Lokamassujen 2009 oma pino:)

Voi Soro miten ihania uutisia, onnea :heart: ! Meillä perjantaina v-ultra...jänskää!

Riinuska81onnea ultraan ja tulehan kertomaan sitten kuin meni =) !

Töistä...teen pitkää vuoroa, mutta nukumme yöt, joten sen suhteen ei ongelmaa. Kuitenkin iltaisin olen jo n. klo21 ihan valmis petiin ja silmät lumppaa väkisinkin kiinni...pelottaa ehkä se miten pysyn hereillä n. puoleen yöhön, johon töissä useimmiten joudun valvomaan :/ ! Mutta uskon, että jos asennoituu siihen, että valvottava on, niin kyllä se menee ihan hyvin- saahan sitä sitten päivällä levätä :)
 
Viikonlopun jälkeen taas koneella (töiden ohella, en jaksa kotona istua tietsikalla ku töissä joudun käyttämään joka päivä), mutta annanpa omankin panokseni keskusteluun.

Töissä en ole vielä puhunut mitään, olen ajatellut kertoa vasta kesällä tai viimeistään silloin kun alkaa kunnolla näkyä. En tiiä miten töissä siihen suhtaudutaan, sillä olen ollut töissä vasta vuoden ja voi olla vaikeaa saada sijaista tai pahimmassa tapauksessa mulla ei oo töitä enää äitiysloman jälkeen. En viiti miettiä vielä noita asioita, ku raskauskin on vasta aika alussa, tänään on omien laskujen mukaan 5+6 joten tässä voi käydä vielä miten tahansa, vaikka tottakai sitä toivoo, että kaikki menisi hyvin.

Synnytyksestä sen verran, että esikoisen synnytyksen kesto oli 4h 14 min, josta ponnistusvaihe oli 6 min. Eli yöllä puoli 2 aikaan tuli ensimmäinen supistus ja säännölliseksi ne muuttui puoli 3 aikaan. Soittelin sairaalaan ja he sanoivat että koeta suihkutella ja saa lähteä sairaalaankin jos siltä tuntuu, ku meiltä on tunnin matka sairaalaan. Supistukset tuntu aika kivuliailta, mutta odotin niiden vaan tulevan vielä pahemmiksi. No, automatkan aikana supistusten väli oli 2-3 min ja mies vaan kysy, että vieläkö ajetaan lujempaa ku vauhtia oli kuitenkin jo yli 100. No päästiin sairaalaan ja olin jo 6 cm auki ja itse ihmettelin että miten olin kestäny, ku oon aina pitäny kipukynnystäni huonona, mihin kätilö vaan totes, että ei mulla kyllä matala kipukynnys oo. Vedet oli ilmeisesti tullu ainaki osaksi matkan aikana ku siteessä oli verensekaista limaa. No päästiin saliin, jolloin olin jo 7 cm auki ja kätilö vaan tuumas että epiduraali ei kerkeä joten otin ilokaasua ja onneks lääkäri oli paikalla ja sain paraservikaali ja pudendaalipuudutukset (en oo varma menikö nimet oikein) ja samassa olinkin jo 10 cm auki. Kohta pitikin jo ponnistaa ja 6 min ponnistusvaiheen jälkeen tyttö oli maailmassa. Ihan hyvät muistot jäi synnytyksestä, ainoa mikä jäi vaivaamaan, että jos nyt kerettiin olla tunti sairaalassa, niin mitenkä käy toisen kohdalla, että keretäänkö sairaalaan ollenkaan.

Nimistä vielä sen verran, että meillä esikoisen nimi on Emma ja nimi oli valittuna jo raskausaikana ja tytön synnyttyä en osannut muuta nimeä edes kuvitella antavani, joten hänestä tuli Emma. Toiselle olen ajatellut nimeä Milja tai Anna, pojalle Juho, mutta mies ei lämpene oikeen Annalle eikä Juholle, joten tällä kertaa joudutaan varmaan vääntämään kättä nimestä oikein kunnolla.

