Lokamassujen 2009 oma pino:)

Hellou. Tänä aamuna oli tosi lähellä ettei ois pitäny juosta työpaikan vessaan. Jo herätessä tuumasin että tää ei ole mun päivä. Oli tosi väsyny olo vaikka olin nukkunu 8 tuntia. Väkisin sain alas sellasen juotavan jugun ja työmatkalla alko vatsassa kiertää. Kiertämistä on sitten kestänyt ja joku vatsatauti tämä nyt sitten vissiin on. Jouduin lähtee kesken päivän ja kävin päivystyksen kautta hakemassa saikkulapun (meillä pitää olla ekasta päivästä jo). Onneks siellä ei kauaa menny. Nyt sitten lepäilen pari päivää. Toivottavasti menis pian ohi tämä. On aika heikko olo kun ei oikein mitään pysty syömään ja ihan ruikulilla on vatsa :|
 
No olipas tullu tekstiä, kun makoilin sairaana! Ja en tosiaan suosittele kenellekkään flunssaa alkuraskaudessa, tää on ollu ihan kauheeta! :(

pure love ihania uutisia! :heart:

Kaikille uusille tervetuloa ja onnittelut plussasta!

Kuinka teillä on jo viikolla 7+ jotain neuvola? Epäreilua! Kun mulla on vasta 9+2! :D :headwall: 11.3 siis vasta aika.

Pikkusen on tääläkin pahoinvointi nostanu päätään, toivon kovasti ettei tuu sellasta ku keskimmäisen aikana, oksensin ihan tajuttomasti ja en voinu oikein mitään syödä. Muitten aikana on sit vaan ollu kuvotusta ja kerran on vaan tarvinnu oksentaa.

Flora -79 Pikaisia paranemisia! :hug:

Ja tuosta testien vahvuudesta, mulla on aina ne viivat ollu aika hailukoita, ja ihan hyvin on nuo pojat silti kehittyneet, ja keskenmenojakaan ei oo ollu. Että ehkä se sit vaan on niin yksilöllistä.

Mutta nyt takasi makoilemaan, että jaksaa illalla kattoa leffaa! Mies lähti vuokraan sitä Mirrors kauhuelokuvaa, kun nyt vaan mä pysyisin hereillä illalla! :D

miltski ja papu 5+4
 
Joo, taitaa olla vaihtelevaa tuo viivojen paksuus. Joku sanoi ettei koskaan saanut kummoista viivaa aikaiseksi vaikka olikin jo useammalla rv:lla.

Äiti kertoi että mua odottaessa ei oksennellu kai ollenkaan, mutta siskoa odottaessa ykäili oikein huolella. Muistan kyllä ne ajat hyvin vaikka en kovin vanha silloin ollutkaan...
 
Hajamielisenä joudun kirjottamaan aina useamman viestin peräkkäin, mutta oikein mukavaa ystävänpäivää teille muille lokamammoille :heart: Mies yllätti todella tänä aamuna kun oli piilottanut aamulehden alle korurasian jossa oli kauniit korvakorut. Meinasi oikein itku päästä kun olin niin ilahtunut ylläristä :)
 
Mä en ole edes aatellut vielä neuvolaan soittoo! Ehkä sit ultran jälkeen soittelen eli siihen viä reilu viikko. Mä kun en tiä millä viikolla raskaus nyt on (tai ainakaan päivistä en tiä) ja oon sitä monasti kalenterin kanssa yrittäny miettiä, niin oon vähän niinkuin ottanu sunnuntait sellasek päiväks et tulee viikko aina täyteen. Se sitä paitsi saattaa aika lailla pitää paikkansakin. Eli tänään ois sen mukaan menossa 5+6.
Flora Voi kun ihana yllätys mieheltäs! Kelpais mullekin! :) Mun mies on tänään yllättäny sillä et on siivonnu monta tuntia sillä välin ku mä oon makoillu sohvalla.
 
