***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Jasmara sen verran "fanaatikoin" nyt, että maailmanlaajuinen (koskee myös länsimaita) imetyssuositus on 2v. asti. Se ei ole mielipidekysymys, että imetyksestä ei 6kk tai 1v jälkeen olisi hyötyä. Jos pelkkää maalaisjärkeäkin käytetään, niin kumpikohan on terveellisempää taaperolle; lehmästä lypsetty vai oman emon rinnasta tullut maito. Että silleen ;)

Mä vaan haluan aina älähtää kun joku alkaa puhua terveydellisen merkityksen vähyydestä, kun huvittaa niinkuin se lehmänmaito sitten jotenkin terveellisempää olisi.. :whistle:

Naurukohtaus onpas sulla hyvin kasvanut vauva! Paljonko muuten on tullut raskauskiloja? Aattelin kun näytit niin hoikkaselta gallerian kuvissa. Pohdin kun omakin sf-mitta oli niin pompannut että minkähän kokoinen jöllikkä täällä jo on.. Sulla on kuitenkin jo hyvänkokoinen vaavi jos nyt syntyykin ennen täysiaikaisuutta, lienee se hyöty ainakin tuosta koosta?

kohta rv32
 
Voi miten paljon tänne on tullut taas tekstiä sitten viime näkemän. Saati sitten siitä kun olen viimeksi jaksanut jotain raapustaa,,,

Nannalle, Triplelle ja Naurukohtaukselle täälläkin kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki sujuisi niin hyvin kuin vain mahdollista bd !

Imetyksestä - Olen päättänyt että tällä kertaa haluan, mikäli mahdollista, imettää mahdollisimman pitkään. Noita koululaisia imetin aikoinaan vain joitakin viikkoja. Mahdollisuudet kyllä oli pidempään imetykseen, mutta taisin luovuttaa liian helpolla. Nyt olen sitten päättänyt yrittää sinnikkäämmin. :) Toisaalta silloin ei sitä tietoakaan ollut näin helposti saatavilla.

Neuvolassa kävin aamulla ja sain lähetteen kättärille. Sf-mitta oli taas noussut, nyt jo 34cm. Lapsivettä kuulemma paljon ja vauvakin iso kokoinen.
Hb oli 142 :eek: Satunnaisesti olen noita rautatabletteja silloin tällöin ottanut. Nyt kyllä en ole ainakaan viikkoon yhtään ottanut, enkä ihan heti taida ottaakaan.
Kävin myös labrassa antamassa raskaushepatoosi näytteen, kun on välillä aina jalkapohjat ja kämmenet kutisseet. Ei todellakaan mitään tuskaista kutinaa, eikä edes usein, mutta halusin tuon mahdollisuuden sulkea pois ettei sitten myöhemmin kaduta.
Kovasti vauva painaa tuolla alhaalla. Häpyluu on kokoajan kipeä ja välillä sattuu häntäluuhunkin. Turvotusta on aika paljon, mutta kaikki verenpaineet, valkuaiset ja sokerit on ok.

32+1
 
HUomenta

tänään tasan rv 30 =) niin se aika vierähtää eteenpäin, yöllä sato tosi kovin vettä, sitä aikani kuuntelin, kun tuuletus ikkuna koko kesän auki, onneksi siinä on se verkko ni voi pitää auki.
nyt sit tässä heräilen ja suunnittelen töihin menoa.
Ihana et on perjantai, toivottavasti iltapäivällä olisi selkeää niin voisi olla lasten kanssa ulkona, tartteekin mennä saapas ostoksille, kun viime syksyiset on jääny pojille pieneksi.ja isomman saappaat kuopukselle vielä isot.

nyt on alkanut vaivamaan taas mahan kovuus, pitää varmaan ostaa jotain mikä auttaisi pehmittämään mahaa.
Eilen hieman taas supisteli, ja häpyluu on myös täällä suunnalla kipeä.

Imetyksestä on ollut puhetta, meinaan imettää myös tätä kolmatta, ja toivottavasti se sujuuu hyvin.
esikoista imetin reilu puoli vuotta ja kuopusta reilu vuoden.

