Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Terve!

Salmiakki13 Funmum:in vaatteet on mukavia, kivoja ja pitkäkestoisia, mutta toki aika hinnakkaita. Itse suosin aika paljon H&M:ää saa kivoja vaatteita suht halvalla.

Suvitar89 Jätä sitrushedelmät ja tomaatti vähemmälle, ne voi aiheuttaa tollasta suunpielen aukeamista. Rasvaa vaan paljon ja suuta pienemmälle :LOL:

Lisa Maria näillä viikoilla alkaa pikkuhiljaa selkä notkistumaan ja elimistö alkaa muokkaantumaan kun kohtu alkaa kunnolla kasvamaan. Kaikki kipuilut keskivartalossa on normaaleja jos ei ole niin siedettäviä, ettei perus Panadol auta tai tulee verta.

Millamagia Nostan hattua kestovaippailuun.. Mulla ei tulis valitettavasti mieleenkään tän pyykkivuoren keskellä ruveta enää kestovaippailemaan! Huh..

Verppu Hirveen vaikea kuvitella, että kovavatsa aiheuttais emättimestä verenvuotoa, varmaan on ollu tulossa vuoto, mutta kun pinnistät niin on tullu vauhdikkaammin. Mutta ootko varma, ettei tullu peräaikosta? Mulla ainakin kovalla vatsalla tulee välillä ihan jonkin verran verta kun on noita vaivoja tullu edellisten synnytysten myötä sinne seudulle. :ashamed: Luumut auttaa, paljon kuituja (täysviljaa ja hedelmiä) ja PALJON vettä.

Lokakuinen Tottakai kannattaa nyt sopia palkankorotuksesta ennen kun jäät pois, sitten palattuasi on taas vaikeempi heti sopia parempaa palkkaa ja alotat tavallaan "alusta", joten go for it! Äläkä tunne huonoa omaatuntoa.

Väinö-Irmeli Saako udella miksi sulla otetaan biopsia?

LizMon Neuvolakäynnin sisältö vaihtelee jonkin verran kunnittain, kuten on huomattu, että jotkut kunnat jopa ultraa ekalla käynnillä, mutta tämä harvinaisempaa. Normaalikäynti sisältääpaljon keskustelua siitä millä mielellä olet / olette raskaudesta, onko toivottu, yllätys, kauan odotettu vai mitä. Alkoholipolitiikka niin sinun, miehesi kun lähisukulaistesikin osalta. Onko suvussa sairauksia miehen / äidin puolella. Sinun oma terveydentila. paino, pituus, verenpaine. Onko tarvetta lisävitamiineille = millainen on sinun ruokavalio. Oletko sekasyöjä, kasvis tai jotain muuta. Keskustelette siitä miten raskaus muuttaa elämääsi, elämäntapojasi. Liikunta, yleiset sosiaaliset verkostot. Esikkoaan odottaville kerrotaan synnytysvalmennukseen mahdollisuudesta osallistua. Terkka laittaa lähetteet haluamaasi synnytyssairaalaan, saat nipun erilaisia oppaita, vihkoja ja kirjasia. Itse sain myös synnytyksestä kertovan DVD:n.. minkä muuten saa joku jos haluaa postimaksulla.. Saat verikokeisiin lähetteen (HIV; kuppa jne) ja pissapurkki mukaan. Seuraavilla kerroilla menet aina ennen neuvolaa tekeen dippaustestin ennen neuvolaan menoa, eli opastaa miten sen suhteen toimit seuraavalla kerralla. Ylipäänsä sinut kirjataan järjestelmään ja kaikki raskauteen ja vauvaan liittyvät asiat. Siinä varmaan päälisin puolin...
 
elwwis Mulla sama, nukuttaa ihan törkeenä ja ihan tuulesta tulee sellanen ärsytys. Eilen rupes v...ttamaan ihan kunnolla kun mies yrittä piristää ja kutitteli ja puristeli ja tökki.. Koko kroppa kun on pehmeetä höhhöä tällä hetkellä nii alko ihan kunnolla risomaan kun toinen hyllyttää tahallaa... :mad: Kiva kuullu että sullakin pahin olo on jo ohi, kun itellä myös ja mietinkin, että mitä ihmettä. Kesti sen viikon-kaks ja nyt ei oikeestaan ole mitään.. No tein tossa joku päivä sitten testin ja niin vahva viiva räjähti saman tien testiin, ei kerinny kastua edes kokonaan koko testialue, vaan kun läheni testikohtaa nii oli jo tulipunanen! :LOL:

Noista H&M:n vaateista niin housuissa on kyllä kokoheittoja. Kannattaa kysellä myyjältä mitä kokoa vastaavat.. Itse ostin 38 farkut ja oli niin tiukat ettei menny kunnolla päälle, vaikka just olin ostanu kaupasta koon 38 farkut.. Mä oon niin tyytyväinen, että tää leggarimuoti on edelleen voimissaan. Ei oo mitään parempaa päällepantavaa nyt kun leggarit, ei tarvii vielä mammahousuja, mut ei paina mistään.. Ja tarpeeksi pitkä paita päälle niin menee pömpönkin yli kummasti.

Mulla kans maha on jo aikamoinen, mut on tollanen löysä vielä, nii ei oikein näytä vauvamahalle kunnolla.. Muutama viikko kun menee nii eiköhän se siitä ala pikkuhiljaa kovenee =)
 
  • Tykkää
Reactions: elwwis
No niin eka neuvola takana mutta vähän tulin takaisin pettyneenä. Oisin halunnu kuulla sydänäänet mutta tätä ei suostunut sitä tekemään koska laitteet niin vanhat. Ekaa ultraa odotellessa siis. :)
 
Luklu Mullakin tuo maha on melkö "löllö" vielä vaikka isolta näyttääkin. Odotan kans että kiinteytyisi vähän enemmän :LOL:. Mun maha alkaa aika ylhäältä sellaisena pallona, ja sit alempana on sitä löysyyttä enemmän kun on sektioiden jälkeen jäänyt tuollaista ylimääräistä jota en ole saanut pois. Eli selkokielellä, ylhäältä kiinteä ja alhaalta löllö :LOL:. Tulihan kaikille selväksi :D.

Kestovaippoja en ole koskaan kokeillut. Ei ole vaan mun juttu. Pyykkiä on ihan tarpeeksi muutenkin ja mun mielestä on kätevintä kun saa heitää vaipat roskiin suoraan eikä tartte ruveta putsaamaan. Tosin olishan niitä koiria avuksi... :LOL:. No ei, vitsi vitsinä. Mä jatkan kertokäyttövaippojen kaa ihan kuten ennenkin.
 
misu78 samalla proteesilla mennään. Ylhäältä kiinteä ja alhaalta löllö.. juu, liputan myös kertiksille.. Hyi helvata noita koiria :LOL: Meillä kans piskit veti kilpaa vauvakakkoja vaipoista naamaan.. kauhee vahtiminen.. No onnek ei enää maistu.. Yrjä lentäis nyt ajatuskin..
 
Kattelin jokunen päivä sitten esikoisen aikaista äitiysneuvolakorttia ja oli tosiaan ekan kerran sydänääniä kuunneltu vasta melkein raskauden puolivälissä :S Eli voi olla että niitä saa vielä odotella muuallakin.
Meillä osakestoillaan. Välillä paljonkin ja välillä vähempi. Kuten esimerkiksi nyt kun tuo pieni taapero ei malta pysyä paikallaan vaipanlaittoa on helpompi kiskoa housuvaippa vauhdissa päälle. En ole kokenut niiden pyykkäystä mitenkään hankalana, siinä ne menee muiden joukossa. Mutta meillä tosiaan vasta 1 lapsi, joten voi olla ettei useamman kanssa niin viitsisi.
Eilen suihkussa tuntui sille, että maha ois jo vähän kasvanu. Löllö se ainakin on, mutta niin se oli ennenkin :) Tulis vaan pian semmonen kunnon masu niin ei näyttäis vaan lihoneelle :)
 
Kairi.. voin kertoa, että kahden lapsen kanssa pyykkivuori tuntuu tuplaantuneen, vaikka enne noli kolme ja nyt neljä tekemässä pyykkiä, mutta silti tuntuu, että korit on aina täynnä. Odotellaan vaan siis sitä kolmatta kakkapyllyä =) heh.. Pakko olis varmaan kuivausrumpu hommata, se helpottas jonkin verran tota pyykki hommaa kun sais kaikki pienet sinne pyörimään.. On niin paljon mitä pitäs ja haluisin mut ne paalut vaan puuttuu.. *HUOH* Pitänee vihjasta isovanhemmille asiasta..
 
