~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

Branwen mulla muutakaan tekemistä, niin lasken päiviä jo :LOL: Ja sitten kun ne kääntyy sinne plussan puolelle, kun LA ylittyy, niin alkaa olla jo niin malttamaton että!

omaa valitusta: kädet puutuu koko ajan |O Hemmetin turvotus! Kiva nukkua tai tehdä yhtään mitään, kun ei meinaa sormet taipua nyrkkiin. Voi kun se vauva syntyis jo, niin tämäkin vaiva helpottaisi!

nessu ja pieni 38+5
 
nessu minä rupean kohta laskemaan tunteja :kieh: :LOL: joskin mies lohdutti eilen, että viimeksikin olin kuin ammuttu karhu pari päivää ennen synnytystä... että josko tämä menisi sitten sen piikkiin :LOL:

Turvotus on tosiaan tyhmää, käsiä ei saa nyrkkiin ja niveliin sattuu jo pienikin puristusliike...

Jaksamista muillekin :hug:
 
Jospa taas pitkästä aikaa kirjoittelisi. Lukemassa käyn aktiivisesti, mutta kirjottaminen vaan jää. :ashamed:

Onnea pienestä tytöstä!

Mulla oli jo 7.9. synnytystapa-arvio+sokeriultra. Sokerit kun alkoivat heitellä ihan loppuviikoilla mullakin.

Lääkäri sanoi, ettei luokittelisi silti radiksi, kun ylityksiä vain kaksi. Sanoi, että on lievää insuliiniresistenssiä ainoastaan.

Vauva oli reisiluun mitaltaan vähän keskiarvon yli ja vartaloltaan vähän keskiarvon alle. Pitkää ja hoikkaa vauvaa siis lupaili. Painoarvio oli silloin 2,8 kg ja sanoi tätä rataa kasvaessaan olevan laskettuna aikana hieman yli 3,5 kg. Neljään kiloon ei kuulemma pitäisi yltää. (Sinänsä mukavaa, kun esikoinen oli 4,3 kg, 53 cm syntyessään.)

Kohdunsuu oli sormelle auki ja kaulaa vielä hyvin jäljellä. Käynnistellä tai leikata ei näillä näkymin tarvitse vaan saa ihan itekseen tulla kun on tullakseen. :)

Mulla ei tälläkään kertaa tunnu olevan kiire saada lasta ulos. Tulkoon sitten kun haluaa. Toki, jos 2 viikkoa menee yli lasketun, niin parempi alkaa häätää, koska silloin voi istukka jo alkaa heiketä. Esikko tuli 9 päivää yli lasketun ajan.

Mulla iskias on helpottanut koska lapsi on siirtynyt alemmas. Tosin tilalle on tulleet liitoskivut. Tosin otan ne huomattavasti mieluummin kuin iskiaksen. :D

Supistustuulia niitä toivoville.

ummelwalad ja asukki 37+5
 
Gin
Onnea tyttövauvan johdosta!!!!!



Täällähän rupee olemaan jännät paikat monella..itsellä vielä 4 viikkoa La:han...

Kävin maanantaina lääkäri neuvolassa:

35+4 :
Painoarvio oli tällä hetkellä Ulpukalla 2800g, mutta ei saanut ulpukan päästä niin tarkkaa mittaa että ois ollu "selvä kuin pläkki" kokoarvio.
Ja onneksi oli pää alaspäin =)
Painoa oli itselle tullut 600 g vko
Verenpaineet aika sitä mitä mulla aina onkin.
Kohdunkaula lyhentynyt sentillä, eli nyt 2 cm
kiinni ja kiinteä.
Sf oli 34

Niin lähellä niin kaukana..tilanteet muuttuu niin nopsaa...

Yli viikon nyt syönyt neljättä virtsis kuuria, joka jatkuu estolääkityksenä tässä samalla...ja ah,ihanan hiivan kehittänyt vielä tähän soppaan.. mulla kun kuitenkin on se että katetroinnilla toimitan pissani... huhheijjaa..

Auton rattiin en enään tartu, 115 cm mahani ei mahu ratin taakse.:D
Eipä juuri tule ulkonakaan oltua kun ei ole ulkotakkia...:x

Lauantaina mulla oli babyshowerit ja mies oli muiden lasten kanssa mummolassa sen aikaa...oli ihana nähdä tyttöjä ja rupatella :heart:


kaikille ihania ja jännittäviä hetkiä loppuodotukseen



gin ja Ulpukka Pullaposki 35+5
 
Kömminpä vihdoin ylös tuolta lämpöisen viltin alta..|O
Tuli torkahdettua hetkeksi viimeöisen valvomisen jäljiltä.

Mulla oli siis yöllä ensimmäistä kertaa oikein kunnon supistukset. Niitä tuli aluksi noin 6-7min välein mutta pahimmillaan 3min välein. Oli todella lähellä etten herättänyt miestä jorvi reissua varten mutta ajattelin sitten vielä hetken kärvistellä ja odotella. Supistukset siitä laantuivatkin, aamulla tuli muutama kivuliaampi supistus ja maha on ollut jotenkin omituisen tuntuinen. Tuntuu että vatsa olisi sekaisin ja mahaa kiristää inhottavasti. Säännöllisiä supistuksia ei ole kuitenkaan enää tullut, liikkuminen vaan on todella inhottavan tuntuista. Taitaa jäädä täksi päiväksi suunniteltu kauppareissu suosiolla väliin. :|

Oli tälläkertaa varsin omanapaista selostusta..:ashamed:

Tsemppiä kaikille viime metreille!

minimuu ja poikanen 38+0 *poks*
 
Paljon Onnea ltt :flower:

(.) neuvolakuulumisia

rv 38+4
painoa oli tullu 1050 g/vk :D
paineet 115/77
pissa puhdas
sf 32, puolisenttiä vähemmän ku viimeks, meinas että on laskeutunut??
rt, kiinnittymisestä ei tietoo
syke 130 +
liikkeet ++
hemo 136 (viimeks oli 121 joten parannusta nähtävissä!)
Seuraava käynti 27.9

Niinku terkkaki totes, niin millon vaan voi syntyä. Huii. On tää jännää!!

Kerätär ja Pikku T 38+4
 
Onnea ltt tyttövauvasta:vampire::heart:

Omaa napailua, neuvola takana taasen:

Painoa kertynyt 350g/ vko
paineet 121/65
pissa puhdas
Sf 34, heitteli jopa 35 kun oikein pungersi pituuteensa, hoikkaa ja pitkää kaveria veikkaili. Nyt sain ensimmäisen painoarvion, 3200-3400g, ei pitäisi olla neljää kiloa syntyessään. Vaan ei pitänyt esikoisenkaan, oli 90g vajaa 4kg...
Edelleen alhaalla ja rt, pää heiluu vielä aavistuksen.
Sykkeet 140 ja liikkeet ++
Hb 134, kohoaa kivasti.
Ja mikä parasta, kohdunsuu on auki 1 cm! kaula edelleen 2,5, mutta ei enään kiinteä, sillä rajalla:D

Sain lähetteen Strept-B kokeeseen, kun kerroin huoleni niistä oireista. Kyllä sen ottaminen nyt mieltä huojentaa, huomenna pitäisi käydä otattamassa, jotta saa tulokset mahd. pian.
Täti kertoi tällä alueella olevan nyt 6 mamaa, joilla laskettu aika lokakuussa, mä en ymmärrä miten en ole ketään nähnyt. Tosin ei täällä ole mitään, yksi valintatalo joten...neuvolaankaan ei ole kovin montaa kertaa samaan aikaan raskaana olevia osunut.

Kovasti painotti nyt varhaisen vuorovaikutuksen merkitystä ja ihokontaktia, mitkä meitä kiinnostaa valmiiksi. Tarkoitus olisi hieroa heti alusta lähtien, ja jos ei polikliininen synnytys onnistu, saa pieni olla iholla mahdollisuuksien mukaan taukoamatta, isänsä tai minun. Jorvissa on vauvahierontaneuvontaa, mutta jos haluaa ulos sieltä pian, ei tietty osu sille päivälle se neuvonta meidän tuurilla. Hieman on googleteltu kursseja aiheesta, kiinnostaisi kovasti. Onko kellään omaan kokemusta noista?

Muuten olotila entisellään, valvottua tulee ja supistukset ovat hieman muuttuneet, viime yönä lähti selästä ja polttelevat mahalla, alhaalla. Kaikenlaisia versioita on koettu. Pahoinvointi on nyt uutena kaverina, ruoka ei mahdu minnekään ja kuvottaa. Ja kuorsaan kuin sika. Iso, ei mini.

Otus myllää edelleen reippain ottein, välissä on niitä päiviä kun on hiljaisempaa. Harvemmin tosin.

Pringles ja Otus 38+2
 
Hemmin Kiitos mukavasta lounas/juttuseurasta. Olin mielessäni miettinyt mitä vanhempiesi kanssa tapahtui sairaalan tulon suhteen, mutta unohdin kysyä. Eli mitä sanoit ja mitä he sanoivat?

Kenzie alusta on pohjastaan tasainen, mutta siihen saa kyllä kiinnitettyä (kova pohja) huonekalutassut/ riman. Itse halusimme sellaisen, joka ei naarmuttaisi hoitotasoa rimoilla/tassuilla. Voin laittaa kuvaa meilillä, jos kiinnostaa(laita privana viesti).

Neuvola:

Paineet 124/80
Pissa puhdas (tosin huomenna saan vasta viljelyn tuloksen eli onko antib.kuuri purrut)
Syke 130-150
Painoa tullut perjantaista 600gr. (ja edellisellä kertaa 3kg/ 2,5 viikossa)
Fundus 33,5cm eli hieman notkahtanut edellisen mittauksen jälkeen alaspäin. Lienee asennolla jotain vaikutusta asiaan.
Meidän neitimme oli kääntynyt eilen illalla perätilaan!!! Eilen oli vielä äippäpolilla oikein päin, illalla möngersi niin, että melkein itkua väänsin ja tänään olikin sitten väärinpäin. No sektiolla, kun Niksu syntyy niin ei sillä väliä, mutta ei tarvitsisi minun puolestani enää hirveästi kääntyillä, oli se sen verran kipeä kokemus!

Puolentunnin lenkin tein ja nyt on tauotta supistanut 1,5 tuntia. Pikkuhiljaa rauhoittuu eikä enää säteile jalkoihin. Ja tässä istuskellessa olo "helpottuu" koko ajan (sais mun puoleen mennä toiseen suuntaan).

Sainpa päivitettyä la:ni vastaamaan neuvolakortin merkintöjä eli nyt se on virallisestikkin sen 11.10. vaikka eipä sillä kait enää väliä ole, kun sektiopäiväkin päätetty.

Maarit ja Niksu tasan 37 *poks*
 
Synnytystapa-arvio ja ultrakuulumisia Mulla on näköjään aina joku hätäinen lääkäri vuorossa. Mieskin kommentoi tästä reilu 5 min visiitistä, et ei tainnu muija olla saanu pariin kuukauteen. Neuvolakorttiinkaan tuo ei ollu laittanu mitään mittoja, vaikka niitä sanoikin ääneen mittaillessaan. Keikan jälkeen huomasin, että vain painoarvion oli laittanu : /. Tällä hetkellä pitäis siis olla n. 2900 g, mistä tuumasi, ettei oo mikään pieni vauva, muttei sitten kamalan isokaan. Kostuinpa sitten tästäkin tiedosta paljon...Ultralaitekin nousi viivana mun mahalta, kun kysyin, että saisko tuohon sukupuoliasiaan vielä varmistusta. Mieskin oikein hätkähti, kun geelit oikein roiskahti kaaressa hänenkin päälleen, kun laite vetäistiin vauhdilla pois mun mahalta. Oikein tuli syyllinen olo, kun menin moista edes kysymään.

Sisätutkimuksenkin teki roisimmalla kädellä. Sen seurauksena on nyt sit supistellu ja vuotanu hiukan verensekaista limaa. No lantiosta pitäis kuulemma mahtua tulemaan. Kohdunkaula on lyhentynyt 2 senttiin ja on kohdunsuu on sentin auki. (Voisko tästä riemastua??? Kertokaa kokeneemmat...) Että ilmeisesti nää mun pienetkin harjoitus ym. supparit on vissiin jotain sentään edistäneet.

Joanmi + Potkiainen 36+1
 
Joanmi: Kuulostipa taas harvinaisen tympääntyneeltä lääkäriltä. Meillä oli ensimmäinen neuvolalääkäri sellainen nuorehko nainen, jolta sai kaikkea oikein tivata, että saatiin tietää mitä oli arvot ja mikä oli tilanne, tutkimuskin oli _hieman_ kivulias. Sen jälkeen onneksi ollut parempia ja mukavampia.

Jänskää, kun täällä on ihmisillä ollut supistuksia ja ties mitä ennakkoa jo ja viikkoja on se 38 +. Saa jo odottaa, että koska tulee monta putkahdusta :)

ON: Eilen oli neuvola ja viimeinen neuvolalääkäri.
Painoa oli taas tullut (tässä loppuajasta tulee viikossa jopa 1 kg, mutta neuvolatäti rauhoitteli, että on nestettä tossa mahan seudulla, yhteensä tullut jo mielestäni ihan tarpeeksi :x), rauta-arvoja ei mitattu, kovin sanoi, että olen kalpea. Mutta ihmekö tuo kun yöt menee miten menee, kylkeä särkee vähän väliä ja toisella puolella ei pysty nukkumaan. Selällään en uskalla nukkua.
Verenpaineet ja pissa ok.
Sf- mitta oli 34 cm :D Neuvolalääkäri totesi, että kohdunkaulaa jäljellä se mitä alussakin (ilmeisesti siis, sanoi että on jäljellä ja oletin näin, mutta hieman pehmennyt. Eli ei olla täällä vielä tulossa näillä viikoilla ainakaan. NIIIN ja röntgeniin tulee lähiaikoina saatua aika, että saadaan tuon häntäluun tilanne ja lantion tilavuus määritettyä, samalla kuulemma ultra ja käyrälle pääsee. Odotan jo. Nlalääkäri kyllä sanoi, että tilaa pitäisi olla tulla ulos ja häntäluu tuntui normaalilta. Varmistusta siis vain saadaan.
Selkäsäryistä täällä edelleen kärsitään, tuo keskiselkä särkee jo niin rutiinilla, että on luksusta jos ei hetkeen särje.:|

Supistuksia tulee lenkkeillessä ja silloin tällöin kaikkea muutakin touhutessa. Hyvin pieniä, sellaisia menkkamaisia alaselkäkipuja ovat ne. Aika paljon vaan lepään. Ei huvita tehdä mitään, väsyttää ja tuo selkä... Mutta on tämä silti vielä ihanaa. Seurata noita monotteluja:heart:

Olipa taas omanapaista. Tsemiä kaikille ketkä jo päässeet loppusuoralle ja toivotaan pieneneviä turvotuksia ;)

Carriina ja pallero pilleri 35+ 5
 
Kiitoksia Maaritille lounasseurasta!! Mää en oo nyt vanhemmistani sen kummemmin kuullut, en oo oikein jaksanut puuttua niiden tulemisiin. Ite oon sanonut, että lauantaina ovat tervetulleita meitä sairaalaan katsomaan. Se uskooko ne, en tiedä. Sen kuulin, että tortaina olisivat tulossa hotelliin. Mää miehelle sanoin, että saa pitää niille seuraa, ja huolehtii, etteivät änkeä perjantaina sinne sairaalaan. Mieshän oli oikein mielissään tästä vastuu tehtävästä :D

Omaan napaan ei sen kummempia kuulu. Huomisen ajattelin levähtää, torstaina Jorviin labroihin ja perjantainahan onkin the päivä! Minä täällä lauleskelen vain, että kolme yötä "jouluun" on! :D

Tsemppiä kaikille loppumetreille!!
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja nessu86
HeMmiN mä oon vähän kade, kun noin vähiin käy sun päivät jo :D :ashamed:

Joanmi onpa tylsä lääkäri ollut. Mulla oli myös silloin kun äitipolilla kävin vähän tylsähkö lääkäri. Joka ei sitten merkannut mitään neuvolakorttiin. Ei ne aina kai sinne merkkaa, kätilö laittoi paineet ja pissatuloksen ja siinä se. Ei mulla täytetty esikoisesta neuvolakorttia synnytyksen jälkeenkään, niitä lapsi-osan tietoja. ihan kiva jos siellä jotain olisi ollut muistona. Ja kohdunsuun tilanteesta, se voi tulla ennen tai jälkeen LA, näin mulle on sanottu.
 
Joanmi: Meille ei ees painoarviota suostuttu antamaan..sen 10s piti ultra-anturia masulla että tarkisti tarjonnan ja saman tien kun kuva meni haaroihin nosti äkkiä pois ja kun kysyin sukupuolesta niin alkoi tämä "tärkeintä vauvan terveys"-litania..huooh. Kiinnittymisestäkään ei mitään sanonut.

No tänään oli neuvola:
Sf 32,5cm
RR hivenen korkeampi kuin aiemmin
Rt ja kiinnittynyt (ollut ainakin rv 34>)
Antoi epävirallisen syntymäpainoarvion kopeloiden 3,8kg
Painoa vieläkin +880g/vko..
Syke 160

Sitte sain Hyvinkään synnärille jonkin imetystoivelapun..mitäs siitäkin nyt osais toivoa? Ohjausta tietty et alkais sujumaan hyvin, mutta muuten...

Sitten vaan odotellaan!

Eltsu ja pena 37+1
 
Enää 2 päivää H-hetkeen!
Olo tuntuu melko epätodelliselta, saadaanko me jo perjantaina pikkuinen syliin! :O
Meidän tuurilla jorvissa on varmaan tuolloin kaikki mahdolliset synnyttäjät eikä mahdutakaan mukaan.. Olisi iiihan kauheaa odottaa seuraavaan päivään :stick:;)

minimuu ja poikanen 38+1
 
Lääkäreistä, onpas tylsää tuollainen "liukuhihnameininki". Ja tuo on jo mielestäni naurettavaa touhua, että sukupuoliarviota ei voida tässä vaiheessa, ihan loppuviikoilla, sanoa vaan aletaan moralisoimaan itsestäänselvyyksistä, kuten vauvan terveyden ensisijaisuudesta. Eihän se vauvan sukupuolen tiedustelu tarkoita sitä, ettei äiti piittaisi lapsen terveydestä.
Täytyy kyllä sanoa, että itsekin vähän viimeksi emmin tuolla taysissa kontrolliultrassa, uskaltaako sitä vahvistusta sukupuolelle kysyä. Mutta onneksi sattui niin mukava ja leppoisa lääkäri kohdalle, että rohkaistuin. Liekö tässä sukupuoliarvion panttaamisessa jo menty edelläkävijöinä joissakin suomalaisissa hoitoyksiköissä, EU:ssahan kuulemma suunnitellaan sellaista että raskaana olevien ultrissa ei saisi enää jatkossa sukupuolta kertoa. Johtuen ilmeisesti siitä, että joissakin EU-maissa on tyttölapsia väheksyvien kulttuurien edustajia ja halutaan näin estää sikiön sukupuolesta johtuvat lailliset tai laittomat abortit.

( . ) Jouduin eilen soittelemaan diabeteshoitaja/kätilölle, kun ruokailun jälkeiset sokeriarvot on taas parina päivänä olleet reippaasti koholla :( Vaikka juuri edellisellä käynnillä annostus vaikutti olevan ok ja arvot silloin normaalitasolla. Mutta hoitajan mukaan tilanne voi huonontua vielä näin viime viikoilla ja päädyttiin nostamaan sekä pitkävaikutteisen että ateriainsuliinin määriä (nyt 22 yksikköä Protaphanea ja aterioilla 8 yksikköä Novorapidia). Lohdutteli, että insuliinit lopetetaan heti kun olet synnyttänyt.

Jaksamisia kaikille ja kunnon suppareita niitä toivoville ;)

kolmenmutsi ja tiitiäinen 37 + 0 *POKS*
 
Hei,

Nyt kirjoittelen pitkästä aikaa, on niin hirvittävän vaikeaa saada itsestään irti sen verran että jotain saisi rustattuakin.

Neuvolalääkärillä käyty ja ultra tehty tarjonnan varmistamiseksi ja painoarvio tehtiin myös.

Neuvolatuloksia:

rv 34+4
Painoa 200g/vk (kokonaisuutena n. 7.3 kg)
Paineet 123/83
Hb 123
pissa puhdas

Ultrassa:

Painoarvio nyt 2400 g, lasketun ajan tienoilla 3300-3500 g
Tarjonta: rt (hienoa, vähän mietitytti tuo tarjonta kun neuvolantäti kuukausi sitten arvioi että perätilassa)
Sukupuoli: TYTTÖ

Aika ikäviä liukuhihnaultrakokemuksia monella. Minulla oli kyllä oikein miellyttävä lääkäri joka katsoi ja mittaili rauhassa pään, vartalon ja reisiluun pituutta ja ihan ilman kysymistäkin otti tuon sukupuolikysymyksen esille. Meille oli jo rakenneultrassa povailtu tuota tyttöä, ja oikein yhdessä sieltä ruudulta etsimme todistusaineistoa tuota väitettä tukemaan. Mitään ylimääräistä ei tahtonut löytyä ja kyllä se lääkäri minullekin esitteli noita häpyhuulia, joten eiköhän tämän kolmen pojan äidin nyt pikkuhiljaa täytyy ihan toden teolla alkaa ulkomaan että sieltä tyttö voisi tulla.

Isovanhemmat varsinkin odottivat intomielellä varmistusta tuolle sukupuolikysymykselle. Anoppi ja appiukko olivat lapsenvahtina täällä ultran ajan ja olivathan nuo mielissään kun tyttöä povailivat. Oma äitini on tällä hetkellä sairaalassa toipumassa selkäleikkauksesta, mutta soitin hänelle tuossa ja kerroin että kuvissa oli näkynyt pää alaspäin oleva tyttö. Mielissäänhän tuokin oli. Toki poikakin olisi mielellän vastaan otettu, mutta kun jo vähän sitä tyttöä aikaisemmin lupailivat...

Muuten paikat olivat vielä ihan kiinni ja kiinteät ja kaulaakin jäljellä pari senttiä, joten tuskin tästä ihan pian synnyttämään ollaan lähdössä. Tosin viikkojakin sen verran vähän ettei nyt vielä mikään kiire olekaan. Lisäksi meillä on remontti täysin kesken, joten ei nyt todellakaan pariin viikkoon ole varve mitään oireita ilmaantuakaan. Ei ole vauvalle sänkyä ei hoitotasoa (tänään saadaan) mitään vaatteita en ole laittanut valmiiksi. Odottelen että saisin isommille pojille omat huoneet valmiiksi että olisi jotain tilaa mihin vauvan tarvikkeita laittaisi. Toivottavasti tuo remontti valmistuu joskus, aika hitaasti vain tuntuu etenevän....

Irmeli ja Eila 34+4
 
Ensiksikin ltt, paljon onnea pienestä tytöstä! :) Nyt niitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan ja taitaakin tulla syyskuun vauvaluvuksi iso määrä. :) Nyt on tosi moni tuttavakin saanut lähiaikoina vauvoja ja alkaa olee jo niin malttamaton olo kun niiden kuvia on katellut. Tahtois jo kovasti ittekkin tositoimiin.

Saan tänään arkkupakastimen ja just leivoinkin pari pellillistä mokkapaloja. Pitää laittaa sit nopsaa pakastimeen, ettei kaikki mene parempiin suihin ;) Huomenna jatkuu leivontaurakka. On se kiva että on sitten tarjottavaa vieraille kun tulevat vauvaa kattomaan, eikä sitten tarvii stressailla niistä. Eipä mulla tässä ole muutakaan ku aikaa, niin ihan kiva leipoo kaikenlaista. :)

Mulla oli maanantaina neuvola ja seuraavanlaiset kuulumiset tuli:
Viikkoja 37+6
Painon muutos: -1300g/vko. Jee! Turvotusta vähän lähtenyt, joten nyt on tullu painoo yhteensä 6.7 kiloa. :)
Turvotus: +/-
RR: 143/99, kotimittaukset ok, joten ei hätää vielä.
Pissa puhdas
hemppa: 151
sf-mitta: 33. (neljättä kertaa jo sama.)
tarjonta: rt
Syke: 145
Liikkeet: ++

Toisaalta on jo tosi kypsä tähän odotteluun, päivät menee hitaasti ja haluis vaan jo nuuskuttamaan sitä vauvaa, mutta sitten taas toisaalta vielä kun on ihan ok olokin, niin vois vaan olla vielä raskaana ihan kevyesti sen melkeen neljäkin viikkoa 8D Nyt saa kuitenkin vielä nukkua ja muutenkin mennä niinkun tykkää. pääsee lähtemään ihan nopeestikin kauppaan hakemaan jotain pikkujuttua jne. :D

Yöt on aika hankalia, kun jokaisen vessareissun jälkeen pitää pyöriä sängyssä ja tuntuu et just vasta sai unen päästä kiinni ja sitten jo taas pitääkin tehdä uus vessareissu! Onneks sitten aamusta saan tosi hyvin nukuttuu jostain kuudesta melkeen puoleen päivään. :D

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä loppurutistukseeen. pian pitkä odotus on palkittu! :heart:

-Cinderella ja Nuutti 38+1 :heart:

Ps. Nuutiksi se vauva on jääny, vaikka tyttölupaus tuli. Kaikkien kavereiden ja siskojen kanssa ollaan vauvaa Nuutiksi kutsuttu alusta saakka, niin vaikee se on nimee yhtäkkiä mennä muuttamaan ;)
 
Täälläkin käyty nyt neuvolassa ja lääkärissä...Mulla on ihana toi lääkäri kyllä. Sillä on aikaa ja nytkin olin siellä yli puoli tuntia. Katottiin ultralla ja kertoili kaikkea.
Rv:35+3
RR:128/79
Hb:116
turvotusta ei
pissa puhdas
liikkeet++
syke 132
sf-mitta 33,5
painoa tullut +600g/vko yhteensä pian 20kg:ashamed:
kohdunsuu oli kiinni mutta pehmeetä höttöä eikä pystynyt sanoa onko kouhdunkaulaa jäljellä sentti vai ei yhtään.
Vauva on laskeutunut ja raivotarjonnassa ja lääkärin mukaan kiinnittymässä mutta pää pikkasen pyöri vielä???? Hyvän koonen kaveri kuulemma vaikka heti syntyis koska on laskeutunut tosi alas jo ja silti oli sf-mitta kasvanut 1,5cm 1,5 viikossa. Sain ohjeen että kun supistuksia tulee 10min välein kahden tunnin ajan niin sitten sairaalaan ettei tartte mihinkä autoon tai metsään synnyttää:) Olen ite ihan tyytyväinen et jotain on kohdunsuulla tapahtunt koksa sellasia supistuksia on nyt ollut että suuresti olisin ihmetellyt jos mitään ei olis saanut aikaan.

Tässä näitä, tulen paremmalla ajalla kommentoimaan kun tyttö istuu nytkin sylissä ja pitäis leikkimään sen kanssa:)

Matilda ja pikkuvauva 35+3
 
HeMmiN ja minimuu Teillä alkaa tosiaan päivät olla luetut!! Onnea matkaan!!

Sukupuoliarviosta Sen takiahan mäkin sitä nyt vasta tosiaan rohkenin kysyä, kun tuota vaatepuolta olis nyt tulossa vähän sieltä ja täältä ja olisin siksi toivonut varmistusta asiaan. Eihän tässä vaiheessa ole enää millään sukupuolen valikoinnilla tms. mitään merkitystä. Ihan yhtä rakas pakkaus on oli sitten kumpi tahansa. Ja sitäpaitsi tässä vaiheessa tulee tuskin ainakaan sanottua mitään virheellistä veikkausta, kun on tuo vauveli jo viittä vaille valmis. No onneks ainakin Irmelillä ja Matildalla on olleet mukavat lääkärikeikat.

Maarit Jopas on Niksu eläväistä sorttia, kun vielä noilla viikoilla päätti kääntyä. Onneksi tässä tapauksessa sulla tosiaan on sektio edessä, niin ei tartte sitten perätilasynnytystä miettiä.

RR Ihana masukuva!

Joanmi + Potkiainen 36+2
 
Moikkelis vaan kaikille!

Jätin tän sivun joksikin aikaa taakseni ja pohdin elämää uudelleen. Nyt menee paremmin kuin koskaan! Muutettiin miehen kanssa vuokralle yksiöstä kolmioon, sisustetaan pikkuhiljaa tulevalle pienokaiselle huonetta ja elän onnellista aikaa! Vihdoin oon saanut asioita kuntoon. Olin hirveän peloissani koko raskauden alun (viikolle 30saakka) kaikesta tulevasta. Nyt olokin on jo rauhottunut ja viikkoja on tällä hetkellä 34+3 <3

mulla näyttää tossa "esittelyhommassa" olevan vähän vähän tietoja ja haluaisin sen verran kertoa lisää että oon tosiaan 18v, ensimmäistä lasta odottava tuleva äiti ja synnytyssairaala tulee olemaan TYKS :) poikaolo vaihtui tyttölupaukseen!
 
Pringles, vauvahieronnasta: esikoisen synnyttyä olin vielä klinikalla, kun kätilö tuli hakemaan huoneesta vauvahierontatuokioon ihan yllärinä. En edes tiennyt että sellaista on olemassa. Kokemus oli aivan ihana, siinä maidonnousun ja imetyksen alkuhankaluuksien ja huolten keskellä siitä on jäänyt tosi lämmin ja hellä muisto, jossa vauva, minä ja mies kaikki kolme nautimme läheisyydestä ja hyvastä olosta... Eli mene ihmeessä hierontaan jos pääset, luulis että sinne sais kotoakin tulla jos oot polikliinisesti synnyttänyt, ihan samalla lailla vastasyntynyt se sunkin vauva sit on? Me ostettiin sitten kotiin asiaa käsittelevä (ranskankielinen) kirja "Bébé bonheur", ja vaavia tuli silloin tällöin vähän hierottua. Miehen bravuuri oli mahanpuruhieronta, jolla sai ilmavaivat helpottamaan. Muistaakseni vaan navan ympäriltä myötäpäivään koko kämmenellä, hitaasti mutta ihan reiluin ottein, ja sit vauvan polvet koukkuun masun päälle ja sääristä painoi, niin johan mahanpurut helpotti! Ensin pelkäsimme satuttavamme vauvaa, mutta paikallisen "neuvolan" lääkäri huomautti fiksusti, että eiköhän se vauva ilmoita, jos otteet on liian rankat.

Omaa napaa: ei yhtikäs mitään uutta. Maanantaina oli lääkärintarkastus, paikat ennallaan ja muutenkin kaikki ok. Tiistaina oli tapaaminen klinikan anestesialääkärin kanssa (periduraalia ei saa ellei oo käynyt näytillä siellä). Anestesialääkäri oli hauskasti Suomi-fani, ja siellä menikin sit puoli tuntia kun sen asiaosuuden (5min) jälkeen se vaan jutteli saunasta ja hyttysistä ja ihanista suomalaisista seisovista kalapöydistä! Vähän hävetti kun odotushuoneessa siis odotti 3 seuraavaa potilasta jo vuoroaan.

Se täkäläinen anestesialääkäri muuten sanoi että heidän klinikalla ei käytetä synnytyksissä ilokaasua enää ollenkaan, liikaa komplikaatioriskejä ja pahoinvointia. Ja että jossain konferensseissa missä hän käy kyseenalaistetaan yhä enemmän koko ilokaasua. Sanoi että epiduraali on hyvä, vauva saa kuulemma vain 2% "myrkyistä", kun taas jos vaikka hätäsektio joudutaan tekemään ilman että on epi laitettuna niin "täysnykutuksen" aineista vauvalle joutuu paljon isompi annos, 20-50% ja sitten vauvaa joudutaan virvottelemaan kun kolmikiloiselle se on niin paljon. Jännää (taas kerran) miten erilaisia ovat suositukset ja "lääketieteelliset totuudet" eri maissa.
 
Lääkärikäynneistä on ollut kurjia kokemuksia monella. Vähän niissä tuntuu olevan sellanen liukuhihnameininki, kun aina on odotushuone täynnä raskaita naisia odottamassa vuoroaan. :/ Kai se on nyt sit vaan joku vauvabuumi taas, että on "liikaa" odottajia yhtäaikaa. (Tai liian vähän neuvolalääkäreitä! Täälläkin koko kaupungissa tasan yksi, joka ei oo edes paikalla kun kolmena/neljänä päivänä viikossa...)

RR ihana masu! :)

( . ) Omassa navassa vihdoinkin (!!!!) alkanut vähän supistella. Muutama oikeesti kipeäkin on tullut (JEE!), mutta voi kuinka ottaakin päähän ettei ne voi olla millään tavalla säännöllisiä. Ei oo paljon hurraamisen aihetta, eikä pelkoakaan että nää mitään synnytystä enteilis. Voi että ottaakin päähän. :kieh: Ja sitten nää sukulaisnaikkoset soittelee, että joko supistaa ja joko kohta meen synnyttään. Sitten kun tänään sanoin, ettei me välttämättä edes ilmoteta siitä lähtemisestä (siis pelkästä lähtemisestä, kun voihan olla näitä vääriä hälytyksiäkin) mitään kenellekkään, niin voi jessus mikä meteli nousi. "Kyllä meille ainakin on ihan pakko ilmottaa, on meillä oikeus tietää!" Ja arvatkaa tuliko tollasten kommenttien jälkeen sellanen olo, että perkele mä en ilmota kellekkään mitään ennen ku sit kotiutumispäivänä. :kieh: Är.

pipituuna & pikku-ukko 38+6. :heart:
 

Yhteistyössä