Hauskaa perjantain päivää kaikille, piipahdan illalla ainakin lukemaan kuulumisia.



:wave:
 
Huomenta!

Täältä myös peukutukset Nannalle ja Naurukohtaukselle, että pikkuiset pysyisivät kyydissä vielä vähän aikaa :hug:

Imetykseen sen verran, että itse aion mennä ihan oman tunteen mukaan, enkä stressata kumpaankaan suuntaan. Toki olen sitä mieltä, että rinnat on juuri sitä tarkoitusta varten, että lapsi niistä ruuan saa, mutta jos se ei vain onnistu, niin kyllä korvikkeellakin hyvin kasvaa. Ja vasta ilmestyneen väitöskirjan mukaan pitkä imetysaika (yli 6kk) ei suojaa lasta allergioilta ja itse asiassa saattaa lisätä atooppisen ihon ja allergian riskiä... mutta näitä tutkimuksiahan riittää, kaikki varmasti voivat valita mieleisensä :D

Sateiselta näyttää täälläkin, oikein oiva keli paneutua tenttikirjoihin kun vain saisi motivaation jostain =) Mahan kasvattelu on paljon hauskempaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Taralee ja Pätkä 29+0

 
FPI
Huomenta!

Kurja keli täälläkin, tosi syksyisen tuntuista!

Onneksi on tosiaan perjantai...tämän päivän jälkeen 10 työpäivää jäljellä, jee jee!

Eilen tuli postissa Taikapilvestä tilaamani imetyspaidat ja liivit ja oikein hyvät oli, suosittelen!

Yöllä taas heräsin, että olin selälläni, mutta ei kai tuota voi mitenkään estää? Käännyn kyllä sitten heti herättyäni kyljelleni...

Kauhea väsymys on ruvennut vaivaamaan iltaisin, en meinaa jaksaa 11sta asti valvoa...ja hengästyttää tosi helposti, mutta kaipa se kuuluu asiaan.

Jeps, nyt takaisin töiden pariin!

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! :flower:

FPI+pepe rv 32+4 :heart:
 
Sateista "huomenta" kaikille! Koko yön taas tullut vettä ja sade vain jatkuu.. Tylsää, ei pääse pojan kanssa ulos :(

Kirsikka83 Meillä esikoinen siirtyi kaksi yötä sitten omaan huoneeseen ja isojen poikien sänkyyn. Nukkuminen omassa huoneessa on onnistunut paremmin kun osasin kuvitella. Turhaan olen asian suhteen monta kuukautta etukäteen stressannut. Voihan tässä tiestysti tulla vielä moneen otteeseen takapakkia, mutta toistaiseksi näyttää hyvältä. Tarvii vain äkkiä nostaa pinnasängyn pohja korkeammalle vauvaa varten, etten enää vahingossakaan laita poikaa pinnikseen :whistle:

FBI Itse kun herään yöllä olen myös kääntynyt selälleen, vaikka kyljellä aina yritänkin nukkua. Jossain vaiheessa heräsin heti kun selälle käännyin, kun teki jotenkin kipeää ja vauva alkoi enemmän potkia, mutta en siihen enää herää. Tarvii varmaan alkaa laittamaan selän taakse tyynyjä, niin kääntyessä jää edes vähän kylkiasentoon.

Pitäisi suunnata aamupalan laittoon. Mies on vielä tämän viikon lomalla, ja meillä on rytmit vähän sekaisin sen takia. Ollaan koko porukka valvottu normaalia myöhäisempään illalla ja aamulla nukutaan pidempään. Nooh, jos ensi viikolla päästäisiin pojan kanssa palaamaan taas normaaliin arkeen, kun mies palaa työelämään :D

gibbon ja tyttömytty 29+1
 
imetyksestä itse olen ajatellut asian niin että imetän juuri niin pitkään kun annetaan, eli kun maitoa vaan tulee ja lapsi on tyytyväinen. Ei mulla ole mitään sellaista että puoli vuotta maksimissaan vaan niin kuin luonto päättää. Äidinmaito nyt on kuitenkin tärkeää vauvalle ja jos luoja suo niin haluan sitä mettä antaa lapselleni mahdollisimman pitkään. Todennäköisesti raja tulee vastaan ensi syksynä kun siirryn takaisin kouluun ja vaavi menee hoitoon...

