Lokamassujen 2009 oma pino:)

Tänään tuli, kutsu np-ultraan :D Ihan älyttömän nopeaa toimintaa, viime to siis kävin neuvolassa ja kirje oli lähetetty jo pe ;)

Elikkäs 2vkon päästä ti 10.3 :heart: :heart:

Kylmä on täälläkin koko ajan, varsinkin iltaisin. Pakko on ollut laittaa villasukat jalkaan yöks vaikka inhoan nukkua sukat jalassa..ja väsyttää, muuten ihan hyvä olo..

Inka 9+0 :heart: :heart: *POKSPOKS*
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Mikä ihmeen kerho?
Kerho puolella on kerho meille lokakuisille.
Laita mulle yv:tä niin saat salasanan jos kiinnostaa tulla mukaan :wave:

Tervetuloa Vimpula ja onnea :flower:

herttaliisa

Tiiätkö yhtään miks teidän vauvauutiset sai noin tylyn vastaanoton sun siskolta? :(


*Talvicci ja Uuno rv.7+5* :heart:
 
Uusille tervetuloa :wave:

Onnea ihanista ultrakuulumisista tasapuolisesti ja onnittelut ekan neuvolakäynnin suorittaneille :heart: :D

kassulla ihan mieletön synnytys...tuommoinen ei itseäni ihan kamalasti haittaisi, mutta jos edes sängylle asti pääsisi :D

Joku kysäisi, että onko aina seuraava lapsi edellistä nopeampi...noinhan se suunilleen menee, mutta ainahan voi tulla esim koko ongelmia tai asento tai tarjonta virheitä tms. Mutta pääosin tulee sutjakammin seuraavat kuin esikoinen.

Itse olen tuota nopeutta ihan tosissani nyt alkanut miettimään... ei se sinällään pelota, vaikka tulisikin toodella nopeasti, mutta pähkäilyttää vain kaikki hoito järjestely asiat, kun miehen tahdon ehdottomasti mukaani :D

Poikaahan ponnistin 14min, joten jos kaikki sujuu normaalisti niin tämä toinen tulisi nopeammin. Lisäksi tässä on mietinnän alaisena, että tosiaan paikat ei ihan ole ehtinyt täydellisesti palautua esikon syntymästä, joten paikat saattaa olla koko raskauden ajan hiukan auki, joka puolestaan saattaa nopeuttaa koko rytäkkää entisestään.
Ja lisänä koko komeuden päälle se, että jos olen tullut äitiini, niin kerkeän juuri ja juuri osastolle, jos synnytys tällä kertaa käynnistyisi ihan vain omiin nimiinsä :D

Noh, onneksi neuvola tätsy on tosi mukava ja kyselee ja selventää kysymättäkin juuri näitä edellämainittuja asioita...olen niin lahopää, etten varmaan aina edes muista vaikka olisikin jotain kysyttävää :LOL:

Nyt syömään vihdoinkin pastaa, kun ei aiemmin saanut kurkusta alas millään...koko päivä mennyt hedelmien ja yhden mocca suukon voimin :ashamed:
 
inka:
no jopas tuli ripeään...tulisikohan minulle sitten huomenna? Kun itsellä oli kanssa tuo neuvola torstaina...ehkä toivon liikoja :LOL:

Ja herttaliisa :hug:
Oletko aikeissa jutella siskosi kanssa asiasta?
Saako udella onko hän parisuhteessa...jos on, niin olisiko mahdollista että ovat yrittäneet lasta tuloksetta jonkin aikaa?
Tuo saattaisi olla yksi syy, mutta siltikään ei kyllä aiheellista noin käyttäytyä...vielä ISO :hug:
 
Täällä vielä yksi mamma ilmoittautuu :wave: Mukava jakaa kokemuksia muiden samassa jamassa olevien kanssa.

Alkuvaiheissa mennään ja laskettu aika on 21.10. Toista odottelen ja esikko on vasta vajaa 11 kk, joten vähän jännittää miten kaikki sujuu kahden pienen kanssa.

Parin viikon päästä meillä on varhaisultra, joka tulee neuvolan puolesta, kun täällä on mahdollisuus osallistua, johonkin tutkimukseen. Eipä haittaa yhtään =)

Kovasti tuntuu maha pyöristyvän jo nyt, liekö turvotusta jo, joten olen kyllä vakuuttunut että toisen kohdalla se näkyy nopeammin. Tosin vanhaa mahaa kyllä on jäljellä, joten ihan heti ei ulkopuoliset välttämättä arvaa mistä on kyse...

