~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

Heipsan!

Täällä eilen neuvola ja kaikki ok.
Pissa oli puhhas.
Verenpaineet normaalin matalat (alkaa kuulemma näillä viikoilla nousta jos on noustakseen raskauden vuoksi, sitä odottaessa)
Hb oli laskennut, 118 oli nyt, mutta sanoi, että on näillä viikoilla matalin, että vielä ei aloiteta rautaa. Kehoitti ottamaan vitamiinivalmisteita.
Painoa tullut + 350 g/vko eli edelliseen 3 viikon takaiseen punnitukseen 1 kg =) Tuntui niin hassulta, kun tähän asti viikoilta 20 viikoille 27 nousi niin nopeasti. Mutta näin sen kuulemma pitäisikin mennä... Neuvolatäti kehui kovin ihanneraskaudeksi, asenteestani imetykseen sain kehuja ja mahastani totesi siinä dopplerilla kuunnellessa, että kovin on toispuoleinen kaveri ja minulla niin kauniin pyöreä ja arveton maha :) Nosti tunnelman kattoon kyllä nuo pienet kehut.

Ultrista: Onko täällä ihmisllä rd syynä noihin ultriin vai vaan rikkaat kaupungit? :D Meillä ei ultria ole enää sen keskiaikaultran jälkeen, ei mitään kokoarviota annettu tai puhuttu ees että annettaisiin vielä. Sentään tuon tarjonnan neuvolatäti kokeili. Neuvolalääkäristä en tiedä edes että onko enää... ainakaan aikaa ei taida olla varattunna. Tuntuu jotenkin nii hassulta...

Mutta nyt taas ulos ja sit töihin ajamaan kera porkkanapiirakan :)

Carriina ja pallero 30+6

Heippa kaikille piiiiiiitkästä aikaa!

Olen tainnut viimeksi kirjoittaa joskus alkuraskaudessa, aika menee niin siivillä tuon esikoisen kanssa puuhatessa. Silloin tällöin olen käynyt lueskelemassa ja nyt päätin varastaa vähän aikaa että saan jotain rustattuakin.

Mulle voi päivittää poikalupauksen :)

Parisuhteesta oli puhuttu, meille esikoisen syntymä on ollut vaikein koettelemus tähän asti meidän parisuhteessa. Johtuu varmasti myös siitä että esikoinen oli yllätys ja olimme ehtineet tuntea miehen kanssa vasta 6kk kun esikoinen ilmoitti tulostaan eikä kummallakaan ollut lapsia suunnitelmissa vielä pitkään aikaan. Eli hypättiin suoraan alkuhuumasta lapsiperhearkeen. Erota ollaan meinattu monta kertaa mutta onneksi järki on kuitenkin voittanut väsyneen mielen ja tässä ollaan vieläkin ja mentiin naimisiinkin esikoisen ollessa 7kk. Joku olikin sanonut huumorista niin olen sen kannalla myöskin ja itseltä ei saa vaatia liikoja vaan pitää oppia pyytämään apua. Itse yritin jotenkin ylisuoriutua äitiydestä mutta kun opin löysäämään niin parisuhdekin on parantunut!

Vitsit monilla on jo kaikki valmiina vauvaa varten! En oo saanut aikaiseksi vielä hankkia oikein mitään. Pari bodya ja sukat olen ostanut mutta siihenpä ne jää. Onneksi ykkösen tavarat on vielä tallessa ja hyväkuntoisia.

Nukkumisesta, meillä vauva tulee viereen nukkumaan alkukuukausiksi, olen itse niin mukavuudenhaluinen etten jaksa nousta imetystä varten :D Ja esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä niin olen ajatellut siirtää esikon lastensänkyyn vauvan ollessa jotain ehkä 3kk jolloin vauva saa siirtyä sitten pinnasänkyyn. Mutta jonkunnäköisen riippukeinun ajattelin vauvaa varten ostaa jonka saisi kattoon roikkumaan niin vauva voisi siinä nukkua päiväunia eikä isoveli pääsisi häiritsemään vauvaa. Onko kenelläkään kokemuksia?

