***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

tin
Heippa!
Oi että, superihanaa että meitä alkaa jakaantua toden teolla nyt! Paljon onnea Rontti, Vilma- Onni ja Piituli :heart: :heart: Kyllä me muutki tästä sitte peräs tullaan. Voisin kyllä liittyä myös niihin joulukuisiin, tää ei oo ihan hetkeen ulos tulossa ;) Oli ihana lukea synnytyskertomuksia ja nyt jo niin moni kotona nyytin kanssa!

Olin pari päivää poissa koneelta ja huh ku oli lukemista! Kävin tosiaan tampereella vähän kavereita ja sukulaisia morjestamas ja ostoksilla. Täytyy myöntää että sorruin kans ostamaan Lindexin pöllötoppiksen, oli niin ihana! Niitä tais olla lokamassuilla aika monella :) Muuten oli ihanan rentouttava reissu ja oli mahtava nähdä pitkäaikaisia ystäviä, mutta yhden shoppailupäivän jälkeen rupes "joku" painamaan tohon häpyluuhun. Voiko se olla merkki laskeutumisesta?:attn: Ja sitte toisen shoppailupäivän jälkeen tiesin mitä on kivuliaat supistukset :D
Maanantaina neuvola ja tiistaina äpoliaika tuon kasvun vähyyden takia. Jännittää että onkohan kaikki ookoo.
Hyvää viikonloppua lokamassuille :)
tin+minimee 37tasan

Semmosta vielä että olis tosi kiva jos te jo synnyttäneet joskus ehtisitte käydä kertoilemassa meille möhömahoille että mitä teidän vauva-arkeen kuuluu =)

Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower:

Piituli1974, millaisia uhkaavia oireita sulle tuli raskausmyrkytyksen suhteen?

Mulla on nyt tulevana ma synnytystapa-arvio ja vauvan kokoarvio Oysissa. Sf-mitta kulkee yli yläkäyrien ja lääkärin arvion mukaan vauva on iso. Ja mun lantio tuntui kuulemma ahtaammalta. Saapa nähdä, joko ne ottaa mut sisälle ja käynnistää synnytyksen, kun tuota turvotusta ja verenpainettakin on. Toisaalta toivoisin sitä, toisaalta olis vielä paljon hommaa...

Milla-Maria: mulla vauva oli kiinnittynyt kokonaan joskus pari viikkoa sitten.

Kuulin just juttua kaverilta, että Oysissa on kuulemma tällä hetkellä ollut taas niin täyttä, että kaikki synnyttäjät eivät ole mahtuneet osasto 13:lle, vaan osa on joutunut vauvojen kanssa osasto 11:lle. Harmittaa kyllä kovasti, jos tilanne on sama, kun itse menee sinne.

Piipa rv 38+1 tuskissaan

Iltapäivää!!

Täälläpäin on ollut takapuoli kipeänä, tuntuu et vaaveli painaa häntäluuta tai jotain ja on tosi vaikea kävellä ja tuo menkkakipukin tuli takaisin... uuh :/

Aattelin lähteä kellarin siivoamaan kun mein iskä tulee kotiin josko vaik saisin tuohon jässikkään liikettä ku niin alko mua kiusaamaan. Soisin kyllä lähdön jokuselle muullekin kun olen lueskellu täällä teidän oireita jo pitemmän aikaa...

Mieki olen aatellu et pitää saaha siel synnärillä bbtä kattoa ku oon niin koukuttunu siihen, kiva tietää etten ole yksin. En vain muista kuka sitä muu sinne kaipas. Muistelisinkin et noin kolme vuotta sitten tais tulla joku ulkolainen bb ja sitä sillon isännän kans yhessä salissa ihmeteltiin ja naukkailin välissä ilokaasua.

Sellastapa vain tälläerää ku tylsyys iski, tsemppiä kaikille...

