Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Voi jee,kuunneltiin aamulla dopplerilla.Heti navan alta ja navan molemmilta puolilta(n.sormen pään verran)kuuluu selkeä syke. Onko tämä syke minun vai vauvan? Suuret verisuonet kulkee kulkiluitten alta kohti nivusta,mutta mielestäni ne ovat ns.liian kaukana kuuluakseen tai sit toi meijän vehje on pirun tarkka. Syke on epätasainen,nopeaa ja hitaampaa 120-150 välillä poukkoilevaa,välillä heittää nollat vaikka kuuluu selvästi. Onneks tänän tulee meille vieraita kylään ni pääsen kuuleen parhaan likkakaverin mahasta et miltä ne vauvan sykeäänet PITÄIS kuulostaa jotta osataan etsiä niitä sit kunnejoskuseivielätod.näk-alkaa kuulumaan:)

).( Pahoinvoinnit on alkanut väistymään,enää ei tarvi olla jatkuvasti syömässä jottei ala yökötyttää!Mut nyt oon vetäny ihantillintallin viime päivinä parin tunnin päikkäreitä,väsymys siis tullu tilalle!Ja nännit on välillä niin kipeet ku niihin nuppineuloja pistelis.Painoo onneks tullu kaikkien herkkujen syönnin jälkeen vaan puol kiloo!Ja huomenna pääsee laivalle seisovaan pöytään syömääääääääään!

nurmo ja tyyppi 8+6
 
Tosta dopplerista vielä, niin muistan kun neuvolatädin kanssa juteltiin kuopuksen odotusaikana siitä että kotona maallikon voi olla vaikeaa erottaa mikä on napasuonen syke ja mikä vauvan syke.. Mä en sitten tiedä, kun en ole kotidoppleria koskaan käyttänyt..
 
No sit se on voinnu olla se napasuonen syke..Mut illalla pääsen nauttimaan oikeista,kunnolla kuuluvista sykkeistä ja etsimään niitä sitten omasta masustani joskus parin kolmen viikon päästä!
 
Ohhoh, nyt on ekat oksennuksetkin koettu, heräsin jo ennen kuutta tänään kun oli pakko lähteä halaamaan pönttöä. Tunnin päästä aattelin hörpätä aamuteet kun olo oli parempi, meni puoli kuppia ja tuli ulos =) Silti urheasti nyt töissä, olo taas parempi. Niin paljon parempi että söin lounaani jo ennen kymmentä =D

Tuosta lääkäriasiasta... Ihan jo se tilanne että tuntemattoman edessä makaa pöydällä alasti jalat levällään on niin absurdi, ettei siinä ole minulle enää paljoa väliä onko se henkilö mies vai nainen :) Tutun kanssa voisi olla hieman vaivaannuttavaa.

Miltei 2 viikkoa vielä ekaan ultraan/neuvolakäyntiin. Tää odotus ei lopu koskaan...
 
IMN
Ihanaa perjantaita kaikille! :) Täällä nautitaan lomasta.

Unet on alkaneet hieman rauhoittua täälläkin. Tosin nyt näen vain vauva-aiheisia unia, viime yönä näin unta että saimme tytön jolla oli hiuksia niin paljon että piti heti synnärillä leikata :D:D

Mitäköhän näistä oireista nyt muistaisi kertoa... Tissit on ihan kivikovat ja pursuavat ulos. Olen muutenkin aika "rintava" ja tämä alkaa olla jo liikaa yhden ihmisen kannettavaksi.
Mikään ruokamäärä ei enää riitä! Heräsin joskus vähän ennen kymmentä ja olen tähän mennessä syönyt ison lautasen muroja ja kaksi palaa pitsaa. Nälkä kurnii edelleen mutta alkaa ruoka loppua kesken tätä menoa :D Appelsiinimehu maistui paremmalle kuin yleensä, mutta tuntuu että alkaa närästämään.

Ensi keskiviikkona eka neuvola! :) Ja 12.3. toka ultra, jotenkin nyt on tullut pelko että entä jos sykettä ei näykään, vaikka yleensä yritän ajatella positiivisesti ihan vain stressihormonien minimoimiseksi. No, onneksi saan äitini mukaan ultraan kun mies ei töiden takia pääse, olisi ikävää lähteä yksin itkua tuhrustaen pois.

Ääh, pakko kai se on vääntäytyä suihkuun. Vapaapäivän kunniaksi pitäisi lähteä keskustaan räpsimään kuvia näyteikkunoista analyysia varten.. Kouluhommat ovat niitä asioita jotka eivät juuri nyt kiinnosta yhtään, varsinkaan jos pitää juosta pitkin kaupunkia niiden takia.

IMN & Tuutikki 7+4
 
Dopplerin sykkeistä: Oon nyt viikon verran käyttäneenä tullut tulokseen, että sitä omaa sykettä kuuluu melkein joka puolelta, oli se sitten napanuorasta tai suonista tai mistä vain, niin olen kaulavaltimolta tarkastanut joka kerta että omaa se on. Huom! Omakin syke voi jännityksestä nousta hetkittäin sinne 120 yläpuolellekin, joten omaa pulssia samalla tarkkailemalla saa varmuuden että kumpaa se on. Mulla vauvan syke kuuluu ihan häpyluun kohdalta ja se on nopeeta ja tasaista, usein minun omakin sykkeeni kuuluu siinä samassa yhteydessä hitaampana taustalla. Tuo vauvan syke on siis rytmikästä siinä missä oma syke voi hieman poukkoilla, ainakin itselläni jos jännitän siinä samalla.
 
Helou! Täällä ilmottautus kans yks odottelija jos vaan mukaan sopii. Jipsu, 21v., toinen ja SATKS, LA 25.10. Seuraillu olen jo hetken aikaa mut on jotenkin ollut vaikea ymmärtää et ihan oikeesti olen raskaana ni en oo uskaltanu viel mitään jutella.

Neuvolassakin tuli käytyä jo eilen. Lähete laitettiin menemään jos ultraan pääsis piakkoin tarkistamaan mis vaihees oikeesti mennää. Menkat kun on hyvin epäsäännölliset.

Esikoinen on tänään päivälleen 11kk eli ikäero ei oo päätä huimaava, mut mun mielest just sopiva. Saatan tosin vuoden päästä kauhistella. :D

Jipsu & Pömppis n. rv 6
 
Viimeksi muokattu:
nurmo se mun eilinen kun sykkeen sain ja dobblerissa näytti 171, niin sain sen ihan tuolta melki nivustaipeesta.. Sikiöhän on vielä todella alhaalla näillä viikoilla! Ja sitten kun sen saa varmaksi kuulumaan, niin sen erottaa kyllä kun yön ja päivän omista sykkeistä, se on niiiiin nopeaa!!! <3

Voi luoja... Mä kun oon aina luullut että osaan käyttäytyä tilanteessa kun tilanteessa... nyt meni hermot ja ristus kunnolla :D Olin kaupassa ja ajattelin jo matkalla et haluan päästä syömään hamppariaterian... Noohhh, pääsin sinne asti tavaroiden kanssa, niin jonoa varmaan 50 metriä, manasin ääneen että painukaa nyt vi*** kotionne täältä yms.. mun kaveri kattoo hiukan pitkään.. ei sitte päästy syömään kun kaverilla oli kiire jo muualle.. Ei itku ollu kaukana! :D Hetku pieni tenava kiukkusin sielä ääneen! Huh huh!! :D Ei mulla esikon aikana ihan tällästä ollu! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anime ja iit84
Soitin neuvolaan ja eka aika on 26.3. En tiiä yhtään, miten täällä ultrataan, mut yritän puhua neuvolassa, et katsoisivat tuolloin, kun yks tuulimunaraskaus takana. Voi olla, et joudun käymään jo ennen tuota aikaa, mittaamassa hemoglobiinin, ollut aiemmissa raskauksissa heti tosi alhaalla ja se lisää väsymystä. Tietäis alkaa sit rautaa popsimaan.

Tissit on kipeet ja niin turvoksissa,et huh-huh. Ei tartte haaveilla, et mahtuis enää omat päälle. Kävin just ostamassa isoimmat liivit, mitä tuosta kaupasta löytyi, pulassa oon taas, jos ne samaa menoa kasvaa ku aikaisemmissa raskauksissa. Ei meinaa liivejä löytää...

Pientä kuvotusta ilmassa, jos ei syö tasaisesti, väsyttää ja paleltaa, muuten ok olo. Mielialat heittelee hurjasti ja pinnaa ei oo lainkaan. Mitenköhän sitä jaksaa töissä, tää viikko ollut hiihtolomaa. No, onneksi mennään kevättä kohti, jospa aurinko piristäis...

Meillä aikaisemmat lapset tyttöjä 2000 ja 2006. Poikahan se ois haaveissa, varsinkin mies toivoo... Lapsille tulee sit tasaisesti 6 vuotta ikäeroa, ei oo suunniteltua noin pitkät ikävälit, elämä ei mene niinkuin haaveilee... Mutta toivottu ja kaivattu lapsi kasvaa masussa ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. Vaikeeta vaan meinaa olla, et on hiljaa tästä raskaudesta, tekis mieli kertoa kaikille!
 
