¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Helteistä päivää :wave:
Oltiin miehen serkun rippijuhlissa ja nyt väsyttää.Kohta lähetään ystäväni kanssa uimaan tohon lähimpään rantaan Bodomjärvelle.

pöheiköstä oli puhetta.Mä olen koko pienen nuoruusikäni ollu täysin karvaton ja aion totta maar pitää saman linjan nytkin.Mä en jotenkin yhtään kestä noita karvoja,en tunne yhtään hygieniseks itteeni jos rehottaa.Nyt tässä muutama viikko sitten ajoin (lue:yritin ajaa) ja tuloksena oli epämääräsen näkönen ´tupsukka siellä,tupsukka täällä´ luomus :LOL: Yritin epätoivosesti vetää vatsaa sisään ja painaa sitä vähän pois tieltä mutta lopputuloksena oli hengenahdistusta ja arka maha :LOL: Mies saa ihan suosiolla seuraavat kerrat hoitaa :D

Uhmaikäinen neiti löytyy myös täältä :wave: Ikää mittarissa 2v6kk ja uhma on todella paha :/ Pitää olla ihan keskitysleirikuri etttä saa edes jotenkin pidettyä tuon neidin kurissa.Toivottavasti vähän laantuis ennen vauvaa :/

Nyt lähetään uimaan :wave:
-Laura ja Jättis 28+3-

Iltoja!

Jos pitkästä aikaa kirjottelisi....luettua tulee kyllä päivittäin mutta kirjottaminen jää vähemmälle....

Alotin työt heinäkuun alussa kahden kotona olo vuoden jälkeen ja aikasta rankkaa on... No tosin torstaista saakka olen ny ollut saikulla kun selkä meni ihan jumiin ja pienikin rasitus saa suppareita aikaan... Lääkäri kirjotti viikon saikkua... ens viikolla taitaa olla uusi käynti edessä, sillä olo ei juurisen kaksisempi ole tälläkään hetkellä.... Harmittaa kun meillä ei ole keskiraskaudessa ollenkaan lääkärikäyntiä eli kohdunsuun tilanteesta ei ole mitään tietoa....Pitää yrittää saada omalääkärille aika ens viikolle - on meinaa meijän neuvolaläkäri :D

Pöheiköstä - Täälläkin rehottaa :D Siis normaalisti ajelen joka kertakun käyn suihkussa niin bikinirajat mutta kun ei yllä niin ei yllä....Mies kyllä hoitaa hommaa mielellään aina vaan kun kerkiää :D

Meillä esikoinen täyttää kuukauden päästä kaksi ja melkoista uhmaa on jo nyt ilmassa.... Uhkailu, kiristys ja lahjonta on meillä ollut käytössä... lahjonta ehkä eniten... Tyttö on nyt ollut pari viikkoa päivä kuiva ja potalla käynnit ollaan aina palkittu jollain tosi kivalla jutulla esim muumi-keksillä.... Ja hienosti on toiminut!

Nyt tv:n ääreen! Paksuja vointeja kaikille!

Emppu & Papunen 28+1

Me oltiin päivä mun isovanhemmilla Loviisan lähellä, ihan mukavasti meni reissu. Tyttö (1 v 4 kk) nukkui 2,5 h päikkärit riippumatossa, siinä oli ilmeisesti hyvä nukkua :)

Mulla on ollut jotenkin pinna kireällä ja hermostun lähes kaikkiin ihmisiin tosi nopeasti. Jos vähänkin joku sanoo tai tekee jotain mikä ei ole ihan mun makuun, niin heti alkaa ärsyttää, ja välillä sen sitten näytänkin. Mietin, että onko mun ärsytyskynnys ollut aina näin matala, ei kai? Onko muilla tällaista? Mietin jo kauhulla mökkeilyä miehen suvun kanssa, mennään varmaan n. viikoksi, ja siellä on miehen sukua paljon paikalla, mulla menee hermot jo kun ajattelenkin sitä. Yks taputtaa kokoajan mun mahaa, toinen puhuu meidän tytölle aina korkealla, kimeällä äänellä jostain syystä jne... Viikon kun tuollaista katselee tässä mielentilassa, niin olen varmaan ihan sekaisin...

Kestovaipoista, mä taas olen varannut vauvalle muotoonommeltuja sisävaippoja (itse tehtyjä ja äp:n, + muutama muu) ja PUL-kuoria ja muutamat villikset. Pitäisi vielä vähän varastoa kasvattaa, kirppiksiltä nyt haalin noita äitiyspakkauksen vaippoja, toivottavasti ne on käyttökelpoisia. Mietin, että pitäisiköhän niihin laittaa vaikka nepparit kiinnitykseksi, ettei olisi niin hankalat. Esikoisellakin käytössä pääasiassa sisävaipat + pul-kuoret, joitakin taskuvaippoja on myös (nojoo, on niitäkin yli 10) mutta ne ei meillä pidä niin hyvin.