Tulipahan taas kirjoitettua kunnon romaani, ei kyllä ollu tarkotus mutta niin nyt vaan pääs käymään...:LOL:

Ps. siitä kerhosta vielä, laitatko talvicci mullekin sen salasanan?
 
eli saanko luvan vielä liittyä mukaan??

laskettuaika 1.10 ja neljännettä odotan.Synnytyssairaala päijäthämeen keskussairaala.

ja miten teillä vissiinki erikseen joku kerho,mitenkäs sinne pääsee mukaan?

hansbiko 8+4
:hug: :hug:
 
:ashamed: Sorruin sittenkin varaamaan ajan varhaisultraan, vaikka ei pitänyt sinne mennä.
Se on kuitenkin kallista lystiä, mut haluun tiätää et pikkunen kasvaa oikeessa paikassa. :)
Ajan sain rv7+3, eli 16.03.2009 silloin pitäisi jo syke näkyä :heart: :heart: :heart:
 
b]hansbiko[/b] tervetuloa joukkoomme.

Mä tein eilen illalla, taas kerran, raskaustestin. Näytti todella nopsaan ja tosi vahvan plussan :LOL: Jotenkin tuli sellainen olo että pakko tehdä että näkee onko plussa voimistunut yhtään edellisestä kerrasta. Ainakin nyt tiedän etä raskaushornonien määrä on kasvanut joten edistystä mahassa on tapahtunut.

Mulla alkaa kaikki vaatteet kiristää ja puristaa, tää mun maha kyllä tulee tässä raskaudessa tosi ajoissa :eek:

 
Talvicci:
Tulee vähän myöhässä tämä vastaus :D
Eli siis vauvalle ei ole haittaa jos kuuntelee päivittäin dopplerilla sydän äänet, kun joku taisi siitä kysellä :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!

Täällä myös maha pursuaa...onhan tuossa pienenpieni varamakkara päällä, mutta jos vaikka vetää massua sisään päin, niin boltsi on siinä...pitäisi niitä syviä vatsalihaksia alkaa treenaamaan heti ekan ultran jälkeen...huomasin esikosta, että niiden hyvä kunto helpotti ponnistus urakkaa todella paljon. Sai kunnolla voimaa siihen urakkaan mukaan.

Täällä olot vaihtelee tosi paljon...näin heti aamusta on aika inho olo, mutta sitten tunninpäästä helpottaa ja oikeastaan koko päivä menee sitten ihan hyvässä olossa. Paitsi että klo17.00 iskee väsy, muttei pääse nukkumaan, kun tuo pikku sankari pörrää hereillä vielä tuohon aikaa :D
Tuohon on kyllä jo tottunut ja väsy menee ohi aika nopsaan kun saa motivoitua itsensä vaikka leikkimään pojun kanssa.

Jännittää, että milloin tulee postista se iso kirjekuori HUSsilta...ultra ajat meinaan...itse tietenkin toivoisin, että saisin ajan johkin 10+, mutta tuurillani saan sen juuri siihen takarajaan eli 12+ :/

Miehellä oli tullut eilen pieni paniikki, kun oli lukenut sitä Vau-kirjasta. Oli pähkäillyt, että miten pärjätään kahden pienen kanssa.
Lohdutin sitten, että eihän poju ole yhtä pieni ja ihan näin avuton kun vauva syntyisi olisi siis 1v7kk ja tulokas ei edes liiku mihinkään ekaan 6kk, joten silmällä pidettävänä on ainoastaan poika, ettei pääse mustiksena läpsimään vauvaa tai ylipäänsä keksi pieniä koiruuksia.

Mies oikein huokaisi helpotuksesta, kun tajusi tuon olevan ihan totta ja sanoi 'Aivan, no ei tässä sitten mitään tarvii panikoida'
Hassu mies...taitaa hälläkin olla jotain myötätunto hormoneja liikkeellä :D

paapelo+poju+Tiuhti 8+2
 
Aku
Huugoliina meillä on kans ultra pejantaina.Jännäillään yhessä =) Toivottavasti tulee hyviä uutisia!

H-a-n-n-e täälä kans tuntuu et kaikki housut kiristää ja puristaa varsinkin istuessa :eek: nyt jo!Eli turvotusta löytyy.Ekassa raskaudessa mulla oli aika pieni maha loppuun saakka(oon aika pitkä ja kohtu on taaksepäin kallistunu)Toisaalta olis kiva kun sais ihastella kunon pötsiä,mut helpompaahan se oli pienemmän mahan kanssa.Saa nähdä miten tällä kertaa.
 