Ollut puhetta alkuraskauden ultrista ja dopplereista. Eiväthän ne raskauden etenemiseen mitenkään vaikuta, mutta seuraavassa perusteluja miksi itse ultrissa käyn. Kävin siis eilen ar-ultrassa ja menen käymään myös kontrollissa parin viikon päästä. Mulla oli syksyllä keskeytynyt keskenmeno, joka havaittiin vasta nt-ultrassa (rv 11+)... kehitys oli jäänyt viikoille 7-8. Ar-ultrassa syke oli näkynyt. Prosessi oli melkoisen pitkä, kun kkm havaittiin lokakuussa ja tyhjennystä yritettiin kahdesti (luulin, että onnistuikin), mutta hcg-taso ei laskenut eikä raskaustesti näyttänyt negaa, koska raskausmatskua oli kohdussa... jouduin kaavintaan joulukuussa. Eli tosi pitkä kaavan kautta mentiin. Vastaavaan prosessin pitkittymisen haluan vältää, mikäli kävisi yhtä ikävästi taasen. :( Mutta nää valinnat on yksilökohtaisia asioita ja jokainen toimikoon itselleen sopivalla tavalla... :) Muakin tuo doppler vähän houkuttaisi, voitasiin vähän myöhemmin yhdessä naperoiden kanssa kuunnella tulevan pikkusisaruksen sykettä...

Sukupuolihaaveista: Kumpi vain käypi, kummatkin ihania. Sekä tuleva sisko että veli toivovat pikkusiskoa (eivät odotuksesta kyllä tiedä vielä).

Unelma kolme + papunen 7+3
 
Ajattelen samoin kuin sinä unelma kolme, juuri siksi haluan ar-ultrassa käydä, koska mahdolliset ongelmat voi siten huomata nopeammin ja aikaisemmin eikä prosessia turhaan pitkitä niin, että sikiö olisi esimerkiksi viikkoja kuolleena kohdussa turhaan. Aiemmat keskenmenoni eivät ole alkaneet itsestään vaan ne on huomattu vasta ultrissa, mitään vuotoja ei koskaan ole ollut. Se on infektioriski äidillekin jos raskausmateriaalia ei oteta pois (ellei se tule itsestään).

Jos tämä raskaus etenee pidemmälle toivon mukaan tällä kertaa, niin tuo doppler kiinnostaa minuakin :)
 
Pakko tulla pikaisesti avautumaan :D Meidän lapsoselle oli tiistaina syntynyt uusi pikkuserkku. Siis miehen serkulle toinen lapsi. Tänään kerroin neidille että sukuun on syntynyt vauva, pikkuserkku sai pikkuveljen. Neiti mietti hetken ja tuumasi "minullekii pikkuveli!" :D Eihän hällä varmasti mitään käsitystä ole siitä mikä pikkuveli on. No sitten oppii kun päästään muutaman viikon päästä vauvelia katsomaan :) Ja varmuudella viimeistään sitten kun hällä itsellään (toivon mukaan) loppuvuodesta on se pikkusisarus. :heart:

Sakuliini ja kultahippu 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Minki tuhannesti että oot jaksanu ottaa listan päivityksen harteillesi! :heart: Oma jaksaminen ei vaa enää yksinkertasesti riittäny eikä tuu riittämäänkää täällä päivittäin käymiseen. Työt ja esikoinen vie niin paljon aikaa, etten yksinkertasesti oo jaksanu avata töitten jälkee konetta ties milloin!

Se, että nyt sit jaksoin tulla tänne onki vähän huonompi :( Tänään illalla tuli pönttöön & paperiin verta. Ei paljoa, mut verta kuitenki. Oon nyt itkeny tässä silmät päästäni muutamia tunteja ja soittanu ä-polilleki, mut tietyst sanoivat et maanantaina aikasintaa pääsee jossei vuoto oo niin runsasta ettei pärjää kotona tai et kivut on sietämättömiä. Mitää kipuja mulla ei oo. En nyt sit tiiä mitä tää on. Yks pieni epätoivonenkin ehkä toive mulla olis että tää vuoto olis vaan limakalvoilta kun on niin pirun kuivat. Niitä kirvelee päivittäin ja pyyhkiminen sattuu oikeesti. Valkovuotoa tulee kuitenkin ihan tosi paljon?! Saas nyt nähä miten järjissäni selviän tän viikonlopun, huomena pitäis mennä yhtiin juhliinki....

nellinu & sirrikkä 8+5...........
 
Tervetuloa uusille ja moikka muillekkin=) Täällä ei mitään uutta, odottelua vaan. Olo on samanlainen, oksettaa ja ällöttää. Mutta ei tunnu niin voimakkaalta kuin esikoisesta josta oksensin alussa jo paljon enemmän.