Eipä tässä muuta, uudet rattaat tulee varmaan huomenna, en varmaan saa yöllä nukutuksi kun odotan niin :D

Kirsikka rv 25 + 3

Naurukohtaus:
pöheiköstä oli puhetta.Mä olen koko pienen nuoruusikäni ollu täysin karvaton ja aion totta maar pitää saman linjan nytkin.Mä en jotenkin yhtään kestä noita karvoja,en tunne yhtään hygieniseks itteeni jos rehottaa.Nyt tässä muutama viikko sitten ajoin (lue:yritin ajaa) ja tuloksena oli epämääräsen näkönen ´tupsukka siellä,tupsukka täällä´ luomus :LOL: Yritin epätoivosesti vetää vatsaa sisään ja painaa sitä vähän pois tieltä mutta lopputuloksena oli hengenahdistusta ja arka maha :LOL: Mies saa ihan suosiolla seuraavat kerrat hoitaa :D

no joo! itse yritin samanlailla :LOL: vetää vatsaa sivuun/sisään, eihä siitä mitään tullu! Mullaki tupsu siellä tupsu täällä.
Ukon en kyllä uskalla antaa leikata, sehä vetelis varmaan tunteella ku sen parran ajoki näyttää olevan melko raakaa puuhaa :whistle:

Heipparallaa mammat :)
Olinkin viikonlopun reissussa(kotona käymässä) niin en oo päässy kirjottelemaan pariin päivään,tosin nyt lueskelin läpi kaikki sillä välin tulleet kommentit :)

satunen89 henkilökohtaisesti tykkään eniten tuosta Paljekirppiksestä, sitä suosittelen lämpimästi :) Onhan se keskustassa se Pikku Liinu mutta minun mielestä siellä on tosi huonoja vaatteita(ainakin sillon ollu ku ite oon siellä käyny) tosi nukkasia ja muutenki venyneitä ja kulahtaneita..ja Kontti on kans hyvä paikka,hinnat kohillaan ja vaatetta PALJON :) Ja ku siellä on vielä eritelty kaikki vaatteet (aivan kuten kaupassa) niin löytää helposti mitä hakee!!

ihaninta tässä raskaudessa on ehdottomasti potkut :heart: On ihana tuntea että toisella on kaikki hyvin :) Ja kun tämä meidän kaveri todellakin on vilkasliikkeinen, potkut on tuntunut viikolta 15 lähtien ja jo viikolla 19 tuntu ihan selvästi päälleppäin :)

pahinta.. hmm,mistä alottaisin :ashamed: Oksentelu alko viikolla 6 ja jatkui aina viikolle 19 :( Sitten se jäikin kerralla pois!(ONNEKSI) No,tilalle tuli -mikäs muukaan- kuin armoton selkä/iskiaskipu! :'( Välillä oikeasti tuntuu että minä en yksinkertasesti jaksa enää..Sitten tulee huono omatunto kun ajattelee nuin.. :( Nyt sitten on se kamala paineen tunne alamahassa kun vauvalla on pää niin alhaalla,painaa rakkoa ihan tajuttomasti!
Ja se AH NIIN IHANA NÄRÄSTYS!!!!!!! Rennietä oon popsinu melko lailla,muttei sekään tunnu enää auttavan :eek: päivässä joutuu ottamaan ainakin sen 4 rennietä!! Onneksi niitä saa popsia paljon!

pöheiköstä..mulla kans rehottaa :D Ahistaa,mulla on oikeasti joku ihme karvakammo,pakko höylätä joka paikka vähintään joka toinenpäivä..en voi sietää jos jaloissa/käsissä tuntuu vähänkään sänkeä.. :|
Ja nyt sitte ku ei yksinkertasesti VOI ajella alapäätä kun näkyvyys on vähän heikko niin itteä hävettää..Mulla on kahen viikon päästä lääkärineuvola ja kyllä ahistaa mennä kun on tämmönen pöhheikkö,vaikka kyllä ne on tainnu nähä niin paljon.. :LOL:

Minua tympäsee miten vanhemmat ihmiset kohtelee minua sen takia että oon nuori..Kaupassakaan sitä kertaa käy etteikö joku kattois ihan sitä vaille että sanoo ääneen että voi lapsi raukka! :'( Tosi inhottavaa! Meidän lapsi on enemmän kun toivottu,mitä väliä iällä (ite siis 19 ja avokki 21) jos molemmista tuntuu oikealle niin miksi pitäis oottaa? Ja millon se on se OIKEA ikä tehä lapsia,sitten kun teet vasta vanhempana niin ihmiset sanoo että oiskait sitä aiemminki ehtiny..