Heippa!

Täällä jännätään huomista ultraa... Onneksi meen sinne suoraan töistä niin ei kerkiä ressata ku yöllä;).

Meillä aletaan käyttämään kestoja myös vauvalla. Säästää rahaa ja luontoa=). Käytin nelosella jonkin verran kestoja ja viitosen kanssa kestoiltiin päivät, yöllä kertakäyttövaippa, ja samoin ajattelin kutosenkin kanssa. Ja sitä pyykkiä tulee PALJON nytkin 5 lapsisessa perheessä joten yhet kestot eivät siinä enää näy:LOL:

Pahoittelut kaikille huonoja uutisija saaneille, ainakin Kengurulle :hug:

vkoja kasassa 8+1 :heart:
 
Meillä on 8 kg pesukone ja 8 kg kuivausrumpu enkä tajua miten tulin toimeen ennen ilman sitä kuivausrumpua! Koneeseen mahtuu kerralla pyykkikorillinen kamaa! Pesen siis 1 - 3 koneellista viikossa ja meitä on 5 perheessä tällä hetkellä.
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Voi täällä on taas ehtiny kertyä aktiivista keskustelua! Täytyy lueskella jossain vaiheessa niin pääsee taas jyvälle. Mutta ilmeisesti useammallakin alkaa olla jo ultra lähellä tai ainakin haaveissa sinne pääsy (mitä nyt nopeasti vilkuilin viimeisimpiä kirjoituksia sieltä täältä).

Mulla oli eka neuvolakäynti eilen ja huomenna alkaakin vk 10. Kyllä se aika menee nopeasti, sillä nyt pitäis kuulemma alkaa varailla jo seulonnan labra-aikaa ja np-ultraakin. Mua on liikunnan harrastaminen tuottanut paljon päänvaivaa. En tiedä kuin pöljältä kuulostaa, mutta esim juoksulenkeistä olen pitänyt taukoa, kun en tienny kuinka rajumpi liikunta vaikuttaa alkioon/sikiöön. Neuvolassa sain kuitenkin "siunauksen" jatkaa juoksulenkkejä tosiaan sitä omaa oloa ja fiilistä kuunnellen. Jess! :D
 
Tuli haettua doppler postista ja tietenkin heti kokeilemaan :D Vauvan sykkeitä en kuullut, mutten huolestu kun viikkoja on vielä vähän ja makkara mahan päällä estää kuulemasta niin hyvin ;) Napanuorasta uskon kuulleeni kaikuja ja sen pitäisi olla sen merkki, että siellä joku kasvaa.. Mulla ennestään jo muutama lapsi, niin on noita ultria ja sydänääni kuunteluja muutamat jo takanapäin..

Asiasta kukkaruukkuun, mitä te tiirailette telkusta? Sen mitä mä jaksan tiirata, niin pienet potilaat ja House on must. Ensimmäisenä mainittu saa aina kyyneleet silmiin :'(
 
LukLu se vaan on se kun ois niin kovasti tahtonut kuulla. Ja edellisissä raskauksissa kuunneltiin. Se on nyt vaan vähän eri juttu kun eri paikkakunta niin näkyy olevan eri käytäntö. Eip auta muutakuin odottaa.

Suklaasuu: Oliko doppler miten kallis ja mistä tilasit? Mä itse vähän harkitsin josko oisin tilannu mut en oo saanut vielä aikaseksi. Jos sitä malttais ihan neuvolan ja ultrien varaan jättää.
 
Huutonetin kautta ostin, geeli tuli mukaan, 30€ posteineen. Mäkin varmaan tulen tota käyttämään pari hassua kertaa :) Merkki oli Angel sounds tai joku sinnepäin..

Muuten en aio turhia tuhlailla mihinkään turhaan. Tämän toki kirjoitin sormet ristissä :D

Mä olen ehtinyt miettiä äp-pakkausta. En aio sitä ottaa, jos ultra sattuisi paljastamaan vauvan tytöksi. Pakkaus on mielestäni liian poikamainen.

