***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

lhs
Voi hurja mikä määrä tekstiä on tullut sitten eilisen illan, täällähän on tapahtunut vaikka mitä, päivän oli poissa niin kylläpä vierähti melkoinen tovi lukiessa kaikki läpi :LOL:

ISOT ONNITTELUT RONTILLE JA VILMA-ONNILLE :flower: Sekä tietysti pienille nyyteille :heart: ja koko perheille :flower:

Piti kommentoida vaikka mihin, mutta enhän minä enää muista mitään :headwall:

Pitänee vaan nurista omaa napaa ja kommentoida sitten kun vähän on viisampi olo, nyt on järki kadoksissa..Hartiat on niin jumissa, ettei happi meinaa kulkea, onneksi mies lupautui hieromaan.

Lapsille hermostumisesta oli puhetta, siihenhän mikäkin olen syyllistynyt näin loppua kohden enenevässä määrin :ashamed: , ihan kamalaa kun oman pahan olon ja kaiken kurjuuden purkaa noihin pikkureppanoihin, eihän se niiden vika ole, että minulla on kurja olo :headwall: , miestä kai tässä pitäisi ennemmin sättiä, sillä on sentään jotain tekemistä tämän minun olotilan kanssa ;) :LOL:

No, hieman kateellisena luen noita teidän juttuja siitä miten paikat on alkaneet lyhetä ja pehmetä suppareiden seurauksena (ja toisilla vaikkei edes juuri ole supistellut), minulla suppareita on ollut enemmän kuin paljon, kipeitäkin ja säännöllisiä. Kaikki mitä tekee saa supistuksia aikaan, ja selkä on hajalla. Alapäässä vihloskelee ja tuntuu painetta, mutta..mitään edistystä ei alapäässä ole tapahtunut, lääkäri katsoi kohdunkaulaa ultralla ja päivitteli, että onpas pitkä! Aavistuksen kuulemma on pehmennyt ja jos painaa vauvaa alaspäin niin hitusen antaa periksi, mutta sehän oli tilanne jo silloin pari kuukautta sitten..Eli ihan turhaan joudun kärsimään, miksi ei voisi olla supistelematta, kun kerran niistä ei mitään hyötyä tulevaa varten ole? Lääkärikin vaan tyynesti tuumaili, että yliajalle varmaan menee tämäkin..Joo, ni ihan kun en olisi sitä tiennyt, niinhän ne on mennyt edellisetkin reilusti, eikä siinä tosiaan muuten mitään, mutta kun olo on niin saamarin kurja :headwall: :headwall:

Joo, no nyt lopetan, ennenkuin itku pääsee, parempia vointeja teille muille, ja tsemppiä, jospa minäkin joulun alla pääsen kertomaan vauvauutisia :x

lhs rv36+5 *taas huono päivä*
 
jaa mulle vissiin joku oksennustauti pukkaamassa,yhesti äsken jo kurkkasin pönttöön ja taitaa taas kohta lentää... :x
sitähän on mahatautia kuulemma liikeellä,toivottavasti välttyy siltä!!
joku hartiakipua valitteli,niinhä nuo on täälläki jumissa,onneksi ukko-kulta tuossa vähän jakso hieroa lostin aikana.
kiinnittymisestä haluaisin teiltä kysyä...eli onkos kuinka monella jo vauvanpää kokonaan kiinnittynyt??
mulla oli osittain vasta,ja kätilö sanoi että jos menee vedet,pitää mennä makaamaan ja odotella ambulanssi.
mietiskelin tässä että kuinkahan kauan menee että kokonaan kiinnittyy...
neuvola mulla on tiistaina,siellä onneksi taas vähän saa tietoo.
(mulla on ihan hirvee pelko tuosta napanuora asiasta)
2viikon kuluttua on kontrolli ultra jossa katsellaan taas sitä vauvan painoo.
eilen oli sen 2,5kg.
ja JOS ei oo lapsi syntyny nii viikko lasketusta ajasta ois taas ultra,mutta toivottavasti on jo rakas nyytti kainalossa sillon:heart:
tää aika on menny oikeesti hurjan nopeeta!!!
vastahan sitä plussattiin ja ihmeteltiin:)
jaa,pitää mennä katteleee bb:tä :wave:
Hyviä öitä ja voikaahan hyvin!!!
-milla36+5
 