Ihmettelen kyllä vähän tuota valtaavaa doppler-innostusta. Minulle gynekologi sanoi, ettei ultraäänten vaikutusta sikiöön ole riittävästi tutkittu. Se tiedetään,ettei muutamasta ultrauksesta raskauden aikana näyttäsi olevan haittaa, mutta mitään tutkimuksia ei ole siitä,että joka ilta kotona täräyttää sikiötä ultraäänillä. Gyne sanoi, että lapsiveden lisäksi sikiökin on suurimmaksi osaksi vettä ja että utraäänet aiheuttavat värähtelyä. Sanoi ettei suosittelisi kotiin hankittavaksi, enkä ole niin tehnytkään.
 
Soron työkysymykseen
Mä teen kolmivuorotyötä, yövuoroissaki tulee siis oltua...

pinkkimieli
Varmasti mukava päästä kurkkaamaan masuun :D

Tervetuloa hansbiko :wave:
Laiton sulle yv:tä tuosta kerhosta

Chantalille ja Sorollekki on postia :wave:


Mulla oli tänään eka neuvola :D

Hui ku jännitti :D
Neuvolatäti oli tosi mukava, tullaan varmasti hyvin juttuun.
Mieski oli matkassa ja se otettiin hyvin myös siellä huomioon :heart:

Neuvolakortin saan sitten ekassa neuvolalääkärissä joka on 5.3 (rv.9+1)
Tuon varmaan olenki jo tuhat kertaa täällä sanonu :whistle: :LOL:
Siellä sitten varataan se np-ultra aika jos Uunolla on kaikki hyvin :)

*Talvicci ja Uuno rv.7+5* :heart:
 
Tuosta dopplerin käytöstä taitaa olla yhtä monta mielipidettä, kun käyttäjää. Samaista asiaa tiedustellut usemmalta lääkäriltä ja saanut taas päinvastaisen vastauksen. Jokatapauksessa itselleni henkilökohtaisesti siitä oli varmasti kyllä enemmän hyötyä kuin haittaa, keskenmenon kokeneena huoli alkiosta/sikiöstä oli valtava koko raskauden. Stressihormonit mitä olisi erittynyt ilman varmuutta, että pienen sydän vielä sykkii olisi varmasti ollut haitallisempaa, kun se mielihyvän ryöppy mikä tuli kun kuuli sykkeen! Mutta asiasta on varmaankin ihan turha kiistellä, se kun on sama kun alettaisiin arvostelemaan mitä vitamiineja kukakin raskausaikanaan syö...

Onko muilta mitattu hCG:tä? Lääkäri soitti perjantain tuloksen eli silloin oli 5+0 ja arvo 1558. Mietin vaan, että onko ok, kun lääkäri ei siihen oikein osannut mitään sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja malttamaton:
Onko muilta mitattu hCG:tä? Lääkäri soitti perjantain tuloksen eli silloin oli 5+0 ja arvo 1558. Mietin vaan, että onko ok, kun lääkäri ei siihen oikein osannut mitään sanoa.
Netissä olevan infon perusteella näyttäisi hcg kehittyvän seuraavasti:

Days Past Conception Normal Range of Hcg Levels
14 (4 weeks) 50-100
15 100-200
16 200-400
17 400-1000
18 1050-2800
19 1440-3760
20 1940-4980
21 (5 weeks) 2580-6530

eli tuon mukaan arvosi sopisi vielä tuohon 4+5 haarukkaan ja sen verranhan laskettu aika voi kevyesti heittää.

Dopplerista vielä sen verran, että kyllä se vaan on ultrauslaite (tosin ilman näyttöä) mutta ihan samoilla ultraäänillä toimii. Sitä paitsi vaikka niitä sydänääniä ei sitten eräänä päivänä kuulisikaan, niin sikiön pelastamiseksi ei kuitenkaan voida tehdä yhtään mitään (itsellänikin on keskenmenoja ollut) joten siinäkin mielessä on turhaa mielestäni rasittaa sikiön kasvua millään ylimääräisellä.