Mutta myöhemmin lisää

ps. oiskos noihin kerhotunnareihin mahdollisuutta?


 
Tooosi pikaisesti tulin kertomaan ultrakuulumiset...eli nelisen viikkoa olen vuotanut ruskeaa tuhrua tai verta...tänään sit menin taas ultraan ja olin varma ettei siellä mitään ole...mutta kuinka ollakkaan pieni Kirppuhan siellä köllötteli ja oli kasvanut jo sentin pituiseksi ja sydän löi! :heart: Edelleen iisisti otan enkä ole edes neuvolaan uskaltanut soittaa...hmm...pitäisiköhän olla rohkea jo? Saisi vaan tuo vuot kokonaan jo loppua ku tosiaan kuukausi sitä on kestänyt.
Mut nyt takaisin täydellisten naisten pariin. =)
Ja kiva kuulla muiden ihanista ultrakuulumisista!!! =)

 
LinneB:
Teillä onkin sitten saman ikäinen nappula melkein kuin meillä...poika täyttää lauantaina 1v ja ikäeroksi tulisi n.1v7kk...

Eilen puitiinkin miehen kanssa tuota pärjäämistä, mutta totesin sitten, että poikahan se on, jota on VAHDITTAVA...tuo tulokashan ei sitten liikahda mihinkään ekaan 6kk, joten se on helppoa...yövalvomiset toivottavasti saadaan vähäiseksi perustamalla perhepeti kunnes vaavi nukkuu yönsä vähän paremmin eikä tarvitse herätä kuin 4 kertaa :D

Tosiaan kun monesti sitä kuulee tuoreilta vanhemmilta, että voi kun kasvaisi nopeasti, jotta saisi kädet vapaaksi jatkuvasta kanniskelusta...silloin on pakko muistuttaa, että vielä on helpohkoa juurikin sen liikkumattomuuden kanssa, mutta sitten kun pääsevät vauhdin makuun näitä nappuloita ei pidättele enään mikään :D
Silloin on kyllä mielestäni enemmän kädet täynnä...siis omasta mielestäni on näin, toki perhekohtaisesti voi olla täysin toisinkin :D

paapelo+poju+Tiuhti 8+2
 
Olipas mukavan paljon juttua tullu viime päivinä.
Tervetuloa mukaan kaikille uusille ja onnea ultrakuulumisista niille jotka siellä on jo käynyt.

Yritän sitten kommentoida jotain mistä ootte jutellu.
Sisarusrattaita ei olla aateltu hankkia. Poitsu on kuitenkin jo 3.5 v kun vauva syntyy. Aattelin että pärjätään seisomatelineellä, pulkalla ja kesällä saa polkea pyörällä.

Täällä paleltaa lähes koko ajan. Villasukat on ihan ehdottomat jalassa sisällä ollessa, ja öisin. Tosin olin jo ennen raskautta aina kylmävarpainen. Nyt vaan saa laittaa vielä ylimääräsen paidankin kun niin paleltaa.

Raskauskiloja on edellisissä raskauksissa tullut 10-15 kg. Kolmesta ekasta jäi yhteensä 3 kg, viimesestä ei jäänyt lainkaan ylimäärästä.

Synnytysten nopeutumisesta: yleensä toinen on nopeempi kuin ensimmäinen mutta sen jälkeen se ei mene niin automaattisesti. Mulla eka oli sektio, toinen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, kesto 4 h.Kolmas supisteli jollain lailla, kalvot puhki ja 1.5 h että poika syntyi, kestoksi laitettiin kuitenkin 5 h. Neljäs supisteli,mutta eteni huonosti, kunnes taas kalvot puhkaistiin ja 2 h poika syntyi, kestoksi laitettiin 6 h.

Synnytyksen kestohan lasketaan siitä kun supistukset tulee alle 10 min välein ja usein aatellaan että niiden pitää myös olla tuntuvia. Eli vaikka supistelis 8 min välein 5 h mutta mitään ei kohdunsuulla tapahdu ei tätä välttämättä lasketa synnytyksen kestoon mukaan.

Soro: mä teen kolmivuorotyötä, eli öitä on ja aika reilustikin kun ite oon toivonut. Edellisessä raskaudessa tein yövuoroja viikolle 32 asti. Kohtuu hyvin ne meni.

