Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Huomenta odottajat!

Täällä flunssailtu koko perhe nyt kunnolla. Alkuviikon sairasti poika, loppuviikon mies ja nyt viikonlopun minä. Jospa taas hetkeksi olisi sairastelut tältä tuvalta ohi. Eilinen meni miulla ihan täysin nukkuessa: en tiedä johtuiko raskaudesta, vai flunssasta vai kenties molemmista, mutta aamulla kun heräsin yhdeksältä, olin kymmeneltä jo uudestaan päiväunilla, kahdeltatoista heräsin vähän syömään ja katsomaan telkkaria, kun siihen nukahdin taas ja viideltä heräsin. Yöunillekin menin jo ennen yhtätoista ja nyt yhdeksältä heräsin oikein virkeänä ja terveen oloisena!!! :O Vaan tämän päivän yritän ottaa vielä rennosti, ettei mitään jälkitauteja vaan iske...

Lähipiiristä olitte keskustelleet, meillä minun vanhemmat (äiti ja isäpuoli) asuu 15 km päässä, ja ovat kyllä tosi paljon meitä auttaneet aina kun pystyneet. Kuitenkin molemmat vielä työelämässä, niin sillä "rajoituksella". Miun isä ja äitipuoli asuvat aika kaukana ja siitä syystä heitä tulee vähemmän nähtyä, eivätkä sillä tavalla ole meidän elämässä mukana. Mutta kyllä heiltäkin varmasti lastenhoitoapua saisi jos olisi tarvetta (ovat vielä kyllä työelämässä hekin). Miehen vanhemmat asuvat n.100km päässä ja eläkeläisinä heillä aikaa olla lastenlasten kanssa. Poika onkin heillä jokusen kerran ollut yökylässä näiden kahden vuoden aikana ja nyt ensi viikonloppuna on ehkä menossa myös. Tädit ja sedät on kaikki käytettävissä myös, mutta nämä isovanhemmat ovat olleet niin osallistuvia, ettei heitä oo tarvinnu kyllä lastenhoitoavulla kiusata :D Mutta meillä siis lähipiiri on kyllä tiivis ja ihanan osallistuva.

Seulontoihin ajateltiin osallistua. Miulla ei mitään erityislapsia vastaan ole, ja voihan niitä kehitysvammoja tulla vaikka ultrissa kaikki hyvin, mutta ennen kaikkea se, että saa aikaa varautua ja valmistautua ajatukseen erityislapsesta. Toki joskus noissa seuloissa vielä paljastuu sellaisia vammoja, joiden takia ei pienen elämä olisi elinkelpoista ollenkaan, on mielestäni silloin parempi, että niin äidin mielenterveyden kannalta, kuin pienen kärsimysten kannalta, että odotus päätetään siihen, eikä päästetä enää pidemmälle.

Oireeton on tämäkin raskaus vielä tässä vaiheessa. Vaan samalla kaavalla mennään kuin keskenmenneen raskaudenkin kanssa ja oireita alkaa esiintyä tuossa viikon, parin päästä. Silloin pahoinvointi alkoi 6+1, esikosta viikon aiemmin. Tissitkään ei oo vielä huomanneet raskautta, toivottavasti kohta alkaa ees niissä tuntumaan, että alkaisi ees vähän konkretisoitumaan tämä odotus.

DsariaL ja pieni rv 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Ompas vakavat keskustelunaiheet. Mut hyvä näistäkin asioista on jutella... Mie ite haluan kans kaikki mahdolliset seulonnat, kun ikääkin on jo 30 v. Ja työn ja opiskelun kautta myös olen tutustunut erilaisiin kehitysvammoihin. Tällä hetkellä ainakin tuntuis että en haluais ainakaan tieten tahtoen erityislapsen äidiksi, vaikka eihän siihen itse aina voikaan vaikuttaa. Mitä vaan saattaa sattua ihan milloin vaan :( Mut voi olla että asia mietityttäis vielä jos sattuis omalle kohdalle. Tottakai sitä lähtee aina siitä oletuksesta että odotetaan tervettä lasta :)

Mitäs IMNin ultrassa näkyi?
 