Inkku ja masuasu 37+5

Heips! Mahtuuko vielä mukaan näin viimemetreillä? Oon seuraillu teidän kirjoituksia oikeestaan koko ajan vaan en oo saanu aikaseks kirjottaa ite ku ei oo kotona konetta niin pääsen kuitenki niin epäsäännöllisesti kertomaan omia kuulumisia teille muille. No olipa vähä sekava selostus mutta jospa siitä jotain tolkkua sai. Ensiksi ihan älyttömästi onnea kaikille vauvan jo saaneille :heart: Mulla itellä ois laskettu aika 8.10. eli viikkoja on nyt kasassa 37+4 ja olo alkaa olla melko tukala :/

tintti85 mukaan mahtuu aina. Tervetuloa :wave:

Mulla on pikkusen tokkurainen olo. Kuopuksen kanssa vetästiin reilun kahden tunnin päikkärit ja miä oisin voinut nukkua paaaljon kauemminkin :D Muutes siitä pöllötoppiksesta. Ei kuulemma Kotkan Lindexissä ole :kieh: Tai likkakaveri ei ainakaan ollut löytänyt vaikka oli kysynytkin. :( Ite en jaksanut kaupoille lähteä vaan pistin toisen asialle :ashamed: Siitä on kyllä jo muutama viikko että näinköhän ois nyt. Miä haluan ja kun muillakin lokavaavoilla semmonen on |O :whistle:

Isäntä lupas mulle saunan tänään lämmittää josko se yhtään vauhdittais tätä hommaa. Alavatsaa nippailee taas mutta supparit edelleen niitä tyhmiä vanhoja kivuttomia :kieh:

tuutilulla rv 38+6

Työ onnelliset, mitens on arki lähtenyt vauvojen kanssa sujumaan? Jos jossain välissä ehditte kuulumisia kirjoittaa niin ois kiva kuulla pikku prinsessojen ja prinssien kuulumisia. Ja miten isot sisarukset ovat pienokaiset vastaanottaneet?

Miks tää palsta taas tänään temppuilee!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Yritin päivittää masukuvaa profiiliin, mutta ei tarttunut yrityksistä huolimatta. Ei edes linkin laittaminen onnistunut. Vielä yksi yritys...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1003936.jpg

Kirjoitin äsken kaikkee muutakin, mut en jaksa toistaa itteeni, jos tää ei taaskaan toimi. Pikainen kysymys: Minkä ikäisen pipo on 42/44? Varmasti toi kuulan koko vaihtelee, mutta noin suunnilleen... Näyttää suurelta, mut oli pienin koko pöllösarjan uusissa pipoissa.

Susa ja Ukko 37+2

henkka81, kiitos päivityksistä =)

Onko muilla ollu karmeeta väsymystä? Mua on vaivannu aivan järkyttävä väsymys jo varmaan pari viikkoo, yöllä en saa unta vaikka kuinka väsyttää mut kokopäivän vois vaan nukkua. Oli tarkotus tehä vielä oikein suursiivous ennen ku alkaa tapahtumaan että ois kiva tulla puhtaaseen kotiin sairaalasta mut hyvä että jaksaa pakolliset kotihommat tehä päivittäin, taitaa jäädä meikäläisen suursiivoukset haaveeksi vain :headwall: Tuntuu että suurimmalla osalla tutuista ja kavereista on tullu hirvee virtapiikki näin loppuajasta että ovat tehneet kaiken ja vähä enemmänki mut mulla taas kävi tämä energinen vaihe jo paljon aiemmin ja nyt on taas veto pois.. Kai sitä kerää sit voimia tulevaa synnytystä varten ku pitää nukkua varastoon, mun univarasto vaan tuntuu olevan melko rajaton tapaus :LOL:

