¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Katiapatia Ulkonäköpaineita mulla ei ole ollut raskauden aikana, kun ekasta raskaudestakaan ei tullut mitään pysyviä ulkonäkömuutoksia.. onhan mulla vähän turvonnut olo, mutta se helpottaa viimeistään syksyllä :D Vaatteiden osaltakin on kiva, kun voi kulkea tavallisissa 38/40 kokoisissakin vaatteissa, oma koko on sitä 36/38 luokkaa normaalisti.

Alun pahoinvointi sinne reilu rv14 asti oli hirveää. Sitten mahavaivat eli se krooninen suolistotulehdus ja sen myötä huoli, syntyykö vauva ennenaikojaan. Nyt kuitenkin starttaa rv28 joten se huoli on helpottanut :) Mulla on kuitenkin sellainen tunne, että tämäkin vauva syntyy ennen la, kuten esikoinenkin, ajattelin synnyttää syyskuun puolivälin jälkeen ;)

Ja nämä vihlovat alapääjomotukset, joita tulee välillä pelkästään imuroidessakin tms lyhyt aika seisten ollessa, ovat epämiellyttäviä. Olen kuitenkin onnekas, kun mitään kolotuksia ei tunnu istuessa tms. Autoilu tosin on rajoitettua, joten pitemmät reissut on saanut jättää suunnittelematta kun tiukkaa tekee jo kauppamatkatkin eli niillä alkaa myös kolottaa ja jomottaa paikkoja.

Ihanaa on tietysti vauvan odotus, esikoinen täyttää 2v ensi kuussa ja on niin helppo hoitoinen lukuunottamatta uhmakohtauksia, niin sitä jo innolla odottaa että pääsee vauvaa sylittelemään paljon (esikoinenkaan kun ei enää koko ajan halua äitin sylissä olla, heh) ja hoivailemaan pientä, pääsee katsomaan niitä vauvan kehityshetkiä kun toinen oppii kääntymään, ryömimään, konttaamaan, nauramaan.. :heart:

Esikoinen on pistänyt merkille äitin ison mahan, yhtenä päivänä puin päälleni ja hetken peilasin peilin edessä mahaa, jonka jälkeen tyttö pullautti oman mahansa pitkälle eteen ja lähti kävelemään :LOL:

rv28

Meille tuli tänään briteistä tilattu turvaistuin, tosi nopea toimitus, alle viikossa tuli! Rattaat on vielä tulossa, varmaan viimeistään alkuviikosta. En malttaisi odottaa.

Mikä on ollut kurjinta ja kivointa odotuksessa? Ehdottomaasti kurjinta on oma fyysinen huono vointi, ensin oksentelua niin, etten saanut esikoista hoidettua, jouduin tiputukseen, paino laski monta kiloa... Nyt se on helpottanut (tosin vieläkin oksennan muutamana aamuna viikossa), mutta tilalle on tullut kovia selkä- ja lonkkakipuja, ja kovaa paineentunnetta alapäähän. Kävelymatka puistoon alkaa olla jo aika vaikea. Välillä tuntuu epätoivoiselta ajatus, että vielä yli 3 kk pitää jaksaa tätä kamalaa tuskaa :( Olo on tosi epämiellyttävä suurimman osan ajasta.

Kivointa, hmm... No, tässä odotuksessa ei sinänsä ole mitään mukavaa (puolestani haikara voisi tuoda lapset...), mutta on kiva valmistella kaikkea vauvaa varten, ja kivaa on toki se, että meille syntyy uusi vauva. Imetystä odotan kovasti, toivon, että se sujuu vähintään yhtä hyvin kuin esikoisen kanssa. Kaverillani on taapero+pieni vauva ja hän kokee käytännössä mahdottomaksi riittävän ajan antamisen imetykselle, toivottavasti itse en tule kokemaan asiaa niin (no, imettäisin joka tapauksessa, mutta onhan se kurjaa jos se tuntuu jotenkin tosi vaivalloiselta).