Neuvolasta

Mä soitin neuvolaan ku menkat oli myöhässä. Ja sain tosiaan tuon ajan silleen että viikkoja on 7+5. Jos olis oottanu kauemmin niin en varmaan olis noin aikaseen sitä saanu...

Täällä kans ollu kuvotusta, mikään ei oikeen maistu...

 
Iltaa ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower:
Täällä mä makaan flunssan kourissa, eikä olo meinaa helpottuu ollenkaan.. Välillä paleltaa, välillä on kuuma, Nokka tukossa ja tuntuu et pää räjähtää! Niin mieletön päänsärky!
Mitenkäs muilla: Oletteko joutuneet vähentämään kahvin juontia ja onko se vaikuttanut teihin mitenkään esim.just tuo kova päänsärky? Tää olo ja päänsärky yhdistettynä ei ole mitään herkkua ja mä oon päättäny etten ota mitään särkylääkkeitä nyt alussa ollenkaan(en edes panadolia) meinaan nyt pelata ihan varman päälle..

Muita oireita tällähetkellä löytyy mm. tissit on ian älyttömän kipeät ja koko ajan janottaa. Suklaan suurkuluttajana se ei enää maistukkaan niin hyvin kuin ennen.. :|

Niin ja olen tainnut unohtaa että sairaala tulis olemaan naistenklinikka(siellä sain esikoisenkin) ja ikää minulta löytyy 21v.

Oon jotenki sählänny noiden viikkojen kanssa niin että nyt siis olis vk 6+3 :) laskettua aikaa on vaikea sanoa ennen ultraa kun kiertoni oli todella epäsäännöllinen. Lääkäri mulle jo sanoikin vähän aikaa sitten että me ei tulla vähään aikaan lapsia enää saamaan, johtuen tuosta kierron heittelyistä... mutta, mutta kuinkas sitten kävikään :D
No niin mutta nyt on mentävä pötkölleen kun alkaa tää kone ärsyttää sen verran päätä lisää.. :headwall:

Tulipas paljon oman navan kertoilua mutta nyt ei voimat riitä enempää... Kirjoittelen myöhemmin taas :)

Heinähattu & pikkunen 6+3
 
heinähattu

Mutta jos sulla on saman verran viikkoja oletettavasti ku mulla niin la:han on sitten sama :D
Mulla varmaanki muuttuu joko aikasemmaks tai myöhemmäks la, ellei sitten parista päivästä vaan ole kiinni niin ei ne vissiin kai sitten sitä ala edes muuttamaan...

Mä kans en ole nykysin suklaata syöny vaikka se mun suurta herkkua tavallisesti onki :)
 
Pure Love voi, että miten ihania uutisia olet saanut- onnea kovasti! :heart:

Meillä on neuvola tasan viikolla 8+0- siis neuvolan laskujen mukaan, jonka mukaan papu on tällä hetkellä 5+3, mutta kun laskin kiekolla tekay.fi sivulta ovulaation mukaan (tiedän tarkan ajan koska tikutin ja kivuista tunsin), niin papusella on ikää huikeat 4+6 ja sen mukaan aion jatkossa mennä kunnes toisin ultrassa todetaan =)...eli pientä takapakkia, mutta osaanpa ainakin varautua siihen, että ultrassa todetaan pienemmäksi kuin neuvolan laskujen mukaan. Eli jos mentäisiin niin, että kiekko näyttäisi oikean, niin neuvola on viikolla 7+3 ja varhaisultra viikolla 6+5....luulisi jo tuolloin sydänäänien kuuluvan yms.

Mulla oli tosiaan tuota vähäistä vuotoa muutamana päivänä ja ajoittui menkkojen ajankohtaan, joten sen asian suhteen olen rauhoittunut...neuvolastakin sanoivat, että on aivan normaalia ja monilla esiintyy tiputtelua. Nyt siis alan nauttia tästä raskaudesta ja jätän turhat huolet taakse...kyllä ne murheet sitten aikanaan tulee jos on tullakseen! Ultraa jännityksellä odotellessa... ;) Tunne siitä, että joku oikeasti on kyydissä on vahva ja todella rukoilen, että ultra vahvistaa tuntemukseni todeksi :heart:

Ihanaa ystävänpäivää kaikille
:heart: !