Mulla on joka raskaudessa kerrottu sukupuoli ja oikein on ainakin tähän asti kaikki mennyt :) Toivotaan nyt vain, että kaikki olisi hyvin vauvalla <3
 
Viimeksi muokattu:
Minä oon nyt pari päivää saikulla kun olo on jatkuvasti etova ja väsynyt. Saan vähän levätä ja olla vaan yksikseni kun lapset on päivisin tarhassa.

Selkäsäryistä on ollut puhetta. Mulla on ollut selkä kipeä jo rv5 lähtien. Väliin on tosin ollut päiviä ettei kipuja ole ollut, mutta taas alkoi alaselkä särkemään. Ite oon aatellu tähän muutamia selityksiä, tässä niitä tulee:
-liitoskivut (kolmas raskaus menossa joten voi varmaan alkaa aikasinkin)
-makoilen enemmän kuin normaalisti (sängyssä makoilu saa selän kipeäksi)
-mulla työ rasittaa selkää ja nyt en ole normaaliin tapaani jaksanut harrastaa ollenkaan liikuntaa joten vaikuttaa varmaan liikunta- ja tukielinten hyvinvointiin negatiivisesti..
Eli en ole pelännyt tai miettinyt että tulossa olisi km, tiedän että siihen voi kans liittyä selkäkipuja, mutta kuuluvathan ne monesti raskauteen ihan yleensäkin :)
 
Iltaa sisaret!

Ensimmäinen neuvolareissu takana - ihan hyvä kokemus oli. Esikoisen kohdalla seuranta taisi olla tarkempaa, koska nyt seuraavan kerran neuvolaan mennään vasta viikolla 16 - eikä sekään ole pakollinen. Kuulema viikolla 22 on sitten pakollinen neuvola. höh. Mä melkein voisin käydä siellä useammin.

Nykyään meidän neuvolassa tehdäänkin pissakokeet ihan itse - ja jos tuloksissa jotain poikkeavaa, pitää osata itse kertoa asiasta. Neuvolan täti vain totesi, että jos on osannut tehdä raskaustestin, osaa myös tehdä ne pissatestit... ;-)

Neuvolan täti laskeskeli, että laskettu aika saattaiskin sitten olla 21.10. Mutta ei vielä halunnut lyödä lukkoon, np-ultrassa sitten varmistuu. Ihme säätöä...

Odotushuoneessa oli samaan aikaan selvästi joku esikoistaan odotteleva pariskunta. Minä ja mies istuttiin toisessa päässä ja toinen pari toisessa päässä. Rouva oli tosi hermostuneen oloinen, masu näkyi jo selvästi, mies räpläsi kaiken aikaa kommariaan. Riitelivät siitä, saako mies lähteä "poikien kanssa Levin reissulle". Mies sanoi jotenkin tosi tylysti sille naiselle, että tää vauva-projekti ei sitten kyllä hänen koko sosiaalista elämäänsä pilaa. Että tulihan hän nyt tänne neuvolaankin... Jep, jep. Mietin vain, että taitaa miehellä maailma musertua, kun haikara tuo paketin perille ja mikään ei ole enää kuin ennen.

Juteltiin oman miehen kanssa asiasta neuvolasta lähtiessä ja pohdittiiin, että ollaanko me vain jotenkin toisesta päästä höyrähtäneitä. Mun mies kävi esikoista odotettaessa neuvolassa innokkaasti joka kerta (äitiysloman alkuun asti) mukana ja oli innostunut ja aidosti kiinnostunut aiheesta. Meille esikoisen odotus oli todella yhteinen projekti ja todettiin alusta asti, että samassa veneessä ollaan. Ja nyt tämän toisen kanssa mennään samalla periaatteella. Mä en todellakaan halua, että lapset olisivat vaan mun/äidin juttu. Tää on varmaan myös osaltaa sitä, että ollaan jo vähän "vanhoja" näissä lisääntymisjutuissa - ja tosiaan keritty miettiin näitä asioita, että miten halutaan asiaa edistää.

Voitte kivittää mut, mutta mä oon sitä mieltä, että jokainen mies, joka ei tule mukaan edes esikoista odotettaessa ensimmäiselle neuvolakäynnille, ei ansaitse tulla isäksi. Nih. Mur. Tulipas tilitettyä. Mutta otti vaan niin se aamun episodi kaaliin.
 