Tiistaina mulla on neuvola+lääkäri, kiva päästä tarkistuttamaan, että onko paikat pysyneet kiinni tuosta paineen tunteesta huolimatta. Onkin ensimmäinen neuvolalääkäri tässä raskaudessa!

Kirsikka rv 25+1

Hikisen helteistä iltaa ( mitenkähän sitä taas pystyy nukkuun ) :D

Naurukohtaus: onneksi tilanne on helpottanu, toivotaan et asukki pysyy mukana mahdollisimman pitkään :hug:

memmy: mulla on ollu myös tuota kipua jalassa/jaloissa öisin. Ja se riiputtaminen reunan yli helpottaa. Mielestäni on suonenvetoja. Kiusallinen vaiva, mut kaipa sen kestää kun ei joka yö siihen herää. :)

Anni-äiti: mukava kuulla sustakin pitkästä aikaa ja tietysti mukava juttu, et kaikki ok. =)

Galluppiin vastaisin, et pahinta raskaudessa on ollu tähän mennessä, uskokaa tai älkää, mut oireettomuus ja sen kautta huoli, et onko kaikki hyvin.
Tää on ollu niin "helppo" raskaus, et olis jopa toivonu jotain konkreettisia oireita. Ehkä niitä vaivoja sit tulee lopussa, mut tähän mennessä kaikki on menny niin uskomattoman hyvin ( kop, kop, koputtaa puuta ) :) Tietysti närästys ja "kasvukivut" on epämiellyttäviä, mut en vois sanoo et pahoja asioita.
Ihaninta on ollu liikkeiden tunteminen ja isompien sisarusten kommentit ja vauvan oottaminen. Molemmat haluais tuntea liikkeet masun päältä ja malttamattomana kysyy lähes päivittäin, et joko ne tuntis. Lisäks tuo 5v poika kommentoi joka päivä, et "kyllä sun maha on kasvanu aika paljon" ( vaikkei iso vielä olekaan ) . Tietysti vaatehankintojen tekeminen on ollu mukavaa puuhaa ja saa kohta oikeesti niitä käyttääkin. =)

Mulla oli lääkärineuvola tänään, tässä tuloksia:
Verenpaine: 131/76 ( hieman koholla edellisestä, mut en ehtiny kauaa rauhottua ennen mittausta, ei siis huolta )
Hb: 126 ( noussu ruuan ansiosta, en siis saanu nytkään rautapurkkia mukaan )
Sf-mitta: 25 ( omalla nousukäyrällä menossa, keskivälin ja ylimmän viivan keskivaiheilla )
Paino: lisäystä 1,6kg eli n.355g/vko, alusta paino noussut nyt 2kg ( oon tyytyväinen ku painoa oli jo ennestäänkin tarpeeks paljon )
Pissa muuten ok, mut leukosyytit koholla ( valkovuodon määrä tod. näkösesti kohotti arvoja, ei tarvi tutkia tarkemmin )
Vauvan syke 140, kohdunkaula 3cm, suljettu, pehmeähkö. Kaikki siis ok :)

Tänään käytiin allekirjottamassa vuokrauspaperit ja saatiin uuden asunnon avaimet. Nyt alkaa sit se parin viikon muuttorumba... :D

jasmara ja masuasukki 27+0 ( uus viikko alko taas )

memmy, facebookin saa suomelkielikeksi,
http://www.facebook.com/translations/?ref=sb

jos ei toista ni onnistu ni googleen facebook translations, sieltä löytyy käännös ja voit valita suomen. =)

Nyt on eilisestä illasta ollu huoli kun en oikein ole tuntenut liikkeitä, tosin tämä asukas on aika rauhallinen eikä paljoa liikuskele. kovin olen nyt koittanut liikkeitä kuulostella.
toivottavasti pian tuntuu niin olo helpottuu.

onko muilla rauhallinen masu asukki?

rv 26+1

Huomenta :wave:

Maanantaina ois tarkotus mennä kokeilee miten työnteko onnistuu. Jos taas alkaa supistelee tai selkä ei kestä niin uudestaan saikulle.