Eilen iski kauhea ahdistus. Oli koko illan sellainen olo että masuasukilla ei ole kaikki hyvin.
Liikeseurantaakin tein monessa välissä aina sen tunnin ja kyllä vauva liikkui aina reilusti yli 10 kertaa (joku 40-60 välillä ) silti oli jotenkin paha olla. Johtuu varmaan siitä kun neuvolassa se sf mitta ei ollut kasvanut paljoakaan ja vauvan sykekin oli laskenut roimasti. Pelkäsin koko ajan että on tullut jotain hapenpuutetta tai jotain... Liikkeetkin tuntuu niin erilaisilta nyt. Jotenkin hennompia, ei sellaista rytinää mitä ne oli tuos viikko kaksi tätä ennen. Sitten vielä yö meni pyöriessä. kauheeta säätöä tyynyjen kanssa kun laitoin niitä selän taakse ja jalkojen alle etten vaan pääsisi kääntymään enää selälleni unissani. ne vähäiset unet joita sain niin näin vielä painajaisia synnyksestä että vauvasta tuli vammainen, ja sillä oli hapenpuutetta kun syntyi ihan sinisenä (lääkäri totesi unessa näin, vauvaa en nähnyt, dääm. :D ) Karmeeta tälläinen. ajattelin jo että soitan neuvolaan että laittaisivat lähetteen seinäjoelle ultraan kun on niin epävarma olo koko ajan mutta taidan odotella vain kärsivällisenä seuraavaa neuvolaan 2 viikon päästä.

Ja kurkkukin on kummallisesti kipiä. tai kurkunpää. ku ei nyt kipeeksikin tulisi tässä jestas.

Nyt lähden huuto.netiä selaamaan. huusin jo vähän kietaisubodeja vaaville ja nyt pitäisi etsiä jos saisi hyvän rintarepun kun ajattelin kokeilla kantamista sen kanssa. :) Sisko lupasi tehdä sellaisen kantotakin (uusimmassa suuri käsityö-lehdessä) minulle kunhan sairaalasta joskus kotiutuu. Ja katsotaan mitä kaikkea muuta kivaa löytyy. :D

rv 30+4
 
Pitkästä aikaa :wave:

Aina vaan tulee joka päivä luettua, mut oma laiskuus on huipussaan tän kirjoittamisen suhteen :ashamed:

Imetyksestä ollut puhetta, saa nähdä saanko olleenkaan imettää, riippuu millaisen lääkityksen lääkäri mulle aloittaa heti synnytyksen jälkeen, nyt raskausaika kärsitään ilman lääkkeitä. :/ Mutta kaikki omalla painollaan, eli en todellakaan aio mitään stressiä ottaa.

Hankinnoista, meillä kaikki onkin esikon jäljiltä valmiina, ainoa et sitteri pitää ostaa. Ja tietty on kiva ostaa jotain uusia vaatteitakin tulokkaalle :saint: Pinnasänky on jo täysin valmiina odottamassa vauvaa, esikko kuukausi sitten siirtyi jatkettavaan nukkumaan, ilman mitään ongelmia. :D

Onko teillä kummit mietittyinä? Meillä meinaa tuottaa päänvaivaa mistä 'löydettäis' kummisetä, tätejä kyllä olis vaik kuin. Esikolle kaks setä ehdokasta kieltäytyi, joten vähiin käy vaihtoehdot... :/

Omaan napaan ei mitään ihmeempää, neuvolassa reilu viikko sitten kaikki oli kunnossa, seuraava neuvola on kuun lopulla. Sit pääseekin melki heti neuvolalääkärille ja siitä parin viikon päästä synnytystapa-arvioon, eli ainakin kaks ultraa vielä jäljellä. =)

Kurja ilma kun aamusta asti satanut, ei oikein mitään ole aikaan saanut, ja väsyttääkin vaikka kuin.

