¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Huomenta :snotty:

Näkkeekö kukkaan muu painajaisia nyt? Mulla on nimittäin varmaan viimeset pari viikkoa menny niitten kahtelemiseen.. :( ihan järkyttäviä unia! Yhtenäki yönä näin unta että oma äiti ajatti minua kirveellä ja koitti tappaa minut :eek: voin kertoa että oli kammottava herätä tuommoseen!Eikä ne muutkaan oo yhtään se "parempia" ollu..
Illalla ei uskalla nukkumaan ruveta ku pelottaa jo valamiiksi..ja minä oon muutenki semmonen että pelekään iha yli kaiken pimmeätä..en uskalla mennä yöllä yksin vessaan(joka on meijän makkaria melkeen vastapäätä ) jos on vähänkää pimmeää..pittää aina herättää ukkeli kaveriksi..ja kaikki painajaiset yms. niin jos herään yöllä semmoseen niin eipä se uni taho kovin pian takasi tulla ku minä pöljä alan kuvittelemaan vielä kaikkea..että mielikuvitusta riittää! :|
Pelottaaki ku on tulossa pimmeä syksy..En uskalla olla edes kotona yksin jos on pimmeää..
Pitänee käyä jollaki psykologilla ennen vauvan syntymää,en nimittäin todellakaan haluais siirtää sitä pelkoa siihen tietämättäni! Elekää aatelko että mikähän hullu tuo on :D

Voi että haluttas kirppiksiä kiertämään :) Ei vaan tuu yksin lähettyä(mies päivät töissä eikä jaksa heti töitten jälkeen lähteä.. ) eikä oikeen oo kavereita täälläpäin :(
Eilen hain(huusin huutonetistä ) pussillisen vaatteita vauvalle :) Voi että oli ihania :)
Aina kun saa jotain uusia vaatteita ostettua niin niitä tulee sitte pari päivää hiplattua :D

Tuosta iästä vielä..En minä ainakaan anna itteäni niillä katseilla ja jutuilla "nuori äiti=huono äiti" lannistaa! Minusta varmasti tulee paras mahdollinen äiti omalle lapselleni! :) Niinku teistä jokaisesta muustakin :) iästä riippumatta!!

Maarit ja Touho 27+5

mieki just palailin neuvolasta....

Paino oli noussu +800g viikossa, nyt vaaka näyttää elopainoksi 60kiloa ja oloki on jo sen mukanen kyllä...
Hb oli 109,laskenu taas hieman....
syke 152 ja potki dopleria ihan vimmatusti :LOL:
Niin ja tällä kertaa oli myös lääkäri, se kokeili tota kohdun tilannetta sormillaan ku se on mulla seurannassa, ja sano heti et "OHO, täällähän tuntuu jo pää". Oli siis laskeutunu taas alemmas viime kerrasta tuo meikän beibe, mut kohtu oli kuitenki kiinni ja kaikki ihan ok muuten, joten käski vaan ottaan iisisti, super iisisti. =)
Sekin selittänee tuon mun niin alhasen sf-mitan, oli nytki vaan 23,5.

Nyt sitte otetaan vaan iisisti ja tylsistytään entisestään. seuraava aika parin viikon päästä taas.

poppari je beibe 29+0

Moikka kaikille!
Ajattelin nyt ilmottautua joukkoon. Alkaa aika käymään kotona pitkäksi.. Erityisäitiyslomalla kun olen ollu helmikuusta asti. Odottelen kovasti että olis jo lokakuu että sais vauvan seuraksi :) Itse olen 21v ja mieheni 28v ja miehen poika 6v. Asustellaan Jyväskylässä, miehen poika on meillä ollut joka toinen viikko, mutta nyt kun eskari alkaa niin enää viikonloppuisin.

Viime perjantaina olin äippäpolilla ultrassa ja lääkäri siellä sanoi että mulla on pieni kohtu ja olen itsekin miettinyt että maha on aika pieni. Ilmeisesti on, koska multa onnistuu vielä toi karvojen ajeleminen helposti :D Supistuksiakaan mulla ei ole ollut, eikä muitakaan "ongelmia" alun pahoinvointia lukuunottamatta. Mun munuaisissa tosin on todettu olevan jotain pientä häikkää, joten saan juosta äippäpolilla ja veri+virtsakokeissa..

