+ + + LOKAKUUSSA PLUSSAAVAT, marraskuuta suunnittelevat + + +

mg Monessa ov testissä on testin ajankohdaksi laitettu klo 10-20 välillä, eli ehdottomasti iltapäivällä testattu testi on luotettavampi! Ja myös niin, että käyt kahvin jälkeen vessassa ja olet sen jälkeen juomatta vaikka kolmekin tuntia, että näyte on varmasti tarpeeksi tujua :) Niin, ja tosiaan noi ovistestit ei aina näytä raskautta :D Mulla ei ainakaan koko tässä loppukierrossa ole ov testi ollut lähellekään plussa, vaikka r-testiin viivan olen saanutkin...
 
Kristen > Minähän dippasin ekana ovistestailun kertana myös r-testin ja negaa näytti. Tiesin, etten raskaana ole, kun vuotokin tuli, mutta täytyi silti varmuuden vuoksi testata. En olisi muuten saanut mielenrauhaa, kun on näitä joitakin oireita. Välillä tuntui, että ne loppuivat, mutta ehkä sitten tulivat takaisin tai kiinnitin huomiota vain tiettyihin oireisiin. Nyt meinaa huimatakin. Hartiat ja niska on kyllä aika jumissa ja päätä on tänään särkenyt, joten liittynee siihen. Oviksen saisivat nuo testit kyllä näyttää, sillä oireet eivät ole viime aikoina ovista varmasti paljastaneet. Olisi mukavampi sitten Terot aloittaa kun tietäisi, onko tässä kierrossa mitään mahdollisuuksia päästä plussaamaan.
 
Vieläkö mahtuu mukaan? :)
Täällä kirjoittelee 25v. äityli, meillä on esikoispoika nyt 1,5vuotias. Varsinaista yritystä ei ole ollut tähän saakka päällänsä, eikä kuukautiset ole vielä alkaneet imetyksen vuoksi. Nyt kuitenkin 2kk sitten lopetin yöimetykset ja ehkäisyä ei ole ollut käytössä, olemme ajatelleet että vauva saa tulla kun on tullakseen :) Viikko sitten alamahaa vihloi tuttuun tyyliin vasemmalta ja ne niin odotetut ovislimatkin löysin sitten samana päivänä. Olimme olleet 3vrk aiemmin viimeksi yhdynnässä ja voi kamala sitä intoa jolla vauvakuume pukkasi päälle sillä sekunnilla!!! Emme tosin enempää tässä mahdollisessa kierrossa ehtineet puuhailla ja mitään ovistestiä en tehnyt, mutta raskaustestejä tilasin tänään 12kpl :D

Nyt sitten jännitän että tuleeko plussa raskaustestiin tai alkavatko menkat, petyn kieltämättä jos en raskaana ole vaikka tiedän ettei kovin hyvät mahikset ole sen suhteen kun vain kerran oli sutinaa ennen h-hetkeä ja siinäkin välissä se 3vrk. Mutta alkaisi sitten edes ne menkat, niitäkin on jo odotettu että pääsisi vauvaa enempi toivomaan. Edelliset kuukautiset on olleet heinäkuussa 2008 :D

T. Kissendaal dpo 7, yk 1, kp ??/??

Niin ja tsemppiä kaikille jännittäjille ja onnea plussanneille, sympatiani ja pikaisia plussatuulia vastoinkäymisen kokeneille..
 
Iltaa!

Tervetuloa joukkoomme kissendaal!

Tänään taas päivä mennyt ihmetellessä oireettomuutta. Alaselkää juilii ja alavatsalla on painontunneta + ne hiivatuntemukset, mutta siinä ne. Ajattelin sitten , että rohkeasti teen testin, kunhan kotiin pääsen ja tietty sitten tuo postin logistiikan ylityökielto aiheutti, että mun testit on edelleen matkalla!! Huominen työpäivä tuntuu sitten varmasti piiiitkältä tässä epävarmuudessa, huoh..

