Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

IMN
Pinusti Itse en pidä miehistä nlalääkäreinä :D Jotenkin häiritsee se ajatus että miksi he ovat suuntautuneet juuri naisia tutkimaan :D Okei, tyhmiä ajatuksia, mutta minkäs omalle päälleen mahtaa. Alansa ammattilaisiahan hekin ovat :) Se kyllä ainakin ahdistaisi jos lääkäri olisi tuttu, siis vanha luokka-/työkaveri, sukulainen, kaverin kaveri tms. Olenkohan liian arka :D

Haluttomuutta on täälläkin. Sinänsä tuntuu hassulta, kun esikoista odottaessa touhuiltiin aamusta iltaan alkuraskaudesta melkein synnärille asti :D Ei vaan huvita ja mieskin alkaa vaipua epätoivoon. Kai sitä vaan on koko ajan niin väsynyt että sängyssä tekee mieli vain nukkua. Ruuvih:n ihmettely siitä "miksi juuri silloin kun väsyttää" kuulostaa tosi tutulta :D Tosin olen miettinyt sitä aina ilman raskauttakin.

Minä taas olen toivonut enemmän sukulaisten kyselyjä raskauteen liittyen. Kukaan kun ei ole sanonut oikein mitään. Äiti on joskus kysellyt pahoinvoinnista (varmistelee ettei joudu tälläkin kertaa ottamaan saikkua jotta huolehtisi minusta :D) ja kaverit kyselleet niitä näitä neuvoloista ja ultrista. Äiti oli myös eilen juorunnut veljelleni (jonka lapsettomuudesta kerroin aikaisemmin), enkä ole veljestä kuullut mitään. En edes uskaltaisi varmaan puhuakaan koko ihmiselle jos näkisin. Tosin veljen reaktio oli ollut vähän hassu "Miten se muka on mahdollista?" ja äitini oli kysynyt että haluaako tämä tosiaan tietää. Mamma oli pitänyt kunnon tiedotustilaisuuden, koko suku taitaa tietää :)

Poitsu lähtee tänään mummun ja papan kanssa mökille ja tulee vasta sunnuntaina takaisin. Saapa nähdä joudunko lähtemään itsekin ajelemaan sinne korpeen kun tuntuu jo nyt olevan ikävä :D

IMN & Tuutikki 7+3
 
Hei kaikki!

Täällä olisi uusi odottaja! Näiden laskureiden mukaan LA olisi 25.10, ikää minulla 27, toinen raskaus ja synnytyssairaala KAKS . (onko muuten muita kainuulaisia joukossa:)) Tuolla vaunuissa päikkäreitä nukkuu maailman ihanin neiti, joka täyttää huomenna vuoden.

Ihana lukea muiden kuulumisia! Itsellä ei ole juuri nyt ketään kaveria, joka olisi myös raskaana, joten tulin täältä hakemaan vertaistukea :D En ole vielä käynyt edellistä ketjua lukemassa, täytyy paremmalla ajalla käydä katsomassa ja tutustelemassa teihin :) Ihanaa odotusta kaikille!

Ps. Mulla on eka neuvola vasta 21.3. ja lääkäriultra 27.3. Tämä odotus tuntuu ikuisuudelta!
 
  • Tykkää
Reactions: Piiti_* ja anu84
Ja vielä uusi odottaja ilmoittautuu!

Kuukauden olen jo melkein päivittäin seuraillut palstaa ja ihana on ollut huomata että samanlaisia tuntoja monella :)

Olen 22-vuotias, odotan ensimmäistämme, LA 7.10 ja synnärinä OYS.

Oireista sen verran että pahin kuvotus ja etominen on mennyt ohi, mutta edelleenkään ei mikään oikein maistu. Hedelmillä, piimällä, jugurtilla ja jäätelöllä ollaan tyypin kanssa nyt menty. Oonki vitsaillu, että onha se kamala ku kaveri on hirveen nälkäinen mutta kamalan kranttu :D Vaikka suurin yökötys on menny ohi, ei arki ihan oireetonta ole. Vielä väsyttää ja hermot kireällä, ja muutama aika kiusallinen oire alkoi viime viikolla: ummetus ja ilmavaivat..

