Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Koskeeko teillä mahaan kun käännytte sängyssä?

Mä tuossa otin pienet iltapäivätorkut ja kääntyessä aina koski vatsaan ihan hetken aikaa. Mietin, että mistä johtuu... Mutta ei sattunut silleen, että huolissani olisin.

Ja Minki, mä voin laittaa lisätietoa sitten kun saan faktat paperille, kun nyt ollaan vaan muistin varassa teknisistä tiedoista (ja muistini ei oo häävi) :D Koulutuksessa ne kyllä näin ja tosi näppäriltä & laadukkailta vaikutti!
 
Heips!

Milk, mulla on tosi paljon repäisykipuja just nopeesti kääntyessä ja noustessa. Hetken koskee tosi kovaa, mutta menee onneksi ohi nopeesti. Johtuu kohdun venymisestä ja ovat vaarattomia. Luulen, että tarkoitat just noita.

Ikäerosta.
Meillä tytöillä ikäeroa vaan 1v3kk. Ja nuorimmainen olisi lokakuussa sitten hieman reilu 2v ja esikoinen melkein 3,5v. Eli sutinaa riittää täälläkin. Välillä mietinkin, että taidan olla pikkaisen hullu, kun tähän rumbaan ihan vapaaehtoisesti ryhtynyt. Mutta jo nyt tytöillä huomaa, että pienestä ikäerosta on hyötyä. Ovat tosi tärkeitä toisilleen ja leikit osuu jo nyt aika hyvin yksiin. Tosin riitaakin on ja paljon! :D

Mulla piti olla neuvola perjantaina. No, meillepä iski sitten aivan kaamea mahatauti koko perheeseen ja eihän se auttanut muu kuin perua tuo aika. Ja tunkua näyttää olevaan neuvolaan, kun pääsen vasta puolentoista viikon päästä. Silloin viikkoja kuitenkin pitäisi olla jo lähes 11. Neuvolantäti kuitenkin sanoi, että hyvin kerkeen np-ultraan silti. Nyt on sitten huoli pienestä, että tekikö tuo mahatauti mitään hallaa sinnepäin.Nyt kun mahatauti helpottamaan päin, niin ei ole tullut edes sitä normaalia aamuyökötystä, mutta toivotaan, että se olisi muutenkin pois päin menossa. Sitä vaan on tälläinen luonne, että jokaista juttua huolehtii vähän liikaakin.

Joku kirjoitteli närästyksestä. Mä olen oikein ihmetellyt missä närästys on. Aikaisemmissa raskauksissa ollut molemmissa melkeinpä ekana oireena, mutta nyt ei mitään :/ Mutta en valita :D

-Marge 9+2 (nyt vasta tarkistin viikot raskauslaskurista, ja näköjään oon mennyt ihan väärillä päivillä ;) )
 
Täällä suhteellisen oireettomina mennään, ei juurikaan pahoinvointia enään.. Turvotusta huomaa erityisesti iltaisin maha kyllä pulottaa, ja liekö syy myös aika pikaisesta uudesta raskaudesta niin tuntuu että maha tullut kauheen nopeesti esiin :)

Meillä siis ikäeroksi tulee pikkusen yli 1v ja 2kk, tietenki jännittää miten tulee menemään mutta kuitenki aika hyvillä mielin. Ehkä siitä selvitään, vaikka ei se helppoo tule varmaan olemaan.. Vaikkakin meijän ykkönen ollut aika helppotapaus aina.. Ainut mikä mietityttää on imetys, lopetako isomman kanssa ennen vai en, no sen näkee ajankanssa :D

Meillä eka neuvola ensi viikon keskiviikkona ja pitäis varmaan ultrakin soitella, ei ajota taaskaan seulaan osallistua mutta ultraan kyllä mennään, ja niskaturvotuksen mittas edelliselläkin kerralla mutta ei ole itselle mitenkään tärkeä se.. Ajattelin muutenki ottaa ultran vähän pidemmälle niin näkee jo enemmän :)

Tuosta kertomisesta, yhdelle kaverille olen kertonut.. Ja tarkoitus ois pian lähipiirille kertoa ja viimeistään ultran jälkeen :)