Tutkiskelin vanhoja odotuskortteja äsken ja huomasin, että tyttöjen tärppikierrot olisivat olleet 45pv
(1. lääkkeetön kierto 6kk terojen ja 3kk clomien jälkeen 1,5 vuoden yritys) ja 47pv(luomu, 8kk yritys)!
 
MG Mut voisit siirtää taustalle.
Jos hormooni määrä ylittää herkkien testien sietokyvyn, silloin 25mIU pitäis olla kirkuvan punainen, eikö juu?
Tein 2 testiä; toisen merkkisen 10 ja toisen 25. 10 tuli hätänen haalean haalea haamu, kuitenkin värillinen, 25 harmaa viivanpaikka. Eli se siitä sitten.
Mä en ymmärrä miksi ihmiseltä pitää repiä sydän irti rinnasta kerta toisensa jälkeen ja monta kertaa lähes peräkkäin!
Mä olen ihan rikki, iihan hajalla. Millä mikään inseminaatio ja clomifenit voi auttaa, kerta kunnollinen kiinnittyminen on mahdotonta?!
Nyt mä siis todennäköisesti odotan seuraavat 3kk vuotoa, joka ei ala ilman lääkkeitä, ja maksan itseni kipeäksi yksityisellä, jotta saan koko vuodon alkamaan. Paska!!!
Eli siis siirryn taustalle odottamaan sitä kirottua toivottua vuotoa :ashamed: :'( :|
 
Kristen :hug: Toivotaan silti vielä ihmettä. Apteekin oman en ole ikinä kuullut "huijaavan". Voiskohan nyt olla jotenkin niin, ettei hormonia jostain syystä nyt erity pissaan mutta veritesti voisi antaa toisenlaisen vastauksen?? En toki halua turhaan toivoa nostattaa, mutta tällainen tuli mieleen.
 
Tervetuloa Kissendaal... olikos muitakin...jos oli nii tervetuloa kaikille!

Kristen: Soita nyt hyvänen aika ittelles lähete labraan niin saat varmuuden. Selvästihän noissa viivat näkyi ainakin edellisissä testeissä. Oletko sä kokeillu sitä digiä?
 
Leo En mä taida raaskita tuhlata sitä, kun hukkaan menee kumminkin.

Mutta tässä päätäni selvitellessä tuli siihen tulokseen, että jos perjantaihin mennessä ei ole menkat alkaneet, varaan heti sen ajan sinne yksityiselle gynelle. Selitän tilanteen, niin saavat tutkia mikä hemmetti mussa on vialla. Jos ei muuta, niin saanpahan ainakin lääkkeet vuodon alottamiseks, ettei ikuisuutta tarvitse odottaa. Sitten painun lapsettomusspolille ja sanon suoraan ettei meidän vika ole ovuloimattomuudessa, vaan kiinnittymättömyydessä!
 
Voi PASKA, Kristen. Ei voi olla totta ja mä kun olin niin varma, että nyt sie saat pysyvän plussan. Mutta toivotaan vielä. :) Tuo hormoonipitoisuushan heittelee päivttäin ja tunneittain noin alkuvaiheessa, joten toivotaan. :)

Täällä kp 27/31-32 ja luultavammin alkaa menkat: selvät merkit: tissit kipeinä ja niiiiiiin kiukkunen. Silti tuo "painava" tai kiristävä tunne alavatsassa jatkuu.. Semmoinen vetävä, jos sitä jotenkin pitäisi kuvailla.. :D

Mammaksin maanantaina tilatut testit ei ole tulleet vielä, joten testailen perjantai aamusella, jos ei ole tuhru sitä ennen alkanut-

Väsymyskin painaa, töiden jälkeen päikkärit, mutta en laita tuota oireeksi, olen vain niin kyllästynyt kakkostyöhoni, jota nyt teen pääsääntöisesti..

Plussatuulia kaikille ja onnea plussanneille.