Galluppiin: Kurjinta on ollu se alun pahoinvointi. Koko raskauden on huolettanu et kasvaahan vaavi.

Ihaninta on ne potkut :heart: Niitä vois seurailla koko ajan. Yölläki jos nousen vessaan ja neiti herää potkimaan niin en pysty heti nukkuu vaa nautin niistä töytäisyistä joita mahasta tulee =)

suklaahirmu: Tuo meijän neiti potkii joinaki päivinä enemmän ja joinaki taas sitte vähemmän. Helposti ton saa kyl hereille ku juo jotain makeeta tai syö hedelmän. Joskus riittää et silittää masua niin rupee jyskyttää =) Toivottavasti kohta saat monotusta pikkuselta masusta :D

miimu ja milli-alien rv 27+3

:wave: heii, minä voisin myydä kans nuo kestovaipat tuosta äitiyspakkauksesta!!
Saa ehotella hintoja, ku en oikein tiiä että mitä niistä kehtas pyytää?!? :whistle:

Eilen olin ukon kans kaupungilla aamusta liikenteessä.Ja näihin aikoihin käytiin sitten hesburgerissa mässäämässä ateriat. Sen jälkeen kipitettiin h&m ja olin just kattomassa ukolle farkkuja ku alko inhottavasti supisteleen.
Sellasta pikkusupistelua vaan, eli tuntu niinku tuhannet pienet neulat ois hyökänny ja pistäny alavatsaan yhtäaikaa ja aaltoillen. Ja sitte masu meni kivikovaksi :ashamed:
noi on niin inhottavia! Alko ihan kouristeleen yhessä välissä, ja sitte näin parhaaksi lähtiä kotia. Mullaki oli joku kasvukäyrä iso, ja veikkasivat isokokoiseksi sitä muksua, mutta se ei ole vielä varmaa.
Että jos on isokokoinen käynnistetää synnytys aiemin :whistle:
toisaalta ois kyllä kiva jos ei tarvis kantaa tätä jumalatonta rantapalloa matkassa lokakuulle asti. *pyyhkii hikeä otsalta* :D
Jes.. tänään tulee sitten hoitopöytä meille! Mies lähti hakemaan tuttavaperheeltä hintaan 20?. Ei paha, sellanen normi hoitopöytä kolme, vai neljäkö laatikkoa siinä oli ja valkoinen.
muuten, ei kannata syödä hernekeittoa jos ei halua valvoa koko yötä masunasukin kans :wave:
tuli nimittäin eilen syötyä kolme lautasellista ja vauvallaki oli ilmeisesti maha vaivoja. Se potki ja pyöri ja hyöri lähes koko yön, ja itellä tuli tuhannella paineella kaasuja peräpäästä, että varmaan vauvanki eestä on saanu kaasutella. :$
mitäs muut mammat, mitä kuuluu???
Niin tosiaan ja onko muilla ollu kauheeta närästystä? :wave:
mulla tosiaan on ihan hirveetä välillä, varsinki iltasin.
Niin ja eikö sitä sanota että jos närästää palion ni vauvalla on melkosesti tukkaa päässä? :snotty: visii joku vanha uskomus tai jotn?
Apua!!! Keskiviikkona ois se lääkärin alapää tutkimus,vai mikä kätilö onkaan joka sen tekee.. niin noloa, kun ei nää edes bikinirajoja leikata ja pitää jalkoväli sille leväyttää kauhea pöheikkö varmaan kasvaa jo tuolla. :ashamed: miten muilla? Onko se ees paha?