Nimistä: ei ole mitään hajua vielä mikä pienelle nimeksi. Mies haluais tytöstä Emman mutta mun veljen tyttö on Emma joten en oikein tiedä voisko sitä laittaa. Kai se tässä seuraavien kuukausien aikana löytyy. Luultavasti jatketaan samalla kirjaimella kuin edelliset on.

Omaa napaa: la oli tosi huono olo koko päivän ja sitten taas su menikin tosi hyvin. Eilinen meni iltaan asti hyvin mutta sitten tuli huono olo. Ja se jatkuu edelleen. Ajattelin jo että on närästystä mutta ei ollu närästyslääkkeestä mitään hyötyä ollut. Oksentamista vältän niin pitkälle kun mahdollista, mulla kun on tapana silloin pyörtyä.

Jaahas, oliskohan se tehtävä välillä töitäkin.

Peppi + toukka 6+6
 
mäkin hyppään tänne lokakuisiin, täällä olikin jo tuttuja. moi paapelo! :wave:

viidettä odotan ja la olis 24.10. olen 30v ja pk-seudulta.

haluaisko joku päivittää mut listaan? ja mä olen myös kiinnostunut tosta kerhosta mikä teillä on.....talviciltako sai salasanan?

terv. mimmelo 5+3(?)
 
Ven
Hienoja uutisia pure love !!! Tosi helpotus ! ja tsemppiä jatkoon !

Miten ne sydänäänet ultrassa, kuuluuko vai näkyykö ne ? olen vähän pihalla noista ultrajutuista kuten huomaat :ashamed:

Ven
 
Huomenta!

Mahtuisiko mukaan vielä yksi lokakuinen? Aktiivista kirjoittelua täällä, meneekin hetki kun nuo lukee :)

Olen huomenna 29 täyttävä helsinkiläinen ekakertalainen. Kavereilla ei juuri ole lapsia joten kiva olisi jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Mulla mun suureksi hämmästykseksi tärppäsi ekalla yrityksellä ja nyt siis 6+0, lokakuun 18. päivän tienoilla tämän pitäisi syntyä mikäli kaikki menee hyvin :heart:
En tiedä minne olen menossa synnyttämään, helsinkiläiset voisivatkin kertoa kokemuksia noista?

Mulla on ens viikon pe varhaisultra sekä neuvola sitten seuraavalla viikolla, onpas jännää :)
 
Pure love: Hienoja ultrauutisia! =)

Mäkin varasin ultran ens viikon tiistaiksi (3.3.). Silloin ois 6+5 eli toivottavasti näkyy syke, jos sellainen on näkyäkseen! Jännittää kyllä jo kovasti...

Työtilanteesta: Mä olen kotona tuon mun esikoisen 1v2kk kanssa ja aijon ollakin kotona koko ajan menemättä töihin välillä. Tosin teen tässä kotona opinnäytetyötä, kun opiskelut jäi taannoin kesken kun esikoista aloin odottaa ja piti tehdä paljon töitä äippärahan eteen...

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Tosiaan kun monesti sitä kuulee tuoreilta vanhemmilta, että voi kun kasvaisi nopeasti, jotta saisi kädet vapaaksi jatkuvasta kanniskelusta...silloin on pakko muistuttaa, että vielä on helpohkoa juurikin sen liikkumattomuuden kanssa, mutta sitten kun pääsevät vauhdin makuun näitä nappuloita ei pidättele enään mikään :D
oon niin samaa mieltä asiasta... Tuntuu, et varsinkaan nyt ei kädet riitä mihinkään... Nytkin poika roikkuu tossa jalassa ja haluu syliin ja mä yritän yhdellä kädellä kirjotella, joten palaanpas myöhemmin asiaan... =)

Minky 5+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ven:
Hienoja uutisia pure love !!! Tosi helpotus ! ja tsemppiä jatkoon !