papunen76: Juu, varasin ajan yksityiselle tarkkaan painoarvioon ens keskiviikoksi. Sekin helpottaa mun oloa, kun saan tietää minkäpainoinen vauva nyt on ja mahdollisesti sitten LA:n tienoina ja kuka tietää vaikka menis yliaikaiseksi?
Tosin mun th sanoi taas tänään siitä missä synnytän ens viikosta eteenpäin, toinen kerta jo kun vihjaa jos vauva tulisi etuajassa? Kaikki edelliset ovat menneet loppuun asti, niin eiköhän tämäkin.
On tää kyllä kummaa aikaa tää raskausaika. Muiden kanssa ei pelottanut ollenkaan mitkään kokoarviot, mutta tän kanssa on alusta asti ollut tunne, että on isokokoinen ja synnytys pelottaa/jännittää.. :ashamed:
Tai sitten mulla on liikaa aikaa miettiä asiaa ;)

Enhän mä pysty mitään enää oikeen tekemään, kävely on niin vaikeaa muutaman sadan metrin jälkeen. Ja ihan raihnanen jonkun pikkureissun jälkeen, seuraava päivä menee maaten :ashamed:

Jotain positiivista on pakko laittaa, kun tuntuu pelkältä valitusvirreltä...

Innostuin ompelemaan Diipelin innoittamana B) Ne hänen luomuksensa olivat niin hienot, että halusin myös meidän vauvalle jotain omatekemää ja ihan omissa väreissä. Käytiin eurokankaassa ja ostin tarvikkeet pinniksen suojukseen, äippälootan verhoiluun ja verhokatokseen. Pakkauksen verhoilu on valmis ja seuraavaksi aloitan verhokatoksen tekemisen. =) Enpä muistanut että ompeleminen on näin mukavaa yli kymmenen vuoden jälkeen =)

Oi onnen ihanuutta! Isot onnittelut kaikille äideille, jotka ovat pienokaisen/pienokaisia saaneet! :heart: :heart: :heart:

Tänne ei sen kummempaa, päivän sana on ollut silityssulkeiset. En ole mikään himosilittäjä, mut tänä aamuna raudan vieressä hurahti kolme tuntia... Tätäkö se sitten tulee olemaan... No kai sitä nyt lapsella pitää siistit ja sileät vaatteet olla.

Iltapäivä hurahti habitare-messuilla. Oli musta aika tylsät messut, jotenkin pari vuotta sitten oli paljon mielenkiintoisemmat.

Pitäkää nyt meille peukkuja, että saataisiin meidän talo myytyä. Yksi potenttiaalinen ostaja on ilmestynyt kuvioihin. Mä alan oleen väsynyt nimittäin tähän kahden kämpän loukkuun...

Eipä täs ihmeempiä, mies tuolla huutelee saunaan. Pitää mennä kun kerrankin on ihana vapaa ja rauhallinen ilta tiedossa.

Hyviä viikonloppuja kaikille, ja älkää nyt kaikki poksahtako, muuten mä jään yksin tänne odotuspalstalle...

Ippuli 36+0

Keiju07
Makeita mahoja teillä, ja hurjia kokoeroja. Susalla tosi pikkuinen maha viikolla 37 ja Henkalla taas komea pallo viikolla 35. (Niin ja Henkalla kiva keittiö.)

Tervetuloa Tintti85! Onko sulla hemoglobiini mitattu milloin?; mulla ainakin väsymys kulkee aika tarkkaan käsi kädessä hb-arvon kanssa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Keiju iltakierroksella 35+3

:flower: ONNEA UUSILLE VAUVOILLE JA PERHEILLE :flower:

Täällä alkaa pikkuhiljaa olla tukalat paikat. Nyt on aamupäivästä asti supistellu tosi kivuliaasti 4-7 min välein. Mies koko ajan kyselee, et joko lähdetään, mut kun en haluu turhaan käydä. En haluu nähdä jonkin vanhan kääkkä kätilön ilmettä: et pitäishän se viidennellä kerralla jo tietää, millon tullaan :kieh:
Sen verran on tilanne tässä illan aikana muuttunu, että nyt selkää särkee supistusten välilläkin.

