~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Tervetuloa uusille!:flower:

Villany Mulla sama ongema, jos ei oo pahoinvointia ni en oo oikeesti raskaana. :D Eiköhän siel oo meillä molemmilla pienet pavut kasvamassa kuitenkin, ollaan onnellisia kun ei tartte oksentaa :)

Simpli Mulla ei ilmavaivoja oo tästä ollu vielä, mut edellisestä tais alkaa puolivälin jälkeen ilmavaivat, ja niitä riitti!



ON: Täällä oireita ei edelleenkään nimeksikään, peilailen vaan hulluna joka päivä, onko masu edes kasvanut. Tänään olin huomaavinani että masu ois hiukka pullollaan, ja tissitkin alkanut kasvaa. Kait sitä plussalla ollaan :D Joku mainitsi mehukeitot, hitsi ku ois hyvää! *haaveilee vadelmakeitosta* Join edellisen syntymän jälkeen paljon mehukeittoja, kun mulla oli silloinkin sellanen kestokrapula, ettei oikein mikään maistunut. Suklaalla ja mehukeitoilla mentiin :LOL:

Santara & Mönninkäinen 8+2 (4-5+?) Arvatkaa kuin paljon ärsyttää kun ei oo viikoista mitään hajua :stick: Mistään ei pysty lukemaan, et missä mennään tms.
 
Olipa taas aamu, milloinkohan tää väsymys poistuisi? Onneksi on viikonloppu tulossa, niin saa torkkua sitten päivälläkin.

Valkovuotoa mulla on ollut myös ihan älyttömästi, mutta en ole ajatellut sen johtuvan hiivasta kun ei kuitenkaan kutise. Koko ajan on oltava suoja pöksyissä. Neuvolalääkäri mulla on reilun kahden viikon päästä - ehkä se sitten sanoo jotain jos siellä jotain häikkää on. Kiusallista se kyllä on ja mustakin tuntuu, että sen hajun tunnistaa varmaan muutkin, mutta kai sitä vaan itse kuvittelee.

Ruoista on puhuttu. Mulla on muuttunut sen suhteen, että tekee mieli ennemminkin kaikkea suolaista kun aikaisemmin olen ollut tosi perso makean perään. Pepsi maxia ei mene sellaisia määriä alas kuin ennen, vesi maistuu paljon paremmalta tai mehu. Karkkia tai suklaata ei tee mieli ollenkaan, mutta salmiakkia ja kirpeitä karkkeja (sitruunapastilleja tms.) kylläkin.

Paino on laskenut hieman alkulukemista, mihin olen tosi tyytyväinen. Olen alkujaankin ylipainoinen, niin ekalla kolmanneksella ei tarvis kyllä tulla yhtään painoa lisää.
 
simpli meillä mä olen se joka aristelee seksiä : / pelkään että jos alkaakin taas jotain tiputteluvuotoa tms...vaikka järjen kanssa ajateltuna tiedän että ihan hyvin hommat hoituisi raskaanakin. No toivottavasti pääsen tästä pelosta eroon!

Tervetuloa Tinttti ja Onnea!!! Säkin olet sitte mun kanssa hyvin samoilla viikoilla ja vielä samaan sairaalaan menossa, eli kenties siellä nähdään :cool: Mulla LA 19.10.

ai niin ja valkovuodosta sen verran että kovasti on lisääntynyt täälläkin raskauden alettua, tosin päivittäin näyttää myös vaihtelevan.



Kenzie 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Valkovuotoa on esiintynyt täälläkin hyvin vaihtelevalla meriitillä, on tullut tähän asti vain kerran suihkussa, mutta sitä sitten tuli siis todella paljon. Vähän aikaa meni ihmetellessä kunnes tajusin...XD
 
Imetyksestä piti vielä sanoa samaa kuin Pantalaimonin, että tosi ikävää, että moni on saanut niin huonoa opastusta. Alkoi itseäkin asia hieman ahdistaa. Esikoisen kanssa saatiin tosi hyvä opastus ja kaikki meni hienosti, ja jotenkin olin ajatellut, että niinhän se menee nytkin. Mutta tiedä sitten, mikä on ohjeistuksen käytäntö nyt Seinäjoella : / Ja äitiyspakkauksestakin taisivat poistaa sen imetysoppaan?

