+++LOKAKUUSSA PLUSSAAVAT, marraskuuta suunnittelevat+++

Kuulumisia taas tännekin...

Hoitosuunnitelmien muutos harmitti, koska mentiin ikäänkuin askel taaksepäin aiemmin suunnitellusta. Yksityisellä olivat sitä mieltä, että inssit ovat turhaa ajanhukkaa meidän kohdalla. Kunnallisella lääkäri oli todella tyly eikä kuunnellut meitä yhtään eikä välittänyt yksityisen lähetteellä olevista perusteluista.

Meidän suunnitelmat meni taas kerran uusiksi. Lääkäri soitti tänään yhdestä verikoe tuloksesta. Tilanne on huonompi mitä luultiin. Vaihdevuodet kolkuttavat jo lähellä. Ikää mulla siis 36-vuotta eli en ois ihan vielä halunnut sitä kuulla. :( Nyt siis mennään sittenkin heti ivf hoitoon. Juuri, kun ehdin kääntää ajatukseni siihen, että inssit on sittenkin hyvä ratkaisu... Hienoa siis, että päästään nopeasti nyt siihen hoitoon mitä alunperin yksityiselläkin klinikalle meille ajateltiin. Ei tule turhaa puolen vuoden odottelua ja turhaa pettymysten sarjaa. Toisaalta mieli on nyt aika matalana, koska biologinen kello tikittää ihan hirveää tahtia ja aika taitaa loppua kesken mun kohdalla :'(

Kuukauden päästä seuraava käynti ja mahdollisesti aloitetaan välittömästi ivf hoito, jos kierto on sopivassa kohdassa. Toivon, että silloin vastassa on eri lääkäri. Edellinen oli niin tyly, että lähdettiin miehen kanssa sieltä ulos aivan lannistettuina (minä itkien). Hoidon aloitukseen toivoisin edes hiukan inhimillisyyttä lääkäriltä.

Jensar: :hug: Iso lämmin halaus ja voimia!

Viola: Joo yksityisellä ollaan edelleen, samalla lääkärillä koko aika oltu. Jos kierto osuu hyvin meidän tulevan lomaviikon kannalta ja ovis hyvällä puolella niin aion pyytää inssin. Katsotaan sitten onnistuuko ja tuoko se mitään tullessaan...Kiitos tuesta!:hug:

Barbamama35: Älä lannistu jos kyseessä oli FSH arvo!! Ne voi vaihdella eri kuukausina ja yksityisellä ainakin tuossa iässä vielä mahdollisuuksia annetaan kovastikin. Julkisella varmaan tylympää tuo kohtelu, mun systeri koki saman kohtelun 32 vuotiaana kun vaihdevuosituomio (FSH yli100) tuli tylysti vaan päin naamaa ja mahiksia ei annettu. Siitä alle puolen vuoden sisällä alkoi raskaus täysin luomuna. Ja teillä kun on yksi raskaus alkanut jo ja toinenkin ainakin yrittänyt alkaa niin hyvältähän tuo näyttää mun silmiin, yritä taistella vaikka vaikealta se varmasti tuntuu!!!:hug:

Jensar: Ei se ollut FSH arvo vaan AMH eli huoleen on nyt ihan aihetta. Ilmeisesti IVF hoidossakaan ennuste ei ole nyt kovin hyvä. :( Niin onhan ne kaksi yhteistä raskautta, mutta toisessa tiedetään mikä meni pieleen ja hiukan epäilen toisessakin olleen vikaa, kun meni heti kesken. Ikää tulee koko ajan lisää eli tilanne ei ainakaan parane... Siksi mieliala on nyt aika maassa. Yritän kuitenkin koota itseni, jotta jaksaisi eteenpäin.

Ellamae
Kyllä minä ainakin haamun näin=)
Testaapa huomenna uudestaan. Tai vaikka jo illasta uusiksi, silloin pitäs näkyä jo hiukan tummempi:heart:
Mäkin löysin apteekista testin, joka näyttää plussaa mahd. hedelmöityksestä jo 6 vrk:n päästä!!:O
Arvatkaapa, kuluuko noita:LOL:

Mirkku76: Ensivilkaisulla oli ihan blanco, mut tarkemmin kun katsoo niin haamuhan se siellä! Tosi aikaiset dpo:t eli testaile huomenna / ylihuomenna uudelleen (ja muista tulla tänne kertomaan tulos)

Ellamae: Mikä se semmonen testi on?? Mistä apteekista ja paljonko maksaa?

Omaa napaa: Mulla vasta dpo 2, enkä jaksais millään odottaa, että pääsee testailemaan. Olen ihan liian malttamaton tähän touhuun. Toivottavasti tässä kierrossa tärppäsi, kun bongasin tuon oviksenkin ja tuli hyödynnettyä se lääkärin ohjeiden mukaan. Lääkäri siis suositteli keskenmenon jälkeen, että siittiöiden pitää olla odottamassa munasolua hyvissä ajoin 1-2 päivää ennen ovista. Munasolun laatu heikkenee kuulemma niin nopeasti, että sen ei saa antaa odottaa siittiöitä. Epäili, että keskenmenomme saattoi johtua tästä seikasta.

