~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

Heippa täältäkin... :wave:

Tiistaina kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin :)
Verenpaineet ok, pissa puhas ja hb 132. Rautalisää en syöny ku sen viikon ja hyvin näyttää pysyvän nyt ilman sitäkin.
Sf-mitta 36cm, yläkäyrällä menee.
Painoa tullu jotain 11kg nyt kaikkiaan.

Jos vauva on kiinnittyny (ollu jo kolmisen viikkoa) niin meinaako se että se on laskeutunu? :confused: Mulla ei tuo sf-mitta ole notkahuksia tehny kertaakaan. Nyt pari viikkoo sitten nous käyrillä vain ylemmäs, ennen meni keskikäyrällä. Ehkä jonku viikon verran saanu enemmän juosta vessassa mut en osaa sanoa onko tää maha tipahtanu mihinkään...

Mulla itellä täällä vaikka minkälaista hommaa... Esikoisen synttärit pitäs etuaikaan järjestään nyt viikonloppuna ja mitään ole senkään eteen tehtynä... Taas tulee kauhee hoppu ja stressi... Joten lauantain jälkeen vasta saa alkaa vauva syntymään... Ei sillä että tämä ennen sitä tuliskaan...

Onko muuten muita vadelmanlehtiteen juojia?
Hikoiluttaako teitä? Totta tuo tee jotain tekee ku on niin kuuma ja hikoiluttaa... Tavallisen teen kanssa ei oikeesti tätä vaivaa ole!

Karsee nälkä kans vaivaa... Nyt muutamana päivänä ollu ihan hillitön nälkä ja sen huomaaki ku tullu viikossa kilo painoa lisää...

Talvicci ja Torsti rv.39+6 :heart:

minimuu ja HeMmiN ihanaa kun teillä h-hetki jo niin lähellä :heart:tsemppiä molemmille!!!

lääkärikäynneistä mulla myös huono kokemus edellisen osalta silloin joskus pari kk sitten. Ei saanut lääkärirouva sanaa suustaan ja kovakourainen kuin mikä. Aivan turhalta tuntuva reissu. Asiasta valitinkin terkkarille, ja hän sanoi että joo tämä kyseinen lääkäri on sellainen, mutta kuulemma olisi sanonut jos olisi jotian erikoista. No kiva kiva, liikaa vaadittu että muutenkin avaisi siinä vähän suutaan! Tänään taas neuvolalääkäri, joten saa nähdä onko yhtä tuottelias reissu tällä kertaa...

vauvan asento on mulle tällä hetkellä täys mysteeri. Raivotarjonnassa ollut viikkotolkulla, mutta eilen se kyllä kääntyi johonkin aivan muuhun asentoon kun tunsin potkuja/iskuja molemilla kyljillä ja maha oli ihan oudon mallinen. Ylävatsaa painoi kauheasti ja närästi ja ahdisti.

Muutenkin oma olo ollut tosi huono eilen, ja yökin meni valvoessa kun vatsanahkaa kiristeli ja koski (ei tosin supistellut) . Nyt kauhea päänsärky, uskon että johtuu siitä kun en ole enää käyttänyt purentakiskoja, jotka mulle on määrätty hampaiden narskutteluun. Pitänee taas ottaa käyttöön.

Kenzie 36 + 0 POKS

Huomenta!

Mulla on ongelmana yöt.
Nukun toisinaan kuin tukki, toisinaan taas närästää ja on paha olo, valvottaa muuten vaan, pissattaa ja on hengitys vaikeuksia.
Viime aikoina on ongelmaksi tullut minun korina ja tuhina, joka häiritsee miestä ja se on jatkuvasti tökkimässä hereille, että lopettaisin.
Ehdottelin jo sille, jos haettas sille patja kellarista, että voisi mennä eri huoneeseen nukkumaan. Itse menisin, mutta sieltä patjalta ei tämä mamma helposti, useita kertoja yössä, möngi ylös pissalle.