RR outoa sanoa näin, mutta onneksi oli tauti eikä noin hurjaa raskauspahoinvointia… se kuitenkin paranee nopeasti. Hurja tauti ollut kyllä.

Yöheräilyt Sama ongelma ollut täälläkin. Yöllä pitää herätä vessaan ainakin sen kerran, siinä sitten pääsee sen verran hereille, että uni pakenee ja nahkavekkari herättää heti kuudelta.

Neiti ihana mies sinulla :heart:

Rinnoista Esikoisen jälkeen palasin takaisin samoihin liiveihin kuin ennen raskautta, ja niillä mennään nytkin. Ihan pientä arkuutta, mutta se turvotus on kokonaan poissa. Onneksi muilla useampikertalaisilla on sama, ei stressaa asia niin paljon :)

Tinttti tervetuloa, lisäilen listalle. Kerrotko vielä iän ja monesko tulossa?

Santara olet varmaan jo kertonutkin, mutta noita viikkojasi ihmettelen? Siis voit olla jo viikolla 8+2 tai sitten vasta viikolla 5?

Seksistä meillä on sama kuin Kenziellä, itse arastelen : / tuo vuoto taas säikäytti ja harjoitussupistuksia on taas ollut jo useamman viikon ajan, niin en uskalla :ashamed: Onko kukaan muu vielä tuntenut noita harkkoja?
 
BRANWEN: mulla tämä taas on eka raskaus joka on oireita rintoihin tehnyt. Tytöistä ei ole ikinä rinnat turvonneet tai olleet kipeät, nyt on. Tiedä sitten.. Niinhän se on että jokainen raskaus on erilainen.
Mulla ainakin molemmat onnistuneet raskaudet olleet oireettomia itseasiassa :D

SEKSISTÄ: Mieli tekee mutta on vaan niin heikko olo kokoajan ja väsyttää. mies ei aristele, enkä minä, mutta pakko tunnustaa että seksi saa raskausaikana kyllä ihan uuden ulottuvuuden. Siis ainahan se superhyvää on, mutta jotenkin on vielä astetta parempaa. Jotenkin paljon tuntoherkempi ja en tiedä, tuntuu että koko kroppa on jotenkin herkempi, ja ehkä ihan henkinenkin puoli? Mutta tosiaan, heikon olon takia kerrat ovat harvenneet. Mutta se korvaantuu onneksi läheisyydellä:heart:

YÖHERÄILYT: Mä herään öisin vessaan (ei ole ikinä ennen sellastakaan oiretta ollut!) ja on jano jatkuvasti.

valkovuotoa täälläkin on reilusti, ja joskus täytyy oikein käydä tarkistamassa että onko se verta vai mitä..

Plaah pakko alkaa väsää pennuille sapuskaa:heart:
Kivasti ovat antaneet mun huilata kyllä:heart:
 
Heipähei kaikki uudet :flower:

Noroa täälläkin. Tiistai-yön oksensin ja ripuloin niin että luulin kohta kuolevani. Sitten ollaankin oltu tiukasti vaakatasossa, kaikki liikkuminen yököttää. Viime yönä taas oksensin, tosin sen luulen johtuvan jo tästä siunatusta tilasta... aamut ja päivät on onneksi helpompia, illalla ja yöllä on huono olo.

Tänään eka neuvola! Olipa ihana täti, ei tuputtanut mitään, kyseli oikeasti mitä kuuluu ja juteltiin mukavia. Aikoja pitää varailla ultraan ja verikokeisiin.

Parisuhteesta.. toki tekis mieli olla lähellä, nyt on ollu poikkeuksellisesti ja ekaa kertaa meidän yhdessäolon aikana niin, että ei olla kahteen viikkoon nähty kuin pikaisesti varhaisultrassa. Muuten on kyllä ollut tosi hyvä olla, kun molemmin puolin on huomioitu toisiamme ja juteltu raskaudesta, ja sitten kaikesta muustakin eikä VAAN raskaudesta. Ihana on tuo oma :kiss:

Imetin esikoista 5kk, sitten jouduin sairaalaan vakavan uupumuksen vuoksi (lapsi ei nukkunut yhtään, eikä kukaan ollut apuna niin romahdin). Sieltä sitten lääkäri sanoi että lopeta. Jälkeenpäin ajatellen just väärin, kun se oli kaikista parasta koko vauvanhoidossa, eikä se tuttipullo niitä unia lisännyt yhtään, kun toi vaan lisää hommia... no, tällä kerralla ei anneta väsymyksen mennä niin pitkälle ja tisutellaan antaumuksella, jos vaan luonto antaa myöten.