Voi että nellinu, jospa se on tosiaan vaan limakalvoilta se veri, paljon mahdollista jos ne on ärtyneet:hug: Älä nyt vielä pelästy kuitenkaan. Tai pelästyyhän sitä varmasti mutta jospa se oli siinä eikä enää tule ja voihan siihen onneksi olla monta muutakin syytä kuin keskenmeno. Toivotaan parasta!
 
Nellinu: Mulla tuli pari päivää sitten myös vuotoa, sitä kesti noin parisen päivää ja sitä tuli aina kun kävin vessassa, ja kieltämättä se säikäytti aika paljon. Kävin heti lääkärissä, joka teki sisätutkimuksen ja otti joitain testejä. Kaikki kuulemma vaikuttaa vielä ihan normaalilta raskaudelta ja kuulemma niukka vuoto voi joissain tapauksissa kestää parisen viikkoa. Toki kehotti heti lähtemään päivystykseen jos alkaa kramppaamaan ihan kunnolla ja verenvuoto lisääntyy.
Itseänikin vähän pelottaa, että mitä reilun viikon päässä olevasta varhaisultrasta löydetään, mutta vielä en olen luopunut toivosta, että kaikki olis hyvin.
Mulla on takana yksi kohdun-ulkoinenraskaus, sen pelossa sinne lääkäriinkin oikeastaan lähdin..
 
Nellinu mua niin ärsyttää toi kun eivät voi tutkia oman mielenauhan vuoksi...Eikö ne ajattele sitä millaisessa olotilassa odottava äiti on kun pelkää kaikkensa pienen puolesta.. Tiedän mistä puhun kun itsellä km v.2004. Mutta toivotaan että olisi mitätöntä vuotoa, ja esim ne menkatkin voi tulla ihan normaalisti! :)
 
Kiitos kauheesti ku myötäelätte tässä :heart: Te jos ketkä tiedätte millanen olo mulla tällä hetkellä on. Ä-polilta sanoivat vielä että voi olla että on keskenmeno tai voi olla ettei... Joo'o, no sitähän en sitte tienny?! :stick: Nyt kun pahimman järkytyksen yli oon päässy ja kun verta ei tuu enää tippaakaan niin pystyn alkamaan aattelemaan myös realistisesti. Mut tosiaan aion soittaa maanantaina yksityiselle ja mennä näytille heti kun saan ajan! Np- ultraankin vielä vähän reilu 2 vkoa. Kauhee km pelko kuitenkin on, siitä ei varmaan sit päästäkkään ihan heti taas eroon. Ja just kun olin uskaltanu alkaa iloitsemaa ja luottaa tähän raskautee. (Ar-ultrassa viime viikolla lääkäri sano että on epätodennäköstä että menee kesken)

En väitä että jos tää kesken menee että sattuis niin paljon kun siinä rv20 km, mutta kyllä tästäkin pienestä on aika pirun tärkee tullut eikä sitä tosiaan tahtoisi menettää :heart: Oma pieni rakas...
 
Kyllä mä uskon että se oli mitätöntä vuotoa, sillon oman km aikaan niin ei se vuoto lakannut, ja se oli ihan kirkasta verta!! Kyllä mun mielestä yksityiset on näin la auki, että kokeile vaan soittaa jos sattuis saada ajan jo tälle päivää!!!!!
 
ail
Terveiset tiputuksesta.Eilen illalla/Yöllä siis tiputuksessa ja lääkäri toivotteli tervetulleeksi taas tänään.OLo on mitä kauhein ja juomaan en edelleenkään pysty. Tänään vietetään meiän tytön synttärit ja jo valmiiksi pelottaa kaikki ne hajut.Mie varmaan asun vessassa ja milläs sit peittelen tätä raskautta.nellinu toivotaan että harmitonta vuotelua vaan :hug:

ail ja saaga 6+5
 
Nellinu, jos limakalvot noin ärtyneet niin se vaikuttaisi loogiselta vuodonlähteeltä. Toivotaan parasta! Mulle gyne suositteli välttämään rehkimistä jonkun päivän kun tuli ruskeaa tuhrua torstaina (vähän vanhaa verta seassa, ei kirkasta lainkaan). Sanoi myös, että kudos on herkkää tässä vaiheessa ja esim. ummetus tai muu pinnistyskin voi aiheuttaa vuotoa. Koita välttää fyysistä rasitusta!

ail, oot kyllä kohtuttoman pahoinvoinnin taakaksesi saanut! :( Voimia sinne!
 
Tervehdys kaikille!:wave:
Minäkin voisin seuraanne liittyä..selkeän plussatestin tein 28.2 ja neuvolan mukaan la ois 23.10, mutta todellisuudessa se varmasti on lähempänä 30.10, ellei mene jopa marraskuuhun :D
Neuvola varattu 23.3 ja neuvolan täti lupaili et voitais myös ultrata tuolloin :)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84

Yhteistyössä