Oho,kylläpä tuliki taas tilitettyä.. :D

Maarit ja Touho 27+4

maatritti:

No iteki lokakuussa täytän 19 ja ukko on kans 21. Ollaan lähes tulkoon siis kohtalontovereita! :whistle:
Kyllä muakin vahataan just kaikki mummelit ja sen melkeen voi lukea niiden silmistä mitä ne haluais sanoa! just noin kuin kuvailit.. se on tosi inhottavaa.
Ja aina jossakin on joku joka sormella osottaa ja supattaa sitten toisille että "kattokaa" :kieh: oon kyllä ite aina ajatellu että pottuakos se muille kuuluu vaikka oisin viiskymppinen ja maha pystösä kulkisin.
Nii ja pahempaa jeesustelua sai kuulla ukon vanhemmilta kun ne ei oo minua koskaan hyväksyny kun kuulemma käytän hyväksi jne jne.
:ashamed: hemmetti, ärsyttää ku ei oo juuri mitään muonaa kaapeissa ku ukon palkkapäivä piti olla perjantaina mutta maanantaina eli tänään oliki laitettu maksuun ja jokaisellaha o eripankki tietenni ni menee se 1-2 pankkipäivää ku tulee rahaa! Pitäs käyä ostamasa uus digiboxi ku entinen sano ittensä irti sopimuksesta eikä oo takuutakaan voimassa. :/
ja pitäs vielä ehtiä hankkia pinnasänky koska entinen joka saatiin käytettynä oli hajalla jalka haljennu. Ja hoitopöytäki pitäs hommata, ja babysitteri ja se turvakaukalo! Julmetusti menee rahaa, mutta ollaan päätetty uusina hankkia tulevien muksujen varalta että kestääpi kanssa sitten pitemmän aikaa :) tosin sisarusten hankkimisessa pikkupojulle joka masussani kovasti potkii, voi mennä tovi! minun hermot ei kestä kahta vaippaikästä muksua yhtä aikaisesti. Voin vaan kuvitella sen hälinän ja hullunmyllyn pikku kerrostalokolmiossa kun sopppakattila kiehuu yli, imuri huutaa eteisessä imetän toista ja esikoinen piirtää tusseilla seinään :LOL:
ehkä liian suurenneltua mutta voisi olla hyvinkin mahdollista. :headwall: pitää vissii käyä taas kaivamassa pakasteen perukoita, jos kehittelis sieltä jotaki ruokaa..Onneksi sain kaivettua mejän hätävara säästöstä 7?.
Sellanen iso skottiviski pullo joho ollaa kolikoita kerätty. Siinä oli vielä viime viikolla 80? mutta oli näkkyy ukko kaivanu kaikki 2? ja 1? kolikot poijes ja ostanu autoon dieseliä. Ja mulla hävetti käydä äsken kaupassa ostamassa pikkuhiluilla maitopurkki ja jauhelihapaketti! :whistle: Nolointa siinä maksamisessa pikkuhiluilla on se ku niitä pitää alkaa kaivamaan lompakon perukoilta ja laskea kuin palio niitä on ja jono seisoo takana.
:LOL: ehanaa.. löysin pakkasesta lohkopottuja ja lenkkiä.. tän päivän ateria taitaakin olla tuossa. Jos ne rahat ei huomenna tule niin huomenna sitte pitää vääntää pottuja ja jauhelihakastiketta. . Leipäkin loppuupi. OI että tämä elämä on niin ihanaa! :headwall:

*huokaus* tulipas taas elämöityä!?!
:p mitäs muut mammat tietää?

satunen: voihan se olla, et sun karvojen ajelu oliskin hellempää touhua ku parran ajo.... ;)
Nuo sun kuvitelmat kahdesta vaippaikäisestä voi kyllä pitääkin paikkaansa, mut yhtä hyvin sun mielipide voi vielä muuttua esim. vuoden päästä. Ei kannata lyödä ihan lukkoon ajatusta, ei kahta vaippaikästä. :)
Meillä oli esikoinen 1v9kk ku toinen synty. Esikko oli vielä tosi vaikee tapaus vauvana. Koliikkia ei todettu, mut nukuttamiset oli ihan kauheita. Joko ravattiin ympäri pientä kämppää tai hytkytettiin maha alaspäin polvella. Silti toinen ilmotti tulostaan n. vuosi tytön syntymästä. Niin ne "pahat" asiat unohtuu.... ;)

maatritti: mä hoidin karvotukset veks kans ennen lääkärineuvolaa. Mies ajeli ne mitä en nähny ja ite otin vahalla yläosasta... :D

satunen ja maatritti: voin vaan kuvitella miltä tuntuu, ku osotellaan ja supistaan nuoren iän takia. Ite olin jo 25 ku esikoinen synty ja silti mut luokiteltiin nuoreks äidiks, melko huvittavaa. :) Kannattaa yrittää unohtaa kommentit ym. ja keskittyä olennaiseen eli äidiksi tulemiseen. Eihän kukaan voi sanoa mikä ikä sopii kellekin. Itehän sen jokainen tietää parhaiten, tsemppiä teille ja muillekin nuorille äideille ulkopuolisten paineiden alla. :hug:

Mä kävin tänään siellä sokerirasituksessa. Jollain muullakin oli muistaakseni tänään aika...
Pahinta koko touhussa oli olla syömättä ilta 8 jälkeen. Oon tottunu syömään vielä 9 jälkeenkin jotain ja nyt piti taistella ettei pistä mitään suuhun. Litku maistu jopa paremmalta ku muistin, laihaa limsaa. Lopputulos oli hyvä, arvot oli 4,6 (5,3) 8,2 (10) ja 5,7 (8,6) suluissa sallitut arvot. Ei siis tarvi tarkkailla mitenkään syömisiä tai verensokereita, jes. :)