Viikot on vieläkin hakusessaan, ultrasta 6+6, neuvolassa 7+4. Niskapoimu-uä sitten antaa varmemman ajan. Ihan sama sikäli, kunhan seulonnat osuu oikeille viikoille. onko muita menossa sulontoihin?

Valkovuotoa ei nyt ole, esikoiselta oli tosi paljon. Siinäkin mielessä tosi erilainen raskaus.

Ihanaa vauvaviikonloppua kaikille, antakaa massuvauvoille paljon rakkausajatuksia!!
 
Simpli Ilmavaivoja löytyy. Kaameeta kuin paljon. :ashamed:

Yöheräilyt Tuttu juttu. Ja vaikeuksia saada sit uudestaan unta. Taitaakin olla ainoa raskausoire tällä hetkellä.

Valkovuotoa Löytyy. Mut ei sen kummemmin haise. Vetisempää vaan ja runsaampaa.

Seksi Halut kohillaan ja miestä ei raskaus häiritse. Onneksi. ;)

ON: Tänää oli eka neuvola. Paino on noussu lähtötilanteesta noin 500g. RR oli 106/59. Pissa oli puhas. Hemoglobiini oli 129 eli ihan hyvä. :) Sit se neukkutäti sano, et en joudu sokerirasitustesteihin, kun BMI on 20 ja ei ole mitään syytä vielä ilmenny miksi se pitäisi tehdä. Lippuja ja lappuja + kirjasia mukaan ja miehen toivotti tervetulleeks seuraaville käynneille. Sain ajat seuraaville kerroille eli lääkärille ja neukkutätille.

Tine + Nipsu 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tänne tullu tekstiä =)

Neiti ihana mies sulla :heart:

RR Onneks on jo paranemaan päin (onneks ei ollut raskauspahoinvointia)

Yöheräilyt Aika monella näköjään vaivaa samat vaivat. Myös minä herään vähintään kerran vessaan. Pari kertaa yössä täytyy juoda vettä kun suuta kuivaa koko ajan. Muutenkin mulla kylmä vesi maistuu paremmin kuin mikään muu juotava.

Seksistä: Mieli tekee, mutta itse olen ainakin iltasin niin heikossa kunnossa ja väsynyt, ettei kertakaikkiaan jaksa.

Tänään pitäisi jaksaa siivota ja leipoa jotain. Mun vanhemmat tulevat Pohjanmaalta viikonlopuksi tänne. Jotenkin en jaksaisi, mutta enhän minä nyt heille voi sanoa, ettei nyt voi tulla. Mää vain toivon, että olisi jo sunnuntai-ilta ja viikonloppu menisi nopeasti ohi. Kai mun pitäisi heille jotain kivaa tekemistäkin keksiä... *huoh*

Tervetuloa uusille! :wave:
 
Tervetuloa uudet! :flower:

ksylofoni kun valittelin näitä mahakipuja neuvolassa, terkka kysyi että onko vatsanalueella tehty leikkauksia, mulla ei ole. Mutta sanon, että jos olis esim umppari leikattu, niin kiinnikkeet saattaisi venyä, ja kipuilu johtua siitä. Eli sinulla nuo kivut ovat varmaankin juuri siitä leikkauksesta johtuvia :)

Valkovuoto täälläkin lisääntynyt, ei sitä nyt lorisemalla tule, mutta huomaa selvästi että on nyt runsaampaa.