Kyl tää hiukan kypsyttää..muuten ei ois mitään hätää mutta kun on ollu koko ajan siinä uskossa et vauva syntyy reilusti ennen aikojaan kun noita supistuksia niin pirusti tullu,mutta sit ei...Oon aikas varma et menee lokakuun puolelle tää mun kaveri :/ Esikoinen synty rv 38+5,eli se ois ens viikon lauantai ja lääkäri meinas että kyl ennen sitä tulee,enpä vaan ite usko enään tohon.
Ainoo huono täs on se et en taida ottaa enään näitä supistuksia ees tosissaan..siis että jos sit käy niin et lähen liian myöhään sairaalaan kun ei tähänkään mennessä oo tullu vielä... :ashamed: kaveri sano just et sil ei ollu mitään tuskasen kipeitä suppareita ennen ponnistus vaihetta ollenkaan,eli sillä lähti just tällasilla painon tunne/menkka jomotus tyylisillä...Toivossa siis elän et menee lapsvedet sit kun alkaa tuleen niinkun esikoisestakin niin ei tarvi sit ainakaan miettiä et koska lähtis sairaalaan kun on sanottu et heti tarvii mennä jos vedet menee.

Kuinka paljon nää vauvat nyt sit loppu aikana kasvaa?..Eikös ne vedä jotain 200g/viikko tyyliä?? Voi ite tohon kokoon jotain arvioo miettiä kun sano ke neuvolassa et ois nyt 3kg paikkeilla vaavi..

Tunnin lenkillä käytiin pojan kanssa ja taidan ottaa kyl nyt tavaks aina kun vaan oma kroppa antaa periks, tuli niin hyvä olo.
Tuleeks muilla semmosta limasta vuotoo?? Ihan siis selkeetä kirkasta limaa...välillä ihan kun räkää ois kunnon klöntin niistäny alapäästä.. :LOL:
Voiko siis valkovuoto olla tollasta vai oisko se oikeesti sitä limatulppaa?.Alan oleen senkin suhteen aika epäuskonen,siis et ois muuta kun valkovuotoo...
Mut eikös valkovuoto oo selkeesti "valkosta" tai siis ettei kirkasta.?..ja usein myös jollekkin haisee??...

Nyt peiton alle |O kauniita unia kaikille!!
 
VILMA-ONNILLE TÄÄLTÄ KANS SYLINTÄYDELTÄ ONNEA!!! :heart:

on tää uskomatonta et meidän porukka alko näin vauhdilla jakaantumaan :D

lhs täällä kans ilmottautuu toinen joka odottaa vielä varmasti joulukuussakin. mulla ei mistään supisteluista eikä muista ole tietoakaan... :whistle: toisaalta en edes haluais että vauva vielä pariin viikkoon syntys, mutta oihan se kiva et alkas hiljalleen tapahtua edes jotain mikä vois enteillä synnytyksen pikkasen lähenevän. pitäis vissiin osata ottaa tästä luppoajasta kaikki irti vielä kun voi, ainut hyvä puoli mulla on se että oma vointi on melko loistava joten ei kait tässä sitten auta marista
ens viikolla mulla synnytystapa-arvio, sitten kuulee miten on tilanne edistyny tuolla alhaalla....oma arivo on että kaulaa vielä ainakin metri jälellä ja avautumiseen tarvittais vähintään timanttiporaa :headwall:

tiipii ja "väiski" rv36+2 :heart:

(meillähän tätä raskautta yritettiin saada alulle 2,5v ennen kun onnisti ja tämäkin oli ihan säkä, joten siihen nähden nämä muutamat jälellä olevat viikot pitäis olla ihan lastenleikkiä. uskon että tämä vauva antaa odotuttaa itseään ihan kunnolla, senhän se ainakin osaa ;) )
 
Vilma-onni ja rontti!!!!! :flower: =) olikohan muita jo jakautuneita....?
Näin me lokakuiset jo nyt aletaan synnyttelemään, ihan hirveen nopeeta menny tää ootos....hui..välillä ihan hirvittää, itellä kaikki (valmistelut?!) kesken ym....

kävin kans neuvolassa ja ihan hirvee tympäsy oli päällänsä kun lääkärikäynnin yhteydessä otettu streptokokki näyte oli positiivinen!!! :kieh: :(