Niin ja :hug: :hug: kaikille niitä tarvitseville!

Veetis + pikkuinen 30+1
 
täällä yksi kummitäti on jo kysytty, miehen pikkusisko. Sitten onkin jo vaikeampaa. itselläni on kaksi isosiskoa joista toisen lapselle minä olen kummi. Mietitty on minun koulukaveriani (+sen miestä) mutta varmaa ei vielä ole. tosta kaveri pariskunnasta olenkin miettinyt että onko noloa jos pyytää vain tämän naisen eikä miestä kun ei me sen miehen kanssa niin olla tekemisissä oltu. Vai onko se vähän niinkuin automaattista että kun on pariskunta niin molemmat on sitten kummeja? Hankalaa täytyy sanoa. :D
 
kummit on meillä jo kysytty..minun isosisko ja hänen mies,sitten miehen isoveli ja minun yks ihana ystävä :heart:
Meki mietittiin kauan tuota että voiko pyytää vaan toista kummiksi..Mutta näin tehtiin!
Miehen isoveli erosi viime talvena( suhteen kestettyä 16 vuotta ) ja nyt sitte on uus emäntä, aivan ihana ihminen, mutta meistä kuitenki tuntu ettei sitä "voi" pyytää kummiksi ku ne on kuitenki ollu vasta niin vähä aikaa nyt yhessä..
Mutta tuo oli ihan selvä että minun isosisko ja hänen miehensä pyyetään..Ite ollaan yhen niitten lapsen kummeja!

Maarit ja Touho 31+1
 
Sataa täälläkin. Kissalla on ainakin puuhaa, ku kattelee vesipisaroita parvekelasien läpi ja ihmettelee veden lorinaa putkesta joka menee meidän parvekkeen lattian läpi. Huvinsa kullakin....

Emilyn: Sen verran on vielä palattava aiheeseen, et en varsinaisesti väittänytkään lehmänmaidon olevan terveellisempää ku äidinmaidon. Tarkotin lähinnä sitä, et ylipitkä täysimetys saattaa jopa lisätä allergioita. Kuten Taraleekin kirjotti.... =)
Tosin uskoisin ettet sinäkään aio täysimettää vauvaa siihen vuoden ikään, vai????
Tästä aiheesta ei varmaankaan päästä yhtenevään mielipiteeseen, sä olet pulloruokintaa vastaan ja mä taas en... Ei taida kannattaa väitellä.... ;)
Kuten muidenkin kirjotuksista on voinu lukea, on monenlaisia ajatuksia ja käytäntöjä. Mielestäni mistään tavasta ei pitäis tuntea syyllisyyttä tai huonommuutta, tekee sitten miten vaan. :)
Tsemppiä kaikille imettäville tai pulloon turvautuville!

FPI: Eipä tuota selällään nukkumista kai voi oikein mitenkään estää, ehkä tyynyillä vois auttaa ettei se asento olis mieleinen jonka sit vaihtais itekseen. Eikö sitä sanota, et jos selällään olo tuntuu pahalta, asennon vaihtaa unissaankin. Tosin sulla se ei ilmeisesti tunnu pahalta asennolta... :)

Moni puhui jälkisuppareista... Ite en niitä muistanutkaan. Ilmeisesti ei ollu pahoja ennenkään ku en muista tai sit aika kultaa muistot. Sen mitä muistan on, et pojan syntymän jälkeen multa kyseltiin, et supisteleeko ja vastailin ettei pahasti. Jotain lääkettä taisin ottaa, mut en kyllä muuten muista et olisin ollu kipee. Voikohan nyt olla pahemmat kivut vai oonko vaan sen tyyppinen etten kärsi niistä...?? Sen näkee sit.... :)