Lisäksi tyttö oli viime viikon 3 päivää kuumeessa, nukkui levottomasti valittaen ja viime yönä jälleen sama. Nyt tässä pitäs tämä päivä vetää silmät ristissä läpi tytön kanssa. Olisi niin kiva vielä muutama pieni hommeli tehdä rauhassa uutta tulokasta varten, mutta katellaan miten tyttö antaa äitin touhuta..... (tuttipullojen keittoa, vaatteiden silittelyä jne.)

No tähän totutellaan..vähäisiin yöuniin ja lapsien hoitoon sekä kotiäitinä olemiseen. Onneksi omaan rautaiset hermot, niin ei tässä ainakaan hermot helposti mene.

Tänään poksuu 37 viikkoa. Lääkäri sanoi viime viikolla, että kaikki paikat ovat kiinteät ja tiukasti vielä kiinni. Povaili, että saattaapi mennä yli lasketun ajankin ennen kuin synnytys lähtee käyntiin. Toivottavasti ei, sillä olen jo nyt kamalan malttamaton ja vauvakuumetta täynnä! Ja tämä olokaan ei ole herkkua enää!

Mie olen kans luvannut viikon päästä järjestää PartyLite kutsut kotonani, joten touhuiluja riittää ensi viikollekin. Leivontaa ja siivousta!

Mutta nyt manta ja vaavi +37 alkavat jollekin järkevälle tälle päivälle!

minimuu ja HeMmiN tsemppiä huomiselle!

Jospa Kenziellä olisi parempi lääkärireissu tällä kertaa! Tylsää, kun osa lääkäreistä on sellaisia että eivät sitten kerro potilaalle mitään kysymättä ja sittenkin nihkeästi :kieh:

mantalle tsemppiä myös! On tää loppuraskaus vaan raskasta kaikkine vaivoineen!

Se olis tänään 39+0!

Terveiset neuvolasta, piti käydä ylimääräinen käynti kun maanantaista asti on särkenyt päätä niin jumalattomasti. No, pissa oli puhdas ja paineet normaalit - tai itse asiassa mulle kyllä vähän koholla mutta varsin normaalit silti eli 115/75 :)
Huomenna olisi sitten taas jälleen kerran äitipolille meno, tehdään painoarviota ja yleistä vauvan hyvinvointikartoitusta sokereiden takia, samalla katsotaan jatketaanko normaalisti loppuun saakka vai käynnistelläänkö jossain vaiheessa. Jospa mulle tällä kertaa tehtäis myös sisätutkimus niin tietäisi onko jotain alkanut tapahtua. Mullehan on tämän raskauden aikana tehty yksi sisätutkimus viikoilla 27 kun itse pyysin supistusten takia. Viikko sitten polilla pyysin että katsoisivat tilanteen muttei kuulemma tarvinnut...

päänsärkyinen Pikkubertta ja rääpäle rv 38+0

Toiset vetää vadelmanlehtiteetä niin mie veän tuota ruusunmarjateetä :D Liekö mitään mihkää vaikuttavan, mutta sitä nyt kaapissa sattuu olemaan.

Vettä tulee taas ku saavista kaatais, mene tässä säässä sitten lenkille!
Täällä alkaa deadlinet pukkaamaan päälle, tämä päivä aikaa tehdä oppari valmiiksi, jotta pääsen sitä todistusta hakemaan marraskuussa silloin jo toivottavasti punkula kainalossa ;D Kypsyysnäytettä ja seminaaria vielä lokakuun alussa pidettävänä. Onhan se ihan kiva, mutta viikkoja silloin sen 38+, että katsoo kuinka kauan siellä jaksan kirjoittaa ja puhua. Yö meni valvoessa, joten voitte kuvitella, kuinka hienoa on tuijottaa tuota wordia. Silmät menee ihan ristiin ja tajuan lukevani samaa lausetta neljättä kertaa.:LOL:

Talvicci: Teillä alkaa olla jo ekstra jännät paikat siellä! Tuskinpa menee lokakuiseksi vaan taitaapi tulla sadevauvaa ruskan keskelle :)

Carriina ja POKS 36 + 0

minimuulle ja HeMmiNille tsempit minunkin puolestani huomiselle =)