-Santtura- ja tiitiäinen suurinpiirtein 8+5
ps. Meidän pieni neiti(7kk) kehitti jostakin itselleen oikein kunnon räkätaudin ja nyt itsekin kurkkukipuisena täällä mutta toivottavasti säästytään vatsataudita jota kai aika paljon nyt liikkeellä!
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa saa aikaseksi kirjoteltua..sivusta oon kyllä seurannut ja myötäelänyt niin murheellisissa, kuin kivoissakin uutisissa... <3

Täällä mietitään välillä, et voiko kaikki olla hyvin kun olo hetkittäin jo niin hyvä ja "normaali".. Mut mitä lueskelin, niin muillakin olis alkanu oireet helppailla..?! ..tai lähinnä huono olo ja väsymys.. Vajaa 2vkon päästä np-ultra, siihen asti koitetaan mennä päivää kerrallaan..

Milk täällä myös "repäisee" toisinaan ikävästi kun kääntyy sängyssä tai nousee liian äkisti...jos samanlaista kipua tarkoitit..menee tosiaan yhtä äkkiä ohi, kuin tuleekin..

IMN Voi kun söpö masukuva! :) Täällä odotellaan myös pikkuista kumpua...toki ite jo erottaa muutoksen, mut enpä usko et ulkopuoliset kovin äkisti -vaikka tosi hoikka oonkin.. Ehkäpä se pömpähtää sit "yhtäkkiä" tuohon :) Ekaan masukuvaan kun vertaa viimeisintä, niin pienen eron kyllä huomaa..

Nyt ollaan kerrottu perheille ja lähimmille ystäville, mikä osaltaan on vähentäny tätä palstailuakin...saa hössöttää ja vaahdota vauva-juttuja läheisillekin ;)

-Piiti ja Tiuku (10+5)
 
Moiks kaikille!

Aivan hirveästi tullut taas tekstiä, etten muista enää puoliakaan....
Mutta tervetuloa uusille:wave: Meitä on monista menetyksistä huolimatta jo iso joukko!

Ruoka-aineista Itse oon syöny ihan normaalisti,kun muutenkaan noita kiellettyjä aineita ei pahemmin ruoka-valioon kuulu. Muksujen synttäreille kyllä teen aina voikkarikakun missä on ollu kylmäsavulohta, et se ehkä täytyis lämminsavuloheen vaihtaa... Mut muuten en viitsi panikoida, normisti oon syöny aina ennenkin...

Ikäeroista Meille tulee nyt itsestä riippumattomista syistä nuorimmaisen ja pienen ikäeroksi 4.5 vuotta... Seuraavat onkin sit kun vauva syntyy (jos kaikki hyvin menee)7 v, 9 v, 11 v, 12 v ja 14 v. Ja onneks isommat sisarukset on vauvasta innoissaan :)

Huomenna poksuu meillä rikki jo 12 viikkoa!

ikiäiti ja pikkuinen 11+6
 
Hei kaikille!
Vieläkö mahtuu mukaan? marsali LA 16.10 ensimmäinen, KYS ja ikä 24vuotta. Odotusaika on mennyt todella hyvin, ei tietoakaan pahoinvoinnista. Ensimmäisessä ultrassakin ollaan keretty jo käymään koska lisä hormoonia jouduin syömään ennen kuin tärppäs raskaus. Ensimmäinen neuvolakäynti olisi huomenna joka jännittää kovasti jo! Odottavan aika on pitkä ja toivon että äkkiä pääsisi ”varmoille” viikoille! Ihanaa kevään odotusta kaikille ja hyviä ulkoilukelejä!
marsali 9+5
 
Heippa hei kaikille ja ihanan aurinkoista päivää :) Tai no nyt se taitaa jo pikkuhiljaa laskee :)

Tervetuloa uusille ja kaikille teille ihanille ihmisille paljon paljon tsemppiä !