Siinä vähän mun taustaa =)
Nyt vauva vakuutus asioita selvittämään..

Jenna 25+5

Moi

voi hitsi pitkät tekstit kirjoitin ja hävitin sitten kaikki.. :/ ..no eipä kyllä ihmeitä ollu

Jenksu tervetuloa

Poppari nyt vasta hokasin et mehän ollaan samassa pinossa, posti tossa vieressä sulle lähdössä :flower:

Masussa ei ihmeitä, välillä hiljaiseloa ja välillä menoa..doplerilla tulee kuunneltua herkästi jos tuntuu et ollu liian kauan hiljaista, yleensä aamulla aina hiljaisempaa...

Maatriittii unista, yhden kauhean painajaisen näin et sain keskenmenon ja se oli tosi kauheaa :'( ..onneksi en sen enempää oon noita nähnyt...

mut nyt täytyy käydä tekee iltaruokaa , arvatkaa mitä meinasin tehdä iltapalalle... =) no vaihteeksi mansikkarahkaa!!! tää buumi jatkuu mulla

pw 28+5

Pöheikkö ei rehota, näkyvyys on alkanut heiketä mutta sitten vedellään sokkona kuten esikoisestakin. En ole sieltä vähäkarvaisimmasta päästä miltään alueelta joten höylä on ahkerasti käytössä ympäri kehoa :whistle:

Naurukohtaus kiva että on muitakin jotka tykkää "tälläytyä", itse olen huomannut että saa aika nasevia katseita jos on kopisevat korot kaupassa taaperon kanssa jne..

Uhmaikäisten/kaksivuotiaitten äidit, onko teillä taaperoilla hoivaviettiä ilmaantunut? Meillä typy mielellään vaipattelee lelujaan ja miehen etälapsi kun on vuoden ikäinen, halailee, silittelee ja haluaisi juottaa tuttipullosta tätä :heart: Toivon, että hoivaviettiä löytyisi vielä syksylläkin kun vauva syntyy.. ainakin kaikessa muussa tekemisessä neiti on tosi kiinnostunut ja avulias, niistä päivittäisistä kiukku-itkupotkuraivareista (kun kielletään jotain) huolimatta.

rv28, enää kymmenisen viikkoa! :D

Heippa!

Mulla ei ole ainakaan pariin-kolmeen kuukauteen ollut minkäännäköistä näköyhteyttä tuonne alakertaan, joten osin sokkona ja osin peilin avulla mennään. Ja jos ei ole aikaa tai jaksa niin saa rehottaa B) :x

Iästä on ollut puhetta. Mä olin tosi nuori ( 16v. ) kun tuon esikoisen sain. Lähestulkoon kaikki viralliset tahot suhtautuivat todella hyvin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mutta muiden äitien taholta saikin sitten tuntea olevansa kummajainen. Mulle on jäänyt ikuiset traumat vauvamuskarista, jolle erehdyin tytön kanssa osallistumaan. Sen jälkeen välttelin vuosia tilanteita joissa joutui tekemisiin muiden äitien kanssa. Vieläkin toki tulee koulun vanhempain illoissa fiilis, että kuka ei kuulu joukkoon, mutta ei siitä enää jaksa niin välittää :) Nythän mä olenkin jo melkein 30, eli aika keski-ikäinen kai :D

Mä rupesin sitten vuotamaan eilen illalla :D
Olin just nukkumaan menossa ja istuin sängyn reunalla, kun käsivarrelle tipahti jotain märkää. Tietysti sitä automaattisesti suuntasi katseen kattoon, että mitä sieltä tippui. Kunnes sitten tajusi, että ei hyvänen aika, sehän tulee mun tissistä :D

Eilen huutiksesta huusin vauvalle pinnasängyn ja nyt vaan odottelen, että myyjä ottaa yhteyttä, niin pääsee hakemaan. En mä varmaan malta odottaa, vaan kasaan sen samantien :xmas: Tuommoisen muhkean joustinpatjankin olen jo Ikeasta ostanut.
Ootteko muut jo laittanu sänkyjä, hoitopöytiä ja vaatteita valmiiksi?
Mä olen jo puolet vaatteista pessyt, mutta noita loppuja en pääse pesemään ennen kuin oon saanut lipaston vauvan vaatteille hankittua.