Seuraava neuvola onkin jo viimenen päivä tätä kuuta, kun täällä seuraava käynti on viikolla 30 ja siitä eteenpäin jo 2 viikon välein. Niin se aika vaan menee... =)

jasmara ja masuasukki 27+3

Ihanaa Jasmara ku otit kantaa lohduttavin sanoinesi tohon nuori äiti juttuun! :hug:
Niin tosiaan, no meen sinne ton karva pöheikön kans keskiviikkona ja se siitä!
On varmaa pahempiaki pehkoja nähny..
Mulla o seuraava neuvola vasta 11.8 ku minun neuvola täti on lomilla :whistle:
Sillo pitäski olla menosa sitten ööh.. 31+ 1 minun laskuje mukaan :eek: en oo kyllä varma mutta suurinpiirtein.. HOo.. kuinka keskonen vauva on jos syntyy esim rv 34- 36 ?

Täällä vietetään kesälomaa, joten kirjoittelu jäänyt hieman vähemmälle. Tämä loppuloma kuluukin kotona aika pitkälti. Saa alkaa pakkailemaan sitten muuttoa varten - ihanaa, sekin on kohta edessä! :D On se vaan uskomattoman ihanaa päästä uuteen kotiin, joka on juuri sen näköinen kuin itse haluamme! Rahaa on kyllä palanut ihan huolella, mutta kyllä tässä pärjää. Tampereella oltiin loman alussa ja siellä oli monessa paikkaa äippävaatteet alessa. Niitä ostelinkin sitten sen verran että pärjään raskauden loppuun saakka. Vauvalle löydettiin myös vaikka mitä kivaa vaatetta ja muuta tykötarvetta. Kaikki alkaakin olla vauvaa varten kasassa ja nyt sitten voikin muuton jälkeen rauhoittua ja odottaa koska Allu sieltä masusta maailmaan putkahtaa! :heart:

Lauantaina oltiin taas remonttihommissa - vein sellaista pientä tasoa ulkovarastoon ja vettä satoi kaatamalla, kaaduin sitten takapihan nurmikolla pyllylleni :ashamed: Vauvalle ei sattunut mitään, siellä se iloisesti potkii eikä mitään revähdyksiä tuntunut, mutta nivuset on ollu nyt kamalan kipeät pari päivää. Soitin neuvolaan ja se täti sanoi että kaikki vauvalla varmasti hyvin kun potkii normaalisti. Vaivat on nyt sitten vaan äidillä ja voi kestää kauankin ennenkuin loppuvat :snotty: Pitää yrittää olla nyt varovaisempi tulevaisuudessa ja muuton aikana varsinkin. Eikä saisi kantaa laatikon laatikkoa, mitenkähän sitä saisi itsensä taas uskomaan :headwall:

Pöheiköstä on puhetta ja sama vaiva täällä. Ei yllä niin ei yllä :kieh: Mies kylläkin lupasi taiteilla nyt jonkinlaisen leikkauksen, kun itseä häiritsee niin pirusti kun aina ollu "brasilialainen" eikä "perämettäläänen" :D

Pyykit odottelee koneessa, joten takaisin "kesälomahommiin" :whistle:

Adette & Allu 28+5

Pikaisesti käymään

Mun supistukset sitten jatku keskiviikosta perjantaihin. Välillä säännöllisenä, välillä ei. Lähdin perjantaina polille tarkastuttamaan, että kaikki on kunnossa ja tänään sain luvan lähteä sieltä takasin. Tipalla vähän helpotettiin supistuksia ja särkylääkkeillä selkäkipua (josta en tiedä oliko supistuksia, vai johtuko siitä kurjasta sängystä ) .
Alakerrassa kuulema on kaikki pysyneet suhteellisen hyvin, vaikka kohdunsuu oli ulkosuulta sormelle auki ja pehmennyt (ja ultran mukaan kohdunkaulankanavaa jäljellä 3,5cm, joka on hyvin, vaikkakin jo sentin hävinnyt).
Täällä sitä nyt makoillaan sitten ja toivotaan että muutama viikko menis TOSI nopeesti :(
Vauvan painoarvio oli 680g, eli ei mikään iso jössikkä vielä :snotty:

Kuulumisianne en hirveesti kerennyt lukemaan (en uskalla tässä kauan olla), mutta satunenkohan se oli laittanut ihanan kuvan :heart:

Nyt huilailemaan

huitshapeli ja lilliputti 24+6

Moi

onpas ihanana lämmin ulkona, lapsille lupasin alkaa laittaa uima-allasta terassille josko tää kesä nyt tästä alkais...

