Huomenta pitkästä aikaa
Oon käynyt lueskelemassa viestinne joka päivä, mutta olen puoli kuolleena koittanut selvitä aina yhdestä päivästä kerrallaan ja en ole jaksanut kirjoittaa itse mitään.
Täälläkin aamut alkaa sappinesteiden oksentamisella ja niin se jatkuu koko päivän, ainakun syön tai juon jotain oksennan sen jälkeen niin kauan, että kaikki on tullut pois.
Töistä on nyt ollut kolme päivää vapaata ja huomenna tarvis taas jaksaa raahautua töihin.
En vaan osaa pyytää sairaslomaa tyhmäkun olen
Eka neuvola on takana ja taas oli puhetta tiputuksesta, täytyy herkästi olla taas yhteydessä neuvolaan jos näyttää siltä, että en enää jaksa..
Muutenkin oli ihan mukava käynti, mun terkkatäti on tosi ihana
Nt aika kolmen viikon päästä juuri ennen pääsiäistä. Eli ihan pian. Ja täälläkin täyty soittaa aika itse.
Toi oli mulle uutta, että nyt "joutuu" itse päättämään mitä ultrassa katsotaan ja että ne verikokeet tulee automaattisesti ellei niistä kieltäydy. Mä en ole varma haluaisinko sitä seulaa tehdä, mies taas oli sitä mieltä että tottakai jos sellanen kerta on mahdollista.
On tässä mietittävää muutamaksi viikoksi..
Mä en tupakoinut enää ennen tätä raskautta, mutta esikoisen aikaan lopetin tupakoinnin testin näytettyä plussaa. Aloitin toki tyhmänä taas heti raskauden jälkeen. Ja ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa vähensin muutamaan päivässä ja lopetin noin rv6 paikkeilla.
Vaikka tiedän, että keskenmenot useimmin johtuu sikiön huonosta kunnosta tms. niin tokihan sitä mietti, että olisiko itse voinut jotenkin vaikuttaa lopputulokseen.
Paremmilla valinnoilla..
Muuten lopetinkin tupakoinnin ihan omasta tahdosta vähän jälkeen sen keskenmenon. Ja olenkin ollut polttamatta yli kolme vuotta.
Mutta helppoa se ei ole koskaan ollut, joten tsemppiä sitä yrittäville, niinhän sitä sanotaan, että edes se vähentäminen on parempi. ja jossain vaiheessa ehkä kokonaan lopettaminen sen vähentämisen avulla.
Mutta,eihän se stressikään kuulemma hyvästä vauvalle ole. Ja tosiaan toisten kommentit siitä lopettamisesta kannattaa jättää omaan arvoonsa, jokainen tekee kuitenkin itse omat päätöksensä ja tuskin kukaan haluaa tupakoida raskaana, uskon että jokainen tekee parhaansa lopettamisen suhteen.
Ihminen joka ei ole koskaan esimerkiksi tupakoinut, ei voi ymmärtää millaista se riippuvuus voi pahimmillaan olla.
Oho tulipas taas paasattua
Nyt täytyy mennä laittaan aamupalaa esikoiselle.
Kosmo ja papu 9+1