Lokamassujen 2009 oma pino:)

Meillä myös iloisia uutisia varhaisultrasta.... kaksi ihanaa sykettä löytyi. Molemmat vauvat siis matkassa =) :heart: :heart: .
Koko vastaa 7+4 raskausviikkoja. Molemmat olivat samankokoisia.
Eli minun laskettuaikani muuttuu 4.10 (aydin tekay-laskuri), mutta varmentuu myöhemmissä ultrissa.

Ensijärkytyksestä toivuttu niin nyt jo odotetaan onnellisina.
Sain pahoinvointiin tänään lääkettä kun kerta kaikkiaan mikään ei pysy sisällä...ei edes nesteet. Ei kauheasti ollut apua joten tippa taitaapi odottaa.

Tervetuloa uudet mukaan!
Dsarial: pahoinvointi voi tosiaan olla 24/7, ja niin pahaa ettei mikään pysy sisällä. Silloin on aika kyllä mennä osastolle tippaan.
Vilver: toivottavasti pahoinvointi alkaa helpottaa ja isot onnittelut tuplista.
Pikki: onpas tosiaan samoilla päivillä. Ties vaikka syntyy isommalle synttärilahjaksi.
Meillä on 2 vanhinta syntyneet niin että synttärit on 6 pv:n välein.

Edelliset synnytykset on menny ihan mukavasti, eka oli suunniteltu sektio. Toka ei oikein kunnolla käynnistyny joten vauhditettiin kalvojen puhkaisulla, ja sitten eteni reippaasti, sain epiduraalipuudutuksen. Kolmas lähti kyllä käyntiin mutta ei oikein edenny joten taas kalvot puhki ja sitten ei kauaa mennytkään. Neljäs käynnisty itekseen, siinäkin sitten kalvot puhkaistiin jotta hommaan tuli vauhtia, spinaalipuudutus oli kyllä pelastus, poika painoi 4,2 kg ja olis varmaan ilman puudutusta jäänyt ponnistamatta. Alatiesynntyksistä kaks on menny viikolla 41 asti, yks tuli viikolla 39. Nytkin olen siihen varautunu että sinne viikolle 41 mennään.

Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville, toivottavasti pian helpottaa.

Vilver ONNEA :heart: , mahtavia uutisia =) ! En tiedä jos olet jo aiemmin kirjoitellut jotakin seuraavaan liittyen, mutta pitkä pino kahlattavaa, joten mielenkiinnosta tiedustelisin, että onko oireet olleet yhtään erilaiset verrattuna aiempiin odotuksiin nyt kun matkassa kaksi pikkuista? Meillä varhaisultra ensi viikon perjantaina ja jännittää ihan hurjan paljon! Toivottavasti kaikki olisi kohdillaan :heart:

Huomenta kaikille! Kutsuista selvitty kunnialla. Oli mulla pakastepullaa jotka vaan paistoin uunissa, ja sit tein juustotortun. Mut siivoomiseen meni kyllä kaikki mehut. Mutta nyt on kiva ku on putipuhdasta! Ja ei siinä tohinassa illalla sitten huono olo ehtiny iskeä. Että hyvin meni!

Pahoitelut ja voimia kaikille joiden pitää kokoajan oksentaa! Ja joku sanoi, että suolakeksien mutustelu auttaa, käytin samaa kikkaa eilen, ja tosiaan se auttoi! Että kiitokset vinkistä! :wave:

Vähän alkaa jo tottua tähän öklötykseen, tietää millä sen saa edes hetkeksi pois. Kurjaa vaan ku se alkaa aina uudestaan illalla, on jäänyt kyllä mies ihan ilman huomiota. No ehkä keskiraskaus sen sit korvaa! :D

Ja kassulla ja vilverillä oli ainakin ihania ultrauutisia! Onnea! Olikohan muita ultrassa käyneitä... No kovasti onnea heillekkin.

miltski ja papu 6+2

miltski mulla oli kans vaan pakaste pullaa.
Onneks mun ihana mieheni hoiteli kahvinkeiton ja pullien paistamisen sillä aikaa myö naiset ihmeteltiin niitä kaikkea ihanuuksia.
Mut voi jestas se hajujen määrä mikä täytti tän talon, vaikka poltti ihan tuoksuttomia ja sen tuoksuttelu salkun jätti tonne eteiseen.

