töissä ei tarvii kyllä välissä käydä että saa 3 kk palkan. Mulla siis kvtes - sopimus. Itsellä meni vähän mönkään nuo jutu eli joudun nyt hoitovapaalta menemään kuukaudeksi töihin ennen kesälomaa ja ä-lomaa. Saas nähdä miten töissä jaksan heinäkuussa...

Painosta... Mulle on tullu jo reilu 8kg :eek: Esikoisesta tuli 17 kg ja kaikki +5kg lähti et sikäli en nyt ole huolissani... Ahistaa vaan kun tuntuu, että mitkään vaatteet ei istu...

Papunen jakselee masussa hienosti. Potkut näkyy jo masun päälle ja esikoinenkin (1v 10kk) on niitä päässyt ihmettelemään. Ainut vaiva itsellä on närästy....

Miten muut joilla taapero kotona olette vauvaa selitelleet? Meillä kun tyttö on ihan hirvittävän kiinnostunut vauvoista ja tietää kyllä että äitin masussa on vauva, mutta millä sitä vielä selvittäisi pienelle ettei sitten tule ihan kauheena shokkina...? Pahoin pelkään että meillä tulee mustasukkaisuutta ilmenemään....

Nyt pitää lähteä tästä ruoan laitto puuhiin!

Emppu & Papunen 22+3

Heipat tännekin!! :)
Ihanat ilmat ollu ja lasten kanssa koetettu olla ulkosalla mahdollisimman paljon! Lauantaina oltiin Korkeasaaressa ja meinas hiukan nivusissa tuntua jo loppu ajasta.. Yhtä pahoja liitoskipuja ei (vielä ) ole ollut kun nykysestä kuopuksesta kuitenkaan! Silloin viikolta 30 alko olemaan jo tuskaa sängyssä kyljen kääntäminen, mies joutuikin auttamaan mut sängystä ylös monta kertaa...hirveetä. :| Onhan tässä toki kaks kuukautta tuohon 30 viikkoon, sitä odotellessa...hmph...
Painoa on tainnu tulla nyt noin 5kg, edellisessä neuvolassa oli yhteensä tullut 3,9kg pari viikkoa sitten..luulen että ainakin on se kilo tullut lisää. En ota stressiä ollenkaan! Vaikka painoa on alunperinkin jo jonkin verran niin aina paino on synnytyksen jälkeen laskenut nopeasti! Mikäli sokerit pysyy kondiksessa ja paino nousee normaalilla syömisellä, eikä herkuttelulla niin saa nousta. :) Neuvolatäti oli mun kanssa onneksi samaa mieltä.

Eilen meinasi ensimmäistä kertaa hiukan ärsyttää vauvan meiningit masussa. :D Kaks tuntia yhteen menoon lähestulkoon pikkunen myllersi, ensin potki sisäänpäin ikävästi ja alaspäin pipariin :x Sitten muljus maha puolelta toiselle ja hassu alko potkimaan ulospäin niin että mieskin näki aivan selvästi ilman kokeilemista. Aloin sitten nukkumaan kun pikkunen piti pienen tauon ja tunnin päästä jouduin nousta vessaan (laiskotti nukkumaan alkaessa enkä jaksanu käydä ) ja sielä se hillu mahassa edelleen! :LOL: Melkonen vilperi ja outoa miten vahva vauva jo on kun viikkoja kuitenkaan ei niin paljon ole vielä. :)

Ostin luontaistuotekaupasta sitä "rautajuomaa" kun en rautatabletteja mielelläni syö (vatsa ei toimi juur ollenkaan sitten enää ) ja voi elämän kevät että se on pahaa!
:ashamed: Kerran oon ottanu viikon sisällä...täytyis skarpata että hemppa ei laskis hirmusesti enää. Kaks viikkoa sitten oli sen 118.

Nyt on mentävä tytöt laittaa nukkumaan! Ihanaa ja aurinkoista viikon jatkoa kaikille! :heart:

Mitcha ja pikkunen 22+2

Hoitovapaalta äippälomalle - mulla käy kätevästi koska juuri valmistuin opinnoista, ei ole noita työkuvioita siis.. Jos pääsisin aikuiskoulutukseen, aloittaisin jatko-opinnot nyt jo tulevan kuopuksen hoitovapaalla mutta jos en, niin sitten pitää olla vaan kotiäitinä ja harrastusmuotoisesti jotain opiskella, olla töissä jokunen vuosi ja jatko-opiskella.. Kokopäiväiseksi opiskelijaksi ei ole intressejä eikä kyllä kahden lapsen hoitomaksujen kanssa varaakaan ryhtyä enää.

