Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Onnea yonn ja salmiakki :flower:

Mää täällä vieläkin pyörin kun ollaan edelleen sairaalassa. Vaan jospa tänään päästäs kotiin. Ainakin illan biliarvot oli laskenu aamusesta. Ja poika on kyllä tankannu siihen malliin, että eilisestäkin tullut 100g lisää painoa. Nyt ollaan jo 10g yli syntymäpainon :D Tässä nyt jännityksellä ootellaan aamun tuloksia, jotka varmaan parin tunnin sisään tulee.

Meillä on aikasemmat lapset syntyny 40+3(käynnistetty 40+2) ja 42+0 elektiivinen sektio. Ja tämä nuorin synty sitten 37+0, veet meni jo 36+5.

Marlin ja Vimma 1vko
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea taas vauvautuneelle (nimeä en ees muistakaa taas : )

Täällä alkaa olemaan tosi väsynyt fiilis :|
Yöt menee pyöriessä ja ährätessä kun ei sopivaa asentoa löydy (ja mieskin on saanu "kärsiä" tuosta), unet on katkonaisia/pätkittäisiä ja unetkin on tosi outoja. Päivällä on sit tosi väsy mut unet slloinkin on tosi katkonaisia...
Lisäksi vatsa on koko ajan pinkeenä ja arka..

Leijonamama Täällä on kutakauinkin valmiina kaikki: Ainoastaan pinnasängyn petaaminen jää miehelle tehtäväksi silloin kun olen itse sairaalassa nyytin kanssa. Sai jopa itse valita petivaatteet pienen petiin :) Samoin pienen kotiutumisvaatteet on miehen valittavissa; ainoastaan laitan listaa että millasta vaatetta. Oma kassi on jo pakattu.

Aiemmat lapset ovat syntyneet; 1) 40+2 2) 39+4 3) 41+1 Et yhtään ei tiiä miten tämän kanssa käy. Mies vitsaili että tää on sit varmaan tuon reilun viikon etuajassa niin eikös se sitten menee tasasesti :D..


kohta suuntana neuvola,taas... verenpaineita katseleen ja vauvan tilaa tutkaileen :)

Muruliini82 ja masu-asukki 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mitäs clearbrook? joko tapahtuu?

Onnittelut vauvautuneille!

Tänään tuntuu olevan taas vaikea päivä, itkettää ja veekäyrä on ihan huipussaan. Oli vika neuvolakäynti raskausajalle ja hyvä niin, en viitsi edes kertoa kuinka typerä neukku taas tänään oli. Itkin turhautumistani ja huolta vauvan huonosta liikkumisesta ja neukku fiksuna kertoi kuinka istukka lopettaa ihan kohta toimintansa... Hohhoijakkaa. Auttoi taas tosi paljon. Alkaa olemaan epätodellinen olo siitä että joudunko oikeasti käynnistykseen, sehän lähestyy päivä päivältä. Jos mitään ei tapahdu niin ensi ti soittoa äippäpolille ja aika sinne ensi perjantaille.

Nyt jatkan itseni säälimistä ja menen itkemään peiton alle pahaa oloani. Luoja että voikin olla toivoton olo...

Luna ja mysteeriotus 40+4
 
Lunalle kovasti voimia viimesille päiville! :hug: Toivottavasti nyt synnytys lähtis alkamaan niin pääsisit lähtemään vauvaa hakemaan! Tuo on tosi turhauttavaa kun tuntuu että mitään ei tapahdu, ikinä..esikoista kun odotin niin jokainen ylimenopäivä tuntu vuodelta, silloin siis synnytys alkoi yhtäkkiä yöllä 40+5 supistuksilla. Nyt kolmannella kerralla olen suoraan jo asennoitunut että ainakin 5 päivää mennään taas yli, mutta kyllä sitä hiljalleen alkaa synnytystä odottamaan sillä muakin huolettaa vauvan vähäset liikkeet. Tämä masuvauva on ollut tosi rauhallinen koko raskauden, meidän tytöt masussa ollessaan pitivät sellasta hulabaloota että meinasivat tehä ite section potkuillansa |O Nyt vielä kun tila on vauvalla vähissä niin ei juuri potkuja tunnu, välillä ojentelee itseään ja onneksi nyt aina jotain pientä "vastailee" kun vatsaa heiluttelen. Viimeyönä taas vessareissun jälkeen en saanut unta ennenkuin olin saanut vauvan kunnolla heräteltyä, alkoi niin huolettamaan yön pimeydessä hiljaisuus masussa. Onneksi heräsi liikkumaan niin pääsin vielä jatkamaan uniani.
 