 
Ultrassa käyty ja sehän olikin ihan mukava kokemus. Täti oli mukava ja hemmo löytyi helposti. Ultra tehtiin siis mahan päältä ja olin ihan hämmentynyt kun se majailikin jo melkein navan korkeudella, ei siis ihme, että housut puristaa iltaisin. Viikkoja oli nyt 8+6 eli laskettua aika olis syyskuun 29., mutta jos yhtään menee samaan tapaan kuin edellinen, niin tätä odotellaan syntyväks joskus lokakuun kymmenennen päivän jälkeen. Esikoinen syntyi siis viikolla 42+1 ihan oma-aloitteisesti. Niin, kaveri vaikutti jo nyt aika vilkkaalle, liikuskeli ja sydänkin sykki. Ruskuaispussikin näkyi vielä selvästi. Sit ultraaja ultraili vähän ympärystäkin ja löysi munasarjasta kystan, joka kuulemma on ihan normaalia. Mut sit löytyi myös nesterakkuloita emättimestä, niitä se vähän ihmetteli, kun olivat aika isoja ja sanoi, et tarkistetaan niiden tilanne sitten niskapoimu-ultrassa uudelleen. Niistäkään ei pitäis olla kuulemma mitään haittaa. Onko kellään muulla ollut joskus tällaisia?

Mukavaa, aurinkoista päivän jatkoa kaikille! Jatkan välillä töiden tekoakin :)

Riinuska ja Hemmo 8+6
 
malttamaton:minusta kuulostaa ihan normaaliraskauden hCG-arvolta viikkoihin nähden.

Pieni rauhallisempi hetki, niin kerron teille Topiaksen, kolmannen lapsemme syntymästä...

....Oli aivan tavallinen arkipäivä.Ystävättäreni kävi kylässä, kävelin kerhoon kahden pienen lapseni kanssa ja puuhailtiin sitä sun tätä. Mieheni oli työmatkalla noin 150 km:n päässä 3 päivän ajan. Raskausviikkoja oli 36. Juttelin illalla viiden aikaan veljeni kanssa puhelimessa, joka oli juuri samaisena päivänä muuttanut Brysseliin. Hän kyseli vointiani ja sanoin hieman leikilläni, että olo on aika outo kyllä ;) Siinä iltaruokia laitoin ja ravasin vessassa:pissatti ja kakatti koko ajan. Maha oli löysällä ja hieman oksettikin. Soitin synnärille kahdeksan aikaan ja kyselin tutulta kätilöltä olostani. Hän pyysi, etten odottaisi turhan kauaa jos supistukset astuvat kuvioon.....astuihan ne ja 1-vuotiaani sain sänkyyn puoli yhdeksän aikaan illalla ja istuin katselemassa 2-vuotiaani kanssa sohvalle Käenpesää:) Onneksi hänkin nukahti, sillä olo alkoi olla tukala. Nyt uskoin vihdoin, että ehkä se synntys todellakin on alkamassa. Molemmat lapset nukkuivat pinnasängyissä ja ajattelin että menen kuumaan suihkuun.Sitä ennen pirautin miehelleni ja pyysin häntä lähtemään kotiinpäin ajamaan. Hän oli ihan ihmeissään, mutta lupasi startata niin pian kuin voisi. Suihkuun en enää sitten päässytkään.....näppäilin taksin numeron, mutta huomasin, etten pystynyt pukemaan housuja tai kenkiä jalkaani enää. Olin nelinkontin eteisen lattialla enkä pystynyt nousemaan :x Soitin ystävättärelleni joka tuli parissa minuutissa, auttoi minulle saappaat ja housut jalkaan ja rappuset alas autoon. Seinänaapurissa asui onneksi tuolloin lapsiperhe jolle ystävättäreni huikkasi vievänsä minut sairaalaan ja että mieheni oli matkalla kotiin. Naapurimme vei oman itkuhälyttimensä meille nukkuivien lasten huoneeseen. Matka sairaalaan kesti viitisen minuuttia ja ajoimme suoraan pienen sairaalan taakse, josta pääsi ovesta suoraan synnytyssaleihin. Sytäväni soitti kelloa ja kätilö päästi meidät sisään. Sanoin ystävälleni että hän voisi lähteä koska tiesin että hänellä oli kaksi sairasta lasta kotona ja astuin sisään.Samalla minun oli pakko mennä nelinkontin ja kätilö huusi toiselle ruotsiksi " GÅ O HÄMTA SAKER!!!!!" Silloin näin kätilön silmistä että jotain tapahtuu...Sanoin että ponnistuttaa ja ponnistin siihen käytävälle samantien pienen poikamme. Alkusäikähdyksen jälkeen kätilöt auttoivat minut ja vauvan oikein synnytyssaliin :LOL: ja sängylle, jossa istukka syntyi. Hassua oli että kun ensin soitin minut tuoneelle ystävälleni ja kerroin pojan syntyneen, hän oli juuri kurvannut vasta kotipihalleen, jonne oli siis noin 6 minuutin matka! Naurettiin siinä kätilöiden kanssa, että pitäisiköhän rouvalta riisua kuitenkin saappaat :LOL: .Siinä me tutustuimme toisiimme, poikani ja minä .Kello oli 21.30 illalla ja onnittelupuhelu soitettiin Isille jonka oli pakko ajaa hetkeksi bussipysäkille asian kuultuaan. Isi ehti puolenyön aikaa meitä katsomaan ja lähti sitten kotiin , jossa kaksi pikkuista nukkuivat sikeästi autuaan tietämättä Äidin yöllisistä retkistä.