Oi miten ilakoin täällä kun loppuviikoksi näytti aurinkoista ja jopa 30 asteen lämpöä!! Aion asua siis auringossa, muuttaisinkohan jo tänä iltana :D

rv22

iltaa =) ja taas yksi päivä aika hyvin purkissa. tänään syötiin pitkästä aikaa täytetttyjä ohukaisia, nam nam. :p unettomuudesta sen verran että vaivannut kanssa ihan kiusaksi asti vaikka ei sitä niin super hyvin oo tultu enää nukuttua lapsien myötä että ei sen puoleen. :D meillä kun muksut ei oikeastaan koskaan ole ollut hyviä nukkumaan...
ei muuta kun tyynyt masun alle ja jalkojen väliin, yrittää "psyykata" unta palloon.. :D

meiltä löytyy joku emmaljungan kantoreppu ja niin syvältä suoraan sanoen. säätöjä olis monta ja niin monella puolella ettei ite pysy peräs ja ei tue tarpeeksi niskan takaa. :/ ajattelin nyt hankkia rengasliinan tai kantopussin joka on valmiiksi ommeltu "kassi" jossa voi taaperoakin lonkalla kantaa.. :)

on yritetty pehmittää likkaa (2v6kk) vauva ajatukselle mut kuitenkin niin pieni ettei oikein ymmärrä. katsoo vaan omaa mahaansa ja esittelee kuinka vauva siellä asustelee. :LOL:
kyllä nyt tietenkin jonkin verran mut kyllä varmasti ihmettelee kun uusi tulokas tulee kotiin, niin oli kuopuksenkin kohdalla. mustasukkaisuutta oli, mut ei niin paljoa kun ajattelin. tyttö tykkäsi osallistua vaipan vaihtoon ja kävi laittamassa tuttia suuhun jos itki, pyyhki naamaa jos pulautti jne. nyt voi olla vaikeenpi kun poika (1v2kk) on vielä niin kiinni mussa ettei vessaan tahdo päästää yksin ja paijaamas sais olla.. mut eiköhän se siitä kun kävelemään oppii jne. :)

triple ja tossutin rv21+2

Mites muuten, kun olen imetystyynyä ajatellut paljonkin. Tämä on se viimeinen täysimetys yritykseni, aikaisemmat ovat syystä ja toisesta epäonnistuneet. :(
Onko muilla kokemuksia ja millaisia teillä on nuo tyynyt olleet? se delfiini(?) vaikutti mukavalta jollakin sivustolla, siitä olisi iloa sitten myöhemminkin esim peuhutyynynä,,

Huomenna neuvola ja Kelalappusten aika, vaunujakin menemme katselemaan.

Jätkä ja nelonen rv22 :p

Sain tällaset:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2181576.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=2181602.jpg

emmaljungat, mut mallista ei tietoo.
musta aika ihanat :heart:

Otatin hb:n samalla, kun käytin lasta terkkarilla, niin se oli 110, vaikka rautaa menee 1-2tablettia päivässä. mikähän se tällai..
Mä ainakin tähän päivään asti oon nauttinu kun on ollu lämmintä, saa nähdä loppukesästä.. En tiiä, et issiaskipuko mua vaivaa. Oikeelle puoleelle tökkii tosi pahasti. Välillä menee paremmin, välillä joutuu sisällä kävelemään tuolin avulla, missä on pyörät alla :whistle:

huitshapeli ja lilliputti (19+0) Sain kestojakin ja innostuin asiasta entisestään, joten taas lähettävä surffaileen:)

En oo ehtiny käymään kun oon aina ihan poikki töiden jälkeen.25kg laatikoita kantelen 8h päivässä. :ashamed:
Oon nukkunu päiväunia ja aina ei pysty edes leikkimään koiran kanssa tms. :|
Kaikki muuten ihan jees,siis raskauden kannalta.Potkuja tuntuu,tosin harvakseltaan,ei enää niin usein kun ennen.Kai menen vaihtaan lakanat ja suihkuun ja nukkumaan.Öitä. :wave:
Ai niin..ja painoa on tullut raskauden aikana 2,2kg..Himojen takia. :/

Mimmali ja pikkuruinen rv 19+5

FPI
Iltaa!