Mulla meni tunti, ku taas luin kaikki viime käynniltä :D Jotenki olo on vähä laiskistunut tai sit oon nii onnellinen ja sekaisin tästä pikkusesta että täällä olo on vähentynyt :)

En enää muista mitä kirjotitte :D
Ainaki kahvista, sitä en oo juonu enää kahteen vuoteen :D
Lapsia ei ole ennestään. Tää on ensimmäinen :)
Ruokahysteerikko oon nyt tän raskauden aikana ollu. Joka ikinen ostos minkä ostan, nii luen ainesosat :D

Tänään kerrottiin miehen mummolle ja taatalle :) Siis kukaan muu ei vielä tiedä kun nyt sit mun paras ystävä ja 2 serkkua + nyt miehen mummo ja taata :)
Mummo oli oikein innoissaan :) ja taata myös. Kauhee kysely ja voi että sitä varovaisuutta :D Sano miehellekki et taluttaa mua nyt tuolla ulkona, ku on nii liukasta ja kaikkee se alko heti höösää :D Ja vaikka mitä. IHANA ! <3 Mulla ei siis oo enää mitään mummoja tai vaareja elossa, nii miehen mummosta ja taatasta on tullu mullekki mummo ja vaari :) Ne on todella tärkeitä meijän elämässä. Mun omille vanhemmille kerrotaan ens vklp, ku on kaikki siskotki ja veli paikalla. Ja miehen isälle kerrotaan sit ku joskus nähdään se (asuu kaukana meistä) ja miehen äidille nyt sit joskus.

Tää on nii jännää aikaa :) Ti pääsen neuvolaan kuunteleen dopplerilla sykkeitä (toivotaan että kuuluu) ja sit 2.4 olis nt-ultra, jolloin viikkoja olis kasassa jo 13+2. Ja 11.4 olis nlalääkäri :)

Anteeks ku on nii paljon hymiöitä, mut oon nii onnellinen, iloinen ja mun sydän on täynnä rakkautta <3

Eilen oli PoKs PoKs päivä, eli nyt

Janzku & pikkune 11+1
 
Tervetuloa uusille :wave:

Ikäerosta:
Meillä esikoisen ja pikkukakkosen ikäeroksi tuli 1v10kk. Toimi loistavasti! Esikoinen on sellainen rauhallinen tutkija tyyppi, joka rakasti jo pienenä satujen kuuntelemista. Niinpä kun imetin pikkukakkosta, niin se olikin esikoiselle juhlahetki, kun äiti luki kirjaa! Ei varmasti toimi kaikille, lapset ovat temperamentiltaan niin erilaisia, mut vinkiksi, jos jollekin sopisi. Kolmatta siis odotan ja lokakuussa isot veikat ovat jo lähes 7v ja 5v.

Kertomisesta: Mä kuulun niihin, jotka haluu pitää salassa ennekuin ollaan turvallisilla vesillä. En halua sitten mahdollisen keskenmenon jälkeistä stressiä siitä, että muut tietää meidän yrityspuuhista. Ihan kauhee stressi!!! Kahdelle lähimmällle ystävälle olen kertonut ja sit rv 11 jälkeen auton vaihdon yhteydessä(kun piti takapenkille mahtuu kolme istuinta...) tieto levisi kahdelle muulle perheelle. Mut sukulaiset ei vielä tiedä.

Ruuista: Syön aika huoletta, tosin vakuumipakattuihin kaloihin en koske, enkä pöydällä puoli päivää lojuneeseen tuorejuustoon... Kahvia juon ehkä kerran viikossa(ennemmin sitä kuin yrttiteetä esim.), alkoholia on ikävä, siis saunalonkeroa ja punaviinilasia illalla. Mutta raskausaikana olen nollalinjalla.

Tiistaina olisi sitten np-ultra. Jännittää ihan kamalasti!!!

nalle_puh rv 11+5
 
Hei!

Tämä on ennakkoilmoitus mahdollisesta pinoutumisesta - tänään ultra ja sitten tiedän enemmän - koska takana on toistakymmentä alkuraskauden km ja yritystä jo useita vuosia en ole tohtinut vielä pinoutua vaikka yksi ultra sikiö- ja ruskuaispusseineen on jo takana. Haluaisin niin kovasti pinoutua tänään jo kanssanne! Taustalla joka päivä olen ollut kanssanne iloissanne ja suruissanne. Mutta laitan illalla tarkemmat tiedot kun saadaan viikotkin tarkemmaksi. Nyt otaksun että ollaan 7+6. Ja kyllä mua vaan oksettaa ja ihan ympärivuorokauden on kuvotusta :x
 
Perhosia Tervetuloa mukaan! Toivottavasti saat ultrasta tänään hyviä uutisia.