Nyt tuo syöksyjä täyttää 6.3 3-vuotta :wave:
 
Kassulle

Olipa aikamoinen synnytys sulla, mä vähän pelkään, että mulla voi tämän toisen kanssa käydä noin, ongelma on vain siinä, että mulla on tunnin matka sairaalaan...
Oonkin aina sanonu, että seuraavan kanssa saa lähteä sairaalaan jo ensimmäisestä supistuksesta... :LOL:
 
Talvicci JEE! Onnea paljon plussasta :heart: Tulimpas minä vuorostani vierailemaan teidän pinossa :D Ei kysytty sukupuolta RU:ssa, eikä haluta tietää. Pidetään jännitystä yllä. Eikä oikeen oo vielä kumpikaan olo. Kunhan olis jompi kumpi :saint: Tsemppiä hurjasti alun hermoiluun. Voin ikävä kyllä sanoa että se hermoilu (ainakaan täällä) ei helpota millonkaan. Sitä jännittää aina seuraavaa etappia, sitten varmaan syntymää ja sitten onkin sitä ainaista äidinhuolta.

Tsemppiä ja onnea myös kaikille "tuntemattomille" Anteeksi että tuppauduin :wave:

Pilvilinna ja möhkäle 19+6
 
kassu No kylläpä sulla on pikasesti mennyt. Toisaalta tuo varmasti voittaa sen tuntie - ehkä päivienkin kärvistelyn. :) Meneekö se siis aina niin että mitä useampi synnytys takana sitä nopeempi on seuraava???
soro Tääläkin yksi kolmivuorolainen :wave: Esikosta lopetin yövuorojen teon muistaakseni reilu kk ennekun jäin pois töistä...tosin eka jäin kesälomalle ja siitä äippälomalle. Ja nyt makaankin kotona sairaslomalla!!!
Onko täälä muita saikkulaisia?? En kyllä vois kuvitellakaan meneväni töihin tässä kunnossa. Meil on kauppa ihan vieressä ja tänään pakotin itteni pienelle happihyppelylle sinne ja meinasin kyllä kuolla sille reissulle. Olo on niin voimaton ja huono ettei mitään rajaa. Ja tätä olisi sitten tiedossa seuraavat 2kk :eek: :( !!
 
Moikka!

Pikaisesti tulin pyörähtämään ja lukemaan kuulumiset. Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Meillä on miehen kanssa tänään 10-vuotishääpäivä. Mies lähti kauppaan hakemaan ruoka-aineita iltaa varten. Alunpitäen meidän piti järjestää pienet juhlat (kun mentiin naimisiin salassa) kun ollaan oltu 10v naimisissa. Elämäntilanteen takia sitten vähän joustettiin ja juhlitaan ihan oman perheen kesken. Kyllähän tuo mies naurahti, ettei olisi kymmenen v sitten uskonut että näin monta omaa lasta osallistuu juhlintaan tänä vuonna. Mä oon vieläkin niin rakastunut.

Ihanaa lukea noita synnytyskertomuksia. Muisku78 ei niitä synnytyksiä oikein voi ennustaa...ja luulen että se on vähän legendaa että seuraavat menee nopeammin. Minulla toka syntyi syöksynä suunnilleen Kassun kuvailemalla tavalla...tosin kerittiin just synnytyssalin puolelle, kun meidän poju syntyi. Kun olin kahdeksatta synnyttämässä...niin sairaalan henkilökunta oli ihan varmoja että synnytän tyyliin heti, kun ovat käynnistäneet. Eipä vaan niin käynyt. Synnytystä käynnistettiin kolme päivää...ja kun ruvettiin uhkailemaan leikkuriin menolla...niin neitokainen päätti syntyä.

