Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Kylläpä taas ärsyttää.. Viime yönä heräsin neljältä kipeisiin supistuksiin, joita tuli noin puolitoista tuntia 10 min välein. Ja sitten ne loppu kokonaan ja nyt taas ei oo mitään. Olin yöllä jo niin toiveikas et jotain rupee tapahtumaan niin ei. Ärsyttävää..

Viola rv 38+3
 
Täällä on keskustelu tyrehtynyt ihan täysin, joten onkohan kaikki muut synnyttämässä? Ja mä oon sit ainoo täällä loppukuusta vauva masussa :D

Viola, tuo on ärsyttävää. Toivottavasti ei tule joka öiseksi riesaksi tuommoiset supistelut. Tsemppiä!

Täällä on tän aamun aikana tullut taas muutama suppari, huikeasti puolen tunnin välein. Mutta jos ne vaikka päivän aikana tihenisi (olisinko taas hieman yltiöoptimisti?). Huomenna olisi kyllä hieno päivä syntyä, saisi hetun alkuosaksi 131013A :)

clearbrook ja pikkusisko 41+1
 
Täällä sitä hengaillaan mahan kanssa edelleen myös! Käytännössä ei edes supistuksia. Eilen mies hakkas halkoja ja pinosin niitä sekä haravoin pari tuntia. Lopputuloksena illalla sattui joka paikkaan aivan helkkaristi muttei merkkiäkään synnytyksen käynnistymisestä. Tänään ajattelin vielä haravoida. Naapuritkin tulivat ilkkumaan eilen kun näkivät touhumme ja tarjosivat omaa pihaansa jos haravoitava loppuu :D

Toi huominen ois kyl tosi hieno päivämäärä syntyä! Ehkä nää tähtää siihen (tai sit ei)... Tässä kun on ollut niin fiksoituneena tuohon laskettuun päivään mikä meni jo viikko sitten, niin olin unohtanut, että mulla oli pitkä kuukautiskierto ja ekoissa ultrissa laskettu päivä oli 13.10. Eli sinällään ollaan vielä aikataulussa.

Huomenna sais siis syntyä! Kohta haravan varteen!

Luna ja mysteeriotus 40+6
 
Kyllä supistelee ja jatkuvasti, vaikka en niitä toivo. Tänään ollut alavatsa kipua aikalailla. Hyppisin supistuksista varmaan onnessani, jos sairaala olisi lähempänä. Mitä enemmän supistelee ennen varsinaista synnytystä, sitä varmemmin lyhyt synnytys. Tiistaina vielä pitäsi jaksaa kouluunkin. Se on vimppa koulupäivä ennen synnytystä. Sitten vasta sit seuraavana viikolla. Onneksi loppupuolella, että kerkee kotiutuakin.:)
 
Minäkin täällä vielä, vaikka laskettu aika oli myöskin jo päiviä sitten. Alkaa turhauttaa, kun esimerkiksi yksi tuttu juuri sai vauvan, vaikka laskettu aika minua myöhemmin ja hänen vauvansa ihanan siro. Mulla oli 3200g arvioituna ultralla jo yli kolme viikkoa sitten. Jos menee paljon yli niin saan oikeasti sen yli neljäkiloisen. En tälläisistä kuitenkaan saisi valittaa, tärkeintä, että vauva on terve ja kaikki menee hyvin, eikä tässä nyt hirveästi aikaa enää voi mennä. Silti, te voitte varmaan ymmärtää..
 
Niin ja piti vielä lisätä, ettei minulla ole yhtään säännöllisiä supistuksia. Yöllä kun käy pissalla niin on yleensä sellaisia menkkamaisia kipuja samalla, mutta nukahdan silti helposti uudelleen eivätkä kivut koskaan jatku tai säännöllisty. Pitää kai luottaa siihen, että ne säännölliset voi todellakin alkaa vasta kun synnytys käynnistyy. Mutta muitakaan selviä merkkejä ei ole, kuten limatulppaa. Olo on tietysti raskas ja kärsimätön ja epäsäännöllisesti vatsa kovettuu, varsinkin rasituksessa, mutta ei muuta.
 
