¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

:D moro mammat.
ikeniä pakottaa ihmeellisesti?! en tiijä mistä johtuu...
viikonloppuna vissiin Ruottinpuolelle haaparannelle ostoksille.. Siellä on Ica maxissa halpaa ruokaa :) pitää vaan ottaa kylmälaukku messiin, siellä o niin palio erinlaisia pakasteita mitä suomesta ei löydy. Ihmeellistä.. :eek:
alapäätä on nipistellyt ikävästi aina välillä, johtuen varmaan siitä alapään kaivamis tutkimuksesta kun se nipisti ikävästi.
täällä piti muka alkaa satamaan ja tulla ukkonen pilvien mukaan, yhtäkkiä paistaaki aurinko?
toivottavasti sataa yöllä että on pimeää nukkua. Meillä kun ei oo pimennysverhoa vielä hankittu eikä sädekaihtimia oo olleskaan ja läpinäkyvät verhot :ashamed:
ihanaa. elloksen paketti tuli. en oo vielä päässy hakeen ku ukko on ollu 8 töissä.. posti siis kiinni jo sillo :kieh:
tilasin parit verhot ja nallepuh maton joka makso vaa 20? muksun huoneeseen :whistle:
ja sohvaan päällisen ku tämä on mokkasohva ja roiskeita on tullut millon mistäkin..
teki hirveästi mieli yrttivoipatonkia ja oli pakko paistaa sitä uunissa. nams..
ja nyt pesulle ja sitäkautta nukkumaan.
:hug: vointeja mammoille
ja kaikki uudet jäsenet, tervetuloa suureen joukkoomme! :flower:

Neuvola.. :wave:

hb 119
sf 20
rr 109/75
pissa puhdas
paino +600g/vko (tullut jo monta kiloa painoa..:()

Käski alottaan rautakuurin kun mulla ollut joskus paljonkin anemiaa ja sano että toi 119 laskee tosta reilusti kun viikkoja tulee lisää.

Kohdunkaula oli kiinni,3cm ja pehmennyt.

pumppernikkeli: Tervetuloa tänne Tampereelle. :D
Meetkö junalla täältä Helsinkiin?? Mulla olis tarkotus mennä lasten kanssa perjantai-aamuna junalla Helsinkiin kans. Viedään muksut anopin luo yökylään... =)
On varmaan luksusta päästä yksin shoppaileen, nauti ny kunnolla =)

mimmali: hyvä et kaikki ok neuvolassa :)

Mun pitäis jaksaa alkaa kunnolla pakkaileen tavaroita. Mies jo vei yhen lastin uuteen kämppään, mut eipä tuo tavaramäärä tunnu vähenevän. Selvähän se on, et ku asuu lähes neljä vuotta samassa asunnossa, niin kyllä siinä ajassa jo ehtii kertyyn yhtä sun toista... :) Ens viikon lauantaina olis eessä iso muutto eli viedään kirjahyllyt, sängyt ym. isommat kalusteet. Sit alkaa se ihana tavaroiden järjesteleminen. Ei siinä mitään, mä kyllä tykkään just tuosta järjestelystä, mut aluks ku et tiedä missä on mikin niin menee hermot. Mitään et löydä mitä tarvit. No, pikkuhiljaa...

27+5

:wave: nyt kun vielä jaksan kirjottaa ja kerkeen ennen nukkumaan menoa..

porukat lähti takas etelä suomea kohti ja viimein 2 päivän "ympäri" juoksu ohi.
täällä nyt jutusteltiin monenlaista joten vastaan nyt sitten vähän niin ku yhteen pötköön jne.
kissanpissa meillä narttu lopetettiin tuon kuseskelun takia kun syytä ei löytynyt ja kaikki hoito keinot käytiin läpi eli oli tullut kissalle tavaksi tai sitten vaan oli korvien välissä jtn. nyt kollikissa tekee samaa ja todettiin virtsakiva jo kolmatta kertaa, ruokavalio täysin lääkärin määräämä että loppuis. meillä sohva lensi roskiin kun en toistuvasta kuseskelusta pystynyt pelastamaan vaikka muovilla peitettiin yöksi, kaapivat rikki. ihan ruokasoodalla ja yleispuhdistusaineella hinkkasin, sitten oli se sohvaan jätettävä lianhylkimissuike ettei imeytynyt niin herkästi kankaaseen mut eihän tuo vuoden päiviä kestä. täänäänkin tuo kissa kusi mun kenkään ja keittiöpyyhe meni roskiin.. :kieh:

hoiva vietti uhmisikäsellä meillä tuo tyttö kun poika synty osallistui hoitamiseen ihan kivasti. :) eli kanto pojalle tutin jos itki, piti tuttipulloa suussa, ilmotti jos pulautti yms. nyt sitten kun poika vanhenpi niin saattaa osottaa mieltä ja isotella mut välistä huomaa että jos poika nukkuu yms. heti kyselee että missä on ja että ei saa unohtaa/ pitää antaa sillekkin.

vaunukopasta meillä mennyt tuo koppa n.6kk ikään asti ja sitte laitettu pois. sekin niin riippuu kuinka iso koppa ja kuinka pitkä lapsukainen/liikkuuko paljon.

tervetuloa uusille! :flower:

mitäs sitten.. niin tuli tuosta mieleen kun joku sanoi että kovinmalle otti muiden äitien kommentit yms. itse lakkasin myös käymästä vauvaryhmässä tyttöni kohdalla kyseisestä syystä! eli tuli sellanen olo että ei ole tervetullut. erotuin joukosta ja sen kyllä huomasi. muut äidit juttelivat ja näkivät toisiaan muutenkin ja itse sain olla aina yksin tytön kanssa. eivät jakaneet kokemuksia ja helposti sanoivat mitenkä pitäisi hoitaa lasta mitenkä ei. sitten kun jäin 2 kerralta pois kun olin kuumeessa yksi äideistä soitti ja sanoi että jos on niin vaikeeta tulla tänne niin oo tulemati! enpäs sitten enää mennyt, enkä tänäpäivänäkään.. olisi kiva kyllä osallistua tuon tyyppisiin juttuihin mut en enää uskalla mennä ehkä senkin takia että yksin taas ehkä olisin..
sitten kontrollista. vauva voi hyvin ja kasvanut ihan kivasti n.1160g. sf-mitta 24,
hb 106, verenpaineet hyvät, kohdunkaula 2cm ja kiinni, painoa tullut nyt itelle 7kg yhteensä.
siinä kaikki pähkinänkuoressa suuninpiirtein. :)

ei kai sitten muuta erityistä kun että nukkumaan ja kuumaa kakaota..

triple ja tossutin 27+3 :heart:

:D miksei mulle koskaa kerrota neuvolasa tota sf mitttaa? Eikä palio se kohdunkaula tms on?
:whistle: mua syrjitään.. :ashamed:
oli pakko illalla ottaa yks panadol 500mg. Särki niin pirusti hammasta josa on hirveä riekä.
Mutta oon päättäny että meen hammaslääkäriin ku vauva on syntyny ja saavat nukutuksessa hoitaa kaiken kuntoon. En yksinkertasesti kestä sitä kipua kun ne poraa tai ronklaa.
Aina kyyneleet on valunu siinä penkissä kun on nii sattunu. Ja varmaa alkasin synnyttään kauheiden pelkotilojeni ansiosta siinä hammaslääkäri penkissä. Mulle sanottiin tossa alku keväästä ko kävin viimeks paikkauttaan pakolla yhen reiän joka oli hirmu kipiä, että
ei kaikkea edes voida tehdä raskauden aikana näitä hoitoja, ja kerta mulle ei puudutukset pahemmin auta niin parempi ku oottelen että vauva syntyy ja sitte käyn.
ja niistä hammas pöhö pakteereista, se on saanu ne jo alussa. Ja jos niitä oikeesti pitäs alkaa varomaan, ni pitäs vissii kaikile kavereille/tutuille/sukulaisile sanoa että älä avaa suutas ku oot vauvan lähellä ettei se saa sun suustas hammaspöhöä.
heräsin taas 6. Laitoin nukkuun uuestaan tossa vähä enne 8.
Ja heräsin äsken ihan kamalaan mahakipuun! Kävin pissalla ja söin ni vähäsen helpotti.
En tiiä mistä johtuu, mulla tulee niitä yleensä aina kun nukun????!!!!??
:ashamed: kait ne on jotaki supistuksia. Vieläki pakottaa ikeniä perSkeles..
aah.. töllöstäkää tuu mitn ku noita rahasoitto pelejä "soita nyt niin VOIT voittaa 400?
onko tämä potti kohta juuri sinun" sairasta..
mää tahtoo helsinkiin käymään<3 siellä on niin ihanaa. Se kaupunki tuoksuu erinlaiselle ko tämä :D
ja ollaanki ukon kans suunniteltu että viim. 4 vuoden sisällä muutettas Espooseen päin.
Sillä ois siellä vakituinen työpaikka tarjolla serkkupoikansa firmassa rahaa jäis puhtaana käteen kuukaudessa 4000?... tuollahan pärjäis ihan kivasti :kieh: ja minäki olisin sillo jo luultavasti töissä.. Aattelin tässä kahden vuoden kuluttua lähtiä opiskeleen aikuisopiskelija puolella lähihoitajaksi, täällä saa 2 vuodessa lähihoitajan ammatin.. :D
on mullakin suunnitelmat.. jooh..
Mutta en tiiä mikä kiima mulla on ollu pienestä saakka päästä asumaan etelääN?!
kait veri vetää sinne ku oon asunu vauvana äiteen kans helsingissä :)
mutta nyt alan katteleen poliisi opisto 1, dvdltä. Moiks..

Pikaiset neuvola/lääkärikuulumiset täältäkin..
HB 120 (laskenut, viimeksi oli 138)
RR 94/66
SF 23
paino +560g/viikko (yhteensä paino noussut 2,8kg)
pissa puhdas
kohdunsuu pehmeä, kiinni, pituus 3cm
vauva raivotarjonnassa (kerkeää kyllä moneen otteseen vielä asentoaan muuttamaa)

Kaikki oli kunnossa ja sydänäänet kuului selvästi, vauva oli ilmeisesti aamu-unillaan vielä kun sykkeet olivat niin rauhalliset. Lääkäri kirjoitti lähetteen keskussairaalaan raskausdiabeteksen takia, kun ekassa sokerirasituksessa rv 14 paastoarvo oli rajalla. Hän oli kyllä sitä mieltä ettei minulla välttämättä raskausdiabetesta olisikaan kun maanantain sokerirasituksessa arvot olivat hyvät ja itse mittailtuna sokerit on olleet hyviä. Pääseepähän taas ylimääräiseen ultraan jossain vaiheessa :D

Nyt pakkailemaan. Ollaan pojan kanssa lähdössä viikoksi reissuun, kun mies on vielä ensiviikon töissä. Mennään Vantaalle muutamaksi päiväksi ja siitä jatketaan matkaa isovanhemmilleni Kotkaan. Joskus ensi viikolla palaillaan mummin täysihoitolasta kotiin :) Jaksamisia kaikille lokamassuille, ja uusille paljon tervetuloa!

Ensiviikkoon :wave:

gibbon ja mytty 26

Satunen kirjoitteli hampaista ja karieksesta, me ollaan ainakin esikoisen kanssa oltu tosi tarkkoja sen suhteen, eikä se mielestäni mikään erikoinen vaiva ole ollut. Ei mulle nyt muutenkaan tulisi mieleen vauvan tuttia imeskellä, ja hyvin on onnistunut kaikki syömisetkin ilman että tarvitsee samasta lusikasta lapsen kanssa syödä... Meillä täällä neuvolassa asiaa on ehkä painotettu sen verran hyvin, että on iskostunut päähän useille tämän alueen äideille :) Sittenpä kyllä suuresti ärsyttääkin sellaiset äidit, jotka eivät noudata suosituksia tuon asian suhteen, puistossa kun lelut kiertävät suusta suuhun, niin jos oma lapsi siinä saa toiselta lapselta karieksen, niin kyllä harmittaa :( Tällainenkin asia olisi niin helposti vältettävissä, vähän niin kuin saisi kulkutaudin leviämisen estettyä... Jos vaan kaikki jaksaisivat yrittää välttää lapsensa tartuttamista! Tulipahan paasattua, mutta mielestäni tämä on tärkeä asia. Olisihan se kiva, ettei oman lapsen tarvitsisi kärsiä yhtä huonoista hampaista kuin vanhempiensa.

