~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Ihania masukuvia ootte lisäilly! Voi että! :heart: Olispa mullakin jo kunnon vauvamaha, mutta ei. Samat läskit edelleen.. :D

Veriseulan riskiluku tais olla mulla 1:5900, jos oikein muistan. Sekin tuntuu niin suurelta riskiltä joittenkin rinnalla :D

Branwer: Vaihdatko mun lasketuksi ajaksi 4.10 ? :D Oon ite laskenu sillon alussa että laskettuaika olis 5.10, muttakun neuvolassa ne laski että 4.10, niin mennään nyt sitten sen mukaan. :D

Olin tänään tosiaan neuvolassakin. :) Kaikki oli hyvin. Paino mulla on vielä jonkun about kilon miinuksella lähtöpainosta, vaikka syön ku hevonen ja erityisesti kaikki makeet herkut uppoo alas vähän liiankin hyvin. :D Viime kerrasta oli 100g tullu painoo lisää. Mutta hyvä näin päin, koska mulla tuota ylimäärästä on ihan reippaasti. Verenpaineet oli 140/80. Ikinä ei oo kotona noin korkeet, mutta neuvolassa aina. Valkotakkikauhua siis täällä :D Hemppa oli 140 ja sydänäänet 145. :) Kauheesti se vauva siellä potki ja kulu tömistykset. Ite en oo vielä liikkeitä tuntenutkaan :(

Kaikki hyvin siis, illan lätkäpeliä ootellessa! Piti ihan sitä varten käydä ostaa Ainon ihanaa maitosuklaa jätskiä. Nam! :p

Cinderella ja Nuutti 18+1 :heart:
 
Pikainen pyörähdys vaan... Tuosta raudasta, kokeilkaa Floradix Kräuterblut saftia, on vatsaystävällistä ja mulla ainakin nosti hempan tosi hyvin ekan raskauden aikana, ensin oli 109 ja 4 viikkoa myöhemmin 133 :) Eli sehän on sellainen yrttimehuvalmiste, saa apteekista tai luontaistuotekaupoista.
 
Krauterblutsaftia minäkin suosittelen rautavalmisteeksi, mun herkkis maha ei ole kestänyt muita valmisteita edellisissä raskauksissa ja kohta on varmaan meikäläisenkin aika taas alkaa litkiä tuota. Seuraavaan neuvolaan tosin vielä pari viikkoa...
 

Tässä olis mun maha rv 15+1.

Mulla oli seulanriski luku niskapoimun perusteella jotain 1:900000 ja mun iän perusteella 1:90000.

Nyt mua huolestuttaa kun olen syönyt pitän aikaa d-vitamiinia 50µg/vrk ja nyt luin vanhasta vauva-lehdestä että se voi aiheuttaa sikiövaurioita......pelottaa jos mä olen aiheuttanut jotain pahaa.

Väsyttää sihan sikana ja kävin töissä mittauttamassa hb niin se oli laskenut 145 -->120.

Joku vipeltää tuolla masussa kun kutittaa ihan hillittömästi:heart:

Kuinkahan usein tuolla kotidoplerilla kannattaa kuunnella vauvaa???Voiko siitä olla jotain haittaa????
 
Viimeksi muokattu:
shenda, d-vitamiinia suositellaan syotavaksi nykyaan koko odotusajan, ja muutenkin suositukset todella alakanttiin, joten tuskin on pelkoa yliannostuksesta :)

Muoks, pakko kokeilla tallasta tikkeria..

 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli eilen toinen neuvola käynti.
Alkuraskauden pissanäytteessä oli ollut verta +5 ja eilen annetussa näytteessä oli +/-0, eli viitteitä vereen. Mitään verivuotoa ei ole ollut. Varmuudeksi vien vielä uuden pissanäytteet labraan tutkittavaksi.
Hempparit oli laskenut 115 ja nyt jouduin aloittamaan raudan syömisen. Painoa tullu viikossa 375g eli ihan kivasti. Verenpaineet oli liian alhaiset, joten huimauksesta varoteltiin. Sokerirasitukseen joudun raskausviikolla 24-28. Täällä joutuu siihen kaikki äidit, koska on niin paljon raskausajan diabetesta.

