***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Täällä onkin käyty vilkasta ja tunteikasta keskustelua viime aikoina. Asiaan sen liiemmin kommentoimatta, totean vain, että kukaan äiti ei ole toista huonompi tekee hän millaiset päätökset tahansa! Eka-puhui täyttä asiaa netin keskustelupalstoista! Voimia satuselle, koitahan malttaa lepäillä siellä kotosalla! Nannalle myös paljon jaksuja, ja muille jotka vuodelepoon on määrätty.

Sairaalassa oloon kuitenkin haluan kommentoida :) Itselläni oli ennakkoluuloja sairaaloita kohtaan ennen pojan synnytystä, vaikka en ikinä ole sairaalassa itse ollutkaan.. muuta kun syntymässä :) Palvelu kuitenkin pelasi hyvin, ruokaa sai säännöllisin väliajoin niin paljon kun jaksoi syödä ja se oli mielestäni ihan hyvää. Siellä sai apua mieltä askarruttaviin kysymyksiin, jota totisesti ensisynnyttäjällä oli. Pääsääntöisesti kaikki hoitajat olivat mukavia, vaikka toki muutama löytyi niitäkin jotka ei niin mukavia ollut ja vähätteli nuoren äidin osaamista. Mielellään nyt seuraavaa lähden synnyttämään, vaikka kyllä kovasti toivon, että pian sieltä kotiin pääsisi.. Vain sen takia, että pääsee kotiin esikoisen kanssa.

Eka- Meillä esikoinen syntyi rv 39+4, ilman minkäänlaista ennakointia. Ensimmäisistä supistuksista kuuden tunnin päästä poika oli maailmassa, joten aika vauhdilla ensisynnyttäjälle.. kuulemma. Sairaalassa ei keretty paria tuntia kauempaa olemaan ja senkin ajan vietin kylvyssä :) Saa nähdä kuinka nopeaa tämä seuraava syntyy, kun synnytysten väliinkään ei tule kuin hiukan päälle kaksi vuotta. Toivottavasti kuitenkin sairaalaan asti päästään!

Ei mekään valmennuksissa käydä, eikä käyty esikoisestakaan. Esikoisen aikana valmennukset oli aina niin , että olin iltavuorossa, enkä jaksanut joka viikko alkaa vuoroja vaihtamaan. Eikä silloin jotenkin edes innostanut koko valmennukset, vaikka ei mitään toki niitä vastaankaan ole. Tuttuja asioita niissä kuitenkin olisi puhuttu!? kai.. Nyt ei uudelleensynnyttäjille edes tarjota valmennuksia. Tutustumiskäynnille synnärille pääsisi, mutta johan se paikka on kertaalleen nähty, joten sinnekään ei olla menossa :)

Meillä järjestetään äideille ja vauvoille noin puolivuotta synnytyksestä äiti laps ryhmiä, joissa tapaa muita samanikäisiä vauvoja äiteineen. Niissä oltiin pojankin kanssa, ja uusia ystäviä sai sitä kautta. Uskoisin, että nytkin niitä tullaan järjestämään, joten eiköhän me tämänkin vauvan kanssa niihin kuitenkin mennä.

Satunen kun puhuit ettet ujouden takia kehtaa ryhmiin mennä, niin mukaan vaan, jos yhtään mielenkiintoa ja halua löytyy! Harvoin siellä tuttuja keskenään on, kaikki yhtä tuntemattomia toisilleen.. Sitä kautta voi saada hyviäkin kavereita, jotka on samassa elämäntilateessa.

Nyt tarvii kiireesti mennä suihkuun ja syömään, kun ollaan lähdössä kaverin ja pojan kanssa kaupoille!

gibbon ja tyttömytty 31+5




 
Satunen kuten mainitsinkin niin lähihoitaja, siltä osin siis on sairaalamaailma tuttua henkilökunnan näkökulmastakin.

Ihmettelen vaan, miten jotkut kuvittelevat että lääkärit tietävät aina kaikesta kaiken. Sen verran hoitovirheitä ym nähnyt myös, että todellakin tarpeen tullen ajattelen asioita myös itse ja selvitän tilannetta vaikka sitten googlesta.. Jotkut tuntuvat unohtavan, että sairaaloilla itselläänkin on nettisivut joista löytää monia perusohjeita :whistle:
 
FPI
Huomenta :flower:

Synnytys/perhevalmennuksesta, meilä on taas tänään tuo perhevalmennus ja meen jälleen yksin, kun ei mies töistä ehdi, mutta tosiaan ei ujouden takia kannata jäädä pois, meille ainakin sanottiin, että siellä voi puhua jos huvittaa tai sitten vaan kuunnella. Viime kerta oli sellainen yleinen tutustumiskerta ja oli puhetta äitiydestä ja vanhemmuudesta, tänään käydään läpi synnytyksen vaiheet ja kivunlievitys. Eli joka kerralla on joku synnytykseen, lapsen hoitoon tms teema. Tosin varmasti pärjää hyvin, vaikka ei osallistu.