Mulle olikin tullut HUSista netpostiin parissa päivässä veriseulan tulokset, jotka oli normaalit eikä suurentunutta riskiä siis. :) Toivottavasti kaikki menis nyt hyvin loppuun saakka.

Hassua, ettei pysty rentoutumaan vaikka kaikki oli np-ultrassa kuulemma niin hyvin kuin voi olla. Kätilö sanoi, ettei tietenkään voi antaa mitään takuulappua, että kaikki menis hyvin loppuun asti, mutta kuulemma riskit on tosi pienet, jos np-ultrassa ei ole mitään hälyttävää, sikiö vastaa viikkoja, on hyvä syke ja liikkuu reippaasti. Ei siis auta kuin pakosta nyt koittaa rentoutua. :)

Lumi & muru 12+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Hömpi
_Lumi_ Voin samaistua tunteeseen,ettei osaa lainkaan rentoutua,vaikka kuuleekin asioiden olevan hyvin.
Minulla oli niskaturvotus tutkimus viikko sitten eikä sieltä löydetty mitään poikkeavaa. Lääkäri käski nauttia raskaudesta. Samoin lääkäri ystävänikin käski nauttia ja voi kuulemma alkaa jo katselemaan vauvojen vaatteita.
Jotenkin en vain uskalla ostaa vielä mitään. Haluan odottaa vielä ainakin seuraavaan äitiyspoliklinikka käyntiin.

Nyt tännekin iski joku kamala räkätauti. Tauti on vienyt musta voimat ihan kokonaan. Muutenkin on todella paha olo ja sitten vielä tuo flunssa.
Ehkä tämä tästä kuitenkin alkaa helpottamaan.

Hauskaa viikkoa kaikille.


jumppapallo ja tuplat 12+3
 
MilklSattuu täälläkin.Yskiessä,aivastaessa,nopeasti kääntyessä vihlasee ihan pirusti alavatsasta,tuntuis että munasarjojen kohdalta,jostain sieltä. Erityisesti kun oot selin makuulla.

Hei,löysin täältä sellasen videon missä näytettiin kuinka äidin vatsa muuttuu vauvan kasvaessa.Siinä oli hienosti näytetty sisäelimien siirtyminen vauvan tieltä jne,mut mää pässi en enää löydä sitä!!Voisko joku jeesata??Ei pitäis olla vaikee mut jotenki nyt ei onnistu,Oon kolunu kaikki mahdolliset paikat...

nurmo ja tyyppi 11+2
 
Täällä oli kaikki hyvin NP ultrassa. Sikiö liikkui todella reippaasti ja niskaturvotusta ei ollut. Kokoa oli reilu 5cm ja vastasi kooltaan jo rv12 vaikka vasta 11+3 olisi hedelmöittymisen mukaan. Kaipa tuossa kasvussa voi olla yksilöllisiä eroja ja LA:ta ei muutettu koska raskaus kuitenkin koeputkessa alulle saatu ja ajat niiltä osin varmaa tietoa ;) Kätilö sanoi jos alkaa mennä paljon LA:n yli voidaan tuo koko ottaa myös huomioon jne, senhän näkee sitten.