Hugis ja papu 4+6
 
poistuu joukosta :'(

kipee on masu...ja vuotaa ihan kunnolla...siinä syy mun haamuihin.... :/ jospas sitä joku päivä viel raskautuis onnistuneesti...täytyy olla onnellinen kun on kaksi ihanaa pikku enkeliä täällä mukana menossa....ei pääse suru musertamaan...

kaikille mukavaa loppuraskautta...ja jarrusukkia mukaan menoon
 
hese82 :'( Voi olen niin pahoillani puolestasi :'( !!! Iso :hug: ja voimia! Ihan kyynel tuli silmään kun luin viestisi :'(.

Niin ja kiitos "tarrasukista"...niitä tarvitaan kun oma olo välillä niin epävarma... toivottavasti meidän papusella on sellaiset sukat "jaloissaan" että jaksaa pysyä matkassa...
 
Moi kaikki!

Niin, mullahan tuo eka neuvola oli jo 5+2, mutta se johtui tuosta kunnallisesta ultrasta joka on ens tiistaina. Ja vähänkö täälläkin lasketaan päiviä siihen!! Enää kolme aamua ja sitten saa tietää, onko siellä ketään... :heart:

Hese82 Ihan kamalaa, paljon voimia teille! Tiedän omasta kokemuksesta, kuinka suuri järkytys se on kun vuoto alkaa.. Mutta tiedän myös sen, kuinka se/ne kotona pyörivät pikkunassikat kummasti auttaa siinä surussa.

Tänään ollut taas huono-olopäivä ja meitsi on nauttinut siitä täysin siemauksin, uskokaa tai älkää.. :LOL: Ja rinnat on kipeet ku mitkä, mahtavaa!! Aika luottavaisin mielin uskallan jo olla tän raskauden kanssa, ehkä tästä vielä nyytti kotiin kannetaan kun on tällaisia oireita.

Ai nii ja hyvää ystävänpäivää kaikille!! Ja vielä piti onnitella Pure Lovea, aivan mahtavan yllätyksen olet saanut perjantai 13. päivänä. :)
 
Ai niin. Piti vielä sellaista kysymäni, että minkätyyppisiä masutuntemuksia teillä on ollut?

Itselläni oli alussa menkkajomotusta, mutta nyt on sellaisia ikäviä vihlaisuja. Noi vihlonnat tulee ja menee milloin vaan, ei liity mihinkään äkillisiin liikkeisiin tms. Esikoisesta en muista vastaavanlaisia kipuja, ainoastaan tuon menkkajomotuksen alkuraskaudesta.
 
hese tosi ikävää :/
Mä olin viimeks viikolla 10 kun mulla alkoi vuodot. Ja seuraavana päivänä pääsin äippäpolille ultrattavaks niin siellä sitten raskaus todettiin tuulimunaksi.
Mulla on nyt takana kolme raskautta, kaksi keskeytynyttä ja sit mulla on yksi maailman ihanin tyttö 2,5v. Ja nyt todella toivon että tää raskaus menis hyvin.
Jos jotain käy niin mä kyllä otan sit aikalisän ja yritykset jatkuu aikasintaan vuoden päästä.

Mutta siis olenhan jo nähnyt pikkuisen sydämmensykkeen, vaikka viikkoja oli sikiön koon mukaan vasta 6+2.
Ja seuraava ultra on torstaina ja sit ollaan taas varmempia jos kaikki menee siihen asti hyvin.

Ja Pure Love aivan ihania uutisia!! :heart:

Miltski meillä annetaan aika tohon ekaan neuvolaan jo viikolla 7+ koska noi sikiöseulonnan verikokeet täytyy ottaa ennen np ultraa viikoilla 9+ - 11+
Teillä ei välttämättä ole vielä otettu käyttöön noita sikiöseulontoja.