Tänään tuli postissa kutsu sisätautipolille keskiviikoks. Meinaavat laittaa rautatippaan tuon surkeen hempparin takia. Saa nähdä joutaako tuonne :D

Täälä kans supistelee,kivuliaasti...Kuudesta asti suunnilleen pari tuntia tuli alle 5min välein,sit loppu hetkeks ja nyt taas jatkuu..Kovasti yritän jotain tehä että kovenis...Kipu tuntuu selässä,alamahassa ja nyt reisissä myös,tai ehkä lonkkien puolella enemmän...aika vaikee paikantaa...Nyt ysistä asti tullu 3-10min välein..
Epäilenpä silti vielä et mitään tapahtuis,annoin äitillekkin ihan luvan olla kotonaan yötä...tai saa nähdä tuleeko tänne kun soittaa kympin aikaan niin ei tarvi sit ainakaan yöllä mistään lähtee jos jotain sattus tapahtuun...

yksäiti+ hippu rv 37+4

milli78 Hyvä jos saat asioihin varmistusta. Ei oo kiva pähkäill'ä ja pelätä, että mahtuuko alakautta vaiko ei. Minulla synnytystapa-arvio viikon päästä maanantaina. Saa nyt nähdä mihin päätyvät. Nyt kun juniorikin on taas vaihteeks käyny istuksimaan.. :/ Ymmärtäis nyt kääntyy :whistle:

henkka81 Herranjumala siun mahaa.. :eek: ei sii todellakaan millään pahalla, mut on kyllä aika muhkee. Kummaa ettet ole "muhkee" muualta. Ai kun en minäkään... Mutta kun tällanen tasapaksu pötköläinen vaan oon.. :ashamed:

Hei, mikä se pöllötoppis on?? Minulla on nyt menny joku lokakuisten inside-juttu ihan sivu suun :eek: Tahtoo tietää... Voiskos joku laittaa siitä kuvan tänne...

Ja, ketkä nyt oli huolissaan siitä, että ainuiksi jäisi tänne kun toiset siirtyy jo nyytin saaneiden pinkkaan: Älkää olko huolissanne. Täällä ei pienintäkään merkkiä halusta tulla ulos. :/ :x Mies esitti vienon toiveen, että jos kuitenkin jouluksi.On kuulemma ikävä pitää työntekijöitä varalla viikkosotalla.... :kieh: :D Eli mie pyörin täällä mahdollisesti vielä marraskuun puolella ainakin. :wave:

Voi mileko, sullahan on nyt jännät paikat!!
Sinäkö se nyt sitten olet seuraava Lokakuinen joka saa vauvan kainaloon! Ihanaa, ja onnea matkaan jos nyt synnytys alkaa!!

*muoks* oli tullut Yksäitinkin viesti, tsemppiä nyt myös sinulle, toivotaan että ne supistukset nyt jatkuisi, ja saisit jo huomiseksi käärön syliin:) Onnea matkaan!

No ompas nämä sivut tänään hitaat!!! |O

Milekolle hurjasti tsemppiä suppareiden kanssa,tulehan ilmoittamaan mikäli lähtö laitokselle koittaa :LOL: minäkö muka utelias :saint:

Milli78 eikös olekkin vaan mukava ommella pikkuiselle jotain =) se on vaan niin suuri kynnys kaivaa tuo ompelukone esiin mutta senku saa tehtyä niin itellekkin tuli hyvä mieli :)

Mulla on jotenki niin levollinen olo synnytyksen suhteen,kiitos sen ihanan kätilön kun kävin tiistaina Merioulun neuvolassa,se on jotenki niin mukavan tuntoinen ihminen ja puhuu niin rohkaisevasti. Enää vaan odotellaan, ja saa nähdä kuinka kauan! melkein mieli tekis lähteä ens viikonlopuksi Saariselälle patikoimaan sukulaisten kanssa ihan kiusallaankin,varmasti silloin siellä korvessa lähtis synnytys käyntiin kun hirmu pitkä matka ois sairaalaan :kieh: :kieh: :kieh: saapa nyt nähdä,en taida kuitenkaan,vaikka viikkoja kyllä sillon vasta 37+.

