Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

Kyllä Ansukka täällä käy tasaisesti kyttäilemässä onko viestejä inboxissa, saan kyllä niistä sähköpostiini viestinkin, et kovin pitkään toivottavasti kukaan ei ole joutunut ryhmään pääsyä odotamaan! :)

Täällä olis huomenna verikokeet ja perjantaina niskapussiultra edessä. Toivottavasti vaan ei vatsatauti kaada petiin juuri h-hetkellä... KEskimmäinen aloitti tänään oksentamaan... jotta saas nähdä! :( Muuten raskausoloja on etenkin iltaisin, aamupäivät parempia.

Ansukka 10+5
 
Moikka! Vähän kuulumisia: Elikkä tänään oli viimein np-ultra, kaikki niinku pitikin :) jännitti kyllä niin kovin. Vauva siellä liikku tosi lujaa ja pituutta 52,5mm ja vastasi viikkoja 12+0 :) Oli kyllä todella ihanaa nähdä pikkunen, ja että siellä se liikehti kovasti :)
Vähän alkaa olokin jo kohenemaan, ja väsymyskin vähän hellittämään :)
 
Isot halit menetyksen kohdanneille!

Ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille.

Itse odotan ultraa ja ehkä sen jälkeenkin kirjoiteltavaakin on enemmän. Pelottaa niin ettei kaikki ole kunnossa ja sen takia en oikein uskalla vielä innostua kaikista vauvajutuista. Kotonakin asiasta pitää olla ihan hiljaa kun esikoinen melkein 3 v ymmärtää kaiken ja en halua kertoa hänelle ennen ultraa kun kertoo sitten kaikille. Hän on vielä yksityisellä perhepäivähoitajalla hoidossa niin pitää miettiä, koska haluan sinne vauvauutisen kertoa.

Paha olo vaivaa jatkuvasti ja kuumeisen lapsen kanssa valvotut yöt eivät ole yhtään auttaneet asiaa. Olen ollut tänään kotona ja mietin juuri pitäisikö huomiseksi saada mummoapua ja mennä itse töihin, että voin olla pois mahdollisesti keskiviikon jos tauti jatkuu. Mies oli flunssapotilaan kanssa viime viikon lopun kotona, mutta nyt tauti vaan vaihtui kuumeeksi. Ihme tauteja taas liikkeellä kun ei mene ollenkaan ohi.
 
Pihla, voimahalaus sinne.
Itseä pelottaa ja jännittää tuo keskiviikkona oleva np-ultra :/

Vanessa, tiedän tunteen, mulla oli kuntokuuri just parhaimmillaan, mukana pt, kunnon ohjelmat, ruokavalio ym, nyt olot ollu sen verran rapeat että just on saanu työt suoritettua, ei puhettakaan että jaksais muuta :/
Noh, hyvä asian puolesta <3

Meillä oli esikon kaverisynttärit viikonloppuna ja vipinää riitti, 10 kpl 6vuotiaita, huh huh.
Huomenna on sitten pojan oikea päivä <3

Tällä viikolla tapahtuu, keskiviikkona np-ultra ja perjantaina neuvola. Niin ja tällä viikolla pitäisi kertoa töissä.. kääk :/

Mukanaa viikkoa kaikille :)
 
(.) ultrassa kaikki niin kuin pitikin, ihanaa!! Pieni oli 63,0mm eli laskettua aikaa siirrettiin 25.9. Nuo meidän jälkeläiset tuppaa olemaan aina np-ultrassa tosi isoja, koska kaikkien LA:ta on aikaistettu vaikka aikaisemmissa raskauksissa hedelmöittymisajankohta on ollut aina ihan varma. Niskapoimu oli 1,9mm mikä mun korviin kuulosti paljolta kun musta aikaisemmilla lapsilla on aina ollut 1mm luokkaa, mutta 3mm on se raja. Ihmettelin kun niitä verikokeen tuloksia ei ole tullut, niin johtuu kuulemma siitä että np-ultran tulokset syötetään järjestelmään nyt ja yhdistetään veriseulan tuloksiin ja niistä lasketaan sitten tulokset. Eli nyt sitten vielä niitä odotetaan. Olo on nyt niiiiiiin happy :heart:
 
Mukava lukea hyviä tuloksia ultrista! =) Oma mieliki kohenee kun lukee hyviä kuulumisia.:heart:

(.) Meinaa pinna kiristyy ton pienen sankarin kätinään ja kötinään millon mistäki vaikka ei oo mitää vialla eikä huonosti. Ulos lähtemiset on niiiiiin itkua vaille et en tiedä mitä teen... Joka päivä ulos on mentävä kun on nuo karvasemmat kaverit.. Päätä särkee myös iltasin aina välillä, ei mitään migreeniä mut särkee vaan, en oo särkylääkettä ottanu kun haluaisin pitää lääkkeettömänä raskauden... Tosin mulle puhkes joku allergia varmaan jostain kun on kädet ihan nokkosihottumalla. eilen meinasin ottaa tuulixin mut enpä ottanukaan kun ei muistaakseni sovi raskaana olevalle.. Tosiaan tuo haava taas muistutti olemassa olostaan... ei tätä kovin lääkkeettömänäkyllä pidetä.. on tota sektio haavaa kirpassu aika napakasti viime aikoina, siihen on kyllä pakko popsii pilleri kun ei muuten helpota. :/
Mites muut sektio haavalaiset, onko vielä tuntemuksia? Mulla tosiaan kyllä johtunee siitä et "tuore" haava. huoh... :headwall: :x ehkä tää tästä ilosemmaks taas aikanaan muuttuu.. :|
Väsymys on jotain ihan järkyttävää...kyllä huomaa et on vaikka siivonnu, koko seuraava päivä menee sohvalla tai lattialla ipanan kans...nytki velvollisuus kutsuu jotenka onnea ultraan menijöille, mä jänskään perjantaita sikana..
 
Pihlalle pahoittelut ja voimia:hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille ja tsemppiä ultraa odottaville :)

Addoda minulla myös päänsärkyä ollu melkein päivittäin! On kyllä pitänyt panadolia ottaa välillä :/ Oisko hormoneista johtuvaa tai on mulla kyllä niska ihan jumissa aina niin voi olla syy siinäkin. Inhottavaa kuitenkin oli syy mikä tahansa :/
 
Vitsi alkaa tuntua vielä vaikeammalta odotella ultraa, kun lukee teidän ultrakuulumisia! Oma on tasan viikon päästä, jos en olisi torstaina reissuun lähdössä, olisi jo perjantaina..

(.) Satutin viime viikolla töissä selkäni ja kipuillut pahasti sen jälkeen. Tänään menin selkää näyttämään lääkäriin, taikasanoina ajanvarauksessa oli "olen raskaana". Sama juttu toistui lääkärissä, kova utelu miten on mennyt, eihän tää selän nitkautus ole oireillut vuotoina tai kipuina vatsan seudulla. Enkä mä edes ollut murehtinut, että tästä olisi voinut mitään vaaraa pikkuiselle olla! Mutta koska ultra tosiaan on "jo" viikon päästä, ei tilannetta mitenkään tarkistettu, kun vuotoa tai mitään ei ole ollut. Silti pieni jännitys iski takaraivoon, että entä jos.. :/

senya 11+4
 
Hei, kaikille! Varmaan kymmenes kerta kun tulen lukemaan kuulumisia. Kuuluin niihin joilta meni kesken. Zemppiä teille joilla myös mennyt kesken. Itse päätinkin että kokeilen huhtikuun sijaan viimeisen pakastetun alkion siirron jo tässä maaliskuussa. En malta odottaa. Ajattelin kertoa kannustaakseen niitä jotka aikovat myös heti uudestaan raskautua tavalla tai toisella. Toivottavasti saadan vauvoja mekin ;).

Onnea muiden jo onnistuneiden loppuraskauksiin !
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Dragonfly77 Onnea matkaan! Toivottavasti tärppää ja saatte oman pikkuisen syliin.:)

Päänsärkyä on ollut minullakin, mutta selkeästi hormoniperäistä ja lyhytkestoista. En ole mitään siihen ottanut. Ekassa neuvolassa terkka ohjesti olemaan matalankynnyksen lääkitsijä, sillä minulla on diagnosoitu 2 päänsärkyä ja kärsin niistä herkästi muutenkin. Ekassa raskaudessa minulla oli toisen kolmanneksen aikana viikkokausia päivittäistä päänsärkyä. Nyt toivonkin, että vältyn siltä.

Sektioarvessa ei ole vielä ollut mitään tuntemuksia. Varhaisraskauden ultrassa kysyin, että onko odotettavissa kipua, kun raskaus etenee, kohtu kasvaa ja nousee, mutta se lääkäri sanoi, että ennemminkin kutinaa olisi luvassa, se on tavallisempaa. En kuitenkaan olisi ollenkaan yllättynyt, jos tuntisin kipua, sillä tämä raskaus on ollut ensimmäistä kivuliaampi.

Luckygirl & Vekara 9+4
 
Heipsan ! Mä oon pitänyt vähän hiljaiseloa, kylläkin käynyt lukemassa päivittäin puhelimella. On jotenkin niin epäuskonen olo, että kaikki ois hyvin. Uskon, että np-ultran jälkeen (jos kaikki on hyvin) niin aktivoidun uudestaan. Oon myöa ollut ihan väsy. Esikoisella kauhee räkätauti, yöllä heräillään kun ollaan tukossa ja päivisin itketään puhkeavia hampaita.. Voivoi :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Oon niin onnellinen teidän puolesta <3 voin kuvitella, miten itse huokaisen onnesta jos mäkin niin pitkälle pääsisin =)

Pihlalle pahoittelut! :( Tollasten uutisten lukeminen palauttaa aina maanpinnalle, jos hetkenkin on iloinnut tästä raskaudesta.

Dragonflylle pikaista tärppionnea! :)

Addoda, mä en millään saa tätä punaiseksi, ärrr! Mutta siis np-ultra ois mulla 3.4 ! :)

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa :heart:

willarose & 9+3
 
Ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille niistä :heart: vielä ylihuomiseen pitää omaa ootella, vaiks äkkiä se sieltä tulee kumminki, kääks.. Ja oon kyllä ihan valmis luovuttamaan tän pahan olon pois! Miehellekki jo tarjosin et ottais välillä mut meinas ettei taida onnistua vaikka haluiski, ihme tyyppi :D <3

Muoks. Dragonflylle tärppionnea! <3

Ja Addoda, mulla np-ultra 19.3, saa laittaa näkyviin :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi jokapäivä oon käynyt lukemassa tekstit puhelimella mut en ole jaksanut kirjoittaa. Tänään se monen viikon piina selvisi että onko niitä yks vai kaks ja tulos oli yksi lapsi!! joka on jo tässä vaiheessa pitkä tyyppi. kolme päivää pitemälle meni mittauksessa jossa oli ihan kippurassa. kätilö sano että rakenne ultrassa varmasti la siirtyy aikasemmaksi. kaikki hyvin ja nähtiin sormetkin kun tyyppi päätti morjestaa kesken jammailujen.:heart:
Ruumää ja papu 11+6
 
Päivittelen taas jossain välissä. :)

Willarose, musta sä voit huokasta jo jos sydän äänetki kuulet. ;) mulla ei oo doppleria ja päätettiinki ettei hankitakaan mut nyt taas vähä kuumottais..:D

(.) Mieli tekee kyllä omia tepposia. Keskellä yötä avauduin tolle 5 kuiselle et yöllä nukutaan eikä mölistä. Ukko taas ihmetteli et mitä hittoa sehä nukkuu. :D mulla on iho alkanu kuivumaan ihan tajuttomasti. Jotenki se vaan kuivaa naamasta ja taipeista. Mä luulin tän jo helpottaneen.. sniif.. :( ehkä tää paranee ku mennään kesää kohti..

Addoda ja Snadi 11+3
 
Täällä myös vihdoin eka neuvola takana! Kovasti tuli tarinaa neuvolakorttiin... Kaikki oli hyvin, hemoglobiini melkein 140. Sydänäänetkin kuului, kun oli kokenut neuvolantäti <3 mahtavaa kuulla, että siellä se pieni on. Ja viikkoja vasta 9 kuitenkin... Edellisessä raskaudessa ei äänet tässä vaiheessa kuulunut.

Nyt pitäis kiireesti varata aikaa verikokeisiin ja ultraan. Jännää on :). Ehkä kohta uskaltaa jollekin jo kertoakin tästä...
 
  • Tykkää
Reactions: Pumbuliini
HUH HUH, yksi rajapyykki ylitetty. Aamulla pelotti ja jännitti niin ettei veri kiertänyt. Painajaisia on nähty, enne ajatuksia mielessä pyörinyt ja kaikki muut herkut päälle :(
Np-ultrassa siis käyty ja voi sitä onnen määrää kun pikkunen näkyi ja hääräsi täydessä vauhdissa, kädet ja jalat vispas, vauhti oli hurja <3 Mittaa oli 44 mm, pikkasen edellä, vastasi 11+0. Kaikki varpaat ja sormet löyty, syke kuului ja näkyi ja niska-alue oli täysin sileä, lääkärillä oli työ että sai mitan ja mitaksi tuli 0,5, eli täysin negatiivinen (mikä tässä kohtaa on erittäin positiivinen :))
Vielä varmuudeksi otettiin veriseula ja sen tulokset tulee viikon sisällä, mutta olen aika luottavaisin mielin <3
Tyttö vai poika jäi vielä epäselväksi, lääkäri hiukan kallistu poikaan mutta saattaa vielä muuttua hyvinkin <3
Nyt uskaltaa iloita ja olla onnellinen, nauttia pienestä ja odotuksesta :)
Tsemppiä ja peukkuja muiden tuleviin ultriin.
VhocolateBox ja masumatkaaja Hippunen 10+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pumbuliini
Chocolatebox: onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Mua jännitti vastaanotolla niin paljon, että kätilö sanoi suoraan, että tehdään ultra ensin ja sitten vasta täytellään tietoja kun et taida olla kykeneväinen puhumaan.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ChocolateBox :heart:

Täällä myös hyviä ultrauutisia :) Facen puolella ehdin jo päivitelläkin mut tänne nyt vielä. Pikkunen siellä heilutteli käsiään, 33,5mm <3 oli liian aikasta nt:n mittaukseen, sitä epäilinkin ja ihmettelin kun näin aikasin laitto tän ajan 10+1, tai no 10+2 tässä mittauksessa.. Mut eipä siinä mitään, päästään ens viikolla uudelleen ultraan kattelemaan :)
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista ChocolateBox ja Pumbuliini

Kävin viikko sitten neuvolassa ja odottelen ultra kutsua sairaalasta. Edelleen varhaisultra on varaamatta kun haluaisin ensin nähdä kuinka pitkälle tuo virallinen menee. Odottavan aika on tosiaan pitkä. Verikokeeseen voi mennä jo ensi viikon alussa niin jonkinlainen etappi sekin.
 
Päivitelty

Mulla tupsahti mieleen tässä et jos tää mun paksuisuus kosahtaaki jo perjantaina nii mitä teen tän päivittelyn kanssa... Tosin mietin vaan että kaippa käyn päivittelemässä tän kuun loppuun ja sitten ens kuussa saatte jatkaa omin voiminenne. Ainoa ratkaisu minkä keksin. Hmmh... tympeetä miettiä tollasia varsinki ku eilen katottiin telkkaria ja pillahin itkuun kun oli synnytys kohtaus ja totesin et taitaa ne hormoonit jyllää mussa edelleen. Tossaki päivä lenkillä niiskuttelin ku päiväkodin pihalla pirpanat oli leikkimässä ja yks kyseli saako silittää hauvaa, alle 3v varmasti. Manasin tietenki siitepölyjä itte ääneen siinä :LOL:

sektio arvesta, mua kutittaa niiiiiin julmettoman paljon et en tiijä itkiskö vai nauraisko. mut ihan käsittämätöntä miten voi näin kutista, neuvolasta sano et on iha normaalia ja ku on aika tuore haavaki... pöh. :confused:
tuomion päivä parin päivän päästä.. Huh... nyt pastan teko hommiin. Tulin vaa päivittelee pikasee ultrat. :) Tsemppejä mamit!:heart:

Addoda & Snadi 11+4
 

Yhteistyössä