Kirsikka oon miettinyt et kestäiskö ne äp:n imse vimse flanelli jutut sillä näpsyllä kiinni, en tieä, ostin sellaisen ja meinamsin kokeilla...en tiedä onko toimivia...

pöheikkö vaivaa täälläkin , ja alan olla ihan epätoivonen ja ensi suihkureissulla meinasi koittaa peilin avulla..saa nähdä mitä tulee =)

masussa ei ihmeitä ,jotenkin sellaine odottava olo vaan...vauva tuntuu heittävän vielä itseään miten perin sattuu, kun sydän äänet kuuluu milloin mistäkin....

pitää lähteä nauttimaan tästä lämmöstä nyt ulos (varjoon )

28+4

:wave: helteistä iltaa..

nyt se samperin pesukone sano ittensä irti! :kieh: joutuu roudaamaan pyykit anoppilaan ja pestä, sitten kotio kuivumaan. :/ appiukko soitti ulkomailta että ostakaa uus. siis millä rahalla se luulee että kaupasta haen uuden tosta noin vaan. mies tuumas että eipä ole rahaa että viedään pyykkiä teille.. eipä siinä muuta appiukko meinannu ku että jaa.
yrittäny kämppää siivostella kun äiteen porukat tulee tänne, johan siitä on vuosi vierähtänyt kun nähty. välimatka kuitenkin lähemmäs 450km meillä..
raikkaaseen suihkuun pitäis jaksaa raahautua mut tuntuu et persus jämähtää tähän kun hetken huilaa.

Satunen,mimmali ja matriitti kohtalontoveriksi voisi sanoa myös. ite täytän 20 nyt kuun lopussa ja joutunut välillä ahdistetuksi tuon iän takia. nyt ruvennut toisaalta jo tottumaan siihen että saa "toisarvoista" kohtelua vain sen takia. kyllä mä uskon että erotutaan jonkin verran joukosta mut ei sitä ilkeäksi tarvi ruveta, jokainen taplaa tyylillään. mies kohta 24v. mietin joskus että miltä näyttää ulkopuolisen silmästä se kun ollaan kaupan pihas esim. itellä shokkipunanen tukka ja käytän enimmäkseen toppeja ja tripaalifarkkuja tai pastillivaatteita. mies semmonen Tony Halme tyyppinen tatuoitu äijä joka kulkee bootseis ja pääkallopadois yms. ja sitten onkin auto lapsia täynnä ja mies lepertelee nuorimmalle :LOL: voinpahan sanoa että ei ulkonäkö ja ikä kerro kaikkea =)

huitshapeli sullahan ollut kans vauhtia :eek: onneksi kaikki hyvin nyt ja vauvakin voi hyvin, onhan tuo viikkoihin nähden loistavan kokonen :hug: nyt lepuutat itseäsi mahdollisimman paljon ja syöpöttelet hyviä, luet hyvää kirjaa yms. :)
helppohan mun on sanoo vaikka ite oon semmonen touhutäti vaikka paikallansa pitäis pysyä. :|

iltapalat ja suihku..

triple ja tossutin 27+1 :heart:

Heippa kaikille,
kävin tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, kun asukas ollu hiljainen koko viikonlopun.
hyvin kuului ja tasaisesti löi :heart: ihanaa.
terkka meinas et voi olla et hän on vaan ollu rauhallisempi kun ollu niin lämmin.

kohta mies tuo lidlin ihanaa suklaa jäätelöö ni pääsee herkuttelee :p

:wave:

26+3

Tänään oli sokerirasitus, niinkuin jasmarallakin ja kaikki oli siltä osin kunnossa. Paasto 4.8, tunnin arvo 7.5 ja 2h arvo 5.6. Silti ilmeisesti "joudun" keskussairaalaan lisäultraan yms, kun ekassa sokerirasituksessa (rv 14) paastoarvo oli rajalla, ja minulla ilmeisesti kuitenkin olisi raskausdiabetes.. Ääh, en tiedä, toinen terkka sanoo toista ja toinen toista. Lääkäri on torstaina, hän kuulemma saa sitten päättää laittaako lähetettä eteenpäin vai tarkkailenko jatkossa siloin tällöin arvoja kotona.

Galluppiin Potkujen tunteminen ja sydänäänten kuuleminen on aina yhtä ihanaa.. ja tietysti odottaminen ja valmistautuminen vauvan syntymään! :heart:
Pahinta on tämä tukala olo! Helposti supistelee, vaikka mitään ei tekisikään. Alapää on kipeä ja arka, liikkuminen on hankalaa. Alkuun pelkäsin pitkään että saan taas keskenmenon, sitten kun viikot alkoivat olla jo pidemmällä ja pääsin pelosta alkoi kivut, enkä oikein vieläkään pysty nauttimaan raskaudesta täysillä.

Pöheikkö täälläkin on rehottanut, kunnes sain tarpeekseni ja peilin kanssa toissailtana ajelin suurimman osan pois. Olihan se aika taituroimista, mutta lopputulos on ok, ainakin parempi kuin ennen ajelua. Torstaina on lääkäri, joten kai on vielä sitä ennen vähän siistiydyttävä :) Miehelle en ole vielä uskaltanut antaa höylää käteen, mutta kai senkin aika jossain vaiheessa tulee, kun ei enää kertakaikkiaan itse näe mitään..

"Nuoresta" iästä
on puhuttu. Esikoista odottaessa olin 20 ja näytän vielä ikäistäni nuoremmalta. Silloin jo sain paljon katseita ja pään pudisteluita ikäni takia. Tuntuu, että nyt vielä enemmän, kun esikoinen on pian 2vuotias ja kuljen taas mahapystyssä. Keskenmenon aikaan, kun kävin lääkärillä, niin hänkin oli sitä mieltä, että parempi kun meni kesken, kun minä olen NIIN nuori kahden lapsen äidiksi, että on meillä aikaa lapsia hankkia kun ikää tulee lisää.. Loukkaannuin niin lääkärin sanomisista, etten ole sen koommin sillä lääkärillä käynyt! Kuitenkaan en koe kovin nuori olevani, kuitenkin "jo" 22v :) Olen nuo ikäasiat jättänyt omaan arvoonsa..

Lähdenkin tästä tekemään vohveleita kermavaahdon ja mansikoiden kera, kun sokeriarvotkin olivat niin hyvät :D

gibbon ja mytty 25+4

Oli lukia taas ku porukka käyny kirjottelemasa.Joskus tuntuu ettei täälä viiti yksinää
pölistä ku kukaa oo juuri käyny näpytteleen kiireiltään mitään.
Täälläki ollu hieman helletta. Mitä nyt normi lämpöä mutta kyllä se on sateiden keskellä kivaa.
=) tosin oon kait ihmeellinen mutta nautin viime yöstä kun heräsin ja oli pilkko pimeetä ja pihalla palo valot ku sato vettä! Ei ollu häikäisevän kirkasta keskellä yötäkään..
*huoh*. Tein äsken ruokaa, ukolla oli näläkä ku tuli töistä. Sellasta kirjavan värikästä raketti spagettia ja jauhelihaa mössönä. Ihan hyvää ku vähä laitto jauhelihaan jauhelihamaustetta.
Ilman mitään se ois maistunu ihan kakalle :kieh:
tämä PÖHEIKKÖ keskustelu on aika kuumaa kamaa huomaa! Eli en oo onnekseni ainoa.
Iteki yritin peili kans ja suihku oli päällä ni sehä höyrysty se peili eikä tullu mitn.
Pitäs vissii tänää kokeilla uuemman kerran?!?
kävin pikkusiskoa moikkaamassa äiteen luona päivällä ja vein sille hamahelmiä ja niitä alustoja, se tykkää niin kovasti niillä touhuta. :eek:
Mulla on alkanu turvottamaan nytten tän päivän aikana. Pitäs vissii juua himona vettä tai jotn.. sain vähän siivoiltuakin kun oli tullu vähä sekasta. Huomenna imurit huutamaan aamu 8. Ja vois vähä tuota moppiaki pyöräyttää lattianpinnasa..Parisen viikkoa sitte tullu imuroitua ja luututtua.
pesin noita vauvan vaatteita ja pitäs ne huomenna silittää.meni melkosesti ryppyyn ja ruttuun. hitto että säikähin! tänään ku laskostin kuivia vauvan vaatteita takas äitiyslaatikkoon, kauhea palloperse hämähäkki kipitti laatikossa. Seki säikähti kun kijaisin, tai pikemminkin karjaisin!
Inhoan ylikaiken hämiksiä. :whistle: :x ja murkkuja ja muita öttiäisiä.
Leppäkerttujaki pelkään nykyjää vaikka pienenä keräsin niitä tyhjiin lasipurkkeihin ja pistin niille lehtiä ruoaks..Ihmettelin sitte kyynel silmässä miks ne aina kuoli, "hei haloo likka, enhän minä tajunnu pistellä happireikiä niille sinne purkkiin" :p
mutta nyt.. tämä tyttö lähtee takalistoa lepuuttamaan säkkituoliin, kun on tullu tässä koneella jammailtua joggin aikaa että on takapuoli puuduksissa.
Hyvät yöt mammelit, ja hauskaa matkaa vauvan kans masussa.

ja triple88, ollaan samoilla viikoilla, mullaki tänään 27+1 ehanaa :)
:hug: :flower:

Heipsan!

Täällä kamppaillaan selkäkivun kanssa. Alaselkää vihloo aikas mukavasti, melkeinpä heti kun loman jälkeen aloitin työt niin alkoi selkäkipu. Pitää katsella miten tämän kanssa pärjää. Olen vaan huono jäämään saikulle, kun työpaikalle ei sit millään saa sijaista, tuntuu että sit mua syyllistetään siitä kun jään saikulle ja muut joutuu tekee tuplaten töitä, vaikka eihän sen pitäis mulle kuulua enää siinä vaiheessa. :ashamed:

Meillä on kissa viime aikoina kuseskellut joka paikkaan, sillä on ilmeisesti joku tulehdus kun pissasta löytyi vaikka sun mitä, mitkä ei sinne kuulu(vietiin pissanäyte lekurille). Huomenna sit on lääkäri, jossa ne rauhoittaa sen ja tutkii paremmin. Saattaa mukavan kallis lasku sieltä napsahtaa |O
Oisko kellään vinkkejä miten sais kissanpissan hajun pois sohvasta, mä oon yrittänyt kaikkea, mut en oo onnistunut sitä hajua poikkee saamaan.

Huomaa, että on ilmeisesti alkanut maha näkyä aikas selvästi, töissä kaikki asiakkaat on kyselemässä että "oletkos pieniin päin", "onko tulossa perheelisäystä", "sulla on maha vähä pullahtanut" :D siinäpä sit kaikille selittelet samaa asiaa.