Viola tervetuloa meidän turhien supistelijoiden kerhoon. Mulla ollut nyt kahteen otteeseen tuollaisia pitkiä supistusryppäitä, tosi kipeitä sellaisia ja yli tunnin kestäneitä, mutta eipä ole vauvaa vaan näkynyt ja tosi rauhallista tuntuu nyt olevan. Tänäänhän tämän piti syntyä, mä olin niin päättänyt, mutta ei sit vissiin..

Että joo, en mä ainakaan oo mihinkään synnyttämään mennyt. Äsken yritin rappustenkiipeäiskonstia, ainoa mitä se teki oli että vauva alkoi vimmatusti heilua ja pyörittää päätään tuolla kohdunsuulla ja sain hillittömän rytmihäiriökohtauksen. Huoh. Ei supistuksia.

No, odotellaan odotellaan, eihän tässä muutakaan tekemistä ole. :)

Leijonamama rv 39+5
 
Ei täältäkään mihkään olla lähetty:D

Eilen neuvolassa sf-mitta vaivaset 38cm, mun raskauksien enkkari:D. Mutta johtuu tosiaan siitä että vauva köllii ylläällä, ei minkäänlaista laskeutumista...Ei muuten haittaa mutta ne lapsivetten menemiset pelottaa, ku sitten pitäs olla heti nelinkontin peppu korkeemmalla ku pää, hankalampi homma jos tuolla liikenteessä näin käy....Lenkillä ois näky ku pyllistelen tienposkessa ambulanssia oottamassa!:O Yhessä raskaudessa mulla oli siis samallalailla ylläällä ku hurahti lapsiveet ja limatulppa nukkumaan mennessä ja pienen pähkäilyn jälkeen päätettiin lähtä omalla autolla. Oli kauhia sairaalamatka ku mietin kokoajan miks lapsi ei liiku ja kun Oysissakaan ei saatu sydänääniä heti kuulumaan iski paniikki! Onneksi vauva oli kuitenkin kunnossa ja lapsiveet oli menneet ylläältä. Mutta toista kertaa en tuota riskiä ota, se on kuitenkin tuurista kiinni että luiskahtaako napanuora ennen päätä vai ei...

Ikkunat tänään pesty! Saa nähä vauhittaako supistuksia, niitä on tullut kiitettävästä joka päivä ihan tuntuvina. Ei tarttis kyllä syntyä ennen tiistaita, ku on vielä muutama homma tekemättä:D.

Sinnuli 39+4
 
supistelijat tietty haluu ettei supistele mut voin sanoa et tämä kun mitään ei tapahdu taas herättää kateutta niistä suppareista. Itse alan epäilemään toimiiko kroppani ollenkaan.

Ei tullut haravoinnista mitään, ollut niin järkky väsymys tänään. Nyt vasta alkaa tuntumaan että herään. Mieskin tossa ihmetteli mikä vaivaa kun en sängystä päässyt ylös. Ilmeisesti tuo eilinen rehkiminen painaa. Ehdin tietty innostua et ennakois synnytystä mut tuskinpa... Kohta koiran kans ulos josko tästä piristyis.
 
Täällä myöskin vielä, tosin laskettuun aikaankin on 2,5 viikkoa eli no hätä. Kovasti toivon,että tulis aiemmin kun on niin hemmetin raskasta olla tämän ison mahan kanssa. Supisteluita tulee aina välillä iltaisin mutta en tiedä onko ne yhteydessä siihen, että otan illalla ison annoksen lääkettä raskausdiabetekseen. Koska sen jälkeen tuntuu aina muutenkin olo ihan hirveältä ja pahoinvointi on silloin sitä luokkaa, että pakko ottaa pahoinvointilääkettä. Ei ole kyllä kivaa oksennella näillä viikoilla mutta edellispäivänä juuri tuli kaikki ylös kun en tarpeeksi ajoissa pahoinvointilääkettä ottanut.