Olo alkaa olla aika tukala, välissä, onneksi tosi harvoin tulee jo vähän kipeitäkin supistuksia. Noh en kyllä usko että ne mitään tuhoa tekevät, esikoinen syntyi 41+5 ja synnytys kesti lähemmäs kaksi vuorokautta että pari kipeää supistusta sinne tänne ei varmaan saa mitään aikaan :D

Ainiin ja Terhille onnea paljon ekasta lokavauvasta! :)

Riial 32+1

Tervehdys taas :)

Täällä jo vointi parantui hiukan, rautaa popsin ja nyt olen jaksanut keitellä mehuja ja neuloa villahousuja pikkuiselle :heart:
Vähän meinaa pukata täälläkin hormoniraivareita, viimeksi sunnuntaina kun unenpöpperössä menin vessaan ja istuin kylmälle posliinille. Asuu tässä sitten kolmen miehen kanssa ja ei saa ees muovia pyllynsä alle pissatessa... Hirveä itkupotkuraivari että se on saamri vie laskettava se kansi. Päivällä voin ittekin sitä nykiä, mutta yöllä en. Prkl.

Nukkumisesta, mä varmaan nukkuisin perhepedissä, isäntä ei saa siinä unta ja meillä on liian pehmeä sänkykin... siis sivuvaunu pinniksestä tehdään, yks laita pois ja vauva käden ulottuville. Mä en ala yöllä nousemaan imetystä varten, sen muksun pitää olla yhdellä kädellä otettavissa (rinnalle vie- omalle paikalle mars) :p

Hankintoja puuttuu vielä tuttipullo, nenäniistin ja rintapumppu, tiedän kokemuksesta että sen tarviin kun tulee turbotissit taas, mutta voihan se olla että sen sais sairaalasta, ajattelin taas luovuttaa maitoa niinkuin esikoisestakin. Kun sitä tulee ja tulee, vähän niinkuin senttejä saunalahdelta (vai mistä niitä tuli)... Vaatteita on TOLKUTTOMASTI vaikka en itse ole juuri ostanutkaan, harsoja on, tissinsuojia on, rattaat on, turvakaukalo on. Ei se vauva oikeesti ees hirveesti tarvi tavaraa, ekat viikothan se vaan roikkuu tississa ja kakkaa, eli pärjättäis vaipoilla ja peitolla, minkä alle kääriytyä kahdestaan :heart:

ON: Kävin eilen sairaalassa säikähtämässä. Pari päivää lirahteli, niin lähdin näytille että olisko menny korkeelta lapsivedet? No, otettiin käyrää ja sitten alkoi napakat, kipeät supistukset yhtäkkiä. Sain Bricanylia piikillä, eikä sekään mitään auttanut. Lääkäri sitten ultrasi, melkein 5cm on suljettua kanavaa jäljellä, mutta jouduin jäämään vielä pariksi tunniksi, että tiputtelivat nesteitä. Sitten jo helpotti, pääsin kotiin, mutta nyt pitää vaan rentoutua ja levätä. Hmph, just siinä en oo hyvä. Ei ollut lapsivesikään mennyt, joten epäilivät, että tutkiminen ja käyrä aiheutti supistukset. Mullako herkkä kohtu :whistle:

Vauva on jo 1570g mutta eipä tuon vielä tarviis syntyä. Kyllä pikkuisen itketti siellä pritsillä maatessa, että voisitko nyt pysyä siellä vielä... vaikka hyvillä viikoilla ollaankin. Nyt vaan neulon niitä villiksiä seuraavat 10 viikkoa, ehdin tehdä siis noin... hmmm... 60kpl :)

Onnea ekalle Lokavauvalle ja Terhille :flower:

Siljanvuori ja vauvatti, 30+3

Hei pitkästä aikaa kaikille ja tervetuloa uusille.

Minullakin on varmaan mennyt kolme kuukautta kun viimeksi olen mitään kirjoitellut. Toki seuraillut olen palstaa.

Nyt on sit aikaa alkaa keskittymään odotukseen, kaikki hankinnat on tekemättä. Toki jotain löytyy esikoisen ajoilta. Tänään jäin sit sairaslomalle, pitkän pohdinnan jälkeen. Poden hiukan syyllisyyttä että nyt jo saikulle mut raskas seisomatyö vei mehut aikalailla pihalle ja supistelut alkoi vaivaamaan niin kait täytyy yrittää poistaa syyllisyys ja alkaa odottamaan tulevaa.

Parisuhde on ollut tosi hyvää aina viimeviikkoihin asti. Pari viime viikkoa on ollut vähän jäissä kun minä olen tuota työhommaa niin stressannut. Noo ehkä taas alkaa hyvät ajat kunhan tässä osaan alkaa nauttia vapaa ajasta.