Ja huomenna starttaa rv 27 :)

Satunen

mulla myös kamala närästys aika ajoin, melkeen joka päivä jossain vaihees närästää.
oli aikasemmissakin raskauksissa, täytyy käydä apteekissa, kaveri tossa pihalla eilen sano et hällä autto sellanen apteekista saatava nimenomaan raskaana oleville närästyslääke.
pitää ostaa ja kokeilla, aikasemmissa raskauksissa söin rennietä, siitä ei lopuksi ollut edes apua. nyt olen juonut samarinia ja se on auttanut.
nyt on välillä pientä liikettä masussa, täytyy varmaan oman mielenrauhan vuoksi varata ultra aika että pääsee katsomaan onko vauva tarpeksi kasvanut.
kamalaa kun pitää murehtia. Mutta niin on joka raskaus näköjään erilainen.

suklaahirmu: :hug: miksi huolehdit että onko vauvallasi hyvin asiat? Tai siis mitä onko sattunut jotakin sellasta?
Kyllä minäki välillä säikähdän ku ei meinaa liikkeitä tuntua/kuulua päivän mittaan, mutta illalla ja varsinki yöllä ne alkaa aina.
Ja oon huomannu että vauva herää siinä viien jälkeen aamulla potkiskelemaan.. herääköhän se sitten ku o syntynytkin ni viiden jälkeen aamulla? :whistle: tää on tosiaan minun eka raskaus joten kokemuksia on vähän vauvoista. mitä nyt joskus pikkusiskoa hoitanut ku se synty vuonna 2004..
Eniten mulla pelottaa tässä raskaudessani / vauvan saannissa se että miten osaan varoa vauvan niskaa ettei ne minun takia taitu? :ashamed: kaikki kyllä on sanonu että kyllä äidin vaistot on sen verran hyvät että se sitten luistaa luonnostaan. . .

Jos jollakin on tylsää kotosalla niin käykääpäs vuokraamassa sellanen dvd elokuva
kuin NORBIT. Saapi kyllä nauraa mahan kipeäksi tätä katsoessa.
;)

en tie miksi nyt huolettaa, alussa tosin ongelmia kun oli muutamia runsaita verenvuotoja, ja rakenneultra tehtiin tyksissä ja lääkäri ei juuri mitään kertonut, haluaisinkin meidän terveyskeskukseen jossa käy yksityinen lääkäri tekeässä ultrat, on todella hyvä lääkäri.

kyllä se vauvan niskan tukeminen tulee luonnostaan, kuten moni muukin vauvanhoitoon liittyvä asia.
:)
mä nyt odottelen et vauva alkaisi enemmmän liikkua. :/

Hyvää huomenta!

Kamalinta tässä raskaudessa on ollut nää kaikki mahdolliset vaivat, joita ilman säästyin edellisellä kerralla. Samoin jatkuva huoli vauvasta. Edelliset odotukset olen osannut mennä läpi ilman mitään hermoilua, mutta nyt jatkuvasti mietin onko kaikki ok.

Ihaninta on ollut se että ei tarvitse hermoilla tulevasta, kun tietää suunnilleen mitä on tulossa. Isot sisarukset on jo niin isoja, että ovat innolla mukana odotuksessa ja heistä on varmasti todella paljon apua, kun vauva syntyy.

Oltiin eilen miehen ja pojan kanssa leffassa katsomassa Hancock. Leffa oli ihan hauska ja viihdyttävä, mutta voi hyvänen aika kun piti lopuksi siitä penkistä nousta :( Ei siitä meinannut tulla mitään, kun oli rakko niin täynnä ja samalla särki häpyluuta niin ettei tosikaan :x Hyvä kun eteenpäin pääsi.
Mulla on nyt tosiaan alkanut tulla niin hirvee paine tuonne häpyluuhun, että välillä on kävely tosi vaikeeta. Edellisissä rakauksissa ei tällaista ollut, joten tämäkin vaiva ihan uusi tuttavuus.

Närästys on nykyään ihan päivittäistä ja saattaa alkaa heti aamusta. Rennie on ainakin tähän mennessä auttanut tai helpottanut.