Hei!!!

Onnea KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!! :flower: :heart:

Meillä syntyi tyttö 4.10 klo 12.46 kiireellisellä sektiolla. Painoa 2935g pituutta 46.5cm rv 38+3

Käynnistykseen lähin 2.10 ballonki laitettiin kun oli sen verta paikat auki. Seukki aamuna ballonki ulos ja tippalla lisää suppareita. Ei hyötyä kunnes 11 aikaa illalla sairaalassa maatessa alkoi omat synnytystä edistävät supistukset. Puol 2 yöllä alkoi olla kivut jo melko mukavat, saliin siirryin viiden aikaan kun olin 5 senttiä auki. Samalla soitin miehen paikalle. Huusin ja kärsin. Kivut oli aivan käsittämättömät ja sain epiduraalin. Tehos niin hyvin et vetasin tirsat. olin yhtäkkiä 10 senttiäauki. Ponnistamisesta ei tullut mitään ku ei ollu hajuakaan misä se perssilmä sijaitti. Siihen mennessä vauvan happetus heitti aivan hirveetä härän pyllyä ja hältä otettiin jotku hapetusarvot päästä... Ponnistettiin ja ponnistettiin aika monessakin asennossa. Kunnes tulee taas lääkäri kattoon et misä mennään. Jaaha nyt mennää takapakkia 8 senttiä enää auki. Lääkäri totes et nyt mennää leikkuusaliin. Tasan kuustoista minuuttia myöhemmin vauva oli maailmassa ja isällä onnellinen hymy!! :heart: Kerkesin vielä nähdä tyttöni salissa isän sylissä, hällä oli kaikki hyvin ja oli 9 tyttö. :heart: Olin niin helpottunut ja onnellinen että laitoin leikkuupöydälle nukkumaan. :LOL:

Monta helvetin pitkää päivää vietin sairaalassa hirveissä tuskissa. Pointsit mun miehelle joka oli tukena ja auttoi ja jaksoi ennen kaikkea kattoa kuinka mä kärsin. :'( Hirviät oli kyllä lääkkeet mitkä sain.
8.10 päästiin kotiin kirpun kaa kotiin lähtö päivänä painoa pienellä oli 2700. Neuvolantäti tulee huomenna aamusta punnitteen kirppua, muuta seurantaa ei nyt tullut.

Ollaan herätetty kirppua 3h välein syömään. Viime yönä annoin nukkua 4h pätkiä kun veteli päivällä 2,5h välein tissiä ja sama on jatkunut tänäänkin. :)

Onnellista vauva arkea muillekin! :heart:

Tikkaritar ja Hilma
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea Tikkaritar :heart: !!! Hienoa, että kaikki on lähtenyt sujumaan :)

Tänään oli mulla viimeinen neuvola, huomenna sitten labraan verikokeisiin ja maanantaina sektioon :) Sunnuntaina ajattelin vetästä vielä puolikkaan zumbatunnin, kun ei tiedä miten pystyy keväällä jatkamaan. Ihanin uutinen kyllä tänään oli, että mun sokerimittailut jää tähän :) Jeeee !!! Ei tarvitse piikittää enää yhtään, ellen viikonloppuna välttämättä halua :D

Lunalle tsemppiä ja muillekin hormonimyrskyissä oleville :heart: En tiedä itsekään kumpi oli parempi, se että meni sen 2 viikkoa yli LA:n vai se että tietää tasan vauvansa syntymäpäivän... Tuli taas itkut kun menin lukemaan niitä sektiopapereita, kohta se on menoa :snotty:

kääkkis ja sisu 38+5
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!

Nyt on meneillään rv 39+0 ja sen kunniaksi kävin äitiyspolilla lääkärin tutkittavana. Aika yllättäviä uutisia sain, että taitaa mennä lähipäivät asioita sulatellessa. Pikku-putkula onkin jo hieman reilu nelikiloinen, joten pääsen jo heti maanantai-aamuna käynnistykseen jos ei tässä viikonlopun aikana mitään ennakoivaa ehdi tapahtumaan.