Heipparallaa!!

Tää mamma oli eilen kokeilemassa miten työnteko sujuu.. :) Hyinhän se meni varsinkin kun oli kiva ja reipas työpari.. Tosin jouduin kyllä panacodin jossain vaiheessa ottaa, kun alkoi toi selkä kiusaa.. :| Vitsi, että mulla oli jo tullut niin ikävä mun työkavereita ja meidän mummeleita :heart: Asukkaatkin jo ihan ihmeissään, että mulla oli niiden mielestä tosi jättimaha, kun ei oltu reiluun kuukauteen nähty.. :D Tänään taas uudestaan iltavuoroon.. :)

oma nukkuminen yöt menee nykyään aikalailla pyörien.. Noin 3-4 kertaa pitää pissalla ja juomassa juosta.. Varmaan tuokin helpottais, jos ei yöllä joisi niin paljon, mutta kun on niin kuuma ja janottaa ihan hirveesti, nii pakko sitten aina käydä samalla lipittaa tuopillinen vettä, kun vessaan nousee :D

hikoilu on jotain ihan järkyttävää... :( Olisin ihan valmis parin tunnin välein käymään suihkussa.. :/ ja kun musta vielä tuntuu, että tää hormoonihiki haisee ihan törkeen pahalle!! :kieh:

vaattet vauvalle voisin viikonloppuna kattoo järjestykseen, että minkä verran on mitäkin kokoja, kun toistaseksi ei ole mitään havaintoa.. Onhan se hyvä tietää minkä verran mitäkin tarvii lisää, jos tarvii.. :)

Noista kestoliivinsuojista piti kysyä, että onko ne kovin hiostavia, kun on niin paksun näköisiä, verrattuna kertakäyttösiin?? Ja paljon niitä kannaattaa hankkia, jos ei kertakäyttösiä halua käyttää ollenkaan tai jos ei joka päivä halua pyykkiä pestä (ellei ole ihan pakko :LOL:)?

RR
Heissan taas :)

Nyt tulee ihan puhtaasti omanapailua, sorry :ashamed:

Tänään saapui Kelalta päätös noista rahoista, mutta en mä tajua niistä mitään. Duunipaikka maksaa mulle 1.9-30.11 välisenä aikana ja tossa on ne summat mitä Kela korvaa työnantajalle, mutta maksaako siis duuni mulle normaalipalkkaa vai vain ton verran mitä Kela sille korvaa?
Mulla on nyt veroprossa 21,5, kannattaako etuuksia varten lasketuttaa verotoimistolla uusi? Eikös tohon 21,5 lisätä vielä 2% eli 23,5 ois veroprossa noista etuuksista? Ja koska tuo veroprossan muutos pitää tehdä? Heti vai vasta sitten, kun Kela alkaa suoraan maksaa mulle eli joulukuun alusta?

Tänään oli sitten taas painoarviokontrolli kättärillä tämän minun RD:n takia, muutenhan näitä ei siis olisi. Painoarvio oli nyt rv 33+1 n. 2,1kg eli ihan keskikäyrällä mennään nyt :) Jos näin mennään loppuunasti, niin ihan normipainoinen vauveli olisi tulossa. Mikäli näihin arvioihin voi nyt luottaa. Viimeksi rv 30+1 painoarvio oli meinaan 1,8kg ja meni yläkäyrällä, hmmm...

Meidän poikalupaus on nyt sitten 100% poikatieto! Näin ruudulla isot nyytit ja pienen pilin, johon lekuri örähti, että olihan teille jo kerrottu kumpi tämä oli? Minä siihen, että joo, poikalupaus on saatu, johon lääkäri, että ei tämä ole enää veikkaus tämä on diagnoosi :LOL:

Muuten kaikki oli ok. Käyrällä roikuin eka 20 minuuttia, kaikki ok. Ultrassa istukka ja napanuoranvirtaukset ok.
RR 128/77
pissa puhdas
lapsivettä kuulemma hyvin
raivotarjonta

Ja me päätettiin systerin kanssa, että taidetaan lähteä ensiviikolla vielä viikoksi etelään äkkilähdöllä! Lääkärin mukaan ei ole mitään estettä ja kirjoittikin jo lentoyhtiötä varten selvityksen viikoista ja että saan lentää, jee =)

RR ja Viljami 33+1 :heart:

Tässä tän päiväinen möhis...