Sori, mutta nyt vähän särähti korvaani tuo sinun viimeinen lause, meillä ei mies tullut aikoinaan esikoisen ensimmäiselle neuvolakäynnille, enkä edes olisi osannut häntä sinne pyytääkkään koska en edes tiennyt mitä siellä tehdään. Kävi jonkun kerran ultrien lisäksi esikoisen neuvolakäynneillä mukana ja sama on varmaan nyt, nyt ehkä jopa vähemmän tulee neuvolaan koska tietää jo homman nimen ja tuskin miehelle siellä mitään uutta tulee olemaan kun kotona voidaan dopplerilla sydänääniäkin kuunnella milloin halutaan, enkä kyllä ole koskaan ajatellut etteikö hän ansaitsisi tulla isäksi sen vuoksi ettei ole innokas neuvolassa kävijä. Aivan loisto isä on ollut ja hyvin osasi tukea minua synnytyksessäkin vaikkei neuvolassa mukana ahkeraan ollutkaan.
Minä en kyllä pidä isyyden mittana mitenkään neuvolassa käymistä, koska yhtä lailla äitikin voi pitää ihan minimissä neuvolakäynnit, käy vain tarvittavassa kelan lausuntoon vaadittavalla neuvolakäynnillä eikä kukaan sano äidillekkään ettei ansaitse tulla äidiksi jos ei käy neuvolassa.

Piti nyt vain tuoda oma mielipide esille tuohon asiaan, sori! :)


Äitiysvaatteista Minä en niitä luultavasti tule hirveästi hankkimaan, pärjään aika hyvin noilla housuilla mitä minulla on, ehkä hankin parit ihan äitiyshousut sille loppuajalle, paitoja ei tarvitse hankkia koska kaikki paitani ovat myös sellaisia joissa ei mahan kasvu haittaa.
Imetyspaitoihin taas panostan tällä kertaa kunnolla, koska imetysaika voi olla hyvinkin itselläni melkein kaksi vuotta, niin en kyllä halua sählätä huonojen paitojen kanssa sitä aikaa, minkä siis tein esikoisen kohdalla.
 
Juu ei munkaan mies neuvolassa käy, mitäpä se siellä ku kaikki on varsinaisen tuttua kuudetta odottaessa. Ei ole muidenkaan odotusaikana käynyt, esikoista odottaessa käytiin yhdessä valmennuksissa. Tärkeämpää on että pääsen sinne ilman nuita tenavia, miehen jäädessä niitä vahtimaan=). Ultriin mies tulee mukaan jos töistään pääsee. Hyvä isä on ja osallistuva, hoitaa lapset ja kodin siinä missä minäkin, meillä lastenhoito ja kotityöt ei kuulu pelkästään äidille;).
 
Meppuli: Olen pahoillani, kun tuli hiukan kärjistettyä. Meillä on lähipiirissä ystäväperhe, jossa mies ei ole pätkääkään kiinostunut isän roolista. Hän teki aiheesta oikein numeron, että tosimies ei neuvolan ovista astu. Jokaiselle esikoistaa odottavalle parille hän tätä asiaansa ajaa, vuodesta toiseen. Mun mielestä asenne on aika lapsellinen, jos ei millään lailla ole kiinnostunut aiheesta - kun tosiaan yhteisistä lapsista on kysymys. Ja hänen periaatteensa on tosiaan pitänyt. Kerran on kuulema lapselleen vaippoja kaupasta tuonut, kun vaimo niitä vaatimalla vaati tuomaan... Siks mua sellainen asenne, että miehen paikka ei ole neuvolassa, nostaa karvat pystyyn. Varmasti voi olla hyvä ja osallistuva isä käymättä kertaakaan neuvolassa - mutta ei se neuvolassa käyminen tee miehestä vähempää miestäkään. Kunhan tässä pohdiskelen...
 