Mulla kanssa eilen tuntu oikealla puolella mahaa sellaista "repivää" kipua, tosin ei nukkuessa vaan kun oli koirien kanssa lenkillä. On tuntunu ennenkin, nyt oli kyllä voimakkaampaa, mutta meni nopeasti ohi, kuvittelisin, että on kohdun venymiskipua? Ei ainakaan supistukselta tuntunut.

Eilen ostin vauvalle ammeen, itkuhälyttimen, rintapumpun ja vaipparoskiksen, vaippoja ja itselle siteitä jälkivuotoa varten...nyt alkaa olla melkein kaikki (kai) kasassa....??

Omaan napaan ei kummallisempaa, ihmettelen edelleen tätä äityslomaa tai lähinnä, että mitä tekis?

Mukavaa tiistaita! B)

FPI+pepe rv 35+1 :heart:
 
Valmennuksesta: silloin reilu 7 vuotta sitten ku esikoista odotin valmennukset oli nimellä "synnytysvalmennus" ja se järjestettiin neuvolassa ;) Nythän kai puhutaan perhevalmennuksesta. Muistaakseni kaks kertaa käytiin ja sieltä jäi mieleen ku käytiin läpi synnytyksen vaiheet, kivunlievityskeinot ja mitä esim. voi mennä pieleen sekä milloin pitäis lähtee sairaalaan. Sairaalassa ei edes käyty tutustumassa, silloin asuttiin Kumpulassa Helsingissä ja synnytin Kättärillä. :)
Pojan synnytin Taysissa ja silloin ei ollu valmennusta enää ku jo toista ootin. Sairaalaan kyllä päästiin tutustuun. Mielestäni oli hyvä, ku tuo Tays ei ollu mitenkään etukäteen tuttu paikka synnyttää. =)
Nyt kolmatta oottaessani neuvolassakin sanottiin, et resurssipulan takia sairaalaan ei pääsis edes tutustuun. Ekakertalaisille kai jotain valmennusta järjestetään, satavarma en kyllä tuostakaan ole... Nettisivuihin kehotettiin tutustuun. Sieltä löytykin ihan hyviä ohjeita ja kuvia sairalasta sekä ajo-ohjeet synnytysvastaanotoon (se kun on muuttunu 5 vuoden aikana) .

Mulle tuosta esikoisen aikana tehdystä valmennuksesta oli hyötyä, siihen aikaan en nettiä juuri käyttänyt enkä olis varmaan osannu edes etsiä tietoa. Siihen aikaan se tais olla ihan "normaalia" et siinä käytiin ja jos olisin jättäny väliin niin varmaan olis saanu selitellä syitä. :D

Huomenna oliskin neuvola taasen. Saas nähdä löytyykö mun paperit tällä kertaa... Viimeks ku kävin, niin niitä ei oltu vieläkään saatu edellisestä neuvolasta. Onneks tiedot löytyy koneelta nykyaikana. =)

jasmara ja masuasukki 33+4
 
FPI
jasmara, totta! tuota lihasten venymistä en olekaan osannut ajatella, mutta voisi hyvin johtua siitä!

Huomasitteko muuten, että on jo olemassa toukokuisten 2009 pino!! Kylläpä aika rientää! ;)
 
Heipsan kaikille! :wave:

pikakysymys: Oletteko jo saaneet Kelasta päätös vanhempainetuuksista? Nimittäin olen lähettänyt hakemukseni jo heinäkuun puolessa välissä. Elokuu alussa tuli kelasta pyyntö lisätietojen lähettämisestä. Lähetin heti tarvittavat paperit sinne, eikä sen jälkeen asiasta ole kuullut mitään. Kävin äsken tsekkamassa tietojani Kelan sähköisessä palvelussa. Siellä näkyy, että ensimmäinen hakemukseni on saapunut 14.7. ja että elokuun alussa lähetetty lisäselvityspyyntö. Lisäselvityksen saapumisesta ei ole mitään... Mietityttää vähän tuo tilanne. Pitänee kai soittaa sinne ja varmistaa, että paperit ovat tulleet perille (vaikka olen kyllä suoraan Kelaan niitä vienyt silloin)

Nyt viimeisimpiä työhommia hoitamaan....