Rinnat on täälläkin jo valmiiksi isot (f/g -kuppi), jos mahdollista ne ovat vielä lisää paisuneet. Ei enää nuo pienimmät rintsikat mahdu päälle. Enää yhdet jotka ei purista... Pitänee lähteä rintsikkaostoksille, voi tsiisus kohta on joku öö-kuppi :LOL:

Seksiä arastelin aluksi, mutta ei ole mitään "oireita", eli vuotoja tms. aiheuttanut, niin nyt jo pystyy olemaan aika huoleti :p

Imavoivoja täälläkin on. Normaalisti on tosi harvoin, nyt tää on ihan jokapäivästä.

ON Pahaolo vaan jatkuu, saas nähdä onko ens viikollakaan töihin menijäksi. Ihan senkään takia ei töihin kykene, kun ei pysty syömään edellenkään. Pystyn ihan minimaalisesti vaan syömään, ja ihan vähän kerralla.. Töissä on niin kiire, että 1-2 taukoa koko päivänä, en mie siellä pärjäis. Kuluu töissä kuitenkin sen verran enemmän energiaa.
Hui, enää 4pv ultraan. En malta oottaa!! :D

Hyvät viikonloput naiset! :heart:

Niiskuneiti ja 8+0 (POKS!)
 
Valkovuotoa tulee täälläkin. Mutta todella vaihtelevasti, välillä niukkaa ja paksua, välillä runsasta ja vetistä. Tänään on kyllä lorissut siihen malliin, että vainoharhaisena ravaan vessassa ja haistelen :LOL: Mutta ei onneksi se normaalista poikkeavalle haise :)

Rinnat ei oo kasvaneet ja lähes kivuttomat ovat olleet koko raskausajan. Jopa kivuttomammat kuin normaalisti ennen menkkoja. Mutta yksilöllistähän tuokin varmaan on.

Seksiä minäkin arastelen tuhruttelujen takia. Vaikka missään vaiheessa ei ole kohdusta vuotanutkaan ja neuvolalääkärikin totesi viime viikolla paikkojen olevan visusti kiinni sekä kohdun kasvaneen normaalisti ja eilen kuulin kotona sydänäänet ensimmäistä kertaa, niin silti ei vain uskalla :headwall: Kuitenkin joka päivä tulee valkovuodon lisäksi hieman kellertävää limaa :x Mutta onneksi ei enää rusehtavaa kuitenkaan. Saa nähdä joutuuko mies odottelemaan seksiä jonnekin vuodenvaihteen tietämille... :ashamed:

Ja nuo yöheräilyt. Olen alkanut heräämään 5-6 aikoihin joka aamu. Ei vaan nukuta enää, paitsi iltaisin sohvalla :LOL:

Sedna + toukka 10+1
 
Tervetuloa uusille :wave:

En nyt osaa ja jaksa oikeen mitään kommentoija...
Jännittää niin se huominen ultra! Siihen veriseulaan osallistutaan, itellä alko nyt vaan mietityttämään että olisko pitäny sittenki jättää se pois...

Salainen toive ja Torsti rv.12+0 (11+0) :heart:
 
Lista päivitetty :wave:

Tuosta valkovuodosta piti Sedna kommentoimani, että eikös kellertäväkin ole ihan normaalia? Johtuisi hormoneista jos kerran tulehdusoireita ei ole? Jos joku viisaampi osaisi sanoa :) Mutta näin olen itse ainakin uskonut ja elänyt.
 
Branwen, niin minäkin olen ymmärtänyt että normaalia olisi. Ja lääkäri totesi viime viikolla, ettei paikat näytä siltä että tulehdusta olisi. Kai sitä pitää yrittää luottaa siihen. Tosin ajattelin ehkä kokeilla kuitenkin Lactal-kuuria, sehän on ihan turvallinen raskausaikana. Tai ainakin haen niitä Lactalin pH-testiliuskoja joista näkee onko happamuus kohdillaan ja sitten kuurittelen jos jotain häikkää löytyy.
 
Seksi Mä olin edellisessä raskaudessa pahoinvoinnista huolimatta koko ajan innokkaana seksin suhteen. Nyt sitten ei vois vähempää kiinnostaa, oikeastaan kun mua ei kiinnostais ollenkaan läheisyys mieheltä. :O Ihan outoa. Kaikki ajat mitä mies on kotona niin haluaisin vaan vetää peiton korviin ja nukkua rauhassa - yksin. Voi miestä mitä joutuu kärsimään, mutta jospa tää nyt olis vaan joku vaihe joka menis pian ohi.