Ei oo vielä äippäpakkausta tullu,ens viikolla pitäis sitte tulla!!Ei malta oottaa..aamulla aina ekana postilaatikolle :D
Tännään käyvvään hakemassa touholle sänky :) ja luulempa että sieltä tarttuu matkaan paljo muutaki.. :saint:
Satunen kerto missä haaparannassa on se halpa vaunukauppa(viimeksi siis kävin semmosessa missä oli PALJON kalliimpaa ku täällä )..nyt vaan sitte pitäis lähteä käymään siellä..jos ne vaunut vihdoin sais!Ei vaan oo mitään herkkua tuo autossa istuminen enää :|
Masussa taas semmonen vauhti ollu päällä koko päivän että huhhuh. :heart:
Ei voi käsittää miten nopiaa viikot menneeki..Pelottavaa :)

Maarit ja Touho 28+0 (NYT JO rv 29 ALKAA :eek: )

Täällä alkoi sitten eilen rv 30!! Uskomatonta miten aika on juossut eteenpäin! Enää kymmenen viikkoa laskettuun aikaan, tiedä sitten kuinka monta viikkoa siihen kun Allu on sylissä :heart:

Vointi on ihan hyvä eikä mitään kummempia kipuja ole, nivuset välillä kipeänä mutta kyllä sen kanssa pärjää.

Nyt pitää mennä leikkaamaan miehen hiuksia joten toivottakaapi onnea! :D

Adette & Allu 29+1

Heips !

Kirsikka, olen täysin samoilla linjoilla sun kanssa. Toi karies asia on tärkeä, ja onneksi siitä neuvolassa puhutaan. Kun eipä sitä mutans-bakteeria muuten saa kuin jonkun kantajan suusta tartuntana, ei se vielä massussa vauvalla ole....... Ite ainakin aion olla tarkkana että lasta ei syötetä samalla lusikalla kun aikuiset syö..Kun kuitenkin, kun se karieksen on kerran saanut ei siitä eroon pääse. Itellä aina ollut hyvät hampaat, haluan myös sellaiset lapselleni.

Neuvolakuulumisia:
RR 108/76, painoa tullut +517g/vko (alusta jo 7-8 kiloo.....:() pissa puhdas, lapsivettä normaalimäärä, syke vauvalla +140, kohdunsuu kiinni kiinteä ja kanavaa 3 cm.....SF-mitta 25cm.
Suppailuista lääkäri sanoi että pitäs ottaa rauhallisemmin mutta mites otat kun työt on tehtävä.... ja sairaslomalle en jää ennen kun on pakko. Toivottavasti ei tartte jäädä ollenkaan.

Parina päivänä ollut liikkeelle lähtiessä ja asennonvaihdoissa tosi kipeitä liitoskipuja symfyysin seudussa......kurjia. Onko muilla ollut?

Kirppiina ja vauveli 26+6

ihanaa,saatiin sänky touholle :heart: ja ostetiin semmonen fisher pricen mobile mikä pyörii ja siinä oli monta eri laulua ja sitte se heijastaa valoja kattoon :) Niin ja ihana verho sänkyyn :heart: Kunnon Hoitopöydälle ois huutava tarve!!