Enää kaksi päivää jäljellä töissä!!! :D

margo :flower: rv 33+6
 
Moi

ääh tätä oloa, pikkuinen potkii tonne alas nyt NIIN lujaa välillä että eilenkin sanoin jo miehelle et kohta tulee lähtö, et multa menee lapsivedet kohta tätä menoa..vauva on siis pylly alhaalla tuolla ja potkii niin et äskenkin en voinut enää istua kun tuntui sellainen ihan kuin "kupla" olisi puhjennut ja odotinkin et kohta alkaa vedet valua =) mut ei vielä, onneksi..terkka sanoi et just voi olla mahdollista et vedet menee kun vauva on perätilassa ja pääsee kunnolla iskemään jaloillaan...toivottavasti ei vielä menis, ma ois se aika keskusairaalaan ja haluaisin et vauva sais kasvaa vielä masussa....

onko teillä tukivyöt vielä käytössä? tai siis ketkä ovat yleensä niitä käyttäneetkään...mulla irtisanoin tänään sopimuksen koko vyö, tarrat ei enää pidä kunnolla ,no ei oo ihme kun oon sen kanssa kohta 8 kk elänyt =) ..tuntuu ihan oudolta kun se ei oo päällä..


perhevalmennuksissa tms en oo kertaakaan käynyt, esikoisen aikana vauva syntyi ennenkuin valmennus alkoi ja en oo kokenut sitä sen jälkeen tarpeelliseksi..

mut nyt on pakko lopettaa, tää potkiminen masussa tekee tosi häijyä.....

pw 34+3
 
Margo85

Mulla sama homma odotan päätöstä äippärahasta, elokuun alussa palkanlaskija toimittanut kaikki tarvittavat liput ja laput,ja mitään päätöstä ei ole vielä tullut, juuri tänään soitin kelaan eikä tienneet vielä mitään.
laittoivat taas kiirehtimismerkin siihen.
Et sitä tässä odottelen, et koska sen päätöksen saavat tehtyä |O
Ois kiva tietää mitä saa ja koska.
 
voi että tämä odottavan aika on pitkä.... tuntuu ettei saa mitään täällä kotona aikaiseksi vaikka pitäis tehdä vaikka ja mitä :ashamed: ei vaan löydy puhtia. Tänäänkin heräsin jo klo 7 aamulla ja menin "päikkäreille" jo kello 9 ja heräsin klo 13! :eek: :kieh: Eihän tällaisella rytmillä saa mitään tehtyä!! Ärsyttävää!!! |O

Perhevalmennuksista oli puhetta... miehen kanssa ollaan käyty nyt kerran ja huomenna jatkuu taas. Oikeastaan siellä on mukava käydä, niin saa tutustua muihin samassa elämäntilanteessa oleviin. Toki siellä asiaakin puhutaan ja sitä on kiva kuunnella, vaikka jo asia hallussa jotenkuten olisikin. Aina tulee kuitenkin jotain uutta - varsinkin miehelle. Hän tuntui ainakin olevan ihan huuli pyöreänä siellä jo viimeksi :D

Tuossa päikkäreiden aikaan tänään näin jotenkin ihanaa unta... Allu oli jo syntynyt ja imetin häntä. Unessa vauva siis vain imi rintaani ja minä katselin häntä :heart: Taitaa tämä odottavan aika oikeasti käydä pitkäksi kun näkee jo unta tulevasta. Nyt kun vain pian aika kiitäisi ja saisi nyytin syliinsä! :)

Remontti alkaa olemaan ohitse - tänään vielä viritellään wc:hen uudet kalusteet niin voisi oikeastaan sanoa että se on sitten siinä. Ja sit vielä kaikki tavarat paikalleen täältä lastenhuoneesta joka näyttää nyt siis lähinnä varastolta... :whistle:

Tutteja arvelin alkaa nyt keittelemään ja sitä saamarin sairaalakassia pakkaamaan, josko sille olisi pian käyttöä.