Ja vielä Kristenille woimahali! :)
 
Kristen: Voi harmi jos näin on käynyt, että pikkuinen ei kiinnittynyt kunnolla :hug: Toivottavasti tilanne kuitenkin kääntyisi vielä jotenkin hyväksi...

macy gray: Harmi juttu se työpaikka :( Mä varasin ajan gynelle huomiseksi. Tuhruilu näyttäis loppuneen (ainakin nyt näyttää siltä). Niitä kunnon menkkoja ei sitten tullut ollenkaan... Ja r-testi näytti negaa tänäkin aamuna. Jotain vikaa täytyy siis olla, kun ei tällanen ihan normaaliakaan voi olla. Mulla on käyny näin pari kuukautta sitten kanssa, mutta sillon mulla oli vielä kuparikierukka ja tuhruilun päätteeksi tuli sitten lopulta kuitenkin menkat. No jospa siellä gynellä selviäis jotain :) Mä en vaan nyt sit yhtään tiedä että onko mulla nyt kp 29 vai kp 6? Riippuen siis siitä oliko se tuhruilu menkat vai ei...
 
Voi ei kristen tuntuu kyllä todella kauhealta jos on taas pikkuinen irronnut matkasta:hug: Kovasti haleja ja tsempitystä, toivotaan että jostakin syystä hormonitaso nousee tosi hitaasti ja kaikki olisi kunnossa. Yritä jaksaa vaikka se ainainen pettyminen tuntuu ihan hirveältä. Meilläkin on oltu ilma ehkäisyä yli 6 vuotta ja tuloksena yksi keskeytyny km, yksi lapsi ja useapi kemiallinen. Unohtamatta tietenkää tätä kullannuppua joka asustelee äidin masussa ja toivottavasti voi hyvin. Kovasti haleja:heart:

MiiJane76 toivottavasti täti pysyy kaukana ja oireet olisivatkin aivan muuta:)

Tervetuloa kissendaal:D Meidän esikoispoika on kohta 1v 2kk, niin se aika rientää..

ON: Ei kummempia, tissit on tänään alkanut aristaa, joten kaipa siellä masussa jotakin tapahtuu..
 
Kristen :hug: niin toivonu tässä et sie plussaisit nyt...no ei heitetä viel kirvestä kaivoon..

Kissendaal terffetulloo =)

täällä menossa oviskivut mut davidin testit näyttää edelleen haamuja ja näillä päivillä on kivut ennenki tuntunu,miettiny jo tässä et jos mä en ovuloikkaan,tulee vaan tää kipu..tai sit noi testit on vaan niin PERSEESTÄ!!!!meinasin tänään ostaa kaupasta mutta ku muutenki tiukkaa rahan kans niin ei voi... testaan viel huomenna et mitä näyttää ja mietin jos ihan varmuudeks testais viel r-testin.......ku toi haamu näkyi jo sillo aikaisemmin.....ja tiedän kyl et seuraavalle kerralle en mitään davidin testejä tilaa!!!

MG,sori meny vissii ohi,mut et vissii saanu sitä työpaikkaa?harmi =(

,ut nyt bb:n pariin ja unille,öitä =)
 
No voi surku kristen :( Ymmärrän ettet jaksa. Ja harmi macy gray kun työpaikka meni sivusuun. Ja tirpulalle puolestaan onnittelut, voi sua onnekasta.

Hitaastihan tuo oma nimimerkki tuntuu nousevan ylöspäin piinailijoiden listalla.. Väsyttää, töissä tosi hektistä ja stressaavaa. Huomenna tulee oikein kunnon julkkis siellä käymään, jotain positiivista :) Eipä oo mitään ihmeempiä oireita, rupeen sanomaan et kuvitellut oireet. Iltaisin palelee ja olevinaan tuntui menkkakipua tänään mahassa (kp siis 20) ja ummetusta. Eli ei mitään oikeeta.

Väsyttää...
 