Mulla on kaiken lisäksi ihan kamalat liitoskivut vai mitä lie kipuja on, mutta käveleminen on yhtä tuskaa. Alapään sattuu niin paljon, että välillä tekisi mieli itkeä päästäkseen eteenpäin. Tulee olemaan rankat loppuviikot jos samanlaiset kivut jatkuu loppuajan. Esikoisesta mulla ei ollut mitään tämmöistä joten nämä kivut tuli ihan uutena asiana. Onko muilla ideoita miten helpottaa kipuja? Tuntuu, että istuminen pahentaa kipuja enkä voi koko ajan vain maatakaan. Auttaako särkylääkkeet? Lämpötyyny olis varmaan hyvä mutta mihin mä sen laitan, että auttaisi. Ei voi oikein tonne pimppaankaan laittaa jossa kivut on. :confused:

Neuvolassa kävin perjantaina. Verenpaineen oli hivenen nousseet (124/ 84) mutta edelleen on ihan hyvät arvot. Pissassa prot +/- ja ketoaineet 3+. Hb 122 vaikka viikko sitten oli 99. Olin silloin to illalla oksentanut kaiken joten arvatenkin olin kuiva josta kaikki huonot arvot johtui. Hb: n nousukin johtuu kuivumisesta eikä raudan popsimisesta. Nyt oon koittanut tankata nesteitä mutta olen muutenkin huono juomaan enkä millään saa 3 l juotua päivän aikana. Mutta muuten kaikki oli hyvin.

37+ 4
 
Luna85 Ekassa raskaudessani ei ollut yhtä ainuttakaan supistusta ennen kuin synnytyssupistukset tulivat. Ihmettelin vain mistä harjoitussupistuksista neuvolassa aina kysyttiin. Eli tunsin ensimmäisen supistuksen, kun synnytys alkoi.

suspa Proteiinit yhdellä plussalla ei välttämättä tarkoita mitään. Voi johtua, ettet ennen pissa näytettä ole kunnolla pessyt alapesua, pieni flunssan poikanenkin aiheuttaa yhden plussan ym. Verenpaineet pakosti nousee, kun loppu lähestyy. Siitä vaan liikaa pelotellaan. Raskausmyrkytyksessä oireita on paljon enemmän. Verenpainekin huomattavasti korkeampi. Tietenkin hyvä ottaa rauhallisemmin, kun prot. vilkuttelee plussaa, mutta turha pelätä. Hb tosiaan voi nousta kuivumisesta. Viimeksi, kun mulla oli hb 157, terkkari heti epäili sitä. Sai sitten vaan huomata, että virtsa näyte kuitenkin ok. Itse juon paljon, kun on jatkuva jano. Menee helpolla toi 3litraa päivässä.
Kipuihin ei oikeastaan auta muu kuin lepo. Mitä enemmän rehkit, sitä enemmän on kipujakin. Panadolikaan ei juuri mitään auta.

Kunpa uskaltaisikin nopeuttaa synnytystä... Olisi niin paljon tekemistä, mutta yritän ottaa rauhassa, ettei supistukset voimistu. Niitä on kyllä ollut nyt pari vuorokautta jatkuvasti. Tosin viime yönnä sain nukuttua. En tiedä supisteliko tai ei. Olin varmaan edellisen yön supisteluista niin väsynyt, etten varmaan olisi heränyt vaikka olisi lapsivedet mennyt.:)
 
Viimeksi muokattu:
Joo vielä en tosiaan pelkää raskausmyrkytystä. Eihän noi mun oireet vielä edes myrkytystä vastaa. Esikoisesta oli myrkytyksen oireet paljon pahemmat ja silti ei käynnistetty kuin vasta ihan pakon edessä kun oli jo yliaikainen. Sapettaa kyllä niin nämä kivut. Lattialle jos menee istumaan niin sinne kyllä jään ellei mies auta nostamaan.

Pitäis tosiaan tsempata juomisen kanssa kun täytyy synnytyksen jälkeenkin muistaa juoda paljon. En vaan tykkää veden mausta ja mehujakaan viitsi juoda.
 
Terve lokakuu massut!