Adette & Allu 34+6
 
Silleri
Valmennuksissa kävin esikoisesta 6v. sitten oikein mielelläni, mutta kyllä silloin jo parasta antia hommassa oli oikean sisääntulo-oven näkeminen... toisestakin vielä pääsi tutustumiskäynnille, sisäänkäynti kun oli remontin takia vaihdettu, mutta tällä kertaa en lähde edes sairaalaan tutustumaan, vaikka eri sairaala onkin, syöksysynnytyksiä kun ei ole odotettavissa niin enköhän ehdi oikean paikan löytää ihan mennessänikin... :D

Neuvola oli tänään, verenpaine aina vaan alhainen, paino nousee niin kuin pitääkin ja viimeinen lääkäri ensi viikolla.

Mahdollinen käynnistys on alkanut kuitenkin mietityttämään, edellinen oli kyllä 4660g, mutta kun eihän sitä tiedä, millainen tällä kertaa siellä kasvaa... tietysti jos pyytäisi käynnistystä viimeistään n. rv41+0, silloin lapsi olisi kompromissina saanut kasvaa rauhassa, muttei viereksisi siellä ihan liikaa.

Silleri ja Suvi rv35+0
 
Neuvolakuulumisia:
RR 106/70, sama kuin aikaisemmin
Hb 130, noussut itsekseen mun huonolla ruokavaliolla :LOL: 2 viikkoa sitten oli 125 ja luulin että ois laskenut kun väsymys lisääntynyt ja raudan lopetin sillon 2 vkoa sitten. No, hyvä näin.
RT, syke +135, Pissa puhdas, SF 31.5 cm.

Ja siitä mun kivusta ei oikein osannut sanoa mitään uutta, eli varmaan jonkin ligamentin tms venymisestä johtui. Onneksi se ei ole toistunut.

Synnytysvalmennuksesta: Meillä ois se synnärikäynti torstaina, ihan mielenkiinnolla ootan, vaikka muuten odotuksia ei oo hirveesti sen suhteen, että sieltä nyt jotain ahaa-elämyksiä sais. Onpa kiva käydä vaan kurkkaamassa tänkin kaupungin synnäriä, miltä näyttää. Aika monelta oon kyllä kuullut, ettei sieltä nyt kauheesti synnytystä ajatellen irti saa. Mut tietää ainakin minne mennä kun hetki koittaa :LOL:

Äippärahasta, pitääkin muistaa soittaa tällä viikolla palkkatoimistoon, että millon voisivat lähettää ne palkkatiedot KELAlle, kun viimiset palkat tulee syyskuun lopussa tilille, mutta onhan se jo tiedossa että paljon maksavat. Mä kun haen sitä tukea palkkatulojen mukaan edeltävältä 6 kk:lta. Ois kiva tietää, paljon sitä rahaa tarkalleen saa...

Tuntuu ihan hullulta, että ainakin vuoden kotiäitiys alkaa kolmen päivän päästä, vihdoinkin! Toivottavasti sitä saa jätettyä työasiat taakse, ja pääsis heti nauttimaan kotiasioista. Ajatukset on kyllä jo niiin vauvassa kuin olla voi.....Meillä pitäs sen talonkin valmistua vielä ens kuussa niin muuttoasioitakin pääsee järkkäilemään nyt ajan kanssa. Sitten sais varmaan laiteltua noita vauvan tavaroitakin kuntoon, ei oo oikein vielä viittinyt kauheesti paneutua kun uuteen kotiin joutuu kuitenkin sitten taas järjestämään. Aika monella tuntuu jo olevan kaikki vauvan jutut järjestettynä?

Millonkohan kuullaan Naurukohtauksesta, eikös se ole jo kohta viikko kun se lähti nyyttiä hakemaan? Ja edelleen oottelen tietoa Triplestä, onkohan se ollu koko ajan siellä sairaalassa?

Kirppiina ja Ruu 32+4
 
Heipparallaa!! Eipä oo tullu aikoihin kirjoteltua (taas vaihteeksi ),taustalta oon seurannu keskusteluja mitä täällä on viime päivinä käyty! :eek: En halunnu kommentoida asiaa/asioita joten päätin olla kokonaan sekaantumatta,jokaisella kun on omat mielipiteensä :)

Omaa napaa..Supistuksia on tullu nyt monena päivänä (kipeitä )..Tänään taas ku kävin kaupungilla jonku tunnin niin johan on supistellu sen jälkeen.. auts.
Ja tuo kylyki on tosi kipiänä ku sieltä on ainaki yks kylkiluu tosiaan poikki ku Touho sen tuhosi!! Ei tunnu kovin hyvältä nyt ku se sitte potkii sinne kipiään kohtaan |O
Huomenna on neuvola,tuun sitte kertoo uutisia :) (vaikka tuskin siellä mitään uutta tulee.. )

:hug: ja jaksamista niitä tarvitseville! itestä tuntuu että jotenki tarvii nyt entistä enemmän tukea ja ymmärrystä kaikessa..Liikkuminen on tosi hiasta ja tuntuu että muutenki on "vaikeaa" ku koko ajan johonki sattuu jne.