Meillä eka neuvola oli viikko sitten, paljon jutusteltiin mutta ei kuunneltu sydänääniä. Vähän se harmitti mutta pitää kaverilta lainata doppleria sitten kotiin :) Että kuulis ne pampatukset <3

Oon koittanut positiivisin mielin olla, turhia huolehtimatta keskenmenosta. Kuitenkin jos se on tapahtuakseen niin se tapahtuu, ja todennäköisesti parempi niin kuin että synnyttää kuollut tai elinkelvoton vaapu. Mutta tietenkin toivon, että kaikki menee hyvin ja lokakuussa on sitten pieni nyytti sylissä :) Meillä kaikilla. Mutta odottavan aika on niiiiin pitkä......

Onnea kaikille lokakuuta odotellessa! Myös osanotot niille, joilla on hankalaa ja joitten pikkuset ei pysynyt matkassa.

Kata ja Vaapukka 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Piiti_*
Ruuvih: Hihi mulla aivan sama juttu, leikin useinki nukkuvaa. Myös ennen raskautta jos väsytti niin ei sillon nappaa se homma:) Nyt ukko on luovuttanut kokonaan ja ei edes yritä, hehe. Mutta kyllä kuulemma jaksaa odottaa ja se on kiva kuulla.

Hui joku joutui paistamaan jauhelihaa. Mä en ite syö lihaa mutta mies useinkin paistaa jauhelihaa ja se on kaikista kuvottavin haju mitä tällähetkellä tiedän. Aina kun tulee kaupasta niin kysyn: etkai ostanu jauhelihaa? :)

Minä super terveysintoilija kävin tänään mäkkärissä!! Varmaan siitä n. 5 vuotta kun näin viimeksi käynyt. Maistui lisäksi tooosi hyvälle:) Tän lapsen on pakko tulla isäänsä kun himoitsee tuollaisia ruokia.

Jätetiin tänään tarjous yhdestä asunnosta. Iik.
 
  • Tykkää
Reactions: Piiti_* ja Ann-ie
Uusi kuukausi ja uudet kujeet. Kevättä ja masujen kasvua kohti mennään, jee! :)

Itsestäni tuntuu, että olisi jotenkin liian outoa, jos joku tuttu tulis kurkkimaan ja tutkailemaan jotakin mun alapäähän. :) Työtäänhän hekin tekee, mutta mutta... Tähän asti olen käynyt aina naisgyneillä, mutta nyt kun jouduin käymään siellä naistentautien polilla, niin mieslääkärihän siellä oli. Tosi asiallinen hän kuitenkin oli, eikä mua sitten loppupeleissä hirveesti ahistanutkaan.

Me kerrottiin tällä viikolla meidän perheille tästä raskaudesta. Kaikki oli ihan mielissään! :heart: Tämä kyllä jo arvattiin etukäteen. He kyselevät nyt ja jatkossa minun vointejani ym, mutta se ei haittaa itseäni, eikä kyllä miestäkään, yhtään. Mukavalta tuntuu, kun he välittävät ja ovat kiinnostuneita. Ymmärrän kyllä heitäkin, joita ärsyttää, jos toiset alkavat samantien neuvomaan mitä pitää tehdä ja mitä jättää tekemättä. Se ei varmasti ole kivaa.

Dopplerin hommamisesta on täälläkin vähän kaksijakoiset mietteet. Ehkä en välttämättä uskalla tilata sitä, etten joudu paniikin valtaan, jos sieltä ei saa ääniä kuuluviin.

Oireet edelleen hyvin vähissä... Jotain pientä on, mutta ei kyllä mitään, mikä vaikuttaisi "normaalia" elämistä tällä hetkellä. Tällä hetkellä itselläni on aika rauhallinen olo, joka on tosi kiva asia. Jännitin ja pelkäsin niin kovasti vielä silloin maanantaina, joten nyt on ollut kiva, kun mieli on rauhallisempi.

Huominen vielä töitä ja sitten hiihtoloman viettoon, jippii! :)

nyt mennään 6+5
 
Tuohon ekan nlan sydänäänten kuunteluun täytyy huikata sen verran, et mulle terkkari sano tosiaan et jos uä-laite paikalla (niinku sen pitäis olla ens ti:na, jolloin omien laskujen mukaan 9+0) niin kuulostelee sillä, tai sit dopplerilla?! ...ja terkkarin mukaan saattais kuulua, ja laitto vielä et yritetään ainakin :) Jännityksellä odotetaan tiistaita, mitä saapi kuulla -jos saa.. ;)
 
Huh kun te kirjottelette kovaa vahtia :) Lukeminen jäänyt nyt vähemmälle, pahoinvointi on nyt jo sen verran voimakasta, että ei tee mieli istua koneella.