Rv 28+6,,, enää 2,5kk laskettuun aikaan :eek: Ja kuukausi äitiysloman alkuun :)

Iltoja!

Emilyn- meillä tytöllä on ihan valtaisa vauvakuume :D . Kaverilla on 4kk vanha vauva ja sitä pitäisi koko ajan paijata, laittaa tuttia ja siivota suuta :D Todella hellyttävää :heart: Ja masuvauvalle antaa aina pusuja... Toivotaan, että tämä jatkuu....

Painajaisista - täälläkin ne on tuttuja.... Milloin mitäkin kamalaa tulee kateltua unissaan.... Mä olen ainaollut kova puhumaan unissani ja nyt mies sano taas että tekstiä rupee tulee 10min. siitä kun olen nukahtanut :whistle: Joskus silloin kun alettiin miehen kanssa seurustella niin mies aina vitsaili, että meillä pitää veitsilaatikko lukita yöksi meinaa silloin vielä kävelinkin unissani... Nykyään onneksi harvemmin....

Täälläkin vuodetaan... Meinaa tissit... Välillä tulee oikein semmonen tunne kun maito lähtee herumaan.... Sama juttu oli esikoisen odotuksessa...

Tällaista tänään... huomenna aattelin lähteä jumboon yksinäni shoppailemaan :D

Emppu & Papunen 28+3

Jenksu saako udella minkä vuoksi olet erityisäitiyslomalla?? Voin vaan kuvitella kuinka olo alkaa käymään noin pitkällä lomalla tylsäksi, kun vaan odottelee sitä babyä.

Mun saikkua on kestänyt nyt yhteensä neljä kuukautta, tylsyyttä täälläkin havaittavissa. Onneksi esikoinen pitää mut jotenkin järjissäni. Tytsyltä loppui nyt jo päiväkoti, kun en usko että enää palaan töihin.

Mua on alkanut ahdistamaan ihan kauheesti ajatus siitä että äippäloman jälkeen on PAKKO mennä töihin. Olis niin ihanaa olla lasten kanssa, mutta meikäläisten tuloilla on pakko tehä töitä. En ole ihan varma miten nuo tuet menee, mutta ilmeisesti nelihenkinen perhe sais tienata maks 3800 euroa tai jotain. Meillä ukon tulot jo menee yli tuon rajan. Itselläni pikkasen pienemmät tulot, joten se nelisen sataa euroa (vai paljonko se nyt sit olis) hoitovapaalla olis viidesosa mun liksasta. Epäreilua. Jos en ois koskaan tehny töitä tai opiskellu tuo ois varmaan aika hyvä raha. Mut eihän sitä voi tottua elämään yks kaks niin paljon vähemmällä. Vaikka tiedän että moni sillä pärjää. Meillä vaan on niin paljon menoja että aika paljon tulis elämän muuttua että niin vähällä pärjäis.

Mä olen myös kokenut että mua arvostellaan sen perusteella mitä teen tai en tee äitinä. Esimerkiksi kun en esikoisen vauva-aikana käynyt missään äitilapsi -kerhoissa tai muutenkaan hankkinut kontakteja muista äideistä.

tänään jopa 28 + 5

:attn: täällä myös näen ihan ihmeellisiä unia!!
Näin jotain ihan sairasta unta tänä aamuna kun torkuin aamu unet.
En vaan enää muista mitä siinä tapahtu, nukuin alle tunnin ja heräsin litimärkänä hiestä ja lakanat oli liimaantunu ihoon kii.
kattoko kukaan 4D dokumenttia tänään? Voi pikkusta.. kasvain keskellä kasvoja<3
onneksi parani ja se saatiin leikattua. :'( :heart:
Mutta nyt tämä tyttö menee pehkuihin! Kerrassaan niin maan maireasti ramasee.
Jeps.. JA NÄRÄSTÄÄ!.... ou nou. huomenna 8.30 se alapään tutkimus.. :kieh:
noh.. saas nähä millanen täti siellä nyt on vastassa kun edellinen on kuulemma lomalla.
Kiitti vaan loma-ajat. =)

Synkkää päivänalkua :wave:

tervetuloa Jenksu :flower:

Eilen käytiin sitten ostamassa kaukalo vauvalla ja tähän päädyttiin http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&valikoimaid=6. Vielä tuo samainen värikin kun oli mielestäni niin raikas tuo limevihreä ja on kuitenkin unisex.Oli tarjouksessa 169.Nyt sitä testailee esikoisen pehmolelut :D
Hoitopöytä on vielä hankkimatta kun sumplitaan että millanen ratkaisu olisi paras.Mulle kelpais vaan hoitotaso pinniksen päälle mutta mies haluaa sellasen lipaston.Sitten meinas että jos mies tekis lomallaan itse sen kun ei osaa olla paikallaan ikinä mutta se tulisikin melkeinpä samanhintaseks kun ostaa kaupasta uusi.Soitin eilen ystävälleni jolla on 1,5vuotias tyttö että josko he vois myydä hoitopöytänsä meille.Ystävä olis antanut ilmaiseks mutta kieltäydyin koska pöytä on suht uusi ja maksanutkin jokusen satasen.Se on siis tällanen http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=177&valikoimaid=7. Mutta nyt sitten miehen kanssa pähkäillään mitä tehdään.
Mitään muuta ei sitten oikein tarvikkaan enää ostaa,paitsi rintapumppu.Lastentarvikkeessa oli alessa Emman sähkökäyttönen 49e :eek: Mun mielestä se on aika halpa kun mitä olen kattonut noita muita niin kyllä ne reippaasti satasen maksaa.Tiiä sitten millanen vehje tuo on.

Meinaatteko laatia isyyspakkausta? Minä meinasin että olis niin ihana tuolle isukille sellanen kyhätä mutta en ole vielä saanut aikaseks alottaa :ashamed:

Jaahas,kummityttö tulee just kylään,pitää mennä :wave:

-Laura ja Jättis 28+6-

:LOL: se "kamalan pelottava äläpää tutkimus on ohi" :whistle: huh.
Kävin neuvolassa 8.30. olin aivan hikinen ja jännitin. Ihme kyllä, jalat eivät enää kolisseet siinä pöydällä maatessa. Onneksi! :D .. oli ihan kiva se täti. Joku sijainen, hellempi ku edellinen kätilö. Nyt ei tehtykään mitään gyne tutkimusta, vaan muutama sormi kuivan kumihanskan päällystämänä kohdunkaulalle ja pyöräytys. Vähän nipisti, mutta ei pahasti.
niin.. ja voi ku oli ihanan sulosta kuulla pikkasen sydän äänet :heart:
kauheaa jumputusta meinaan. ;) on poika ollu vähä hiljainen tänään. ei oo niin palio potkinu. Heräsi tuossa vasta 7 maissa potkimaan? Ihme laps.. normaalisti jytke on alkanu ennen 5, tai viiden aikaan. Mulla on tullu ukon takia sama rytmi ku sillä.
11 nukkumaan, ja 6 herätys. :LOL: en vaa saa unta jos herään kunnolla ku sen herätyskello huutaa korvanjuuresa.
Täällä on aika hämärä ilma! Hieman tuuleskelee ja on kostean nihkeä tunne ulkona. Ei sillain kylmä, mutta ei kuumakaan... Kohta varmaan satelee jo vettä. Ainakin yöllä sitä tuli olan takaa.
hui hemmetti! kirjotin tätä tohkeissaan ja säikähin kun postilunkasta kolahti täysillä posti lattialle. olin saada sydärin. kiitti postimies<3

olin muutes melko hämmästyny neuvolassa! Multa vaadittiin pissanäytettä ja eka kutsuttiin jonneki perä terkkarin huoneeseen ja eri neuvola täti, ja otettii hemoglobiini ja verenpaine ja joku sokeri juttu. Ja vähän aikaa lätistiin niitä näitä.
Eipä pissaa tullu, ko en osannu siihen varautua! Kerta eka kerrallakaan sitä ei tarvinu tehä ku oli se alapään kaivanta juttu. :eek:
Haa.. mulla oli edelleen heikko hemoglobiini, 101. Ja verenpaine 123/73 <-- mikäli se on neuvolakortissa tuo RR- merkintä?

