Nyt sain luettua käsittääkseni kaikki, kun eilen en joutanut
Vilver :
Ihan hurjasti onnea tuplista :heart: :heart:
Ja kassulle myös onnittelut hyvistä kuulumisista, jos en ole muistanut onnitella
Voisin minäkin tuosta omasta synnytyksestä tehdä koosteen:
Eli pojan La oli 15.2.2008, se tuli...ja meni. Tuli sitten kokeiltua kaikkea, paitsi risiiniä, mutta eipä tehonnut, minun paikat vaan treenaantui
Rv41+5 oli sitten vihdoin yliaikaiskontrolli...ultran ja sisätutkimuksen jälkeen olin vielä hetken käyrillä ja havaittiin pieniä supistuksia ja takaiin sitten lääkärille..oli päättänyt, että seuraavana päivänä sitten käynnistetään kalvojen puhkaisulla, kun olin jo avautunut n.2cm ja kohdunkaulakin oli aavistuksen verran lyhentynyt.
Tuo tuli pienenä järkytyksenä, mutta pian olinkin ihan tohkeissani ja odotin vain, että aamu tulee ja saan soittaa Kättärille.
En nukkunut koko yönä.
Päästiin lopulta Haikaranpesään tilanpuutteen takia klo 14.30.
Kalvot tultiin puhkaisemaan klo.16.00 ja kun supistukset ei koventuneet tarpeeksi klo.18.00 mennessä sain oksitosiini tipan.
Kestin klo21.00 asti ja sain onnekseni heti pyytäessäni epiduraalin, anestesia lääkäri oli juuri sattumoisin samalla osastolla. Sitten oli taivas, torkuin puolituntia ja sitten halusin kahvia.
Klo22.30 alkoi tulla ponnistamisen tarvetta, mutta en uskonut tuota tunnetta, noh, 22.45 oli uskottava ja kätilö havaitsi sitten, että poika on liki emättimessä. Kiireesti kävi hakemassa toisen apuriksi ja äkkiä tavarat valmiiksi.
Tämä oli mielestäni koko synnytyksen inhottavin osa, kun ei saanut ponnistaa, vaikka kroppa pyrki tekemään niin väkisin.
Ponnistusta kesti 14min ja poika syntyi maailmaan 28.2.2008 klo 23.19 ja ensimmäinen lauseeni hänelle oli, että sinähän näytät ihan Elvikseltä...pojalla oli musta tukka ja pulisongit
Ei nyt tullutkaan mikään lyhykäinen.
Vielä tule neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset, eli klo 15 jälkeen
paapelo+poju+Tiuhti 7+5