Minulla oli ultra tänään ja sieltä kohdusta löytyi sentin pitkä sikiö, jonka sydän loi vimmatusti :heart: Nyt voi hymyillä vähän aikaa :)

LA voit Minki lisätä 17.10. :)

Hyviä vointeja kaikille, yritän lukea kuulumisianne taas, kun olo helpottaa!

Hömpi ja sintti rv7+1
 
Tänään olen sitten eka kerran oksentanut. Piti jo soittaa pomolle, että huomenna en pääse töihin. Huomenna olis sellainen maistatuspäivä eli koko päivä pitäis seistä. Pitihän se syykin kertoa. Pomo oli ilonen.

Iloisempi asia on, että käytiin ultrassa!! Siellä se näkyi kohdun sisällä ja sydämen hurja jyske näkyi. Saatiin hetki kuunnellakin. Itkuhan siinä pääsi. On ehkä pari-kolme päivää nuorempi kuin edelliset menkat antais olettaa, mutta lääkäri ei kuulemma vielä tässä vaiheessa lähtis muuttamaan laskettua aikaa. Saatiin neljä kuvaakin mukaan.
 
La 22.10, neljäs lapsi satks tai vas

Täällä ei edelleenkään pahoinvointia, eikä tee mieli ruokaa sen enempää kuin ennenkään.
Kauhee siivous vimma on kylläkin iskenyt, tekee mieli heittää asunnosta ulos kaikki mahdollinen tavara, tuntuu että olis ihan liikaa kaikkea vaikka todellisuudessa on nyt jo aika minimissä.
Lähinnä on noita lasten pieneksi käyneitä vaatteita mitä tarvis kirppikselle viedä, kun vaan sais aikaseksi =).

Ensi viikon neuvolaa odotan jos saisin kuulla onko kuinka pian eka uä!

Takaraivossa on koko ajan pieni pelko... poikaa on niin suuri ikävä ja kun hormoonit hyrrää niin olen vielä tavllista enemmän itku herkkä.

Pakkastyttö Asutko Porissa vai lähiseudulle? (toivottavasti et oo asiasta jo maininnu ja mä en vaan muista :D ).
Mulla kun tuo muisti on kadonnut kokonaan...


Calumet + toivo 6+5
 
Tervetuloa uusille! :)

).( Aamu alkoi masentavissa merkeissä, ruskeahkoa tuhrua tuli ekalla wc-käynnillä paperiin. Alkoi tietty kauhuskenaariot pyöriä mielessä... varsinkin se pahin, kun on keskenmeno, vaikkakin keskeytynyt eikä spontaani, niin tuoreessa muistissa. Onneksi ultra-aika oli heti aamusta ja kaikki oli kuten tässä vaiheessa pitikin. :) Syke löytyi ja alkio vastasi viikkoja 7+2, pituutta noin 11mm. Laskettuaika siirtyi kaksi päivää myöhemmäksi arvioimastani, mutta päivitellään se myöhemmin, jos ja kun neuvola sen hyväksyy.

Gyne suositteli välttämään rehkimistä jonkun päivän, jotta vuoto rauhoittuu (vähän vanhaa verta seassa, ei kirkasta lainkaan). Sanoi myös, että kudos on aika herkkää tässä vaiheessa ja esim. ummetus tai muu pinnistys voi aiheuttaa vuotoa. Olisikohan alkuviikon pomppimiseni Zumbassa tuon aiheuttanut... rankkoja saksihyppyjä. Kontrollikäynti sovittiin parin viikon päähän, jotta nähdään onko masussa kaikki ok.
 