Viimeksi muokattu:
Nannamammalle pikaisesti kestoliivinsuojista: mun mielestä kankaiset oli vähemmän hiostavia kuin kertakäyttöiset. Sanoisin että niitä menee 1-2 paria päivässä, tai riippuu tietysti täysin et kuinka paljon maitoa valuu. Mulla valui imetyksen aikana aina toinen rinta, mulla oli sellainen muovinen "kuppi" joka laitettiin siihen vapaaseen rintaan ja joka keräsi maidon, niin ei mennyt liivinsuojat joka imetyksellä märäksi. Mutta, sorry to break the news, vauvan kanssa pyykkiä tulee ihan himona eli ne suojat menee siellä samassa koneessa kyllä ;-) Mulla tais olla viimeksi 6 paria, niillä mentiin.

Omia kuulumisia, himoitsemani Koochun hoitolaukku saapui Amazonilta, ripeää toimintaa (tilasin lauantaina Englannista ja tänään saapui E-Ranskaan). Hieno on ! ikeareissu pitäisi tehdä, meille tarvitaan taaperolla ruokapöydän tuoli ja vauvalle seinään ruuvattava taittuva hoitopöytä. Meinasin jo miehelle et laitan lapsen hoitoon ja käyn itse joku arkipäivä, mies muistutti et olet muuten 7,5kk raskaana, ei ole hyvä idea lähteä kantelemaan huonekalupaketteja ikeaan yksin. Ainiijoo... Tässä dementiassa unohtuu kaikki! :-D

Gin
Ihan ekana onnittelut Terhille :heart:

Olen lukenut päivittäin mutta en vaan oo jaksanut kommentoida yhtikäs mitään,anteeksi :ashamed:

Tänään vaihtui rv:t 31 ja vielä 9 viikkoa? jäljellä..ken tietää miten menee :)

Olin neuvolassakin ja tyteli tykkää olla viistoasennossa ja poikittain.
Vähän pelottaa sellainen että jos nyt pääsee lirahtaa vedet niin se on lanssikyyti ja äkkiä ...

Painoa oli tullut 432 g /vko (viimekerrasta siis 2 kg 100 grammaa kuukaudessa)

Hemppa laskenut vielä raudasta huolimati nyt 115
Sf 27(pienempi siksi kun on poikittain.)
(normisti tässä vaiheessa ollut viimeksi 30,edellisen vauvan odotuksen tienoilla)
RR 126/91
Sykkeet 160+
Liikkeet ++

Jep, masu on ratista sentin etäällä kun ajelee..enää ei o varaa säätää suuntaan eikä toiseen..
Sitäpaitsi olen niin pätkä että ei riittäis kintut ellei olisi penkki niin edessä kuin vaan voi olla ...

gin & UlpukkaPullaposki 31+0

RR hyvää etelänmatkaa!!!! ai että oliskin ihana lähteä =)

liivinsuojista....laitetaanko ne siis ihan normaaleihin rintsikoihin vai miten ne toimii ? :ashamed:

FB:n puolella oli puhetta miesten työajoista ja synnytykseen tulemisesta, ja siihen littyen pakko ensin sanoa että mehän ollaan oltu asumuserossa nyt tämä viikko, ja on kyllä auttanut hurjasti! Ollaan siis päivittäin yhteyksissä, mies kyselee mun vointia yms, ja koska hänellä ei ole vakituista asuinpaikkaa vielä, hän käy usein hakemassa/vaihtamassa kamoja kotona ja viemässä koiran yms. mutta siis meidän väleille on tehnyt tosi hyvää olla vähän erillään. Tulevaisuudesta on juteltu, ja molemmat haluaisi että asiat voisi vielä parantua, mutta aika näyttää. Hyvä että nyt kuitenkin tullaan toimeen ja synnytyksen lähestyessä on sitten selvä että hän tulee kotiin asumaan ainakin joksikin aikaa mun avuksi.