Vauva on todella vilkas tapaus. Musta tuntuu että tää on koko ajan liikkeessä ja tulossa vatsan läpi :D Ei nää isommat lapset ollut ollenkaan näin vilkkaita masussa. Poika varsinkin oli todella rauhallinen tapaus.
Liikkeet tuntuu enimmäkseen kyljissä ja kylkiluissa.

rv 28+3

Moi

suklaahirmu mullakin masussa välillä hiljaista ja välillä taas armoton potkiminen, tämän ikäiset taitaa nukkua vielä siellä paljon ja johan tuo tila alkaa käydä ahtaaksi joten ei enää niin hirmu jumppaa siellä pääse tekemään... :hug:

Kestovaippailijat ne siis ketkä meinasi noita kestovaippoja käyttää ja kun mulla ei aikaisempaa kokemusta niistä oo ,niin mitä kaikkea olette varannut vauvalle näihin kestoihin liittyvää/tai olette aikoneet varata...ja mitä pesuainetta ,missä vaipat (likaiset) säilytätte pesua varten jne..kestovaippa infosta sai hyvää tietoa mut kiva ois kuulla teidän hankintoja /vinkkejä...

nyt siivoamaan kaappeja =) näin sadeilmalla
=)
pw 28+2

:'( kauhee närästys päällänsä taas!!
en kyllä oo osannu kattoa että mistäköhän ruuista se tulis..vai sitten tuleeko se ihan noin vain??
tietääkö kukaan mitkä ruoat aiheuttaa närästystä raskauden aikana?
:whistle:

Prismassa oli kivoja leppäkerttukuvioisia kestovaippoja, pisti silmään kun samalla hyllyllä alempana oli kylpyammeita vauvoille joita kattelin! :eek:
Hintaa en muista, kannattaa käydä kattoon! Ja citymarketisa pitäs kans vissiin olla jotakin.
Niin ja laittakaa yksityisviestiä jos haluatte niitä äitiyspakkauksen kestovaippoja, ja ehdotelkaa jotaki hintaa, myynnissä olisi! :wave:

löysin tämmöisiä kuvia googlesta ja joltaki sivulta.. tältä näyttäis 27 raskausviikkoinen vauva jos se syntyisi: http://farm2.static.flickr.com/1087/1383563559_704e2b475e.jpg?v=0
siis en missään nimessä halua ketään satuttaa tällä kuvalla, mutta onhan olemassa aina se vaara että vauva voi syntyä etuajassa kelle tahansa! :ashamed:
mutta on ihan vauvan näköinen jo kumminski. :heart:

Kestovaipat mä menen perinteisillä harsot+lisäimut+vaippakuoret (fleecet parhaita) linjalla. Ja aikoinaan vannoin, että ala mitään harsoja taittelemaan :whistle: Vaipat säilyy omassa pyykkikorissaan (tällä hetkellä ihan tavallinen sanko, johon nyt vielä melkein kuivan taaperon päivän vaipat mahtuukin) ja pesuaineena koko perheen pyykeissä LVn jauheet.

Närästys
mua närästi esikoisesta vaikka olisin juonut vain lasillisen vettä, joten.. melkein ihan sama mitä suuhunsa laittaa. Miehen mielestä olen syönyt hirveästi rennietä, kun niitä on mennyt tämän viikon aikana viisi kappaletta! Ja tänään yksi lisää.. usein on pakko nukkumaanmennessä ottaa, kun alkaa närästää makuullaan pahemmin.

rv28

Aivan ihana tuo vauvan kuva minkä satunen oli laittanut :heart: :heart: :heart: Ei näyttänyt yhtään keskoselta mielestäni vaan ehkä pienikokoiselta täysaikaselta vauvalta :D Vaan kyllä vauvan vielä suo olevan tuolla masun lämmössä :/

Turvottaako ketään muuta? Ja siis tää mun turvotus on ihan oma lokeronsa |O Iltaisin olen kuin mammutti ja hiki lentää.Nytkin istun makkarissa partsin ovi selällään ja hiki virtaa :headwall: Jalat ja kädet on ihan muodottomat :headwall:

Vauveli on ollut tänään poikkeuksellisen hiljainen :/ Toivottavasti on vaan lepopäivä tms.Pitäs kai yrittää vähän herätellä.Ainakn toissapäivänä ultrassa oli oikein virkeä ja sydän löi mallikkaasti.Ei pitäs aina heti ajatella sitä pahinta mutta kaipa se kuuluu jokaisen raskaana olevan ajatusmaailmaan :/

Närästystä täälläkin.Rennie ei auta hevonhumppaa,sen sijaan olen piimää juonut ja tuntuu tehoavan.Nythän on uutuutena tullut muistakkseni Multitabsilta nimenomaan raskausajan närästykseen lääke.Pitäs kai kokeilla.

Nyt menen tonne partsille ja työnnän jalkani ja käteni ja pääni jääsankoon |O |O

Kuumissaan oleva Laura ja Jättis 28+2-

Huh, huh, väsyttävä päivä takana.
Ensin oltiin nelisen tuntia kaupoilla aamupäivällä ja sit iltapäivästä lähettiin uudelle asunnolle siivoon. Siellä vierähti 3 tuntia, enkä siivonny ku lattiat ja kaapit. :) Voitte kuvitella, et jalat on väsyneet ja selkäkin jonkin verran. Ei ollu edellinen asukas siivonnu kaappeja kunnolla kun oli vielä murusia ja jopa hiuksia hyllyillä... :/ No, nyt pääsee viemään tavaroita paikoilleen ku hyllytkin on siistit. ;)

satunen: närästystä voi varmaan aiheuttaa mikä vaan ja hyvin yksilöllisestihän noi ruuat vaikuttaa. Yleisesti närästäviä on varmasti ainakin: paprika, kahvi, sipuli, maustetut ruuat, sitrushedelmät, kaali, rasvaiset ruuat. =)
Tuosta alapään pöheiköstä... ovat varmaan tottuneet näkeen jos jonkinlaista viidakkoa eli ei kannata murehtia. Jos karvaisuus vaivaa, niin pistä mies asialle... Meillä ainakin mies ajelee hyvin mielellään karvat, saa tehdä sellasen ku haluaa ;) :D

Taidan painua lepuuttaan jalkojani, öitä.

jasmara ja masuasukki 27+1

Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
:attn: onko Oulussa mitään hyviä kirppareita?
Itse intohimoisena kirppiksen käviänä käyn eniten paljekirppiksellä paljetieltä (joutsensillan kupeessa) ja sieltä tarttuu yleensä aina mukaan jotain. Mielestäni oulun paras kirppis
Jonkin verran käynyt myös keskusktassa pikku-liinussa joka on lastevaate kirppis. Jotkut sitä kovin kehuvat mutta omat löydöt jäänyt vähiin ja hinnatkin monesti kovempia kuin paljetiellä. Ja yksi vakava puute kirppis kellarissa ja valaistus sen verran huono että parikertaa lähtenyt mukaan vaate josta vasta kotona huomannut että siinä olikin tahra.
Pikkuliinun vieressä on myös seconhanf shop mutta sieltäkin löydöt jääneet aika satunnaisiksi. Toki muutama huippulöytö sieltäkin on tullut tehtyä.

Tänne ei mitään uutta kuulu. Sataa sataa ropisee. Kyllä ihme kesä kun tuota vettä piisaa. Miehelläkin alkoi loma ja keskiviikkona neuvolan jälkeen olis tarkoitus suunnata kohti etelä suomea ja miehen sukulaisia.