Tuli ihan surullinen olo Barbamaman uutisista. Täällä toivotaan sormet ja varpaat ristissä onnistumista teille :)
Samaten Jensarilla oli mieli maassa, toivottavasti sielläkin kääntyisi jo iloksi.

Täällä on kp 6/14-49 yk 2

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki........Kiertopv:t.............Ikä........Toive.......Yritys
iloksi..................kp108/?...........28v......1.lapsi........yv5+
mirkku76...........kp44/34-49..................3.lapsi........yk3
Kati82................kp29/28-37........29v.....3.lapsi.......yk6
Metku................kp29/22-27..................3.lapsi.......yk6
Tyllerömamma....kp27/28-31..................2.lapsi.......yk 6
Jensar................kp25/35............32v.....2.lapsi........yk17/19ku1
iltatähti-80..........kp24/25-28........31v.....4.lapsi.......yk10
Barbamama35.....kp23/23-28.......36v.....3./4.lapsi...yk14
Ellamae..............kp19/34............33v.....6.lapsi.......yk1
Lara_84..............kp19/26............27v.....1.lapsi........yk2
macy gray...........kp19/31-35.......31v.....2.lapsi.......yk22
Sunflower11........kp16/26-35..................3.lapsi........yk10
MolliMelooni........kp14/28..............33v.....2.lapsi.......hyk2(yv4,5)
rontti1................kp10/30-31.........28v.....2. lapsi.......yk5
Keltakukka.........kp8/14-49..........28v.....1.lapsi.......yk2
marica30.............kp7/33..............30v......4,lapsi.......yk4
Astral.................kp5/30-32..........30v......4.lapsi.......yk2

TAUSTALLA
Green Lady & Viulu & myrskytuuli & Ngale & tattoomam & PieniTytönTylleröinen & AiraM & *Justiina* & Laurelle & Sinderella & nepari80 & öttiskä & pänä & Kauniina Päivänä Tuut & Paulette & Hope-72 & InkeriIisakki & *Fiona* & Maisa77 & Zanca & Seikkailija_Dora & mmmia & Jasuliini82 & PIKKUVIIKINKI & Pumpuli-81 & Ansku83 & Tiuhti83 & Minttu76 & Tuuska & pikkumy

PIINAILIJAT

mirkku76.............dpo9
Jensar..................dpo8
macy gray...........dpo3
Lara_84...............dpo3
Sunflower11........dpo1

HAAMUILIJAT
mirkku76

PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76 10.3., EevaN 25.3., Mariel85 26.3.

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4 4.4., Viena 8.4., mileon 12.4., Mango86 17.4., Miimau 21.4., Camilla31 24.4., Jul 24.4., Viola30 27.4.

PLUSSANNEET 2011 toukokuu:
Maira 11.5., Lisey 16.5.

PLUSSANNEET 2011 kesäkuu:
Rhonda74 23.6., Emmuska10 25.6., Viola30 27.6., PIKKUVIIKINKI 29.6

PLUSSANNEET 2011 heinäkuu:
Minnarun 2.7., Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia

PLUSSANNEET 2011 elokuu:
Lintsa, vomppis, Hanspili

PLUSSANNEET 2011 syyskuu:
LepikonHeta 4.9., Tuulia81 8.9., kissendaal 10.9., DingeLiDong 21.9., pillipöllö 23.9., Sanmar82 27.9.

PLUSSANNEET 2011 LOKAKUU:
Tiituliini.....10.10.....35v.......1.lapsi.........yv4

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: MolliMelooni

Listalla käytetyt lyhennökset ynnä muut löytyvät pinon etusivulta.

Pontevia plussapuhureita!

Viimeksi muokattu:
Ellamae
Lara_84 Nummelan apteekista löysin, hinta vain 7.45 e ja merkki "herkkä raskaustestipuikko".
Mua hiukan hämää, kun ei meinaa minkäänlaisia limoja löytyä.
Toissapvä:nä tuli kyllä ns. "limatulppa" mutta ota nyt sitten selvää, onko nuo limat ovista vai sperman jätettä:LOL:
Eilen oli menkkamaista kipua ja joskun olen oviksen aikoihin tuntenut joitakin nippailuja mutta toisaalta, jos suolisto on täynnä ulostemassaa tms., myös se saa aikaan menkkakipuja, koska munasarjat, kohtu ja suolistonh mutkat ovat niin lähellä toisiaan.
Että ota nyt sitten mun kropasta selvää:confused:
Mutta ahkeraan olla peittoja heiluteltu:LOL:
Ens`vko:n lopulla voisin jo aloittaa testailun:rolleyes:

Barbamama35: Mun systerille sanottiin AMH:stakin että se voi vaihdella eri kierroissa, hänelläkin se arvo oli jo huono. Mutta kyllä se indikoi ja aikaa ei kannata hukata. Mikään lopullinen tuomio tuo ei missään nimessä ole, ja muista että hoidoissakin munasarjojen vaste voi vaihdella ja nuo hormoniarvot hieman muuttua, joko parempaan tai välillä huonompaan. Silti ei ole mukavaa elää "veitsenterällä" :( Jos yhtään lohduttaa niin meillä ei onnistu mikään vaikka ennuste on todella hyvä olevinaan :(

Kiitos Jensar! :heart: Tänään on jo parempi mieli. Ei tässä muu auta kuin toivoa, että jossain vaiheessa onnistutaan vastoinkäymisistä huolimatta. Ainakin nyt meidän ongelma otetaan tosissaan kunnallisellakin puolella.