Nukuin just noin kolme tuntia, huh, mitenköhän mahtaa yöllä nukuttaa??!! :kieh: Unettomuudesta en nyt vähään aikaan oo kärsiny, mutta varmaan ens yönä...

Jätkä, ne Jorvin soittoajat ultrille oli kyllä tosi kummalliset!

Adett e, kiitos neuvolatiedoista, katotaan mitä mulle sanotaan torstaina!

huitshapeli, hienot vaunut!! ;)

Pepe on möyriny mahassa tänään oikein kunnolla, mutta aina kun iskä yrittää mahaa kokeilla, menee meidän ujo piimä piiloon... :whistle:

Illanjatkot! :flower:

Adett e: Mukavia kuulumisia neuvolasta. Mä oon jättäny aikasemmissa raskauksissa täyttämättä sen nimikohdan. Jotenkin tuntu hassulta väkisin jotkut nimet laittaa, kun kuitenkin luotti ettei mikään vikaan menis. Liekö sinisilmäisyyttä tai jotain, mut ajattelin kyllä nytkin jättää tyhjäks sen kohdan. :) Niin ja meillä se sairaalan tietolomakekin tehdään nykyään sähköisesti eli terkkari kirjottaa tiedot ylös mitä sille kerron ( ennen siis se perinteinen paperisysteemi ) ;)

Emppu: Ootko ajatellu, et esim. lainaisit kirjastosta vauvaan liittyviä lastenkirjoja??? Niistä vois olla apua taaperolle kertomisessa. Itse lainailin niitä myös meidän jo "isoille" lapsille ( 5v ja 7v ) ja olivat kovin kiinnostuneita. =)

huitshapeli: ompa pirtsakan väriset vaunut. ;)
Tuleeko sun syötyä monipuolisesti, myös lihaa?? Ajattelin, ku tota hb:n laskemista ihmettelit. Toisillahan se voi pysyä melko alhasena rautatableteista huolimatta. Kannattaa myös tablettien vahvuuksia seurata, jos pitäis siirtyä vahvempaan.

Mulla on paino noussu kotona punniten 1kg, ens maanantaina näkee sit virallisen lukeman, ku on neuvola. :D
Oli mukava päästä illalla kävelylenkille ystävän kanssa. Oli kiva ilmakin. Kauhulla oottelen loppuviikon helteitä, täällä Länsi-Suomen sisämaassa on luvattu ainakin 26 astetta, huh huh. =) En tykkää en...

jasmara ja masuasukki 21+4

Miimu86 ja jasmara: Joo toi 4D on kyllä tosi ihana....käytiin miehen vanhemmilla tänään ja näytettiin niillekin vauva. Anoppi oli ihan innoissaan......:) Mä en meinaa saada ollenkaan tarpeeks vaavin näkemisestä:) Suosittelen kyllä kaikille kenelle vaan mahollista tota 4D:tä.
Jasmaran kanssa mennään sit joo samoilla viikoilla:)

Me käytiin tänään ostamassa vaunut. Emmaljungan Duo Edget lähti matkaan. Väri oli aika vaalea, muistaakseni Copper. Ihanuudet musta......oli vaikeeta viedä ne varastoon oottamaan käyttöön ottoa kun olisin halunnu vaan hypistellä niitä......

Tänään oli neuvola:
RR 114/76
Painoa tullut 2.6 kg eli 390g/vko,
Hb 114 ja pitää ruveta kuulemma rautaa syömään....damn.
SF-mitta 17.5 cm
Syke +140
Edellisen neuvolakäynnin jälkeen kävin Downin veriseulassa, ja unohdin kysyä tulokset. Pitänee huomenna soittaa ja kysyä, ihme kun se ei automaattisesti sanonu niitä. Seuraava neuvola onkin sitten taas lääkärineuvola vkolla 26...

Sain mukaan KELAN paperit ja todistukset. Pitää kuulemma selvittää työnantajalta, että maksaako ne mulle 2 kk palkan (?). En oikein tajunnu tota, kun terkkarin mukaan pitäis maksaa. Mulla on työsopimus nyt 31.12.08 asti, mutta työnantajan kanssa sovittu ett palaan sitt vuoden päästä takaisin hommiin kun palaan äippälomalta, mutta siitä ei siis sopimusta. Miten noi raha-asiat menee? Osaako joku auttaa?