Ai kauheeta... Vaikka laskettuun aikaan onkin vielä tasan viikko aikaa, niin en todellakaan osannut odottaa, että jo ensi viikolla saan nyytin syliin. Olin aivan satavarma siitä, että istun vielä kahden tai kolmenkin viikon päästä kotona yhtenä kappaleena.

Kai se on nyt vihdoin ja viimein pakko totutella ajatukseen, että meillä on kohta vauva! Pitäisiköhän jo miettiä sairaalakassin sisältöä...

Lapanen ja Nöyhtä 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kotosalla vielä täällä. Tänään ei ole tullut oikeastaan yhtään suppareita, ehkä eilinen väsymys ja sohvallamakuu saivat tilanteen taas rauhoittumaan.

Tikkarittarelle onnea nyytistä!

Luna, mehän mennään v-käyrällä aina samoilla viikoilla, mulla oli se pahin ketutus just rv 40+4 :) Yritä jaksaa, mäkin yritän :hug:

Esikoinen syntyi meillä käynnistettynä 42+0, joten todellakin olisin toivonut kokevani nyt luonnollisen käynnistymisen (ja ettei tarviis kolmea päivää vartoilla sairaalassa synnytyksen käynnistymistä), mutta oon niin varma, että taas mennään käynnistykseen, joten viikon päästä saattaa jo olla jotain tapahtumassa.

clearbrook ja pikkusisko 40+6
 
Onnea Tikkaritar! Taas yksi vauva :)

Tsemppiä kääkkis sektioon! Mullakin edessä viikon päästä ellei sitä ennen jotain tapahdu..

Mistähän sitä alottas.. Mulla oli kipeämpiä supistuksia pari päivää sitten ja sinä yönä ja epäilin et vauva meni alaspäin. No, sit seuraavana päivänä alkoi olla vihlontaa ja paineentunnetta ja kipua sektiohaavan kohdalla. Eilen kipu vaan lisääntyi ja kävin lääkärissä, mutta kaikki näytti olevan ok, vauvan pää on jo sektiohaavan alapuolella! Ei oo ihmekään et venyttää entistä haavaa ja siitä aiheutuu kipua. Kysyin eikö sektiota vois aikaistaa niin ei. Pitää vaan odottaa jos synnytys käynnistyy itsestään tai kipu pahenee tosi paljon (että repeämisvaara on ilmeinen). Nyt sit ootan kun kuuta nousevaa et synnytys alkais. Alapäätä vihloo ja on paineentunnetta, sillon tällön supistelee, mut ei kunnolla. Tänään oli hankala ekan kerran ajaa pyörällä, kun maha otti kiinni reisiin ja ei oikein löytynyt satulassakaan hyvää asentoa. En jaksais millään oottaa et tää vauva syntyis!! Oon älyttömän malttamaton, toivoisin et vedet vaan menis ja pääsisin tositoimiin.

Että sellasta oottelua kans täällä..

Viola rv 38+1
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Niin tasasta ollut, että ei mitään kirjotettavaa oo ollut. Teidän juttuja päivittäin kuitenkin lukenut. Onnea vauvansa jo saaneille ja kaikille tsemppiä viimeisiin rutistuksiin! :)

Oikein suurta ketutusta täälläkin ilmassa..! Viime viikolla neuvolassa täti alko miettimään vauvan kokoa.. pitkältä ainakin vaikuttaa, mutta eipä juuri muuta virkannut. Tänään sitten pitkät pätkät kokeili ja tunnusteli, pyysi toisen tädin kans kokeilemaan. Pää jo nätisti laskeutunut, mutta silti "niin paljon vauvaa" ylhäällä.. Lapsiveden määrä normaali, sokerirasitus normi, sf-mitta kulkenut tasaisesti yläkäyrällä (kerran pompasi ylemmäs ja palasi, ilmeisesti asennosta johtuen).
Se mikä mua tässä nyt ketuttaa... on se, että arvioi vauvan kooksi nyt jo 3.5kg päälle! Isoa vauvaa siis veikkaa.. ÄÄÄÄH Mä en edes tiedä mikä mua tässä niin masentaaa.. Eihän ne päälle 4kg mukulatkaan mitään yyber jättejä tai harvinaisuuksia ole, mutta.. Ensimmäistä tässä kuitenkin kohta ulos pungetaan niin tuntuu pahalta tää epätietoisuus ja epävarmuus nyt kaikesta.