Maarit ja Touho 33+5
 
Me käytiin viime viikolla ekassa valmennuksessa jossa iheena oli vanhemmuus. Ihan kivaa oli juu, mut emmie kokenu kyl saaneeni siitä mitään irti muuta ku sen et näki muita jotka on kans raskaana ja mitäs näkemistä siinä on... :LOL:
Tätä tokaa kertaa ootan enempi, on aiheena synnytys, kivunlievitys yms. En oikeestaan haluais tietää aiheesta hirveesti, vaan just ne perusasiat ei mitään ylimäärästä, muuten alkaa jännittään =) Mut meen silti, uskon et sieltä sais jotain hyödyllistäki tietoonsa.
Ja kolmannella kerralla on imetyksestä. Sinne meen kans. Mie oon jotenki tän netistä tiedon ettimisen kans niin uupelo. Ja ku jokapaikassa on eri tietoa ja kokemuksia ja juttuja niin menee vaan sekasin.

Mut pääsyy mulla nuissa valmennuksissa käymisissä on se, et on jotain tekemistä :LOL:
Saa merkata kalenteriin ees yhen etapin viikolle mitä oottaa, kuluu aika ees hieman nopeempaa. Kohta onneks alkaa sit ne joka viikko neuvolassaki käynnit ja hammaslääkäriki on parin viikon päästä, apua...

Synnärille pitäs käydä tutustumassa varmaan täs parin viikon sisällä. Tosin jos vaavi päättäs lähtee vauhilla syntymään niin eiköhän seki riittäs et tietäs mistä ovesta mennä sisälle ja huutaa eteisessä et apuva, vauva tulossa. Jos siis ei kerkii käydä tutustumassa =)

Hei mitä luulette, uskaltasko lähteä viikonloppuna reisuun helsinkiin ja takasi?
Kilometrejä kertyy siis suuntaan n.600 ja oltas yks yö paikan päällä, sit seuraavana päivänä ystävän häissä ja niitten jälkeen ajo takasi kotia. Viikkoja mulla on siis sillon 35+2 ja 4.
Mun roolihan ois lähinnä istua autossa.
Onko kellään kokemusta näin myöhäsillä viikoilla autoreissuista? onko se yhtä tuskaa ja uskaltaako lähteä?
On kyseessä mun parhaan kaverin ja mun exän häät ja haluasin kovasti mennä, olokaan kun ei oo ollu huono eikä niitä kipeitä suppareitakaan oo ollu eikä kohdulla oo tapahtunu etenemistä vaavin asennosta huolimatta (on siis seurattu n.3viikon välein melkeen alusta asti et miten se etenee ku vaavi ollu niin alhaalla)
En osaa ite ajatella miltä tommonen matka tuntuu istua ku ei oo autoa millä ees kulkea lyhyitä matkoja...
Kokemuksia kaipailen siis =)

poppari ja beibe 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
mulle saatetaan tehä sektio, joten mietin mikä on katetri, miten se toimii ja minne se laitetaan? :attn:
Katetrin letku laitetaan virtsarakkoon ja sitä kautta tulee pissa sinne pussiin. Se on siitä leikkauksen alusta sinne asti että itse pääset vessaan. Niin ainakin mulla oli sillon kun esikoinen leikattiin.
 
niin ja missään ei kerrota, että pärjäisinkö vauvan kanssa kaksin kotona jos minut ois leikattu, kun mies on päivät töissä? Miten kävisin suihkussa, jne. milloin pääsin kävelylle esim: vaunuja työntelemään? |O
ja kuinka kauan yleensä n. on vienyt haavan paraneminen ja oma paraneminen?
Että millon esim; voin sitoa kengän nauhani leikkauksen jälkeen kivuitta?

ja vaikuttaako se mahalaukkuun se leikkaus? Että voiko syyä mitä vain?
 
Hoitajat tuon pussin tyhjennyksen taitaa hoitaa, tosin omakohtasta kokemusta ei ole. Itsestään se pissa sinne valuu, näin ainakin olen nähnyt ja kuullut että tapahtuu. Viisaammat korjatkoon jos oon ihan väärässä. :)

Melko yksilöllistä taitaa olla tuosta sektiosta paraneminen, jotkut on kunnossa parissa kolmessa viikossa ja toisilla menee pitempään. Tuolta Ellien keskusteluista löytyi tälläinen aihe, jos siitä olisi apua.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1675650

Tuolla ainakin useimmat kirjoittivat että olo on suht normaali n. 4 viikon kuluttua.