Täällä on vauvauduttu etuajassa :heart:
Suloinen poikamme syntyi rv 37+5 sunnuntaina 6.10. (la 22.10) synnytys sujui hienosti, ilman mitään radikaalia.. mitä nyt poika päätti lähteä tulemaan lauantai iltana juuri kun olimme menossa nukkumaan (tyypillistä..) puolen yön tienoolla ensin alkoi supistella hiljalleen n.7min välein ja lapsivettä alkoi lorahdella, siinä sitten oltiinkin ihmeissään että pitääkö nyt lähtee :D mutta puolisen tunnin päästä sitä sitten LORAHTI ja ajateltiin,että no mennään sitte :) Kohta alkoi supistella 4min välein, ei mitenkään järkyttävän kovaa, mutta niin että alkoi tuntumaan :) Matkaa sairaalaan kuitenkin reilu 40km. Ensin passitettiin jonnekkin ei synnyttäneiden osastolle "odottamaan synnytyksen käynnistymistä" olin kuitenkin vain 2cm auki kun tultiin. yö meni osastolla suihkutellen ja lämpöpussien kanssa odotellen kunnes viimein aamuyön puolella lähetettiin saliin ja siellä alkoi aamulla kunnolla supistelemaan ja sain epiduraalin (aah, mikä helpotus! ;) ) kivut vei kokonaan. Mutta sitä paineen tunnetta ei, minut ainakin yllätti kuinka KOVA se paineen tunne on vaikka ei ole kuin puolivälissä aukeamista, mutta kestettiin hyvin ja kahden jälkeen päivällä poitsu syntyi, suht lyhyen ponnistus vaiheen jälkeen n.20min. Näin jälkikäteen ajateltuna synnytys taisi olla melko ihanteellinen ja tämmöselle ensikertalaiselle positiivinen kokemus :) Järkyttävä väsymys vain meinasi viedä mehut minusta kun valvomista tuossa tuli sellaiset reilu 30 tuntia kun ei nukkumaan keretty illalla ennen lähtöä :D
Mutta kaikki oli tuon pikkumiehen arvoista :heart: ja tuolla se nytkin tuhisee tyytyväisenä massu täynnä maitoa :D
Niin ja mitä niihin mittoihin tulee niin kokoa 49cm ja 3150g eli aikas siro poika, joten vain muutamalla tikillä selvittiin :)

Tsemppiä teille muille jotka vielä jaksavat odottaa, mutta pian se on teidänkin aika! :)
 
Lämpöiset onnittelut Eleanor85!:hug: Tuo synnytyskertomuksesi oli lähestulkoon samanlainen kuin omani esikoisen kanssa, se kyllä tuntui melkein sellaiselta oppikirja-meiningiltä!:D Mutta se väsymys oli kyllä jäätävä kaiken sen jälkeen,mutta tosiaan,sen arvoista.:heart:

Joo ei täälläkään vielä synnyttämässä todellakaan olla...en edes aloita tätä purkautumista tästä olotilasta...lyhyesti: pientä vihlontaa lukuunottamatta,EI MITÄÄN. Kai se sitten alkaa kertarytinällä... :O

Mukavaa viikonlopun jatkoa mammat! :flower:

Lilu&Vv 38+5 :heart:
 
Heippa!

Täällä ei mitään uutta, odotus jatkuu. Oltu lasten kanssa päivä kyläilemässä, mukavaa vaihtelua tähän arkeen kun mieskin on koko ajan raksalla. Nyt sitten lapset sängyissään ja laitan itselleni muutaman toastin ja katon jonkun kivan leffan, sitten nukkumaan. Kyllä vaan väsyttää tuo kyläilykin vaikka ei tarvi muuta tehdä kuin istua kahvipöydässä hyvässä seurassa =)

Luna ei kannata turhaan rehkiä haravan varressa, siitä tuskin kuitenkaan on oikeesti mitään hyötyä synnytyksen alkamista ajatellen. Voin kertoa että helkkarinmoisen harmituksen vaan saat jos myöhään illalla sulla on väsynyt olo, kipeä kroppa ja yhtäkkiä synnytys alkaakin, ei ole mitään herkkua lähteä synnyttämään jo valmiiksi ihan väsyneenä kuten minä esikoisen kanssa menin. Ja esikoisen syntymä kun saattaa olla pitkä homma, itselläni siinä meni sen 2vrk. Joten suosittelen ehdottomasti lepäämään, on paljon mukavampi lähteä synnärille kun on levännyt olo. Mullahan jatkui tuo väsymys mikä alkoi synnytyksestä niin siihen asti kun lapsi oli 10kk ikänen, sain nimittäin esikoisen joka ei nukkunut juuri koskaan...|O Nyt yritän siis levätä aina kun vaan lasten- ja kodinhoidolta voin =)