Kirppiina ja Ruu 20+4

Heippa!

Sokerirasituksesta sen verran, että ihan ok. juttu. Ensin juotiin kokiksen makuista juomaa, sitten sai istuskella pari tuntia lehtiä lueskellen. Otettiin pari verikoetta. Siinä koko juttu. Multa muuten kysyttiin etukäteen haluanko juoman kylmänä. Kaverilta ei oltu kysytty ja oli joutunut kuulemma juomaan pahaa lämmintä litkua.

Gibbon Mä jouduin kanssa siihen rasitukseen pco.n takia ja mulla oli hieman paastoarvo koholla (yhden kymmenesosan yli raja-arvon). En kuitenkaan joudu mittaileman kotona. Sain vain ruokavalio ohjeet ja kuukauden välein tarkistetaan paastoarvot. Jos nousee oliko se yli 5.4 sitten joutuu kolmen päivän seurantaan. Lisäksi mulle sanottiin, että etten mene enää uudelleen sokerirasitukseen. Ihmeellistä jos meillä noin eri ohjeet. Paljonko sun paastoarvo oli, jos saa udella?

Adette onnea uuteem asuntoon. Meilläkin muutto edessä, ei vaan tiedä vielä ajan kohtaa. Tosi piristävää päästä uuteen kotiin!

Onnittelut hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista niissä käynneille!

Painosta sen verran, että mulla ei oo kanssa tullut juuri painoa. Lääkäri juuri sanoi, ettei paljon tarvitsekkaan, johtuen siitä että tuota painoa on jo etukäteen enemmän kuin riittämiin:)

Nyt kauniita unia!

Irene & pikku veijarit 20 +3

FPI
kirppiina, mun mielestä se on 3kk palkka ja se riippuu mun mielestä siitä mihin liittoon työnantaja kuuluu ja mihin sinä kuulut, siis hieman alakohtainen. Kannattaa selvittää tarkkaan esim. omasta liitosta, että oletko oikeutetta saamaan tuon 3kk palkan, ettei sitten jää saamatta, jos kuuluisikin saada!

Huomenta taasen..

huitshapeli pirteet vaunut! Mulle on varmaan tulossa sama malli, tosin ihan musta/hopeana. Huuto.netin ostokseni saan puolentoista viikon päästä JEI! ei malta odottaa et pääsee hypistelee. Samassa paketissa saadaan myös sit pinnasänky. Nyt on ainakin sitten "välttämättömät" hankittu.
Tavaraa noissa kaupoissa on niin paljon,että pitää alkaa miettimään mitä oikeasti tarviaa.

kirppiina se palkan maksu tosiaan on riippuvainen noista liittoasioista. Esim. PAMin liittolaisena työnantaja maksaa 3 kuukaudelta äitiyspäivärahan ja palkan erotuksen(huom KELAn vinkkelistä työnantaja ei siis maksa palkkaa, joten sitä niihin lappuihin ei pidä merkata, työnantaja maksaa siis sen erotuksen). Tästä on ehtona, että työsuhde on kestänyt 9kk ja työntekijä palaa vapaalta töihin. Eli mun ymmärtääkseni paikan pitää olla vakituinen. Itsehän nyt sit taistelen muutamasta päivästä (mun työsuhde alkoi joulukuun 19 ja äitiysloma pitää aloittaa viim. 30pvää ennemmin la:a eli siinä syyskuun alussa) joten mulla ehdot ei ihan täyty, katsotaan miten työnantaja suhtautuu.. onko neuvotteluvaraa.

Helteistä on keskustelua. Mulla ei mitään niitä vastaan, jos saa vaan lomailla ja ottaa aurinkoa. Mut hikoilu "kaupunkiolosuhteissa" on ankeeta.

