Teillä on isoja lapsia monilla! Meidän 5kk (täytti viime viikolla) on ainoastaan 63cm/6170g! Neiti on tosi etevä ja ketterä, ainakin äidin mielestä
Neiti kääntyy, nostaa vatsallaan yläkropan suorien käsien varaan, nostaa pyllyä vatsallaan ollessa, yrittää konttausasentoon, ryömii pieniä matkoja ja seurustelee hirmusesti. Ja on todella tarkka siitä, kuka hänet syliin ottaa, jutella saa kuitenkin lähes kaikki. Kaikki muut, paitsi henkilöt, joilla on tummanruskeat silmät
Sitten hän osaa kiukulla vaatia tavaroita takaisin käteen. Esim nappasi kahvipöydästä servetin ja imeskeli sitä. Otin sen pois, kiukku, aanoin takaisin, rauhoittui. Toistin pari kertaa ja totesin, että syö sitten
Luna vähin olen antanut kraanavettä. Pullot ja lusikat olen keittänyt edelleen.
ja kuka ikinä niistä punaisista näpyistä puhuikaan: olemme käyneet perheryhmässä, jossa on yhteensä kuusi vauvaa. Jokainen heistä oli saanut suun ympärille punaisia näppyjä kiinteiden aloituksen yhteydessä. Sillä kyselin siellä, kun itse kans säikähdin, että on allergiaa. Terkka sanoi, että jos on allergiaa niin yleensä ärtyy entisestään jos antaa samaa ruokaa uudelleen ja reagoi muuallakin kuin suun ympärillä. Noh, sellasta ei onneksi ole ollut. Olen kiinnittänyt enemmän huomiota kasvojen pesuun ruokailun jälkeen ja laittanut välillä bepanthenia.
Minä en varmaankaan tänä vuonna vielä töihin mene. Näin ollaan puhuttu miehen kanssa. Anoppi tarjoutu alkamaan ensi keväänä puolikkaalle päivälle töissä niin voisin itsekkin tehdä puolikasta ja hoitaa vuorotellen neitiä. Saas nähhä. Olen ehkä hullu, mutta tuntuu, että taidan kieltäytyä.
Öitä meillä on nukuttu kyllä melko huonosti viime aikoina. Kahden kuukauden iässä saattoi nukkua 7-8 tuntia ennenkuin heräsi syömään. Viime yönä herättiin tyyliin 5 kertaa! Ei ole kiinteiden aloitus ainakaan vielä pidentänyt yöunia :/ toivottavasti pian.
Miramei & neito 5kk