alku aikoina ku ekaa kertaa kävin neuvolasa, mun hb oli 129. aika palio laskenu..
Ja verenpaine oli 129/72. <-- varmaan oli sillo nii korkea ko vielä poltin tupakkaa.
Onneksi en enää polta<3

tuosta pöheiköstä oli puhetta, niin aamulla raakkasin suihkusa enimmät pois.
En viittiny kuiteskaa aivan kovin kiiltävää pintaa tuhertaa. Menihän siinä se 30 min, ku maha oli eessä ja peili höyrysty ku suihku tohotti kuumana päällä. Kyllä ei nolottau enää kun sai senki hoijettua.

joo.. hermot menee!!! Ukolla kans.. hyvä on työpaikka, ku muka maanantaina piti olla maksussa rahat, ei oo näkyny vieläkään. Ja normisti näkyis plussa ja summa ja päivä jolloin ois tulossa, ukko sitte kysy pomolta että "missä palakka, ois vähän laskuja maksettavana" pomo oli vaan muka selvittäny että "joo, ollu joku lomittaja palakan laskijana ja se oli tyriny koko homman" aattana, ko saisin sen lomittajan käsiini niin ois entinen palakan laskija!
Kuitenki joku teenage pikkulikka kesätöissä joka viilailee vaan kynsiään ja jauhaa jenkkiä konttorituolissaan. aaaargh.......
:kieh: :whistle:
nii ja se sokeri juttu oli normaali.

Moro!
Mä en ole painajaisia vielä nähnyt. :whistle:
Mutta toi nukahtaminen on todella ärsyttävää, levottomat jalat, pyörin väkkyrää sängyssä, mielikuvitus laukkaa, kelaan että sammutinko kaikki, onko ovi lukossa.. jne..
Simahan sitte jossain vaiheessa, ja heti aamutuimaan sängystä ylös kun epelit herää. Univelkaa siis olen tainnut jo nyt ruveta treenaamaan.. :D
Närästää kans jatkuvasti. :kieh:
*mutisee ja ärjyy omassa kolossaan ku mörrimöykky*

On tää raskaus sitte niin ihanaa... :saint:

salsai ja touhutippa 25+1.

Huomenta!

Katiapatia: Olin töissä yökerhossa, jossa oli jatkoaika tupakoinnin suhteen. Sanoivat töissä että eivät voi tarjota savutonta työympäristöä. Olin onneksi koko ajan tietoinen siitä että ei ole töihin enää tulemista, kun kerron raskaudesta. Olin vielä ns. "vuokratyöntekijänä" joten olen vaan kiitollinen ravintolapäällikölle, että hoitivat noi paperi asiat, että saan kelalta rahaa.
Opiskelen aikuisopistossa puku-ompelijaksi, joten on onneksi jotain puuhaa. Harmi että meillä on koulua vain kaks iltaa viikossa :)

Odottelen tässä jo ensi viikoa, kun olis neuvola lääkäri tiistaina. jännitän jatkuvasti tota mun verenpainetta. Se on ollut kyllä hyvä koko ajan, mutta nyt seuraavat sitä raskausmyrkytyksen varalta. Mulla kun on "vakiona" proteiinit koko ajan virtsassa plussalla.

Elikkäs ilmottaudun tännekkin mukaan, aika myöhäsessä vaiheessa kylläkin :). Olen siis 26 vuotias savolaisneiti ja esikoistani odottelen, laskettu aika 17.10.

Eilen oli neuvolalääkäri aika ja kaikki hyvin muuten, PAITSI se sanoi että sikiö on perätilassa. Nyt siis kysynkin onko muilla jo synnyttäinellä kokemusta asiasta? Lääkäri sanoi, että se voi todellakin vielä kääntyä, mutta viikolla 36 uusi aika ja jos ei kääntynyt niin lähete äitiyspoliklinikalle. Ja koska ensisynnytys, todennäköisesti edessä olisi suunniteltu sektio. Onkohan vielä liian aikaista miettiä koko asiaa?!