Tulin vaan sanomaan että olipa ihana herä piiiiitkästä aikaa niin ettei väsytä armottomasti :) Viime yö meni yllättävän hyvin, eikä tyttö heränny kun muutamia kertoja :)

Ja tosi mielenkiintosta lukea erilaisia mielipiteitä noista seulonnoista :) Ja vielä kun kenelläkään ei oo syyllistävä tms. kanta :) Tälläsiä lisää! :) Avaa omiakin silmiä!

nellinu + sirrikkä 7+0 POKSPOKS! :heart:
 
Heipä hei :)

Nurmon kanssa oon vähän samoilla linjoilla ton sen kirjoittaman tekstin takia. Oon aina miettinyt että jos kerrottaisiin että jotai poikkeaavuuksia on, nii luultavammin abortoisin. Vaikka se pahalta kuulostaaki. Ensimmäiseksi lapseksi en kuitenkaa haluaisi kehitysvammaista. Ja se juuri siitä syystä, kuinka paljon se tarvisi hoivaa ja sitä pitäisi eri paikkoihin viedä, siis just nää kuntoutukset ja lääkärit. Uskon että menisi vuosia ennen ku voisi toista lasta edes miettiä, tai jos jaksaisi tehdä ollenkaa.

Sitten sellasta kysyisin, että syönkö liian vähän vai onko normaalia, että paino on tippunut mulla jo yli 2kg? Mielestäni siis syön aika paljon, paljon enemmän ku ennen ja kaiken lisäks täällä menee alas aika paljon sipsiä ja roskaruokaa :D No onhan se hyvä että laihtuu. Naiselle ei oo koskaan pahitteeks että muutama kilo lähtee. Ajattelin vaan, että onko tästä vauvalle haittaa? Täytyykö mun alkaa syömään vielä enemmä? Siskoni oli ylipainoinen kun alko odottaa toista lastaan ja hän laihtui raskaudenaikana lähes 15kg ja lapsi syntyi terveenä, mutta pienenä. Ei kuitenkaa keskosena. Ei se varmaan haittaa vielä tässä vaiheessa? Kyllä uskon että niitä kiloja kuitenki alkaa sitten jossai vaiheessa kertyyn ihan tarpeeksiki :)

Janzku & pikkune 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Seuloista: käymme tavalliset ultrat ja jos rakenneultrassa tulee jotain riskejä esille niin sitten harkinnan jälkeen Ehkä tarkempiin kokeisiin. Meillä on miehen suvun puolelta suurentunut riski saada kromosomipoikkeava lapsi. Kyseessä on onneksi sellainen kromosomitranslokaatio, joka ei välttämättä tule milläänlailla esille, vaikka lapsella olisikin ko.translokaatio. Esikon kohdalla kaikki oli rakenneultrassa hyvin niin emme menneet muihin tutkimuksiin, vaikka rakenneultrahan ei kyllä kerro niitä kromosomijuttuja. Kävimme perinnöllisyysneuvonnassa ja se auttoi meitä tosi paljon. Lääkäri sanoi, että jos sikiöllä on ko.poikkeavuus se huonompi versio (lääketieteell.nimiä en nyt muista) niin se tulee suurella todennäköisyydellä keskenmenolla aikaisin pois. Esikko on täysin terve, mutta hän voi kantaa geenivirhettä tai sitten ei ja meistä moni voi olla "poikkeava" tietämättään ja viedä kromosomivirhettä eteenpäin suvussa.

Täytyy muistaa, että lapsivesipunktioissa ym. on se pieni keskenmenoriski ja tuloksethan eivät välttämättä pidä paikaansa. Olen kuullut tapauksia, joissa on ollut huono ennuste ja täysin terve lapsi on syntynyt. Nämä jutut pistävät miettimään. Ja ihminenhän voi vammautua milloin vain missä elämän tilanteessa vain. Jokainen pari tekee päätökset yhdessä ja meillä mieli muuttui seulontoja "vastustavaksi" jossain vaiheessa esikkoa odottaessamme, sitä ennen olimme menossa joka testiin. Mutta siitä lähdetään, että kaikki on hyvin meidän kaikilla masuasukeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tein taas testin aamulla ja sen mukaan olen edelleen raskaana ja viikkoja yli 5. Omien laskujen mukaan 5+2, joten pitäis kai alkaa nyt vain luottaa tähän raskauteen. Ja kyllä se sitten ajallaan selviää, jos joku menee pieleen, turha etukäteen stressata. :)