Minulla ihan luottavainen olo, kuuntelen säännöllisesti sydänääniä kotona ja saan sillä turhaa stressiä pois siitä että jotain huonoa olisi tapahtunut. Katselen ultrakuvia ja odotan aikaa jolloin potkuja saattaisi alkaa kuulumaan. Sikiö näytti jo jotenkin niin isolta siellä kuvaruudussa, että pakko uskoa että kaikki menee niin hyvin kuin vaan voi loppuun asti. :heart: Kun saisi tämän ärtymyksen ja mielialat kuriin, kun välillä tuntuu että kaikki menee päin mäntyä ja huolehdin liikaa asioista. No, saa osansa mieskin tästä raskaanaolemisen ilosta:LOL:
 
Onko kenenkään vanhemmat suhtautuneet tyyliin "olipa yllätys, eikö ois hieman kannattenu vielä oottaa/mihin teillä on kiire?".
Meillä siis molempien vanhemmat suhtautuivat hieman noin. Meillä siis ikää 24v ja miehellä 25v. Yhteistä taivalta 5vuotta takana. Molemmilla työpaikat. Mies valmistuu keväällä ja mulla jää vielä muutama (n.35 op) ensi vuodelle, mikäli saan oparin tehtyä nyt. Tiesin kyllä, että meidän suvuissa pitää olla tyyliin omakotitalot, mielellään pari autoa ja kunnon työpaikat ennen lapsia, mutta meiltä melkein löytyy nuo niin tuntuu vaan että ei riitä. Jotenkin tosi masentavaa ko olis ollu kiva, että ois hieman enemmän kannustusta tullut!
 
Kipuja täälläkin, ei tosin joka päivä. Varsinkin silloin ku nopeasti nousee sohvalta niin alavatsassa juilii ja tuntuu silltävää kipua.

Miramei, onpa ikävää että raskauteesi suhtauduttiin noin :/ mie en oo vielä omalle äidilleni kertonut, mutta kerron viikonloppuna kun nähdään (asutaan eri paikkakunnilla). Luulisin että hän ilostuu, mutta pelkään vähän että kuitenkin suhtautuu nuivasti. Minulla loppuu työsuhde toukokuussa eikä jatkosta ole tietoa... itselläni stressaa raha- ja työasiat melkein joka päivä niin en todellakaan haluais että äitini tai kukaan muukaan asiaa ottaa esille kun raskaudesta kerron.

Huoh, vielä melkein neljä viikkoa np-ultraan. Tää aika menee niin hitaasti!
 
Miramei: vanhempien on kaikessa viisaudessaan niin hyvä sanoa ja elää elämää lasten puolesta - teidän elämä on kuitenkin teidän elettävänä.. pahimmoillaan kun asioita viivyttää ei tule enää tulosta myöhemmin. Kyllä ne järkiintyy vielä!

ON: Yhtä epävarmana kuin aiemmin... mitään ei saatu laskettua. Hyvin epäselvä oli kuva edelliseen kertaan nähden, jolloin pientä väreilyäkin oli havaittavissa. Jännitystä seuraa vielä seuraavat 2 viikkoa. Voi olla 5 viikkoa-8 viikkoa väli. Tosin uskoen sen olevan iältään 7 vko enintään. Miltähän näyttää identtiset kaksoset tässä vaiheessa?? Kun oli niin veikeä se lääkäri, jonkin taakse meni vesseli piiloon. Kaikki kuulemma yhä hyvin.. joo-oh : / Syke tänne heti!! :whistle:

Perhosia 32 v ja eikä mitään havaintoa monennella viikolla, laskettuaika oli 28.10 edellisistä menkoista käsin.
 
terve vaan kaikille!!!

Tänään on ollut vähän surkea päivä ja tullu mietittyyn kaikenmoista. Meillä ku uusioperhe ja kaksi samanikästä lasta. miehen poika lähdössä syksyllä kouluun mutta minun poika todemmannäkösesti ei kun ei ole muka koulukypsä vaikka kouluvalmisutestit meni hyvin loppuvuoden lapseksi nähden. pientä tarkkaavaisuus ja keskittymishäiriöö havaittavissa. Pikkasen tuli yllärinä tään päivän palautekeskustelussa toi kouluhomma kun tarhasta on kokoajan sanonut että menee ikätasoisesti kouluun :/ miettiny koko päivän miten meidän uusioperheen käy ja esiintyykö jatkossa kiusaamista :( itkeny koko päivän ja miettiny mitenhän toi masuasukki jaksaa kun äiti on jatkuvasti itkuinen ja herkkä :(

Alkanu myös pelottaa torstain alkuraskauden ultra... asiat yleensä kun rupee menemään pieleen ni ne menee sitten ihan kunnolla...