Ja tämä tuokin minut taas uuteen syvälliseen aiheeseen :D eli tietysti olen parhaille ystävilleni puhunut tästä mun ja miehen tilanteesta, ja olen ollut ihan mykistynyt, miten miltei jokainen heistä on kommentoinut jotain tyyliin "mitens synnytys, annatko miehen tulla vai haluatko jonkun tukihenkilön sinne" ja he ovat suorastaan olettaneet että en miestä synnytykseen päästäisi. Siis HÄH?!?!? Eihän nyt hemmetti meidän typerät riidat vaikuta pätkääkään siihen ettenkö haluaisi/antaisi miehen olla paikalla ensimmäisen lapsen syntyessä!! :O Joku yritti selitellä asiaa niin että jos mies esim suututtaa mut siellä synnytyksessä niin voivat heittää hänet pihalle.....:D No jo on maailmankirjat sekasin jos me jostain puhelinlaskusta tai likaisista tiskeistä riidellään siellä synnytyssalissa :LOL: ...mua vaan shokeeraa se jos naiset on niin valmiita käyttämään lasta hyväksi riidoissa ja "kiristämään" tuolla tavalla.
Meillä voi miehen kanssa olla erimielisyyksiä mutta kyllähän hän tuntee mut kaikista parhaiten ja on paras /oikea ihminen tulemaan synnytykseen mun tueksi ja myös koska ansaitsee olla siellä.

hammaslääkäristä siis kertokaas nyt tyhmälle että minkä takia ne mun omat hampaat pitää olla kunnossa? Mä olen käyny vuosi sitten ja kaikki oli ok, mut mietin että pitäiskö vielä varata aika tähän ennen synnytystä, koska meillä duuni maksaa....niin sinänsä mikä ettei. Mutta aina puhutaan hampaista mut mä en oikeesti tiedä että mikä niissä mun hampaissa nyt tässä raskauden aikana on niin tärkeää?! :D

Lisää amatöörin kysymyksiä ensi kerralla!

Kenzie 31+1

Tulin vaan huitomaan, että hengissä ollaan ja päivittelen listaa ensi viikon puolella :wave: Remonttihommissa on mennyt aika, mies on ollut lomalla, niin on tehty kaikki, mitä on tässä ennen vauvan syntymää aiottu. Ei ole paljo koneelle kerinnyt... Nyt ansaittua lepoa ja kyläilyä viikonloppu ja sitten taas kotiin arkeen :)

Branwen ja Sissi 34+1

hammaslääkäristä siis kertokaas nyt tyhmälle että minkä takia ne mun omat hampaat pitää olla kunnossa? Mä olen käyny vuosi sitten ja kaikki oli ok, mut mietin että pitäiskö vielä varata aika tähän ennen synnytystä, koska meillä duuni maksaa....niin sinänsä mikä ettei. Mutta aina puhutaan hampaista mut mä en oikeesti tiedä että mikä niissä mun hampaissa nyt tässä raskauden aikana on niin tärkeää?! :D
Mun käsityksen mukaan hampaat on alttiimpia reikiintymiselle raskausaikana, koska syljen koostumus muuttuu raskaushormonien myötä, samoin ikenet tulehtuu herkemmin. Mulla vuosi ikenet verta aiemmissa raskauksissa, mutta nyt oon saanut sen vaivan kuriin aloe vera-hammastahnalla =) Ehkä se on myös mukavampi hoitaa hampaat kuntoon ennen synnytystä, koska vauvan synnyttyä saattaa olla hankala päästä lähtemään hammaslääkärikäynneille.
Ennen muinoin muuten sanottiin, että jokainen lapsi vie äidiltä hampaan.

Nyt nauttimaan muutamasta vapaatunnista ennen koululaisten ja tarhalaisen kotiintuloa.
Anoppi ja appi kutsuivat itsensä kylään la-illaksi ja patistivat meitä miehen kanssa lähtemään kaksistaan ulos syömään tms, ihan mukavaa mennä pitkästä aikaa.
Hyvää viikonloppua kaikille!

kolmenmutsi ja tiitiäinen 32 + 2

Nolo myöntää joku on paaaaaaaaaaaaaaljon aktiivisempi tuolla FB:n puolella!:ashamed: Mut täälläki luen päivittäin.. Missä luuraa muut Oulun seudun kaiffarit?

Hammaslääkäristä.. Minäkin alle vuosi sitte hoidattanut hampaat kuntoon... Eli en ainakaan vielä ole varaamassa aikaa, mut eikös se etuilu oikeus ollu vielä loman ajan voimassa?
Mut siis suurin syy hoidatukseen on se että vanhemmilla ei olisi karriesta lapsen syntyessä, joka tarttuu helposti pienelle.. Sikshän ne vaahtoaa ettei saa laittaa samaa lusikkaa omaan suhun yms.