Noh vauvan koosta viis, kunhan hällä kaikki hyvin. Ulos se jokatapauksessa tulee ja rakas on vaikka oliskin 10kg syntyessään.

Malsa ja apinanpoika 37+4
 
Tikkarittarelle suurensuuret onnittelut! :heart: Hienoa että olet toipumaan päin ja vauvan kanssa sujuu hyvin! Enpä vain ole kuullut että synnytyksessä kohdunsuu alkaa menemään tuossa vaiheessa takapakkia. Kuulostaa pelottavalta. :O

Malsa mullakin on joku kauhea pelko yli 4-kiloisen synnyttämisestä vaikka aika normaalejahan nuo vähän reilu 4 kg painavat vielä on. Lähemmäs 5-kiloinen on sitten jo iso, mutta jos vähän neljän yli menee niin eihän se katastrofi ole. Esikoiseni oli 3,8 kg ja tosi pieneltä minusta vaikutti joten siihen muutama sata grammaa lisää ei voi olla mahdoton juttu. :)

Täällä supistellut harvakseltaan koko päivän, mutta eipä se nyt varmaan taaskaan vielä mitään tarkoita. Kiva kuitenkin tuntea että edes jotain tapahtuu ettei ole aivan täysi hiljaisuus sillä saralla. Vauva on rauhassa suurimman osan päivästä mutta nyt just melskaa masussa todella kipeästi. En ymmärrä miten se enää mahtuu tuolla edes liikkumaan ja kun pääkin on jo kiinni siellä alhaalla. :)
 
Leijonamama kiitos. Helpottaa kun joku sanoo, että kyllä se 4kg on vielä ihan normaali. :)

Mulla on nyt aika monena iltana yönä ollut oikeesti kipeitä ja säännöllisiä supistuksia, mutta tunnin jälkeen ne sitten tyssää. Päivätkin menee oikeestaan jotenkin päin kipuillessa, kipeitä supistuksia aina vähän väliä tai sitten lähes jatkuvaa menkkakolotusta selässä ja mahassa. Jotenkin toivoisin, että nää jotain sais aikaseks.....:headwall:
 
Tikkaritar onnea tyttövauvasta! =)
Auenneen kohdunsuun pienentymisestä muistan että kaverini äiti joka on kätilö kertoi kerran että pitkässä synnytyksessä voi kohtu alkaa väsymään eikä jaksa enää tarpeeksi supistella, ja tällöin kohdunsuulle muodostuu "donitsi", eli oliskohan tuo juuri sitä että kohdunsuu onkin alkanut ottaa takapakkia?

Alkaa mulla vähän käymään aika pitkäksi tai ainakin tylsäksi kun kaikki hommat on vauvaa varten jo tehty ja nämä päivät on melkosen samanlaisia.. Tähän varmaan vaikuttaa se että mies on melkeinpä kaikki illat raksalla ja olen täällä kotona lasten kanssa. On mulla oma auto pihassa mutta ei oikein jaksa mihinkään mennä ymmärrettävästä syystä.. Kotihommia tässä sitten vain teen ja jotain pientä puuhastelua. Iltasin ootan että mies kotiutuu ja saan hänestä vähän seuraa kun lapset on menneet nukkumaan. Minähän opiskelen työn ohessa ja ajattelin että jospa tässä alkais uutta kurssia työstämään ajan kuluks, oli jo ajatellut että uuden alotan vasta kun arki vauvan kanssa on lähtenyt rullaamaan, mutta eipä tässä oikeen muutakaan järkevää puuhaa ole..: / Onneks viikon päästä olis ne mun ystävän häät sekä miehen veljen kaksosten synttärit, edes jotain mukavaa ohjelmaa vielä tiedossa.

dita 38+5
 
Lapanen: Taitaa tulla meidän vauvoille sitten sama syntymäpäivä :heart:

Kohdunsuun takapakista, niin mulla kävi viimeksi niin, että periaatteessa paikat olivat sen 10 cm auki, mutta poika ei päässyt alas, vaan potki aivan viuhasti itseään toiseen asentoon :( Koon vuoksi ei pystynyt kääntymään synnytyskanavaan ja kohdunsuu alkoi menemään kiinni, synnytys pysähtyi, supistuksetkin loppuivat käytännössä kokonaan. No, tällä kertaa menen sektioon suoraan, niin ei tarvitse kärvistellä mun epäonnisten synnytysten loppujen kanssa :)

Niin, Dita sulla olis ne häätkin :O Mistä vetoa, että lähdet juuri silloin synnärille ;)
 
Poksis poks 39+1 itseasias tänää, päivät vissiin vähän sekasin..