fenislintu: Tuo vain jotenkin särähti niin korvaani, ajattelinkin, että tuskin ihan noin mustavalkoisesti ajattelet, mutta piti tosiaan oma mielipide myös tuoda julki. :)
Minä tiedän myös noita perheitä joissa äiti hoitaa täysin lapset ja kodin kun mies ei pidä asiaa hänen tehtävänään. :( Todella surullista, koska lapset eivät silloin saa mitään hyvää isäsuhdettakaan kehitettyä jos isä ei vietä aikaa heidän kanssaan.
Meillä tuo mies ei aina ole ollut kyllä mikään kotitöiden amoris, ei vain ole oppinut kotonaankaan niitä tekemään, joten nämä vuodet on kyllä saanut häntä ihan kädestä pitäen kotitöihin opettaa. Mutta vaikka nuoria oltiin kun esikoinen syntyi, niin mies oli kyllä alusta alkaen aivan loistava vauvan kanssa, toki asiaa voi edesauttaa häntä paljon nuorempi veli, jolloin hän on nuorena hoitanut veljeäänkin. Oli paljon rauhallisempi ja määrätietoisempi vauvan kanssa kuin minä ja lapsi on mennyt aina hänellä kaiken edelle, myös niiden kotitöiden, painelee mielummin ulos lapsen kanssa kuin tarttuu imurin varteen.:D
Hänelle on kyllä kehittynyt loistava isä-tytär suhde tyttäremme kanssa, nyt kun olen ollut itsekkin työelämässä jo kohta kolmisen vuotta, niin isälle on tullut myös senkin myötä enemmän vastuuta lapsesta ja iltaruoan laitosta kun itse olen myöhempään töissä. Nytkin mies on enemmän hysteerisempi raskaudestani kuin minä itse, kovasti jo oli huolissaan tekeeköhän lento heinäkuussa minulle hyvää kun olen raskaana, jos saan vaikka säteilyä lentokoneesta.:LOL: Koita nyt tuolle sitten selittää nauramatta, että ottais rennosti kun toinen on ihan tosissaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
Heipä hei kaikille. Mukaan joukkoon liittyisi tämäkin tuore odottaja :heart: Mitäs tietoja siihen rimpsuun tarvitaan? Lisäilen nyt nämä tärkeimmät ainakin, eli ikää 28v, viikkoja 7+5, ensimmäinen, la 18.10, K-SKS.

Vähän taustaa, eli siirryin tuolta clomifen ja inseminaatio-palstalta tänne plussanneisiin. Reilu vuosi yritystä takana ja ensimmäisestä inseminaatiosta saatiin vastaus meidän rukouksiimme :heart:

Meidän odotukseen on ehtinyt jo kuulua jos monenmoista. Reilu viikko sit jouduin rajujen vatsakipujen vuoksi sairaalaan, jossa ultralla nähtiin että sikiöllä sydän sykkii ja minut otettiin sisälle ja hoidettiin kipuja piikein ja lääkkein. Seuraavana päivänä olikin uusi ultra, jossa sykettä ei enää löytynytkään ja minut pidettiin sairaalassa ja annettiin vain tieto, että seuraavana päivänä otettaan uusi ultra. Voitte kuvitella kovien kipujen kanssa, mitä siinä käytiin puolison kanssa läpi :( Kunnes, sitten tässä uudessa ultrassa todettiin että sydän sykkii normaalisti ja kaikki on hyvin ja sain luvan kotiutua ja kivutkin laantuivat pikkuhiljaa. Tämän viikon maanantaina oli vielä se "virallinen" varhaisultra, jossa saimme vielä varmistuksen että kaikki on niinkuin pitää ja näimme sydämensykkeen :heart: Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti, joka tulee todella tarpeeseen.

Tuon sairaalakokemuksen / tapauksen jäljiltä olen ollut hermoraunio ja huolesta sekaisin varsinkin tämän päivän jälkeen huoli on kova, koska yhtäkkiä tänään mulla ei olekaan ollut kamalaa pahoinvointia, ihan lievää etomista vain ja rinnatkin ovat tuntuneet vähemmän aroilta. Pelottaa, että voiko nämä raskausoireiden lieveneminen nyt tarkoittaa jotain kamalaa? Muistaako muut aikaisemmilta raskausajoiltaan tai onko muilla ollut välillä ns. "parempia" päiviä raskausoireiden kanssa ja sitten taas palannut normaali "kamaluus" päälle? Itse kun viikonloppuna vielä oksensin, niin ihmetyttää että miten yhtäkkiä olo onkin näin "normaali". Ja minkä tälle pelolle voi? Jos hätä on suuri ja pelot kovia, suostuukohan neuvola tekemään ylimääräistä ultraa?