Onpas täällä syvällistä keskustelua! Ihana kun voi keskustella tällaisista asioista ilman, että siitä syntyy tappelua tai kukaan olis tuomitseva. Itse vähän pelkään sanoa mielipidettäni tällaisissa asioissa, ettei kukaan vai koe tuomitsevaksi. Me ei osallistuta mihinkään seulontoihin. Syy se, etten kuitenkaan tekis aborttia. Itse en tekis aborttia kuin jos olis muutenkin varmaa, että lapsi kuolee ja pidemmälle vieminen vois tappaa molemmat. Päätöstä on vahvistanut se, että kälyllä on ensimmäinen lapsi tilanteesta, jossa moni tekis abortin: raiskauksesta. Se on niin ihana pieni ihminen ja koko suvun lemmikki, että pahaa tekee pelkkä ajatuskin, että olis abortoitu niinkuin sille lääkäri suoraan käski tehdä, kun kertoi, mistä tilanteesta lapsi on tulossa. Eli kyllä niitäkin lääkäreitä voi olla, jotka oman mielipiteensä sanovat aika selvästi. Silti en lähtis barrikadeille kieltämään aborttia. :)

Ymmärrän kyllä sen ajatuksen, että helpottais valmistautumista, jos tietää, että erikoislapsi on tulossa. Mutta jotenkin on myös niin, että kun olen lukenut lapsivesipunktion riskeistä, en sitä haluais tehdä siitäkään syystä. Mutta tämä vain siis se, miten mä ajattelen.

Isovanhemmista vielä: Meillä asuu kaikki tosi lähellä. Miehen vanhempien luokse on noin 20km ja mun isä ja äitipuoli asuu parin kilsan päässä, samoin äiti. Ja miehen vanhemmat on olleet suuri apu kälylle sen eka lapsen kanssa ja mun isä ja (erityisesti) äitipuoli meni ihan sekaisin ajatuksesta lapsenlapsesta, joten apu on varmasti lähellä.

Edit: en osaa tällä kännykällä boldata tekstejä.
 
IMN
Pinusti Kiitokset tsempistä! :) Tänään aamulla oli pientä tuhruvuotoa, mutta luotan siihen että se johtui eilisestä puputtelusta, kuten viime raskaudessakin :D :) Menen ultraan yksityiseen neuvolaan, joten siksi aika on sunnuntaina. En kyllä tiedä onko näin kaikilla yksityisillä ja oliko tämäkin vain poikkeus siksi etten muuten ehtisi käymään ennen neuvolatätin lomaa.
Tuosta seulonnasta mulla on vähän samat fiilikset, enkä ole varma osallistunko tälläkään kertaa.. Ehkä, ehkä en.
Tunnen kaksi ääripäätä noista seulonnoista. Ystävälleni olisi kaikenmaailman tutkimusten mukaan pitänyt syntyä terve lapsi. Rv 34 huomattiin sydänvika-> kiireellisen sektion jälkeen diagnosoitiin down. Äidilleni taas oltiin sanottu että minä olisin suurella todennäköisyydellä down-lapsi, mutta täysin terve olen :) Kannattaa myös muistaa että tieto lisää tuskaa, eli ei kannata stressata turhaan :) Kuten jo monesti mainittukin; meidän jokaisen masussa kasvaa terve pieni kunnes toisin todistetaan!

Janzku Minulla tippui paino esikoista odottaessa heti alkuvaiheessa 3-4kg ja voin kyllä sanoa että siitä saa noottia neuvolassa.. Mutta kyllä jäin loppujen lopuksi 12kg plussan puolelle ja niissä olikin sitten hommaa saada pois. Oikestaan lähtivät vasta siinä vaiheessa kun luovutin laihduttamisen kanssa ja aloin syödä normaalisti ilman mitään liikkumisen yritystäkään :D

kiyoko Ultra on vasta klo 14. Jänskättää! :) Pitäisi litkiä muutama mukillinen vettä ennen tutkimusta, mutta kun pissattaa jo nyt niin hirveästi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lilyanna
Aivan totta tuo että aina ne tutkimukset ei edes anna oikeaa tietoa. No, toivotaan ettei kukaan meistä edes joudu miettimään tarkempia tutkimuksia vaan kaikki menis niinku pitää :)

Mites teillä on muuten ruoka maistunu? Mulla on vissiin nyt alkanu jonkunlainen kuvotus ja pitää tosissaan laskee mitä syö ettei tuu kamalan paljon miinuskaloreita. Se ei kai kuitenkaan ole terveellistä?
 