Elikkä tietää sitä, et herkästi alkaa etuajassa syntymään, (nyt jo jonkunverran supistellu) ja vaaville helposti tulee jokin tulehdus..toki viime synnytyksessäkin mulle annettiin penisiliinitippa, muttei tuo auttanut..vauva sai strepton aiheuttaman napatulehduksen...siinä meni ekat 2viikkoa sairaalassa.. :ashamed:

no toivotaan, et nyt menis paremmin, ettei mitään tulehduksia tulis ja raskaus etenis hyville viikoille saakka!

neuvolamittauksia:
paino +270g/viikko, nyt yht.noussu n.7kg
rr 110/72
hb.124
sf. 29 oli noussu parissa viikkossa 3cm... mutta kätilö sano, et vauvakin on noussu ylemmäksi,.. ku viimeksi sano et tosi alhaalla pää on, nytten keikku ylhäällä..vielä se mahtuu liikkumaan, nouseen ja laskeen..
muuten olossa ei valittamista, suht vaivatonta meno vielä on..sellasta reilun tunnin kävelylenkkiä pystyy tekeen vieläki ja ei kauheesti oo kömpelö olo..
parin viikon päähän uus aika, sitten viikon välein, loppuun asti..viimisiä viikkoja viedään!!
 
mamma3
milla-maria: kiinnittymisestä. Mulla sellanen käsitys että ainakaan uudelleen synnyttäjällä ei välttämättä kiinnity kunnolla lainkaan/laskeudu lainkaan. Mutta sähän ootat ekaa? Mulla eka kiinnittyi ja laskeutui todella aikaisin, monta monta viikkoa ennen synnytystä. Kaikki lekurit sanoi että tää tulee millon vaan mut la ohitettiin kivasti ennekun alkoi tapahtua :whistle: Jostain olen lukenu useesti et n.2vkoa enne synnytystä kiinnittys jne mutta onko niistä nyt mitä merkkiä? En oikein tiedä...
 
Nauttikaa tuplasti ihanista hetkistä neitien kanssa!Aivan ihanaa kun on kaksin kappalein ihasteltavaa ja ihmeteltävää.Toki varmasti on työtäkin kaksin verroin mutta kaikesta selviää ja hetkenhän ne vauvatkin on pieniä.Mun sydän ihan suli ajatuksesta :heart: :heart:
 
lhs
Tiipii..odotellaan sitten joulukuuta yhdessä ;) Mä repesin kyllä ihan täysin noista sinun "metri jälellä" ja timanttipora jutuista :LOL: , kiitos illan kevennyksestä :D

TUPLA ONNITTELUT Piitulille ja koko perheelle tyttöjen johdosta
:heart: :heart: :flower: :flower:

Täällähän pukkaa nyt vauvoja maailmaan jo vaikka kuinka..
 
mamma3
kahdesta ihanuudesta :heart: :heart: :hug:

Ei tää voi olla totta...porukka alkaa poksahdella ihan tosissaan. Tällä vauhdilla kerkee kaikki synnyttää syyskuulla :D (kaikki paitti mä ja mulla la sentäs syyskuulla :kieh: :LOL: , no, kaikki ajallaan ;) )

Ja mikähän alitajunta tääkin oli, kun tänää selasin tota etusivun LA-pinoamme niin ajattelin juuri että mm. piituli ei ole aikohin kirjotellu
:D


*muoks* Mä yhdyn lhs ja tiipii joukkoonne :wave: Mä taidan olla tääl kans joulunakin viel maha pystyssä pukkia odottelemassa :whistle:
 
mamma3 joo ensimmäistä odottelen:)
ja kaikkee tässä miettiikin...
onneksi on teidät täällä palstalla niin saa tietoo!!ootte ihania!!
ja se on kiva kun kaikki on asiallisia,että ei oo mitään pottuiluu!!
yksäitimullakin jotain tuolta valskaa...varmaa mulla ainaki valkovuotoo...mutta on kyllä hurjan runsasta:/
naatiskelija:tunnistaako sitä streptokokkia mistään oireista??
mulla taidettiin ottaa varalta joskus rv20 paikkeilla testi,mut ei oo sen jälkeen.