Kiitos etukäteen jo vastauksista ja pahoittelut ettei ekalle kerralle ole tämän iloisempia kertomuksia tai kysymyksiä laittaa :headwall:
 
Minulle kävi äsken vessareissulla samoin kun Verppu sinulle. Aivan varmasti vaaleanpunainen väri paperiin tuli emättimen puolelta. Vatsan kanssa ongelmaa myös minulla. Huomenna olisi eka neuvola mutta näinköhän sinne pääsen.... Lannistuin heti ja itken krokotiilin kyyneliä... Aiempien raskauksien välissä ollut keskenmeno ja nyt pelottaa. Huoh.
 
Aiheesta mies neuvolassa.... Mulla ei oo mies ollu varmaan yhdessäkään raskausajan neuvolassa mukana. Mun mielestä neuvolassa on niin kyllästyttävää, että turha sitä miestä sillä unettaa, riittää että mä käyn haukuttavana. :LOL: Ultrissa on mies ollut, tästäkin oli jo varhaisultrassa kurkkimassa, että mitä siellä näkyy. :heart: Mutta toki sitten esikon ekoissa neuvoloissa oli mukana, kun oli isyyslomallakin. Ite pystyn sumplimaan aikataulujani töiden suhteen ihan lähes miten huvittaa, mutta mies ei ihan niin vain lähdekään kesken työpäivän mihinkään. :p

Oli kyllä tuo fenixlinnun mainitsema toinen iskä aika karmeen kuulonen. :p Kyllä vauva vaikuttaa myös miehen sosiaaliseen elämään. Jos ei muuten, niin kyllä ne vauvajutut tuntuu tulevan uusien isien(kin) puheisiin auttamatta, ei sitä enää kaveritkaan kestä. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
Isien neuvolaan osallistumisesta... Meillä mies taisi eskoisen odotuksen aikaan osallistua yhteen neuvolaan, valmennukseen ja ultriin, mutta sen koommin ei ole neuvolaan tullut, enkä kyllä odotakaan. Ennemminkin voisin sanoa, että mitä ne miehet siellä tekee, kun ei siellä kuitenkaan mitään ihmeellistä tehdä =) Ultriin on kaikkien aikana osallistunut, mutta nyt sanoin siitäkin, että jos ei lapsille saada helpolla hoitajaa ja aika sattuisi olemaan työaikana niin ei ruveta säätämään, menen sitten yksin. Ja kyllä meillä on mahtava isä siltikin vaikkei neuvolassa olekaan käynyt... tälläkin hetkellä hoitaa lapsia kotona kun minä käyn töissä =) Taitaa tuo Fenixlinnun mainitsema pariskunta odottaa esikoistaan ja kovaan kouluun tulee mieskin vielä joutumaan ja tulee huomaamaan, että kyllä se nyt vähän muuttaa kuvioita :LOL:

Kestovaippailusta en oo ikinä oikeen innostunut vaikka uskonkin, että meillä kun kerran päivässä pyörii pesukone niin tuskin olis suurta vaikutusta pyykin määrään, mutta ei jotenkin vaan jaksa. Kertikset on vaan niin helppoja =)

Vitamiineista... itse syön multivitan raskaus ja imetys tabletteja ja sitten jotain omega 3 vitamiineja, nekin raskaanaoleville tarkoitettuja.

).( Tänään on eka neuvola ja siellä ultrataan. Toivottavasti sieltä nyt jotain löytyy... oon laskenu eilisillasta asti tunteja, että koska pääsee... nyt enää 6 tuntia ja sekin töissä niin aika äkkiä onneksi menee =)

Kovasti jo odottelen sitä selkeetä vauvamahaa... tällä hetkellä tuo maha näyttää läskiltä löllykältä ja tosiaankin siltä, että oon lihonnu vaikka kuinka... huoh.. no ei se nyt tietysti näillä viikoilla kovin selkeä vauvamahakaan saa olla jos meinaa salassa pitää. Ristiriitaista :LOL:

Linnea 9+3
 

Yhteistyössä