(.) Niin just kohta olis seurantaultra taas... ja nähään että onko siellä vielä elämää, tuolla massussa.

Riivinrauta ja nuppu 7+4

Riivinrauta Juu, esittelijä käytti vaan tuoksuttomia, että mua ei haitannu ne hajut. Mutta... Haistelin muiden ohella niitä eri tuoksuja, niin muutamat hajut sai kyllä melkein hissin ylös. Kiva siinä yrittää esittää normaalia! :D Meillä mies meni evakkoon lasten kanssa, mutta onneksi mun äiti auttoi kahvinkeitossa.

Mulla on muutes tullu ensimmäinen mieliteko, voisin joka päivä syödä mäkkärin ranskalaisia! Ei hurjan terveellistä! :D No, en oo tosin niitä saanu ku viikonloppuna, mut mieli tekee koko ajan. Mulla on siitä kurja tilanne, että kun jäin työttömäksi vakituisesta työstä tuossa joulukuussa, niin vieläkään en oo saanu liitosta latiakaan! Joku ruuhka sielä on, että miehen tuloilla vaan ollaan jouduttu elään. Tuo stressiä tuo ja sit tulee muutenkin huonompi olo. Mut eiköhän tää tästä nyt pian, kun liiton rahat alkaa pyöriä. Hassua, kun ollaan me ennenki tultu toimeen melkein vaan miehen palkalla, ku olin hoitovapaalla, mut nyt ku on tottunu muuhun niin tää on paljon hankalampaa!

Mutta mukavaa torstaita kaikille!

miltski ja papu 6+2

Nyt sain luettua käsittääkseni kaikki, kun eilen en joutanut :D

Vilver :
Ihan hurjasti onnea tuplista :heart: :heart:

Ja kassulle myös onnittelut hyvistä kuulumisista, jos en ole muistanut onnitella :D

Voisin minäkin tuosta omasta synnytyksestä tehdä koosteen:

Eli pojan La oli 15.2.2008, se tuli...ja meni. Tuli sitten kokeiltua kaikkea, paitsi risiiniä, mutta eipä tehonnut, minun paikat vaan treenaantui :D
Rv41+5 oli sitten vihdoin yliaikaiskontrolli...ultran ja sisätutkimuksen jälkeen olin vielä hetken käyrillä ja havaittiin pieniä supistuksia ja takaiin sitten lääkärille..oli päättänyt, että seuraavana päivänä sitten käynnistetään kalvojen puhkaisulla, kun olin jo avautunut n.2cm ja kohdunkaulakin oli aavistuksen verran lyhentynyt.
Tuo tuli pienenä järkytyksenä, mutta pian olinkin ihan tohkeissani ja odotin vain, että aamu tulee ja saan soittaa Kättärille.
En nukkunut koko yönä.

Päästiin lopulta Haikaranpesään tilanpuutteen takia klo 14.30.
Kalvot tultiin puhkaisemaan klo.16.00 ja kun supistukset ei koventuneet tarpeeksi klo.18.00 mennessä sain oksitosiini tipan.
Kestin klo21.00 asti ja sain onnekseni heti pyytäessäni epiduraalin, anestesia lääkäri oli juuri sattumoisin samalla osastolla. Sitten oli taivas, torkuin puolituntia ja sitten halusin kahvia.
Klo22.30 alkoi tulla ponnistamisen tarvetta, mutta en uskonut tuota tunnetta, noh, 22.45 oli uskottava ja kätilö havaitsi sitten, että poika on liki emättimessä. Kiireesti kävi hakemassa toisen apuriksi ja äkkiä tavarat valmiiksi.
Tämä oli mielestäni koko synnytyksen inhottavin osa, kun ei saanut ponnistaa, vaikka kroppa pyrki tekemään niin väkisin.
Ponnistusta kesti 14min ja poika syntyi maailmaan 28.2.2008 klo 23.19 ja ensimmäinen lauseeni hänelle oli, että sinähän näytät ihan Elvikseltä...pojalla oli musta tukka ja pulisongit :D