Eilen kävin piiiiitkästä aikaa salibandyreeneissäkin,oli se niin mukava =) Tietenkään en juoksennellut sun muuta mutta syöttöreeneissä olin massuni kanssa mukana,varmaan siksi sainkin niin hyvin nukuttua viimeyönä B) Onkos teillä tietoa kuinka pian voi aloittaa liikkumisen synnytyksen jälkeen? Siis tietenkin riippuu onko paikat repeilleet sun muuta mutta pitääkö sitä kohtua tai jotain varoa? :whistle: :ashamed:

Hyvää yötä kaikille! :wave:

Diipeli ja masujesperi 35+6

hitto teksti hukku...no uus yritys
elikkä Keiju07 keittiö ei mun vaan kaverin...mut hieno on tosiaankin, tykkään itekki

pikkumyy
henkka81 Herranjumala siun mahaa.. :eek: ei sii todellakaan millään pahalla, mut on kyllä aika muhkee. Kummaa ettet ole "muhkee" muualta. Ai kun en minäkään... Mutta kun tällanen tasapaksu pötköläinen vaan oon.. :ashamed:
samanlainen reaktio mulla oli,ku kaveri tänään kuvan nappas :LOL: ei se täält "ylhäältä noin isolta näytä....

milekolle ja yksäitille tsemppiä....jos ne supparit vaik siit kovenis

henkka ja veeti 35+6

mileko ja yksäiti teillehän jännää on. Tsemppiä matkaan molemmille hurjasti jos lähtö tosiaankin tapahtuu :hug: Itteä alkoi ihan jännittämään teijen puolesta. Ja mileko ei se mitään tunnu merkkaavan vaikka noita lapsia onkin ennestään useampi. Ihan yhtä ummikkona niitä lähestyviä merkkejä itekin seurailen :ashamed:

Mun tekis miel nyt kyl alkaa huutamaan: Miä en ala mitään, miks muut pääsee tositoimiin. Ei saa etuilla |O :D

täytyy vielä kehua että on mahtava toi henkan keittiö :)
ja minä oon täällä tosi pirteenä,ei tietoakaan vielä nukkumisesta!
vois kattoo jonkun leffan ja sit yrittää jos sais unta...
tosiaan tää oli arvattavissa ku tuli nukuttua piiitkät päikkärit sen oksentelu-aamun jälkeen...
mutta juu,nukkukaas hyvin ja jatketaan huomenna :wave:

Oon loistanut poissaolollani tassa ketjussa. Mutta kayn nyt ilmottautumassa, kun oikeasti on jotain kerrottavaa. Eli 18. paiva syntyi varaslahdon (36+4) ottanut tyttomme. 47cm ja 2850g. Tuntuu ihan sintilta, kun nuo pojat olivat molemmat melkein kaksi kiloa painavempia syntyessaan... Tyton verensokeri heitteli pari paivaa ja oli yhden paivan nenamahaletkussa, mutta kaikki siis hyvin ja kotona ollaan nyt. =)

Vanhin muksu, vajaa 3v, on vahan hammentynyt ja ei juurikaan noteeraa vauvaa mitenkaan. Nuorempi, 1v5kk, on sen sijaan ihan intoa hoitamassa ja selvasti tykkaa siita, ettei oo enaa pienin. :D

Valtavasti onnea kaikille nyyttinsa jo saaneille ja muille tsemppia loppudodotukseen!

T. LucyVanPelt ja Lilian Josephina (hih, oli pakko paasta nimikin kertomaan :xmas: )

Yhteistyössä