Jeps,vois lähtee koisii, väsyttää sen verran paljon!

memmy ja vaavi 24+4

hei vaan TAAS pitkästä aikaa...en tajua miten muka ei oo ikinä aikaa tulla tänne kirjottelemaan...joskus käyn lueskelemassa mutta sitten tulee jotain niin ettei kerkeä kirjottamaan :ashamed:
kissan pissameillä kun kissa leikattiin niin se tokkurassa kiipesnojatuoliin nukkumaan enkä sitten tajunnut että se voi alleen laskea :eek: en edes huomannut sitä heti vaan vasta seuraavana aamuna rupesin haisteleen...ostin eläinkaupasta sellasta ainetta kun S.O.X, sillä mä ainakin sain hajut pois...
sitten vauva juttuja...täällä muutkin kovasti painiisamojen vaivojen kanssa kun minä...mulla ei sitä alku ajan pahaa oloa ollut mutta ummetusta oli,josta pääsin eroon kun rupesin rautaa syömään...onneks vaikutti niin päin :D sitten jos syö vähänkään liikaa tai rasvasta ruokaa niin närästys on aivan kauheeta...toissa yönä valvoin neljästä eteenpäin kun poltti niin pirusti mahaan eikä auttanut rennie...kyllä odottelen että pikku neiti malttais kääntyä jospa se hieman auttais kun nyt innokkaasti päällä puskee vatsalaukkua..ei oo kiva...vaikka tuskin se mitään auttaa :/
[/b]potkuja ja muuta myllerrystä[/b] tulee varmasti raskauden jälkeen ikävä...se on niin ihana illalla nukkumaan mennessä tunnustellla mahaa...
kohdun korkeusmulla neuvolassa täti odottaa kovasti että käyrä lähtis laskuun ja kiinnostas että mitenkäs teidän muiden käyrät!!?? mulla edellisessä neuvolassa joka oli 26+0 kohdun korkeus oli 26cm...
joopa...kai tässä pitää mennä nukkumaan että jaksaa taas huomenna töitä...rupee oleen hieman pakko pullaa...6vkoo :D
Cristiina ja pikku-neiti 28+4 :heart: :heart:

pöheikkökeskustelua täällä näköjään ollut...itse myös totesin että täytyy hieman siistiytyä ja hieman oli hankalaa kun ei mahan takaa nää mitä tekee :D mieheni kyllä kommentoi että ihanko itse oot ajellu...ei vissin ollut ihan linjassa :LOL:

satunen89 laitoin sulle yv:tä nuista kirppareista ja osotteista ( oon suurkuluttaja, joten oon kolunnu aika lailla jokapaikassa :) )

kestovaipoista itelläkään ei oo niistä kokemusta, mut aion niitä rueta käyttään. Onneksi mun kaveri on niissä jo ns.expertti, se piti mulle oman opastustuokion, ja oon nyt hankkinu lähinnä harsoja ja kutonu niitä villapöksyjä. Kirppareilta hain myös vanhoja flanellilakanoita ja äitin kaapeista pyyhkeitä yms, ja kangaskaupasta sitä pul-kangasta, tarkotus ois pistää ompelustudio pystyyn.

heh, tuli sitte seki mieleen, et ku ei nuista vaipoista oon kokemusta, et no helvetti, eihän mulla oo vauvoista ylipäätään yhtään minkäänlaista kokemusta :LOL:
Jotenki kait sitä silti pärjää ku sen saa syliin :)

ikäkeskusteluun... Kyllä mäkin oon sen tuijottelun huomannu, ja oon sentään 24, mut tiiän myös et oon nuoren näkönen ja muutenki sellanen "erillainen"...
Eniten paheksuntaa ihmisissä herättääki mun kohalla varmaan se, et oon tällanen värikäs kirpparihippi jolla on venytetyt korvareijät, naamassa 3 lävistystä ja koko selän peittävä tatuointi sekä muistona nuoruudesta pahasti viilletyt kädet joita en häpeile eli peittele yhtään.
(nykyään mulla ei sentään enää ole sitä mun n.40cm mittaista pinkkiä irokeesia josta luovuin viime syksynä :D )
JA auta armias niitä kommentteja sen jälkeen jos kerron että: olen kasvissyöjä enkä muuksi muutu, elämäntapamme on luontoystävällinen ja kulutusta kammoksuva, emme kuulu kirkkoon, emme mene naimisiin emmekä asu kuin pienessä vuokrakaksiossa ja olemme molemmat työttömiä.