dita rv39+0
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Komppaan ditaa. Todellakin lepääminen viimeisinä viikkoina on tärkeää ettei synnytys yllätä sitten pahimman uupumuksen keskellä. Meillä myös huonosti nukkunut esikoinen joka nukkuu huonosti vielä nyt lähes 5-vuotiaanakin, joten väsymystä on piisannut ja on kaduttanut ettei tullut levättyä silloin kun vielä oli mahdollisuus. Synnyttämäänkin lähdettiin silloin iltamyöhäällä ja väsyneenä koko yön äheltäminen ei ollut kivaa lainkaan. Joten lepoa suosittelen minäkin! :)

Saunassa käyty, katsotaan auttaisko se asioita eteenpäin.. Epäilen suuresti.
 
Minäkin täältä komppaan edellä kirjoittavia! Kyllä, nukkukaa nukkukaa esikoisen odottajat aina kun vain mahdollista ja vähänkin väsyttää! :) Sitä kaipaa myöhemmin kummasti ja voi olla aika kortilla jatkossa. Vaikka meilläkin esikoisen pakertaminen kesti kestämistään helppoudestaan huolimatta niin kyllä varmasti auttoi se että oli levännyt aina kun mahdollista. Joten, kauniita unia! ;) :hug:
 
Eleanor85 onnea pikku nyytistä!! :flower:

Länsirintamalla ei mitään uutta. Selkä vaan on p*skana ja jalat puutuu kun painaa johonkin hermoon. Ja sekös ottaa myös korvien väliseen hermoon kun ei seisominen oikein onnistu pitkiä aikoja.. Tänään on ketutuskäyrä aika korkealla, joten parempi etten avaudu yhtään enempää.

Leijonamama 39+6
 
Rehkimisestä saa vain vaivoja. Ne vauvat tulevat vasta, kun haluavat. Tai kun ne pakotetaan aineilla ym lääketieteellisillä menetelmillä. :)
Aina sitä saa kuitenkin yrittää.:)
Ei sitä voi varastoonkaan levätä. Sitten kun synnytys ohi, pitää muistaa levätä aina kun siihen mahdollista. Mutta jos on hyvä kuntoinen sitä palautuu ihmeen nopeasti ja on normitilassa nopeasti. Yleensä ensimmäisen vaavin aikana vetää itsensä piippuun, kun pyrkii pitämään kaikki tip top ja häärää vauvan nukkuessa unohtaen omat unet.
 
Onnea Eleanor85 vaavista!

Tää lähti tänään ajeleen sadan kilsan päähän mummolaan päiväkahville ja äsken ajeltiin takaisin. Autossa tulee helpommin suppareita, niin ajattelin testata, että jos toimis. Ainoo ongelma, että supparit tulee vain istuttaessa autossa, kun nousee pois, niin ei mitään... Eli pitänee odotella sinne keskiviikkoon, jos silloin käynnistäisivät. En kyllä varmaan suostu lähtään pois sairaalasta enää ilman vauvaa, joten niitten on pakko käynnistää :D

clearbrook ja pikkusisko 41+2
 
Onnittelut Eleanor85!

Nyt voin minäkin liittyä supistelijoiden joukkoon! (Vaikka mieli tekisi liittyä synnyttävien tai jo synnyttäneiden joukkoon.)

Yöllä heräsin kolmen maissa kipuihin, jotka tuntuivat menkkakivuilta, mutta kestivät tietyn hetken ja sitten lähtivät. Tunnissa tuli ehkä vain pari kolme. Aina meinasin, että nyt ne sitten loppui, mutta kuitenkin jatkuivat sitkeästi aamuun asti, enkä saanut unta. Ajattelin, että ehkä se on nyt sitten alkanut. Päivällä on kuitenkin tullut vähemmän supistuksia, vaikka heti kun menin makuulle lepäämään niin niitä tuli taas pari. Mikähän ihme sekin on kun kerran yleensä sanotaan, että liikkuminen lisää supistuksia? Nyt kuitenkin toivon hartaasti, että illalla taas alkaa supistella enemmän ja saan vauvan viimeistään parissa päivässä. En kyllä jaksa montaa yötä valvoa..