Vaunujen työntelystä on ainakin sellainen ohje jo vauvankin kannalta että jos on viileet ilmat niin pitäisi 2 viikkoa odotella, ja pikkuhiljaa totuttaa vauvaa ulkoilmaan. Ensin 5 min, seuraavana päivänä 10 jne. Tuokin riippuu tietysti siitä että kuin kylmä on.
 
Enpä ole sitten piiiiitkäääään aikaan kirjoitellu tänne. Taustalla kyllä olen pyörinyt ja teidän kuulumisia käynyt lukemassa..laiska kirjoittaja :ashamed:
Valmennuksissa kävin sillon kun esikoista odotin. Mielestäni siellä oli ihan kiva käydä.
Poppari kyseli uskaltaako lähteä pitkälle reissulle.. Itse en pystyis lähteä kun on niin vaikeaa istuminen, mutta jos sulla on vointi hyvä ja jaksat istua niin mikäs siinä. Voisit kysyä ehkä neuvolastakin mitä sanovat. Ainakin kannattaa paljon pysähtyä ja jalotella. Eikös ole veritulpan vaara raskaana jos istuu pitkiä matkoja?
(.) Tänään kävin neuvolassa. Tuli työkielto ja lepopakko. Sairastuin viime perjantaina KAMALAAN oksennustautiin. Oksensin 6 tuntia 15-30min. välein! Sitten seuraavana päivänä alkoikin supisteleen aikas kipeesti. Tuli 2 tunnin ajan 4min. välein supistuksia. Tosin ne oli lyhyitä mutta aina joka supistus tuntui kun kuukautiset alkais ja selässä jomotti. Soitin sairaalaan ja kysyin että mitä pitää tehä, lähenkö jo sinne tuleen vai ootanko vielä kotona. Kätilö käski juoda yli litran vettä niin nopeaa kun pystyy ja katoa seuraavat 2 tuntia vielä. Jos ei sitten lopu niin sairaalaan. Meinas että supistukset johtuu siitä kun oon kuiva. Mä join ja niin ne supistukset alko helpottamaan, ONNEKS! Tänään sitten neuvolassa pissasta näkyi että olen kuiva edelleen. Pitäis saada sokerit ja suolat tasapainoon. Kysyin että kuinkas se onnistuu niin terkkari sanoi että vaikka haet grilliltä ranskalaiset tai syöt pussin sipsejä :LOL: . Nytpä saa mässätä hyvällä omalla tunnolla. Painoakaan ei ollut tullu kun 25g/vko. Mahatauti pudotti painoa.
Muuten oli kaikki hyvin. Vauvan syke 150, veri 127 jne.
Torstaina on lääkärineuvola, kirjoittaa mulle sairaslomaa äitiyslomaan asti. On meinaan jo rv 27 ollu kohdunsuu vähän pehmeä ja nyt on varmasti pehmentynyt lisää kun on supistellut kovasti viimeaikoina.
Nyt syömään että sais ittensä kuntoon!

Nannu ja Maggie rv32+5
 
Poppari: Olin just pitkän viikonlopun yksinäni autolla kotipuolessa, jonne kertyy matkaa tommoset 230km. Eihän se oo ollenkaan samoissa mitoissa tuon 600km:n kanssa, mutta täytyy sanoa, että pitää muistaa pysähtyä usein jaloittelemaan ja pissalle. Ja hyvä olla syötävää autossa. Meinataan vielä lähteä parin viikon päästä käymään saman matkan päässä, mutta silloin tulee mies mukaan. On nuo yöunet ollu niin lyhkäsiä, että jo senkin takia siirryn suosiolla matkustajaksi.

Muuten ei oikein varsinaisesti mitään uutta kuulu, tai siis kuuluu siihen nähden et oon kirjottanu tänne viimeks varmaan kesäkuun alussa, mut kaikki on menny melko hyvin. Pistelen tosin veritulppavaaran takia mahanahkaan joka päivä veritulppaa ehkäiseviä piikkejä, mut sen kestää, kun tietää et se on mun omaks ja lapsen parhaaks.

Tsemppiä kaikille loppusuoralle,

Onerva ja vaavi 34+3
 

Yhteistyössä