(.) joo ja täällä on voitu taasen pahoin... lähes koko päivä menee möllöttäessä.
Säälin miehen kaveria joka kävi tässä tänään ja mikä näky mä olen ollu! Hiukset kampaamatta, naama kuin kranaattien jäliltä ja kuin norsunvit.... juu nou.
Koitin olla normaalisti mut se jatkuva huono olo, vieläpä kun rakas mieheni keitti tietty kaffeet ja siis mä en voi sietää sitä hajua enään...
Se raukka ei varmaan uskalla enään tulla meille... olin mä niin kauhee näky.

Saas nähä mitenkä mä huomenna jakselen kun tänne on tulossa porukkaa Kynttiläkutsuille :x
Ja vieraista tasan yks tietää että olen raskaana.

Riivis ja nuppu+6+6?
 
heselle iso halaus, niin surullista :'( :hug:

Puuh...olen täynnä kuin täytetty sika...söin puoli pellillistä pannukakkua kermavaahdon ja mansikkahillon kera ja puoli tölkkiä ananas tuoremehua :LOL:
Tissit on aikas kipeät...onneksi tämä kovakaan kipu ei tule yllätyksenä tällä kertaa...potuttaa vaan nämä ikävät hermo vihlasut kun tekee pidemmän kävelylenkin...ei tule meinaan mitään, jos en kykene kävelemään loppuraskaudessa :headwall: ellei sitten kesän lämpö auta :D

Aah...kesä...silloin olisi jo iso masu ja voisi tallustaa oikein tyköistuvissa kesämamma vaatteissa ja esitellä massua :D

Nyt on mentävä sulattelemaan...tulloo ähky :LOL: :wave:
paapelo+Poju+Tiuhti 7+0
 
Hese82 :hug:

Huomenta kaikille! Taas on uusi päivä, onneksi! Mä näin ihan hirveetä unta...
Oon lueskellu vissii liikaa täältä noista vuodoista kun mä unessa aloin vuotamaan ihan älyttömästi verta.. En uskaltanu kertoo miehelleni mitään ja olin aivan paniikissa. :ashamed:
Onneksi oli vaan unta ja arvatkaapa juoksinko heti aamulla vessaa katsomaan oliko se varmasti uni vai ihan tosi juttu :whistle: Onneksi kuitenkin kaikki on hyvin.

Flunssaki alkaa pikkuhiljaa helpottamaan joskin kuitenki päänsärky ja väsymys senkun jatkuu.. |O

Talvicci Juu meillä LA samaan aikaan, mutta siis mulla tää on ihan silkka olettamus! En ole niinkään varma että mennään edes näillä viikoilla...voi olla pidempänä tai aikaisempana.. Kierto ollu NIIN sekasin koko viimiset pari vuotta... Mutta lasken nyt kuitnekin sen 28pvän mukaan vaikka se ei niin ole.. oikeestaan kierto olis sellaset 32-52,että ota tuostaki sit selvää... :kieh:

Mutta nyt pitää juosta vessaan tai käy vahinko :)