Närästyksestä oli puhetta ja sitä on täälläkin havaittavissa varsinkin iltasin jos on syönyt liikaa. Muutenkin tuntuu ettei tuo maha vedä kerralla niin suuria ruoka määriä kuin ennen. Joten mihinkään buffettiin ei ainakaan kannata lähteä syömään :LOL:

pumppernikkeli ja niilo 28+4

:wave: pilvet väistyvät ja näköjään tulee ihan hyvä rattailupäivä :)
te jolla uhmaikäinen tai useampi olisiko hyviä vinkkejä päivittäisiin uhmiksiin?
meillä tyttö 2v7kk ja uhma kova, että keinotkin on vähissä. :/ yleensä uhma tulee kun tytsy niin kärsimätön (kaikki tänne,heti nyt) ja sitten tuntuu että kaikki "pahat" pitää tehdä vaikka tietää että ei saa. :/ eli pompitaan sängyssä ja laudat tippuu, käydään hakemassa tuoli ja kiivetään hakemaan saippuat ja levitetään pitkin kämppää (pesin sohvan,lattiat yms fairysta) jos silmä välttää kopataan kuopusta lelulla tai otetaan lelut toisen kädestä, jos vien jäähylle 2min yleensä kannan 20 kertaa tuolillle ja se on rimpuilua,sylkemistä, tukasta repimistä, raapimista/puremista jne. koko matkan.. :'( ja aina yritän selittää että äitiin ottaa kipeetä eikä se ole kivaa. sitten ite sortuu lopulta siihen että huutaa naama punasena ja hokee toisen perässä "ei sitä, ei tätä, ei noin.." :ashamed: tuntuu ettei paljoa positiivista suusta saa vaikka kuinka yrittää. HJELP!

Satunen89 mietiskelit tuota että herääkö vauva syntyessäänkin aamu 5.. hyvin mahdollista. :) yleensä rytmi jonka "oppinut" mahassa pysyy syntymän jälkeenkin, tosin rytmi voi muutta nopeasti. meillä jokainen lapsukainen ainakin juuri näin..
närästys kanssa päivittäinen vaiva mut rennie ei siihen auta. :/ juon sitten vesiperunajauho sekotuksen niin hyvin neutralisoi, ainakin saa nukuttua. yleensä ottaen mausteiset/tuliset ja rasvaset ruuat laittaa närästämään.
alapää pöheikkö :ashamed: sitäpä.. yrittää vähän reunoilta siistiä mut muuten hyvin luolanainen. :LOL: ei siinä mtn kyllä ne kätilöt siihen tottunu eikä niin karvoituksia kattele, itseäni vain vaivaa kun en oo noita karva ihmisiä. :D jotenkin paljon hygieenisempi olo kun karvat ei kiusaa ryteikköinä.. :|
laittamas vauvan kuva on muuten ihana ja aivan vaavalta näyttää! :heart:

Naurukohtaus juup! turvonneet nilkat ovat hyvin arkipäivää. :/ hieronta ainut, jalkojen nostaminen ylös levätessä ainut joka hillitsee "tukkien" syntymistä. hikeä tuntuu olevan vaikka muille jakaa ja siksi 2xkainalopesu päivässä ja dödö että kehtaa olla. jotenki hien ominaishaju muuttunu ihan järkyttäväksi viemärimiehen hajustukselle :x (vaikka en tiedä miltä sellanen mies haisee..) :D

syömään välipalaa ettei :x yllätä..

triple ja tossutin rv27 :heart:

Pinkwawe

Mulla on monia erilaisia mutta tässä pari linkkiä vastaaviin

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1928

http://www.nuppuliina.fi/cat/product_details.php?p=297

http://www.vihreasammakko.fi/product_info.php?manufacturers_id=17&products_id=73&

Eli yhdistelmänä vastasyntyneelle riittää pelkkä harsokin, sitten lisäimu, isommalla mulla on yleensä harso plus yksi tai kaksi lisäimua tai kaksi harsoa ja ehkä yksi lisäimu. Ollaan pottailtu vauvaiästä lähtien joten en ole järin isoja imupaketteja tarvinnut, yölläkin vain siksi jos aamupissa ehtii tulla vaippaan ja tällä hetkellä neitillä 1v 10kk ei ole enää pitkään aikaan ollut tarvetta kovin isoon vaippapakettiin, kun yleensä keretään aamuisin potalle :)

Yhteistyössä