Huomenta!!

naurukohtaus kyseli isyyspakkauksesta..Minä haluaisin sen värkätä mutta en pysty ku ei oo rahaa :( Oon siis opiskelija(jonka ois pitäny valmistua keväällä mutta en valmistunu ) niin ei nyt ole mitään tuloja..ei oo hääviä elää miehen palkalla(onneksi sillä on hyvä palkka kuitenki ) kun keväällä ostetiin asuntokin..Eipä sitä sillon voinu tietää mikä tilanne nyt on. Että äitiyspäivärahoja (jotka huonoimmat maholliset neki) odotellessa. On se parempi ku ei mitään :)

Masussa taas kauhea jumppa menossa :D potkii nii ettei tuolilla pysy..
Mutta nyt on pakko lähteä makkaamaan ku särkee nii vietävästi iskiasta ettei saata istua :(

Maarit ja touho 27+6

Pommiko tervetuloa :wave:
Eiköhän se vauva kerkeä vielä tässä vaiheessa siellä masussa kääntymään monta kertaa. Mulla ei ainakaan neuvolalääkäri pari viikkoa sitten lähtenyt edes arvioimaan vielä miten päin vauva on. :)

Moi kaikille! Mä oon elänyt usean viikon jo ilman nettiä, kun oli toi muutto ja kesti tovin ennen kuin uusi yhteys avautui. Tänne on tullut valtavasti tekstiä ja kuukausikin on vaihtunut, mutta koitan päästä taas mukaan juttuihin:) Niin ja tervetuloa kaikille uusille!
Täällä ollaan sairaslomalla kaikenlaisten vaivojen takia. Hankintoja on tehty vasta vähäsen, muutama vaatekappale, joten pitäis kai tosissaan alkaa ostelemaan kaikkea. Loppuajasta ei tiedä miten jaksaa, kun on tosiaan nää tuplat tulossa. Äitiyspakkausta odottelen innolla, kumpa nyt äkkiä tulisi!Miten nopeasti teille muille on tullut? Taidanpa heti mennä postilaatikolle katsoo.

Hauskaa päivää ja jaksuja kaikille!

Irene & pikku veijarit 26+4

Heippa,

Täällä on tullut pähkäiltyä vaunuvalinnan kanssa. Vieläkään en tiedä, ottaisko yhdistelmät erillisellä kantokopalla ja istuinosalla (esim. Emmaljunga Smart duo) vai kuomurattaat kantokassilla. Ehkä alan kallistua jälkimmäisen kannalle. Mikä teidän kokeneempien kokemus on vaunukopan käyttöajasta?? Eikös vauvat usein jo aika pienenä ala kiinnostua katselemaan ympärilleen ja ala mahd. nousta käsien varaan kurkkimaan. Ajattelin että ehkä pehmeä kantopussi olis kuitenkin lopulta pidempään käyttökelpoinen. Äh, vähän hankalaa...

Juu, rehottaa alapää täällä. Pitäis jotain tehdä, vielä kun jonkinlainen näköyhteys on. On vaan jäänyt hoitamatta tuokin, kun ei edes bikinikelejä ole näkynyt tänä kesänä.

Tervetuloa Pommiko ja Jenksu!

Mua kiinnostaisi tuo isyyspakkauksen kokoaminen. Jos jollakulla olis vinkkejä siihen, viitsiskö kirjotella pientä listaa tänne.

Novelle 27+3

satunen: niin se rr on se verenpaine =)
Täällä ainakin joka kerta otetaan pissanäyte ja jo neuvolaan mennessä ite ainakin jätän vessassa käynnin väliin, niin voin mennä heti ku sinne pääsen. :)

Tervetuloa uusille, vielä mahtuu mukaan =)

Mukavia neuvolakuulumisia kaikilla. :)

Pommiko: sinuna en kyllä olis yhtään huolissaan tuosta perätilasta. Kuten zizilisko sano, vauvveli kääntyilee vielä paljon ku tilaa kuitenkin on. Vasta joskus 30 viikon jälkeen ku tilaa on vähemmän, kääntyminenkin on hankalampaa. Ja jos on pienikokoinen vauva, niin sehän voi kääntyillä tosi pitkäänkin.
Täälläkään ei sitä tarjontaa vielä edes arvioida juuri tuon kääntyilemisen takia. =)

jasmara ja masuasukki 27+5

Tove-81
Jos joku kaipaa hoitotasoa, niin mulla ois myynnissä Huuto.netissä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=82537739