Öistä on ollut puhetta, tuossa aiemmin ihmettelin miten hyvin olen saanut nukuttua tähän asti. No, nyt on tullut muutamana aamuna herättyä jo viiden aikaan vaikka nukkumaanmenokin on venynyt klo 23-00.00 edellisenä iltana. Sitten manailen täällä, kun postilaatikkoon ei ole vielä 7.00 mennessäkään tuotu aamun lehteä :mad: Palautettakin jo annoin, joku sijainen jakamassa tällä alueella eikä näytä suoriutuvan hommistaan normaaliaikataululla. Yleensä meillä on aamun lehti laatikossa jo 5-6 välillä. Nyt on sitten tullut roikuttua koneella aamuhämärän tunnit kun ei muutakaan tekemistä - syömisen ohessa - ole. Kovin äänekkäitä kotitöitä kun ei voi aloittaa ettei herätä muuta nukkuvaa perhettä. Kuorsaus on täälläkin lisääntynyt, se alkaa heti maate mentyä. Mies yleensä tökkäisee kun tulee minun jälkeeni makkariin, että yritäppä vaihtaa asentoa tai jotain kun koko talo tärisee kuorsauksen voimasta :LOL:

Nälästä, täälläkin tuntuu vatsa kurnivan nyt koko ajan. Ilmeisesti tuo kroppa alkaa tankata tulevaa synnytystä varten. Parin tunnin välein täytyy pistää jotakin suuhunsa.

Jaahas, kohta pitää lähteä taysiin lääkärintarkastukseen. Jos olisi sitten vähän viisaampi noiden käynnistysjuttujen suhteen sieltä kotiuduttua, toivottavasti.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

kolmenmutsi ja tiitiäinen 37 + 1

Moikka pitkästä aikaa.

Pahoinvointi on taaksejäänyttä elämää, onnesta. Se ei ollutkaan mikä tahansa raskauspahoinvointi vaan joku suolistotulehdus.
Vauva kasvaa alakäyrällä ja kasvua on seurattu tarkasti ultralla. Pieni ja pippurinen neiti on tulossa, painoa nyt 2kg. Raivotarjonnassa on ollut jo kauan ja nyt on pääkin kiinnittynyt, että saa nähdä tulisko reilusti ennen laskettua aikaa...

Ihanat viikot jo monella! Talvicci taitaa pian saada nyytin syliinsä :heart:

Täällä kans yöt menee pyöriessä ja hyvää asentoo etsiessä..plaah.

Jakselkaahan mammat!

hertta ja nuppu 34+4 :heart:

RR
Neuvolakäynti takana, kaikki melko ok, vähän tuli vihertävää pissatikkuun proteiinin kohdalle, mutta ei niin paljon, että olisi merkattu plussalle. Terkkarin käsikopelolla vauveli olisi isompi kuin maanantaina ultralla arvioitu 3,5kg, mistä herää taas kysymys, että mittasiko se sarjamurhaajan näköinen lekuri taas väärin...?? Toivoi, että käynnistettäisiin ensi viikolla, ihan mun paskan olon takia ja siksi, että vauva on ihan hyvän kokoinen jo.
Nivusia ja tota etuluuta särkee taas niin, että kävely on todella tuskaista. Vielä tämä flunssa siihen päälle, niin avot! Nasolinia oli eilen pakko ottaa, kun melkein tukehduin. Terkkari tutki jostain, että vaikka itse purkissa lukee, että ei saa käyttää raskaana, niin itse asiassa saakin. Mikä on hyvä tietää, niin voin ottaa rauhassa tota, mikäli tarvitsee nenua vielä uudemman kerran availla.

Mulla ei ole taas yhtään ruokahalua, närästää koko ajan niin vietävästi ja nyt kun maku- hajuaistikin hävis sunnuntaina, niin vielä vähemmän.

Mulla ois kolme hyvää syytä, miksi babyn ois parempi tulla viim. 3.10 maailmaan. Mun veli lähtee lokakuun ekalla viikolla pariksi kuukaudeksi Floridaan, ei näe muuten pikkuvauvelia lainkaan livenä, mun äiti lähtee viikoksi tai pariksi siitä seuraavalla viikolla Riikaan ja sitten mä haluan mennä miehen kanssa katsomaan vauvan tulevan kummin bändin keikkaa 22.10 :LOL:

Supistustuulia niitä tarvitseville/haluaville ja tsemppiä kaikkien särkyjen yms. kanssa painiville. Ehkä tämä tästä, tuntuu vaan, että niin lähellä, mutta niin kaukana. Jotenkin en edes usko, että tämä täältä syntyy ikinä :D vaikka tiedän, että kyllä se sieltä aikanaan ulos tulee.

RR ja Viljami 38+1 :heart:

koiksa
No en sitten ole ainot! Kumma miten oikeesti puskee niin hikee ku tuota teetä juo...

herttaliisa
Niin nytkös sulla vasta pahoinvointi loppu? :O :hug:
Miten sulla tuo suolistotulehdus sitten hoksittiin?

Minä mihinkään ole kuitenkaan jakautumassa vähään aikaa!
Oikeesti ku meillä esikoinenki synty vasta rv.41+3 niin en paljoa elättele toiveita! Eipähän pety! :D
Yöt menee kääntyillessä ku alkaa maha vetää kovaks ja supistelee. Vessassa sai viime yönäki käyä kolmesti...

Viikon verran on nyt nuo luut tuolla jossain alhaalla ollu kipeet, ihana ku koittaa nostaa jalkaa et sais housut jalkaan :LOL:
Mut ei ole kyllä läheskään niin kipee ku esikoista oottaessa! Sillon vaapuin näillä viikoilla ku ankka ja nyt vielä kävely melko vaivatonta :)

Pitää alkaa kattelemaan jotain vinkkejä kakun koristeluun esikoisen 2v synttäreitä varten...
En tiiä tajuaako tuo poika vauvan tulosta mitään mut on siitä jotenki semmonen hemppis tullu... Halailee pehmolelujansa ja hokee "inanaa=ihanaa" ja niitä pitäs olla raahaamassa joka paikkaan mukaan... :D
Mahaa kans käy räpeltämässä, höpöttää mahan aukasemisesta ja vauvan syntymisestä... :heart:

Talvicci ja Torsti rv.39+6 :heart:

Viimeksi muokattu:
Branwen olen ymmärtänyt että ballongi käynnistää joillakin synnytyksen melko nopeastikin. Onnea matkaan kun lähtö koittaa :D

Omaa napaa kirjoittelen tällekin puolelle. Facebookkiin kävinkin jo päivittämässä. Äitipoli kuulumiset:
RR 134/96 (samaa jännityspaineluokkaa kuin aiemminkin)
Pissa puhdas
Vauva rt:ssä ja alhaalla, ei vielä kokonaan kiinnittynyt
Painoarvio tällä hetkellä 3260g eli keskikäyrällä mennään mittojen mukaan
(Laskettuna aikana painoarvio n. 3600g)
Napanuoravirtaukset ok
Kovasti teki hengitysharjoituksia
Kohdunsuu pehmeä, lyhentynyt ja ulkosuu sormelle auki :D sisäsuu vielä kiinni
Kohdunkaulakanavaa ei ultralla katsonutkaan
Samalla kokeili myös lantion ja teki synnytystapa-arvion. Ei jatkokontrollien aihetta sokereiden puolesta. Odotellaan luontaista synnytyksen käynnistymistä ja alatiesynnytykselle ei estettä.
Elikkäs kaikki kunnossa... Maha-asukki vois vaan syntyä. ?

Täällä on harjoitussuppareita ollut lisääntyvissä määrin, ja menkkajomotusta ajoittain selän ja mahan puolella. Varsinkin iltaisin ja silloin kun nukkumaanmenoaika koittaa. Toivotaan että pääsisi tositoimiin piakkoin, eikä tarvitsisi enää kuukautta odotella. Nyt lähden kauppaan ja hakemaan miestäni töistä kotiin kun täällä on satanut vettä koko päivän. Palaillaan :)

Viipsu+vauva38+0

Yhessä odotuskirjassa luki, että jonkun uskomuksen mukaan vauva syntyy 147 päivää (21 viikkoa) siitä, kun äiti on tuntenut ekat liikkeet :D Mulla se menis siis tuonne ens viikolle eli 38+ :p

Aloin myös eilen neulomaan myssyä vauvalle ja viimeks oon neulonut joskus yläasteella > kerran jo lensi tuotos seinään ja suutuspäissäni purkasin sen kokonaan ja aloitin alusta..voiskohan tästäkin "rentouttavasta harrastuksesta" aiheutua supistuksia :D

Inhottavaa kun koko päivän särkenyt mahaa, kun eilen neuvolassa kopeloitiin..täti sanoi, että on jotenki niin pinkeet vatsanpeitteet, että vaikea päästä vauvaan "käsiks"..siis ylhäältä alas asti jomottelee, ei kiva.

Mulla ei oo varsinaisesti nälkä mut voisin ihan tolkuttomasti mässyttää vaan kaikkia herkkuja koko ajan :whistle:

Eltsu ja pena 37+2

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikille tsemppauksista!

Branwen: Sielläkin sitten jännät hetket menossa! Tsemppiä sinne!!

Itse käväsin tänään vielä labrassa ja Jorvissa osastolla. Huomenna pitäisi olla aamulla klo 9 osastolla. Nyt pitää vain nautiskella tästä viimisestä illasta kotona esikoisen kanssa.

Branwenille peukut pystyyn! Mitenkäs tuo ballongi-käynnistys oikein toimii? Netistä ei oikein löytynyt kunnolla tietoa.

herttaliisa, onneksi suolistotulehduksesi on taaksejäänyttä elämää.

( . ) Polikäynti takana, pissa puhdas, RR 131/84, lapsiveden määrä normaali, sykkeet 140-150 ja liikkeet ++, kohdunsuu pehmeä 2 cm auki. "Pienen" kokoarvio tällä hetkellä 3850 g :O Viikon päästä seuraava aika, käynnistys saatetaan aloittaa jo sinä samana päivänä tai 1-2 päivän kuluttua käynnistä, riippuen millainen tilanne on osastolla, onko kovin ruuhkaista vai löytyykö tilaa. Näillä mennään taas viikko eteenpäin, ellei sitten ala itsestään tulla ulos ennen sitä.

kolmenmutsi ja tiitiäinen 37 + 1

Branwenille kanssa tsemppiä!!! Jänniä aikoja!!!!

eltsu toi kyllä osuis mun omaan arvioon vauvan syntymisajasta, siis tuo että 21 viikkoa ensimmäisistä liikkeistä, kun mähän tunsin ne kai viikolla 23 tai jotain :LOL: eli kattellaan sit itsenäisyyspäivän tienoilla :LOL:

neuvolalääkärin kuulumiset: (oli muuten todella mukava ja perusteellinen nuori naislääkäri tällä kertaa!)

verenpaine: 138/98 eli korkea tuo alapaine!! mulla oli onneks oma mittari mukana ja verrattiin, niin saatiin myös sillä tuo ihan sama luku. Eli kotona olen mittaillut päivittäin ja saanut tosi hyviä arvoja, joten tod.näk. se on sen tilanteen takia aina neuvolassa noin korkea.

hemoglobiini; ei mitattu , mutta olen omatoimisesti alkanut litkimään sitä hirveetä yrtti tms. litkua mitä saa apteekista.....viimeksi oli 118 ja ens kerralla taas mitataan.

Vauva oli raivotarjonnassa mutta pää todella ylhäällä, ja kohdunkaula vielä TODELLA korkealla, kova ja kiinteä, eli ei minkään näköistä merkkiä tulevasta :headwall: No kyllähän mä sen tiesinkin. Ja lääkäri "lohduttelikin" että joillain ei ikinä supistuksia tulekaan muuta kun vasta silloin ekaa kertaa kun on tosi kyseessä.

SF-mitta: vain 28 cm...viimeksi 29 cm. Tämän takia lääkäri kysyi että miltäs tuntuisi jos hän laittaisi lähetteen Jorviin tuon verenpaineen ja pienentyneen sf-mitan takia, ja minähän tietysti sanoin että ilman muuta! Tosin sf-mitan on multa ottanut joka kerta eri henkilö, joten sanoi että eipä siitä kannata vielä mitään alkaa stressaamaan, mutta kuitenkin hyvä tarkistaa vauvan kasvu. Kun mullahan ei mitään ylimääräistä tarkistusta ole ikinä ollutkaan.

Paino: + 720 g/vko, nyt yht. tullut n. 12 kg....kuulemma kohtalaista painonnousua.

Pissa: puhdas ja turvotusta ei mielestäni pahemmin ole.

Onko muuten teillä muilla näkynyt miten ultrissa sukupuoli näillä viikoilla? Kaverini sanoi että tuskin enää näkee, kun vauva niin sykkyrässä, mutta minä tietysti elättelen toiveita että voitais jotain nähdä, jos sinne ultraan nyt kerta vielä päästään. Ei sillä että tietoa tarvis kauaa odotella muutenkaan, mut on muutamia hankintojakin sillä saralla että sukupuoli vähän niihin vaikuttaisi :)

No tärkeintä tietysti olisi kuulla että pikkuinen kasvaa normaalisti ja kaikki on ok!
Maanantaina pitää käydä vielä labrassa jotta tulokset on Jorvissa ennenkuin menen sinne.

Kenzie 36+0

Tsemppiä huomiselle kaikille jotka on sairaalareissua tekemässä. :) Ihanaa, pian kuullaan taas monta uutta vauvauutista. :)

Mä en tajua miksi mulla on hävinny se lihavointi homma kokonaan tästä, enkä mä nyt muista että miten sen sai lihavoitua ihan näppäilemällä, joten tulee taas ihan tämmönen lihavoimaton teksti. Onko muillakin hävinny vai onko vika vaan jossain mun pätkivässä nettiyhteydessä, ettei mitään näy? :D

Nälästä: Mullei oo nälkää ollu moneen moneen päivään, mutta siis syön vaan ihan vaan syömisen ilosta. :DD Taas on menny kauheat määrät herkkuja kurkusta alas, vaikka piti lopettaa herkuttelut, jos se vähän tasais vauvan nopeeta kasvua :D

Kenzie: Mä sain varovaisen tyttölupauksen just viikolla 36+0, eli mulle ainakin nuilla viikoilla vielä sukupuoli näkyi, ehkä. Tiedä sitten kuinka luotettava se on. En kyllä ite siihen oikeen uskalla luottaa, mutta sen näkee pian, ehkä ;)

Toivottavasti tuo ei tosiaan pidä paikkaansa et vauva syntyy 21 viikkoa liikkeiden tuntemisen jälkeen... :DD Mä tunsin ekat liikkeet 20+2, joten 13.10 olis vissiin sit vasta tänne ootettavissa vauva. :p

Mulla oli viime yönä maha sekasin, ja tuli supistuksia (ehkä?) tai semmosia kipeitä mahakramppeja 3-8 minuutin välein 45 minuutin ajan. Sitte ne loppuki ku seinään! :D Nyt taas äsken kun kävin istumaan, niin tuntui mahassa ja selässä tosi viiltävää kipua hetken, mut se oli vaan se yks. Inhottavaa kun ei tiiä oikeen mitä odottaa :D

-Cinderella ja Nuutti 38+2 :heart:

cinderella kyllä mulla vaan näkyy noi lihavointi yms jutut tuossa kirjoituslaatikon yläpuolella.

Kenzie Mulle lääkäri sanoi hyvin varmasti tytön olevan masussa kun viikkoja oli 35+6. Rakenneultrassa myös tyttöä lupailtiin joten kyllä mä uskon siihen :D

vauvan syntyminen 21 viikkoa liikkeiden tuntemisen jälkeen; ajoittuisi mulla juuri tälle viikolle. Noh, katsotaan :D Mitään pieniä mahan kiristelyitä ja menkkajomotuksia kummempaa ei ole :headwall:

Voih, mä taas haluan uskoa tuohon, että vauva syntyisi 21. viikkoa ensimmäisistä liikkeistä!! Oon joka sunnuntai, kun on viikot vaihtunut niin kirjannut kalenteriin jotain fiiliksiä... niin mulla lukee rv.17+0 "tällä viikolla tunsin ensimmäisen kerran selvästi, että jotain rakasta siellä masussa möngertää":heart:
Eli tuon mukaan mulla olsi enää kaks viikkoa syntymään ja tämähän sopisi mitä parhaiten mulle!!

No ehkä en laske liika tuon varaan!! ;)

Miina ja vuokralainen 25+4

Ai niin, ja oikein paljon onnea teille jotka olette jo nyyttinne saanet syliin! :heart: sekä tsemppiä, teille joilla lähtö on käsillä!!

Vähä jännä lueskella huomenna kaikista lukuisista vauveleista jotka on tullu maailmaan :) lykkyä pyttyyn kaikille joilla se on menoa!!! :)

Pakko tirskua tuolle Kenzien itsenäisyyspäivän vauvalle, tirsk tirsk! :D

Ei mulla muuta. Paitsi että POKS POKS. :)

Liisikki 36+0

Tsemppiä kaikille, joilla on huomena jännät paikat edessä! Teitähän onkin vaikka kuinka monta. :)

Nälästä on kokoajan. Tai ei varsinaisesti nälkä, mutta tekee jotain mieli. Ja sit kun tekee jotain mieli, niin sitähän on pakko saada! :D Viime yönä näin unta mm. mokkapaloista, kun ei sitten iltasella jaksanut enää alkaa leipomaan. Sitten tänään kun piti leipoa, niin eipä ollutkaan kaikkia aineita. Tarvii siis kärvistellä vielä huomiseen. :stick:

Tuli mieleen sellanen, että mikä on typerin ohje mitä ootte nyt loppuraskausaikana saaneet kuulla? Kun itse oon saanut vaikka kuinka paljon tälläsiä pöllöpääohjeita, että nyt täytyy tehdä sitä, tätä ja tota ja syödä mausteista ruokaa ja lista vaan jatkuu. Niin ajattelin, että on kai muutkin saaneet jotain. Ja jaettu pöllöpääohje on aina parasta. :D Mm. tänään mulle sanottiin, että mun täytyis nyt alkaa konttaamaan kotosalla. Se kuulemma hirveesti vauhdittais synnytyksen alkamista. Mutta juu, en todellakaan ala konttaamaan, mulle riittää kipeät lonkat. Ei tarvi kipeitä polvia siihen kaveriksi. :D

( . ) Jee tänään poksuu 39+0. Nyt siis suunnilleen joku kolme viikkoa kärvistelyä vielä jäljellä. :stick:

pipituuna & pikku-ukko 39+0 :heart:

Voi että, huomenna on useammankin kirppusen syntymäpäivä!! Onnea matkaan kaikille tositoimiin pääseville!! Jännää :)

Mä sain tänään ultralla vauvelin painoarvioks 3,5kg eli aikas lailla menee esikoisen kanssa samoissa, kun neiti oli rv 41 syntyessään ~3.9kg. Ja lantiossa kuulemma niin hyvin tilaa,ettei pitäis haitata yhtään, vaikka yliajalle menis. Helpottava tieto sinänsä, vaikka toisaalta olis kiva ollu saada joku käynnistelyn "eräpäivä" :) lähinnä se olis antanu kai itselleni jonkunlaisen tilanteen hallinnan tunteen, vaikka eihän näitä synnytysajankohtia kauheesti voi hallita :D

Mutta nyt siis rauhallisin mielin voi odotella. Ja täytyy myöntää, että täälläkin tää aika on alkanut mennä ihan oikeesti ODOTTELUKSI... Pitäis olla paljon kaikkee ohjelmaa, niin ei ehtis liikaa haaveilla tuntemuksista.

Mutta joo, vointi on muuten erinomainen ja vauveli vilkas puuhissaan <3

Loppuvaiheen vinkeistä; jostain luin, että joku oli juonu pelkkää piimää koko päivän ja seuraavana yönä oli synnytys käynnistynyt :D tiedä sitten olisko kokeilemisen arvoinen juttu vai ei :D

Huomisen jakaantumisuutisia odotellen,
Liinumiinu ja piiperö 38+1

Yhteistyössä