Onko monikin muuten käynyt hammaslääkärissä tässä raskauden aikana?
Itse varasin ajan ja sain sen tosiaan syyskuun alkuun, katsotaan sitten kykenenkö menemään. Olen kyllä käynyt n. vuosi sitten, mutta ientulehdus näyttäis vaivaavan. Ikenistä tulee verta joka harjauskerralla. Ja vaikka joka ilta/aamu pesee hampaat, niin maku on paha ainakin aamuisin suussa. yff

Jaahas ja taasen työt kutsuu..

maisis&nti kupu 21+5

Hyvää huomenta!
Ihanan pirteät vaunut oli Huitshapelilla :)
Mä kävin silloin rakenneultran jälkeen ostaa Dorjan merkkiset kärryt. Tai ne on vielä sielä liikkeessä syksyyn asti, mutta käsirahan oon jo maksanut. Tosi hyviltä vaikutti ja sain edullisesti. Takuukin oli niin pitkä, että eiköhän ne tämän tulokkaan vaunuajan kestä :)

Mä en ole vieläkään saanut varattua aikaa sokerirasitukseen, mutta tänään onneksi kerkeää. Piti odottaa uusia työvuoroja, että tietää mille päivälle pystyy sen ottamaan. Tänään on sitten sekin hoidettava pois alta. Paino onneksi nyt pysynyt aloillaan, ainakin koti vaa'an mukaan.

Rautaakaan en ole vielä saanut aikaiseksi aloittaa, vaikka neuvolassa pari viikkoa sitten suositeltiin. Hb oli kuitenkin yli 130 viimeksi, joten en jaksa olla kovin huolissani asiasta. Ostan kun muistan :whistle:

Pikkuinen piti taas jossain välissä pari päivää hiljaiseloa ja nyt on viimepäivät melskannut oikein kunnolla. Tuntuu tosi ilkeeltä kun monottaa niin kovaa tuonne alas ja virtsarakkoon. Eilen illalla tuntui siltä, että kohta se jalka tulee tuolta alapäästä ulos, jos vielä jatkaa :LOL:
Lapset seuraa kovasti masun kasvua. 12v. vaan naureskelee, kun olen niin iso. 8v. taas jaksaa ihmetellä tuota mahan kokoa. Totesi tässä yksikin aamu että: "Äiti, sun maha on paljon isompi kuin eilen!". Liekö sitten yhdessä yössä niin huomattavasti kasvanut :D

Ensi viikon tiistaina olis 4d-ultra. Mies ei varmaan pääse mukaan, mutta saahan sieltä sen dvd:n mitä voidaan sitten katsella myöhemminkin.

rv 23+0

FPI
Huomenta! :flower:

Tuli kyllä nähtyä niin ihmeellisiä unia, että huh, ensin vauva syntyi ja oli ihan normaali pieni vastasyntynyt, mutta kun otin syliin niin vauva oli vähintään kaksi vuotiaan kokoinen... :whistle:

Hammaslääkäristä, mä kävin, oisko ollu rv 13. maisakaisa, tuo ienten vuotaminen voi johtua myös vaan raskaudesta, sillä raskausaikana limakalvot ovat herkemmät, usein vähän turvonneet niin vuotavat herkästi. Toki voi olla myös ientulehdus. Hammaslääkärissä käytiähän käsittääkseni suositellaan raskauden aikana.

Tänään pitäs mennä kattomaan vaunuja ja turvaistuinta, toivottavasti ois hyvät!

Ostotarjous asunnosta lähti just sähköpostilla, että nyt vaan odotellaan kuinka käy!!

Nyt töihin!

Helteistä päivää! B)

FPI+pepe-girl rv 23+2 :heart:

Huitshapeli, hienot vaunut! Oon kyllä vähän kateellinen kaikille, jotka on jo saaneet vaunut hankittua tai ainakin tietää, mitkä haluaa hankkia. Meillä kun ei ole vielä mitään käsitystä. Tuntuu niin hankalalta koko asia, mutta pitäis vaan menna kai liikkeisiin kiertelemään ja kokeilemaan. Onhan tässä aikaa vielä. Viimeistään kesälomalla heinäkuussa sitten ehtii tähänkin paneutua paremmin

Hammaslääkäristä, on se hyvä käydä tarkastuksessa, jos viime käynnistä on aikaa. Mulla hampilääkäri kutsunee taas elokuussa tarkastukseen. Näin se on hoidettu vuosittain. Mietin ensin, että pitäiskö sinne soittaa ja pyytää aikaistamaan tarkastusta. Mutta kai sen tarkastuksen aina selviää isonkin mahan kanssa. Mutta jos tarvii sitten jotain operoida, niin ehkä on siirrettävä vauvan syntymän jälkeen. Riippuu kai tilanteesta sekin.

Töitä olis tehtävä vaikka ulkona on ihana ilma!

Novelle 21+3

Yhteistyössä