Kummeista veetoheto puhui... Ollaan koko raskausaika pohdittu ketä kummeiks. Alkaa olla kaikki kaverit jo kummeina jommalle kummalle lapselle. Mun veljet esikoiselle sekä mun kaveri. Pojalla on ystäväpariskunta ja toinenkin pari joka kyllä eros (naispuolinen pitää enää yhteyttä ja muistaa kummipoikaansa). Haluaisin ainakin 3 kummia joko pariskuntana tai erikseen. Harmi vaan, et mies on ainoo lapsi eli sieltäkään ei voi ketään kysyä. Kaverit ja tuttavat on ainoo vaihtoehto. En kuitenkaan samoja enää pyydä jotka jo on kummina meidän lapsille. Hölmöö vaan kysyä esim. serkuilta joita ei nää ku kerran vuodessa muutenkaan ja osa ystävistäkin on vieraantunut ja harvemmin kysellään edes kuulumisia. On tää vaikeeta.
Isovanhempiahan ei taida edes saada kummeiksi. Tietääkö joku, onko kielletty??? :)

Oma napa voi hyvin. Kovasti liikkuu ja muljahtelee. Hikasta "kärsitään" täälläkin joka päivä. Edelleen hieman epätodellinen olo, et on raskaana, vaivoja ootellessa...Liikkeet muistuttaa aina, et joku siellä mahassa on. :D

Viikot paukkuu täällä tänään! :whistle:

jasmara ja masuasukki 31+0
 
toiveikasodottaja: meille kävi niin, et mun ystävä joka on mun tytön kummi pyysi vaan mua oman tyttönsä kummiks, vaikka siis oon naimisissa ja hänkin mieheni tuntee (aikanaan meidät esitteli toisillemme) =) Hänen miehensä ei mun miestä niin hyvin tunne, niin päättivät et vaan mä "kelpaan". Eli hyvin voi kysyä vaan toista osapuolta, jos siltä tuntuu. :)

FPI: vähintään kaks kummia pitää olla. Ylärajaa ei mun tietääkseni ole. ;)
 
Heippa kaikille :wave:

Ensimmäinen lomaviikko kohta takana ja monta monituista edessä

Tuosta selällään nukkumisesta. Mä mukamas keksin tässä keskiviikko iltana hyvän idean miten en käänny selälleen yöllä ku nukun, laitoin tennispallon yöpaidan alle selkäpuolelle :D Noh mies on nyt kahtena aamna todennu että mua ei paljo tennispallo selällään nukkumista estele, herra on kuulemma kumpanakin yönä kääntäny mua useaan otteeseen kyljelleen ku oon niiiiiin makoisasti nukkunu se tennispallo selän alla. Joten se siitä hyvästä ideasta :/ Mitäköhän seuraavaks keksis, jos kävis vaikka hakee kiven murikan selkäpuolelle niin ei enää kääntyilis :whistle:

Kummit meillä on mietitty ja pyydetty. Neljä kummia tulee yhteensä :)

Meillä alko maanantaina kylppäriremppa, oon pienessä mielessäni kironnu koko rempan pieninpään maa rakoseen :kieh: Vessassa joutuu käydä toisella puolella pihaa ja ku tää neiti painaa päällään tosi mukavasti tonne rakkoon niin tuntuu että pissalla saa juosta about koko ajan :eek:


miimu ja bebe rv 31+2
 
jasmara kyllä isovanhemmatki voi olla kummeja :) Sehän on nykyään joku hittijuttu että isovanhemmat ovat myös kummeja!

Meillä tuo kummijuttu oli ongelma lähinnä siksi että ois ollu niin paljo ketä kysyä ja ketä ois haluttu..mutta päätettiin sitte säästää niitä seuraavillekkin :)

miimu86 sinä et ainakaan mikkää prinsessa oo jos unta ei häirihe tennispallo selän alla :D
 