Täällä on voitu ihan paksusti. Pidemmillä koiran ulkoilutuslenkeillä en enää jaksa niinkuin ennen. Alkaa vihlomaan nivusia ja pakko hiljentää ja lyhentää matkoja. Muuten ihan ok olo! :) Kaveri on hyvin aktiivinen masussa ja päivittäin huvitamme miehen kanssa toisiamme katsomalla kun hän monottaa vatsaani niin että napa pomppii! Hassun näköistä kun koko vatsa kuplii, pomppii, venyy ja tärähtelee :heart:

Tove + muuminen 24+6 elikkäs huomenna rv 25 ! :)

Novelle: ite aion hankkia yhdistelmävaunut. Kahden lapsen kokemuksella oon todennu, et ovat hyvinkin käyttökelposet.
Monissa yhdistelmissäkin on se pehmeä kassi jos sitä haluat... :)
Meillä tais olla koppa käytössä puoli vuotiaaksi asti molemmilla. Siinä vaiheessa istuivat jo sen verran hyvin, et siirrytiin ratasosaan, tosin selkänoja oli vielä kallellaan. Niin ja aikasemmin oli kova kantokoppa ja nyt tulee todennäkösesti pehmeä, pelkästään hinnan takia. ;)

Mä olen nyt tehny listaa tosta isyyspakkauksen sisällöstä ja tällasia on ainakin tullut mieleen:

-Vaippoja
-Energiajuomaa
-Sisupastilleja
-Korvatulpat
- JOku body tai vaate missä lukee esim.´Isin kulta´tms.
- Hierontaöljyä
-Kortsuja
- Joku isyyteen liittyvä kirja esim.Sami Garamin(?) tekemä Lapsen käyttöohjeet (tai joku samantapanen)
-Tuttipullo

Ja ajattelin lastata nuo kamat kylpyammeeseen että saa isä sitten oman hetken vauvan kanssa kun kylvettää.
Kattoo ny sitten mitä siihen lopulta tulee ja mitä ei :D

-Laura ja Jättis 28+6-

Perätilasta, esikoinen oli viikolle 34 perätilassa, silloin vasta kääntyi raivotarjontaan. Että vielä ei kannata asialla itseään stressata, vauvat tuskin ovat vielä tässä vaiheessa asettuneet paikoilleen :)

Mulla on ollut viime päivinä supistuksia ja selkäsärkyä, enemmän jos kävelee niin olo on tosi kamala. Ja vielä reilut 3 kk, kääk! Esikoisesta kun ei yhden yhtä supistusta tosiaan tullut etukäteen, niin tässä vaiheessa alkanut supistelu on nyt ihan uutta.

Vaunuista, mielipiteitä on varmasti yhtä monta kuin on ihmistäkin, mutta meidän kokemuksen perusteella kannattaa valita sellaiset kärrit, jotka ovat mahdollisimman mukavat nimenomaan rattaina, koska ratasosaa käytetään pidempään kuin vaunuosaa. Esikoiselle ostettiin ensin "ruotsinlaivan kokoiset" yhdistelmät, vaunuajan ne vielä menivät, mutta kun oli aika siirtyä istumaan, niin ostettiin pienet ja näppärät Britax Vigour -kuomurattaat kääntyvillä etupyörillä. Kaupunkioloissa aivan mahtavat, mutta esim. lumessa ja maastossa ei pienillä etupyörillä niin helposti pääse. Viime talvena kun oli huikaisevat 3 lumipäivää, niin eipä ollut niin väliksi.

Nyt ostettiin Phil&Teds -tuplarattaat, kolmipyöräiset kääntyvällä etupyörällä. Jos kärryttely on lähinnä kaupunkiajoa, niin suosittelen kyllä lämpimästi kääntyviä etupyöriä, on sen verran miellyttävämpi sellaisia lykkiä. Sitten on tietysti se seikka, että kummassakaan meidän rattaista, noissa tuplissa eikä britaxeissa, saa istuinosaa kunnolla makuuasentoon, joten jos on aikomuksena nukuttaa lasta rattaissa, niin kannattaa ottaa tämä huomioon. Meillä kun esikoinen on aina nukkunut päiväunet sisällä, niin tuollakaan asialla ei ole merkitystä...

Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki muuten kunnossa, mutta hemoglobiini yhä alhainen. Teki ultrankin (en tosin itse nähnyt sitä ruutua lainkaan, höh... ), vauvan painoarvio oli n. 850 g :)

Kirsikka rv 25+6

Neuvola takana ja mitään erikoista ei ilmaantunut. Joku kesäloma tuuraaja oli terveydenhoitajana ja oli kyllä jotenkin hirmu varovaisen ja aran oloinen. Sf mitta oli tälläkertaa 28cm eli tässähän olis palattu jopa tuonne käyrille. mutt ihmettelen vähän tuota mittaa kun kuukausi sitten oli jo 27 mutta jos siellä on ukkeli vaihtanut asentoa niin voihan sekin vaikuttaa mittaan.
Sokerirasitukseen varattiin aika ja se on vasta kahden viikon päästä. Ei kyllä yhtään innnosta, mutta pakko kai se on mennä. Painoa oli tullut muutama sata grammaa. Kaiken kaikkiaan painon nousu on lähtöpainoon 3 kiloa tasan ja terveydenhoitaja vähän huomauttelikin että pitäis syödä paremmin, mutta kun mielestäni syön ihan hyvin. Hb oli 120 ja kuulemma ihan hyvä ja rautaa ei tarvitse syödä, mutta jos haluaa niin voi syödä. Nyt en sitten tiedä käynkö ostamassa tuota rautaa vai en. Sairaalan esitietolomakkeenkin sain mukaan täyttämistä varten jossain päinhän tuo lomake oli ilmeisesti annettu jo aikoja sitten.

Muuten ei mitään erikoista kuulu eilen oli viimeinen toimitsija vuoro yleisurheilu kisoissa ja yö meni sitten valvoessa kun jalat oli jotenkin levottoman ja ihmeellisen tuntuiset. Ihmekkös tuo kun 5 tuntia menee koko ajan kyykkyyn ylös mitatessa pitushyppy loikkia. Olishan tuosta tietty voinut kieltäytyä, mutta ei viitsi kun tietää kuinka vaikea tuonne on ketään saada ja mitään oikeaa syytä kieltäytyä ei ollut.

Huomenna olisi sitten tuo reissuun lähtö Tampereelle miehen siskon tykö ja perjantaina ihan yksinäinen shoppailu päivä helsingissä. Shoppailu aikaa reilu 6 tuntia ja budjetti 400?. Eiköhän tuolla vauvalle löydy jotain ja samoin isommille. Ihanaa. Muistakkaan milloin viimeksi olis saanut ihan rauhassa käydä tuhlaamassa. Aina yleensä vähintään yksi tenava mukana ja kiire johonkin eikä tuota rahaakaan yleensä voi tuota määrää laittaa kerralla menemään. Saa nähdä kuinka kunto kestää tuon päivän tarpomisen kaupungilla. MIes viettää tuon perjantain lasten kanssa puuhamaassa. Kerrankin näin päin :LOL:
Mies kyllä meinas että epäreilua kun minä menen yksin rauhassa junassa ja saan koko päivän tehdä mitä haluan ja hän matkustaa neljän kiljuvan lapsen kanssa autossa ja hermoilee koko päivän ettei kukaan katoa mihinkään ym.. Mutta oikeesti koko homma on miehen idea. Olen kuulemma ansainnut vapaa päivän :D
Tiistaina olisi sitten tarkoitus palailla kotiinpäin

Pumppernikkeli ja niilo 29+0

Moi

toi isyyspakkaus on ihan kiva idea, meille kun on neljäs tulossa niin oisko aika miehelle sellainen tehdä :LOL: ...ja kun varmaan tää on meidän viimeinenkin...laittaa kivoja vinkkejä tulemaan...

meillä ois pe lasten kanssa heidön ensimmäinen junamatka edessä, mennään toiselle paikkakunnalle kun mies siellä sen päivän töissä ja ollaan yksi yö hotellissa ja sit huvipuistoon, Kouvolaan siis...varmaan lapset jo innoissaan tosta junamatkastakin, ja mullekin se on kivempi kun autossa istua tuota matkaa...

Pumppernikkeli tuo sun reissus kuulostaa kivalta...ja tuo shoppailu juttu =)

mutta nyt herättää tuo tyttö tuolta vaunuista, nukkuu kolmatta tuntia ja me muut odotetaan et päästään asioille ja kylille..joten moi

pw 28+6

Yhteistyössä