Kirppiina- mulla myös alkanu nyt viime viikkoina hirmu liitoskivut. Ekassa ja tokassa raskaudessa ei mitään tämmöstä ollut.
Kyykistelemään en oikeestaan pahemmin pysty ja joskus sängyssä kun yrittää kylkeä kääntää, niin tulee niin hirveä kipu, että päätänkin olla kääntymättä :LOL:
Työpäivät menee ok, kun ottaa rauhallisesti ja pistää muut tekemään raskaimmat nostelut sun muut, mutta en mä kyllä enää kotona sen jälkeen oikein mitään pysty tekemään. Onhan sitä sitten äitiyslomalla aikaa vielä ennen kuin vauva syntyy :)

Tove-81
Huomenta kaikille!

Minulla on nätti ja uuden veroinen hoitotaso myynnissä, jos joku sellaisesta on kiinnostunut. Sellainen jossa on tapit ja kova puu pohja, sopii vaikka pinnasängyn päälle. Tossa kuva linkki.http://riemun.huuto.net/auctionimages/2/74/35551302e87bd7c1c7f15aa47b115-orig.jpg

Muuten täällä voitu ihan paksusti, mutta heti huoli nostaa päätään, kun tänään ja eilen kaveri ollut hyvin rauhallinen eikä liikkeitä ole oikein kuulunut... :| Pari kevyttä potkua eilen illalla, mutta nyt ei oikein mitään. Yleensä hän on aamulla ihan aktiivisimmillaan...pelottaa.

Tove + Muuminen rv 25+1

Alkuperäinen kirjoittaja Tove-81:
Huomenta kaikille!

Minulla on nätti ja uuden veroinen hoitotaso myynnissä, jos joku sellaisesta on kiinnostunut. Sellainen jossa on tapit ja kova puu pohja, sopii vaikka pinnasängyn päälle. Tossa kuva linkki.http://riemun.huuto.net/auctionimages/2/74/35551302e87bd7c1c7f15aa47b115-orig.jpg

Muuten täällä voitu ihan paksusti, mutta heti huoli nostaa päätään, kun tänään ja eilen kaveri ollut hyvin rauhallinen eikä liikkeitä ole oikein kuulunut... :| Pari kevyttä potkua eilen illalla, mutta nyt ei oikein mitään. Yleensä hän on aamulla ihan aktiivisimmillaan...pelottaa.

Tove + Muuminen rv 25+1
Mainitsin keskiviikkona lääkärineuvolassa että liikkeet vähentyneet määrällisesti ja että ei tunnu enää niin kovina niin lääkäri käski ottamaan yhteyttä äitiysneuvolaan jos viä jatkuu niin sieltä pitäs saada lähete polille liikeseurantaan.Nyt jännittää.Kyllä ne liikkeet oikeesti tuntuu mutta ennen tuntu melkein koko ajan ja koko maha möyrys mut nyt.. :ashamed:
Voi tosin olla että vaan kuvittelen. :|
Eli jos sulla toi jatkuu niin ota yhteyttä äitiysneuvolaan tai polille suoraan.Tiedän miltä toi epätietoisuus tuntuu.. :hug:

Tove-81
Moi

Kiitos mimmali tiedoista! :heart: Pari pöksäytystä onneksi tuntui äsken kun söin, mutta selvästi rauhallisempaa / hiljaisempaa kuin muina päivinä...Katson vielä tämän päivän ja jos edelleen näin rauhallista, niin soitan polille. Tietty jos en mitään tunne koko tulevana iltana niin soitan sinne sitten heti.

Varmaan ja toivottavasti kaikki ihan hyvin, mutta heti sitä on paniikissa / hermoilemassa kun pitää hiljasta. Ilmoittelen tännekin miten asia etenee...

Tove + Muuminen 25+1

tove 81
mulla on myös rauhallinen kaveri, välillä oikein isokin huoli että mikä on . Kävinkin kerran neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet.
viikon päästä maanantaina neuvola ja oma täti silloin paikalla niin meinasinki hälle näistä huolistani jutella.

toivotaan paljon melskettä meidän masuihin =)

rv27+0 :heart:

moi

liitoskivut mulla kans varmaan niitä, eilenkin tuntui illalla ettei voi enää istua ja koko alaosasto oli ihan kuin jyrän alle jäänyt..tosiaan kääntyminen sängyssä teki myös kipeää..nyt makailen sängyllä ja surffaan täällä kun illalla pitäis lasten kanssa jaksaa vielä matkustaa junalla...