Kummeista oli puhetta, niin meillä on kaksi vaihtoehtoa molemmat pariskuntia joten niistä pitää päättää. Molempia ei tohdita laittaa jos joskus vielä iskee vauvakuume niin sitten ei ole enään yhtään kummia jäljellä :/
Meilläkin muutama aiemmin kieltäytynyt kummiudesta ja niitä ei ole sitten myöhemmin kyselty, muutama ei kuulu kirkkoon ja kun molemmilla pieni suku ja aika pieni kaveripiiri niin vaikeeksi menee. Onneksi on jo alusta lähtien lähdetty sille linjalle että 2-3 kummia per lapsi
Kummallekkaan pariskunnalle ei olla puhuttu mitään meillä ollut ja samoin kuin meidän molempien suvuissa tapana että kummiksi pyydetään vasta lapsen syntymän jälkeen samoin kuin että nimeä ei paljasteta ennen ristiäsiä ym... omituisia tapoja. Tuo varsinkin on vaikeeta ettei nimeä paljasteta ennakkoon kun kotona puhutellaan kuitenkin heti nimeltä ja ilmeisesti nyt jo odotusaikana niin miten voi olla mahdollista ettei nuo lapset sitä kertaakaan kenellekkään kodin ulkopuolella möläyttäis. :LOL:

Selällään nukkumista on myös moni pohtinut. Itse en sillä jaksa vaivata päätäni en nyt tieten tahtoen mene selällään nukkumaan mutta jos yöllä käännyn selällee ei se voi vaarallista olla. Neuvolassakin joku terveydenhoitaja aikoinaan sanoi että kyllä luoto huolehtii ettei äiti nuku vaarallisessa asennossa. Eli jos asennosta on jotain haittaa on se äidillekkin sitten niin epämielyttävä että herää tai vaihtaa asentoa ja itse uskon tuohon. Muutenkin tekemistä tuon nukkumisen kanssa nykyisin. Yli tunnin saa iltaisin etsiä asentoa että nukahtaa, yöllä sitten saa laukata vessassa ja aamulla on viimeistää seitsemältä pystystä. Näinköhän luonto alkaa pikkuhiljaa totuttaa repaleisiin öihin ja aikaisiin aamuherätyksiin :D

Pumppernikkeli ja niilo 32+2
 
Moi

sateista perjantaita...

Täällä oltiin illalla tosi kipeinä, supisteli, ei pystynyt kääntymään jne..jotenkin ihan oli paha olla...nyt aamusta taas supistellut ja soitin jo terkalle, ensi ti lääkäri vasta mutta sanoi et sairaalaan tänään näytille jos ´jatkuu ja jatkuuhan nää...välillä 5 min välein, ei enää niin kipeitä mutta kuitenkin...tässä nyt odottelen et soitanko, toivottavasti ei tarvis lähteä...

ilmoittelen menikö ohi tai jos en ilmoita niin voitte epäillä ettei mennyt B) ..

hyvät viikonloput

pw 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taralee:
Imetykseen sen verran, että itse aion mennä ihan oman tunteen mukaan, enkä stressata kumpaankaan suuntaan. Toki olen sitä mieltä, että rinnat on juuri sitä tarkoitusta varten, että lapsi niistä ruuan saa, mutta jos se ei vain onnistu, niin kyllä korvikkeellakin hyvin kasvaa. Ja vasta ilmestyneen väitöskirjan mukaan pitkä imetysaika (yli 6kk) ei suojaa lasta allergioilta ja itse asiassa saattaa lisätä atooppisen ihon ja allergian riskiä... mutta näitä tutkimuksiahan riittää, kaikki varmasti voivat valita mieleisensä :D

Sen verran haluan oikaista, että tuossa tutkimuksessa käsiteltiin yli 6 kk kestävää TÄYSimetystä, eli siinä todettiin, että jos lasta täysimetetään (ei saa muuta ravintoa) yli 6 kk, tämä saattaa lisätä allergiariskiä... Suositushan Suomessa on 6 kk täysimetys ja 12 kk asti imetys muun ruuan ohella, joten tämän suosituksen kanssa tuo tutkimus ei ole mitenkään ristiriidassa.
 
Imettämisestä, itsekään en aio lyödä lukkoon asiaa suuntaan tai toiseen. Haaveena on imettäminen, ja olisi ihanaa jos 6 kk onnistuisi se täysimetys ja 12 kk asti osittain. Se kuitenkin on se suositus, kuten Emily vai kuka se oli sanoikin. Todettu parhaimmaksi lapsen kannalta. Mutta tosiaan, jos ei se imetys onnistu syystä tai toisesta, niin sitten ei, ja onneksi ravinnon saa annettua lapselle siinä tapauksessa myös pullosta.