Mitä veikkaatte, kuulostaako tämä siltä, että synnytys olisi alkamassa?

ItuH 40+4
 
rehkimisestä niin piti sanoa että suurimmaks osaksi lepäilen vaan, alkaa vaan hermo menemään niin täytyy kokeilla kaikenlaista :D

Tänään ollaan oltu liikenteessä ja hetken jo kuvittelin että jotain alkaisi ehkä tapahtumaan, kunnes taas kaikki loppui. Nyt menen sillä asenteella että käynnistellään viikon päästä ja sillä sipuli.

En ois halunnut enää poksua tätä, Luna ja mysteeriotus 41+0
 
Täällä POKS 38+0 ja ei merkkiäkään jakautumisesta.
Enpä olekaan aikoihin tänne kirjoitellut, lukemassa käynyt kuitenkin päivittäin.
Paljon onnea vauvautuneille!
Täällä vointi vaihdellut reilusti, nyt turvoksissa kuin mikä! Viikonloppu mennyt reilusti touhutessa, ja nyt vähän kauhulla odottelen, että mitenhän kipeeks kroppa vetää :D Panadolia ennaltaehkäisevästi ja kohta sauna lämpiämään.
Synnärille olisin minäkin jo ihan valmis, maha tipahti todella alas jo pari vkoa sitten ja vauva myös todella alhaalla. Tekee olon aika tukalaksi ja paineen tunne on välillä aivan järkyttävä. Suppareita ollut vain epäsäännöllisesti, menkkamaista alavatsakipua kyllä aika paljoltikin, mutta hiljaista on. Mulla siis henk.koht. kiire synnärille myös sen takia, että mun vaari kuoli yllättäen reilu vko sitten ja hautajaiset on 25.päivä ja niitä en halua missata! Ja mielummin menisin sinne hivenen pienimahaisempana, kuin yhdessä kasassa.. Mun tuurilla oon just sit synnärillä puskemassa, kun hautajaiset on.. Ei auta kuin toivoa parasta!

Tulipa sekava viesti, koittakaa kestää :)

Jaksamista odotteluun!

Daredevil ja rinsessa 38+0
 
40+0 RIKS RAKS JA POKS! :)

Laskettua päivää pukkaa mutta herra maha-asukki ei sitä näköjään tiedä. Sen verran hiljaista on.. Eilinen aktiivipäiväkään ei tuottanut muuta tulosta kuin kipeän kurkun ja flunssaisen olon, joten se siitä. Täytyy toivoa että pää ei olisi aivan täynnä räkää sitten synnytyksen hetkellä.

ItuH toivotaan että edes sun kohdalla nuo supistukset tarkoittaisi synnytyksen lähenemistä! :) Ei välttämättä heti kertalaakista mutta ehkä parin päivän sisällä..? Vaikka mä oon kyllä alkanut niin pessimistiseksi näiden supistusten ja kipujen kanssa etten usko enää mihinkään. Mutta ehkä sä oot jo sairaalaan mennytkin??? :)

Onko muuten teillä muilla ongelmia kirjoittaa tänne kännykällä? Tai oletteko kokeilleet? Mä pääsen hyvin lukemaan kirjoituksia mutta kirjoittaa en voi kun se näppäinvalikko pysyy esillä vain hetken kun yrittää ruveta kirjoittamaan, sitten kirjaimet menee piiloon. Taitaa olla vaan Lumian "ominaisuus".. Ärsyttää, olisi kiva ollut ehkä synnäriltä sitten päivittää kuulumiset jos sinne asti joskus pääsen, läppäriä tai tablettikonetta en viitsi sinne viedä.

Mut ei auta, huomenna taas neuvolaa pukkaa ja puntarille meno hirvittää.

Leijonamama rv 40+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä