Lokamassujen 2009 oma pino:)

kassu, oli se clearblue juu minun :D eilen tuli sillä aconin herkällä paljon selvempi plussa ja tänään tuli vieläkin selvempi plussa sellaisella rsfu:n testillä =) oon nyt ollu niin väsynyt ja huonovointinen etten ole jaksanut lukea koko ketjua ( anteeksi :ashamed: ) , taidanpa mennä jatkamaan kohta unia :D
ainoa mitä haluaisin syödä tai juoda on paprikan makuiset pringlesit ja fantan b'good :D
laskettu aika olisi muuten ainakin nettilaskureiden mukaan 24.10 =)
 
Huomentapäivää!

Heselle :hug: ja paljon voimia!

Ja bellama: tuo yv = yksityisviesti ja yk = yrityskerta :)

Pahoinvoiville tsemppiä! Mulla varmastikaan pahin yrjötys ei oo vielä edes alkanut, mutta tämänhetkiseen pahoinvointiin (ei oo siis tarvinu vielä oksentaa) on auttaneet ne Sea-band pahoinvointirannekkeet. Pidän vaan aina hetken ja parissa minuutissa olo kohenee. Ihana keksintö niille, joille siitä on apua. Harmittelin apteekissa sen multitabs inkiväärin poistumista ja kiva täti tiesi kertoa tämmösestä vaihtoehdosta. Toivottavasti noiden voimalla selviäisin pahoinvoinnista paremmin...

Tilasin muuten netistä lisää pissitikkuja eli testejä, kun tää oireiden väheneminen aiheuttaa skeptisyyttä ja pelkoja, niin voin sit aina testailla ku alkaa epäilyttään :LOL: Aika hullua!

Niin ja tuosta kertomisesta vielä... me kans esikon kohdalta varjeltiin salaisuutta pitkäänkin ja kerrottiin vasta viikolla 12. Mut nyt oon kertonut jo muutamalle ystävälle ja mun vanhemmat tietää kans (kerroin eilen). Luulen, et jos tää nyt menis kesken, niin en pystyis lähimmiltä sitä peittämään...

No, nyt tää läävä kaipaa siivousta...meneepähän viimenenkin vapaapäivä talteen :headwall:
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Ajateltiin, että jos kaikki on ok varhaisultrassa (25.2) niin kerrotaan vanhemmille ja sisaruksille. Kaverit saa varmaan tietää pakostakin maaliskuun puolessa välissä kun ollaan menossa yksiin pippaloihin ja kaikki jotka mut tuntee tietää että tykkään illanistujaisissa ottaa pari lasia punaviiniä. Viime aikoina on ollut meidän kaveripiirissä liikkeellä naispuolisilla sellasta, että alkot on vaihtunu limuun ja kaikkihan on syyn heti arvannu :LOL: Turha munkaan keksiä mitään tekosyitä ;)
 
Heinähattu En oo vielä saanu lääkäriaikaa, mut yleensä se on ollu viikolla 11-12.

Oi, tätä auvoista olo kun ei kuvota! Just söin ja tää ihanuus ny varmaan kestää sen tunnin, sit taas pitäis jotain syödä... Pitää kyllä ostaa jotain kevyttä naposteltavaa, muuten on jo ekas neuvolas paino noussu vaikka kuinka paljon! :D

Meillä nyt mies tulossa kipeeksi, saas nähdä miltä tää meidän koti näyttää, jos se nyt tosi huonoon kuntoon menee ja mä oon näin pahoinvoiva! Ei yllärivieraita sitten kiitos! :LOL:

miltski ja papu 5+5
 
Heippa vaan kaikille!

Mä tässä söin just puoli kulhollista mansikkarahkaa, ai että oli hyvää! :p
No onneks siivosin koko kämpän lattiasta kattoon niin sai vähän herkutella.
Täällä olo on pysynyt suht hyvänä, enemmän on pahoinvointia iltaisin, ja nykyään jopa pystyy syömään aamuisin aamupalan.

Täällä odotetaan myös neuvolaa, samoin kuin ainakin paapelo, meillä meinaan neuvola samana päivänä:)

Me ollaan kerrottu jo kaikille lähes kaikille lähisukulaisille ja muutamille ystäville, näin tehtiin myös esikoisen kohdalla. Mä en pysty olla kertomatta, sen verran masussa nipistelee kun nään kaverin joka ei tiedä;)

Inka 7+6 :heart: :heart:
 
Täällä ilmeisestikin ilmoittautuu mukaan yksi 22-v. nainen, joka juuri äsken teki testin, näytti haalean viivan. Aiemmin meillä on jo yksi lapsi; tyttö 1v.11kk. Ilmeisesti la. ois joskus 22.10. tosin en aivan varma, kun kierto on epäsäännöllinen. Huih, jospa tämä nyt on ihan totta! =) Ekasta tuli kans haalee viiva kun testasin sillon...
 
Heippa vaan kaikille!

Onpas tänne tullut paljon tekstiä muutamassa päivässä. Ihan kaikkea en jaksanu lukea läpi, sorry.

Ihan ekaks listaan voi korjata että 5 vauva on tulossa, ei neljäs.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, kai sitä olis ens viikon aikana asialle tehtävä jotain. En vaan oikein vielä jaksa uskoa että olen raskaana, sen verran tätä kerittiin tehdä.
Vielä ei ole kellekään kerrottu tästä asiasta. Jos sitten viikon 12 jälkeen kertois. Töissä on varmaan aika pian kerrottava, meillä kun käsitellään sellasia aineita joita ei raskaana olevan ole hyvä käsitellä, ettei sitten paukkaa niitä vuoroja ittelle. Pomo ei kyllä ilahdu, meillä kun on aikamoinen vauvabuumi menossa ja sijaisia ei meinaa saada mistään.

Oireita en edelleen jonkinverran, rinnat on kipeät ja turvonneet, aina välillä etoo, hajuaisti on selvästi korostunu, kaikki tuntuu haisevan pahalta.

Teen kolmivuorotyötä joten päivät vaihtelee aika lailla. Kuitenkin lähes aina tuntuu että aika ei riitä kaikkeen siihen mihin haluais. Luultavasti tässä koneella oleminenkin on aika vähäistä ennen kuin pääsee äitiyslomalle.

Kerhoon voisin tulla myös mukaan jos vain huolitte. Talvicci vissiin laittaa siitä sitten yv:tä?

Peppimamma + toukka 5+4
 
Uusille onnea plussista ja tervetuloa mukaan :wave:

Aah...olipas mukava taas peuhata pojan kanssa ulkona...uskalsi jopa tänään kävellä pihamaalla ja oli kovin ylpeä itsestään :D Oli kyllä niin huvittavan näköistä, kun olin topannut toisen ihan palloksi ja sitten kieli keskellä suuta köpötteli menemään :D

Huuh...nyt meinää iskeä huono olo, maha huutaa tyhjyyttään taas, vaikka söin tuhdin aterian tunti sitten...uuni lohta, riisiä ja kermaista valkokastiketta :p
 
Huh! Leffasta selvitty! Lähdettiin ruokapöydästä sinne ja eka piti käydä tankkaamassa yks hampurilainen :ashamed: sit leffassa vedin pussin karkkia ja puolet miehen poppareista...lopussa alko jo oleen kauhee etominen, mut onneks sit meni vähän ohi. Ja heti kotona taas syömään!! Se on kyl tosiaan kumma kun tuntuu et koko ajan pitää jotain puputtaa. Muuten tulee huono olo. Tai tulee siitäkin jos puputtaa liikaa.
Hätähousu Siis mitenkä toi pahoinvointiranneke oikeen toimii? Maksaako se paljon? Mun pahoinvointi oli todella ihan järkyttävää ja tiedän nyt jo valmiiks et en pysty hoitamaan esikkoa pahimpina päivinä, joten kaikkee vois ainakin yrittää.
 
Heippa kaikille! Täällä alko 6 rv .. mitenköhän sekin merkitään... mulla on raskausvk 5 päättynyt 14 pv onko tää siis 6+1???? Mä oon tosi huono selailemaan kaikkia uusia viestejä läpi.. täällä on ihan hirmusti kirjoituksia ihana homma :heart: Mua pelottaa koko ajan et menee kesken. Ekan kanssa oli ihan sama homma. Jotenkin kun on jo 8kk yrittänyt raskautua niin olis kamalaa jos jotain tapahtuisi.

Milloin te saitte ekan neuvola-ajan? Mulle annettiin vasta 13.3 aika (rv9) ei malttaisi odottaa... Mulla on tosi vähän raskausoireita (kuten edellisessä) ehkä hieman rinnat oireilee ja nipistelee alavatsaa... ja vähän välillä väsyttää. Koska se pahoinvointi yleensä alkaa
 
Muisku78 tuo ranneke makso jotain 18e ja ne myydään siis pareittain, eli molempiin käsiin (hinta oli siis yhteensä 18e nuo 2) ja niiden toiminta perustuu akupainantaan. Tuossa joustavassa rannekkeessa on semmonen muovinen pieni pallura joka asetetaan oikeaan kohtaan ja jollain mystisellä tavalla siitä on apua. Mä olin aluks aika epäilevä, mut ku ei muutakaan tarjolla oo, niin päätin kokeilla. Suosittelen kyllä ainaki kokeileen...
 