anu84 Meillon kans sama masiina ja samat lukemat pompsahti kans tauluun!Oon ihan varma et vauva se oli,koska jos liikuttelit sitä tötteröö ja meni liian kauaks vauvasta ni nollaahan se näytti,omat sykkeet näky ku meni liian lähelle nivusta eli just noita 70-120. Kyl sieltä jotain kuuluukiin,lähinnä sitä viuh viuh-ääntä jota jotkut sanoo vauvan sydän ääneks ja osa istukan ääneks.Tiedä sitten,ite oottelen sellasta pampam-ääntä enempi kuulevkas,mut eihän se nyt vielä kuulu:)

nurmo ja tyyppi 8+5
 
nurmo Se viuh viuh ääni on istukan ääni, se vauvan syke on sellaista todella nopeaa, en mä saanut mitään kuuluviin, mutta kerran tosiaan tuli se 171. Ja sen on pakko olla vauva!! <3 Tai niin mä ainakin nyt haluan ajatella, kun kokoajan miettinyt että onko sielä kaikki hyvin vai ei!
 
Ihania ultrakuulumisia unelma kolme ja Sabrinafair! :)

Voihan väsymys, olisin nyt jo ihan valmis nukkumaan, mutta taidan kuitenkin sinnitellä ja odottaa miehen töistä kotiin, jotta saadaan vaihtaa kuulumiset! :) Toisina päivinä virtaa riittää, ja jaksan touhuta paljon, mutta toisinaan tekisi vaan mieli maata peitto korvissa koko päivän!

Huomenna ois eka neuvola aamulla, ajatus heräämisestä tuntuu kamalalta! :D Kiva kuitenkin käydä ja nähdä mitä siellä jutellaan, edellisestä raskaudesta kun ei niin kovin pitkä aika ole...

Niin ja kamala himo purkkihedelmiin!! :D Eilen söin ison kulhon persikkaa ja mandariinilohkoja, ihan harmitti kun ne loppuivat! :D Tänään sama satsi ananaspaloilla! Ja hedelmien pitää olla ehdottomasti omassa liemessä, se sokeriliemi ällöttää, onneksi näin, on vähän terveellisempää! :D Esikoisen raskaudessa himoitsin samoja juttuja!

Ja nyt jatkan MasterChefin tuijotusta! :)

-Minki ja ylläri-
 
iltaa!

testaanpa ensin onnistuuko tää kirjoitus.
Vieläkö mahtuu mukaan? Plussa tulla tupsahti testiin viikko sitten, vieläkään ei oo oikein tajunnut asiaa. Senverta taas yritystä takana, ettei heti usko todeksi. Kolmas lapsi ois tulossa ja lokakuun lopulla ois LA. Neuvolaan pitäis huomenna soitella. Ilmoittelen sit tarkemmin, kunhan varmistuu...
 
minbebis 27v, esikoinen, la 29.10 TYKS

Kiva kuulla iloisista ultrakuulumisista! :)

Mä oon päättänyt ottaa aika rauhallisesti tän raskauden suhteen ja yritän olla innostumatta liikaa, vaikka se on välillä vaikeaa:) Aiemmat kokemukset raskauksien suhteen on opettanu pitämään pään kylmänä ja menemään päivä kerrallaan.Viime raskaudessa oli varhaisultrassa kaikki hyvin, sydän löi ja sikiö vastasi viikkoja, mutta seuraavassa ultrassa muutaman viikon päästä ei enää ollukaan. Se on harmi, että tollaset kokemukset varjostaa seuraavia raskauksia, mutta toisaalta osaan olla vähän realistisempi nyt enkä oo samantien juoksemassa vauvanvaatekaupoille :D

Täällä oireet senkun lisääntyy :) Mielialat heittelee laidasta laitaan, päivän aikana ehtii monta kertaa olemaan onnellinen, iloinen, vihainen ja itkuinen, ihan kuin olis pahemman luokan pms oireet koko ajan päällä :D Miehen ei tarvii edes tehdä mitään niin se ärsyttää silti suunnattomasti :headwall: Ruokahalut on lisääntyny, vois vaan syödä, syödä ja syödä... :popcorn: Väsymys on välillä järkyttävää, kesken päivän pitäis päästä nukkumaan.

Muoks. Niin ja se järkyttävä turvotus, ei puhettakaan, että laittais omat housut enää päälle, jotka ei veny eikä jousta mihinkään suuntaan. Harkitsen vakavasti kohta mammahousuihin siirtymistä, ne on niin mukavat päällä kun mahalla on tilaa. Vatsa on kunnolla pullistunut ulos tuon turvotuksen takia, vaikea sitä on kohta piilottaa mihinkään...

Sain neuvola-ajan vasta parin viikon päähän ja nyt mietin pitäiskö mennä yksityiselle ultraan, koska se menee niin pitkälle jos kahden viikon päästä vasta saan lähetteen sinne varhaisultraan eikä sinne heti aikaa saa sitten kun varailee. Varhaisultrassa oon joka tapauksessa päättänyt käydä, jotta saan mielenrauhan ja tietää missä mennään.

Tsemppiä kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta !

Varhaisultran kanssa mulla on vähä sama homma, kun ton dopplerin kaa. Tai siis et olishan sielläkin kiva käydä, mut sit pelkään just sitä et jos vaikka nyt menisin sinne ja kuulisin pikkusen sykkeet, nii olisin ihan tohinoissani.
Seuraavaan ultraan ku menis, nii ei enää kuuluiskaa mitää, nii se olis tosi kauheeta, masentavaa ja olis tavallaan ollu kauheeta et kerran olis annettu toivoo.
Siis tää on vaan mun mielipide. Itte en rentoudu, ennen ku pääsen 10 viikon ohi, jolloin viimeks meni kesken. Sen jälkeen uskallan sit taas luottaa tulevaan.

Mamma housut täytyy kyllä munki jo pian ostaa. Ei tästä turvotuksesta tuu yhtään mitää. Nytki koko aika joudun kotona oleen nappi auki :D

Piti vielä kysyä että uskaltaisitteko itte syödä tortilla sipsejä, ku ne on juuston makusia ja aineksissa sanotaan vaan juusto. Ne on Belgias tehty. Mistä tiedän onko se pastöroitua ja mitä juustoo se on. Taas tää herkkis melkein alko eilen itkee, ku havahduin että en saa syödä niitä. Tai siis en uskalla syödä niitä.

Janzku & pikkune 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Terkut ärrimöykyltä, joka vois purskahtaa itkuun. KAIKKI ärsyttää...Ihme touhua, voi avokkiparka, mut hän on ihan lukossa varmaan mun kanssa, ei paljoa uskolla sanoa mitään.. Täytyy antaa se neuvolasta saatu isälle osio vau kirjan tekemästä opuksesta, siinä oli ihan kivasti selitetty juurikin näistä tunteiden ailahteluista..

Kuulin taas eilen vauvauutisia, lähipiirissä on jo ainakin 3 varmaa vauvatapausta tulollaan ;) kesäkuussa 2 ja yks elokuussa, ihanaa! MUTTA tympäsee sekin, että itse ei voi iloita vielä tästä mitään, ÄRSYTTÄÄ, kun kaikki kyselee joko teillä.. Olenkin vastannut jos luoja suo niin joskus joo..Vielä hemmetin 4 viikkoa siihen np ultraan! Ens viikolla ehkä vois käydä yksityisellä, mutta pelottaa noi toisten kokemukset, että kaikki ois hyvin ja sitten ei..

UNISTA, nukkuminen on ihanaa ja voisinkin nukkua vaikka koko ajan, seuraavat 4 viikkoa ;).. Unet eivät ole enään niin sekoja ja mikä parasta, näin viimeyönä unta, että annoin pissanäytteen ja sen jälkeen lääkäri soitti tulokset mulle, että vauva voi oikein hyvin :) Aamulla nauratti, niin se alitajunta koittaa tsempata :)

CALUMET Porista JUU-U :), entäs sinä?

ETOVAA oloa on ollut mutta ei mitään oksennusjuttuja..Yöllä heräsin tosi huonoon oloon ja tuskanhikeen, mutta kävin vessareissun jälkeen juomassa ananaslightia joka hieman auttoi.. Aamupalana banaanista ei voinut ku ottaa pikkuhaukun, mutta mandariinit uppos! Eilen unelmoin kunnon perunamuusista!! Karppilinjaa vetäneenä, hieman huvittaa, nyt vaan hiilarit maistuu, muut ei ...

Tsemppistä päiväänne, toivottavasti teillä on hieman iloisempaa, entä tällä hermokallella...

pakkastyttö & murupapunen 6+6
 
Huomenta täältäkin!

Pakkastyttö :) Laitoin sinulle yv:ta :)

Mulla on tuo itkuisuus aika hyvin vallassa, osaksi tietysti vaikuttaa viimevuoden tapahtumat ja ajatukset pyörii pässä.
Luultavasti huokasen vasta sitten kun lapsi on syntynyt, vaikka olenkin tarkassa syynissä.
Mokasivatpa viimeksikkin :(.

Kohta täytyy alkaa siivoamaan, olis iltapäivällä tulossa vieraita.
Remontti kesken niin täytyy hiukan siistiä ettei oo ihan tapetin rääppeitä ja muuta vastaavaa asunto piukassa :D.

Tänään oli ekan kerran hieman huono olo kun en ollut vielä syöny mitään.

Uloskin olis niin ihana lähteä, aurinkopaistaa upeesti =).

Calumet + toivo 6+6
 
Huomenta!

Teki mieli ottaa kantaa ruoka-asioihin. Mullakin mielitekoina on aika hiilaripitoiset ruuat, tai en nyt sanois että mielitekona, vaan ennemminkin niin että liha ei meinaa upota lainkaan. Normaalisti tykkään paljonkin lihasta ja syödään täysjyvätuotteita. Nyt on tullut osteltua valmista riisipuuroa, riisimuroja, palttoonappeja ja omppumehua! Omppumehu tuntuu jotenkin kirpeemmältä suussa kuin ennen :D

Sitten tämä aihe tais mennä jo, mutta otanpa vielä kantaa eli sukupuolen selvittämisestä.. aiotaan ottaa selvää sikäli mikäli vain on mahdollista. Mun mielestä se vain konkretisoi asiaa ja on helpompi miettiä vauvaa persoonana kun sukupuoli on tiedossa. Esikoisen aikaan naistenklinikalla ei kerrottu sukupuolta lainkaan.. oli ainakin heidän silloinen periaatteensa. Toisen aikaan Jorvissa kerrottiin. Silti en ryntänyt tyttöjen vaatteita ostelemaan, niin paljon en vielä ainakaan yhteen ultraan luota.

Mä oon _janzku_n kanssa samoilla linjoilla varhaisultrasta ja dopplerista. Kuitenkaan kumpikaan noista ei takaa sitä ettei jotain voisi mennä pieleen. Jos jotain käy, niin käy. No sitä on ehkä helpompi suhtautua muutenkin kun odottelee jo kolmatta. Ja olen tosi helposti raskautuvaa sorttiakin, joten luotan siihen että kyllä se kolmas vielä saadaan vaikka nyt ei kaikki meniskään putkeen. Toisaalta vähän rh-immunisaatio pelottaa, kun mulla on toi veriryhmä A-. Jos sen suhteen tulisi ongelmia, niin olisin varmaan paniikissa.

Nyt meen pisteleen pakastepullia uuniin :)
 
Janzku: Kyllä söisin jos juustoa on vaan mausteena jossain, eli ei oo tuoretta juustoa. Mun käsittääkseni se pastöroimattomuus koskis vaan tuoreita elintarvikkeita, eli. esim. juustonaksuja luulis voivan syödä ihan huoletta tai mitä tahansa mikä on tommonen "kuivatuote". En oo toisaalta tullut edes ajatelleeksi moista, että voiko joku mikä tahansa juustonmakuinen ollakin kiellettyjen listalla...:O

Jensar kera asukin POKS rv 9+0 :heart:
 
Varhaisultrasta saa hetkeksi mielenrauhan kun tietää, että kaikki on ok eikä tarvii jatkuvasti miettiä onko siellä elämää vai ei. Sen jälkeen keskenmenonriski ei ole enää niin suuri jos sikiö ja syke on löydetty, mutta ei se tosiaan mitään takaa, se on vain yksi välietappi matkalla. Mulle on sanottu, että on hyvä käydä varhaisultrassa kun on ollut keskenmenoja, niin ne voidaan havaita aiemmin eikä turhaan odota sinne nt-ultraan asti. Lähinnä oman mielenrauhani vuoksi menen sinne. Itselle se nt-ultra olisi lähinnä ensimmäinen etappi, jolloin voi hieman huokaista jos joskus sinne asti pääsee, mutta ei sekään mitään takaa. Voin huokaista vasta jos ja kun saan joskus vauvan syliin asti. Hyvillä mielin silti mennään eteenpäin :)
 

Yhteistyössä