Ei nyt tullutkaan mikään lyhykäinen.
Vielä tule neuvolan jälkeen kertomaan kuulumiset, eli klo 15 jälkeen :D

paapelo+poju+Tiuhti 7+5

Tupla onnittelut vilverille! :heart: Tuttu sai just kaksoset nii mun on pitäny kokoajan käyä hoitaa niitä ku ne on niin sulosia!!

kuka nyt päivittikään sitä "la listaa" nii mut vois laittaa sinne myös. :p

emmiliisa ja pikkuinen 7+0

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella tänne.
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!!! :flower:

Omasta navasta sen verran, että en tiedä olenko kauaa enää tässä pinossa. Edelleen vuotaa ja eilen ruskea muuttui vereksi. Vuoto ei ole kovinkaan runsasta, mutta kuvioissa silti eli kesken taitaa mennä tämäkin...ja juuri kun olin sydänäänetkin kuullut. Oireitakaan ei ole koko aikana juurikaan mitään ollut. Ainoastaan noita tunteita alavatsassa ja herkät rinnat. Turvotustakaan ei pahemmin enää ole.
No, nyt vain odottelemaan alkaako kivut ja vuoto lisääntyä vai mitä tämä on, mutta edelleen en jaksa enää lippua kovin korkealla pitää...

Tervetuloa malttamaton ja emmiliisa :flower:
Tulkaa myös kerhopuolelle jos haluatte, yv:tä mulle jos kiinnostaa...

Onnea kassulle hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Kuin myös Vilverille tulevista tuplista! :flower:

Pahoinvoinnista
Mulla on semmosta kuvotusta, saattaa alkaa aamulla ja kestää iltaan tai sitten alkaa vasta illalla...
Oksentaa ei ole onneks tarttenu kertaakaan *koputtaa puuta*
Hampaita pestäessä ei tosin kaukana ole ollu...
Ja mahan jos päästää tyhjäks niin olo on kauhee :x

Meillä mies eilen mietti että kumpikohan mun mahassa on :heart:
Yhessä sitten mietittiin mitä kaikkee meijän vauvalle pitää ostaa :D

Mieski alkanu näköjään pikku hiljaa tajuamaan että meille oikeesti tulee vauva :whistle: :LOL:

Niin ja meijän papu on nykyään Uuno kuulemma :LOL:

*Talvicci ja Uuno 7+1* :D

Onnittelut Vilverille!!! Siis tuplaonnittelut! :)

Peppimamma Itse asiassa mä oon jo valmiiksi murehtinut, että pitäiskö esikoisen 2-vuotissynttäreitä aikaistaa jos tää päättää syntyä ennen laskettua aikaa, kuten isoveljensä. Ajankohtaiset on huolenaiheet mullakin. :)

Marian3 Kyllä alkuraskauden vuoto voi olla ihan normaaliakin. Kannattaa mennä synnärin päivystykseen tai yksityiselle, noilla viikoilla saattaa raskauspussi jo näkyäkin. Riippuu tosi paljon siitäkin ultrauslaitteesta, näkyykö vai ei (kokemusta on molemmista). :) Niin ja vielä se piti sanoa, että raskauden aikana limakalvot herkistyvät, eli esim. yhdynnän jälkeen voi tulla vähäistä vuotoa josta ei tarvitse olla huolissaan.

Ja synnytyksistä. Mulla oli aika realistinen kuva synnytyksen kulusta, koska olin opiskeluaikana päässyt sellaista seuraamaan. Siitä huolimatta ajattelin, että ensisynnyttäjillä kestää aina vähintään vuorokausi ja ne on tooosi kipeitä yms. Meidän synnytys alkoi vedenmenolla ja kuuden tunnin päästä poika oli maailmassa. Amme ja isokaasu toimi mulla, siinä vaiheessa kun pyysin epiduraalia, piti alkaa ponnistamaan enkä sitä siis saanut. Olin suunnitellut, että otan kyllä kaikki kivunlievitykset, mutta vasta siinä vaiheessa kun en oikeasti kestä sitä kipua ilman puudutuksia. Kaikki synnytykset ja kaikki raskaudet on kuitenkin erilaisia, voi olla että seuraavassa synnytyksessä pitää ottaa kaikki herkut. :D