mä huomasin et mulla on alkanut pikku hiljaa väsymys hiipimään uudestaan kehiin, kun ei malta /ole mahdollisuutta levätä päivällä niin varmaan kostautuuu sitten..hb on kuitenkin ihan hyvä jo..

mut nyt täytyy lopetalla, hyvät viikonloput kaikille!

pw 29+1 :heart:

Emmää taida kärsiä enää olla pystyasennossa:(

Vuotelusta on ollu puhetta. Mäkin oon alkanu vuotaa.. siis tissit. Ja nyt on ilmeisesti limatulppaa tullu (sori) kun paperille on jääny sellanen keltavihree keko löllymään :x

Mä nyt ootan ensin elokuun alkua kuin kuuta nousevaa, sen jälkeen koulun alkua jne. Kertys vaan niitä viikkoja..

huitshapeli & lilliputti 25+3

Tove-81
suklaahirmu Taisin onneksi turhaan hermoilla! Pieni kai vaistosi paniikkini ja alkoi potkuttelemaan kun sain äsken itseni täyteet syötyä! :heart: Huh huijjaa!
Kiitos ja hyvää viikonloppua kaikille!

karieksesta meillä ei oo neuvolassa sanottu mitään sanallakaan, ja itseasiassa koko asiaa en oo mitenkään ees aatellu, ennen ku luin nuita teijä juttuja täältä.
Pitänee kysellä neuvolassa seuraavalla kerralla, et valaiskaa nyt mua siinäki asiassa ku en muuten tajua.... Sitäki ihmettelen, et edellisessä neuvolassa sanovat et hammaslääkärissä käynti raskaana ollessa ois ilmanen, mut nyt tässä missä nykyään käyn (muutettiin siis eri kaupunginosaan) ilmeisesti maksaakin. Ihme meininki. Mut pitänee silti mennä.
Mullei kyl oo koskaan ollu hampaissa mitään vikaa, ainut mitä on tehty ni hieman rapsuteltu hammaskiveä perustarkastuksen yhteydessä...

]Tisseistä Mulla ne ei kyl vielä vuoda,mut jos puristelen niin saan valumaan muutaman pisaran aika kirkasta nestettä... Kuuluuko sen ollakki kirkasta vai joko pitäs näyttää maidolle?
(ei ensikertalaisena tiiä mikä on normaalia ja mikä ei )

Äitiyspakkaus ei oo tullu vieläkään, laitoin ennen juhannusta hakemusket kelalle, mut ilmeisesti ovat sen postiin kuitenki laittaneet, joten tulee varmaan ens viikolla. Lähinnä ootaan sitä et näkisin mitä tarttee vielä ostaa.

Liitoskipuja mul ei ainakaan kauheesti viel oo ollu, mut maha on kyllä muuten aika-ajoin tosi inhottavan tuntunen :( Niin ja ainakaan ummetus ei tunnu olevan mun ongelma.
Miten muilla, Tuleeko kakka ? :LOL:
Kun on kerta pöheiköstäki ollu keskustelua ni kaippa sitä tästäki asiasta voi juttua kehittää...
Itse kun oon ollu aina ns.läpipaska, ja näköjään se sama jatkuu edelleen, mieski ihmettelee välillä et mistä mulla riittää sitä pönttötavaraa niin paljon =)

Masuasukki peuhaa hullun lailla, eikä ainakaan mun tapauksella oo mitään tiettyä rytmiä liikkeiden ajankohdassa, päinvastoin.
Koitan nyt opettaa sille tapaa, että aina kun meen yöllä sänkyyn aikeissa nukahtaa, laitan sellasen pehmolelu-soittorasian masun päälle ja soitan hetken sitä musiikkia. Kaverini kerto tehneensä niin raskausaikana,ja sit ku sen lapsi synty, oli se kuulemma aina rauhottunu hetkessä kuullessaan sen musiikin, ja nykyään pojan olessa 2 vuotias, se sama pehmolelu on edelleen sen ehdottomasti rakkain kapistus.
Elättelen oiveita et sama toimis sitte mun lapsen kanssa (tulevia itkuöitä ajatellen) mut toistaseksi vaikutus on päinvastainen, se selkeesti kuuntelee ja on liikkumatta tasan sen biisin ajan, mut heti sen loputtua alkaa hullu mekastus :LOL:

Mut nyt vois lähtee hakeen lisää vaippatarvikkeita keskustan kirpputorien uumenista.
Mukavaa päivää kaikille meille =)

Poppari+ beibe 29+2 tai 4...

poppari täällä ihan sama homma tuon "soittorasia lelun" kans..Sen aikaa on rauhallista ku kuuluu se musiikki,sitte alkaa armoton möyke :LOL:
Eikä muutenkaan kyllä mitään rytmiä oo..potkii AINA!

Tännään oon ollu koko päivän shoppailemassa kaupungilla kaverin kans,ja sen kyllä tuntee
:| Lähtiessä vielä laitoin mustan paijan päälle ku ei paistanu aurinko ja sen että päästiin kaupunkiin niin tuli oikea helle :ashamed: JA NYT TURVOTTAA!! Sormet ja jalat on ihan turvoksissa,ei saa kihlasormusta edes pois :eek: ja nilkkasukista painunu oikee jälet!! :(

Mies innoissaan oottaa että pääsee kokoamaan pinnasänkyä :) Minä kyllä meinasin että ei sitä vielä kannata kasata mutta hän välttämättä haluaa niin mikäpä siinä :)
Nyt juomaan ennenku nestehukka iskee..

Maarit ja Touho 28+1

Aika jännä tuo tissien vuotelu - mulla ei mitään niistä tule kun hellästi koetin puristaa (onneksi) eikä varmaan kannata edes mun kokeillakaan hirmusesti, vaan olla tyytyväinen että ei valu. Sen mä olen huomannut että päihin tulee sellaista kuivunutta valkoista aina vähän, joka lähtee rapsien pois.

Kyllä mua jännittää se imetyshomma. Se vaan tuntuu niin seksuaaliselta...kun ei noita rintoja ole ennen muuhun tarvittu. Ja osaako sitä imettää ja tuntuuko se sitten luonnolliselta...

Mä en ole ostanut vielä yhtään soittorasialelua...pitääkin varmaan ostaa sellainen.

Mulle tuli tänään äitiyspakkaus - ihanasti tavaraa! Nuo oranssit vaatteet oli erityisen kivoja ja toppapuku sekä petivaatteet. Olipa siellä kondomejakin ja oikein naisellekin... :) Me ei kyllä sellaisia tulla tarvimaan, kun tämänkään tekeminen ei ihan hetkessä luonnistunut :)

Viime yö oli kauhea - mua kiristi vatsaa koko ajan ja vauva vaan potki ja potki....tähän asti on nukkunut öisin ja niin minäkin. Nyt sitten valvoin ja olipa kiva lähteä töihin aamulla sitten....no onneksi on PERJANTAI.

hammashommista mulla yksi viisauden hammas ihan tosi snadisti ilmotellu itsetään ja joku sanoi, että tulevat äipät ajaa kunnallisessa hoitojonossa ohi joten käytin tilaisuutta hyväkseni - soitin viime perjantaina julkiseen hammashoitolaan ja ottivat mut alle 2h päästä jo sinne!! Normaalisti jos valittaisi kovasti vihlontaakin tms. niin ajan saisi max. viikon-parin päähän joten oli melkoinen yllätys. 5minsaa ja homma oli sitten hoidettu (antavat meille tiineille eri puuduketta kuin muille ja hyvin toimi ja vielä niin että jääny poski turvoksiin ja tunnottomaksi koko päiväksi mutta ei kyllä tullu mitään kipujakaan).