Noista pahoinvointirannekkeista

Mä olen kans noista kuullu että voi auttaa. Harmi etten niitä ite pysty töissä
käyttämään jos tarvis on...


Etanainen

Sulla siis viikot vaihtuu aina sunnuntaina.
Eli siis sulla lauantaina eli 14.päivä oli rv.5+6?
Jos niin sitten sulla on tänään rv.6+0 :)

Käsitinkö oikein? :D

Niin ja mä sain ekan neuvolan 23.2 sillon rv.7+5 menkkojen mukaan...
 
Heipsan taas! Nyt on listaa taas yritetty päivittää ajan tasalle, kaikki uudet taas katsokaa, että olette listalla ja tiedot kohdaltanne oikein. Nyt oli tullut taas niin paljon viestejä, että välillä meni itsekin sekaisin, että pitikö sinne listalle taas jotain päivittää... Anteeksi siis, jos en päivityksiä kaikkia oo huomannu!

Ystävänpäivä olisi nyt vietetty. Mies makaa toisella sohvalla krapulassa (edelleen...) ja mie oon sitten ilmeisesti myötätunto pahoinvoiva (=raskauspahoinvointia). Meillä meni ystävänpäivä ihan rattoisasti, kun mies päätti minut kultakauppaan viedä ja kosaista. =) Illasta sitten mentiin ystävien luo viettämään iltaa ja muutama epäilys sieltä raskautta kohtaan jo tuli (mentiin kihloihin ja en voi juoda kuohuviiniä, joka poksautettiin, ehkä joo epäilyttävää), mutta vielä kiellettiin kaikki.

Tänään sitten käytiin äitini luona syömässä ja koko ruokailun ajan sain kakoa, kun meinasi oksu tulla. Suurena salaatin ystävänä jouduin kieltäytymään vieläpä salaatista, kun paprika haisi niin pahasti nenään. Kuitenkin selvittiin ilman mitään suurempia uteluja. Sieltä kun kotiuduttiin niin oonkin vain levännyt koko illan, pahoinvointiapahoinvointia. Autossa istuminen teki erityisen pahaa...

Kaikille uusille tervetuloa ja huonoja uutisia saaneille suuren suuri osanotto!
Ja anteeksi omanapaisuus, nyt ei vain yksinkertaisesti jaksa... :ashamed:

DsariaL ja Masukki 5+4
 
Hese82 Voi ei, olen niin pahoillani puolestasi :hug:

Tänne on tullut niin paljon tekstiä viime käyntini jälkeen etten millään muista enää mitä kaikkea oli kirjoitettu. Ainoastaan Hesen uutinen jäi mieleen.

Pahaolo helpotti sopivasti juuri viikonloppuna ja pystyin siis peittelemään tätä raskautta. Äitini tarjoili viiniä ja siideriä eilen saunajuomaksi, maistoin molemmista tilkan ja sitten vaihdoin miehen kanssa lasit vaivihkaa...Ilmeisesti äiti ei huomannut siis mitään :whistle:
Samalla kertaa otin esikoisen aikaiset raskausvaatteet mukaani vanhempieni luota (ollet siellä säilössä ) mahassa on niin mahtava turvotus että voin joutua hyvinkin nopeasti ne ottamaan käyttööni :snotty:
 
Yeb
Voimahali Heselle :hug: Toivottavasti pääset pian uudestaan odotuspuolelle!

Pure love, enpäs olisi uskonut että tollasiakin uutisia voi kuulla, hieno homma :)

Riivinrauta, meillä on aikasta samanlainen tilanne.. Että ärsyttääkin olla jo G4P1 :headwall: Toivottavasti molemmilla menisi tämä raskaus loppuun asti!

Mukavaa alkavaa viikkoa toivottelee muutosta selvinnyt Yeb
 
Ainiin, piti vielä kysyä, että onko kellään esiinytynyt huimausta? (joka ilmeisesti aika tavallista ja johtuis lisääntyvästä veren määrästä??) Kuinka pitkään teillä tälläistä huimausta esiintyy ja esiintyykö jossain tietyssä tilanteessa?

Miulla on nyt muutaman kerran ollut havaittavissa huimausta. Ensimmäisellä kerralla oli yöllä ja heräsinkin siihen, kun oli niin omituinen olo ja sen jälkeen muutaman kerran on esiintynyt ruokailun yhteydessä. Ei kestä yleensä kovin pitkään, 10-15 minuuttia, mutta tuntuu omituiselta, että tälläistäkin on...
 

Yhteistyössä