No, muuten voidaan hyvin. Poskiontelontulehdus helpottaa ja töissä on ollut taas mukavaa ja päivät oikein hurahtavat ohi. Kotona sitten on ollut hermot aika tiukalla ja säälittää kun ei tuota esikkoa oikein tahdo jaksaa ja tulee herkästi korotettua ääntä.

Meillä eletään selibaatissa raskausaika (näin myös esikoista odotettaessa). Miestä ei haluta, kun tietää että vauva on siellä mahassa. Tämä ei ole mikään ongelma meille. Esikoisenkin jälkeen seksi palautu ennalleen ihan itsestään.
Muuta läheisyyttä kyllä on. Halaillaan ja pussaillaan ja miehen kainalossa tulee katseltua telkkaria iltasin.

Mutta nyt yöunille....
manta ja vaavi 16+6
 
pipituuna:Onpa inhottava tilanne. Eikös se anoppi voi mennä välillä jonkun toisen luo majailemaan. Eihän se ole teidän velvollisuus yksin majoittaa häntä. Ymmärrän hyvin että sulla alkaa palaa pinna. Mulla oli anoppi meillä neljä yötä ja jos viidennnen olis ollut niin olisin joutunut hullujen huoneelle. Koita nyt jaksaa kuitenkin niin kauan kun on pakko:hug:

Linea negra:Kuvista katsoin että esikoisen kanssa mulle oli ilmestynyt just 16.-17.viikolla. Nyt vaikuttais siltä että alkaa jotain hailakkaa näkymään. Me ollaan tasan kerran nyt kuvattu mun mahaa ja harmittaa kun ei oo enempää tullut kuvattua. Täytyis ryhdistäytyä sen kanssa ja ottaa joka viikko yks kuva. Esikoisesta on otettu koko raskausajalta aina kun viikko vaihtui. Nyt on vaan niin paljon kaikkea että tuokin on jäänyt.

Ruokahimoista:Mulla ei ole mitään sellasta tiettyä mitä pitää saada. Alussa oli appelsiinit ja kaikki raikas mutta nyt vaan yleisesti ruoka. Siis ruoka maistuu, melkein mikä vaan:LOL:

Mulle on tullut väsymys. Aamusin on vaikee päästä ylös ja illalla sammun heti kun tyttö on nukahtanut. Edellisessä neuvolassa hb oli laskenut muutaman pykälän ja aloin epäillä että jospa nyton laskenut sitten vielä enemmän. Tiistaina on seuraava neuvola joten saa nähdä. Esikosien kanssa tuotakaan ongelmaa ei ollut. Ihan lopussa söin hetken aikaa rautatabletteja joka toinen päivä. Eilen tuntu myös sellasta vihlontaa tossa häpyluun tienoilla että jospa oli jotain liitoskivun tapasta. Nyt ei kyllä tänään oo mitään ollu havaittavissa. Oon jotenki ilonen kun huomaa jotain tollasta pientä raskauteenliittyvää vaivaa kun esikoisesta ei ollut yhtikäs mitään. se oli ihan käsittämätöntä kun ei missään tuntunut että olis raskaana ollut, ei ollut turvotusta, ei selkäkipuja, ei mitään mitä nyt vois tulla kun on raskaana. Vatsa oli kyllä iso ja painoa tuli se 15kg mutta sekään ei näkynyt muualla kuin vatsassa:)
 
kristinah Meillä jouduttiin np-ultrassa yrittämään mahan päältä, kun alakautta ei saanut oikeaan kulmaan. Ja sitten vuorostaan 18+0 neuvolassa sydänäänet kuuluivat ihan tuolta alhaalta. Välillä sen muutenkin oikein tuntee, kun pieni on poikittain tuolla ihan alhaalla, sitten taas helpottaa, kun möhkertää navan vieressä :) Siellä on vaan vielä tilaa liikkua, että älä huolestu :) Minulle sanoivat, että on vaan lantiossa tilaa, kun mahtuu isompanakin lököttämään siellä alhaalla. Esikoisesta oli sama juttu, eikä mitään ongelmia asiasta.

Kiitos noista rautavinkeistä. Täytyy kokeilla… Ajattelin käydä vielä apteekissa tässä lähipäivinä mittauttamassa tuon hemoglobiinin, kun pudotus oli niin hurja (kuukaudessa 151->124). Ettei ollut laimea näyte, kun harjoittelija otti… Jos samalla ostaisi sitä varastoon :)

Branwen ja sissi 19+0 *poks*! :heart:
 
RR
Se asunto oli ihana! Ja mieskin ihastui :D
Tänään siis odotellaan kuumeisesti puhelinsoittoja paristakin pankista, voi hitsin pimpulat, että jännittää. Jos kaikki menee niin kuin Strömsössä, niin meillä olisi jo kesäkuun lopulla uusi koti isoine pihoineen :heart:

Mulla on elohiiriä ympäri kehoa, välillä nykyy hauis, välillä takareisi ja välillä silmä... Onko toi magnesiumin puutetta vai mitä? Voinko mä vaan alkaa syömään magnesiumlisää vai pitäisikö soittaa neuvolaan ensin?

Mulle neuvolantäti sanoi D-vitskusta, kun otin joka päivä sitä 25 mikrogrammaista, että ota vaan joka toinen päivä, koska 25 mikrogrammaa per päivä on raskaana olevalla liikaa.

Liikkeitä en ole tuntenut kunnolla edelleenkään, mutta sydänääniä kuunnellaan joka ilta ja siellä se molskii ja potkii. Eiköhän ne monotukset ja iskut kohta ala tuntumaan ihan kunnolla =)

RR ja Pähkinä 18+1
 
Viimeksi muokattu:
RR, ihanaa! toivottavasti saatte talon :)

taalla kans talokuume... eras tuttu myy taloaan ja olisi kohtuuhintainen, sopivan kokoinen ja kivalla alueella.. mietitaan.... mulla kun ei ole toita niin mietittiin etta sellasta lainaa lyhentaisi 750e/kk... ei ihan mahdoton?
 
Minulla on kahdesti harjoittelija mitannut hb:n, ja molemmilla kerroilla pieleen meni. Eka kerralla harjoittelija sai luvuksi 112, ja terkka otti sit perään ja se olikin 137. Kolmannella kerralla toissapäivänä kun kävin, niin harjoittelija sai 117 ja sanoin terkalle että ota nyt uudestaan vielä varmuuden vuoks, niin tulos olikin 124..että ei kauheesti ole luottoa noihin harjoittelijoihin ;)

Muuten neuvolassa oli kaikki ok!

-Iiris- ja kirppu 16+0 POKS!!!! =)
 
Shenda vau mikä masu!! On mullakin kyllä kasvanut, kun taas tanssitunnilla uusi ihminen uskalsi tulla kommentoimaan. Varsinkin iltasin masu tuntuu todella suurelta ja kyllä sen aamusinkin jo hyvin erottaa :D

Liikkeistä vielä ei tunnu kyllä yhtään mitään. Ja pohdin että näinköhän mä niitä liikkeitä edes tunnistan vaikka niitä tulisi :confused:

Seksistä Juttelin miehen kanssa tuossa yksi päivä niin hän sanoi että "...mut kun sä oot raskaana"...eli häntä on nyt masun kasvettua alkanut kai jotenkin ahdistamaan ajatus : / No ei siinä mitään niin kauan kun kumpikaan ei ala kärsiä tilanteesta ..ja voihan tuo olla ohimenevääkin :D Muuten kyllä kovin innoissaan kasvavasta mahasta ja pyytää mua pitämään tiukkoja vaatteita, jotta se näkyy :D

D-vitamiinista mä olen nyt vähentäny siihen 10 mg/pvä. Ennen vedin 40....mut sain muistaakseni neuvolan terkkarilta ohjeeksi vähentää.

Raudasta Mä olen syöny Obsidania joskus mutta muistelen että aluksi aiheutti kovia vatsavaivoja. Otin myös sitä hirveenmakuista mehulitkua mitä tuossa muutkin mainosti, mutta siitä en ole varma että auttoiko, kun ei tullut mitattua hemoglobiinia niihin aikoihin. Sitä kyllä mieluummin ottaisin uudestaan kun noita pillereitä.

ON: Meidän duuniporukan tallinnan matka peruuntui.....ihan jees, on niin kylmäkin, mutta huvittavaa, että sen takia kiirehdin heille kertomisen kanssa :D
Eilen nauratti tanssitunnilla kun katsoin peilistä itseäni; edestä päin ei huomaa mitään mutta sivuprofiili näyttää jo nyt aikamoisen koomiselta tanssiessa. Saa nähdä mikä ryhävalas siellä tanssahtelee myöhemmin kesällä :D

Kenzie 16+0 POKS
 
RR Toivottavasti asunto tärppää :) Meillä on muutto tiedossa parin viikon päästä, päästään omaan rivariin :heart:

Tuosta hemoglobiinista vielä, että se oma terkkari kyllä seurasi tarkasti vieressä, mitä teki. Harjoittelija ihmetteli tulosta, mutta totesivat (ja ihan samaa mieltä olin), ettei verta tarvinnut yhtään "lypsää" sormesta. Lähinnä mietin, että aamulla tuli juotua aika paljon... josko se olisi laimentanut näytettä. Turhaan kun ei noiden mahavaivojen vuoksi viitsisi rautaa syödä :cool:
 
Neuvolassa käyty ja vauvan sydämen syke saatiin kuuluviin tovin etsinnän jälkeen :) Sydän sykki 150 paikkeilla. Pelkäsin kyllä että että entä jos ei kuulukaan...mutta onneksi kaikki oli silti osin hyvin. Sain ensimmäisen plussan myös liikkeiden kohtaan vaikka sanoin neuvolatädille että ihan varma en ole onko ne liikkeitä mutta koska on 3.raskaus menossa (4. raskaus jos keskenmeno laskettaisiin) voin tuntea liikkeitä jo tässä vaiheessa. Verenpaine oli hieman koholla mutta se saattoi johtua jännityksestä...Tänään kävin myös laboratoriossa otattamassa sp-testit ja vein virtsanäytteenkin. Viikon päästä on tulokset selvillä mutta meidän neuvolatäti on lomalla silloin. Eipä noissa juuri mitään jännittämistä ole, ei ole ollut ikinä. Unohdin kyllä kysyä sokerirasitustestistä johon joudun siskoni diabeteksen takia. Mieheni ei ole vielä päässyt neuvola tai ultrakäynneille mukaan mutta toivon että vielä sekin aika tulisi. Minulle miehen mukanaolo odotuksen aikana on tärkeää lähinnä siksi että hänen läsnäolonsa tuo minulle turvallisen olon, tuen jos kaikki ei olisikaan kunnossa (mutta onneksi näin ei ole ollut). Nyt päivän touhut voi sitten kunnolla alkaa kun nämä asiat ovat poissa päiväjärjestyksestä....

Susse ja Stuart 15+4
 
RR minä olen syönyt magnesiumia (Emgesan) raskauden alusta asti, en kylläkään elohiiriin vaan ummetukseen :D Pakkauksessa lukee ettei sillä ole vaikutusta raskauteen tai imetykseen joten sillä olen hyvillä mielin uskaltanut syödä niitä aina tarvittaessa. Ja maha toimii hyvin :D
Onnea teille asunto-odotukseen myös :)

).( ensi viikolla olisi taas neuvola ja toivotaan ettei toi hemoglobiini ole enää laskenut (viimeksi 121). Kun en ole itsekään vielä sellaista valmistetta löytänyt mikä mahalle sopisi... : /
Onko teillä muilla ollut puolisot miten ahkerasti neuvola ym.käynneillä mukana? Meillä nimittäin neuvolatäti oli viimeksi "ihan huolissaan" kun mies ei ole päässyt kummallekaan käynnille mukaan!!! No lääkäri ja ultrakäynneillä mukana ololla ei kuulemma ole painoarvoa kun täti haluaa jutella miten mieheni suhtautuu raskauteen ja meidän suhteeseen :O Lykkäsi viimeksi laput käteen jossa kaiken maailman kysymyksi meille molemmille josta sitten voidaan jutella hänen kanssaan... ei elämän kevät sanon minä... 13. vuotta tulee kesän lopussa yhteistä eloa joista 3v. aviossa joten enköhän tuon herran ajatukset suht hyvin tiedä, ilman mitään kysymyslappusiakin :D Tämä siis kuulemma on osa uutta neuvolauudistusta!!

Mutta nyt töihin, tukisukat oli eilen ekaa kertaa jalassa ja hyvin jaksoin seistä koko päivän! Suosittelen =)

Aipodi ja jantteri 17+6
 
Miehestä neuvolassa... Meillä ei kyllä ole käynyt mukana enkä ole liiemmin ajatellut pyytääkään ;) Uskon että tyssää heti siihen kun terkkarin pitäisi puhua englantia. Mä sain kanssa jotain lappuja täyteltäväksi, mutta just tajusin että taisin hävittää ne samantien :ashamed: Varmaan niihin lappuihin paljon mahdollisista ongelmista ihmiset kertookin:D.....sen ymmärrän kyllä paremmin jos haluavat ihan kasvotusten miehen tavata.
 
Jopas taas on vierähtänyt melkein viikko, enkä ole juuri kerennyt mihinkään paneutua!

Parisuhteista on ollut puhetta. Meillä tosiaan syksyllä seitsemän vuotta täyttävä poika, mutta virallista yhdessä oloa takana puoltoista vuotta! juu, kyllä olemme edenneet vähän takaperoisesti suhteessamme... Kun poikamme seitsemän vuotta sitten ilmoitti tulostaan, ei suhteemme ollut järinkään vakava, pidimme toki toisistamme, olimme ystäviä, mutta ei emme rakastaneet toisiamme! Mielestämme olisi ollut järjetöntä perustaa suhde pelkästään lapsen varaan, jote katsoimme parhaaksi olla erillämme, mutta kasvattaa lapsen yhdessä! Viisi vuotta olimme parhaat ystävät, jotka kasvattivat yhdessä lastaan, mutta ilman parisuhdetta omista asunnoistamme. Vietimme viikonloppuja yhdessä, lomat yhdessä, joulut ja muut juhlapyhät yhdessä. Kunnes puuhaillessamme pojan viisi vuotis juhlia, totuus iski meihin molempiin ja päätimme lopettaa kiertelyn ja kaartelun... Meillä siis tuli ensin lapsi, sitten kaiken kattava ystävyys ja sitten vasta rakkaus!
Toisaalta olemme kuin vasta tavanneet ja rakastuneet, mutta toisaalta suhteemme on yhtä vankka kuin olisimme olleet yhdessä jo tuon seitsemän vuotta! Häitä ollaan ajatuksen asteella suunniteltu parin vuoden päähän (kosinta tosin vielä puuttuu ;) ), kunhan tää uusi tulokas on sitten jo vähän vanhempi, eikä enää tissitakiainen! :D

Seksikin on ollut puheena... Meillä minä olen ollut se aktiivisempi osapuoli, mihelle riittää se muutama kerta viikossa. On sitä mieltä, ettei makiaa mahan täydeltä! ;) Raskaus aikana on halut entisestään kasvanut... mutta limakalvojen kuivuus on hankaloittanut asioita! Itseäni asia tuntuu vaivaavan enemmän kuin miestä!

Tää mamma on höperöitymässä! Näppäilin automaatilla tunnukset väärin ja kone imaisi kortin, pari viikkoa sen jälkeen laitoin PIN-koodin puhelimessa väärin ja se meni lukkoon. Eilen hukkasin korttikorelon, jossa oli pankkikortti, ajokortti, oma ja pojan kelakortti, plussa-kortti yms. ei kovasti harmita :( unohtelen sanoja, puhun höperöjä, teen fairystä mehua, vesikannun sijaan lasken vettä lautaselle jne... Onkohan olemassa jokin raskausajan dementia????

Työt mietityttää... en millään pysty enkä halua olla tuolla enää päivääkään!!!! En kuitenkaan halua vielä jäädä saikullekaan, aikahan siinä tulee pitkäksi ja kun en ole varsinaisesti työkyvytönkään! Enkä työttömäksikään halua jäädä, nyt enää tässä vaiheessa! Mietinkin, että josko sitä hakisi jotain kepeää kesätyötä vaikka mansikan myyntiä, jota voisi tehdä elokuun loppuun ja sitten jäädä äippälomalle! Oikeastaan ihan sama, mitä työtä tekisin tämän kesän, kunhan olis jotain muuta kuin tämä nykyinen...

napaan ja muuten ei oikein mitään ihmeempiä kuulu! Väsymys on tullut takaisin ja illalla pakko mennä sänkyyn jo aikaisin ja silti aamulla aivan väsyksissä! Olen saanut hienoisia ahdistuskohtauksia tässä hormooni huuruisten hermostumisien jälkeen! Liikkeitä taisin elein kunnolla tuntea, kun verenpaineet nousi hukattuani ne kortit, niin kunnnon potkun tunsin :) Välillä vieläkin mietityttää se pari viikkoa sitten tullut niukka veri, sen jälkeen ei ole varsinaisesti verta tullut, mutta parina päivänä valkovuodon seassa on ollut ruskeaa limaa. Mutta eiköhän tuolla kaikki kunnossa ole, ainakin vatsa pyöristyy tasaisesti, repäisykivut ja liitoskivut ovat ilonani sekä uutuutena järkyttävä lonkkasärky! Koti vaa`an mukaan ei painoa ole tullut, mutta saa nähdä viikon päästä maanantaina kun menee neuvolaan että mitä siellä sanoo. (joskus jopa kolme kiloa enemmän näyttäny heidän vaaka kuin oma, taitaa olla niillä vikaa laitteissa ;) )

Eipä tässä taas muuta kuin aurinkoisempaa ja läpimämpää kevättä ja kesää kohti...

Miina Ja Möntti 15+4

Ps. niin piti kysäistä, että toimiiko tuo magneesium oikeasti hyvin ummetukseen?? kun itselläkin on vähän ollut sen suuntaista vaivaa, enkä tahtoisi ottaa tuota Duphalacia!?
 
Viimeksi muokattu:
Branwen Kiitos kommentista. Lääkärikin kyl totesi et joskus pienet tahtoo alas mennä. Antoi neljän viikon päähän uuden ultra ajan jolla tarkistaa vielä tilannetta ja samalla katsoo myös tuota laskettua aikaa onko tarvetta muuttaa.

Täällä ollut puhetta rautalääkityksestä, itse olin ihan varma et huonot veret väsymyksen takia ja aina ollut veret siinä 120 tietämillä ilman raskauttakin. Nyt sit ottivat kokeen ja arvo oli 139 ilman lääkitystä, kyl siinä neuvolatätin kans ihmeteltiin et niin hyvät arvot raskaan olleessaan.
 
Minäkin haluaisin tietää toimiiko toi magnesium oikeesti ummetukseen?

Parisuhteesta: Me ollaan oltu 5 vuotta yhdessä, joista 2 kihloissa ja vuoden naimisissa. Ensimmäinen lapsi syntyi kahden vuoden yhdessä olon jälkeen. Joten silloin oli melko tuore parisuhde.

pipituuna: Oiskohan sen anopin jo aika mennä jonkun toisen lapsen nurkkiin vähäksi aikaa? Minä en ainakaan kestäisi moista tilannetta... :hug:

Ruokahimoista: Makean himot ovat laantuneet ainakin minulla, ja ihan hyvä, ei tuu mussutettua karkkia ja suklaata... Mutta minun himoihin kuuluu ruisleipä, tomaatti ja jäätelö. Hirveästi myös suolasta tekee mieli. Muistaakseni esikoisesta oli ihan samoin...

Miehestä neuvolassa Meillä mies ei käynyt ensimmäiselläkään kerralla niin tuskin nyt toisellakaan. Hänen työmatkansa kuitenkin suuntaansa on 60km, joten ei ehkä ihan viitsi lähteä ajelemaan keskellä päivää neuvolaan. Esikoista odottaessani mies oli rakenneultrassa mukana. Mutta tällä kertaa se sattuu olemaan keskellä päivää, niin en oletakkaan että hän mukaan tulisi. Pärjään minä yksinkin, enkä tarvi ketään pitelemään kädestä. Synnytykseen sitten on tulossa mukaan, ja sehän on se pääasia.

RR: Täälläkin peukut pystyssä, että saisitte sen asunnon!

Mitataanko teillä joka neuvolakerralla homoglobiini? Minulla otettiin vain silloin kun kävin labrassa antamassa muutkin verinäytteet. Muistaakseni silloin hemppa oli 124, mutta neuvolatäti ei katsonu että se mitään hälyyttävää on. Joten en sen kummemmin rautaa syö. Sanoi vain että mittaillaan sitten lähempänä laskettua aikaa, että kerkiää syömään rautaa jos tarvetta on. Edellisessä raskaudessa kun hemoglobiini laski aika paljon ja lapsen syntymän jälkeen hemppa oli vain 52...
 
Tervetuloa Jumima, lisäsin sinut listalle :wave:

Miehestä neuvolassa esikoista odottaessa taisi kerran käydä, samoin syntymän jälkeen on ollut mukana parissa neuvolassa. Ultrissa oli molemmissa mukana. Tästä toisesta ei ole ollut kertaakaan neuvolassa eikä ultrassa, tuskin tuleekaan. Neuvolakäynnit osuvat ajallisesti tosi huonosti töidensä takia. Nuo ultrat tietysti harmittavat, mutta kun ei ole täällä lapselle hoitajaa ja esikoista ei saa ottaa mukaan, niin minkäs teet : / Ajattelin kyllä rakenneultrasta kysyä, että jos tutkimuksessa kaikki on ok, niin mies ja esikoinen saisivat tulla vilkaisemaan nopeasti ruudulta tulokasta. Synnytykseenkin olen valmistautunut menemään yksin, meillä kun hoitajat ovat yli kolmen tunnin päässä. Jos mies ehtii mukaan, niin se on sitten mukava yllätys.

Hemoglobiini on katsottu joka kerta neuvolassa. Viimeksi meinasivat, ettei välttämättä tarvitse, kun edellinen arvo oli niin hyvä, mutta pyysin kuitenkin katsomaan, eivätkä nuo tuota yhtään vastustelleet.
 
Neuvolakäynneistä mies ei ollut edellisessä raskaudessa kertaakaan mukana, paitsi synnytyksen jälkeen ensimmäisessä, kun oli isyyslomalla. Viime raskaudessa ei ollut rakenneultraa ja alkuraskaudesn ultra jäi mieheltä väliin, kun hän oli toisella paikkakunnalla töissä. Tässä raskaudessa ei myöskään ole neuvolassa ollut, koen että siellä enemmän puhutaan minun oloista. Np-ultraan ei päässyt, mutta nyt rakenneultraan yrittää tulla mukaan. Synnytykseenkin olen jo valmistautunut menemään yksin, kun meilläkin on lapsenhoito-ongelma, kaikki hoitajat kun asuvat parin tunnin ajomatkan päässä. Mutta ajattelen kyllä selviytyväni yksin siitä. Ihanaa olisi, jos joku pääsisi ja ehtisi tulemaan lapsenvahdiksi, mutta epäilen kyllä.

Nessu ja pieni 19+0 :heart:
 
RR
IIKS! Me saatiin myönteinen lainapäätös ja ostotarjous lähti just äsken myyjälle. Nyt pitää huomiseen asti jännittää, että meneekö se läpi. Voi kun menis, niin päästäis jo heti ensi kuussa muuttamaan :)
 
Onnea RR lainapäätöksestä, toivottavasti menee tarjous läpi! Oma piha kutkuttaisi myös täällä, mutta saa nähdä nyt milloin sellainen toteutuisi...

Mies neuvolassa Ekalla kerralla olin yksin ja silloin neuvolan tätsy mainitsi, että kyllä tänne miehenkin saa ottaa mukaan. Toisella kerralla mies sitten tuli, eikä häntä kyllä pahemmin huomioitu. Kun äidille annettiin masennuspaperit täytettäväksi niin kysyin, että eikö isien mielenterveydestä olla kiinnostuneita niin sitten mieheltä kysyttiin että miten suhtautuu raskauteen ja lapsen tuloon. Eipä tuo mies paljon tuntunut irti saavan käynnistä. Saas nähdä tuleeko enää seuraavalla kerralla=) Ultrat on kuitenkin asia erikseen ja niihin osallistuu mielellään.
 

Yhteistyössä