Vaatteista, löysin tällaisen nettikaupan jossa mm. Disneyn vaatteita..laitan linkin josko joku muukin nettishoppari oli kiinnostunut http://www.vauhtivarvas.com on ihan vauva-vaatetta mutta näköjään myös isommillekin lapsille.

painosta edelleen onpa kumma että teille on rutistu jos nyt on tullut kolmisen kiloa lisää..mulla on alusta asti paino noussut kokoajan niin että nyt jo on tullut 9kg. Joillakin kai kasaantuu tasasesti alusta asti ja joillakin näemmä nousee vasta sitten noin loppuvaiheessa vähän enemmän. Pikkasen pidän itseäni outona kun kaikki täälä vaan kertoo että on tullu yhteensä painoa lisää vasta 3-4kg..ja ystävät kyllä kaikki on kokonaisuudessaan saaneet raskautensa aikana lisää sellaista 8-27kg joten outoa olisi jos sitä vain tuo nelisen kiloa tulisi..

ystävät puuhaa vauva-kutsuja, aika hauska juttu :) Yleensä olen itse porukasta se joka muille järkkää yllärikekkereitä tms. joten mukava kuulla että itselle on vuorostaan jotakin luvassa :heart:

Selkään särkenyt jo monta tuntia, josko ensi tai seuraavalla viikolla malttaisi jo luovuttaa työhommelit muille ja mennä lääkärinpakeille. Minä kun olen työnarkomaani.

Kiva kuulla että muillakin ollut liitoskipuja. Välillä niin hirveetä vihlontaa tuolla alaalla ettei meinaa kävelystä tulla mitään. Sitten kun vaan lähtee liikkeelle niin helpottaa.

Liikkeistä, kyllä täälläkin heti panikoidaan kun masussa hiljaisempi päivä. Onneksi Tove masukki sitten rupesi heti ilmottelemaan että kaikki kunnossa!:)

Joo raskausaikana kuuluu se ilmainen hammaslääkärikäynti juuri tuon karieksen estämisen vuoksi. Mä olin jo muutenkin varannut sinne alkuraskauden aikoihin käynnin ennen kun tiesin ees olevani raskaana, niin mulle sanottiin että voin käyttää sen ilmasen käynnin sitten lapsen syntymän jälkeen. Onneks hampaat oli kunnossa, eikä tarvinnut mitään operoida. Mutta kannattaa tosiaan hoitaa kuntoon, nyt kun raskausaikana sen tosiaan saa ilmaseksi ja pikaisesti!:)

Äitiyspakkauskin tuli, olipa ihanaa hipelöidä niitä! oon nyt aikapaljon ostanut vauvalle vaatteita alennusmyynnistä, ja koko ajan tekis mieli ostaa lisää!

Väsymystä edelleen ihan kauheesti, kun töissä on joutunut tekemään paljon ylimääräsiäkin hommia. Ei oo ollut kesäkuun puolenvälin jälkeen kun yks vapaa päivä viikossa. Pomo yllätti sitten tänään ja ihan kysy että haluanko pitää lomaa vielä ennen äippälomaa, niin taidan sitten jäädäkin lomalle syyskuun alusta ja sitten siitä jatkaa äitiyslomalle. Kyllä tuntuu heti helpommalle tehä töitä..:)

Kirppiina ja rakas masukki 27+0

Heissan kaikille! :)

Tänne ei mitään ihmeellistä, kosvasti tekis mieli jo laittaa kaikkee vauvajuttuja valmiiksi esim pinnasänky ym, mut ei taida vielä kehata :heart: :ashamed: Ootteko muut laittanut mitään jo valmiiksi vauvaa varten?

Huomenna ois meillä synnytysvalmennus kuopiossa, ajateltiin samalla käydä kaikissa lastentarvikeliikkeissä vähä shoppailee, kun täällä meidän kaupungissa ei mitään tuollaisia hienoja liikkeitä ole.

Töissä joku puhui mulle tukivyöstä tj.. kuulemma sellainen on kätevä ja ehkäisee raskausarpia?! Onko jollain kokemusta ja mistä tuollaisia vöitä voi ostaa ja minkä hintaisia?

Mutta minä taidan lähteä suihkuun ja nukkumaan, aamulla aikainen herätys!

memmy ja vaavi 25+1

:heart:

Yhteistyössä