Onnea Ninnille! =)
Minulla oli eilen käynti äitipolilla ja tänään neuvolassa. Täällä streptokokki otetaan kaikilta odottajilta viikolla 36 joko neuvolassa tai äitipolilla. Minulta näyte otettiin tänään neuvolassa. Äitipolilla oli lääkärin mukana ulkomaalainen lääkäriharjoittelija mies, joten minusta oli kivempi että näyte otettiin tänään neuvolassa vaikka polillakin sitä mahdollisuutta tarjottiin
Synnytyksessä tuskin voin valita onko alapään kimpussa mies vai nais-lääkäri/hoitaja joten kun vielä voin asiaan vaikuttaa niin mukavampi että hoitaja/lääkäri on nainen.
Vauvan painoarvio oli 3200g ja viikkoja tasan 36. Eli aika painava muksu näyttäis olevan tulossa. Onneksi ainakin teillä muilla lokakuisilla on tainnut painoarvio olla vähän yläkantissa, joten toivon että meilläkin se "valehtelisi" vaikka 200g ja vauva ei olisi vielä ihan noin iso. Seuraava käynti onkin kolmen viikon päästä rv 39 jolloin varaudutaan myös synnytyksen käynnistykseen mikäli vauvan kasvu jatkuu samanlaisena. Kätilö kehotti kotona liikkumaan aktiivisesti ja harrastamaan paljon seksiä että synnytys käynnistyisi mahdollisesti aikaisemmin kuin tuolloin rv 39. Kivat ohjeet, mikäpäs siinä
Vähän vaan ärsyttää kun omasta mielestä minulla ei ole ollut mitään harjoitussuppareihin viittaavaakaan, joten eika epätodennäköistä taitaa olla että synnytys käynnistyy ennen laskettua aikaa. Kaiken lisäksi äidilläni kaikki 5 raskautta ovat menneet yliajalle, joten perimäkin puhuu jo puolestaan tuon aikaisen synnytyksen osalta.
Äitipolilla ultrassa vauva teki hengitysharjoituksia ja liikkui ahkerasti. Tällä kertaa ultraaminen teki vähän kipeää varsinkin alavatsalta. Oli kyllä harmittavan kovakourainen lääkärikin kysessä. Ensimmäinen kerta minun kohdalla. Äitipolikäynneissä on myös se vähän ärsyttävä juttu, että joka kerta lääkäri on eri ja joka kerta saan samat saarnat ylipainosta ja varmasta sairastumisesta 2.tyypin diapetekseen 50 v. iässä. Varsinkin eilinen lääkäri oli sitä mieltä että tulen sairastumaan vanhempana diapetekseen. Neuvolassa on onneksi vähän mukavampi meininki, terveydenhoitaja tsemppaa pysymään dieetissä vielä raskauden loppuajan ja kehuu miten hyvin painon nousu on pysynyt kurissa, tähän mennessä tullut + 5kg painoon lisää, mistä olen itsekin ylpeä. Dieetti ja syömisien tarkka seuraaminen on tuottanut tulosta. Eilen tuli pitkästä aikaa vähän paska fiilis tuolla äitipolilla, mutta tästä suosta taas on noustava. Insuliinia menee nyt 8 yksikköä ja toivon että aamun paastot pysyisivät tuolla annoksella kurissa.
Ja ehkäpä meilläkin on 3 viikon päästä h-hetki käsillä tai ohitse :heart:
Tosi kiva lukea täältä syntyneistä ja tsemppiä teille kellä h-hetki on ihan käsillä!
Ankkurinappi ja pikkunappi rv36+1