Miten ne sydänäänet ultrassa, kuuluuko vai näkyykö ne ? olen vähän pihalla noista ultrajutuista kuten huomaat :ashamed:

Ven
Niitä sydänääniä ei yritetty kuunnella vaan se näkyi siinä ultrassa tosi hyvin se jumputus. :)
 
Tänään alkoi se pelottava vaaleanpunainen vuoto :( Juuri samaan aikaan kuin viimeksi ja silloinhan se meni kesken..
Kun ei oikein noi oireetkaan oo vahvistunu niin pelkään niin paljon pahinta :'(
Tänään on se ultra tk:ssa ja olen varma etten hyviä uutisia saa...
Sitä on vaan niin voimat loppu ettei jaksa olla optimistinen :/

Fi0na

Ps. anteeksi jos tekstini oli kovin negatiivinen :|
 
Täällä plussattiin eilen ja la sijottuu kai jonnekin lokakuulle. Aloin odottaa heti viimekuisen keskenmenon jälkeen ja nyt mietityttää voiko olla suurempi riski toiseen keskenmenoon tai muihin ongelmiin, kun saman tien tärppäs uudelleen? Ehtiköhän kohtu palautua...
 
On menny muutama päivä tässä muuta touhutessa, ja tosi paljon ootte kirjotellu! Uusi oli tullut, tervetuloa ja onnittelut plussasta!

pure love Ihania uutisia! :hug: Ei ne mitään syytä sanoneet vuotelulle?

Tänne ei kummempia, sellanen vetämätön olo koko ajan. Ei tahtois huvittaa mitään tehdä! Ja aivan kauheesti tekee mieli kaikkia ravintolaruokia, niinku Amarillon chevrekaritsaa, mut sitähän ei nyt sais edes syödä... :( Normaalia kotiruokaa ei tee mieli ollenkaa, suorastaan väkisin joutuu syödä. Olis se helppoa jos olis rikas ja oma kokki joka loihtis upeat ateriat! :D Mutta, kun ei... Niin sitten pahoinvoinnin kourissa taistellaan. Vielä kaksi viikkoa ekaan neuvolaan, ei malttais odottaa!

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille! :wave:

miltski ja papu 7+0 :heart:
 
Heipparallaa ja tervetuloa uudet!
Ihania ultra kuulumisia on tänne tullut :heart:
Eilen kävin ekassa neuvolassa ja se täti laski mulle lasketuksajaks 9.10,hmm päivällä aikaistui.Mut ei tarvi listaan vaihtaa tota vielä,kattoo sitte kun ultrassa oon käynny 12.3.
Rinnat on tullu ihan älyttömän kipeiks.Kun poikaa odotin niin ei ollu minkäänlaisia rintatuntemuksia.Ja kauheita väsy kohtauksia tulee kans.
Mun pitää tänään varata aika OYS:iin kun osallistun siihen alkuraskauden seulonta-uätutkimukseen.
Jep,nyt pitää mennä ulos kun arska paistaa
unihiekka ja tahmatassu 7+4
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, vai pitäisikö sanoa näkymistä =)
Toivottavasti Fionalla kaikki hyvin. Onneksi pääset jo tänään tarkistuttamaan tilanteen.
Minä päätin olla menemättä varhaisultraan, mutta katsotaan pysynkö päätökseni takana. No kyllä sitten jännittää kaksinkertaisesti se np ultra.
Mä olen ollut jo useamman vuoden pääsääntöisesti kotona lasten kanssa ja jonkin verran keikkahommia tehnyt, tosin en tänä vuonna. Niin paitsi hoitanut naapurin lapsia, kun hän on tehnyt keikkaa. Täällä on nimittäin tosi huono päivähoito tilanne. Viimeksi eilen soittivat ja kyselivät mun syksyn hoitotarpeesta, kun jonossa ollaan ja melko tylyä tekstiä sieltä tuli, miten on täynnä kaikki paikat ja voi olla että joutuu lapsia viemään kahteen eri paikkaan. :(
En viitsinyt vielä kertoa että en välttämättä tarvitse hoitopaikkaa, että kyllä olisi tarkoitus syksyllä aloittaa työt, kun on kuitenkin niin epävarma vielä tämä tilanne.
Sanoi sitten näillä sanoilla" ilmoita sitten heti kun tiedät tilanteen, ettei ne täällä turhaan jaloissa pyöri"! :/ Eikö ollut aika tylyä tekstiä.
No toivon mukaan en hoitopaikkoja tarvitse.
Nyt täytyy mennä sapuskan laittoon.
Meriaani 7+0
 
Yeb
Voi Fi0na, toivottavasti kaikki on hyvin!

Marceille, mulle sanottiin edellisen keskenmenon jälkeen sairaalan naisten poliklinikalla, että uutta saa alkaa heti yrittämään jos vaan on henkisesti kunnossa. Että kuulemma uusi raskaus ei ala jos kohtu ei ole siihen valmis :hug: Hassua silti, kun keskenmenon ultrannut lääkäri sanoi, että täytyy odottaa yhdet kuukautiset..