Heinähattu & pikkunen rv6+4
 
Huomenet kaikille!
Riivinrauta No, eiköhän tuo ole ihan normaalia... eipä tässä juuri tuu mieleen alkaa laittaan itteensä. Vaik kyllä muakin hävettää kun mummu tulee tänään kylään ja mä en ole jaksanu siivota yhtään vaan viikon tiskit on keittiössä ja kaikki pyykitkin hujan hajan pitkin lattioita :ashamed: Ja mä en ees haluis viä kertoo...vasta viikon päästä.
Paha olo senkun pahenee!!! Viime yönäkin olo koko ajan etova olo. Aina kun vaihto asentoo niin tuli oikeen sellanen pahan olon aalto et mietti pitääkö mennä oksentaan. Aamulla sit sanoin miehelle kun hän nousi ylös että tuo mulle ämpärin siihen viereen. Sit kun nousin niin piti kyllä juosta vessaan samantien. Yäk! Eikä tää oo viä mitään verrattuna siihen mitä tuleman pitää muutaman viikon päästä...jos menee yhtään niinku esikosta.
Muita oireita mulla ei ookkaan. Ei tunnu mahassa eikä tisseissäkään oo ollu niin mitään tuntoja.
heinähatulla ollutkin kurja uni! :( Mut onneks vaan uni!!! Mä taas näin sellasta unta et mul ei ollu ees miestä vaan olin ihan sinkku ja epätoivosesti yritin ettiä itellein sulhoo :D :ashamed: On ne vaan jänniä noi unet!
Jahas, leffaan pitäs iltapäivällä lähtee, mitenkähän sielä pystyy istuun pari tuntia??? No, pakko yrittää.
 
hese82 Voi, ei... ISO voima :hug:

Riivinrauta meillä on kyllä kans tuo seula, verikoe joskus viikolla 11 ja ultra viikolla 12. Että täs nyt sitten tulee kaikki peräkanaa, neuvola, ultra ja lääkärineuvola.

Nyt se sitten löysi meille! Nimittäin kunnon pahoinvointi! Koko ajan saa nieleskellä ettei oksu tuu... :x

Niin, ja riivinrauta mulla olis keskiviikkona kynttiläkutsut! Saa tosiaan nähdä kuinka käy! Ku pitää kahveja keitellä ja tarjottavaa laittaa... :D :headwall: Aika lailla jään kyllä kiinni, jos alkaa yrjöttään kesken kaiken.

Mutta oikein mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:

Miltski ja papu 5+5
 
Hyvää aamupäivää kaikille!

Näin aivan JÄRKYTTÄVÄÄ unta.
Siinä olin kätilöopiskelijana loppusuoralla ja olin jossain ulkomailla, jossa ehkäisy ei ollut sallittua ja yksinhuoltaja äitejä ei suvaittu lainkaan. Siellä sitten naiset syynnyttivät lapsia seisaallaan yksi kerralaan kiinnitettyinä lepositeisiin ja vauvat putoilivat lattialle. Yksi vauva putosi suoraan jonkun terävän tangonpäälle ja se lävisti pikkuisen alaselän, mutta jäi eloon. Kauhuissani seurasin tapahtumia ja sitten sain kuulla, että kaikki syntyneet vauvat tapetaan heti syntymän jälkeen tukahduttamalla. Eräs äiti sitten sanoi vauvalleen perään, että odota kuukausi, niin äiti etsii miehen itselleen ja tulee hakemaan sinut täältä...ja itkin taustalla, että voi, kumpa tietäisit mitä pikkuisellesi tulee käymään...... :'(
Siis aivan karsea uni, heräsin tuosta unesta aivan litimärkänä hiestä ja sydän hakkasi varmaan 150 kertaa minuutissa :eek:
Onneksi oli vain unta!

Iloisempiin aiheisiin.
Täällä tissit suorastaan sykkii...alkaneet saada "täytettä" jälleen...imetyksen jälkeen kun jäävät tavallaan tyhjiksi, eivät ole niinkuin silloin ennenvanhaan...eli katoaa se nuoruuden terhakkuus :D Noh, mies olisi kovin innoissaan niitä kopeloimassa, mutta ei kärsi kyllä antaa tehdä niin, kun muuten tulee karsea kipu...nännipihat on kanssa levinnyt taas isoiksi, halkasia on varmaan lähemmäs 10cm, ei ihan, mutta melkein...näkee sitten taas uusi pikkuinen mihin suuta tähdätä :LOL:

Jomotukset on vähän lieventyneet, ei tule enään ihan niin usein ja niin kovina, vaikkakin ajoittain tuntuu ihan alapäässä asti pieni vihkaisu, mutta tuokin on tuttua esikosta, niitä tuli pitkin raskautta.
Jee...torstai tule jo...sitten on neuvola :p
Hitsi miten malttamaton olo. Saas nähdä, miten menee nykyään sitten meillä tuo seulonta systeemi, siskolla viimevuonna oli vielä niin, että ekan ultran yhteydessä kättärillä otettiin se verikoe ja jos jotain olisi löytynyt olisi lähetetty kirje kotiin, no eipä tullut =)
Luulisi menevän saman kaavan mukaan vieläkin, noh, sen näkee sitten :D

paapelo+poju+Tiuhti 7+1
 
nii ja Talvicci meil on neuvolaki suht samihin aikoihin! mul o nimittäin viikkoja silloin 7+6 ja eiks sul ollu 7+5 eli peräkkäisinä päivinä käydään neuvolasa :)

Muisku78 kuulostaa ikävältä tuo pahoinvointi mut ehkä se lohduttaa et kaikki tuo johtuu vain ja ainoastaan siitä ihanasta pikkutoukasta joka siellä kasvaa ja touhuaa(pian) :) Hauskaa leffailtapäivää :wave:

miltski Sinulle myös osaanotto pahoinvoinnista :) Itellä ei ole mitään pahoinvointia ollu, ehkä pientä kuvotusta mut ei muuta. Ei edes mielitekoja ole! Enneminki mitään EI tee mieli.. :/ Toivotaan että kynttiläkutsut menevät sujuvasti ja saat vielä hetken peitellä salaisuuttasi.. ;) Milloin sulla tuo neuvolalääkäri on? ootko saanut jo ajan siihen?
Mietin vaan että en yhtään muista kuinka nopeesti se eka lääkärintarkastus oikeen on...

Nyt siivoomaan ja syömään vähän jotain :p

heinähattu & pikkunen rv6+4
 
Hirvee nälkä koko ajan...Eilen en saanu paljoa syötyä kun oksetti koko ajan ja vatsa sekasin. Vieläkään ei oo vatsa kunnossa, mutta ruoka maistuis kyllä. Koko ajan pitäis jotain puputtaa...Taitaa kroppa vaatia eilisen takia nyt vähän enemmän.
Ja taas lähden jääkaappia tarkastelemaan :LOL:
 
heselle :hug: Toivottavasti pääset pian odotuspuolelle takasin :hug:

heinähattu

Ai sulla on noinki paljon heittäny kierrot :whistle:
Mullei kumminkaan vuojen aikana ollu ku lyhimmillään 27pvä ja pisimmillään 39.
Mutta enemmänki ne kierrot oli jotain 30-32... Mutta on itelläki aavistus että tuo la ei tule pysymään samana... :whistle:



Täällä kans kuvostusta...
Ja muutamana iltana mahaa on jomottanu niin kovaa että ajatus varhaisultrasta on nostanu taas päätään :whistle:
Mietin tuossa että voiko housujen reuna puristaa niin istuessa että mahaa menee kipeeks?
Laitoin nimittäin ukon housut illalla jalkaan niin helpotti vähän :LOL:

*Talvicci ja papu rv.6+4* :heart:
 
No itsellä ainakin oli esikosta niin, että jos oli liian kireät housut, niin alkoi särkeä, tosin kyllä olin jo vähän pidemmällä ja se pikkuinen massu oli tullut juuri esiin...elliiiii siinä rv12-13 tienoolla.

Hitsi että mietityttää nyt, että mitenkähän mahtaa olla, kun esikostakin tuli noin aikaseen massu esiin (kiitos timmin vatsan ja eteenpäin kallistuneen kohdun) niin mitenkähän nyt sitten...hmmm...mietin vain sen takia, ettei minun ylitarkat ystävät sen mahan takia sitten hoksaisi aikaseen...mieletön "ongelma" taas :D

Onkos joillain kokemuksia noista miten kakkosen kohalla on massu tullut esiin, aikasemmin kuin esikosta, myöhemmin vai samoihin aikoihin?
 

Yhteistyössä