Onnea vauvautuneille ja kääkkikselle tsempit maanantaille! :) <3

Tänää oli nvla päivä.. Olin ihan poikki katki rikki särki ku pääsin kotiin ja oon edellee mut jos ei kääpiö pyöri nii sit närästää ihan sikana.. Kääpiöllä kaikki hienosti, sais pian alkaa tulemaan ku kokoa oli jo 38+2 ultraamalla 3500g ja käsikopelolla 3700g.. Oon yrittäny jos ei ajattelis tätä odottelua nii kovasti vaan antais rullailla omalla painolla mut en vaan keksi millä ihmeellä tätä pystyis olemaan ajattelematta... :eek: kyllästyny siis oon minäki jo pikku hiljaa tähän odotteluun. Lenkillä oon käyny karvasten kans joka päivä ja uhmannu kaikkia kipuja vaikka välillä itkuu vääntää ku sattuu nii paljon. :/ illal ei saa nukuttuu mut aamusin nukkuis vaikka kuin pitkää.. Vaikiata on. Ei täs ny enää kauaa tarviis varmaa jaksaa.

Tsemppii meille kaikile tähä loppu piinaa. :)) <3
 
Siis tää on ihan uskomatonta. Eilen illalla taas alkoi supistukset, kova pahoinvointi ja muutenkin heikko olo. Olin ihan varma että nyt tulee lähtö. Kohtu supisteli niin kovaa ja kipeästi, että tuntui että vauva rusentuu sinne kun kohtu puristui ihan kasaan. Parhaimmillaan sain 8 min väliä, mutta pääsääntöisesti olivat yli 10 min. Ja ihan järkyt kivut ja kauhea paine tuolla alhaalla ja myös takapuolessa, tuntui jo että jotain pitäisi ponnistaa ulos. :D Vaan niinpä ne supparit taas yön aikana katosivat kun nukahdin illalla supistusten välissä. Vatsa on ihan hellänä ja jotenkin pelottaa että miten vauva jaksaa tälläistä joka ei johda yhtään mihinkään. Illalla vauva riehui ihan tolkuttomasti ennen noita supistuksia, joten aloin pelkäämään että onko sillä joku hätä.. : / Nyt aamulla on taas ihan normaali olo, niinku mitään ei olis ollutkaan. Että voi ketuttaa, eihän tässä tosiaan tiedä yhtään koska sitten oikeasti pitää lähteä ja paljonko nuo supistukset jo avaa kohdunsuuta, ja tuleeko sitten kiire kun synnytys oikeasti käynnistyy. :headwall:

Leijonamama 39+4
 
Hieman kateellisena lueskelen postauksianne kivuliaista supistuksista. Tuntuu, ettei oma synnytys lähde käyntiin millään kun ainoat supistelut ovat juuri niitä kivuttomia vatsan kovetteluja. Vähän jää niiden myötä sellainen fiilis, ettei ne paikat ainakaan tällä menolla kypsy.
 
Onnea Tikkaritar vaavista! :hug:

Luna85, voimia ja auringonpaistetta sinne!! :heart: Voi tuntua lohduttomalta nämä tsemppaukset ja itseänikin on ruennu nyt ihan toden teolla ärsyttämään kun oma olo on niin tuskainen toisinaan ja muut (tietämättömät kurjat!!! :D ) vaan hokee että kyllä se sieltä tulee ja oottelehan rauhassa, se tulee kun on valmis ja blaablaablaa... Aijaa, ai tulee??! No enpä ois uskonut! ......hohhhoijjaa....;) Hyvin tuntuu tämä oma ajatusmaailmakin heittävän häränpyllyä...;)

Minuakin on alkanut se ahdistaa jos tämäkin synnytys pitää käynnistää... :p Esikoinen lähti tulemaan siis lapsivesien tihkuttelulla mutta supistuksille piti antaa vauhtia käynnistämällä. Ja hitto se odottelu ei nappais kyllä nyt yhtään... Tulee tuota pientä miestä kamala ikävä jos pitää ikuisuus olla siellä sairaalassa..plääh. Onko teille muille muuten puhuttu erilaisista synnytyksistä..? Joku taisikin kirjoitella että olisi halunnut polikliinisen (?) synnytyksen. Mulle lähinnä puhuttu nopemmasta kotiutumisesta mutta se tarkottais sitä että vauva pitää käydä sitten tarkistuttamassa sairaalassa vielä kahden vrk:n kuluttua syntymästä.

