pure love :hug: voi, toivon todella, että nyt pikkuinen pysyisi teillä matkassa koko 40vkoa ja kaikki menisi hyvin kaiken kokemanne jälkeen; se olisi vähintäänkin oikeudenmukaista!
Hyvä kuulla ralistinen näkemys teiltä siitä, että vaikka kaikki olisikin varhaisultrassa ok, niin yllätyksiä (suuriakin sellaisia) sattuu ihan yhtä suurella todennäköisyydellä (olin jo yltiöpositiivisesti luottanut tuohon kuulemaani siitä, että km riski olisi enää muutaman%:n). MUTTA on se silti ainakin helpottava tieto, että näkee onko pieni oikeassa paikassa ja ylipäätänsä onko siellä ketään. Ja jos sitten myöhemmin menee kesken, niin luonto hoitaa pois sellaiset meistä, joilla ei rahkeet riitä edes elämään kohdussa, saati sitten sen ulkopuolella
, mutta
paapelo : onko todellakin noin suuri kuin n. 50% km:n riski ensimmäisellä kolmanneksella? Kopioin seuraavan http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php sivuilta:
Suurin osa keskenmenoista tapahtuu hyvin varhain. On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 %. Yksi keskenmeno ei vielä lisää keskenmenoriskiä seuraavassa raskaudessa. Mikäli naisella on kaksi perättäistä keskenmenoa, on kolmannen raskauden keskeytymisriski kuitenkin jo 20-40%, riippuen onko naisella ennen keskenmenoja ollut myös onnistuneita raskauksia. Kolmannen keskenmenon jälkeen puhutaan toistuvista keskenmenoista. Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti.
Kuka tietää, että mistäs se kolposkopiassa otettava näyte otetaan, onko juurikin kohdunkaulalta? Meinasin vaan tuohon
marian3n kysymykseen vuodosta, että mulla tehty kerran sellainen kolposkopia ja vuodin ainakin parina päivänä sen jälkeen verta ja tuo nyt ainakin oli aivan normaalia...
Omaan napaan: muita oireita ei juurikaan tälle päivälle ole siunaantunut kuin armoton nippailu mahassa...mulla ollut tänään melko aktiivinen päivä ja olen ollut paljon liikkeessä: tuolloin mahan nippailu ja nivuskipu yleensä hieman "yltyvät". Väsymystä mulla ei ole edelleenkään päivisin, ainostaan ilataisin tulee se pohjaton, lopullinen väsymys ja kuukahtaminen
. Ja syömisen kanssa ollut pienimuotoisia "ongelmia" : herkut kyllä maittaa, mutta kunnon ruokaa en ole "ehtinyt" tai paremminkin jaksanut laittaa...kaikkia pikkusuolaisia ja herkkuja vaan mättänyt :ashamed: ...nyt on vähän sellainen olo, että olen laiminlyönyt tuota pikkualkua tuolla massussa kun en ole syönyt säännöllisesti yms...ja siltikin vaan mässään herkkuja
! Ihan mahdotonta! Mulle tulee varmaan lisäkiloja jo ennen ensimmäistä neuvolaa...ääks!
Onko liian henkilökohtainen kysymys jos tiedustelen, että te keillä on jo raskaus/raskauksia takana: montako kiloa kertyi raskausaikana ja oliko helppo saada pois? Miten teidän neuvolan tädit ovat painon nousuun suhtautuneet? Älkää vastatko jos tuntuu liian henk.kohtaiselta...ihan mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi vaan näin esikon odottajana kyselen ...
Kaikille toivotan mahdollisimman pahoinvoinnitonta viikonloppua ja onnellisia odotuksen hetkiä :heart:
Hugis ja Papu 5+5 (jihaaa- kohta vaihtuu viikko =) !)
*muoks
pinpella tervetuloa :heart: !