Moikka kaikille superpitkästä aikaa! En tiedä miten tuo aika vaan juoksee, etten ole edes tänne kerinnyt! Tosin näin vanhalla iällä aloitettu autokoulu hieman teettää hommia tuon pikkumiehen lisäksi
Hiukan lueskelin pinon loppupuolta, ja kateellisena havaitsin että suurimmalla osalla vaavit nukkuvat tosi hyvin öisin, heräävät kerran tai ei ollenkaan, tahtoo kans tänne sellasen ihmeen! Meillä mennään yöunille 21 ja nukutaan 00 asti, sit herätään 1,5h-2h välein, tai nukutaan tuokin väli tosi levottomasti, ylös noustaan jo 6.30 :| En tiedä miten poitsun sais nukkumaan paremmin?
Nukkuuko kuinka monella vauvat perhepedissä? Kun aattelin et nukkuskohan poitsu paremmin omassa sängyssä, mut en vaan vielä raaskin sitä sinne kokonaan siirtää=)
Sori kun oon laiska lukemaan pinoa, mut kysyn silti et kellekkään tullut kiinteistä mahavaivoja? Meillä poitsu söisi kaikkea tosi mielellään, mut mun täytyy hillitä sitä, kun tuntuu että kaikki pierettää ihan hulluna, ja välillä herää kesken päikkäreidenkin näihin paukkuihin:| Varsinkin kaurapuuro, jota nyt ollaan viikko maisteltu, tuntuu maistuvan tosi hyvin, mut käy mahaan. Tuntuu et kasviksetkin käy lähes kaikki mahaan, ainoastaan bataatti ja kesäkurpitsa tuntuu olevan mahalle siedettäviä. Hedelmistä päärynä sopii ja kungatarsosetta ollaan syöty. Luumua koitan pari lusikallista antaa ettei kakka jymähdä. Sori kun valitan täällä, varsinkin kun en ole ollut aktiivisesti keskusteluissa mukana! Harmittaa vaan pikkumiehen mahaongelma!
Muuten meidän rytmi on seuraava:
herätään 6-6.30
aamupala 8, hiukan puuroa ja sosetta+maitoa
päikkärit n. 9-11
lounas n. 11.30, kiinteitä +maitoa
välipala n. 14.30 maitoa
päikkärit n. 15-17
päivällinen n. 17.30, kiinteitä + maitoa
iltapala n. 20, maitoa+ lisäkorvike
nukkumaan 21
Pisti sopivasti silmään viimesenä oleva
suvikinoksen kirjotus, meillä poitsu harjottelee just samoja juttuja!
Ihana on seurata kun pikkunen rapsuttaa kaikkee mahdollista, päristelee ja eilen uutena tullut lattian ja pöydän taputtelu. Tuosta
sisällä nukuttamisesta, oltiin pari viikkoa sitten Dubaissa reissussa, ja siellä oli tietty liian kuumaa pikkusen mielestä, jotta ulkona ois nukkunut, onneks saatiin nukkumaan päikkärit sisälle, kun laitettiin makuupussiin sängylle, ja sit vielä siihen ympärille pari tyynyä, et oli turvallinen pikkupesä+ pikkusen kainalossa uniriepu. Heijasin makuupussia hetken aikaa, ja aika nopeesti poitsu siihen sammui. Kotona meillä on ollut ongelmia kans sisällä nukuttamisessa. No aattelin ettei tää toimi kotona, mut oon pari kertaa testannu, ja edelleen toimii=) Oon nähnyt myös briolla sellasii sängyn jalkoihin laitettavii "tossuja", joiden avulla sänkyä pystyy heijaamaan. En tiedä millasii ne on. Mut oon lukenut et vauvat tykkää nukkuu ulkona, ku ne on niin tiiviissä pussissa, sillä kokeilin tuota makuupussia sisällekkin.
Luin tuossa juuri rokotusten aiheuttamista oireista. Itse ollaan rokotustutkimuksessa mukana, ja saatiin rokotteet jo 2,3 ja 4kk iässä, ja sit 12kk iässä. Meille pahimmat oireet tuli ekasta rokotuksesta, pelkäänkin ettei ne oo tehonnu tarpeeks, ja joudutaan vielä uusimaan. Nyt to otetaan verinäyte jossa selviää onko tasot nousseet tarpeeksi. Rota me saadaan neuvolassa.
Hampsu musta tuntuu et meillä tuli vatsavaivoja ekasta ja tokasta rotarokotteesta eniten, mut nyt 3 jälkeen on pulauttelua eniten, mut voi kyl olla että kiinteät ja muutenkin suurempi ruokamäärä yhdistettynä ryömimisyrityksiin, aiheuttaa pulauttelua
Täytys kyllä yrittää käydä täällä useammin, kun on kiva lukea samanikäisten lasten juttuja, ja saada vertaistukea! =) Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
Danuli ja tossahousunen 5kk ja 1vko