Paapelo Toi elvis-juttu oli hauska! On mahtanut olla suloinen pakkaus. :)

Mulla oli ekan aikaan aluksi n.10vko rusehtavaa vuotoa joka sit kirkastu ihan punaseksi niin ku menkat ois olleet! Mut kuitenki kaikki meni hyvin peloista huolimatta. Toivotaan et se on vaa sitä ns.normaalia alkuraskauden vuotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
En löytänyt sinua Cosmo tuolta meidän etusivun listasta, joten et kai sitten ole lokamassu? Eli se kai on yks ja sama pinoudutaanko me viikon, kuukauden tai 12 päivän välein. Mielipiteitähän saa olla ja pitääkin ja tänne ovat kaikki tervetulleet tietenkin kirjoittelemaan. Minuakin on pari ihanaa vanhaa palstaystävää käynyt täällä moikkailemassa ja joku viimevuoden lokakuinenkin piipahti :heart: Mutta jotenkin on jäänyt aina hieman hapan mieli sinun kommenteistasi....en tiedä miksi. Löytyisikö jotain positiivista sanottavaa kun näinkin ihanasta asiasta täällä puretaan tunteitamme kuin uuden elämän alku.

Kassu ja Maikki 7 ja risaa mennään :wave:
Mä en tiiä johtuuko hormoneista vain mistä mutta samanlaiset ajatukset on ollu ku kassulla...
Peesaan siis kassua...

Heips!

Huoh, täällä alkaa olla olo paranemaan päin (tai sit on vain yksi hyvä päivä välissä). Tänään on jotain pystynyt syömäänkin, eikä pahoinvointi oo riesana ihan koko aikaa. JEI!

Listan päivityksestä joku kyseli, niin nyt alan päivittelemään listaa, kun sain taas luettua teidän kaikki viestit. En tosiaan nyt oo joka päivä pystyny päivittelemään...

Ja mie peesaan Kassua ja Talviccia...

Vilverille ja muillekin onnea hyvistä ultrakuulumisista! Varsinkin Vilverille onnea tuplista!

Paapelo: toivon kyllä tosiaan, että ei ihan niin hurjaksi menisi tämä pahoinvointi, että sairaalaan tarttee tiputukseen lähteä. Mies kyllä jo uhkaili, että seuraavasta ykästä vie miut lääkärille, kun eihän vauvakaan saa kaikkea tarvitsemaansa kun mie kaiken oksennan. Mutta piti kuitenkin yrittää rauhoitella, että eiköhän pienellä oo kaikki ihan hyvin...

DsariaL ja PikkuMasukki 6+1

Heippa taas, oon kehissä pienen nettipimennon jälkeen. Esittelin itseni sivulla 16 joten varmasti hukkunut tekstien paljouteen :) Odottelen siis sitä salasanaa!!!
Mulla nyt menossa 6+5. Pahoinvointia ei ole, mutta väsymystä kylläkin. Tosin voi nyt johtua flunssasta minkä takia olen saikulla.
Mulla on tosi outoja oireita, mut en tiedä johtuuko raskaudesta vai flunssasta. Mä en tahdo saada happea kunnolla eli on tosi vaikea hengittää. En pysty olemaan selälläni ollenkaan, kun tulee niin huono olo. Ymmärtäisin tämän loppuraskaudessa mutta nyt??? Mulla on hengästynyt olo vaikka istuisin paikallani. Kunpa tietäis mitä tää on?

Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
En löytänyt sinua Cosmo tuolta meidän etusivun listasta, joten et kai sitten ole lokamassu? Eli se kai on yks ja sama pinoudutaanko me viikon, kuukauden tai 12 päivän välein. Mielipiteitähän saa olla ja pitääkin ja tänne ovat kaikki tervetulleet tietenkin kirjoittelemaan. Minuakin on pari ihanaa vanhaa palstaystävää käynyt täällä moikkailemassa ja joku viimevuoden lokakuinenkin piipahti :heart: Mutta jotenkin on jäänyt aina hieman hapan mieli sinun kommenteistasi....en tiedä miksi. Löytyisikö jotain positiivista sanottavaa kun näinkin ihanasta asiasta täällä puretaan tunteitamme kuin uuden elämän alku.