Nyt ois kiva kurkata tulevaan,vaikka kolmen päivän päähän että vieläkö tää totaalinen oireettomuus jatkuu ja on vielä yhtenä pallona... :O Ei supistuksia, ei jomotuksia, ei niin yhtään mitään!!! Josko rupeis taas siivoamaan,...lenkille...benji-hyppäämään??!!:D

-Lilu&Herra-ei-mitään-kiirettä 38+4- ;) :heart:
 
Nyt olis sitten jo rv 41+0, eikä mitään tapahdu :(

Leijonamama: Tuo on niin turhauttavaa, että niitä supistuksia tulee, mutta hiipuvat sitten. Mulle ei ole tehty sisätutkimusta kohta kahteen kuukauteen, joten ei mitään havaintoa, onko supparit tehnyt jo jotain (mähän voin olla tietämättäni auki jo vaikka kuinka monta senttiä, niin paljon suppareita on tullut). Tekis todellakin mieli mennä synnärille jollain tekosyyllä tarkistuttamaan, että onko jotain tapahtunut ja mikä muutenkin on tilanne. Mutta nyt ei ole tullut kunnon suppareita kun muutama noin vuorokauteen. Ehkä mun pitää jaksaa odottaa sinne ens keskiviikkoon asti...

Lapanen:
Ei kannata olla kateellinen. Nää supparit tekee todella epävarmaks olon, kun ei todellakaan tiedä, tapahtuuko jotain, koska pitää lähtää, mitä tapahtuu. Ja se pettymys joka kerran, kun ne hiipuu. Esikoisesta kun ei tullut muita kuin noita harjoitussuppareita ennen käynnistystä, niin nää viimeiset kaksi viikkoa oli paljon helpompi kestää henkisesti, kuin nyt, kun antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä tulla ulos.

clearbrook ja pikkusisko 41+0 POKS(!!!)
 
Kiitos myötätunnosta kaikki ihanaiset! Tää on kyllä vertaistukea parhaimmillaan!

addodan puheet kääpiöstä kirvoittivat sen verta hyvät naurut mulle eilen, et sain muutaman kipeän supparin siitä :D pohdin pitäiskö tässä standuppia lähteä katsomaan josko sillä sais homman pyörimään...

clearbrook joo ilmeisesti veekäyrä on vakio mutkilla tässä kohtaa... Perässä tuun kaikessa tuossa!

Tänään oon herännyt oikealla jalalla ja helpottaa kun mies on nyt vapaalla muutaman päivän. Ihan vaan että on seuraa tekee jo ihmeitä.

Luna ja mysteeriotus 40+5
 
Ei niitä supistuksia kaivata. Nyt vuorokausi on podettu kunnollisia supistuksia, mutta onneksi harvakseen. n. 2-4 supparia/tunnissa. Pelottaa, jos synnytys oikeasti alkaa ennen käynnistystä. Yölläkään ei saa rauhassa nukuttua, kun herää jatkuvasti supistuksiin.

Toinen rintakin varmaan tulehtunut. Nyt vasta pelkästään sika kipee. Ei vielä pläikkiä eikä kuumetta. Saas nähdä pitääkö vielä kuurikin hakea ennen ensi viikkoa...Olen lämmitellyt kaurapussilla. Monesti se on auttanut.

Auts! Tää koneella istuminen taas herätti supistukset. Kylläpä on tuhma poika...:) Sille on varattu tietty aika eikä sitä sovi lähteä muuttamaan...:LOL: Poika ei vaan näytä tajuavan sitä.