Vitsi miten ihania aiheita tosissaan! Varsinkin esikkoa odotellessa niin kaikki mielipiteet kaikista mahdollisista raskauteen liittyvistä asioista otetaan ilolla vastaan! :flower:

Itse todennäköisesti haluan seulontaan,ihan vain juurikin siksi niinkuin moni perustelikin, että osaa valmistautua. Saatan kuulostaa karulta, mutta koska olen tehnyt yhden abortin kerran elämässäni aiemmin, ja siitä ikuiset arvet kannan ja syitä sen enempää selittämättä, niin mieluummin päästän vauvan enkeliksi kuin annan hänelle vaikean elämän, mikäli selviäisi että kyseessä olisi vaikeasti vammainen lapsi.. Onneksi me voimme jokainen itse päättää tästä ja tehdä niinkuin itsestä hyvältä tuntuu :)

Miten teillä muilla tuo turvotus ? Miusta oikeasti tuntuu että mun maha ratkeaa jo nyt liitoksistaan ja näyttäisi kuin olisin paljon pidemmällä raskaudessa menossa, tätä pinkeetä palleroa ei kohta enääpiilotella! Varsinkin kun turvotus ei ole jäänyt vain iltaan vaan on nyt vuorokauden ympäri :D Pitää lökäreissä ja tuulipuvussa hiihdellä aamusta iltaan ja joka pv kun farkut ei mene enää kiinni,pitänee mekko/tunika-kauppaan lähteä että ees jotain siistimpää vois pukea päällensä :)
 
Moikka!
Onpa tullut taas paljon tekstiä :) Näitän on kyllä mukava lukea, etenkin tässä vaiheessa, kun ei ole kertonut kenellekkään eli ei voi puhua kenenkään kanssa..
Janzku: Mun kaveri on 30v odottaa ekaa lasta, sillä ei ole ollut koko raskaudessa mitään oireita, nyt tietty ku liikkeet tuntuu niin niistä voi päätellä ;) Se oli ihan pikkusen paniikissa ekassa lääkärissä ku kuvitteli ettei olekkaan raskaana. Lääkäri oli sanonut ettei ole koskaan nähnyt noin hermostunutta odottajaa, luulis hänen nähneen aika paljon niitä :D

Seuloista: Itse aijon käydä ne ja jos jotain löytyy niin tässä vaiheessa ainakin ajattelen keskeyttäväni raskauden, mutta tosi asiahan on se että siinä tilanteessa vasta se päätös tulee. Itse olen tehnyt töitä kehitysvammaisten lasten ja aikuisten kanssa 10 vuotta.

Sike&nimetön (edelleen) 5+6
 
IMN
Turvotusta on alkanut esiintyä vasta nyt ja se sitten näkyykin joka paikassa. Eilen oli koko yläkroppa kuin ilmapallona :D Varaudun tosin siihen että tätä raskautta ei kauaa piilotella, kun esikoisenkin kohdalla vaihdoin äitiyshousuihin jo rv 11-13.
Nytkin haluaisin jo käyttää mammahousuja, koska ovat niin mukavat jalassa, mutta harmikseni nuo kaikki äitiyshousut mitä on kaapinpohjalla jäljellä ovat kiertäneet kaikilla tutuilla lainassa, joten kaikki tunnistaisivat heti mistä housuista on kyse :D Eli raskaus paljastuisi jo pelkistä pöksyistä.

Vielä vähän reilu tunti ultraan. En ois uskonu että jännittää näin paljon :D
 
Seulonnoista.. Itse aion osallistua ja jos jotain vakavaa ilmenisi, niin keskeytykseen luultavasti päätyisin. Vähän pelottaa, sillä miehen suvussa on ollut kehitysvammaisuutta. Miehellä on kaksi kehitysvammaista veljeä, toinen tosin kuollut jo ennen mieheni syntymää.