Tuosta valkovuodosta vielä, mulla ainakin on välillä kellertävääkin ja olen pitänyt normaalina. Ja vissiin tuo valkovuodon määrä on sekin sitten normaalia kun en ainoa ole, välillä tosissaan tuntuu että oikein lorahtelee ja sitten pitää tarkastaa ettei se vaan ollut verta...

Terkkari soitteli mulle tuossa päivällä kun pistin sille sähköpostia niistä pahoinvointisupoista että uskallanko niitä käyttää tässäkin raskaudesta. Oli oikein mukava puhelu. Ensinnäkin saan käyttää niitä suppoja jos tilanne sille tuntuu ja jos supot ei tunnu oikeanlaiselle niin saan reseptin sitten suunkautta otettaviin lääkkeisiin. Oli vähän itsekin terkkari huolissaan siitä kun kerroin etten saa oikein juotua, tietää kuinka hoikka olen ja ei kamalasti pitäisi antaa painon tippua. Sanoi että jos alkaa tuntua että voimat loppuu eikä nestettä mene sisään niin ei kun vaan sitten nesteytykseen vaikka en oksentaisi. Jo tuo ripulointi on kuulemma ihan riittävä syy käydä sitten nestetyksessä.

Sitten samalla sain selvyyden siihen että vaikka ensimmäinen neuvola menee viikolle 10+ niin ehdin nt-ultraan. Kuulemma varmasti löytyy aika nopeallakin varoituksella. :)
On tuo kyllä mukava terkkari! :)

- Hapsiainen
 
Eiköhän cinderella ne ultrat kuulu maksuttomiin palveluihin :) Ainakin mä oon niin kässännyt. Meillä neuvolan palveluihin kuuluu kaks ultraa, NP ja rakenne.

Eipä tuo mies näytä arastelevan seksiä enää :D Itsekään en, koska mitään ongelmia ei ole ollut.. Kerran tuli minimaalisen vähän tuhrua paperiin seksin jälkeen ja sekin tosiaan vain kerran.

Muttajooo.. Perjantaipäivä kallistuu iltaan, kai tää väsy antaa periks niin pääsis ystävää tapaamaan :) Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:
 
Mä olen ihan tunteeton tän suhteen, ei tee mieli. Ei läheisyyttä eikä mitään muutakaan. :p Onneksi mies on sen verran ihana, että ehkä ymmärtää.

Valkovuoto meillä paljasti plussankin jo ennen kuin plussasin. Tiesin heti, että olen raskaana kun valkovuotoa vain tulee ja tulee. Enpä sitä pahana pidä, sehän on vaan kehon merkki puhdistamisesta. Siinäs puhdistuu.

AINIIN, oireet palasivat ehkä. Ne hyvin vähäiset mitä niitä oli... närästys, turvotus. Rinnat ei ole enää arat tosin. Sain ilmeisesti tällaisen kivan mahataudin tai jonkin, niin että toisesta päästä lentää. Vielä en ole kovin pahassa kunnossa, tänään nukuin tunnin päikkärit ja olo on jokseenkin heikko ja vetelä ja mahaa kramppaa koko ajan. Mutta toisaalta, ei pidä tällaisista valittaa, kun on niitä, jotka joutuu siitä raskauden pahoinvoinnista kärsimään. Uskon sen joka päiväisen pahoinvoinnin olevan pahempaa, kuin nämä mahakrampit ja poltot.. tsemppiä siis niille joilla tällainen johtuu raskaudesta :)

Carriina + tarrasukka 7 + 5
 
Tervetuloa uudet minunkin puolestani :flower:!

Simpli ym. ihanaa kuulla, että nämä ilmavaivat eivät ole ainoastaan täällä ongelmana. Maha on turvoksissa kuin potkupallo :D. Näyttää, että olis pidemmällä kuin onkaan.