näen vieläkin mielessä niin hyvin kun lapsi kuuntelee kaiken loppupalautteen ja yhtääkkiä rupee tekemään tehtäviä. Tulee äitin luo "äiti,mie keskityin ja tein nää kun haluun olla valmis syksyllä kouluun" arvatkaa vaa kun meinas itkupäästä siin tätie edes kun sanoin että hienosti tehty... kotia päin kun lähdettiin pojal oli iso pino niitä mukana ja nyt kotona olen sitä pinoa katsonut ja miettinyt miten voi olla mahdollista ettei muka kouluun pääse vaikka niin iloisesti ja reippaasti on sitä syksyllä aloittamassa!!!

Anteeksi kaikille kun avauduin tänne mut pakko jollekkin avautua!!!
 
no4
Tervetuloa uusille mukaan!!! Meitä on jo aika paljon:)

Ikäeroista:Meillä isommat lapset on vauvan syntyessä 12, 9 ja 5. Jotenkin oikein odotan vauvaa eritavalla, kun lapset on jo noin isoja ja omatoimisia. Ei enää tarvii huolehtia niiden syöttämisestä, vaipottamisesta ja pukemisesta. Ja lapsetkin odottaa kovasti vauvaa. Kuopus juttelee jo nyt vauvalle navan kautta, vauva kuulemma parhaiten kuulee sitä kautta ;).

Omasta olostasen verran, että pahoinvointi on menossa ohi, mutta tilalle on tullut närästys, yäk!!!
Huomenna on eka lääkärineuvola. Hauskaa siinä on se, että mun työkaveri on paikalla omien opiskelujensa takia. Mua se ei haittaa ollenkaan, oikeestaan vaan ihan kiva ja vielä kun on kyseessä tosi kiva ihminen.

Kummallisia mielitekoja on alkanut ilmaantua. Pitää saada kaurapuuroa mustikoilla sekä näkkäriä. Mitä lie puutostiloja on, kun tällaisia tulee ;)

no4 ja hilla 11+5


Miramei: Harmillinen suhtautuminen teidän vanhemmilla. Kyseessä on kuitenkin teidän elämä ja teidän perhe, joten itse saatte ihan itse tehdä omat ratkaisut. Tietysti se harmittaa, mutta uskon, että niidenkin mieli vielä muuttuu ennenkun vauva syntyy;)
 
Iit84: Teilläkin uusperhe, onko ollut pitkään? Meillä myös ja aika tuorekin vielä, kun toukokuusta asti asuttu yksissä. Tai siis miehen poika ei asu meillä. On tässä niin paljon ristiriitaisia tunteita, että jos oisin kaikista näistä tiennyt, niin en tiedä olisinko tähän leikkiin lähtenyt. Mutta miehen kanssa kyllä menee mukavasti ja on aivan ihana mies. Minusta vaan kaikki tuntuu välillä epäreilulta, kun mun lapset eivät tapaa bio-isäänsä lainkaan ja muutettiin nykyisen takia tälle paikkakunnalle, josta ei tunneta ketään ja kaikki mun ja lasten läheiset ja ystävät asuvat pääkaupunkiseudulla. Mutta on tähän jo aika tottunutkin jo ja oppinut jotenkuten elämään niiden omien ristiriitaisten tunteiden kanssa.

Sun lapsen koulukypsyydestä vielä, että ihan hyvähän se on, että testaillaan ja mieluummin niin, että menee kouluun vuoden myöhemmin, kuin että laitetaan kouluun "epäonnistumaan" ja jäisi luokalle. Mun mielestä. Mikä kiire? Tuskin nyt tuon takia kiusataan tms. Tai jos sisaruspuoli kiusaa, niin se laitetaan kuriin heti. Mutta ymmärrän, että tuo herättää vanhemmassa tuntemuksia. Saas nähdä milloin mun esikoinen pääsee kouluun, kun musta välillä tuntuu ettei ole niin välkky kuin ikätoverinsa (johtuen varmaan osittain siitä, että on ollut pääasiassa kotihoidossa enkä ehkä ole osannut tarjota kaikkia tarpeellisia virikkeitä).. on siis menossa syksyllä eskariin.
 