Lähempä vaihteeksi viemään koiran pissanäytettä lääkäriin.. Sillä on ollu jo viikon lääkekuuri siihen ja edelleen juo ja pissaa. ARGH!:headwall:

Kuinka tonne facebookin ryhmään pääsee? Mäkin voisin sinne liittyä.

Oon käyny täällä lukemassa mut en oo jaksanut kommentoida. Täällä ei mitään erikoista mainitsemisen arvoista. Homehdun kotona ja passivoidun tässä koneella. Tänään olis tarkotus siivota kun kerrankin saa tehdä rauhassa ilman pikkuapulaista. Ja tää huusholli todellakin kaipaa siivousta. En vaan meinaa saada itteeni liikkeelle. Täytyy varmaan laittaa kone kiinni muuten istun tässä vielä puolilta päivinkin.

Olo on ihan ok, vaikkakin toi maha on kyllä tiellä ja tuntuu hidastavan tahtia. Yöllä joudun käydä kerran vessassa. Vältän illalla juomista ettei enempää tarttis vessaan nousta kun en ikinä saa unta enää sen jälkeen. Vauva mahassa herää aina kun käyn vessassa ja alottaa kauheen muksimisen ja vellomisen. Tiistaina olis taas neuvola, nyt siellä saakin juosta kahden viikon välein. Keskiviikkona taas töihin kokeilemaan ja jotenki toivon etten sairaslomaa tarttis viimeseks kolmeks viikoks vaan pystyisin olla töissä.
Muuten tuntuu että odotan vaan että aika kuluis ja sais vauvan syliin. Sinne on vaan vielä niin pitkä aika ja vaikka nautinkin raskaanolosta niin välillä mä olisin jo valmis pääsemään tästä mahasta.

Matilda ja vauveli 30+5

muoks. Mulla tuli mieleen tällanen off topic-juttu kun täällä nyt monella on useampikin lapsi ja kokemusta lasten talvivaatteista. Mä oon ehkä vähän aikasessa mutta kertokaa mulle kokemuksia ja mielipiteitä erimerkkisistä lasten talvihaalareista, tyyliin Reimatec, LassieTec, Remu, Polarn o. Pyret, mitä noita nyt onkaan. Meillä oli tytöllä viimetalvena Reimatec talvihaalari ja juuri tuossa katselin sitä että onpa mennyt yhdessä talvessa kamalannäköiseksi. Mun mielestä kyseisen merkin mainostukset kulutuskestävyydestä on ihan huuhaata. Vettä pitää kyllä tuo haalari tosi hyvin, koskaan ei ole ollut märät vaatteet haalarin alaa eikä olla tarvittu kurahousuja mutta mun mielestä 140€:n haalarista ei polvet ja takamus sais yhdessä talvessa (käytössä n. 4kk) sais kulua melkein puhki.Nyt siis suositelkaa hyviä, kestäviä ja vettäpitäviä talvikamppeita 98-104cm:lle 2,5-vuotiaalle!

Viimeksi muokattu:
Matilda-08
Suosittelen Ticketin haalareita.Ovat huomattavasti lämpimimpiä kuin reiman haalarit.Tuntuvat ohuelta mutta esim. meidän haalarissa on thinsulate-vuori joka on itseasiassa lämpimämpää kuin untuva.
Ovat hinnakkaita mutta täysin sen arvoisia.

Toinen hyvä mistä olen tykännyt niin on Jonathan-merkki.Edullinen mutta hyvä.

Itse ostin kohta 4-vuotiaalla ticketin talvihaalarin ja yhden takki/housu-yhdistelmän.
Ticketin haalari on sellainen tumman harmaa niin se käy myös tälle pojalle sitten joskus.

Eilen mahassa taas ylihiljainen päivä.Otin ihan puhdasta sokeria suuhun ja rupesin kyljelleni sohvalle niin ei mitään!!!
Pieni paniikki iski jo ja sitten rupes vituttamaan niin menin koneelle istumaan ja sittenhän se maha alkoikin hytkyä.
Tyyppi tais herätä =)

Illalla iltapalan ja kaakaon jälkeen alko sellainen mahan heilutus että mieskin katsoi jo että meinaako se tulla mahasta läpi.