Mä olin viikko sitten yhdessä tilaisuudessa (eikä siis ole vielä kerrottu kellekkään että meillä odotellaan taas)..niin yks nainen joka oli itsekin raskaana onnitteli mua. Olin siinä vähän äimänä, mutten viitiny kommentoida tilannetta sen kummemmin. Päätettiin ettei hehkuteta ennekuin tuo maaginen 12vkoa on takana.

Ens viikolla taas ultrataan ja sitten pitäin näkyä :heart: On tässä kyllä sen verran viluttanu ja pahaa oloa pukannut, etten jaksa uskoa, etei raskaus olisi edennyt. Villasukat jalassa hipsutellaan (tosi sexynä) ;)

Mamma Muu+joku 7+3
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille :heart: Ja uusille tottakai tervetuloa pinoon!

(.) Itsekin kävin ultrassa, mutta kirjoittelen tuonne kerhopuolelle sitten enemmän :)

LA muuttui nyt 13.10.09 :heart:

Kuumeilija ja PieniPippuri 6+6 :heart:
 
Onpas Kassulla tosiaan ollut nopeaa toimintaa.

Itse tuolla taisin jo mainitakin tuosta omasta työstäni. Eli teen töitä kemiantekniikan parissa ja käsittelen töissä paljon sikiölle vaarallisia aineita mm. orgaanisia liuottimia, joten töissä oli kerrottava heti. Nyt teen sitten muita paljon tylsempiä hommia. Täytyy myöntää että suhtautuminen töissä on ollut aivan ala-arvoista ja aiheuttanut itselleni paljon stressiä ja mielipahaa. Toivotaan että kun aikaa vähän kuluu, niin siellä töissäkin asiat alkaa järjestymään.

Meillä mies opiskelee nyt vielä maaliskuun ajan illat, joten olen töiden jälkeen yksin lasten kanssa illat. Täytyy sanoa että olen itsekin sitten aivan poikki kun saan lapset omiin sänkyihinsä. Ehkäpä se tästä helpottaa kun noi viikot kuluu vähän pitemmälle.
 
Iltaa mammat :wave:
Täällä kanssa yksi palelija ja villasukissa viihtyvä :D Että voikin olla kylmä koko aika!!!

Multa otettiin tuo HCG-arvo, kun sitä pyysin...se oli melkein 3000 ja viikkoja oli 5.

Töistä ootte puhuneet, minä teen päivätyötä, aamulla klo 06 alkaa työt....liikunnallista työtä teen ja esikosta saikutin aika paljon loppuajan kun oli hillittömästi supistuksia ja erittäin epämukava olo :|

Arvatkaa mitä mä tein tänään....RASKAUSTESTIN :ashamed: Pakko oli...no, tulihan sieltä heti niin vahva testiviiva, että kyl se nyt ois jo pikkuhiljaa uskottava tämä onni todeksi :heart: Kontrolliviiva jäi huomattavasti vaaleammaksi :)

Kaivelin nuo mammavaatteetkin tuosta jo esille....kohta ne on ajankohtaset, sillä masu on jo pyöristynyt ihanasti :heart: Kyllä se vaan taitaa niin olla, että raskaus näkyy tokassa raskaudessa jo kovasti paljon aikasemmin kun esikkoa odottaessa.....Ihanaahan se on!!

Siskolleni kerroin tänään mitä lokakuussa tapahtuu ja sain häneltä niin tylyn vastaanoton että melkein itku pääsi :| Hän ei ollut yhtään iloinen.... :(

Jaahas, tää mamma menee nyt iltapuuhiin :wave:

hertta ja masuasukki 6+5 :heart:
 
Nyt se plussaus on sitten suoritettu,laskettu voi vielä muuttua,mut näillä näkymin pitäs olla 20.10. Oon 33-vee ja synnäri ois KYS.Tää ois kolmas lapsi :heart: Huomenna meinasin soitella neuvolaan jatkoista.Meillä noi isommat on syntyneet 10/05 ja 11/07.

Raskauskiloista olitte jutelleet,mulla esikoisesta tuli alle kolme kiloo ja nuorimmaisesta alle kuus,nyt painan 10kg vähemmän ku mitä esikoista ku aloin oottamaan,saa nähä kuin tän kans käy.

Nyt tarttee mennä,tuun paremmalla aikaa :wave:
 

Yhteistyössä