Seksistä ekoilla viikoilla halusin ihan mielettömästi ja nautinkin mielestäni enemmän kuin ennen. Nyt on viimeisen viikon ollu töitten jälkeen ja iltaisin niin puhti pois, että olen pariin otteeseen nukahtanut ensin sohvalle ja sänkyyn raahauduttuani ei ole kyllä mitään havaintoa ympäristöstä ennen kuin on aamulla herätyskellon ryökäle ruvennut piiputtamaan. Onneks en oo tuhruillu, niin se ei oo aiheuttanu seksiin sellasta epävarmuutta.

Valkovuotoa täälläkin on normaalia runsaammin. Tosin olen ennen raskautumistakin joutunu aina suojia käyttämään, joten tuo nyt ei haittaa.

Oireettomuus ilmavaivoja lukuunottamatta edelleenkin ihmetyttää. En voi pahoin ja ruoista menee kaikki, mikä ennenkin. Myös kahvi. Pari hetkeä on tullu, et tuntuu et joku yksittäinen juttu ei maistu, mutta siinä kaikki. Selkeää inhokki-ruokaa ei oo tullu vastaan. Ei myöskään mitään ihme mielitekoja. No toivottavasti tää on vaan hyvää tuuria ja oireeton raskaus, kun jotenki olis "konkreettisemmin" raskaana, kun olis jotain oireita. Tissitkin lakkas olemasta arat. No toivottavasti kaikki on hyvin.

Joanmi & salamatkustaja 8+4
 
Branwen Noi mun viikot on vikojen menkkojen mukaan 8+2, mut n. viikko ennen mun positiivista testiä (3.3) tein negatiivisen testin, joten en mitenkään voi olla vielä noin pitkällä.. Maanantaina tein clearblue digital testin, joka ilmoitti että olen 4-5 viikkoa raskaana, joten nt-ultraa odotellessa... :)

Hikoileeko muut öisin? Mie oon kuin pien sika. Aina kun herään esikoisen tarpeisiin, tai vessaan oon ihan läpimärkä, sama edellisessä raskaudessa.
 
Santara89: Eikös tuo Clearblue digital kerro viikot hedelmöittymisestä eikä viimeisistä kuukautisista. Eli jos olet saanut tuloksen 4-5 tulee sinun lisätä siihen se noin kaksi viikkoa joka kuukautisten alkamisesta on kulunut ennen hedelmöttymistä. Näinollen tulokseksi tulisi 6-7 viikkoa tai yli joka on jo aika lähellä tuon sinun kuukautisista lasketun viikkomäärän kanssa. Itse en ole tuollaista digitaalista testiä koskaan nähnytkään, mutta onkohan niin että tuo 4-5 viikkoa on suurin määrä jonka tuo testi näyttää. Sen suurempia viikkolukemia ei kai voi edes saada. Kertokaapa joku minun viisaampi lisää....

Irmeli ja Eila 6+5
 
Pikasesti kommentoin vain tuota clearblun digi-testiä minkä Santara oli tehny...
Tosiaan se näyttää viikot hedelmöittymisestä ja käsittääkseni sillonki maksimissaan vain sitten 5+ jos viikkoja on enemmän ku 5 hedelmöittymisestä... Näin olen minäki kuullu...
Mut ultrassahan se la sitten selvenee... :)

Mullaki itellä niin vahva tunne et viikkoja on vähemmän. Huomenna sitten sen näkee paljonko niitä viikkoja on. Vaikka eilen siellä lääkärissä sano muka et vastais viikkoja mut itellä kyllä epäilyttää...
 
Viimeksi muokattu:
Irmeli jos en ihan väärin muista, se clear blue ei näytä siinä näytössä kuin joko 1-2, 2-3 tai 3+ ja siihen lisätään sitten se 2vkoa... Ei siinä tainnut se asteikko riittää pidemmälle. Itsekkin sellaisella varmistin raskauden, tulokseksi tuli raskaana 2-3, ja siihen sitten lisättiin se 2vkoa.

Niiskuneiti ja 8+0 :heart:
 
fannie: Espoossa ainakin joutuu ultrista maksamaan sen poliklinikkamaksun...

Jestas kun väsyttää. Nälkä taas yllätti kesken unien, mutta jos vielä vähän aikaa pötköttelisi ennen kuin on pakko nousta ylös...
 

Yhteistyössä