38+3
 
Leijonamama onpa ikävä tilanne sulla kun joudut tuollasen epävarmuuden kanssa elämään! Tuossahan alkaa yöunetkin jäämään vähiin kun joudut supistusten kanssa olemaan ja ainahan sitä keho saa ison adrenaliiniryöpyn kun luulee että synnytys on vihdoin käynnissä. Ja tietenkin se huoli vauvan jaksamisesta on oma osansa, mullahan se esikoisen synnytys kesti pitkään ja vauva sitten stressaantui/väsyi jatkuvaan supisteluun, mutta mulla ei tuolloin ollut mitään taukoja vaan supisteli jatkuvasti sen verran että en voinut levätä saati nukkua ollenkaan. Mutta kyllä tuo jo kuulostaa siltä että pääset hyvinkin pian synnyttämään :hug:

Lilu meillä oltiin suunniteltu pikaista kotiutumista syntymän jälkeen mikäli kaikki menee hyvin. Mahdollisesti jo saman päivän aikana tai sitten seuraavana. Me asutaan tosi lähellä sairaalaa, en alkais tuohon mikäli olis pitempi matka. Ja tosiaan, vauva pitää viedä tarkistukseen muutaman päivän ikäsenä, joten senkin puolesta sopii ehkä vain lyhyempimatkalaisille? Mutta tämähän ei nyt toteudu meidän kohdalla sen mun streptokokki-bakteerin vuoksi, eli ainakin se 3vrk joudutaan nyt olemaan osastolla.

Eilen illalla supisteli harjotussupistuksilla säännöllisesti noin 5 kertaa tunnissa. Vaikka tiesinkin ettei noilla vielä mihinkään synnyttämään lähetä, niin olin tosi iloinen että munkin kehossa alkaa hiljalleen jotain tapahtua =) Mullahan esikoisen syntymä alkoi ekasta kipeestä supparista koko raskausaikana, ja toisen kanssa kivuliaat alkoi synnytystä edeltävänä yönä, rauhoittuivat aamuyöstä ja sitten seuraavana iltana alkoi varsinainen synnytys. Eli mitään ihmeempiä ennakoivia oireita en odota tälläkään kertaa.

Ihanaa viikonloppu edessä ja esikoisella alkaa tänään eskarista syysloma! Eipä tämä nyt hirveesti mun päiviin kuitenkaan vaikuta, mutta ihana kun ei tarvi aamusin laittaa kelloa herättämään vaan saadaan koko perhe nukkua vähän pidempään. Meillä on esikoinen nyt noin 15km päässä eskarisssa joten joudun häntä sinne edestakasin aina kulettamaan. Mutta meillä on tavoitteena päästä muuttamaan meidän rakentamaan taloon joskus vuoden vaihteessa, niin sitten tuo eskari tulee olemaan lähin, ja tyttö saa sinne taksikyydin. En viitsinyt laittaa syksyksi tähän lähieskariin kun joutuis sitten joulun jälkeen vaihtaa uuteen paikkaan..lapselle parempi alottaa heti alkuun ryhmässä johon tulee jäämään.

Ihana kaunis päivä ulkona, jospa sitä jaksais lasten kanssa vähän puistoilla tai muuten vaan ulkoilla =)

dita 38+6 (puolenyön jälkeen tulen tänne poksumaan ;))
 
Viimeksi muokattu:
hupiaelämään, onko sulle siis varattu käynnistys- vai sektioaika?

I so feel you... Täälläkään ei tapahdu _mitään_! Viime yönä heräsin siihen kun koski tosi paljon vasempaan kylkeen (kohdun puolelle), oli varmaan jotain kiinnikekipuja. Mutta asennonvaihdolla parani (on ollut aiemminkin) eikä sitten mitään muuta. Ai niin, paitsi eilen kun kävin saunassa ja aivastin, niin pissiä lirahti housuun. Damn, rupeeko alapään lihaksetkin pettämään.. Lantionpohjajumppaa siis tiedossa.

Mä oon käyttänyt aikaani itseeni, eilen kävin jalkahoidossa ja hierojalla ja tänään meen kampaajalle. Kun en heti sit kuitenkaan pääse. Ja onpahan jotain tekemistä..

Viola rv 38+2
 
Viola30 Käynnistetään, koska synnytykset nopeita ja matka sairaalaan pitkä. Eli riskinä on, jos synnytys alkaa sponttaanisti, ettei keretä sairaalaan synnyttämään.

Mulla ei virtsa karkaa muulloin kuin raskaana ollessa, jos yskin. Mutta kaikki on sitten normaalisti, kun on synnyttänyt ja tietenkin jumppaaminen sitten unohtuu. Jumppaamista ei pidä unohtaa. Tosin sitä jumppaa voi harrastaa yhdynnänkin aikana. Jännittää lihaksia kuin yrittäisi kalun pitää sisällään. Se on tehokasta jumppaa myös. Ja mies pitää siitä.:)
 

Yhteistyössä