Kristen :hug: Toivottavasti kaikki on pikkuisella kunnossa!

kissendaal ja Silva tervetuloa! :wave:

).( Mulla oli tänään soittoaika sille yksityiselle gynelle, joka määräs ne Terolutit. Noh... Kysyin sitten, että mitäs mun nyt pitäis tehdä, kun ovis tulee myöhään(viimeksi kp22) ja kuuri pitäisi aloittaa aina kp15. Gyne sanoi, että jos kerran olen havainnut ovulaation testeillä ja oireilla, niin voin hyvin venyttää Terojen aloitusta myöhemmäksi. Siis aloittaa kuurin vasta ovulaation jälkeen. Kuitenkin kierto on pysynyt toistaiseksi ihan hyvin kurissa. Sanoi kyllä myös, että voisin nyt tämän kierron olla vaikka popsimatta niitä ja katsoa tuleeko menkat kuinka pian ovulaation jälkeen, jos tulee. :)
 
Tein kuitenkin digitaalisen testin ja tulos oli "ei raskaana". Lisäksi lämmöt olivat tippuneet tänään normaaliin ovulaation jälkeisiin lukemiin.
Eli kyllä tämä lopputulos alkaa olla jo selvillä... Kipuillut olen jonkin verran pitkin aamua, että pieni toive, josko se vuoto alkaisi kuitenkin jotenkuten ajallaan. Soittelen maanantaina gyneaikaa, jos vuoto ei edelleenkään ole alkanut.
Anteeksi en nyt jaksa kummoisemmin kommentoida mitään :(
 
Kristen ymmärtää hyvin ettet jaksa kommentoida,voimia sinne!!:hug:

omaa ).( mie plussasin tänä aamuna oviksen, JIIHAAAA!!=)
tietää mitä luvassa ku ukko tulee kotiin:whistle: ei noi davivit sitte ihan paskoja olekaan,kunhan ei turhan aikaisin odota mitään..ja mullaki jo kolmatta päivää oviskivut ja nyt vasta plussaan,yksilöllistähän tuo on.. eli siis nyt kp16/30,joten jos ovis on 12-14pv ennen seuraavia kuukautisia niin ihan ajallaanhan toi on nyt.=) lämpöjä en ole seuraillu sen kummemmin..
kuis se dpo sit katotaan?onko se siitä ku testi näyttää negaa niin siitä eteenpäin vai...?
Mut nyt tää lähtee salille purkaa stressiä..
 
Kristen :hug: Voi ei! On surullista lukea täältä taas näitä ikäviä uutisia. Ajattelin jo, että lopulta pääset odottamaan sitä pientä kakkosta. Jotenkin tuntuu kyllä tosi pahalta, että aina käy näin. Ensin toivo pompsahtaa, sitten taas kaikki viedään pois. En yhtään ihmettele, jos itselläsikin alkaa usko loppumaan. Onneksi olette kuitenkin jo menossa sinne lapsettomuuspolille ja pääsette pian selvittämään tätä asiaa. Toivottavasti syy löytyy ja se saadaan jollain tapaa korjattua. Voimia sinulle! Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyisi vielä hyväksi <3

Silva ja kissendaal tervetuloa mukaan :) Toivottavasti visiittisi ei kestä täällä liian pitkään :)

ulleli83 :hug: Toivottavasti välit miehen kanssa on selvitetty ja tilanne on rauhottunut. Tsemppiä sinulle :)

macy gray olen lukenut jo aiemmin, kun kerroit, että surua on odotettavissa, mutten vielä ole asiaa kommentoinut. Minulle on tullut sinusta tunne, että olet syvästi tunteva ja empaattinen ihminen, joka jaksaa iloita toisten iloja myös oman surun läpi. Siksi toivon sinulle paljon voimia ja jaksamista kestää kaikki surut ja vastoinkäymiset. Toivottavasti nämä tekemäsi päivitykset (jotka hoidat kyllä erinomaisen hienosti!! ) eivät kuormita sinua liikaa. Mikäli näin käy, niin kerro ajoissa, niin joku varmasti hoitaa asiaa jos haluat pitää päivittämisestä lomaa.
Toivon sinun elämääsi kaikkea hyvää <3 surunkin keskelle. Ja pahoitteluni työpaikan saamattomuudesta (... vai mikä se sana olisi tänän sopiva? )