Hyvää loppuiltaa!

Nyt on taas lista ajantasalla! Tervetuloa mukaan marsali, kiva kun "KYSin porukkakin" kasvaa :D Aika vähän täältäpäin yleensä odottajia taitaa pinoissa mukana olla! :)

Tervetuloa myös Perhosia toivon että seuraavassa ultrassa saat hyviä uutisia :) Mullakin oli ensimmäisessä ultrassa rv 8+ todella epäselvät näkymät, ultraaja sai näkyviin ainoastaan raskausontelon ja ruskuaispussin, seuraavassa ultrassa näkyikin jo sitten ihan oikea alkio, joka vastasi viikkoja 9+5.. Tuo, että mitä saa näkyviin alkuraskaudessa vai saako mitään taitaa riippua ultran käyttäjästä ja kohdun muodosta! Mullakin oli tässä toisessa ultrassa alkio "piilossa" eli näkyi ainoastaan takaprofiili, ei sivusta kuten ois haluttu, ja koko ajan oli karkaamassa piiloon..

Omasta olosta sen verran, että kun hammassärystä päästiin iski joku kahden päivän mahatauti.. :/ Pari päivää makasin siis ainoastaan sohvalla, pari kertaa oksensin.. Onneksi mies pystyi hoitamaan neitiä melkein koko tuon ajan! Nyt taas suht normaali olo, ruoka ei kyllä maittanut vielä tänäänkään kunnolla.. Parina päivänä koski myös kohtuun, jonka ajattelin olevan kasvukipuja.. Niitä kun uskon tässä raskaudessa olevan ja tulevan, kun edellisestä on vielä niin vähän aikaa.

Äh, en muista yhtään mitä muuta piti kommentoida... Alkaa taas unijukka kolkutella! :D

-Minki ja pikkusisko 11+3-
 
Ilmottaudun mukaan itsekkin. Olo ollut koko ajan mitä mainioin, pahoinvointia oli pari ensimmäistä viikkoa. Ainoa häiritsevä asia on jatkuva kiukkuisuus ja mies onkin aika kovilla. Väsymys tuntuu hiukan jo helpottavan. Kirjottelen tarkemmin paremmalla ajalla.
4.10 - 28v. - ensimmäinen - KOS
 
no4 - kerrotko sitten mitä lääkärineuvolassa tehtiin? Mulla on lääkärineuvola torstaina eikä se neuvolatäti mitenkään valottanu että mitä siel tehdään??? Sillon rv 9+0, jokohan sydänäänet vois kuulua? Siis sikiön, ei omani :p
 
Tervetuloa kaikille uusille, ihanaa että saadaan lisää vauvoja tähän maailmaan :)

Mulla oli siis eilen neuvola. No meni vähän niinku olin jo "oireiden" perusteella ajatellutkin. Eli mullahan on ollut tosi vähän oireita, viimeisen viikon aikana on tullut närästystä...mutta siinä se. Joo, siis ultrattiin eikä saatu näkymään mitään, siis kertakaikkiaan mitään järkevää. Ei sykettä, ei alkiota, ei sikiöpussia jne...eli mulle tuli heti sellanen tunne että tämä raskaus on tuulimuna. Mutta toisaalta, tuulimunaraskaudessa pitäisi näkyä sikiöpussi ja nyt ei näkynyt sitäkään..Neuvolatäti meinas että jotain kaikua sieltä jostain takaa tulee ja sanoi että jokin ns. massa erottui mutta ei osannut sanoa muuta. Sykettä ei siis näkynyt. Torstaille sain lääkärille ultran aamuksi heti klo 8.00, katotaan siis tk:n ultralla joka on kunnon laite kun se neuvolan kone on sellanen toooosiiii vanha ja epäselvä. No torstaina sitten selviää että ollaanko tässä raskaana vaiko eikö.

Eniten tässä ärsyttää se että pari viikkoa sitten pyysin päästä ultraan mutta eipä ne sitä aikaa antanut, nyt jos tässä ei mitään olekaan niin harmittaa niin vietävästi tämä turhaan mennyt aika..
 

Yhteistyössä