Onnea syntyneistä vauveleista! :heart:
Minulla on ollut hieman hiljaiseloa netin suhteen, mutta ehkäpä nyt aikaa jää enemmän netittelylle ennen vauvelin tuloa kun ei enää kykene samalla tavalla tekemään pihatöitä tai muutakaan harrastuksia vatsan takia. Tänään keräsin puusta tippuneita omenoita ja oli kyllä hankalaa kyykötellä ja kumarrella omenapuiden alla. Täytyy laittaa puoliso asialle kun ei enää itse pysty.
Kasenja, mulla ihan sama juttu noiden sokereiden kanssa. Aamu paasto lähti nousemaan ja edellisellä äippäpoli käynnillä rv34 sain insuliinin käyttöön koska vauvan mahan ympärys oli kasvanut enemmän kuin muu kroppa. Painoarvio oli tuolloin 2,5kg, ja puhuttiin kätilön kanssa että yliaikaiseksi ei anneta mennä vaan synnytys käynnistellään tarvittaessa. Oma paino on lähtenyt tippumaan kun syömisten kanssa on jotenkin niin hankalaa. Tuntuu että mitään ei enää voi syödä kun sokerit pomppaa. Onneksi viimeinen kuukausi menee melko nopeasti ja ei ole enää pitkä aika kärvistelyä tiedossa.
Sf-mitta menee yläkäyrän yläpuolella ja neuvolassa sanoivat että kyllä se siitä pienenee kun vauva kiinnittyy. Istukka on edessä ja maha on muutenkin edessä, joten johtunee kai osittain siitäkin tuo iso Sf-mitta. Takaa päin en näytä raskaana olevalta, edestä päin sitäkin enemmän
Viikon aikana on alkanut tulla myös enenevissä määrin nivus kipuja varsinkin öisin ja kyljen kääntäminen sängyssä on melkoista ähellystä. Vauva on onneksi tosi virkeä ja liikkuvainen, joten vielä ei kivut ja iso maha haittaa kun tietää mitä sieltä on tulossa. Ei niin millään jaksaisi odottaa lokakuulle, ihanaa kun täältä saa lukea jo syntyneistä :heart:
Synnytystä en ole jaksanut vielä miettiä, vaikka ehkä syytä jo olisi
ainoastaan toivon että ei tulisi pahempia repeämiä. Kipulääkettä toivon saavani tarpeen mukaan, vielä ei ole aavistustakaan siitä kuinka paljon kipua kestän. Ainoastaan jännittää reilu 70 km matka synnärille, että milloin lähtö tulee ja onko mies silloin töissä, jolloin joutuisin ottamaan taksin. Ja miten sitä tietää milloin pitää lähteä.
Mukavaa viikkoa kaikille ja kiitos
Hippimamma kun tulit kertomaan kuulumisesi :heart:
Terveisin Ankkurinappi ja Pikkunappi rv 35+2