ihan mahtava päivä ollut kun näin paljon ollaan saatu vauva uutisia:heart:
piitulille todella paljon onnea kaksos-tytöistä:heart:
:flower:
nyt vois mennä lukemaan,pitää taas aamulla tulla kattoo mitä tänne kuuluu!!
hyviä öitä....taitaa olla mulla jo toiset toivotukset...
:) -milla
 
Onnittelut vauvauutisista jokaiselle tuoreelle mammalle!
:flower: :heart:

Mä en pystyny nukkuun täällä, kun supistelee ja samalla yököttää ihan kamalasti. Tekis mieli mennä oksentamaan, niin sittenhän se helpottais... Mutta kun ei viittis pakolla.
Onneksi on tuo BB seurana. Siellä ollaan hereillä, joten voi seurata vaikka heidän keskusteluja ja toivoa, että olo helpottais mahdollisimman pian.

 
Vauvantuoksuiset onnittelut Rontille, Vilma-Onnille ja Piitulille :heart: :heart: Tulin muka ihan pikaiseen katsomaan mitä tänne kuuluu, niin eikös tänne ollut tullut kuutisen sivua viimekäynnistäni.. Olipa urakka lukea :D Taitaa remonttimiehet jäädä kohta ilman aamukahvia :eek: :whistle: :ashamed:
Täällä tosiaan alkaa asiat olla melko lailla mallillaan. Hyvä niin, sillä kävi tässä itselläkin jo moni vaihtoehto mielessä.
tiipiikös se kyseli vauvantarvikeostosreissusta?? Se on nyt sitten tehty. Mies yllätti minut maanantaina kesken makoisimpien päiväunien ja me lähdettiin yhdessä ostoksille :heart: Vaunutkin saatiin nyt sitten vihdoin ja viimein hankittua. Emmaljungan Ceroxeja olin haaveillut ja ne sain. Tosin värivalikoima ei ollut enää mitenkään kamalan laaja. Vuoden 2007 värejä ei moniakaan enää saanu ja vuoden 2008 värien toimitus meni sinne joulukuulle. Olisi tehnyt mieli miehelle sanoa, että mitäs minä sanoin. Ei niitä tuosta noin vaan haeta, mutta nielin sanani. Kun toinen kerta oli ostoksille raahautunut, jopa ennen juniorin syntymää :D
Joo mutta nyt kahvin laittoon. Ja pitänee taas jotain ihmismäistä vetää päällensä, ennen kuin tonne alakertaan uskaltautuu ;)
 
Ja ihan ensiksi onnea kaikille vauvan/vauvoja saaneille! :flower: :heart: Ihania uutisia. Kaksosiakin syntynyt... Tuli mieleen ihan se aika kun omat kaksoset syntyivät. He ovat jo eskarissa. =) Niin se aika kuluu. Mulla olis sitten tänään se äitipolikäynti. Onneks on jo heti aamusta niin ei tartte koko päivää jännätä. Se koko minua lähinnä jännittää että miltä se vauveli vaikuttaa kun nuo aikasemmat ollu suht isoja. Kirjottelen sitten kuulumiset. Yö meni ihmeen hyvin vaihteeksi. Vain yksi vessakäynti eikä muita ylimääräisiä hiimailuja tarvinnu pitää.

Mukavaa perjantaita kaikille!
:flower:

milla-magia 36+1
 
Onnea tuplasti Piitulille :flower: :flower: päivitin teijetkin etusivulle....lisään sit joskus niitä vauvojen mittoja jos haluat..
Kultsun pyynnöstä poistin "enkelipojan" etusivulta joten kunnioitetaan kultsun pyyntöä.........
...juu,mut ny ei sen enempää....pitää saattaa toi likka eskariin..


henkka ja veeti 35+6
 
Huomenta!

täällä taas yksi huonosti nukuttu yö takana, (näitä tosin ollu nyt vasta 3kpl) unirytmi on ihan sekasin ja sitten kun meen nukkumaan niin uni ei tule millään silmään. vaikka olisin ihan väsynytkin niin ajatukset vaan riehuu päässä ja tästä vauvastakin olen alkanut unelmoimaan. mietin sitä kun se syntyy ja miten sitä vois lykätä käytävillä siinä "rullasängyssä" ja harjotella imetystä...hassua kun välillä on ihan sellanen olo et ois ikävä tätä vauvaa, vaikke sitä ole edes koskaan nähny. niin ja sitten kun se uni vihdoin tulee niin sellasta puolentunnin pätkissä torkkumistahan tuo on. miehelläkin iltalukemisena nyt joku sotakirja, niin eiköhän sekin keskellä yötä unissaan noussu istumaan ja ampumaan vastustajia (ihan niinku pikkupojat tekee eli oma käsi toimii aseesta ja sitten matkitaan sen aseen ääntä) tähän vielä omat vessareissut ja kyleltä kylelle kääntymiset ym päälle niin huh huh... :headwall:

ajattelin kävästä uimahallissa uimassa, turhahan tässä on enää sängyssäkään pyöriä. lähetään sitten päivällä meidän kotikaupunkiin viikonlopun viettoon, joten ihan mukava pari päivänen tulossa.

seurasko kukaan Tahdon asia-tvsarjaa? minä en sillon seurannu kun se telkkarissa pyöri, mut oon lainannu ne kaikki jaksot kirjastosta. ekat 4 jaksoa olen jo kattonu ja palauttanu, niin eilen tuli ilmotus et seuraavat 4 jaksoa ois haettavana! jee oon ihan onnessani :D ajattelin kuitenkin et haen sen vasta sitten maanantaina niin on jotain kivaa ajanvietettä sitten ensiviikollekin!

ok, palataan!
t.tiipii ja "väiski" rv36+3 :heart:

pikkumyy mukavaa kun mies tuollatavalla yllättäen vei ostosreissulle! olihan se teidänkin jo hyvä hankkia vaunut valmiiksi, loppumetreillähän tässä ollaan. niin ja ei ne miehet aina välttämättä ymmärrä et noita vaunuja ym voi joutua tilaileen ja odotteleen, mut hyvä että pystyit olemaan mainitsematta asiasta, kun mies kerran noin itse oli halukas ostoksille lähtemään (mun miestä joutuu kyllä vähän patistelemaan ja hoputtamaan...sillä kun ei tunnu koskaan olevan kiire yhtään mihinkään :headwall: )
 
Hyvää perjantai aamua!!
ihana kun sai pitkästä aikaa nukuttua kunnolla!!
en heränny kertaakaan ees vessaan.
no valvoin yli 2:n,mutta ei tarttenu herätä tuon selänkään takia.
jospa se ois parempi päivä tänää:)
nyt vois painua aamukahville.
ekana kun herään tuun koneelle,sit vasta muut asiat :LOL:
*ei yhtään koukussa*
-milla36+6
tiipii:mulla tuli katottua se Tahdon asia sarja,ja oli hyvä!suosittelen:)
 
mamma3
:headwall: Mihin mun unet on hävinny :kieh: Kello oli yli puolenyön kun nukkumaan laitoin. Yö meni jatkuvasti heräillen ja samalla tuli veskireissuja tehtyyn. Sitten jo kuuden jälkeen kävin kelloa katteleen et joks vois nousta :/ :headwall: Ärsyttävää...kun nytkin on sellanen väsynyt olo :(

milla-maria: Samaa mieltä olen minäkin, että tämä odotusaikapalsta ja ainakin lokamassut-pino, on aivan toista maata kuin esim. mitäs nyt? =) Meillä tääl on mahtava yhteishenki :D Asiallista toimintaa ja ihania ihmisiä =)

Jos nyt joku jo näistä vauvautuneista perustaa syntyneet osioon sitä uutta ryhmää, niin meille vielä mahakkaille antakaa sit infoa asiasta ;)

LillaStina: Voi ei :( Voimia sulle paljon taudin kanssa!!

Nyt mä meen hakee lisää kahvia että virkistyisin |O Neuvolakin olisi tänään...taas...
 
mamma3
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
Onnea tuplasti Piitulille :flower: :flower: päivitin teijetkin etusivulle....lisään sit joskus niitä vauvojen mittoja jos haluat..
Kultsun pyynnöstä poistin "enkelipojan" etusivulta joten kunnioitetaan kultsun pyyntöä.........
...juu,mut ny ei sen enempää....pitää saattaa toi likka eskariin..


henkka ja veeti 35+6
Anteeks :ashamed: jälkeenpäin vasta mietin että onkohan kultsu vaikka toivonut sitä poistettavaksi :ashamed: kiitos tiedosta... :ashamed:
 

Yhteistyössä