Mullakin on nyt oireet kaikonnut. Ei enää etovaa oloa, ei oikeastaan edes menkkamaista juilintaa, tissitkään ei ole arat. En kuitenkaan ole erityisen huolissani oireettomuudesta.. aika vähillä oireilla olen aiemmatkin raskaudet selvinnyt.

Mä olen vähän malttamaton ja olen jo ruvennut katselemaan vauvan tarvikkeita. Mieluisat kärrytkin olis jo katsottuna (tällaset Lastentarvike Baby Style Oy - Mutsy Urban Rider Yhdistelmävaunut).. nyt vaan peukut ja varpaatkin pystyssä, että kaikki menisi hyvin :)

Väsymys kyllä näyttää jatkuvan.. joten jospa sitä vähän menis torkkumaan..
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Tiimarinvihko Täällä toinen malttamaton :D Olen löytänyt jo sitterin ja pinnasängyn verhokatoksen (vai mikäs sen nimi nyt olikaan). Toivoa vain sopii että ovat markkinoilla vielä siinäkin vaiheessa kun uskaltaa alkaa kunnolla shoppailemaan :)
 
Täältä voisi hypätä uusi plussaaja kehiin. Plussan tein perjantaina ja aika uskomaton fiilis on. Esikoisen jälkeen annettiin lupa toiselle tulla kun on tullakseen ja tässäpä sitä odotellaan :heart: Laskettua aikaa en tarkkaan osaa vielä määrittää, mutta jonkun laskurin mukaan olisi 24.10 joten tällä aloitetaan.

Eli
24.10 aloe_vera ~ toinen ~ OYS

Seulontoihin osallistumme ihan normaalisti. Samoin myös alkuraskauden ultran ajattelin käydä katsomassa, ei malta odotta nt-ultraan asti :)

Hankintoja ei paljoa tarvitse tehdä kun esikoiselle on hommattu kaikki pelit ja vehkeet :)
 
Viimeksi muokattu:
Jo
Tosiaan mielenkiintoinen keskustelunaihe noi seulat ja hyvin perusteltuja mielipiteitä kaikilla. Mulla ei ole mitään hajua, että millaisia seuloja tässä maassa järjestetään, milloin ja mitkä niiden riskit on. Jos jotakin riskiä näyttää olevan ultran perusteella, niin mututuntumalta haluaisin ehkä seuloihin. Ensimmäinen neuvola/lääkärikäynti on vasta 13/3 ja sinne asti olen ihan googlen tietojen varassa. Aika kummaa eikö - kai Suomessa yleensä käydään jossain juttusilla ennen viikkoa 12? Joku kai kertoo mitä saa syödä, mitä ei jne?

Mulla on myös Lilyannan miehen tapaan periytyvä geenitranslokaatio, joka periytyy joko vahvana (33% todennäköisyys - menee kesken 12 ekan viikon aikana), lievänä (33% todennäköisyys - tämä on mulla, mun isällä ja mummolla) tai ei ollenkaan (33% todnäk. - mun veljellä ja tädillä on kaikki geenit oikeilla paikoillaan). Alunperin tähän oli kiinnitetty huomiota joskus 50-luvulla, kun mummolla oli 8 keskenmenoa. Hurja luku... Tämä translokaatio ei ilmene mitenkään muuten kun keskimääräistä suurempana keskenmenoriskinä, joten turha tätä on seuloa - pois tulee jos on tullakseen ja onneksi kuitenkin melko alkuvaiheessa. Mulla oli näihin aikoihin viime vuonna KM viikon 6 puolivälissä. Huomenna poksuu omien laskujen mukaan 8+0, eli pidemmällä ollaan.

Painosta - kävin eilen vaa'alla ja paino on ihan +-0, täysin sama kun just kuukausi sitten. Kumma, kun ruokaa mätän ihan reilusti enemmän kun tavallisesti. Näläntunne on jotenkin huomattavampi kun aiemmin, sitä melkeen pyörtyy nälästä jos ei oo hetkeen mitään napsinut. Olisko tässä taustalla vilkastunut aineenvaihdunta? Eilen tuli ensimmäinen ihan kunnon kuivakäyntiyökkäys. Mies on ihan innoissaan, että oksenna, oksenna! - me kun on vähän pelätty oireiden puuttumista.

Samana päivänä kun tein plussatestin, niin kuultiin, että saatiin vuokrattua ihana talo 3 makkarilla. Muutto pienestä yhden makuuhuoneen asunnosta sinne taloon siis edessä huhtikuussa. Mutta nytpä sitten ihmiset alkaa arvailemaan, että lapsi tulossa, kun muuttavat isompaan kämppään. Eilen oltiin syömässä yhden kaverin kanssa ja a) mun alkoholittomuus + b)väsymys + c) uusi kämppä = "oottekos te suunnitelleet koska lapsia hankkia?" Öööööö... joku päivä sitten tulevaisuudessa. Samoin musta tuntuu, että viimesillään raskaana oleva työkaveri arvailee - mussutan koko ajan jotain ja se on nyt ruvennut vihjailemaan mun kiivihimoista ja virnuilemaan jotenkin tietävän oloisesti.

Tukiverkostosta - asutaan siis ulkomailla ja mun vanhemmat + suku on Suomessa ja miehen vanhemmat + suku Ranskassa. Mutta täällä Brysselissä on paljon samassa tilanteessa olevia ulkomaalaisia ja luulen, että suomalaistenkin äitien joukosta sitten varmasti löytyy tukea. Kavereita on täällä paljon, ystävät mulla on Suomessa, mutta koska tosiaan suurimmalla osalla on samantapainen tilanne (tukiverkot kaukana), niin tukea varmasti löytyy kaveriporukasta eri lailla kun Suomessa. Toivon ainakin! Se on sitten eri asia, että mitä tehdä kun töihin pitää mennä takaisin jo 3kk syntymän jälkeen. Se on mulle kova pala, mun mielestä 3kk on aivan käsittämättömän piene laittaa päivähoitoon! Jos vaan voin, niin taidan irtisanoutua ja kitkutellaan sitten vähillä rahoilla - sillonhan en sais mitään tukia ollenkaan. Mutta jotenkin mun mielestä se lapsen ensimmäinen vuosi on niin arvokas, että olen siitä valmis "maksamaan" menetetyt ansiot ja leikkaamaan menoja rankastikin.

Mahakuva nro 1 otetaan tänään =) sellanen lähtötilanteen kuva, on sitten mihin verrata.

Ihanaa sunnuntaita naiset! Kevät tulee, täällä on jo ihan keväisen oloista, lähetän auringon sinne pohjoisensuuntaan pikapuoleen.
 
Hei Lokakuuta odottavat :) Liittyisin mielelläni vielä joukkoonne!!

Olen vielä hetken 28v. ja toinen lapsi on nyt tulossa. Synnytyssairaala tulee olemaan OYS. Ensimmäinen meillä on nyt 2,5vuotta eli kunnon uhmaikäinen Laskettu aika taitaa olla 30.10. tai pari päivää aiemmin, kun edellinen kierto oli 28päivää mutta sitä ennen on ollu 24-25 päivää niin en nyt oo varma minkäs mukaan tuo olisi paras laskea(30.10. on 28 päivän mukaan). Plussan sain kyllä testiin jo selkenä perjantaina, jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa jos kierto olisi ollut tuo 24 päivää. Laitoin tummennuksella tiedot, jotka voi päivittää listaan.

Mulla on melkeinpä täysin oireeton tämä raskauden alku. Ehkä rinnat on hieman turvonnut, mutta ei kipeät kuten oli ensimmäisestä. Ainut oire mulla olikin tämä oireettomuus. Yleensä olen ennen kuukautisia kipeä jo 4-5 päivää ennen niiden alkua, turvottaa, kuvottaa ja kaikkea mut nyt ei ole ollut juuri mitään! Toivottavasti jatkuiskin näin... toisaalta jos jotain pientä ois niin tämä varmaan konkretisoituis paremmin :) Toisaalta nythän on vasta 3+5 eli mitän vaan voi vielä tulla!
 
  • Tykkää
Reactions: MeaMansikka
IMN
Ultrakuulumisia! Kaikki oli paikallaan ja alkio kiinnittynyt kohdun keskiosaan :) Voin kyllä suositella tuota Meri-Oulun neuvolaa kaikille oululaisille ja lähikuntalaisille, aivan ihana täti siellä! :) Näki kyllä itse sykkeen, mutta koska suomalaiset kuulemma uskovat vasta kun itse näkevät, niin antoi meille samaan laskuun toisen ajan 12.3. rv 9+0! Oli myös kiva että tarkisti samalla munasarjat kystien varalta, ihan kysymättä!
Vastaanotto oli normaalissa kerrostalokaksiossa! "Täti" ei siis itse asu siellä, mutta vastaanottotiloissa on ihan olohuoneessa televisio ja sohvia, nuojatuoleja jne., kynttilöitä ja suolakivilamppuja pöydillä ym. :) Tutkimustilat toki erillisessä huoneessa. Oli tosi kodikasta, tykkäsin kovasti!
Nyt voin siis hyvillä mielin olla raskaana :) :heart:

IMN & Tuutikki 5+6
 
ail
IMN ihania ultrakuulumisia.Kunpa itelle tulis jo viikkoja tarpeeks et viittis mennä ar-ultraan.Mie kun haluisin nähdä sen sykkeen itekki *malttamaton*
Asun kyllä sellasella paikkakunnalla et täällä mitään ultria ole.Hesaan on mentävä.Onko kellään suositella sieltä yksityistä ultraajaa joka ei ihan mansikoita maksaisi??Tai no maksoi tai ei mie meen kuitenkin... Nii epätodellinen olo tän raskauden suhteen.Meillä kaikki lähipiiri asuu noin tunnin ajomatkan päässä.Joten ei hurjan kaukana vaikkei ihan vieressäkään.
Tavaroista,meillä nuorimmainen 3v joten kaikki ollaan annettu jo pois ja kaikki siis hankittava uudelleen :) Jotain miun piti kommentoida mut unohdin jo mitä.

ail 4+6
 
Heippa!

Havahduin eilen päivällä tuijottamaan kalenteria josta laskin päiviä ja viikkoja. Kolmannen laskeskelu kerran jälkeen mies ihmetellen kysyi, että miksi käyn keittiössä vilkuilemassa kalenteria. Miehelle vastasin että "menkat olis pitäny alkaa viikko sitten perjantaina". Eli tänään mentiin kauppaan heti klo 12 ja samaiselta reissulta matkaan tarttui muutama raskaustesti :whistle: Kovasti yritin pitkittää testin tekemistä, mutta maltoin vain ruokailun yli.. Ja niinhän siinä sitten kävi, että tikkuun ilmestyi kaksi viivaa!! :heart: Molemmat ollaan positiivisella tapaa ihmeissämme =) Ehkäisystä luovuttiin viime vuoden puolella joten tämä kävi aika äkkiä, mutta nyt kuitenkin ollaan vielä varovaisin ja maltillisin mielin.. =)

Joukkoon liittyy Ann-ie, ikää 23-vuotta ja ensimmäistä odotellaan syntyväksi 19.10. Synnytyspaikkana toimii K-SKS.

Huh, jännitys on hyvällä tapaa suuri =) :heart:
- Ann-ie ( 5+2 )
 
  • Tykkää
Reactions: MeaMansikka
Onnea plussanneille !

Tiimarinvihko: Täällä on kans yks joka on jo pyöriny monessa lastentarvikeliikkeessä ja itse asiassa noi sun linkittämät rattaat oli ensimmäisessä liikkeessä. Se jätkä joka siel niit vaunuja esitteli, nii nosti noi yhdistelmät alas ja anto meijän kokeilla niitä, mut ei me oikee tykätty. Siis muuten oli hyvät, mut en tykänny tosta liikkuvasta taka-akselista vai mikä se ny onkaa? Tuntu jotenki tosi kömpelöiltä ja vaikeilta ohjata. Tää siis oli vaan mun mielipide. Mutta kannattaa mennä ainaki testaan ekana, ellette oo jo käyny testaan :)

Mulla lyö pää nii tyhjää koko aika, et ei tuu ny oikee mitään kirjotuksia aikaan.
 

Yhteistyössä