Selällä nukkumisesta, "vaarana" siinä on lähinnä se, että selällään ollessa iso kohtu painaa ÄIDIN alaonttolaskimoita vatsassa, ja äidin laskimopaluu sydämeen huononee, josta seuraa mahd verenpaineen lasku ja huono olo, ja mahdollisesti äidin verenpaineen laskun kautta sikiön verenkierron heikkeneminen istukassa, mutta kuten joku jo sanoikin, ennenkun ehtii istukkaan vaikuttaa, tulee varmasti jo äidille huono olo ja automaattinen asennon vaihto. Käsittäisin että ei siis mitään tarvetta tennispalloille yms keinoille selän alla:)

Toiveikasodottaja, paljon se syke oli sitten neuvolassa? Sikiön sykehän on normaalisti 120-180 ja kaikki siltä väliltä on normaalia ja se vaihtelee jatkuvasti. Jos joskus neuvolassa esim 160 ja toisella käynnillä se sattuu sillä hetkellä olemaan 128, molemmat normaalia, syke on vain "dokumentoitu" sillä kyseisellä hetkellä, kohta se voi taas olla esim 150.

Kummeista, ongelma meilläkin. Mä olisin halunnut ainakin veljen ja sen kihlatun, mutta nyt mun raskauden aikana eivät ole osoittaneet oikein mitään mielenkiintoa mua tai mun raskautta tai lasta kohtaan, vaikka aiemmin ton kihlatun kanssa paljonkin yhdessä haaveiltiin vauvoista yms. Nyt heti kun ilmotettiin alussa mun raskaudesta, ei oo koko asia tuntunut yhtään kiinnostavan, aina kun tulee puheeksi (joku muu ottaa puheeksi), vaihtavat heti puheenaihetta tms. Niin tuntuu, että jos mielenkiinto jo nyt tota luokkaa, niin haluunko sellasia sitten kummeiksi, jos ei ees kiinnosta. Muutama kaveri vaihtoehto ois myös, mutta ne ei tunnu niin läheisiltä. Miehen sisko ja sen mies ois myös, mutta ne asuu aika kaukana ja haluisin että kummit ois OIKEESTI tän lapsen elämässä, eikä vaan pari kertaa vuodessa. Ja miehen toista siskoa mä en oikein näe vaihtoehdoksi.....Vaikeeta.

Ei ilmeisesti tiedossa vielä mitä Naurukohtaukselle kuuluu, kovasti ollut mielessä? Entä Triple ja Nanna?

Kirppiina ja Ruu 30+0 *poks*
 
Naurukohtaus on täälläkin mielessä.Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Tänään oli synnytyskeskustelu haikaranpesässä :) Se pidettiin ruuhkan vuoksi yhdessä synnytyssaleista ja kyllä tuli elävästi mieleen aikaisemmat synnytykset :heart:

Ihanaa kun vauva tunkee pieniä nyrkkejään tuonne lantioon luiden alle :x Pään pyöritys tuntuu myös ihanalta varsinkin silloin kun se yhdistetään jalan tunkemiseen kylkiluiden alle..Vali vali :D Tuntuu siltä kuin olisi kokoajan appelsiini jalkovälissä.Vauva on siis alhaalla.

Imetyksestä imetän niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja maitoa riittää.Luultavasti täysimetyksellä neljän kuukauden ikään asti ainakin :) En ota stressiä asiasta ja muiden mielipiteetkään ei hirveästi kiinnosta koska mielestäni imetys on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen juttu :)

Kummeista apua,meillä on kaikki "hyvät" kummit jo käytetty :eek: :ashamed: En tosiaankaan tiedä mitä keksitään.

Perskatti kun nuo 3 ja puoli ja kaksivuotiaat rakkaat lapsoset käy hermoille |O Ihanaa sitten kun on synnyttänyt niin en ole niin pahalla tuulella kokoajan :D

ktl 31+3 :heart:
 

Yhteistyössä