Tekis mieli joskus sanoa näille tuijottajille jotain tyyliin: "meistä tulee tälle lapselle aivan varmasti mailman parhaat vanhemmat" =)

Huomenna on neuvola, lääkärintarkistus, ja minäkään en aio taiteilla tuon alapään pehkon kanssa, olkoon kerranki luonnontilassa ku en kerta ite sille mitään voi ;)

:LOL: minä herään joka arki aamu 6. Kun miehen kännykän herätyskello huutaa yöpöydällä korvan juuressa.
Tai yleensä olen hereillä jo vähän yli 5 ja pyöriskelen sängyssä kun poika herää potkimaan masussa. Kiva jos se sitte heräileepi synnyttyäänkin 5! tosin tänään se heräs vasta ku minä heräsin. Mulla oli kaamea nälkä..Kai se silläki oli sitten raasulla nälkä<3
voi elämää! mies jätti pankkikorttinsa mulle että käyn kyttäämäsä 200 metrin päässä automaatilla välillä onko palkka tullu tilile, kun se on 8 asti illalla töissä ja minä siis hoidan kaupassa käynnin jos on rahaa tullu. Sitte jos on rahat tullu niin meen bussilla kaupunkiin ( 6km) ja vien pankkikortin ukolle ja käyn samalla kirppiksellä kuolaamassa mitä siellä ois tarjolla.. Tänäänhän se vissiin avataan kun on ollu suljettuna. ainaki ovesa oli lappu ja jos kävis alushousuja ostamassa ku tuntuu että perä leviää ettei vanhat enää sovi kovin sulosesti jalkaan.
:D näin jotaki ihme unta automaattivaihteisesta 7 paikkaisesta avo autosta joka oli musta ja sen merkki oli joku Corvette, ajelin sillä ja ylämäkeen se ei oikeen kulkenu piti jalalla aina pukata ylöspäin :headwall: sitten mulla oli muka hirveän iso omenalasti: vihreitä omenia kyytissä isossa kirkkaassa jätesäkissä olin pölliny ne muka kaupasta.ja olin kuskaamassa niitä ukolle töihin. Sitten siinä unessa ku pääsin ukon työpaikalle tulinkin johonki pikkukeittiöön mistä joku työmies neuvo ja aukasi mikron oven että tuosta sisään niin miehesi on töissä tuolla seinän takana!?! Ihan sairasta unta..
:ashamed: hohhoijaah. pitäs lähtiä teetä keittään ja leipää syömään..

Huomenia.

Nuoresta iästä on ollut puhetta.Mä olin 18 ku aloin odottaa esikoista ja 19 kun tyttö syntyi ja kohtelukin oli sitten sen mukasta |O Naikkarilla kaikki oli niin välinpitämättömiä että oksat pois |O Nyt olen saanut paaaljon parempaa kohtelua vaikka olen ´vasta´21 ;) Täytän elokuussa 22.Mies täyttää myös elokuussa 23.Huomiota olen saanut ehkä myös olemukseni ja tyylini takia vaikka se ei kovin kummoinen olekkaan.Mä vaan en ole lakannut huolehtimasta itestäni vaikka raskaana olenkin ja käytän ihan samoja vaatteita kuin ennenkin.Olo ei ehkä ole seksikäs mutta se ei tarkoita sitä etteikö siltä vois näyttää ;)

(.) Vauveli oli eilisen tooosi hiljainen :ashamed: Mulla on onneksi tunnin päästä neuvola niin saa mielenrauhan.Oli tosi paha mieli koko päivän ku hakemalla haki liikkeitä eikä niitä tuntunut kun muutama hassu :'(

Jaaha,pitäs varmaan pukea päälle kun esikoinen lähtee just isälleen ja mulla on koko päivä vapaata B) Mennään miehen kanssa kiertelee kaikkia vauvaliikkeitä :p

-Laura ja Jättis 28+4-

Neuvolasta kotiuduttu ja tuloksia:

Painonmuutos + 3658g(yhteensä 7kg)
RR 109/67
Pissa puhdas,mitä nyt sokerit plussalla
Hemppa 115 eli Floravitalista ollut apua kun viimeks oli 113
Sf-mitta 30,5cm :whistle:
Vauva raivotarjonnassa

Syke oli 152 eli hyvin mallikkaasti vauveli voi liikkeiden vähyydestä huolimatta :heart: Neuvolatäti on niin ihana kun käski heti soittamaan jos arveluttaa että sydänäänten kuunteluun löytyy aina aikaa =)

Nyt on mieli hyvä kun sai varmistuksen ettei pelolle ole sijaa =)

Nyt miehen kanssa shoppailee :wave:

-Laura ja Jättis 28+5-

Heips lokamammat!

Paljon juttua tullut, päälimmäisenä jäi vain mieleen puskakeskustelu =) Itse nyrhin minkä näen ja mies lupasi avittaa kun en enää itse onnistu... Ja aika hankalaa se onkin, linjat taitaa jäädä aika vinoon :D

satunen89
:nanna taisi tuolla aiemmin mainita lähtevänsä lomareissulle, että kärsivällisyyttä, hän on kyllä esimerkillisesti hoitanut ketjun päivityksen :)

Omaan napaan ei kummmempia, luulin että minua on aiemminkin supistellut, mutta tuossa vähän aikaa sitten taisin tajuta vasta mistä on kyse eli vatsa meni ihan kivikovaksi ja tuntui oudolta. Ei niitä suppareita onneksi paljon ole, kohtu varmaan vaan treenailee. Mutta uutta tämäkin näin esikoisen odottajalle.

Mukavaa päivää kaikille,

Taralee ja Pätkä 25+4

Yhteistyössä