Mä en tiiä johtuuko hormoneista vain mistä mutta samanlaiset ajatukset on ollu ku kassulla...
Peesaan siis kassua...
Minä myös samoilla linjoilla! Paha mieli ihan tulee noista vastauksista, ehkä tosiaan hormoneista johtuvaa, mutta silti aika asiatonta kommenttia.

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:

Peesaan siis kassua...
Minä myös samoilla linjoilla! Paha mieli ihan tulee noista vastauksista, ehkä tosiaan hormoneista johtuvaa, mutta silti aika asiatonta kommenttia.
Siis mikä on asiatonta kommenttia??

Alkuperäinen kirjoittaja emmiliisa:
Mulla oli ekan aikaan aluksi n.10vko rusehtavaa vuotoa joka sit kirkastu ihan punaseksi niin ku menkat ois olleet! Mut kuitenki kaikki meni hyvin peloista huolimatta. Toivotaan et se on vaa sitä ns.normaalia alkuraskauden vuotoa.
Niin, toivottavasti tämä asia näin olisi ja vuoto loppuisi nopsasti. Ei vaan tuo vuoto ole missään aiemmissa raskauksissa hyvää tietänyt... :( No, eipä se auta kuin odotella jälleen kerran...On meille kesäksi edes yks vauva tulossa. Ollaan nimittäin toista koiraa mietitty. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:

Peesaan siis kassua...
Siis mikä on asiatonta kommenttia??
No tuo, jossa tylysti ilmoitit että ei tosiaan oo hyvä idea se viikottainen. Oon vähän sitä mieltä, että asiat voi esittää ystävällisemminki. Tuli ainakin mulla ehdottajan puolesta ihan paha mieli.

Ven
Tylytyksestä: Käyn täällä palstalla usein lueskelemassa miten muilla menee (ja yritän itsekkin kirjoittaa kunhan vain ehtisin!) Minusta on aivan ihanaa näissä keskusteluissa se, että henki on positiivinen ja kannustava. Kun täällä käy, jää yleensä aina kiva mieli. Siksi minustakin tuollaiset tylyt vastaukset voisi jättää kirjoittamatta, asian kun voi ilmaista ilman tylytystä. Näissä keskusteluissa on kuitenkin kyse yhdestä maailman parhaasta asiasta, miksi meidän pitäisi olla tympeitä toisillemme ?? Komppaan Miltskiä !

Pure love: toivottavasti on vain harmitonta vuotoa :hug:

Eipä tänne sen kummosempia. Pahoinvointi, tai oikeammin sellanen ällötys olo tuntuu vaan pahenevan. Viime yö töissä meni kohtuullisesti kun söi parin tunnin välein jotain pientä, hedelmää, suolakeksiä yms.

Neuvolaan pitäis vissiin soitella, alkuviikon oli anoppi kylässä joten en sen kuullen viittiny. Jos sitä huomenna sais aikaseksi tehä asialle jotain. Täällä kun on vissiin asiat edellisestä kerrasta hieman muuttunu. Silloin tarjosivat rakenneultran ja nyt vaan niskapoimun. Silloin kävimme niskapoimun yksityisesti, nyt sitten tarvii varmaan käydä se rakenneultra yksityisesti.

Komppaan Veniä ja Miltskiä!
Mutta nyt taas syömään.

Ven
Pure love: Voi toivottasti kaikki menee hyvin!! Minulla itsellä on aika pelokas olo, kun tuntuu että mitään oireita ei ole :| Alkuvkosta oli jonkinlaista etomista, mutta nyt on sekin tasoittunut. Ensi tiistaina olisi ultraus, voi kun saisin varmuuden, että kaikki ok !

Heips!
Mahtuuko mukaan?
Esikoistamme odotan saapuvaksi omien laskelmien mukaan 30.10.2009 synnäri tulee olemaan TAYS. :heart:
Ekan haamun sain jo toissa päivänä ja nyt muutaman päivän oon varmistanut asiaa tikuttamalla =) On vaan niin epäuskoinen olo kun edellinen raskaus meni kesken rv12+3. Nyt en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa => teen siis molempia yhtäaikaa ja vuoron perään.

Yhteistyössä