Tapaamisesta
Mä mielummin tulisin vaikka keskustaan koska en tosiaan osaa ajaa tuonne Selloon.
Mulle käy viikonloput ja alkuviikoista ma,ti ja ke.
Tuota meidän ikiliikkuja apinaa en kyllä ota mukaan.

Eilen Jumbossa ihmiset nauro meille kun likka suuttui mulle siitä kun en suostunut ostamaan mitään lelua.Meni edellä ja papatti että "Mäpä kerron isille ettet sä osta mulle mitään ja mä jätän sut tänne kauppaan ja lähden itse kotiin".
Mä olin "että milläs meinasit mennä kun mulla on autonavaimet???".

Hammaslääkärissä
Kannattaa käydä.Mulla on tässä raskaudessa sylki muuttunut ihan erinlaiseksi koska on jouduttu jo 4 kertaa paikkaamaan molemmilta puolilta hampaita.
Esikoisen raskaudessa ei tälläistä ollut.

Nyt alkoi myös sitten aamuinsuliinit.

Shenda 30+5

Viimeksi muokattu:
Matilda: Meillä on 3,5-vuotiaalla ollut jo kolmena talvena Jonathanin haalari, suurin piirtein puolet halvempi kuin ReimaTec. Me ollaan tykätty hirveesti! Vedenpitävyyttä en muista, mutta aika hyvä, koskaan ei ole ollut märkä lapsi vaikka missä möyrisi, ja kulutusta ei juurikaan huomaa missään. Jonathanin talvivaatteet meinataan ensi talveksikin ostaa.

Tuli muuten päätökset kelan rahoista enkä ikinä olis uskonut että kerrankin tulee ihan kivasti rahaa jee =)
Mä sain viimeisen palkan nyt 10.8 ja äippärahat tulee vasta 25.10.
Kelan päivärahat tulee öööö joskus???
Eli tässä pitäis 2kk kituuttaa mutta ei onneksi tartte ostaa enää isompia ostoksia.

ja kannattaa lasketuttaa sosiaalietuuksien veroprosentti noille äippärahoille.
Itse sain veroprosentiksi 0%!!!!
Mutta sanoin että laita nyt varuiksi se vaikka 5% niin ei tule yllätyksiä.

Ja jos tulee mätkyjä niin sitten tulee.

RR
Se etuuksista maksettava vähimmäisvero on 20%, näin ainakin lukee tuossa mulle tulleessa päätöksessä, eli sen alle ei ole mahdollista veroprossassa mennä, vaikka verotoimisto laskisi mitä.

Neuvolassa käyty..
Paino oli "pudonnu" melkein 1,5 kg kahdessa viikossa! No veikkaan, että syynä oli eri huone ja eri puntari..
Pissa oli puhdas
Verenpaine 119/87
HB 118
SF 31 (alkaa kasvu tasottuun, eikä meekkään enää ihan yläkäyrällä vaan siinä keski ja ylä välissä)
Syke 148
Perus settiä ja seuraava aika 30.8.

Matilda pistä Nannamammale yv:llä oma nimi ni se pyytää sut kaveriks ja lisää ryhmään jos sinne naamakirjaan tahot.. Ja kaikki muut kans... Meillä on sielläki ihan kiat turinat, vaikka täällä paljon samaa.. Siellä jotenki realiaikasempaa.. :p

Terveiset neuvolasta! Kerroin epäilyni vauvan perätilasta, mutta mulla oli uusi terkkari muuton takia eikä tuo oikein osannut sanoa, mitenköhän päin se siellä nyt oli. Tosin sanoi, että yleensä äidin tuntemukset ovat menneet oikein varsinkin kun mulla on kokemusta perätilaraskaudesta ennestään. Ja kun asia huolettaa mua niin pääsen jo parin viikon päästä neuvolalääkäriin. Puhuttiin nimittäin vauvan kääntämisyrityksistä ja mä kun en kauhean innostunut aiheesta ole - en edelliselläkään kerralla antanut sitä tehdä vaan mentiin suoraan sektioon. Miehen sisko sai vauvan muutama viikko sitten ja sillä rassulla oli napanuora sekä kaulan että jalan ympärillä ja saivat kiskoa muksun sieltä imukupilla ulos ja se joutui teholle ottamaan vähän happea. Ja tuo vauva oli ollut ihan oikein päin mahassa. Pelkään, että jos tätä yritetään kääntää, niin napanuora kiertyy siellä sitten kunnolla vauvan ympäri. Kovasti terkkari yritti vakuuttaa, että täällä päin ei väkisin käännetä eli jos tuntuu, ettei se siitä suosiolla käänny, niin annettaisiin olla.