Tänne ei uutta, vuoto loppui vaikka viell pe tuhrutteli mutta uuteen nousuun :) kp.t on ihan oikein :) olikos viime kuussa niitä jotka haamuili mutta tulikin menkat eli saatti olla kemiallinen raskaus? muistaakseni muutama oli, jos oli ni kuinkas tämä kierto? lueskelin niin keskenmenon tai kemiallisen jälkeen olis helpompaa raskautua, ni mites meijän ketjulaisille on käyny? vielki pikkasen ketuttaa ku kerkesin muutamalle sanoa jo että haamuja tuli ja sit ku alkoki vuoto :ashamed: sit viell yx kamu kertoi plussanneen. onnea heille mutta mieluummin intoilisin jos itekkin odottaisin :ashamed: hävettää ihan myöntää :ashamed:

rontti: Viime kierrossa mulla oli kemiallinen. Ehdin saada vahvan haamun, mutta seuraavana päivänä alkoivat kivut ja illalla vuoto. Tämä kierto on mennyt ihan normaalisti. Ovulaatio oli normaaliin aikaan. Ensi viikolla selviää miten kävi. En oikein kuitenkaan usko tärppiin. Onhan tässä vuosi jo tahkottu.

Barbamama35 itse koin kemiallisen just ennen ku meijän neiti ilmoitteli tulostaan eli seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi joten toivoa teillä on :hug: ja toivon että teille tulisi yllätys ( mitä kaikkea ne lääkärit olikin sanoneet) tää oli vaan erillainen ku silloin 09 nyt oli enemmän hyytymiä ja pitempi vuoto ni en usko kemialliseen mutta toivon että auttas seuraavan kierron tärppiin tämäki kokemus.

Ellamae
Eilisestä saunaillasta selviydytty ja aina vain pienemmästä määrästä alkoholia tuntuu tulevan heikko olo. Liekö absolutistiksi ryhdyttävä?:$
Isäntä totes, että parempi vaan kun keskitytään vauvan tekoon:LOL:
Eilen oli kahteen otteeseen melko kovat menkkakiputuntemukset:O
Eilen oli kp 18, joten voihan se olla oviskipuiluakin...toissailtana hommailtiin ja tänään täytyy ottaa uusiksi:heart:

Barbamama toivottavasti onnistuisitte pian ja saisit oman nyytin kainaloon..toi ei oo mukavaa kuulla et arvot on tolleen...:hug:
Ja MolliMelooni mut saa siirtää plussanneihin!! Olen viime viikolla saanu ekan plussani mutta kun kotoa hajosi kone ni en ole päässy ilmoittaa/kommentoimaan kenenkää tilannetta :headwall: Toivon teille kaikille pian paljon plussia....käyn välillä kattelee mitä teille kuuluu
Jensar mitä sulle kuuluu???

Tiituliini Onnea :flower: Ja tarrasukkia :)

Omaa napaa.. Lapset saatu jo aikalailla kuntoon (flunssaa, hampaita yms), ja antibiootitkin syöty, eli oma virtsatietulehdus hoidettu.
Pahoinvointia silti ajoittain edelleen. Rinnat vähän väliä arat, välillä kylmä, välillä kuuma.
Eilen saunan jälkeen join lonkeron. Tuntui, että se haisi lähinnä viinalle (mitä se ei yleensä kyllä mielestäni haise). Viimeeksi kun plussasin, niin huomasin sen jälkeen, että en sietänyt alkoholia lähellänikään, tuntui että se haisi niin viinalle.
Maha on tuntunut vähän oudolle.
Eli kovasti kehittelen toiveita, mieskin jo sille naureskeli. Tänään kp28/28-37(keskimäärin noin 31-32). Eli jos ei tätiä pian kuulu, niin olisi varmaankin syytä tehdä raskaustesti. Toisaalta tekisi mieli jos testata, mutta toisaalta en haluaisi vaan taas nähdä negaa...

Jensar juuh inssistä tärppäs...testasin dpo10 jo haamulaisen ja sitten käyttelin loput CB:n testit seuraavina päivinä pois...ja plussa vahvistu..eile tein digillä vielä ja antoi "raskaana 2-3 viikkoa" ainut mistä aloin epäilee, oli et dpo7 tuli valkkarin joukos verta, et nyt tais tärpätä... six uskalsin testailla ajoissa..huomen soitto TYKSiin ja katotaan koska pääsis varhaisultraan :heart: ja kiitos onnitteluista tulkaa perässä ja pian :D

Yhteistyössä