Olipas taas unet viimeyönä.Olin unessa ultrattavana ja lääkäri sanoi että täältähän löyty toinenkin vauva(minä intin vastaan ettei voi olla ku jo kahesti ultrattu ja yksi vaan näkyi.sit olin onnellinen kuitenkin ku oikeestikkin oon monesti toivonut oottavani kaksosia) ja sitten sain mukaani kasan kuvia joissa näkyi kaksi vauvaa joilla oli paksu tukkakiehkura otsalla.Mietin siinä unessa että pitää tulla heti kertoon tänne palstalle että ootan kaksosia ja täällähän ois mulle ollut toinenkin kaksosia oottava kaveri.Hassua että unissakin palstat mielessä=) Välillä olin tuossa unessa raskaana oleva mies ja puoliso oli nainen ja välillä juoksin ampiaisparvea pakoon jo syntyneet kaksoset mukanani.Siis ihan kummia seko unia nään raskaana ollessani
misu78 Mulla on ollut ihan samanlaisia ajatuksia kun sulla.Oon miettiny välillä että miten ihmeessä pärjätään viiden lapsen kanssa.Oon tosi paljon yksin lasten kanssa ja varsinkin nyt pahoinvoinnin ja väsymyksen aikaan tuntuu että miten ihmeessä jaksan sitten kun vauva on syntynyt ja mies lähtee töihin ku nukumme ja tulee illalla niin myöhään kotia että kerkee suurinpiirtein vaan sellasen pari tuntia olla kotona lasten hereillä olo aikana.Muutenhan ei ois mitään hätää,muttakun kaks lapsista on koulussa(pienempi alottaa ekaluokan ens syksynä ja varmaan tarvii koko ekaluokan ajan mut kulettaan sitä ku koulumatka niin vaarallinen ja pitkä nuille pienimmille)niin jos vauva valvottaa öisin niin joudun silti aamulla nouseen kukonlaulun aikaan valmisteleen tyttöjä kouluun lähtöön ja luultavasti myös kuskaamaan pieempää neitiä kolmen pienimmän kans.Huh huh ei oo mitään helppoa siitä on jo kokemusta esikoisen kuskausten ajoilta viimesillään raskaana ollessa ja vauvan synnyttyä vastasyntyneen vauvan ja kahen pikkusen kans.
No en jaksa stressata tuta vielä mutta toivon että meille tulis terve vauva joka ois yhtä rauhallinen ku meidän kaikki muutkin on vauvoina olleet.
Tuota oon kans miettiny että voidaanko me saada terve vauva kun meillä on jo neljä tervettä lasta.Mutta sitten oon ajatellut että on esim suuria lestadiolaisperheitäkin joissa voi ihan hyvin olla yli kymmenenkin tervettä lasta.
Taloudellinenkin puoli mietityttää ku oon ololu vuosia kotiäitinä ja nyt se kotiäitiys luonnollisesti jatkuu ja tiukkana ainakin äippäloman ajan ku tämä vauva ei kerkee syntyä ennenkuin tän hetken kuopus täyttää 3v.Jos ois kerinyt niin ois tullu ihan hyvät äippärahat.Tulipas pitkä sepostus
Äiskä3 Halauksia ja voimia:hug: Inhottavaa että näitä huonoja uutisia yhä tulee.Ei niitä toivos kenellekkään.
Suklaasuu mukavaa odotusaikaa
Sinä saatkin nyt sitten aijemmin vauvan kun me
Tuntuu kyllä mukavalle nähä että on jo marraskuisetkin keskusteluissa joten ihan alkuvaiheessa ei meillä lokakuisilla enään tää raskaus ole.
Mulla oli eilen ihan kammottava ilta.Mikään ei maistunut ja kävin vähän väliä yökkimässä vessassa.Välillä sitä niin toivoo että tää pahoinvointi loppus ,mutta samalla heti pelottaa jos on yhtään hyvempi päivä että miksi ei tunnu mitään
Hirveen huono omatunto vaan siitä ku ei jaksa isompien lasten kanssa tehä oikeen mitään.Tiedän kyllä että kun olo paranee niin sitten touhutaan taas yhdessä kaikkea kivaa mutta ei se tän hetken huonoa fiilistä paljon helpota.
Oon vaan tosi onnellinen siitä että lapsillamme on sisaruksia.Pojat leikkii päivät yhessä eikä ne ees paljo mun seuraa leikkeihin kaipaa(toki ovat ilosia aina jos jaksan leikkiä mutta kahestaankin leikkivät) ja tytöt painuvat koulusta ja eskarista tullessaan huoneeseensa leikkimään.Ei nuo ees kauheena kavereita kaipaa ku kotona on jo parhaat kaverit:heart:
Oon miettiny että jos tää pienin on tyttö niin jääkö se nuiden pikkupoikien leikeistä kokonaan ulos ja kun ikäerokin edelliseen pieneen on jopa 3v.Muut lapset syntyneet noin 2vuoden välein.Mutta sitten hoksasin että onhan tällä pienellä sitten serkut kavereina.Tosin tällä hetkellä vauvaserkkukin on poika,mutta tiedän että heillä olisi toiveissa raskaus joten serkkukavereitakin on lisää tulossa ja kun aika paljon ollaan tekemisissä niin tulee läheiset välit serkkuihin.Ja kyllähän niitä kavereitakin sitten löytyy kerhosta ja koulusta.
Poika ja tyttö olosta kuinka monella on sellanen?? Mua ihmetyttää ku muista oon jo aikasessa vaiheessa tuntenu tyttö tai poika oloa ja nyt oon niin epävarma ku olla voi.Välillä aattelin että varmana poika ku voin loppujen lopuksi niin hyvin mutta nyt välillä ku oksntelen vessassa niin mietin että onko tää sitekin tyttö.Yhistän ton oksentamisen tyttö raskauksiin ku tytöistä oon oksennellut niin paljon ja pojista taas varmaan alle kymmenen kertaa koko raskauskaikana.Mutta siksi tää onkin niin miletä sekottvanaa ku en todellakaan oksenna niin paljon kuin tyttöjä oottaessa enkä silti läheskään niin vähää kuin poikia oottaessa.Eihän tuo pahoinvointi ees varmaan kerro mitään,mutta silti siitä mietin että kumpi ois tulossa.Jospa tää on nyt eka vauva josta en tiiä sukupuolta ennen syntymää tai rakenne ultraa.piinaava odotus edessä
Nyt on pakko saada aikaseksi ostaa ees yhet äippähousut että voin taas lähtä ihmisten ilmoille.oisin halunnu tänään perhekerhoonkin mutta en vaan voi sietää ajatusta ahtautumisesta kiristävvin farkkuihin.Niissä tulee sitäpaitsi aika äkkiä maha kipeeksi kun ne puristaa ton pal´lomahan kohaltal
iiksis ens ti ultra :heart: ja sunnuntaina tulee jo rv.11 täytteen=) Ihanaa että oon jo näin pitkällä.Luottaa taas enempi siihen että kaikki sujuu hyvin.
rakkaudesta äiti rv.10+5 & lokakuun lapsonen:heart: (ps.ehkä millin enempi tyttöolo nyt tällä hetkellä)