Onnea myös muille uusille plussanneille! :flower:

Juttelettekos te siellä kerhon puolella yhtä aktiivisesti kuin täällä? Musta on niin vaivalloista jutella monessa eri paikassa :ashamed: Mielelläni pysyttelisin sitten vain toisessa, katsotaan jos myöhemmin innostun kerhosta..

Nimiasiat taitaa olla lasten teossa kaikista vaikeimpia :saint: Esikoiselle oli etunimi valmiina jo vuosikausia ennen syntymää, onneksi sattui olemaan tyttö :) Nimi on harvinainen (43kpl nykyään), mutta hyvin suomalainen. Minun kriteerini on, ettei nimeä tarvitse tavailla, vaan se kirjoitetaan kuten lausutaan. Seuraavallekin olisi jo yksi ehdotus, jos saisin tuon miehenkin vaan lämpeemään ja tulokas olisi tyttö.. Pojalle en meinaa millään keksiä, Altti olisi ihana, mutta liian lähellä mieheni nimeä joten ei onnistu. Kosti on pyörinyt myös kielenpäällä, mutta sukunimen kanssa siitä tulee inhottava sananmuunnos :whistle: Vaikeeta, onneksi on aikaa miettiä!

:LOL: Jaaha, pitäisköhän viedä tuo esikoinen syömään ja päikkäreille.. Tuli tuohon viereen ihhahhaa-pikkuhousut hienosti päässä :heart:
 
Tervetuloa uusille lokakuisille :wave:

Lähetin just urakalla noita salasanoja, toivottavasti tuli kaikille :wave:
Tuhat kirjotusvirhettäki sinne sattu matkaan :LOL:

Toivottavasti Fi0nan pikkusella on kaikki hyvin!

pure lovelle :hug:
Ihanaa että pikkusella kaikki hyvin! Soita vain sinne neuvolaan jo :D


Mies oli niin ihana eilen :heart: Aamullaki ku lähti ja minä jäin vielä nukkumaan niin kävi mahaa silittelemässä :heart:
Ja suunnittelee tupakin polton lopettamistakin :flower: Sai oikeen vihkosen neuvolassa mukaanki... :kieh: Polttaako muitten miehet?

Täällä olo parempi. Ei enää eilen oikeen kuvottanu...
Vessassa pitää nykysten käyä ennen heräämistä ainaki kerran...

Tiiättekö kuule ku mä tässä mietin että voiko häpyluun yläpuolella tuntua semmonen joku kuhmu jo?
Ku ei mulla mikään pyykkilautavatsa ole ennestäänkään mutta ei mulla musta tommosta ihmeen kuhmua ole aikasemmin tossa ollu?
:D


*Talvicci ja Uuno rv.7+6* :heart:
 
Huh huh, kylläpä jännittää sillä huomenna on varhaisraskauden ultra :) Aika on vasta illalla joten on koko päivä aikaa jännittää...

Ei polta mun mies, onneksi. Nyt kun joudun sitä tupakanhajua pakostakin jossain bussipysäkillä tms. haistelemaan niin oksu meinaa tulla, yöks :(
 
Kiitos Yeb vastauksestas. Jospa tämä nyt onnistuisi :) Hirmu varovaisin mielin kyllä oon ny tässä raskaudessa, enkä taija kuulutella tästä vielä piiitkään aikaan kellekkään..
Laskeskelin äsken että jos tämä raskaus ny jatkuu hyvin, tuo iso-veikka on aikalailla tasan puolitoistavuotias kun pikku-sisarus tulee maailmaan. Mutta onhan tässä vielä matkaa :D
Viikkoja ois kasassa 5+6 nyt. Luulen että muuttuu nuo viikot, kun ne lasketaan tosta keskenmenosta (jonka tarkkaa päivää en etes tiiä ), eikä plussa tullu vasta ku nyt ( kp40, esikolta plussa tuli kp28 ) vaikka aika useasti on tullu testailtua tässä parin viikon aikana...
Huh, tulipa pitkä lause

Tupakka on ongelma munki miehellä, eikä kyllä vielä ainakaa oo saanu kerättyä tarpeeksi motivaatiota polttamisen lopettamiseen. :(
 

Yhteistyössä