Helinäkeiju onnea uuteen kiertoon! Heinävauvahan olisi oikein ihana juttu. Saisi olla kesäkuumalla viimesillään raskaana... olisi ainakin jotain syytä valittaa ;)

MiiJane varmaan turha sanoakaan, että raskausoireilta kuulostaa. Toivottavasti sieltä ei tule menkat vaan plussa. Tsemppiä sinulle tähän loppupäivien piinailuun!

tirpula pitkä ja kivinen tie sinullakin takana tällä vauvakuumeilun tiellä. Onnea sinulle raskauteen ja kaikkea hyvää! Toivottavasti kaikki menee hyvin ihan loppuun asti :)

JiiMii minä en muista noista davidin ovistesteistä, että näyttivätkö minulle ovista (kun sitä ovista ei tapahdu ilman lääkitystä...) mutta nyt ainakin nuo kotitestin Sofi- One Step-testit ovat olleet oikein hyviä. Tuolta kuvia ovistesteistä- ketjusta kannattaa käydä kurkkimassa millaisia tuloksia ihmiset ovat testeillään saaneet :) Ja minä suosittelen sitä digitestiä siihen sitten varmistukseen vielä liuskojen lisäksi. Itse käytän kierrossa 1-2 digitestiä. Vaikka ovatkin kalliita, niin ainakin varmoja (vaikka siis voihan olla, ettei ovis lopultakaan tapahdu vaikka hormonit nousisivat mut digitesti ainakin näyttää sen hormonipiikin )

iines83 minulla pitkät kierrot on aiheuttanut ovuloimattomuus. Aina kun ovulaatio on tapahtunut niin aina silloin on menkatkin tulleet. Minulle lääkäri sanoi, että ennemminkin on käynyt niin, ettei se ovis sittenkään ole tapahtunut, jos ei niitä menkkoja kuulu (kun en raskaanakaan ole). Ja ovis voi jäädä tapahtumatta vaikka ne hormonit nousisikin. Mut toisaalta, jos on kipuja selvästi oviksesta, niin voihan silloin ajatella, että se tosiaan tapahtuu.
Mutta varmaan ehkä kannattaa kokeilla sitä ilman teroja kiertoa. Voihan ne terot sitten aloittaa myöhemminkin, jos menkat ei tule. Minä olen aloittanut terot joskus kp 60 myöhäisimmillään.
Toivottavasti seuraavat menkat jäis sitten tulematta raskauden takia... eikä minkään muun. Tsemppiä :)

Omaa napaa:
Aika suvantovaihetta tässä vielä elellään. Ainakin vielä viikko on ovulaatioon, joten ei senkään suhteen kauheasti mitään kiireitä. Pikkuhiljaa mieliala alkaa parantumaan ja halut heräämään. Loppukierrosta ja ihan alkukierrosta ei yleensä minua nuo seksihommat nappaa. Ei yhtään. Ja yleensä sitten jos sitä seksiä harrastetaan, niin se johtuu siitä, etten raaski miestä pitää puutteessa. Eli oon aika reilu :D
Mies joutuu sitten joustamaan siinä oviksen aikoihin, kun joutuu tinkimään yöunistaan ja heräämään aiemmin, että ehditään sitten laittamaan niitä uimareita matkaan :D

Painonpudotusprojektia olen koittanut pitää tiukasti käynnissä. Jouluun mennessä toiveena olisi saada vielä n. 7kg pois (siis tavoite on 10 kg, mut olen jo saanut 3 kg pois). Sitten ehkä vähän aikaa ehtii vielä laihduttelemaan, mut sit jätän sen projektin vähemmälle ja alan elelemään saavutettua painoa ylläpitäen. En halua kroppaa(ja päätä) stressata laihduttamalla samaan aikaan sitten lapsettomuushoitojen kanssa. Ne ovat varmasti stressaavia aikoja jo muutenkin.

Sen verran täytyy leuhkia, että 13 viikkoa olen laihduttanut ja yli 16 kiloa on tippunut. Välillä tekee kyllä mahdottoman tiukkaa, mutta vielä olen repsahdusten jälkeen saanut palattua raiteille.