Painoa ei ollut tullut kuin muutama sata grammaa kuukaudessa ja paineet ja hemoglobiinikin ihan ok. Sydänäänet kuuluivat kuin jostain kammiosta, mutta varmaan ei anturi ollut ihan oikeassa kohtaa. Tasaiselta kuitenkin kuulosti, mikä on hyvä, koska vauvalla on ollut aikaisemmin rakenneultrasta asti havaittuja lisälyöntejä. Turvotusta on jaloissa ja käsissä (ja varmaan muuallakin), on ihan turbo-olo...

Mä en ole hankkinut uutta verokorttia äitiyspäivärahaa varten, palkka kun juoksee kuitenkin tuonne marraskuun loppuun asti normaalisti. Täytyy sitten ensi vuodeksi hankkia uusi, jos viitsii. Aikaisempina kertoina en ole vaivautunut ja olenkin saanut sellaisilta vuosilta sitten ihan mukavat veronpalautukset!

Nyt siis suositelkaa hyviä, kestäviä ja vettäpitäviä talvikamppeita 98-104cm:lle 2,5-vuotiaalle!
Joku mainitsi jo edellä Jonathanin, mulla taas siitä pelkkiä huonoja kokemuksia, valitettavasti. Vetoketju hajosi 2 kuukaudessa (alkoi rispaantua saumasta), sitten meni housujen olkain (irtosi siis saumasta) ja oli käytössä eskari-ikäisellä, ja tuo likka on tosi rauhallinen vielä. Liekö mulla ollut sitten joku TOOOOOSI maanantaikappale:confused: Tosi paha maku jäi niistä, ja ovat viimeiset jotka mä Jonathanin ostan. Oli kuitenkin 100e setti.

Myös Lassie ja Remu on olleet melkoisen huonoja (mutta kestäneet silti paremmin kuin tuo Jonmathan), Lassie (ei tec) meni takapuolen saumasta (alkoi rispaantua) yhden talven käytön jälkeen, Remu taas ei pitänyt vettä.

Olen siis ns. halpamerkitkin kokeillut ja karu totuus on että ainoat mitkä ovat kestäneet, oli ne sitten välikausi- tai toppahaalarit niin Reimatec on ollut hintansa väärti :/
Tylsää, sillä oma budjetti ei oikein kestäisi joka vuosi haalareiden ostoa. Mulla on se onni että tytöillä alle 1,5v ikäeroa, niin on menny aina molemmille. Ei tartte kun yhdet ostaa jokan vuosi, meillä kun kasvaa likat kun pask'ruoho, niin kaikki kengätkin menee joka syksy ja kevät uusiksi.

Mulla on huonoja kokemuksia Polarn o pyretistä, sitä en ainakaan suosittele. Jonathan-vaatteissa hintalaatu-suhde ok mutta eivät ole kovin vedenpitäviä, reimatecin puvut on rumia eikä meidän lasten käytössä ole kestäneet pitkään ehjinä. Suositella voin ticket to heaven- merkkiä, myös Ver de terre- merkkiset puvut on olleet hyviä :)

Mä en ole jaksanut ottaa selvää tuosta veroprosentti-asiasta, jos perivät isomman % mukaan niin tuleepahan sitten palautuksia jossain vaiheessa :)

Mulle on kans ilmaantunut nukahtamisvaikeuksia. En meinaa millään saada unta iltaisin ja hyvää asentoa on vaikea löytää. Kun lopulta nukahdan niin onneksi saan kuitenkin hyvin nukuttua, mitä nyt kerran kaksi yössä herään vessaan..:headwall:

Mä olen tullut yhtäkkiä todella malttamattomaksi! Tuntuu että ei jaksaisi enää odottaa vauvan syntymää vaan haluaisi pikkuisen jo syliin!
Olen mielessäni kuvitellut jo synnytyksen kulun ja vauvan kanssa kotiin pääsyn, se vaan tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta vaikka kyse on enää viikoista..

Lääkäri soitti eilen ja sanoi että se bakteeri-näyte oli negatiivinen, onneksi näin!

Myrtille tuo Koochun hoitolaukku on kyllä ihana, tahtoo myös sellaisen! :saint:

minimuu ja poikanen 33+3

Yhteistyössä