Toivottelen oikein mukavaa päivää kaikille ja voimia niille jotka sitä tarvitsevat. Toivottavasti tämä päivä tuo monille paljon kaikkea hyvää :)

- iloksi iloisella mielellä-
 
Iloksi kiitos :heart:

Mulle vois varmaan päivitellä kp1/?? ja yk mikä siellä nyt seuraavaksi tuleekaan... En tiedä alkaako vuoto tänään vai huomenna kunnolla, mutta sen voi korjata sitten.
Anteeksi ällöä tekstiä luvassa, älä lue jos olet herkkä, mutta kipujen perusteella laitoin tänään varulta jo kuukupin paikalleen ja sitä "siivotessani" huomasin ensimmäisten kunnon verijuovien ilmentyneen valkkarin mukana. Kivutkin pahenee hetki hetkeltä, joten uskon, että vuoto voimistuu vielä tämän päivän aikana...
Laitoin tuonne keskustelun noista ovulaatiotesteistä, käykää kommentoimassa :)
Huomenna aamulla pitäisi sitten tietää onko kp 1 vai 2, kun soitan lapsettomuuspolille saadakseni ohjeet lääkkeen aloituksesta ja varatakseni ultra-ajan kp 10-11 paikkeille. Se kun ei viikonloppuna ole auki.
Mitäs jos vuoto ei alakaan kunnolla tänään ja jos huominen onkin välipäivä? Soitanko sitten maanantaina uudestaan siirtääkseni ultra-ajan?
Kivut on kyllä sellaisia, että uskon tänään jotain tapahtuvan...
 
Viimeksi muokattu:
Kristenille oikein erityishalaus :hug: Voi vain arvailla, miten pahalta susta tuntuu.
Ja tsemppiä kaikille muillekin. Johtuuko kelistä vai mistä, mutta tuntuu että ollaan kaikki vähän allapäin nyt... :flower:

Tiedän olevani naurettava, mutta mulle iski paniikki illalla. Jotenkin tuli kauhea kriisi tuon meidän esikoisen puolesta. Onkohan se sittenkin vielä liian pieni saamaan sisaruksen? Tiedän että yrittäminen vie aikansa ja raskausaikakin kestää mooooooooooonta pitkää kuukautta, mutta toinen on niin pieni vielä... :'( Toisaalta haluaisin kauheasti olla raskaana, ja toisaalta nyt en. En osaa selittää, älkää käsittäkö väärin :) Ei se auta kuin odotella, nyt on dpo 8 ja testit ovat postissa matkalla (toivottavasti ainakin, kiitos lakko).

Minä päivänä sitä uskaltaisi testailla jo? Tilasin pari niitä tosi herkkiäkin liuskoja. Muistaakseni viimeksi sain hailakan plussan tuollaiseen ekstratarkkaan testiin dpo 11 mutta silloin olin tikuttanut myös oviksen. Huoh tätä elämää.. :)
 
Iloksi onnea painonpudotuksesta,tuohan on mahtava lukema! Itse esikoisen jälkeen pudotin keventäjissä 2kk aikana 11kg ja sit itsestään lähti viel 13kg eli yhteensä 24kg,mulla tuliki odotuksen aikaan 16kg painoo :D noh nyt on tullu takasin 13kg,tiistaina aloitin taas kalorilaskut,oppii syömäänkin taas oikein =) ja liikuntaa olen taas lisänny,skolioosin takia on hyvä käydä salilla muutenki et jos raskaaksi tulis niin olis hieman parempi selkä ku viime raskaudessa missä jäin sairaslomalle aika varhain,tais olla 4kk ennenkuin poika syntyi..

Totanuin,miten oviksen aikana kannattaa harrastaa pupuilua..??ku jostai kirj.luin et ei ole hyvä niinku peräkkäisinä päivinä??:D et mites on?
Viiva eiku tummenee,laittaisin sen jos vain osaisin...???
 

Yhteistyössä